ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО ПРИЙНЯТТЯ АДМІНІСТРАТИВНОЇ СПРАВИ ДО ПРОВАДЖЕННЯ
04 березня 2025 року Справа № 826/13438/18 м. ЗапоріжжяСуддя Запорізького окружного адміністративного суду Чернова Ж.М. перевіривши матеріали адміністративної справи
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Обслуговуючий кооператив "ЖИТЛОВО-БУДІВЕЛЬНИЙ КООПЕРАТИВ "КОМФОРТ ПЛЮС" (08130, Київська область, Києво-Святошинський район, село Петропавлівська Борщагівка, вул.Черкаська, буд.14, прим.68, код ЄДРПОУ 42958363)
про зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
21 серпня 2018 року Державна архітектурно-будівельна інспекція України звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Житлово-будівельного кооперативу «Десна» про зобов`язання знести за власний рахунок самочинно збудований об`єкт будівництва «Багатоквартирний житловий будинок», розташований за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Черкаська, 14.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 серпня 2018 року по справі №826/13438/18 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Ухвалено розглядати справу за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання на 16 листопада 2018 року о 12:45.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 січня 2019 року по справі№826/13438/18 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті у засіданні, призначеному на 18 березня 2019 року о 12:30.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 березня 2021 рокупо справі №826/13438/18 витребувано у Центру надання адміністративних послуг при Києво-Святошинській районній державній адміністрації (08132, Київська область, Києво-Святошинський район, м. Вишневе, вул. Л. Українки, 88) інформацію про те, чи подавався Житлово-будівельним кооперативом «Десна» документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, а саме будинку 14, що по вул. Черкаська у с.Петропавлівська Борщагівка, Києво-Святошинського району Київської області для долучення їх до Державного реєстру прав, відповідно до пункту 77 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127. Витребувано у Центру надання адміністративних послуг при Києво-Святошинській районній державній адміністрації (08132, Київська область, Києво-Святошинський район, м. Вишневе, вул.Л. Українки, 88) належним чином посвідчені копії матеріалів реєстраційної справи на квартиру АДРЕСА_1 , в частині що стосується первинної її реєстрації. Витребувано у Державної архітектурно-будівельної інспекції України інформацію про те чи здійснювалась реєстрація декларації про готовність об`єкта до експлуатації будинку №14, що по вул. Черкаська у с.Петропавлівська Борщагівка, Києво-Святошинського району Київської області, а також інформацію про те чи не приймалось рішення про скасування реєстрації декларації про готовність об`єкта до експлуатації.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 червня 2021 рокупо справі №826/13438/18 вдруге витребувано у Державної архітектурно-будівельної інспекції України інформацію про те чи здійснювалась реєстрація декларації про готовність об`єкта до експлуатації - будинку №14, що по вул. Черкаська у с.Петропавлівська Борщагівка, Києво-Святошинського району Київської області, а також інформацію про те чи не приймалось рішення про скасування реєстрації декларації про готовність об`єкта до експлуатації (період: починаючи з 2017 року).
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 грудня 2021 рокупо справі №826/13438/18 вдруге витребувано у Центру надання адміністративних послуг при Києво-Святошинській районній державній адміністрації (08132, Київська область, Києво-Святошинський район, м. Вишневе, вул. Л. Українки, 88) письмові пояснення з відповідно підтверджуючими їх належним чином засвідченими документами про те, чи подавався Житлово-будівельним кооперативом «Десна» документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, а саме будинку 14, що по вул. Черкаська у с.Петропавлівська Борщагівка, Києво-Святошинського району Київської області для долучення їх до Державного реєстру прав, відповідно до пункту 77 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127. Витребувано у Центру надання адміністративних послуг при Києво-Святошинській районній державній адміністрації (08132, Київська область, Києво-Святошинський район, м. Вишневе, вул. Л. Українки, 88) письмові пояснення з відповідно підтверджуючими їх належним чином засвідченими документами, що долучалися до Державного реєстру речових прав із зазначенням у відповідній графі відомостей про реєстраційний номер документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, а саме, багатоквартирного житлового будинку №14, що по вул. Черкаська у с. Петропавлівська Борщагівка, Києво-Святошинського району Київської області.
Крім того, залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Обслуговуючий кооператив "ЖИТЛОВО-БУДІВЕЛЬНИЙ КООПЕРАТИВ "КОМФОРТ ПЛЮС" код ЄДРПОУ 42958363, Україна, 08130, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, село Петропавлівська Борщагівка, вулиця Черкаська, будинок 14, приміщення 68. Залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Державну інспекцію архітектури та містобудування України.
Законом України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» від 13.12.2022 № 2825-IX (далі - Закон № 2825-IX) ліквідовано Окружний адміністративний суд міста Києва.
Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних Закону № 2825-IX установлено, що з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя. Інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України Про внесення зміни до пункту 2 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду щодо забезпечення розгляду адміністративних справ, але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначена ч. 1 ст. 27, ч. 3 ст. 276, ст.ст. 289-1, 289-4 КАС України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України.
27 лютого 2025 року матеріали адміністративної справи №826/13438/18 надійшли до Запорізького окружного адміністративного суду.
Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 27.02.2025 зазначену справу передано на розгляд головуючому судді Черновій Ж.М.
Згідно з частиною другоюстатті 35 Кодексуадміністративногосудочинства Україниу разі зміни складусудурозгляд справи починається спочатку, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.
З урахуванням предмету спору,обсягу та характеру доказів у справі суддя вважає за необхідне призначити справу до розгляду за правилами загального позовного провадження.
Згідно з частиною 1статті 179 Кодексуадміністративногосудочинства Українидля виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається колегіально за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовчезасідання.
Судом враховано, що пунктами 1 та 2 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 №218 «Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» вирішено ліквідувати Державну архітектурно-будівельну інспекцію України та утворити Державну сервісну службу містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій.
Постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 №219 «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» утворено Державну інспекцію містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. Установлено, що забезпечення діяльності Державної інспекції містобудування у 2020 році здійснюється в межах видатків, передбачених Державній архітектурно-будівельній інспекції.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2020 №1340 «Деякі питання функціонування органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду», зокрема, утворено Державну інспекцію архітектури та містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. При цьому вказаною постановою ліквідовано Державну інспекцію містобудування та Державну сервісну службу містобудування. Установлено, що забезпечення діяльності Державної інспекції архітектури та містобудування та заходи, пов`язані з ліквідацією Державної архітектурно-будівельної інспекції, у 2021 році здійснюються в межах видатків, передбачених Державній інспекції містобудування та Державній сервісній службі містобудування.
Згідно з пунктом 3 Положення про Державну інспекцію архітектури та містобудування України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2020 №1340 «Деякі питання функціонування органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду», основним завданням ДІАМ є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Постановою Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 №960 «Питання Державної інспекції архітектури та містобудування» вирішено погодитися з пропозицією Міністерства розвитку громад та територій про можливість здійснення Державною інспекцією архітектури та містобудування повноважень і виконання функцій з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Відповідно до абзацу 1 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів від 19.08.2015 №671 «Деякі питання діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю» (в редакції від 15.09.2021), органи державного архітектурно-будівельного контролю є правонаступниками прав та обов`язків Державної архітектурно-будівельної інспекції щодо здійснення повноважень відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та продовжують здійснювати повноваження у сфері архітектурно-будівельного контролю після початку здійснення відповідних повноважень та виконання відповідних функцій Державною інспекцією архітектури та містобудування.
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Державна архітектурно-будівельна інспекція України 06.03.2023 припинена в результаті її ліквідації (запис №1000701110026047267). 20 травня 2021 року проведено державну реєстрацію створення Державної інспекції архітектури та містобудування України (код ЄДРПОУ 44245840), про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис за №1000701020000092252.
Згідно зі статтею 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Отже, Державна архітектурно-будівельна інспекція України (код ЄДРПОУ37471912), як юридична особа, ліквідована, а її функціональні обов`язки передані до Державної інспекції архітектури та містобудування України (код ЄДРПОУ 44245840), тому наявні підстави для заміни позивача у цій справі на його правонаступника - Державну інспекцію архітектури та містобудування України.
Керуючись статтями12,35,179, 248, 256 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Прийняти до провадження адміністративну справу № 826/13438/18 (ЗП/280/307/25).
Допустити заміну позивача у справі №826/13438/18 (ЗП/280/307/25) Державну архітектурно-будівельну інспекцію України (код ЄДРПОУ37471912) на її правонаступника Державну інспекцію архітектури та містобудування України (01133, м.Київ, бульвар Лесі Українки, буд.26, код ЄДРПОУ44245840).
Справу розглядати за правилами загального позовного провадження.
Призначити підготовче засідання на 18 березня 2025року, яке відбудеться за адресою: м.Запоріжжя, вул. Сергія Синенка, 65-в, у залі судових засідань 7 о 10 год. 00 хв.
Підготовче засідання проводитиметься одноособово суддею Черновою Жанною Миколаївною.
Запропонувати сторонам у разі зміни фактичних обставин у даній справі, вибуття або заміни сторони у відносинах, щодо яких виник спір, повідомити суду про таке до початку підготовчогозасідання шляхом направлення додаткових пояснень через Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему (електронний кабінет ЄСІТС) або у паперовій формі.
Запропонувати учасникам справи до початку підготовчогозасідання надатисудудодаткові пояснення у справі щодо позовних вимог та заперечень на них.
Копію ухвали направити особам, які беруть участь у справі.
У підготовче судове засідання викликати повістками осіб, які беруть участь у справі.
Адреса веб-сторінки за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається http://adm.zp.court.gov.ua/sud0870/.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту підписання.
Суддя Ж.М. Чернова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2025 |
Оприлюднено | 10.03.2025 |
Номер документу | 125649327 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні