Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 березня 2025 року справа №520/11380/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тітова О.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Атлант Буд Схід" до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Атлант Буд Схід" (просп. Героїв Харкова, 118, м. Харків, Харківський р-н, Харківська обл.,61068, код 41988858) звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46,м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н,61057, код ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393), в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 8232664/41988858 від 08.02.2023 року, про відмову у реєстрації податкової накладної № 1753 від 19.12.2022р в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 8232663/41988858 від 08.02.2023 року, про відмову у реєстрації податкової накладної № 2949 від 30.12.2022р в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 8232662/41988858 від 08.02.2023 року, про відмову у реєстрації податкової накладної № 2950 від 30.12.2022р в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Відповідача зареєструвати податкову накладну № 1753 від 19.12.2022р в Єдиному реєстрі податкових накладних днем фактичного подання;
- зобов`язати Відповідача зареєструвати податкову накладну № 2949 від 30.12.2022р в Єдиному реєстрі податкових накладних днем фактичного подання;
- зобов`язати Відповідача зареєструвати податкову накладну № 2950 від 30.12.2022р в Єдиному реєстрі податкових накладних днем фактичного подання.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 8232664/41988858 від 08.02.2023 року, про відмову у реєстрації податкової накладної № 1753 від 19.12.2022, № 8232663/41988858 від 08.02.2023 року, про відмову у реєстрації податкової накладної № 2949 від 30.12.2022, № 8232662/41988858 від 08.02.2023 року, про відмову у реєстрації податкової накладної № 2950 від 30.12.2022, на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню.
Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.
Представником Головне управління ДПС у Харківській області подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що відповідач у спірних правовідносинах діяли згідно чинного законодавства.
Відповідач, Державна податкова служба України, правом надати відзив на позов не скористався, у встановлений судом строк документи до суду не надходили.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022, затвердженого Законом України №2102-IX, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року. Враховуючи викладене, суд розглядає справу за наявності безпечних умов для життя та здоров`я учасників процесу, суддів та працівників суду.
Суддя у період з 01.07.2024 по 29.07.2024 перебував у відпустці, у період з 07.10.2024 по 11.10.2024 перебував на навчанні, з 28.10.2024 по 05.11.2024 та з 23.12.2024 по 15.01.2025 перебував у відпустці.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Судом встановлено, що позивачем було сформовано податкові накладні № 1753 від 19.12.2022, № 2949 від 30.12.2022, № 2950 від 30.12.2022 і направлено їх для реєстрації до Єдиного реєстру податкових накладних.
Реєстрацію вищевказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/PK для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем було направлено Повідомлення про подання додаткових пояснень, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1753 від 19.12.2022, № 2949 від 30.12.2022, № 2950 від 30.12.2022, до якого було додано Пояснення до повідомлення та документи.
Комісією Головного управління Державної податкової служби у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної № 8232664/41988858 від 08.02.2023 року, про відмову у реєстрації податкової накладної № 1753 від 19.12.2022, № 8232663/41988858 від 08.02.2023 року, про відмову у реєстрації податкової накладної № 2949 від 30.12.2022, № 8232662/41988858 від 08.02.2023 року, про відмову у реєстрації податкової накладної № 2950 від 30.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інветаризаційні описи), у тому числі розрахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивачем було подано скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За результатами розгляду скарг позивача, Державною податковою службою України прийнято рішення від 24.02.2023 №19208/41988858/2, від 24.02.2023 №19232/41988858/2, від 24.02.2023 №19121/41988858/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня № 8232664/41988858 від 08.02.2023, про відмову у реєстрації податкової накладної № 1753 від 19.12.2022, № 8232663/41988858 від 08.02.2023, про відмову у реєстрації податкової накладної № 2949 від 30.12.2022, № 8232662/41988858 від 08.02.2023 року, про відмову у реєстрації податкової накладної № 2950 від 30.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Державною податковою службою України в обґрунтуванні свого рішення зазначено про ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Без зазначення конкретного переліку не поданих документів
Не погоджуючись з позицією контролюючого органу, позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Суд зазначає, що Податковий кодекс України (далі по тексту - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Так, згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Згідно з п.201.16. ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165 (далі по тексту Порядок №1165) визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п. 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з п.11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Пунктом 25 Порядку № 1165 визначено, що комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Згідно з п.26 Порядку № 1165 комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Відповідно до п.4, п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженого наказом Міністерства Фінансів України №520 від 12.12.2019 року (далі по тексту Порядок №520) у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з п.11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Судом встановлено, що позивачем на підтвердження реальності господарської операції з контрагентами було надано до контролюючого органу необхідні документи, що підтверджується повідомленнями про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 31.01.2023 №7, від 01.02.2023 №3, від 01.02.2023 №4.
Так, судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «АТЛАНТ БУД СХІД» зареєстроване як юридична особа у встановленому законом порядку 07.03.2018, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань дроблений відповідний запис за номером 10000001135874.
Товариство перебуває на обліку Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, Індустріальна ДПІ.
ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» є господарюючим суб`єктом, видами діяльності підприємства, відповідно кодів за класифікатором видів економічної діяльності є : 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого ассортименту; 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 82.92 Пакування; 22.29 Виробництво інших виробів із пластмас.
Основний - вид економічної діяльності 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту.
На підприємстві числяться 197 працівників, утому числі директор.
Згідно з наказом №1-К від 07.03.2018 р. директором ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» є Маргарян Надія Володимирівна.
Відповідно до витягу № 1820324500063 з реєстру платників податку на додану вартість ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» індивідуальний податковий номер 419888520329 з 21.03.2018 року є платником податку на додану вартість.
Для здійснення підприємницької діяльності ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД», згідно з договором оренди нежитлових приміщень № 2 від 01 квітня 2018 року орендує у Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ БУДСОЮЗ» офісні та складські приміщення загальною площею 5103,2 м2, що розташовані за адресою: Україна, місто Харків, проспект Московський, 118.
Між ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» (податковий номер 41988858) та TOB «СК «ПАЛАДА» (податковий номер 44164594) укладено договір поставки № 02/1/12-22 від 02.12.2022р., (далі - договір), відповідно до якого ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» зобов`язалось поставити TOB «СК «ПАЛАДА» будівельні та/або супутні матеріали, а ТОВ «СК «ПАЛАДА» зобов`язується прийняти та оплатити товар. Поставка товару зі складу ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» здійснюється силами ТОВ «СК «ПАЛАДА» та за його рахунок, або у інший спосіб, за попередньою домовленістю.
Так, на підставі договору ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» складено рахунок-фактуру від 19.12.2022р., № МОА-025272 на оплату будівельних матеріалів та транспортних послуг на суму 3 229 255,19 грн, у тому числі ПДВ 538 209,20 грн.
ТОВ «АТЛАНТ БУД СХЩ» 19 грудня 2022 року відвантажено будівельні матеріали та надано транспортні послуги ТОВ «СК «ПАЛАДА» згідно видаткової накладної № МОА-157067 від 19.12.2022р., на суму 3 229 255,19 грн, у тому числі ПДВ 538 209,20 грн.
Оплата була здійснена на розрахунковий рахунок ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» за товар та транспортні послуги згідно платіжного доручення № 82 від 30.12.2022р., на суму 3 229 255,19 грн.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» склало по даті відвантаження податкову накладну № 1753 від 19.12.2022р.
Реєстрація податкової накладної № 1753 була зупинена 12.01.2023р., (квитанція №9295617386). Результат обробки: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 19.12.2022р., № 1753 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41,7318, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання , що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Рішення прореєстоанію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8232664/41988858 від 08.02.2023р.
Транспортні послуги, код послуги згідно ДКПП 49.41, виданої податкової накладної, виконані ФОП Куцин Андрій Васильович, код в Єдиному державному реєстру відомостей про фізичну особу-підприємця № 2495713558, платник єдиного податку З групи, неплатник ПДВ. Основний вид діяльності - 60.24.0 - діяльність автомобільного вантажного транспорту, по якому він сплачує єдиний податок.
Між ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» та ФОП ОСОБА_1 укладено Договір на надання транспортних послуг б/н від 31.03.2021р.
Транспортування товару здійснювалося 19.12.2022, відповідно до товарно- транспортної накладної № АБС-001207 від 19.12.2022.
ФОП ОСОБА_1 складено акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 19.12.2022р., б/н, відповідно до якого було надано транспортні послуги.
Товар «Дюпель 10x60 універсальний нейлон (УКТЗЕД-7318)» був придбаний у ТОВ «ДІМЕКС ХАРКІВ» (податковий номер 37189793) та отриманий 01.12.2022р., згідно видаткової накладної № 556 від 01.12.2022р.
Оплата за товар була здійснена на розрахунковий рахунок Постачальника згідно платіжних доручень № 3084 від 16.12.2022р., та № 3085 від 16.12.2022р.
По товару «Дюпель 10x60 універсальний нейлон» помилково зазначено код УКТЗЕД 7318, вірний 3925.90.10.00.
З урахуванням викладеного, намагаючись вирішити спір у досудовому порядку, 08.02.2023 ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» оскаржило до ДПС Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8232664/41988858 від 08.02.2023.
За результатами розгляду скарги, рішенням № 19208/41988858/2 від 24.02.2023, скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Також за даним договором ТОВ «АТЛАНТ БУД СХЩ» зобов`язується поставити TOB «СК «ПАЛАДА» будівельні та/або супутні матеріали, а TOB «СК «ПАЛАДА» зобов`язується прийняти та оплатити товар. Поставка товару зі складу ТОВ «АТЛАНТ БУД СХЩ» здійснюється силами ТОВ «СК «ПАЛАДА» та за його рахунок, або у інший спосіб, за попередньою домовленістю.
Так, на підставі договору ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» складено рахунок-фактуру від 19.12.2022р., № МОА-022611 на оплату цементу та транспортних послуг на суму 7 516,00 грн, у тому числі ПДВ 1 252,67 грн.
ТОВ «АТЛАНТ БУД СХЩ» 30 грудня 2022 року відвантажено будівельні матеріали та надано транспортні послуги ТОВ «СК «ПАЛАДА» згідно видаткової накладної № МОА-157199 від 30.12.2022р., на суму 7 516,00 грн, у тому числі ПДВ 1 252,67 грн.
Оплата була здійснена на розрахунковий рахунок ТОВ «АТЛАНТ БУД СХЩ» за товар згідно платіжного доручення № 68 від 21.12.2022р., на суму 4 716,00 грн та за транспортні послуги згідно платіжного доручення № 78 від 30.12.2022р., на суму 2 800,00 грн.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України позивачем склало по даті оплати податкову накладну № 2949 від 30.12.2022, на суму 2 800,00 грн, у тому числі ПДВ 466,67 грн.
Реєстрація податкової накладної № 2949 була зупинена 13.01.2023, (квитанція №9296568020). Результат обробки: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 30.12.2022, № 2949 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання , що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8232663/41988858 від 08.02.2023.
Транспортні послуги, код послуги згідно ДКПП 49.41, виданої податкової накладної, виконані ФОП Куцин Андрій Васильович, код в Єдиному державному реєстру відомостей про фізичну особу-підприємця № 2495713558, платник єдиного податку З групи, неплатник ПДВ. Основний вид діяльності - 60.24.0 - діяльність автомобільного вантажного транспорту, по якому він сплачує єдиний податок.
Між ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» та ФОП ОСОБА_1 укладено Договір на надання транспортних послуг б/н від 31.03.2021.
Транспортування товару здійснювалося 30.12.2022, відповідно до товарно- транспортної накладної № АБС-001208 від 30.12.2022.
ФОП Куцин А.В. складено акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 30.12.2022, б/н, відповідно до якого було надано транспортні послуги.
З урахуванням викладеного, намагаючись вирішити спір у досудовому порядку, 08.02.2023 ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» оскаржило до ДПС Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8232663/41988858 від 08.02.2023.
За результатами розгляду скарги, рішенням № 19232/41988858/2 від 24.02.2023, скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Також за данним договором ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» зобов`язується поставити TOB «СК «ПАЛАДА» будівельні та/або супутні матеріали, а TOB «СК «ПАЛАДА» зобов`язується прийняти та оплатити товар. Поставка товару зі складу ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» здійснюється силами ТОВ «СК «ПАЛАДА» та за її рахунок, або у інший спосіб, за попередньою домовленістю.
Так, на підставі договору ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» складено рахунок-фактуру від 27.12.2022р., № МОА-026552 на оплату будівельних матеріалів та транспортних послуг на суму 32 077,81 грн, у тому числі ПДВ 5 346,30 грн.
ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» 30 грудня 2022 року відвантажено будівельні матеріали та надано транспортні послуги ТОВ «СК «ПАЛАДА» згідно видаткової накладної № МОА-157200 від 30.12.2022р., на суму 32 077,81 грн, у тому числі ПДВ 5 346,30 грн.
Оплата була здійснена на розрахунковий рахунок ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» за товар та транспортні послуги згідно платіжного доручення № 83 від 30.12.2022р., на суму 32 077,81 грн.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України позивачем складено по даті оплати податкову накладну № 2950 від 30.12.2022.
Реєстрація податкової накладної № 2950 була зупинена 13.01.2023, (квитанція №9296570155). Результат обробки: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 30.12.2022, № 2950 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання , що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Рішення про реєстоацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розоахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8232662/41988858 від 08.02.2023р.
Транспортні послуги, код послуги згідно ДКПП 49.41, виданої податкової накладної, виконані ФОП Куцин Андрій Васильович, код в Єдиному державному реєстру відомостей про фізичну особу-підприємця № 2495713558, платник єдиного податку З групи, неплатник ПДВ. Основний вид діяльності - 60.24.0 - діяльність автомобільного вантажного транспорту, по якому він сплачує єдиний податок.
Між ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» та ФОП ОСОБА_1 укладено Договір на надання транспортних послуг б/н від 31.03.2021р.
Транспортування товару здійснювалося 30.12.2022р., відповідно до товарно- транспортної накладної № АБС-001209 від 30.12.2022р.
ФОП Куцин А.В. складено акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 30.12.2022р., б/н, відповідно до якого було надано транспортні послуги.
З урахуванням викладеного, намагаючись вирішити спір у досудовому порядку, 08.02.2023 ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД» оскаржило до ДПС Рішення про реестрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8232662/41988858 від 08.02.2023.
За результатами розгляду скарги, рішенням № 19121/41988858/2 від 24.02.2023, скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Суд зазначає, що вищезазначені первинні документи та пояснення стосовно здійснених господарських операцій позивачем було надано до контролюючого органу, що підтверджується матеріалами справи та не заперечується сторонами по справі.
Проте, податковим органом жодним чином не надано оцінки вже наданим документам та не спростовано того, що первинно надані позивачем документи в повній мірі підтверджують інформацію зазначену в податковій накладній від 19.12.2022 № 1753, від 30.12.2022 № 2949, від 30.12.2022 № 2950.
Доказів наявності ознак фіктивності в діяльності контрагенту позивача, нікчемності або недійсності угод укладених позивачем з вказаним контрагентом або відсутності реального характеру цієї операції матеріали справи не містять, а відповідачем таких доказів до суду не надано.
Суд зазначає, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкових накладних позивачем.
Крім того, суд враховує позицію Верховного Суду в постановах від 07.12.2022 по справі № 500/2237/20 та від 19.07.2023 по справі № 420/7850/22, в яких виходив з того, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Крім того, в постанові від 16 лютого 2023 року по справі №380/7648/22 Верховний Суд дійшов висновку, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій платника податку на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України.
Отже, предметом розгляду повинна бути стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкових накладних, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами.
Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Таким чином, рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 8232664/41988858 від 08.02.2023 року, про відмову у реєстрації податкової накладної № 1753 від 19.12.2022; рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 8232663/41988858 від 08.02.2023 року, про відмову у реєстрації податкової накладної № 2949 від 30.12.2022; рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 8232662/41988858 від 08.02.2023 року, про відмову у реєстрації податкової накладної № 2950 від 30.12.2022р в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню.
Враховуючи викладене, для ефективного захисту прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні № 1753 від 19.12.2022, № 2949 від 30.12.2022, № 2950 від 30.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем фактичного подання.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Розподіл судових витрат здійснити у відповідності до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Атлант Буд Схід" (просп. Героїв Харкова, 118, м. Харків, Харківський р-н, Харківська обл.,61068, код 41988858) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46,м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н,61057, код ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 8232664/41988858 від 08.02.2023, про відмову у реєстрації податкової накладної № 1753 від 19.12.2022р в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1753 від 19.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем фактичного подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 8232663/41988858 від 08.02.2023, про відмову у реєстрації податкової накладної № 2949 від 30.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 2949 від 30.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем фактичного подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 8232662/41988858 від 08.02.2023, про відмову у реєстрації податкової накладної № 2950 від 30.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 2950 від 30.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем фактичного подання.
Стягнути з Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АТЛАНТ БУД СХІД (просп. Героїв Харкова, 118, м. Харків, Харківський р-н, Харківська обл.,61068, код 41988858) сплачений судовий збір у сумі 9084 (дев`ять тисяч вісімдесят чотири) грн 00 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
СуддяО.М. Тітов
Суд | Харківський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2025 |
Оприлюднено | 07.03.2025 |
Номер документу | 125619152 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Тітов О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні