Рішення
від 05.03.2025 по справі 520/32392/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

05 березня 2025 року № 520/32392/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кухар М.Д. розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БЕК ОФІС ГРУП" (вул. Громадянська, буд. 19,м. Харків,Харківський р-н, Харківська обл.,61057, код ЄДРПОУ43414197) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, буд. 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057, код ЄДРПОУ43983495) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "БЕК ОФІС ГРУП" з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області , в якому просить суд:

-визнати протиправними та скасувати прийняті Головним управлінням ДПС у Харківській області податкові повідомлення-рішення від 04.09.2024: №00497730704 та №00497710704;

-стягнути на користь ТОВ БЕК ОФІС ГРУП (код ЄДРПОУ 43414197) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) судові витрати по сплаті судового збору в сумі 3 028,00 гривень (три тисячі двадцять вісім гривень);

-стягнути на користь ТОВ БЕК ОФІС ГРУП (код ЄДРПОУ 43414197) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) сплачені витрати на професійну правову допомогу.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження у справі.

Дослідивши надані матеріали справи, суд встановив наступне.

17 грудня 2019 року державним реєстратором проведено державну реєстрацію ТОВ «БЕК ОФІС ГРУП».

Господарська діяльність Позивача здійснювалась відповідно до обраного коду економічної діяльності (КВЕД) - надання в оренду офісних машин і устатковання, у тому числі комп`ютерів (КВЕД №77.33), яка передбачала надання послуг з оренди робочого місця з відповідним обладнанням (коворкінг), із застосування спрощеної системи оподаткування (III група єдиного податку без реєстрації платником ПДВ).

ТОВ «БЕК ОФІС ГРУП» перебувало на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Харківській області з 17 грудня 2019 року (номер взяття на облік: 203119340634).

Рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу 08 серпня 2024 року прийнято рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Реєстраційна дія з припинення (ліквідації) Позивача слугувала підставою для призначення Головним управлінням ДПС у Харківській області документальної позапланової перевірки відповідно до підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 Кодексу.

На підставі наказу Головного управління ДПС у Харківській області від 30.07.2024 року №3377-п (далі за текстом - «наказ №3377-п»), у період з 31.07.2024 по 06.08.2024, проводилася документальна позапланова виїзна перевірка Позивача з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених Кодексом податків та зборів, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи за період з 17.12.2019 по 30.07.2024.

За результатами проведеної документальної позапланової виїзної перевірки складено Акт «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «БЕК ОФІС ГРУП» код за ЄДРПОУ 43414197» від 13.08.2024 № 37616/20-40-07-04-05/43414197, відповідно до висновків якого Відповідачем встановлені, зокрема, порушення:

-п. 180.3, п. 180.2 ст.180, п. 208.4 ст. 208 Податкового кодексу України в частині заниження П71В на загальну суму 65 572 гривень:

-п.46.1 ст.46, п.49.1, п.49.2 ст.49, пп.49.18.1 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України в частині ненадання податкового розрахунку податкових зобов`язань, нарахованих отримувачем послуг:

На підставі висновків Акту перевірки прийнято податкові повідомлення-рішення від 04.09.2024 №00497730704, яким до підприємства застосовано штрафну санкцію в розмірі 7480,00 грн. та від 04.09.2024 №00497710704, яким збільшено суму грошового зобов`язання з ПДВ на 65562,00 грн. та застосовано штрафну санкцію в розмірі 16390,50 грн.

Не погодившись із висновками Акту перевірки Позивач відповідно до п.86.7 ст.86 Податкового кодексу України подав заперечення від 28.08.2024 №б/н (вх. до ГУ ДПС у Харківській області від 20.08.2024 №54018/6) на Акт від 13.08.2024 №37616/20-40-07-04- 05/43414197 до Головного управління ДПС у Харківській області.

Головним управлінням ДПС у Харківській області листом від 03.09.2024 №39627/6/20-40-07-04-11 повідомлено про прийняття комісією з питань розгляду заперечень та пояснень до актів перевірок, рішення про відповідність висновків Акту перевірки чинному законодавству.

Позивач використав процедуру адміністративного оскарження шляхом направлення скарги від 06.09.2024 №б/н (вх. до ДПС України від 11.09.2024 №34529/6) до Державної податкової служби України.

Рішенням Державної податкової служби України від 25.09.2024 №28878/6/99-00-06- 01-02-06 продовжено строки розгляду скарги ТОВ «БЕК ОФІС ГРУП» до 09.11.2024 (включно).

За результатами розгляду скарги, Державною податковою службою України листом від 01.11.2024 №32907/6/99-00-06-01-02-06 направлено рішення «Про результати розгляду скарги» (далі за текстом - Рішення), яким скаргу Позивача залишено без задоволення.

Позивач вважає, що податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області є незаконними, а тому підлягають скасуванню, що стало підставою для звернення до суду за захистом своїх прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку вищенаведеному, суд вказує наступне.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Отже, усі без виключення суб`єкти права на території України зобов`язані дотримуватись існуючого у Державі правового порядку, а суб`єкти владних повноважень (органи публічної адміністрації) додатково обтяжені ще й обов`язком виконувати доведені законом завдання виключно за наявності приводів та способом, чітко обумовленими законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Однією із основних функцій контролюючих органів є податковий контроль, який в п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) визначений як система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (стаття 1 ПК України).

Статтею 19-1 ПК України визначено функції контролюючих органів, зокрема, передбачено, що контролюючі органи здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів, установлених ПК України ( пп.19-1.1.2 п. 19-1.1 ст. 19-1 ПК України).

Способи здійснення податкового контролю визначені в п. 62.1 ст. 62 ПК України, серед яких проведення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин (пп. 62.1.3 п. 62.1 ст. 62 ПК України).

Пунктом 75.1 ст.75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Матеріалами справи підтверджено, що На підставі наказу від 30.07.2024 року № 3377-п «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «БЕК ОФІС ГРУП» (код за ЄДРПОУ 43414197)», проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «БЕК ОФІС ГРУП» (код за ЄДРПОУ 43414197) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 17.12.2019 по 30.07.2024 року, валютного законодавства за період з17.12.2019 по 30.07.2024 року, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 17.12.2019 по 30.07.2024 року, іншого законодавства за період з 17.12.2019 по 30.07.2024 року.

За результатами перевірки складено акт від 13.08.2024 № 37616/20-40-07-04- 05/43414197.

В ході проведення перевірки встановлено, що підприємство ТОВ «БЕК ОФІС ГРУП» (код за ЄДРПОУ 43414197) мало взаємовідносини з Представництво ІНТЕГО ГРУП, ЛЛС, (код ЄДРПОУ 26595692) за період 2021 - 2022 рр., а саме, придбано послуги з оренди майна та обладнання.

Встановлено, що представництво ІНТЕГО ГРУП, ЛЛС, (код ЄДРПОУ 26595692) знаходиться на обліку 2032 ГУ ДПС У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛ. ІНДУСТРІАЛЬНА ДПІ., види діяльності 62.01-КОМП`ЮТЕРНЕ ПРОГРАМУВАННЯ, підприємство не є платником ПДВ, 20 ОПП відсутні, чисельність працюючих згідно 1 ДФ станом на 31.12.2021 складала 4 особи, ОФ станом на 31.12.2021 - 2366,0 тис. грн.

Між підприємствами укладено договір оренди майна № 02012020 - М від 02.01.2020 (далі - Договір) з INTEGOGROUP, LLC, (Орендодавець), що створена та діє відповідно до законодавства США, реєстраційний номер юридичної особи: 20- 8140233, зареєстроване місцезнаходження: 555 Winderley Place. Ste/129. Maitland, Fiorida32751 (Представництво ІНТЕГО ГРУП, ЛЛС, (код ЄДРПОУ 26595692):

В порядку та на умовах визначених цим Договором, Орендодавець зобов`язується передати Орендареві, а орендар зобов`язується прийняти в строкове платне користування обладнання, перелік, кількість та вартість якого вказана у додатку № 1, а також сплачувати Орендодавцеві плату за користуванням майном.

Майно належить Орендодавцю на праві власності , знаходиться у нього на балансі, перебуває в робочому стані та відповідає вимогам техніки безпеки при роботі з ним. Орендодавець засвідчує відсутність претензій третіх осіб на Майно, а також те, що на момент підписання цього Договору Майно не знаходиться під арештом або забороною, не виступає предметом будь я кого іншого Договору, а право власності на нього не перебуває під жодним обтяженням.

Датою початку оренди Майна, вважається дата підписання Сторонами акту приймання - передачі Майна, а строк оренди Майна по цьому Договору становить 31 грудня 2020 року з моменту передачі майна в оренду згідно акту приймання - передачі.

Цей договір вважається укладеним і набирає чинності з 02 січня 2020 року і діє до спливу строку оренди.

Додаткова угода № 1 від 01.04.20'20 року укладена про наступне: «У зв`язку з тим, що Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID- 19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV~2» встановлено на всій території України карантин та введено низку обмежувальних заходів, через які можливість користування Орендарем майном істотно зменшилась, та Сторони не могли передбачити виникнення вказаних обставин безпосередньо в дату укладення Договору, керуючих ч.б ст. 762 Цивільного кодексу України, Сторони дійшли обопільної згоди про внесення змін до Договору щодо звільнення Орендаря від орендної плати, а саме:

Зменшити розмір місячної орендної плати за кожну одиницю обладнання, встановлену Додатком № 1 до Договору на 90 %.

Суборендар сплачує Орендарю орендну плату з моменту укладання договору та за наступні місяці оренди у розмірі, що становить 80% місячної орендної плати.

Взаємовідносини між ТОВ «БЕК ОФІС ГРУП» (код ЄДРПОУ 43414197) та Представництво ІНТЕГО ГРУП, ЛЛС, (код ЄДРПОУ 26595692) відображені в обігово сальдовой відомості по рахунку 6851 «Розрахунки з іншими кредиторами».

Сальдо на початок складає по Дт - 0 грн., по Кт - 0 грн. обороти за період 327 807, 71 грн. Сальдо на кінець складає 0 грн. обороти складають 327 807,71 грн.

Як вже встановлено судом, Представництво ІНТЕГО ГРУП, ЛЛС, код ЄДРПОУ 26595692) не є платником ПДВ, та відповідно не нараховувало податкові зобов`язання з ПДВ за надані послуги.

Суд вказує, що відповідно до ст. 180 п. 180.2. Податкового кодексу України, особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету у разі постачання послуг нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими як платники податку, якщо місце постачання послуг розташоване на митній території України, є отримувач послуг.

Згідно з п. 180.3. Податкового кодексу України, особи, зазначені у пунктах 180.2 і 180.2 1 цієї статті, мають права, виконують обов`язки та несуть відповідальність, передбачену законом, як платники податку.

Неплатник ПДВ при отриманні послуг від нерезидента з місцем поставки на території України самостійно розраховує і сплачує ПДВ.

Суд зазначає, що п. 190.2 ст.190 Податкового кодексу України визначає, що податкові зобов`язання неплатника - резидент нараховує виходячи з договірної вартості таких послуг. При цьому база оподаткування може також включати податки й збори, сплачені нерезидентом в своїй країні в зв`язку з наданням послуг неплатнику-резиденту. За умови, що нерезидент включає їх до договірної вартості.

Податкові зобов`язання при отриманні неплатником ПДВ послуг від нерезидента будуть виникати на ту ж дату, що і для платника ПДВ:

або на дату списання коштів на користь нерезидента в оплату послуг;

або на дату оформлення документа, що підтверджує факт надання послуг.

Пункт 187.8 ст.187 ПКУ вказує, що залежно від того, яке з зазначених подій відбулася раніше. Саме на зазначену дату договірна вартість (база оподаткування) перераховується в гривні за курсом НВУ. І вже потім на цю перераховану в гривні базу оподаткування зверху нараховується ПДВ.

Неплатнику потрібно подати спеціальний Розрахунок відповідно до вимог п. 208.4 ст.208 ПКУ Якщо отримувача послуг не зареєстровано як платника податку, то податкова накладна не складається. Форма розрахунку податкових зобов`язань такого отримувача послуг затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику), форма якого затверджена наказом Міністерства фінансів від 28.01.2016 р № 21 (в редакції від 23.02.2017 р № 276). Неплатник подає розрахунок до ГУ ДПС без декларації по ПДВ.

Розрахунок податкових зобов`язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України, заповнюється особами, не зареєстрованими як платники податку на додану вартість, які відповідно до пункту 180.2 статті 180 розділу V Кодексу є відповідальними за нарахування та сплату податку до бюджету при отриманні послуг, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими як платники податку, на митній території України (далі - особа, відповідальна за нарахування та сплату податку до бюджету).

Такий розрахунок подається за той звітний (податковий) період (календарний місяць), у якому виникла перша подія по операції.

Подати розрахунок потрібно в термін, передбачений для місячного ПДВ-періоду, а нараховані в ньому ПДВ-зобов`язання сплатити протягом 10 календарних днів після граничного терміну його надання (ЗІР 101.19). Тобто, розрахунок подається в "деклараційні" терміни, оскільки він, по суті, замінює собою декларацію.

Отже, скласти і подати Розрахунок потрібно протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, в якому були операції з поставки послуг нерезидентами. А суми ПДВ, зазначені в такому Розрахунку, підлягають сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем, зазначеного 20-денного терміну.

Правило переносу термінів згідно п. 49.20 ст.49 ПКУ для розрахунку теж працює.

Суд також вказує, що згідно з роз`ясненнями в категорії 101.17 ЗІР сплата податкових зобов`язань неплатником ПДВ, нарахованих при отриманні послуг нерезидента, здійснюється на бюджетний рахунок з кодом бюджетної класифікації 14060100 «Податок на додану вартість з імпортованих на територію України робіт (послуг)».

Податок сплачується безпосередньо в бюджет з поточного рахунку суб`єкта господарювання.

Враховуючи викладене, суд робить висновок, що якщо резидентом, що перебуває на спрощеній системі оподаткування третьої групи зі сплатою єдиного податку за ставкою у розмірі 5 відсотків, здійснюються операції з придбання у нерезидента послуг, місцем постачання яких визначено митну територію України, зокрема послуг із надання доступу до глобальних інформаційних мереж;, то у такої особи як в отримувача вказаних послуг, виникає обов`язок щодо нарахування і сплати ПДВ до бюджету та подання податкової звітності з ПДВ, а саме розрахунку податкових зобов`язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник ПДВ, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими як платники податків, на митній території України.

Відтак, при прийнятті оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, ГУ ДПС діяло у порядку, на підставі та в межах повноважень, визначених чинним законодавством України. Правових підстав вважати прийняті податкові повідомлення-рішення неправомірними у суду не має.

Суд вказує, що згідно з вимогами ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень тау спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, протягом розумного строку.

Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина,її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Проаналізувавши наведене, суд вважає за необхідне вказати, що позовні вимоги є не обґрунтованими, не підтверджені нормативно та документально, а тому є такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "БЕК ОФІС ГРУП" (вул. Громадянська, буд. 19,м. Харків, Харківський р-н, Харківська обл.,61057, код ЄДРПОУ43414197) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, буд. 46,м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н,61057, код ЄДРПОУ43983495) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень залишити без задоволення.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Кухар М.Д.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2025
Оприлюднено07.03.2025
Номер документу125619329
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/32392/24

Ухвала від 04.04.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 26.03.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 05.03.2025

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 16.12.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 27.11.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні