ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 334-68-95, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uavQXh7VH0HD4AbУХВАЛА
м. Київ
06.03.2025Справа № 910/2332/25
За клопотаннямАнтимонопольного комітету Українипро надання дозволу на проведення перевірки суб'єкта господарювання та вчинення окремих процесуальних дійщодоТовариства з обмеженою відповідальністю «Граніт Сервіс Груп» Суддя Підченко Ю.О.Секретар судового засідання Лемішко Д.А.
Представник АМК України: Данилов К.О.
vQXh7VH0HD4AbВСТАНОВИВ:
vQXh7VH0HD4AbАнтимонопольний комітет України (далі також - Комітет, АМК України) звернувся до Господарського суду міста Києва з клопотанням про надання дозволу на проведення перевірки суб'єкта господарювання - Товариства з обмеженою відповідальністю «Граніт Сервіс Груп», та вчинення окремих процесуальних дій.
У пункті 1 прохальної частини клопотання Антимонопольний комітет України просив здійснювати розгляд в закритому судовому засіданні з викликом представників Комітету.
Відповідно до ухвали від 27.02.2025 суд призначив клопотання до розгляду в судовому засіданні 06.03.2025 та визнав явку Антимонопольного комітету України в судове засідання обов'язковою.
Представник Комітету безпосередньо в судовому засіданні 06.03.2025 наполягав на розгляді в закритих судових засіданнях та на задоволенні клопотання про надання дозволу на проведення перевірки суб'єкта господарювання та окремих процесуальних дій у повному обсязі.
Суд задовольнив заяву про розгляд клопотання в закритому судовому засіданні, про що постановив ухвалу.
Враховуючи надані АМК України докази на обґрунтування клопотання та усні пояснення представника Комітету безпосередньо в судовому засіданні 06.03.2025, суд дійшов наступних висновків.
Згідно з ч. 1 ст. 252-1 Господарського процесуального кодексу України, підставами для подання Антимонопольним комітетом України, його територіальним відділенням клопотання про надання дозволу на проведення перевірки суб'єктів господарювання, об'єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, доступу до приміщень, інших володінь, інших місць зберігання інформації, що перебуває у володінні та/або користуванні суб'єктів господарювання, об'єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, та/або на вчинення окремих процесуальних дій, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції, у вигляді проведення огляду, опломбовування (опечатування), накладення арешту на майно, вилучення майна, є наявність хоча б однієї з таких обставин:
- розгляд заяв суб'єктів господарювання, громадян, об'єднань, установ, організацій про порушення їх прав унаслідок дій чи бездіяльності, визначених Законом України "Про захист економічної конкуренції" як порушення законодавства про захист економічної конкуренції;
- подання органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю про порушення законодавства про захист економічної конкуренції;
- безпосереднє виявлення органами, посадовими особами Антимонопольного комітету України, його територіального відділення ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції;
- розгляд справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції;
- потреба в перевірці інформації, отриманої у зв'язку із здійсненням державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції.
Як вбачається з наданих Комітетом доказів, у зв'язку з виявленням в діях Товариства з обмеженою відповідальністю «Граніт Сервіс Груп» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Мак Буд Пром» ознак порушення, передбаченого пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів, проведених Державним некомерційним підприємством «Національний інститут раку», на закупівлю: « 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація» (ідентифікатор торгів в електронній системі «Prozorro» UA-2023-11-15-017191-а), розпорядженням заступника Голови Антимонопольного комітету України - державного уповноваженого від 21.11.2024 № 07/327-р, розпочато розгляд справи № 145-26.13/219-24.
Під час розгляду справи № 145-26.13/219-24 виникла необхідність у проведені перевірки ТОВ «Граніт Сервіс Груп» у зв'язку з виявленням значної кількості обставин, підтверджених доказами, які у своїй сукупності можуть свідчити про те, що ТОВ «Граніт Сервіс Груп» та ТОВ «Мак Буд Пром» мали можливість узгодити свою поведінку під час участі в торгах (ідентифікатор торгів в електронній системі «Prozorro» UA-2023-11-15-017191-а).
Зокрема, як стверджує Комітет, під час розгляду справи ним було встановлено:
- взаємозв'язок суб'єктів господарювання через третіх суб'єктів господарювання;
- надання безвідсоткової фінансової допомоги третім суб'єктам, пов'язаним з ними;
- надання безвідсоткової фінансової допомоги один одному;
- господарські відносити між суб'єктами господарювання та пов'язаними з ними третіми суб'єктами господарювання;
- одна контактна особа на майданчику від обох суб'єктів господарювання, подання тендерних пропозицій в один день з однієї ІР-адреси;
- використання одних і тих же ІР-адрес для входу в аукціон, для подачі податкової звітності, для входу до банківської системи електронних платежів;
- використання одних і тих самих номерів телефонів суб'єктами господарювання та пов'язаними з ними третіми особами.
На підтвердження наведених вище обставин, до клопотання про надання дозволу долучено відповідні докази.
АМК України обґрунтовуючи підстави для подання клопотання в порядку ст. 252-1 Господарського процесуального кодексу України зазначає, що ключовою метою проведення перевірки є необхідність доведення порушення, яке має таємний характер, а зміст якого приховується ТОВ «Мак Буд Пром» та ТОВ «Граніт Сервіс Груп», і знищення доказів такого порушення можливе у випадку обізнаності порушника про намір конкурентного відомства провести перевірку його діяльності.
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 44-1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», під час здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет України, його органи, його територіальні відділення, працівники Антимонопольного комітету України, його територіальних відділень можуть проводити перевірки суб'єктів господарювання, об'єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю.
Перевірка, передбачена частиною першою цієї статті, проводиться на підставі судового рішення господарського суду та розпорядження органу Антимонопольного комітету України або голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, прийнятого відповідно до такого рішення (ч. 2 ст. 44-1 вказаного Закону).
Процедура проведення Антимонопольним комітетом України, органами Комітету, територіальними відділеннями Комітету, працівниками Комітету та його територіальних відділень перевірки суб'єктів господарювання, об'єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю визначена Порядком проведення перевірки суб'єктів господарювання, об'єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю Антимонопольним комітетом, України, його територіальними відділеннями, затвердженим розпорядженням Антимонопольного комітету України від 07.12.2023 за № 21-рп, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 02.01.2024 за № 3/41348 (далі також - Порядок).
Згідно з положеннями п. 1 розділу ІІІ Порядку, члени Комісії під час проведення перевірки мають право на підставі судового рішення господарського суду:
- мати безперешкодний доступ до приміщень, інших володінь, інших місць зберігання інформації, що перебуває у володінні та/або користування об'єкта перевірки;
- одержувати копії або витяги з документів, інших носіїв інформації, вилучати майно, предмети чи інші носії інформації, документи, у тому числі їх оригінали, та здійснювати відбір копій документів, інших носіїв інформації, або витягів із них у приміщеннях органу Комітету, його територіального відділення чи в будь-яких інших приміщеннях;
- проводити огляд приміщень, інших володінь, систем електронних комунікацій, місць зберігання інформації, майна, предметів чи інших носіїв інформації, документів, у тому числі оригіналів, що перебувають у володінні та/або користуванні об'єкта перевірки.
Частиною 7 розділу І Порядку передбачено, що рішення господарського суду є підставою для прийняття органом Комітету або головою територіального відділення, розпорядження про проведення перевірки та утворення комісії з проведення перевірки.
Закони України «Про Антимонопольний комітет України», «Про захист економічної конкуренції» та Господарський процесуальний кодекс України не містять вказівок на необхідність обґрунтування вчинення спеціальних дій у вигляді безперешкодного доступу до приміщень, володінь, місць зберігання інформації та їх огляду, одержання та здійснення відбору копій або витягів з документів, предметів інших носіїв інформації.
У той же час, заявлені у клопотанні процесуальні дії у вигляді безперешкодного доступу до приміщень (володінь, місць користування); одержання копій або витягів; огляду приміщень, майна, місць зберігання, не суперечать вимогам чинного законодавства та не призведуть до зупинення діяльності суб'єкта господарювання - ТОВ «Граніт Сервіс Груп».
З наданих Комітетом доказів вбачається, що ним долучено до клопотання документи, які підтверджують наявність передбачених ч. 1 ст. 252-1 Господарського процесуального кодексу України підстав для проведення перевірки та здійснення окремих процесуальних дій.
Тому, суд дійшов висновку про повне задоволення клопотання Антимонопольного комітету України про надання дозволу на проведення перевірки та вчинення окремих процесуальних дій щодо суб'єкта господарювання - Товариства з обмеженою відповідальністю «Граніт Сервіс Груп».
Оскільки в ухвалі господарського суду про надання дозволу на здійснення процесуальних дій окрім осіб, щодо перевірки яких надано дозвіл, має бути зазначено також фактичне місцезнаходження приміщень, місць зберігання інформації, систем електронних комунікацій, інших володінь, що підлягають перевірці та/або вчиненню процесуальних дій, то суд вважає за необхідне звернути увагу на наступне.
Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, місцезнаходження ТОВ «Граніт Сервіс Груп» зареєстроване за адресою: м. Київ, вул. Підлісна, буд. 1.
При цьому, відповідно до інформації наданої АМК України Службою безпеки України листом від 03.02.2025 № 8/4/4-858 (вх. від 13.02.2025 № 9-07/2189), ТОВ «Мак Буд Пром» та ТОВ «Граніт Сервіс Груп» здійснюють свою фінансово-господарську діяльність за адресою: м. Київ, вул. Лейпцизька, 5, оф. 1, 2, 3, що належать на праві власності Товариству з обмеженою відповідальністю «ВЕСТЕР Л».
Таким чином, фактичне місцезнаходження приміщень, місць зберігання інформації, систем електронних комунікацій, що підлягають перевірці та вчиненню процесуальних дій за наступними адресами: м. Київ, вул. Підлісна, буд. 1; м. Київ, вул. Лейпцизька, 5, оф. 1,2,3.
Відповідно до ч. 5 ст. 252-2 Господарського процесуального кодексу України, за результатами розгляду клопотання суд постановляє ухвалу про залишення клопотання без розгляду, повне або часткове задоволення клопотання чи відмову у задоволенні клопотання.
Зважаючи на повне задоволення клопотання АМК України, суд вважає за необхідне наголосити, що на виконання вимог абз. 14 ч. 10 ст. 252-1 Господарського процесуального кодексу України, судом будуть виготовлені дві копії даної ухвали, які чітко позначатимуться як копії та будуть надані уповноваженому представнику Антимонопольного комітету України.
Керуючись статтями 219, 220, 232, 233, 234, 248, 252, 252-1 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
УХВАЛИВ:
vQXh7VH0HD4Ab1. Клопотання Антимонопольного комітету України про надання дозволу на проведення перевірки суб'єкта господарювання та окремих процесуальних дій задовольнити повністю.
2. Надати дозвіл Антимонопольному комітету України (03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45; код ЄДРПОУ 00032767) на проведення перевірки та вчинення процесуальних дій щодо Товариства з обмеженою відповідальністю «Граніт Сервіс Груп» (03164, м. Київ, вул. Підлісна, 1; код ЄДРПОУ 43874269) в рамках справи № 145-26.13/219-24 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції строком на 30 календарних днів, а саме на:
- безперешкодний доступ до приміщень, володінь, місць зберігання інформації, що перебувають у володінні та/або користуванні ТОВ «Граніт Сервіс Груп» (ідентифікаційний код юридичної особи 43874269) за адресою: м. Київ, вул. Підлісна, буд. 1; м. Київ, вул. Лейпцизька, 5, оф. 1, 2, 3;
- одержання та здійснення відбору копій або витягів з комп'ютерної техніки, електронних носіїв інформації (жорсткі диски, флеш-накопичувачі, картки пам'яті, CD та DVD диски, системні блоки), паперових носіїв інформації та документів чи інших носіїв інформації, що стосуються і можуть стосуватися господарської діяльності ТОВ «Мак Буд Пром» (ідентифікаційний код юридичної особи 44980207) та ТОВ «Граніт Сервіс Груп» (ідентифікаційний код юридичної особи 43874269) які можуть містити докази порушення законодавства про захист економічної конкуренції, за адресою: м. Київ, вул. Підлісна, буд. 1; м. Київ, вул. Лейпцизька, 5, оф. 1, 2, 3;
- огляд приміщень, володінь, систем електронних комунікацій, місць зберігання інформації, майна, предметів, комп'ютерної техніки, електронних носіїв інформації (жорсткі диски, флеш-накопичувачі, картки пам'яті, CD та DVD диски, системні блоки), паперових носіїв інформації та документів чи інших носіїв інформації, у тому числі їх оригіналів, що перебувають у володінні та/або користуванні ТОВ «Граніт Сервіс Груп» (ідентифікаційний код юридичної особи 43874269) за адресою: м. Київ, вул. Підлісна, буд. 1; м. Київ, вул. Лейпцизька, 5, оф. 1, 2, 3.
3. Виготовити та належним чином засвідчити 2 (дві) копії даної ухвали, які після складання повного тексту надати Антимонопольному комітету України.
4. Ухвала може бути оскаржена протягом п'яти днів з дати отримання її копії суб'єктом господарювання, об'єднанням, органом влади, органом місцевого самоврядування, органом адміністративно-господарського управління та контролю відповідно до ч. 8 ст. 252-1 Господарського процесуального кодексу України. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання.
vQXh7VH0HD4AbvQXh7VH0HD4AbПовний текст ухвали складено та підписано - 06.03.2025
vQXh7VH0HD4AbvQXh7VH0HD4AbСуддя Ю.О.Підченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2025 |
Оприлюднено | 11.04.2025 |
Номер документу | 125635344 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо застосування антимонопольного та конкурентного законодавства, з них |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Підченко Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні