Справа № 643/3336/25
Провадження № 1-кс/643/1131/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06.03.2025 м. Харків
Слідчий суддя Московського районного суду м. Харкова ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні зали суду клопотання старшого слідчого СВ Харківського районного управління поліції № 2 ГУ НП в Харківській області капітана поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Салтівської окружної прокуратури м. Харкова ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу до речей і документів в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024222040000039 від 12.09.2025, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, -
встановив:
В провадженні СВ Харківського районного управління поліції №2 ГУ НП в Харківській області перебувають матеріали досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42024222040000039 від 12.09.2024, за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
Досудове розслідування у вказаному кримінальному проваджені розпочато за фактом привласнення бюджетних коштів під час виконання укладених між ІНФОРМАЦІЯ_1 та КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » договорів на поточний ремонт по усуненню аварій в житловому фонді багатоквартирних житлових будинків у м. Харкові, зокрема за адресами: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_2 .
Зокрема встановлено, що на відкритому майданчику ІНФОРМАЦІЯ_3 за посиланням розміщено інформацію про укладення вказаних договорів, а саме:
ІНФОРМАЦІЯ_4 а - «Поточний ремонт по усуненню аварій в житловому фонді багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 (код ДК 021:2015-45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)».
ІНФОРМАЦІЯ_5 - «Поточний ремонт по усуненню аварій в житловому фонді багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 (код ДК 021:2015-45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)».
ІНФОРМАЦІЯ_6 - «Поточний ремонт по усуненню аварій в житловому фонді багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 (код ДК 021:2015-45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)»
ІНФОРМАЦІЯ_7 - «Поточний ремонт по усуненню аварій в житловому фонді багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_2 (код ДК 021:2015-45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)».
ІНФОРМАЦІЯ_8 - «Поточний ремонт по усуненню аварій в житловому фонді багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_2 (код ДК 021:2015-45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)».
При цьому, відомості щодо наявності інших пропозицій на ресурсі відсутні, а закупівля проведена без використання електронної системи.
Згідно до опублікованих звітів вбачається, що за фактом проведення поточного ремонту по усуненню аварій в житловому фонді, багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 , було укладено договір №ПР-841/24 від 24.06.2024 на суму 1 290 361, 21 грн. Згідно до умов додаткової угоди №1 від 02.09.2024 сума договору була зменшена, та склала 1 204 651,20 грн. з врахуванням ПДВ.
Водночас, відповідно до відомостей державного ресурсу spending вбачається, що 06.09.2024 ІНФОРМАЦІЯ_1 . код ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , з розрахункового рахунку НОМЕР_2 було сплачено на користь КП " ІНФОРМАЦІЯ_9 ", код ЄДРПОУ: НОМЕР_3 , грошові кошти у сумі 1 204 651.20 грн за виконання робіт по договору №ПР-841/24.
За фактом проведення поточного ремонту по усуненню аварій в житловому фонді багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 , було укладено дон №ПР-842/24 від 24.06.2024 на суму 893 677,67 грн Згідно до умов додаткової угоди №1 від 03.09.2024 сума договору була зменшена, та склала 855 470,40 грн з врахуванням ПДВ.
Водночас, відповідно до відомостей державного ресурсу spending вбачається, що 01.08.2024 ІНФОРМАЦІЯ_1 . код ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , з розрахункового рахунку НОМЕР_2 було сплачено на користь КП " ІНФОРМАЦІЯ_9 ", код ЄДРПОУ: НОМЕР_3 , грошові кошти у сумі 855 470.40 грн за виконання робіт по договору №ПР-842/24.
За фактом проведення поточного ремонту по усуненню аварій в житловому фонді багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 , було укладено договір №ПР-843/24 від 27.06.2024 на суму 1 032 440, 40 грн. Згідно до умов додаткової угоди №1 від 10.09.2024 сума договору була зменшена, та склала 990 099, 60 грн з врахуванням ПДВ.
За фактом проведення поточного ремонту по усуненню аварій в житловому фонді багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_2 , було укладено договір №ПР-830/24 від 20.06.2024 на суму 469 230,00 грн. Згідно до умов додаткової угоди №3 від 08.08.2024 сума договору була зменшена, та склала 386 142, 00 грн з врахуванням ПДВ.
Водночас, відповідно до відомостей державного ресурсу spending вбачається, що 14.08.2024 ІНФОРМАЦІЯ_1 , код ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , з розрахункового рахунку НОМЕР_2 було сплачено на користь КП " ІНФОРМАЦІЯ_9 ", код ЄДРПОУ: НОМЕР_3 , грошові кошти у сумі 386 142.00 грн, за виконання робіт по договору ПР-830/24.
За фактом проведення поточного ремонту по усуненню аварій в житловому фонді багатоквартирного будинку за адресе АДРЕСА_2 , було укладено договір №ПР-832/24 від 24.06.2024 на суму 2 602 090,00 грн. Згідно до умов додаткової угоди №2 від 03.09.2024 сума договору була зменшена, та склала 2 441 860, 80 грн з врахуванням ПДВ.
Водночас, відповідно до відомостей державного ресурсу spending вбачається, що 09.09.2024 ІНФОРМАЦІЯ_1 , код ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , з розрахункового рахунку НОМЕР_2 було сплачено на користь КП " ІНФОРМАЦІЯ_9 ", код ЄДРПОУ: НОМЕР_3 , грошові кошти у сумі 2 441860,80 грн за виконання робіт по договору №ПР-832/24.
Таким чином, вбачається, що роботи за вказаними договорами були сплачені в повному обсязі, а їх виконання було завершено завчасно.
Так, 25.12.2015 президентом України було підписано Закон України «Про публічні закупівлі», який визначає правові і економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції
ІНФОРМАЦІЯ_10 затверджено статут територіальної громади міста Харкова, який розміщено на офіційному веб-порталі останньої ( ІНФОРМАЦІЯ_11 ), стаття 1 розділу 1 якого передбачає, що територіальна громада міста Харкова як первинний суб`єкт місцевого самоврядування, основний носій його функцій і повноважень - це жителі, що об`єднані постійним проживанням у межах міста, що мають колективні інтереси і правовий статус, визначений Конституцією України, Європейською хартією місцевого самоврядування, законами України, цим Статутом.
Таким чином вбачається, що ІНФОРМАЦІЯ_12 , в тому числі її структурні підрозділи, реалізуючи інтереси територіальної громади, є суб`єктом Закону України «Про публічні закупівлі», та має здійснювати усі закупівлі шляхом проведення відкритих торгів, використовуючи авторизований електронний майданчик.
Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає принципи здійснення публічних закупівель, зокрема:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення д х;
5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Аналізуючи відкриті дані Єдиного веб-порталу використання публічних коштів Spending вбачається, що на користь підрядника (виконавця) сплачено грошові кошти за виконання умов вказаних договорів в повному обсязі.
Згідно до пункту 98 «Загальних умов укладення та виконання договорів підряду», затверджених постановою КМУ №668 від 01.08.2005, договором підряду може бути передбачено, що оплата виконаних робіт проводиться після прийняття замовником закінчених робіт (об`єкта будівництва) або поетапно проміжними платежами в міру виконання робіт.
Таким чином вбачається, що за будь яких умов сплата коштів на користь підрядника здійснюється на підставі затверджених актів приймання виконаних будівельних робіт, що оформлюються за формою КБ-2В (kd-3).
При цьому, на користь підрядника (виконавця) комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , сплачено грошові кошти за виконання умов вказаних договорів в повному обсязі.
Згідно до чинного законодавства України механізмом встановлення в ході досудового розслідування відповідності фактично виконаних будівельних робіт проектній документації та вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва; визначення переліку та об`ємів фактично виконаних робіт з будівництва (ремонту, реконструкції) об`єктів; визначення вартості фактично виконаних робіт з будівництва об`єктів; визначення відповідності обсягів та вартості фактично виконаних будівельних робіт обсягам та вартості, визначеним проектно-кошторисною або первинною звітною документацією; відповідності первинної звітної документації з будівництва за порядком складання і наведеними розрахунками вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва є проведення судової будівельно-технічної експертизи, оскільки вирішення подібних питань потребує спеціальних знань, а згідно до чинного кримінально-процесуального законодавства України одним із джерел доказів є саме висновки експертів.
Відповідно п. 5.1.3. Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України № 53/5 від 08.10.1998 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26.12.2012 № 1950/5): «...для вирішення питань про відповідність фактично виконаних будівельних робіт проектній Документації та вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва; визначення переліку та об`ємів фактично виконаних робіт з будівництва (ремонту, реконструкції) об`єктів; визначення вартості фактично виконаних робіт будівництва об`єктів;
В подальшому до матеріалів провадження було долучено ряд документації, включаючи укладені за вказаним фактом договори, дефектні акти, та локальні кошториси.
Враховуючи вищевикладене, та наявність ознак кримінального правопорушення, передбаченого ст. 191 КК України, та для повного і всебічного досудового розслідування, перевірки фактичних обставин за матеріалами кримінального провадження було призначено ряд судових будівельно-технічних експертиз, виконання яких доручено експертам ІНФОРМАЦІЯ_13 , метою проведення яких є визначення відповідності обсягів фактично виконаних робіт до передбаченого договором переліку.
Однак, в подальшому, незважаючи на значний обсяг наданих до установи проведення експертизи документів, експертом було заявлено ряд клопотань про надання додаткової документації, необхідної для вирішення поставлених питань, за договорами №ПР-841/24 від 24.06.2024 (адреса виконання робіт: АДРЕСА_1 ), №ПР-842/24 від 24.06.2024 (адреса виконання робіт: АДРЕСА_1 ), №ПР-843/24 від 27.06.2024 (адреса виконання робіт: АДРЕСА_1 ), №ПР-830/24 від 20.06.2024 (адреса виконання робіт: АДРЕСА_2 ), №ПР-832/24 від 24.06.2024 (адреса виконання робіт: АДРЕСА_2 ), а саме:копії проектної документації у масштабі доступному для дослідження або у форматі файлів с розширенням .pdf (графічні та текстові матеріали) на поточний ремонт по усуненню аварій в житлових будинках за адресами: АДРЕСА_1 (договір №ПР-841/24 від 24.06.2024), АДРЕСА_3 (договір №ПР-842/24 від 24.06.2024), АДРЕСА_1 (договір №ПР-843/24 від 27.06.2024), АДРЕСА_2 (договір №ПР-830/24 від 20.06.2024), АДРЕСА_2 (договір №ПР-832/24 від 24.06.2024)
Бази даних цін на підставі проведеного аналізу ринкових цін на будівельні матеріали, вироби, конструкції, устаткування (із посиланням на джерела даних про ціни), що склались на час розроблення проектної документації.
Документів, що містять інформацію щодо максимальних, мінімальних та середніх цін на матеріальні ресурси за даними підприємств-виробників (постачальників), що знаходяться на території України на будівельні матеріали, вироби, конструкції, устаткування, що фактично використані при будівництві (реконструкції - див. Відомості ресурсів до Актів приймання виконаних робіт), станом на час виконання будівельних робіт на об`єкті дослідження або товарознавчих висновків щодо фактичної ринкової вартості основних будматеріалів, виробів, конструкцій, устаткування станом на період виконання робіт за вказаними договорами.
Проектно-кошторисну документацію, Договірну ціну та Акти приймання виконаних робіт за вказаним договором, відомості ресурсів та інші розрахунки - в електронному вигляді у форматі файлів с розширенням .sts, .bds.
Сертифікати, технічні паспорти та інші документи, що засвідчують найменування якість будматеріалів. виробів, конструкцій, устаткування, які фактично застосовані при виконанні будівельних робіт;
Журнали виконання робіт, матеріали обстежень та перевірок у процесі будівництва органами державного та іншого нагляду, акти на закриття прихованих робіт - в вигляді копій належної якості.
Актів вхідного контролю будівельних матеріалів, виробів та комплектів доставлених для виконання будівельних робіт за такими договорами, та акти на приховані роботи.
Таким чином, у органу досудового розслідування виникла необхідність у тимчасовому доступі до вказаної документації, володільцем якої є комунальне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , місцезнаходження: АДРЕСА_4 .
Вказана документація, що стосується вчинення даного кримінального правопорушення, має важливе значення для доказування у вищевказаному кримінальному провадженні, та необхідна в тому числі для подальшого проведення комплексу необхідних судових експертиз, в тому числі направлених на незалежну оцінку проведених робіт.
Вказані відомості мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, та можуть бути використані як докази в кримінальному провадженні та під час судового розгляду, будуть сприяти у встановленні осіб причетних до кримінального правопорушення, а іншим шляхом неможливо отримати дану інформацію, про що свідчать матеріали кримінального провадження, тому необхідно отримати тимчасовий доступ до зазначених документів з можливістю вилучення їх завірених належним чином копій. Вилучення означених вище документів обумовлене тим, що орган досудового розслідування не може запросити у порядку ст. 93 КПК України відомості, що містять у вище таких документах, та згідно до ст. 162 КПК України інформація у вказаній документації віднесена до такої, що містить охоронювану законом таємницю.
У судове засідання слідчий не з`явився, подавши заяву про розгляд клопотання без його участі, підстав для визнання його явки обов`язковою слідчий суддя не вбачає.
У судове засідання представник органу, у володінні якого перебувають документи, не з`явився, причини неявки суду невідомі, клопотань в суд не надходило.
Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснюється, у зв`язку з неприбуттям в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні.
Виходячи зі змісту вимог ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження, одним із яких є тимчасовий доступ до речей і документів.
Статтею 159КПК України визначено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Згідно з ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до ч. 7 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Відповідно до п.п. 1, 2 ч. 5 ст. 163 КПК України, доведено, що необхідні документи перебувають у володінні володінні Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код ЄРДПОУ НОМЕР_3 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_5 , такі документи самі пособі абов сукупностіз іншимиречами ідокументами кримінальногопровадження,мають суттєвезначення длявстановлення важливихобставин укримінальному провадженні. Старшим слідчим доведена можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, тобто потреби досудового розслідування виправдовують такий спосіб втручання у права осіб.
При розгляді матеріалів клопотання слідчий суддя виходив із загальних засад кримінального провадження, з метою виконання його завдань та застосування належної правової процедури.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про наявність підстав для його задоволення, оскільки стороною обвинувачення доведено існування обґрунтованої підозри щодо вчинення кримінального правопорушення, доведено можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах та документах, щодо яких подано клопотання, а також доведено неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 131-132, 159-164, 166, 309 КПК України, слідчий суддя -
постановив:
Клопотання задоволити.
Надати тимчасовий доступ слідчому СВ Харківського РУП №2 ГУ НП в Харківській області ОСОБА_5 , прокурору Салтівської окружної прокуратури м. Харкова ОСОБА_6 до речей і документів, які перебувають у володінні КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ: НОМЕР_3 , місцезнаходження: АДРЕСА_5 , за договорами №ПР-841/24 від 24.06.2024 (адреса виконання робіт: АДРЕСА_1 ), №ПР-842/24 від 24.06.2024 (адреса виконання робіт: АДРЕСА_1 ), №ПР-843/24 від 27.06.2024 (адреса виконання робіт: АДРЕСА_1 ), №ПР-830/24 від 20.06.2024 (адреса виконання робіт: АДРЕСА_2 ), №ПР-832/24 від 24.06.2024 (адреса виконання робіт: АДРЕСА_2 ), з можливістю вилучення завірених копій таких документів у паперовому чи електронному виді, а саме:
-копії проектної документації у масштабі, доступному для дослідження або у форматі файлів с розширенням .pdf (графічні та текстові матеріали) на поточний ремонт по усуненню аварій в житлових будинках за адресами: АДРЕСА_1 (договір №ПР-841/24 від 24.06.2024), АДРЕСА_3 (договір №ПР-842/24 від 24.06.2024), АДРЕСА_1 (договір №ПР-843/24 від 27.06.2024), АДРЕСА_2 (договір №ПР-830/24 від 20.06.2024), АДРЕСА_2 (договір №ПР-832/24 від 24.06.2024);
-бази даних цін на підставі проведеного аналізу ринкових цін на будівельні матеріали, вироби, конструкції, устаткування (із посиланням на джерела даних про ціни), що склались на час розроблення проектної документації;
-документів, що містять інформацію щодо максимальних, мінімальних та середніх цін на матеріальні ресурси за даними підприємств-виробників (постачальників), що знаходяться на території України на будівельні матеріали, вироби, конструкції, устаткування, що фактично використані при будівництві (реконструкції - див. Відомості ресурсів до Актів приймання виконаних робіт), станом на час виконання будівельних робіт на об`єкті дослідження або товарознавчих висновків щодо фактичної ринкової вартості основних будматеріалів, виробів, конструкцій, устаткування станом на період виконання робіт за вказаними договорами;
-проектно-кошторисної документації, Договірної ціни та Актів приймання виконаних робіт за вказаним договором, відомості ресурсів та інші розрахунки - в електронному вигляді у форматі файлів с розширенням .sts, .bds.;
-сертифікатів, технічних паспортів та інших документів, що засвідчують найменування якість будматеріалів. виробів, конструкцій, устаткування, які фактично застосовані при виконанні будівельних робіт;
-журналів виконання робіт, матеріали обстежень та перевірок у процесі будівництва органами державного та іншого нагляду, акти на закриття прихованих робіт - в вигляді копій належної якості;
-актів вхідного контролю будівельних матеріалів, виробів та комплектів доставлених для виконання будівельних робіт за такими договорами, та акти на приховані роботи.
Встановити термін дії ухвали до 06.05.2025.
Роз`яснити, що відповідно до ст.166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Московський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2025 |
Оприлюднено | 07.03.2025 |
Номер документу | 125618853 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Московський районний суд м.Харкова
Броницька М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні