ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
04 березня 2025 року м. ПолтаваСправа № 440/9090/24
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши у порядку письмового провадження заяву про встановлення або зміну способу та порядку виконання судового рішення у справі №440/9090/24 за позовом ОСОБА_1 до Кобеляцької міської ради та Відділу освіти Кобеляцької міської ради про визнання протиправними та скасування розпоряджень, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2024 року у справі №440/9090/24 адміністративний позов ОСОБА_1 до Кобеляцької міської ради та Відділу освіти Кобеляцької міської ради про визнання протиправними та скасування розпоряджень, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу задоволено: визнано протиправним та скасовано розпорядження виконуючого повноваження Кобеляцького міського голови секретаря міської ради Василя Кіптілого Про оголошення конкурсу на зайняття посади начальника відділу освіти Кобеляцької міської ради від 22 травня 2024 року №31; визнано протиправним та скасовано розпорядження виконуючого повноваження Кобеляцького міського голови секретаря міської ради Василя Кіптілого Про звільнення начальника відділу освіти Кобеляцької міської ради ОСОБА_1 від 27 червня 2024 року №46; поновлено ОСОБА_1 на посаді начальника відділу освіти Кобеляцької міської ради з 29 червня 2024 року; стягнуто з Відділу освіти Кобеляцької міської ради на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 29 червня 2024 року по 04 жовтня 2024 року у розмірі 77196,00 грн (сімдесят сім тисяч сто дев`яносто шість гривень нуль копійок); стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Відділу освіти Кобеляцької міської ради на користь ОСОБА_1 витрати зі сплати судового збору у сумі 1211,20 грн (одна тисяча двісті одинадцять гривень двадцять копійок); допущено рішення суду до негайного виконання в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді начальника відділу освіти Кобеляцької міської ради з 29 червня 2024 року та стягнення на його користь середнього заробітку за час вимушеного прогулу за один місяць у розмірі 22056,07 грн (двадцять дві тисячі п`ятдесят шість гривень сім копійок).
09 жовтня 2024 року Полтавським окружним адміністративним судом видано виконавчі листи у справі №440/9090/24, якими визначено:
- "Допустити рішення суду до негайного виконання в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді начальника відділу освіти Кобеляцької міської ради з 29 червня 2024 року та стягнення на його користь середнього заробітку за час вимушеного прогулу за один місяць у розмірі 22056,07 грн (двадцять дві тисячі п`ятдесят шість гривень сім копійок).";
- "Стягнути з Відділу освіти Кобеляцької міської ради на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 29 червня 2024 року по 04 жовтня 2024 року у розмірі 77196,00 грн (сімдесят сім тисяч сто дев`яносто шість гривень нуль копійок). Допустити рішення суду до негайного виконання в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді начальника відділу освіти Кобеляцької міської ради з 29 червня 2024 року та стягнення на його користь середнього заробітку за час вимушеного прогулу за один місяць у розмірі 22056,07 грн (двадцять дві тисячі п`ятдесят шість гривень сім копійок)".
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 28 січня 2025 року апеляційну скаргу Кобеляцької міської ради залишено без задоволення, а рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2024 року, - без змін.
Таким чином, у відповідності до положень частини другої статті 255 КАС України рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2024 року у справі №440/9090/24 набрало законної сили 28 січня 2025 року.
12 лютого 2025 року Полтавським окружним адміністративним судом видано виконавчі листи у справі №440/9090/24, якими визначено:
- "Поновити ОСОБА_1 на посаді начальника відділу освіти Кобеляцької міської ради з 29 червня 2024 року";
- "Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Відділу освіти Кобеляцької міської ради на користь ОСОБА_1 витрати зі сплати судового збору у сумі 1211,20 грн (одна тисяча двісті одинадцять гривень двадцять копійок)";
- "Стягнути з Відділу освіти Кобеляцької міської ради на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 29 червня 2024 року по 04 жовтня 2024 року у розмірі 77196,00 грн (сімдесят сім тисяч сто дев`яносто шість гривень нуль копійок)".
До Полтавського окружного адміністративного суду надійшла заява позивача від 20 лютого 2025 року про встановлення або зміну способу та порядку виконання судового рішення у справі №440/9090/24, в якій заявник просить змінити спосіб виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду у справі №440/9090/24 від 04 жовтня 2024 року в частині стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та суми судового збору шляхом заміни боржника: Відділу освіти Кобеляцької міської ради на Кобеляцьку міську раду.
В обґрунтування вказаної заяви зазначено, що листом Управління Державної казначейської служби України у Кобеляцькому районі Полтавської області від 10 лютого 2025 року повідомлено що: «Відділ освіти Кобеляцької міської ради до Мережі розпорядників коштів місцевих бюджетів на 2025 рік не включений, а тому відповідно відсутні бюджетні асигнування та рахунки для обліку відкритих асигнувань для здійснення безспірного списання коштів на користь боржника». Згідно приписів Положення про відділ освіти Кобеляцької міської ради, затвердженого рішенням сорок восьмої позачергової сесії Кобеляцької міської ради восьмого скликання від 21 червня 2024 року № 4, Кобеляцька міська рада є засновником відділу освіти Кобеляцької міської ради та фактичним розпорядником його майна. Відтак існують обставини, які унеможливлюють виконання рішення суду та пов`язані із закриттям рахунків відділу освіти Кобеляцької міської ради для здійснення виплати ОСОБА_1 суми середнього заробітку за час вимушеного прогулу та суми стягнутого судового збору. Єдиним розпорядником коштів та майна відділу освіти є інший відповідач - Кобеляцька міська рада, яка має відкриті рахунки в Державній казначейській службі України і може виконати рішення суду.
Відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 21 лютого 2025 року заяву позивача від 20 лютого 2025 року про встановлення або зміну способу та порядку виконання судового рішення у справі №440/9090/24 передано для розгляду судді Слободянюк Н.І.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2025 року заяву ОСОБА_1 від 20 лютого 2025 року про встановлення або зміну способу та порядку виконання судового рішення у справі №440/9090/24 призначено до розгляду у судовому засіданні.
Від Кобеляцької міської ради до суду надійшли заперечення на заяву про встановлення порядку виконання рішення суду у справі №440/9090/24, в яких зазначено, що зміна способу виконання судового рішення можлива лише на стадії виконавчого провадження з обов`язковими доказами обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим. Відомості про відкриття виконавчого провадження до Кобеляцької міської ради не надходили, у зв`язку з чим заява подана на невідповідній стадії виконання судового рішення. Рішенням Кобеляцької міської ради від 13 вересня 2024 року №15 "Про ліквідацію відділу освіти Кобеляцької міської ради" прийнято рішення про ліквідацію юридичної особи, станом на день подання заперечень юридична особа перебуває у стадії припинення. Враховуючи те, що Кобеляцька міська рада є засновником відділу освіти Кобеляцької міської ради, факт ліквідації відділу освіти Кобеляцької міської ради - і закриття його рахунків не є перешкодою для виконання судових рішень за рахунок бюджетної програми. Фактично відбувається заміна сторони боржника, що не передбачає правова природа даної заяви.
У судове засідання стягувач або його представник та представники боржників не з`явилися.
Згідно з частиною другою статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у двадцятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
З огляду на положення наведеної норми, суд визнав за можливе розглядати заяву про встановлення або зміну способу та порядку виконання судового рішення за відсутності представників стягувача та боржників.
Дослідивши матеріали справи та заяви, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
Відповідно до статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Згідно з частинами другою та третьою статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Статтею 370 вказаного Кодексу визначено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Отже, в силу наведених вище норм рішення суду, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи.
Відповідно до частини першої статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Згідно із частиною третьою вказаної статті підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Невиконання суб`єктом владних повноважень судового рішення, яке набрало законної сили, щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту та пільг протягом двох місяців з дня набрання законної сили судовим рішенням є самостійною підставою для зміни способу і порядку виконання такого судового рішення шляхом стягнення з такого суб`єкта владних повноважень відповідних виплат.
Судовим розглядом встановлено, що рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2024 року у справі №440/9090/24, залишеним без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 28 січня 2025 року, зокрема стягнуто з Відділу освіти Кобеляцької міської ради на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 29 червня 2024 року по 04 жовтня 2024 року у розмірі 77196,00 грн (сімдесят сім тисяч сто дев`яносто шість гривень нуль копійок); стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Відділу освіти Кобеляцької міської ради на користь ОСОБА_1 витрати зі сплати судового збору у сумі 1211,20 грн (одна тисяча двісті одинадцять гривень двадцять копійок); допущено рішення суду до негайного виконання в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді начальника відділу освіти Кобеляцької міської ради з 29 червня 2024 року та стягнення на його користь середнього заробітку за час вимушеного прогулу за один місяць у розмірі 22056,07 грн (двадцять дві тисячі п`ятдесят шість гривень сім копійок).
Полтавським окружним адміністративним судом видано відповідні виконавчі листи №440/9090/24 щодо стягнення коштів, в яких Відділ освіти Кобеляцької міської ради є боржником.
Листом Головного управління Державної казначейської служби України у Полтавській області №02-32-08/101 від 10 лютого 2025 року повернуто без виконання виконавчий лист Полтавського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2024 року у справі №440/9090/24, оскільки Відділ освіти Кобеляцької міської ради до Мережі розпорядників коштів місцевих бюджетів на 2025 рік не включений, а тому відповідно відсутні бюджетні асигнування та рахунки для обліку відкритих асигнувань для здійснення безспірного списання коштів.
Листом Відділу освіти Кобеляцької міської ради №01-18/15 від 05 лютого 2025 року повідомлено, що відповідно до рішення п`ятдесят третьої сесії восьмого скликання Кобеляцької міської ради №15 від 13 вересня 2024 року «Про ліквідацію відділу освіти Кобеляцької міської ради» юридична особа Відділ освіти Кобеляцької міської ради знаходиться в стадії ліквідації без визначення правонаступника. Відповідно до Положення про відділ освіти Кобеляцької міської ради, відділ освіти є структурним підрозділом Кобеляцької міської ради та уповноваженою особою з реалізації прав і обов`язків Кобеляцької міської ради, як засновника, щодо управління освітніми закладами і установами Кобеляцької міської ради. Фінансування відділу освіти у 2024 році здійснювалося згідно затверджених кошторисних призначень за рахунок коштів місцевого бюджету. У зв`язку з ліквідацією відділу освіти кошторисні призначення для функціонування та діяльності відділу освіти на 2025 рік не затверджувалися. Розрахункові рахунки закриті. Враховуючи вищевикладене, відділ освіти повідомляє про неможливість виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду по справі №440/9090/24 від 04 жовтня 2024 року, а тому рекомендуємо вирішити питання у порядку примусового виконання рішення суду.
У поданій до суду заяві заявник просить змінити спосіб виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду у справі №440/9090/24 від 04 жовтня 2024 року в частині стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та суми судового збору шляхом заміни боржника з Відділу освіти Кобеляцької міської ради на Кобеляцьку міську раду.
Згідно з частиною другою статті 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відповідно до частин першої та третьої статті 10 цього Закону сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами.
Згідно з частинами першою та другою статті 11 цього ж Закону виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.
Частинами третьою, п`ятою, шостою статті 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Місцеві бюджети є самостійними, вони не включаються до Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та інших місцевих бюджетів.
Відповідно до пунктів 34, 45 та 47 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України місцеві бюджети - бюджет Автономної Республіки Крим, обласні, районні бюджети та бюджети місцевого самоврядування; рішення про місцевий бюджет - нормативно-правовий акт Верховної Ради Автономної Республіки Крим чи відповідної місцевої ради, виданий в установленому порядку, що затверджує місцевий бюджет та визначає повноваження відповідно Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації або виконавчого органу місцевого самоврядування здійснювати виконання місцевого бюджету протягом бюджетного періоду; розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов`язань, довгострокових зобов`язань за енергосервісом, довгострокових зобов`язань у рамках державно-приватного партнерства, середньострокових зобов`язань у сфері охорони здоров`я та здійснення витрат бюджету.
Згідно з частиною першою, пунктом 3 частини другої статті 22 Бюджетного кодексу України за обсягом наданих повноважень розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня.
Головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно: за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
Відповідно до пункту 24 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 року №845 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 року №45), стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку. Якщо боржник обслуговується централізованою бухгалтерією, зазначені документи подаються до органу Казначейства, в якому відкрито рахунки відповідної бюджетної установи, при якій створена така централізована бухгалтерія (далі - централізоване обслуговування боржника).
Таким чином, підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Відсутність у боржника відкритих рахунків є обставиною, що істотно ускладнює виконання рішення або робить його неможливим в порядку, визначеному для стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників.
Відсутність у Відділу освіти Кобеляцької міської ради відкритих рахунків для стягнення на користь стягувача присуджених грошових коштів підтверджується листом Головного управління Державної казначейської служби України у Полтавській області №02-32-08/101 від 10 лютого 2025 року.
Водночас до заяви про встановлення або зміну способу та порядку виконання судового рішення у справі №440/9090/24 заявником не надано доказів на підтвердження наявності відкритого рахунку в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Полтавській області для здійснення безспірного списання грошових коштів з Кобеляцької міської ради на користь стягувача.
З огляду на викладене, суд доходить висновку про відсутність правових підстав для встановлення або зміну способу та порядку виконання судового рішення у справі №440/9090/24.
Інші доводи заявника не впливають на вищевикладені висновки суду та їх не спростовують.
Таким чином, заяву ОСОБА_1 про встановлення або зміну способу та порядку виконання судового рішення у справі №440/9090/24 слід залишити без задоволення.
Керуючись статтями 248, 256, 294, 295, 378 Кодексу адміністративного судочинства України,
П О С Т А Н О В И В:
Заяву ОСОБА_1 про встановлення або зміну способу та порядку виконання судового рішення у справі №440/9090/24 за позовом ОСОБА_1 до Кобеляцької міської ради та Відділу освіти Кобеляцької міської ради про визнання протиправними та скасування розпоряджень, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу залишити без задоволення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала суду може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
СуддяН.І. Слободянюк
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2025 |
Оприлюднено | 07.03.2025 |
Номер документу | 125618247 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.І. Слободянюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні