Постанова
від 05.03.2025 по справі 295/382/25
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/382/25

3/295/480/25

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05.03.2025 року м. Житомир

Суддя Богунського районного суду м. Житомира Луньова Д.Ю., за участі представника Житомирської митниці Держмитслужби Кондратюка А.В., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла з Житомирської митниці Держмитслужби (далі - Житомирська митниця) відносно

ОСОБА_1 , громадянин України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_1 від 15.12.2010, РНОКПП НОМЕР_2 , директор ТОВ «КОР ВУД ЮА»,

за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,

ВСТАНОВИВ:

Згідно протоколу про порушення митних правил №0280/10100/24 від 17.10.2024 року, у період з 27.04.2023 по 19.05.2023 ТОВ «КОР ВУД ЮА» (вул. Білокоровицьке шосе, буд. 7, місто Коростень, Коростенський р-н, Житомирська область, Україна, 11500, код ЄДРПОУ 44722555) з метою експорту до Туреччини товару: «пиломатеріали хвойних порід, обрізні, соснові...» (далі - товар), загальною вагою брутто 63 570 кг., нетто 63 018 кг., загальним об`ємом 82,28 м3, загальною вартістю; 10353,52 дол. США оформлено електронні митні декларації типу ЕК 10 АА від 27.04.2023 № 23UA101070003502U6, від 09.05.2023 №23UA101070003841U7 та від 19.05.2023 № 23UA101070004317U5.

27.04.2023 ТОВ «КОР ВУД ЮА» (44722555) через митного брокера ФОП ОСОБА_2 , АДРЕСА_2 (іпн НОМЕР_3 ) до відділу митного оформлення «Варшавка» митного поста «Коростень» Житомирської митниці подано та оформлено електронну митну декларацію типу ЕК 10 АА від 27.04.2023 № 23UA101070003502U6 на товар: «пиломатеріали хвойних порід обрізні, соснові (Pine sawn timber): - розміром 17ммх111-191ммх3000-4000 мм-26,029м3. Виробник: ТОВ «Ейбіверз». Країна виробництва: UA». Транспортним засобом з реєстраційними номерами НОМЕР_4 / НОМЕР_5 товар переміщено через митний кордон України, вартість товару на дату переміщення складає 66629,09 грн.

Разом з митною декларацією від 09.05.2023 № 23UA101070003841U7 в якості підстави для здійснення митного оформлення подано наступні документи: контракт від 01.11.2022 № 01/11/22-FLP, інвойс від 08.05.2023 № 8, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 05.05.2023 серія ЖТ № 958191 та інші документи, зазначені в графі 44 митної декларації.

09.05.2023 ТОВ «КОР ВУД ЮА» (44722555) через митного брокера ФОП ОСОБА_2 , АДРЕСА_2 (іпн НОМЕР_3 ) до відділу митного оформлення «Варшавка» митного поста «Коростень» Житомирської митниці подано та оформлено електронну митну декларацію типу ЕК 10 АА від 09.05.2023 № 23UA101070003841U7 на товар: «пиломатеріали хвойних порід обрізні, соснові (Pine sawn timber): - розміром 17ммх111-191ммх3000-4000 мм-27,348м3. Виробник: ТОВ «Ейбіверз». Країна виробництва: UA». Транспортним засобом з реєстраційними номерами НОМЕР_6 / НОМЕР_7 товар переміщено через митний кордон України, вартість товару на дату переміщення складає 164012,74 грн.

Разом з митною декларацією від 09.05.2023 № 23UA101070003841U7 в якості підстави для здійснення митного оформлення подано наступні документи: контракт від 01.11.2022 № 01/11/22-FLP, інвойс від 08.05.2023 № 8, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 05.05.2023 серія ЖТ № 958191 та інші документи, зазначені в графі 44 митної декларації.

19.05.2023 ТОВ «КОР ВУД ЮА» (44722555) до відділу митного оформлення «Варшавка» митного поста «Коростень» Житомирської митниці подано та оформлено електронну митну декларацію типу ЕК 10 АА від 19.05.2023 № 23UA101070004317U5 на товар: «пиломатеріали хвойних порід обрізні, соснові, (Pine sawn timber): розмір: 39ммх89ммх3000-4000 мм - 28,903 м3», виробник: ТОВ «Ейбіверз». Країна виробництва: UA».Транспортним засобом з реєстраційними номерами НОМЕР_8 / НОМЕР_9 товар переміщено через митний кордон України, вартість товару на дату переміщення складає 147971,92 грн.

Разом з митною декларацією від 19.05.2023 № 23UA101070004317U5 в якості підстави для здійснення митного оформлення подано наступні документи: зовнішньоекономічний контракт від 01.05.2023 № 3-TR з додатком від 19.05.2023 № 9; рахунок-фактура від 19.05.2023 № 9, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 15.05.2023 серія ЖТ № 958545 та інші документи, зазначені в графі 44 митної декларації.

З метою підтвердження видачі Сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів від 26.04.2023 серії ЖТ № 957738, від 05.05.2023 серії ЖТ № 958191, від 15.05.2023 серії ЖТ № 958545 для здійснення експортних операцій на адресу Центрального міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства направлено листи від 12.09.2024 № 7.9-3/20/14/7407 та від 25.09.2024 № 7.9-3/20-05/14/7708. Центральне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства листами від 18.09.2024 № 06-11/980 (вх. № 8817/14-20 від 19.09.2024), від 26.09.2024 № 06-12/1021 (вх. № 9094/14-20 від 30.09.2024) повідомило, що сертифікати про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 15.05.2023 серії ЖТ № 958545, від 26.04.2023 серії ЖТ № 957738 видавалися, але на виконання ухвали Корольовського районного суду міста Житомира справа 296/4943/24 від 18.06.2024 та протоколу тимчасового доступу до речей і документів від 26.06.2024 сертифікати про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 15.05.2023 серії ЖТ № 958545, від 26.04.2023 серії ЖТ № 957738 та документи, що стали підставою для їх видачі було вилучено.

За результатами аналізу наданих документів до митного оформлення встановлено, що ТОВ «КОР ВУД ЮА» (код ЄДРПОУ 44722555) зверталось для видачі вищезазначених сертифікатів до Центрального міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства та додавало необхідні для їх оформлення документи, а саме: інвойси, товаротранспортні накладні (ТТН ліс) та накладні з придбання лісоматеріалів, серед яких були:

-накладна від 05.05.2023 № 05/05 на товар «пиломатеріал обрізний сосновий 39x89x3000-4000» 29,00 м.куб., між ТОВ «Ейбіверз» та ФОП « ОСОБА_3 », накладна від 15.05.2023 № 36 на товар «пиломатеріали обрізні (сосна) 39x89x3000-4000» 29,00 м.куб., між ФОП « ОСОБА_3 » та ТОВ «КОР ВУД ЮА», ТТН ліс від 15.09.2022 серія КВЗ № 100255, від 09.09.2022 серія КВЖ №110706, від 17.08.2022 серія КВВ № 211171 (додані до Сертифікату від 15.05.2023 серія ЖТ № 958545);

-накладна від 18.04.2023 № 18/04 між ФОП « ОСОБА_3 » та ТОВ «Ейбіверз», від 26.04.2023 № 26/04 між ФОП « ОСОБА_3 та ТОВ «КОР ВУД Ю». ТТН ліс від 23.08.2022 № КВВ № 211191, від 17.08.2022 № КВВ № 211171 (додані до Сертифікату від 26.04.2023 ЖТ № 957738);

-накладна від 24.04.2023 № 24/04 ТОВ «Ейбіверз» та ФОП « ОСОБА_3 », накладна від 05.05.2023 №18 ФОП « ОСОБА_3 » на ТОВ «КОР ВУД ЮА, накладна від 05.05.2023 №05/05 ФОП « ОСОБА_4 » на ТОВ «КОР ВУД ЮА», також ТТН ліс від 06.09.2022 серія РВЖ № 420064, від 30.08.2022 серія РВЕ №760601, від 24.08.2022 серія РВЕ № 760577, від 22.08.2022 серія РВЕ № 760564, від 12.08.2022 серія РВЕ №760517, від 17.08.2022 серія КВВ211171 (додані до Сертифікату від 05.05.2023 ЖТ№ 958191).

З метою підтвердження або спростування фінансово-господарських взаємовідносин між ТОВ «Ейбіверз» (код ЄДРПОУ 42439184) та ТОВ «КОР ВУД ЮА» (код ЄДРПОУ 44722555) Митницею направлено запити від 24.07.2024 № 7.19-3/20-05/13/6037 та від 25.09.2024 № 7.19-3/20-05/13/7709 до ТОВ «Ейбіверз» на предмет надання інформації щодо фактів здійснення господарських операцій. Листами від 06.08.2024 № 0806/01 (вх. № 7397/13-20 від 07.08.2024) та від 04.10.2024 №1004/01(вх. №9301/13-20 від 04.10.2024) ТОВ «Ейбіверз» повідомило Митницю, що підприємство дійсно придбало лісоматеріали у ДП «Вищедубечанське лісове господарство» за зазначеними у запитах митниці товаротранспортними накладними (ТТН-ліс) від 15.09.2022 серія КВЗ № 100255, від 09.09.2022 серія КВЖ №110706, від 17.08.2022 серія КВВ № 211171, від 23.08.2022 № КВВ № 211191 але не мало жодних фінансово- господарських взаємовідносин з ФОП « ОСОБА_3 » та з ТОВ «КОР ВУД ЮА».

Таким чином, за результатом здійсненої Митницею перевірки встановлено, що посадовими особами ТОВ «КОР ВУД ЮА» (44722555) з метою отримання Сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, надавались товаротранспортні накладні (ТТН ліс) від 15.09.2022 серія КВЗ № 100255, від 09.09.2022 серія КВЖ №110706, від 17.08.2022 серія КВВ № 211171, від 23.08.2022 № КВВ № 211191 та накладні з придбання лісоматеріалів: накладна від 05.05.2023 № 05/05 на товар «пиломатеріал обрізний сосновий 39x89x3000- 4000» 29,00 м.куб., між ТОВ «Ейбіверз» та ФОП « ОСОБА_3 », накладна від 15.05.2023 № 36 на товар «пиломатеріали обрізні (сосна) 39x89x3000-4000» 29,00 м.куб., між ФОП « ОСОБА_3 » та ТОВ «КОР ВУД ЮА», накладна від 18.04.2023 № 18/04 між ФОП « ОСОБА_3 » та ТОВ «Ейбіверз», від 26.04.2023 № 26/04 між ФОП « ОСОБА_3 та ТОВ «КОР ВУД Ю», накладна від 24.04.2023 № 24/04 ТОВ «Ейбіверз» та ФОП « ОСОБА_3 », накладна від 05.05.2023 №18 ФОП « ОСОБА_3 » на ТОВ «КОР ВУД ЮА, накладна від 05.05.2023 №05/05 ФОП « ОСОБА_4 » на ТОВ «КОР ВУД ЮА» які не могли бути підставою для видачі даних сертифікатів в зв`язку з тим, що в них наведені відомості щодо суб`єктів господарської діяльності з яким ТОВ «КОР ВУД ЮА» (код ЄДРПОУ 44722555) не мало фінансово-господарських відносин.

Таким чином встановлено, що товар: «пиломатеріали хвойних порід, обрізні, соснові...», загальною вагою брутто 63 570 кг., нетто 63 018 кг., загальним об`ємом 82,28 м3 на момент переміщення через митний кордон України вартість яких склала 378613,74 гривень, переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товару, документів одержаних незаконним шляхом, а саме: Сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів від 26.04.2023 серії ЖТ № 957738, від 05.05.2023 серії ЖТ № 958191 та від 15.05.2023 серії ЖТ № 958545 в якості підстави для видачі яких послугували наступні документи: накладна з придбання від 05.05.2023 № 05/05, від 15.05.2023 № 36, від 18.04.2023 № 18/04, від 26.04.2023 № 26/04, а також ТТН ліс від 15.09.2022 серія КВЗ № 100255, від 09.09.2022 серія КВЖ №110706, від 17.08.2022 серія КВВ № 211171, від 23.08.2022 № КВВ №211191.

Представник Житомирської митниці просив визнати ОСОБА_1 винним з підстав, зазначених у протоколі, та застосувати до нього адміністративне стягнення, встановлене санкцією ч. 1ст. 483 Митного кодексу України.

ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився. Про час та місце розгляду справу повідомлявся судовими повістками, які надсилались за адресою, зазначеною в протоколі. Справа призначалась до розгляду на 22.01.2025, 03.03.2025, 20.02.2025, 05.03.2025 р. Згідно рекомендованих повідомлень про вручення поштового відправлення: судову повістку на 03.02.2025 р. вручено адресату 14.02.2025 р., а судову повістку на 20.02.2025 р. 19.02.2025 р. , тобто станом на день розгляду справи ОСОБА_1 було відомо про те, що справа про притягнення його до адміністративної відповідальності перебуває на розгляді в Богунському районному суді м. Житомира. Ніяких клопотань на адресу суду від останнього не надходило. Тому суд вважає подальше неотримання ОСОБА_1 судових повісток і не з`явлення в суд недобросовісною поведінкою з метою уникнути відповідальності і, враховуючи строки притягнення до відповідальності, на підставі ч.4ст.526МК Українирозглядає справу без його участі.

Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд дійшов висновку про таке.

Відповідно до ч. 1ст. 458 МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

За змістомст. 483 МК Україниоб`єктивна сторона складу даного правопорушення характеризується діями, що направлені на переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.

Положеннями даної норми переміщення предметів із приховуванням від митного контролю може здійснюватися, у тому числі, шляхом подання до митного органу України як підстави для їх переміщення, документів, які містять неправдиві дані щодо товарів, підроблених документів.

Відповідно до ч. 1ст. 251 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративно правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Пунктом 6 Постанови Пленуму ВСУ № 8 від 03.06.2005 р. «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» зазначено, що судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвiл митного органу на пропуск товарiв через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларацiя, контракт, коносамент, лiцензiя, квота, товаросупровiднi документи, дозвiл вiдповiдних державних органів. Згідно з п. 4 постанови судам необхідно враховувати, що документами, що містять неправдиві данi, є, зокрема, такi, в яких вiдомостi щодо сутi угоди, найменування, асортименту, ваги, кiлькостi чи вартостi товарiв, а також їх вiдправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезенi чи в яку перемiщуються, не вiдповiдають дійсності.

Частиною 1ст. 489 МК Українивизначено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з правиламист.257 МК Українидекларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частиною 8 статті 264 Митного кодексу України встановлено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Згідно з ч. 2 ст. 459 МК України та п. 7, 43 ст. 4 МК України, суб`єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємства - керівники та інші працівники підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

ОСОБА_1 є директором ТОВ «КОР ВУД ЮА».

Враховуючи зазначене, суд вважає, що вказані обставини в своїй сукупності свідчать про те, що ОСОБА_1 вчинив порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. Дії громадянина України ОСОБА_1 митним органом за ч.1 ст. 483 МК України кваліфіковані правильно.

Вина ОСОБА_1 підтверджується даними протоколу про порушення митних правил № 0280/10100/24 від 17.10.2024, електронними митними деклараціями № 23UA101070003502U6,23UA101070004317U5,23UA101070003841U7;інвойсами від27.04.2023№ 7,від 08.05.2023 № 8, від 19.05.2023 № 9; пакувальними листамивід 27.04.2023№ 7,від 08.05.2023№ 8,від 19.05.2023№ 9;контрактами від01.11.2022№ 01/11/22-FLP,від 01.05.2023№ 3-TR, специфікаціямидо контрактіввід 27.04.2023№ 7та від19.05.2023№ 9;від 08.05.2023№ 8;актами загрузки товарів в транспортний засіб від 27.04.2023 № 7, від 09.05.2023 № 9, від 08.05.2023 № 8; довідкою про відкриття валютного рахунку від 14.11.2022; сертифікатами про походження лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 26.04.2023 серія ЖТ № 957738, від 15.05.2023 серія ЖТ № 958545, від 05.05.2023 серія ЖТ № 958191; товаротранспортними накладними.

Обставин, які б пом`якшували відповідальність за адміністративне правопорушення, відповідно до ст. 34 КУпАП, та і обставин, які б обтяжували відповідальність за адміністративне правопорушення, відповідно до ст. 35 КУпАП, судом не встановлено.

Накладаючи адміністративне стягнення, суд враховує характер вчиненого правопорушення, ступінь вини правопорушника, особу винного, відсутність обставин, які б пом`якшували і обтяжували відповідальнсть, та, грунтуючись на тому, що метою застосування адміністративного стягнення є виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами, вважає доцільним та достатнім застосувати до правопорушника адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі, передбаченому санкцією ст. 483 МК з конфіскацією в дохід держави безпосереднього предмету правопорушення.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення ставка судового збору встановлюється у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто 605 грн. 60 коп.

Керуючись ст. 483, 489, 495, 527-529 Митного кодексу України, ст. 40-1,283-285,287-290, 303 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі378613 (триста сімдесят вісім тисяч шістсот тринадцять) грнивень 74коп. з конфіскацією в дохід держави безпосереднього предмету порушення митних правил:

- піломатеріалів хвойних порід, обрізні, соснові, загальною вагою брутто 63570 кг, нетто 62018 кг, загальним об`ємом 82,28 м3.

Штраф стягнутина рахунок: Отримувач коштів: ГУК у Жит.обл/ТГ м. Житомир/21081100; Код отримувача: 37976485; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); Рахунок отримувача: UA228999980313090106000006797; Код класифікації доходів бюджету: 21081100; Найменування коду класифікації доходів бюджету: Адміністративні штрафи та інші санкції.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави, в особі ДСА України, судовий збір в розмірі 605,60 грн.

Отримувач коштів: ГУК у м. Києві/ м. Київ/ 22030106; Код за ЄДРПОУ: 37993783; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); Рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001; Код класифікації доходів бюджету: 22030106.

Роз`яснити особі, щодо якої застосоване адміністративне стягнення, що відповідно до ч. 1 ст. 307 КУпАП, штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

Відповідно до ст. 308 КУпАП у разі несплати правопорушником штрафу у строк, встановлений ч. 1 ст. 307 КУпАП, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу.

Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду через Богунський районний суд м. Житомира протягом 10 днів з дня її винесення.

Суддя Д.Ю.Луньова

Постанова підлягає зверненню до виконання протягом трьох місяців з дня її винесення.

СудБогунський районний суд м. Житомира
Дата ухвалення рішення05.03.2025
Оприлюднено10.03.2025
Номер документу125641151
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —295/382/25

Постанова від 05.03.2025

Адмінправопорушення

Богунський районний суд м. Житомира

Луньова Д. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні