Рішення
від 05.03.2025 по справі 380/18588/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 березня 2025 рокусправа № 380/18588/24

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Потабенко В.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сіті Комфорт Львів» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень та вчинити дії,

в с т а н о в и в:

товариство з обмеженою відповідальністю «Сіті Комфорт Львів» ( 79033, м. Львів, вул. Т. Шевченка, буд. 62, офіс, 3; код ЄДРПОУ 45071129, далі- ТзОВ «Сіті Комфорт Львів», позивач) звернулося до суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська, 35; код ЄДРПОУ 43143039, далі ГУ ДПС у Львівській області, відповідач 1), Державної податкової служби України (04655, м. Київ, Львівська площа,8; код ЄДРПОУ 43005393, далі ДПС України, відповідач 2), у якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.06.2024 № 11321438/45071129, зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21 від 22.12.2023, складену ТОВ "СІТІ КОМФОРТ ЛЬВІВ";

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.08.2024 №11643520/45071129, зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 18.01.2024, складену ТОВ "СІТІ КОМФОРТ ЛЬВІВ".

Ухвалою від 09.09.2024 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними матеріалами справи.

Відповідач ГУ ДПС у Львівській області та ДПС України позов не визнали, долучили до матеріалів справи відзив (вх.71143 від 24.09.2024) на позовну заяву, в якому зазначено, що оскаржувані рішення прийнято правомірно, оскільки надані платником податку документи не є достатніми для прийняття відповідних рішень про реєстрацію податкових накладних. Просять суд відмовити в задоволенні позову.

29.10.2024 позивачем надано відповідь на відзив у якій зазначено, що відповідач у такому відзиві наводить інше обґрунтування причин відмови в реєстрації податкових накладних № 21 від 22.12.2023, № 3 від 18.01.2024, аніж обґрунтування, що зазначене в оскаржуваних рішеннях. Відтак, наведені у такому відзиві аргументи вважає необґрунтованими.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Оскільки відсутні клопотання будь-якої зі сторін про розгляд справи у судовому засіданні з викликом сторін, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі факти, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

«Сіті Комфорт Львів», код ЄДРПОУ 45071129, зареєстроване в ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 27.02.2023 року, зареєстровано платником ПДВ 01.07.2023, перебуває на загальній системі оподаткування, займається підприємницькою діяльністю відповідно до кодів виду економічної діяльності, які зареєстровані у ЄДР, а саме:

- КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний)

- КВЕД 43.29 «Інші будівельно-монтажні роботи»

- КВЕД 43.39 Інші роботи із завершення будівництва

- КВЕД 43.34 Малярні роботи та скління

- КВЕД 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін

Згідно штатного розпису на ТзОВ «Сіті Комфорт Львів» працює 18 найманих працівників.

ТзОВ «Сіті Комфорт Львів» (підрядник) уклало договір підряду №08/023 від 21.08.2023 з ЛКП "Львівський центральний парк культури і відпочинку ім. Б. Хмельницького" (замовник) на виконання робіт «Реконструкція будівель спортивного комплексу "Юність" на вул. Болгарській, 4 з влаштуванням споруди подвійного призначення - укриття». Вартість робіт становить 39924106,80 грн. (в т.ч. ПДВ). Роботи на об`єкті мають бути виконані до 13.02.2024.

22.12.2023 між ЛКП "Львівський центральний парк культури і відпочинку ім. Б. Хмельницького" (замовник) та ТзОВ «Сіті Комфорт Львів» (підрядник) підписано акт виконаних будівельних робіт №4 по договору підряду №08/023 від 21.08.2023 на суму 7280906,40 грн. (в т.ч. ПДВ - 1213484,40 грн.).

Оплата за будівельні роботи проведена замовником частково 29.08.2023 в розмірні 6654017,80 грн. авансу та 27.12.2023 в розмірі 2713027,40 грн. оплати решту суми виконаних робіт).

18.01.2024 між ЛКП "Львівський центральний парк культури і відпочинку ім. Б. Хмельницького" (замовник) та ТзОВ «Сіті Комфорт Львів» (підрядник) підписано акт виконаних будівельних робіт №5 по Договору підряду №08/023 від 21.08.2023 на суму 2098141,20 грн. (в т.ч. ПДВ 349690,20 грн.).

Оплата за будівельні роботи проведена замовником 19.01.2024.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із подальшими змінами та доповненнями датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

На виконання вимог п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України ТзОВ «Сіті Комфорт Львів» складено:

- податкову накладну № 21 від 22.12.2023 на суму 2713027,40 грн. (в т.ч. ПДВ 452171,23 грн.) по факту виконання робіт згідно з актом виконаних будівельних робіт №4 від 22.12.2023 по Договору підряду №08/023 від 21.08.2023 (на різницю між актом наданих послуг 7280906,40 грн. та залишком авансової оплати 4567879,00 грн.) та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- податкову накладну № 3 від 18.01.2024 на суму 2098141,20 грн. (в т.ч. ПДВ 349690,20 грн.) по факту виконання робіт згідно з актом виконаних будівельних робіт №5 від 18.01.2024 по договору підряду №08/023 від 21.08.2023 та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В квитанції до податкової накладної № 21 від 22.12.2023 зазначено: «ДОКУМЕНТ ЗБЕРЕЖЕНО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 22.12.2023 №21 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг

постачання товару/послуги 41.00 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку).

Додатково повідомляємо: показник "D"=7.3107%, "Рпоточ"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».

В квитанції до податкової накладної № 3 від 18.01.2024 зазначено: «ДОКУМЕНТ ЗБЕРЕЖЕНО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 18.01.2024 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена.

Обсяг постачання товару/послуги 41.00 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку).

Додатково повідомляємо: показник "D"=6.2888%, "Рпоточ"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».

Позивач зазначає, що оскільки ТзОВ «Сіті Комфорт Львів» виконує робіт по «Реконструкція будівель спортивного комплексу "Юність" на вул. Болгарській, 4 з влаштуванням споруди подвійного призначення - укриття» самостійно, з використанням власних основних засобів та трудових ресурсів, то вхідного ПДВ по придбанню робіт з кодом УКТЗЕД/ДКПП 41.00 в товариства немає.

Рішення ГУ ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.06.2024 року №11321438/45071129 прийняте у зв`язку з:

- ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку

Додаткова інформація (зазначити конкретні документи):

Не долучено документів щодо придбання/виготовлення товарів, які включено до акту виконаних робіт; не долучено документи на придбання паливно-мастильних матеріалів, які б забезпечили перевезення власним транспортом.

Рішення ГУ ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.08.2024 року №11643520/45071129 прийняте у зв`язку з:

- ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Додаткова інформація (зазначити конкретні документи):

Відсутні відомості щодо оренди/придбання послуг компресорів пересувних з двигуном, придбання пального для роботи власної спеціалізованої техніки.

ТзОВ «Сіті Комфорт Львів» відповідно до п. 5, п. 6, п. 7 «Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, направило до контролюючого органу письмові пояснення в електронному вигляді та копії документів, котрі пояснюють причини перевищення обсягу постачання робіт з кодом 41.00 над обсягом придбання таких робіт, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної № 21 від 22.12.2023, № 3 від 18.01.2024, а саме:

1. Договір підряду №08/023 від 21.08.2023;

2. Банківські документи;

3. Акт виконаних будівельних робіт №4 від 22.12.2023;

4. Пояснення від 14.06.2024;

5. Пояснення від 21.06.2024;

6. Документи по придбанню матеріалів;

7. Акт виконаних будівельних робіт №5 від 18.01.2024;

8. Пояснення від 30.07.2024;

9. Пояснення від 13.08.2024;

10. Інші документи.

В підтвердження надання ТОВ "СІТІ КОМФОРТ ЛЬВІВ" на розгляд комісії Головного управління Державної податкової служби у Львівській області необхідних документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №21 від 22.12.2023 року, № 3 від 18.01.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних надало:

- копію повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 14.06.2024;

- копію повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1 від 25.06.2024;

- копію повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, №2 від 30.07.2024;

- копію повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1 від 13.08.2024.

За результатами розгляду пояснень та копій підтверджуючих документів ГУ ДПС у Львівській області прийняло:

- рішення від 27.06.2024 №11321438/45071129 про відмову в реєстрації податкової накладної №21 від 22.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- рішення від 15.08.2024 №11643520/45071129 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 18.01.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Не погоджуючись з рішеннями ГУ ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТзОВ «Сіті Комфорт Львів», у відповідності до ст. 56 Податкового кодексу України, було подано скаргу до ДПС України.

ТзОВ «Сіті Комфорт Львів» отримало з ДПС України:

- 17.07.2024 рішення №44789/45071129/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно якого залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня від 27.06.2024 №11321438/45071129 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Рішення ГУ ДПС у Львівській області від 15.08.2024 №11643520/45071129 до ДПС України відповідності до ст. 56 Податкового кодексу України не оскаржувалось.

Позивач не погоджується з прийнятими рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, вважає їх такими, що не відповідають законодавству України та не ґрунтуються на результатах аналізу наданих документів платника податків.

При вирішенні спору суд керувався таким.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України (далі ПК України).

Згідно підпунктів а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно з пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165 (набрання чинності, відбулась 01.02.2020), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку №265).

Пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відтак, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.

Однак, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій. Зокрема, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначених у податкових накладних/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість такої квитанції.

Відтак, квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не відповідає вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Крім того, у квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", «;Про електронні довірчі послуги" та "Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами", затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Судом встановлено, що на виконання вимог зазначених у пункті 5 цього Порядку, ТзОВ «Сіті Комфорт Львів» направлено на розгляд до комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування ГУ ДПС у Львівській області повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.

У поясненнях від 14.06.2024 позивачем зазначено наступне. Для виконання робіт, передбачених договором підряду №08/023 від 21.08.2023 позивачем було придбано, отримано та оплачено матеріали, про що свідчать зазначені нижче документи:

- видаткова накладна №4276 від 09.10.2023 та товарно-транспортна накладна №Р443 від 09.01.2023;

- видаткова накладна №4277 від 11.10.2023 та товарно-транспортна накладна №Р1651 від 11.10.2023, виписана постачальником ТзОВ «БВБ-ГРУП» на підставі договору №20230408-01 від 04 серпня 2023 року. Дані видаткові були оплачені 04.10.2023 та 06.10.2023 згідно рах. №780 від 19.09.2023;

- видаткова накладна №571 від 08 листопада 2023 року та Товарно-Транспортна накладна №571/1 від 08.11.2023 року та Товарно-Транспортна накладна №571/2 від 08.11.2023 року;

-видаткова накладна №635 від 30.11.2023 року та Товарно-Транспортна накладна №635/1 від 30.11.2023 року, та Товарно-Транспортна накладна №635/2 від 30.11.2023 року та Товарно-Транспортна накладна №635/3 від 30.11.2023 року виписана постачальником ТОВ «МЕХАНІКА-ГАРАНТ» на підставі Договору №23/08-2023 від 23 серпня 2023 року. Дані видаткові накладні були оплачені 13.11.2023 р. та 05.12.2023р. Згідно рах.№433 від 08.11.2023 р. та рах. №471 від 27.11.2023 р

- видаткова накладна №1193 від 02 жовтня 2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1193 від 02.10.2023 року;

- видаткова накладна №1201 від 03 жовтня 2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1201 від 03.10.2023 року, та Товарно-Транспортна накладна №1201-01 від 03 жовтня 2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1201-2 від 03 жовтня 2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1201-3 від 03 жовтня 2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1201-4 від 03 жовтня 2023 року;

- видаткова накладна №1202 від 04 жовтня 2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1202 від 04.10.2023 року, та Товарно-Транспортна накладна №1202-01 від 04.10.2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1202-2 від 04 жовтня 2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1202-3 від 04 жовтня 2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1202-4 від 04 жовтня 2023 року;

-видаткова накладна №1245 від 10 жовтня 2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1245 від 10.10.2023 року, та Товарно-Транспортна накладна №1245-1 від 10.10.2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1245-2 від 10.10.2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1245-3 від 10.10.2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1245-4 від 10.10.2023 року, та Товарно-Транспортна накладна №1245-5 від 10.10.2023 року, та Товарно-Транспортна накладна №1245-6 від 10.10.2023 року;

-видаткова накладна №1249 від 10 жовтня 2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1249 від 10.10.2023 року, та Товарно-Транспортна накладна №1249-2 від 10.10.2023 року;

-видаткова накладна №1358 від 25 жовтня 2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1358 від 25.10.2023 року, та Товарно-Транспортна накладна №1358-1 від 25.10.2023 року;

-видаткова накладна №1380 від 02 листопада 2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1380 від 02.11.2023 року, та Товарно-Транспортна накладна №1380-1 від 02.11.2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1380-2 від 02.11.2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1380-3 від 02.11.2023 року та Товарно-Транспортна накладна №1380-4 від 02.11.2023 року, та Товарно-Транспортна накладна №1380-5 від 02.11.2023 року, та Товарно-Транспортна накладна №1380-6 від 02.11.2023 року;

-видаткова накладна №439 від 15 грудня 2023 року та Товарно-Транспортна накладна №439 від 15.12.2023 року;

-видаткова накладна №447 від 21 грудня 2023 року та Товарно-Транспортна накладна №447 від 21.12.2023 року;

-видаткова накладна №1080 від 23.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1080 від 23.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1080-1 від 23.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1080-2 від 23.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1080-3 від 23.08.2023 року, ТоварноТранспортна накладна №1080-4 від 23.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1080-5 від 23.08.2023 року;

- видаткова накладна №1082 від 25.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1082 від 25.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1082 від 25.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1082-2 від 25.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1082-3 від 25.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1082-4 від 25.08.2023 року;

- видаткова накладна №1083 від 28.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1083 від 28.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1083-1 від 28.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1083-2 від 28.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1083-3 від 28.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1083-4 від 28.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1083-5 від 28.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1083-6 від 28.08.2023 року;

- видаткова накладна №1084 від 31.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1084 від 31.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1084-1 від 31.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1084-2 від 31.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1084- 3 від 31.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1084-4 від 31.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1084-5 від 31.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1084-6 від 31.08.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1084-7 від 31.08.2023 року;

- видаткова накладна №1158 від 27.09.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1158 від 27.09.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1158-1 від 27.09.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1158-2 від 27.09.2023 року; Видаткова накладна №1192 від 28.09.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1192 від 28.09.2023 року;

- видаткова накладна №1166 від 28.09.2023 року, Товарно-Транспортна накладна №1166 від 28.09.2023 року, виписана постачальником ТОВ «Цемтрансбуд» на підставі Договору поставки №17/07-23 від 17 липня 2023 року. Дані видаткові були оплачені 30.08.2023 р., 31.08.2023р., 27.09.2023 р., 04.10.2023 р., 10.10.2023 р., 25.10.2023 р., 02.11.2023 р., 15.12.2023 р. та 21.12.2023 р. Згідно рах.№1180 від 13.09.2023 р., рах. №1293 від 03.10.2023 р., рах.№1298 від 04.10.2023 р., рах.№1305 від 04.10.2023р., рах.№1247 від 25.09.2023 р., рах.№1542 від 19.12.2023 р., рах.№1261 від 27.09.2023р.

- акт надання послуг №131 від 02 жовтня 2023 р., акт надання послуг №132 від 03 жовтня 2023 р., акт надання послуг №133 від 04 жовтня 2023 р., акт надання послуг №134 від 05 жовтня 2023 р., акт надання послуг №135 від 06 жовтня 2023 р., акт надання послуг №136 від 09 жовтня 2023 р., акт надання послуг №137 від 10 жовтня 2023 р., акт надання послуг №138 від 11 жовтня 2023 р., акт надання послуг №139 від 12 жовтня 2023 р., акт надання послуг №140 від 13 жовтня 2023 р., акт надання послуг №141 від 16 жовтня 2023 р., акт надання послуг №142 від 17 жовтня 2023 р., акт надання послуг №143 від 18жовтня 2023 р., акт надання послуг №144 від 19 жовтня 2023 р., акт надання послуг №145від 20 жовтня 2023 р., акт надання послуг №187 від 23 жовтня 2023 р., акт надання послуг №188 від 24 жовтня 2023 р., акт надання послуг №190 від 25 жовтня 2023 р., акт надання послуг №189 від 26 жовтня 2023 р., акт надання послуг №191 від 27 жовтня 2023 р., акт надання послуг №350 від 15 грудня 2023 р., виписані постачальником ТОВ «Ц-Бетон» на підставі Договору надання послуг №04/09-15 від 04 вересня 2023 року. Дані акти наданих послуг були оплачені 05.09.2023 р., 21.09.2023 р., та 15.12.2023 р. Згідно рах.№135 від 01.09.2023 р., рах. №137 від 21.09.2023 р., рах.№267 від 29.11.2023 р.;

- видаткова накладна №334 від 12 жовтня 2023 р., Товаро-Транспортна накладна №Р334 від 12 жовтня 2023 р.,

- видаткова накладна №325 від 05 жовтня 2023 р., Товаро-Транспортна накладна №Р325 від 05 жовтня 2023 р., виписана постачальником ТОВ «СТОНБРІДЖ» на підставі Договору поставки №04/09/23 від 04 вересня 2023 року. Дані видаткові були оплачені 04.10.2023 р., та 14.12.2023 р. Згідно рах.№272 від 25.09.2023 р., рах. №298 від 09.10.2023 р.;

- видаткова накладна №6623 від 06 жовтня 2023 р., Товаро-Транспортна накладна №6623 від 06 жовтня 2023 р.,

- видаткова накладна №8109 від 10 жовтня 2023 р., Товаро-Транспортна накладна №8109 від 10 жовтня 2023 р.,

- видаткова накладна №7433 від 18 жовтня 2023 р., Товаро-Транспортна накладна №7433 від 18 жовтня 2023 р.,

- видаткова накладна №7733 від 23 жовтня 2023 р., Товаро-Транспортна накладна №7733 від 23 жовтня 2023 р.,

- видаткова накладна №8439 від 03 листопада 2023 р., Товаро-Транспортна накладна №8439 від 03 листопада 2023 р.,

- видаткова накладна №9056 від 13 листопада 2023 р., Товаро-Транспортна накладна №9056 від 13 листопада 2023 р.,

- видаткова накладна №9058 від 13 листопада 2023 р., Товаро-Транспортна накладна №9058 від 13 листопада 2023 р.,

- видаткова накладна №9306 від 15 листопада 2023 р., Товаро-Транспортна накладна №9306 від 15 листопада 2023 р.,

- видаткова накладна №10357 від 30 листопада 2023 р., Товаро-Транспортна накладна №10357 від 30 листопада 2023 р.,

- видаткова накладна №10356 від 30 листопада 2023 р., Товаро-Транспортна накладна №110356 від 30 листопада 2023 р.,

- видаткова накладна №10647 від 05 грудня 2023 р., Товаро-Транспортна накладна №10647 від 05 грудня 2023 р.,

- видаткова накладна №11462 від 19 грудня 2023 р., Товаро-Транспортна накладна №11462 від 19 грудня 2023 р.,

- видаткова накладна №11490 від 19 грудня 2023 р., Товаро-Транспортна накладна №11490 від 19 грудня 2023 р., виписана постачальником ТОВ «ПЛАНЕТА МОЛОТОК» на підставі Договору поставки №07/06/23 від 07 червня 2023 року. Дані видаткові були оплачені 06.10.2023 р., 18.10.2023 р., 23.10.2023р., 02.11.2023р., 13.11.2023р., 30.11.2023р., 05.12.2023р., 13.12.2023р., 15.12.2023р. 19.112.2023р., Згідно рах.№8707 від 10.10.2023 р.,рах. №9086 від 30.10.2023 р., рах. №9360 від 03.11.2023р., рах. №9404 від 06.11.2023р., рах. №11423 від 18.12.2023р., рах.№7743 від 29.09.2023р., рах. №7201 від 18.09.2023р., рах. №9621 від 09.11.2023 р., рах. №9263 від 02.11.2023 р., рах. №7848 від 02.10.2023 р. рах. № 9307 від 02.11.2023 р., рах. №8819 від 23.10.2023 р., рах. №8789 від 23.10.2023 р.;

- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №1/10 від 25 жовтня 2023 р., акт приймання-передачі матеріалів від 06.10.2023 р., Товаро-транспортна накладна №233-01 від 06 жовтня 2023 р., акт приймання-передачі виробу від 25.10.2023 р., Товаро-транспортна накладна №979-01 від 01 листопада 2023 р. Даний акт наданих послуг було складено контрагентом ТзОВ «Веренекотехнік» на підставі Договору надання послуг з виготовлення виробів із давальницької сировини №6/10-23 від 06 жовтня 2023 р. та послуги надано в повному обсязі. Дані послуги були оплачені 06.10.2023 р., зг. рах.№1/0310/2023 від 03.10.2023;

- видаткова накладна №1620 від 16.11.2023 р. Товаро-Транспортна накладна №1620 від 17 листопада 2023 р., виписана постачальником ТОВ «Байхім - Україна» на підставі Договору поставки №15/11/2023/UKR від 15 листопада 2023 року. Дана видаткова була оплачена 16.11.2023 р., Згідно рах.№1597 від 16.11.2023 р.;

- видаткова накладна №6/12-010 від 06.12.2023 р. Товаро-Транспортна накладна №6/12-010 від 06 грудня 2023 р., виписана постачальником ТОВ «БЕТОНІКС» на підставі Договору поставки №05/12-1 від 05 грудня 2023 року. Дана видаткова була оплачена 05.12.2023 р., та 15.12.2023 р. Згідно рах.№871 від 05.12.2023 р.;

- видаткова накладна №24282 від 09.10.2023 р. Товаро-Транспортна накладна №P24282 від 09 жовтня 2023 р., Видаткова накладна №27199 від 14.11.2023 р. Товаро-Транспортна накладна №P27199 від 14 листопада 2023 р., виписана постачальником ТОВ «Техметал» на підставі Договору поставки №2/04 від 21 квітня 2023 року. Дані видаткові були оплачені 27.09.2023 р.;

- акт надання послуг №770 від 02 жовтня 2023 р., Товаро-транспортна накладна №770-01від 02 жовтня 2023 р., акт надання послуг №1009 від 22 листопада 2023 р., Товаро-транспортна накладна №1009-01 від 22 листопада 2023 р., Товаро-транспортна накладна №1009-02 від 22 листопада 2023 р., акт надання послуг №1068 від 05 грудня 2023 р.;

- товаро-транспортна накладна №1068-01 від 05 грудня 2023 р., Накладна на переміщення №39 від 05 грудня 2023 р., АКТ надання послуг №1075 від 07 грудня 2023 р., Товаро-транспортна накладна №1075-01 від 07 грудня 2023 р., Накладна на переміщення №41 від 07 грудня 2023р., АКТ надання послуг №1134 від 19 грудня 2023 р., Товаро-транспортна накладна №1134-01 від 19 грудня 2023 р., Накладна на переміщення №45 від 19 грудня 2023р виписана постачальником ТОВ «ЛІНСО ТРАНС» на підставі Договору перевезення вантажу №82 від 31 липня 2023 року. Дані АКТИ наданих послуг були оплачені 11.10.2023 р., 21.12.2023 р., Згідно рах.№770 від 02.10.2023 р., рах. №653 від 02.08.2023 р., рах.№654 від 03.08.2023 р., рах. №652 від 01.08.2023 р.;

- акт №1 приймання виконаних будівельних робіт від 19 грудня 2023 р., акт приймання-передачі ТМЦ №1 від 15 грудня 2023 р., акт №2 приймання виконаних будівельних робіт від 01 травня 2024 р., акт №3 приймання виконаних будівельних робіт від 01 травня 2024 р., Товаро-транспортна накладна №1 від 01 травня 2024 р., акт №4 приймання виконаних будівельних робіт від 17 травня 2024 р., виписані постачальником ТОВ «КАПІТАЛПРОМБУД» на підставі Договору підряду №1/11-23 на виготовлення та монтаж металоконструкцій від 13 грудня 2023 року. Дані акти приймання виконаних будівельних робіт були оплачені 14.12.2023р., 29.12.2023р., 09.01.2024 р., 12.01.2024р., 19.01.2024 р., 22.01.2024 р., 14.02.2024 р., 22.02.2024 р. 06.03.2024 р., Згідно рах.№84 від 13.12.2023 р.

У поясненнях від 21.06.24 позивачем було зазначено наступне. Для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11274658/45071129 від 20.06.2024 вказав, що комісія регіонального рівня повідомила про необхідність надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 21 від 22.12.2023 (реєстраційний номер 9375888780), реєстрацію якої зупинено, а саме копії первинних документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН щодо постачання/придбання товарів/послуг. У зв`язку із тим, додаємо додатково копії наступних документів:

1. акт №2 приймання виконаних будівельних робіт від 01 травня 2024 р., Товаро-транспортна накладна №1 від 01 травня 2024 р., акт №3 приймання виконаних будівельних робіт від 01 травня 2024 р., виписані контрагентом ТзОВ «КАПІТАЛПРОМБУД» на підставі Договору Підряду №1/11-23 від 13 грудня 2023 р., Дані послуги були частково оплаченні 09.01.2024 р., 12.01.2024 р., 19.01.2024 р., 22.01.2024 р., 14.02.2024 р., 22.02.2024 р., 06.03.2024

2. видаткова накладна №29357 від 22 грудня 2023 р., Товаро-транспортна накладна №Р29357 від 22 грудня 2023 р., Видаткова накладна №29356 від 22 грудня 2023 р., Товаро-транспортна накладна №Р29356 від 22 грудня 2023 р., Видаткова накладна №29358 від 22 грудня 2023 р., Товаро-транспортна накладна №Р29358 від 22 грудня 2023 р., Видаткова накладна №29321 від 29 грудня 2023 р., Товаро-транспортна накладна №Р29321 від 29 грудня 2023 р., виписані контрагентом ТзОВ «Техметал» на підставі Договору поставки №2/04 від 21 квітня 2023 р., Дані послуги були частково оплаченні 14.12.2023 р., 15.12.2023 р., 28.12.2023 р., на основі Рахунків на оплату №5742 від 14.12.2023 р., №5716 від 13.12.2023 р., №5881 від 28.12.2023 р.

Також Комісія регіонального рівня повідомила про необхідність надати копії інших документів, а саме: дозвільні документи та/або ліцензії; Відсутня проектно-кошторисна документація.

У зв`язку із тим, додаємо додатково копії наступних документів:

1. Дозвільні документи та/або ліцензії:

- Декларація;

- Витяг;

2. Проектно-кошторисна документація:

- Зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва з Додатками;

- Локальні кошториси.

У поясненнях від 30.07.2024 позивачем було зазначено наступне.

Для виконання робіт, передбачених Договором підряду №08/023 від 21 серпня 2023 року ТзОВ «Сіті Комфорт Львів» було придбано, отримано та оплачено матеріали та послуги, про що свідчать зазначені нижче документи:

- видаткова накладна №5/01-008 від 05 січня 2024 року та Товарно-Транспортна накладна №5/01-008 від 05.01.2024 року;

- видаткова накладна №11/01-011 від 11.01.2024 року та Товарно-Транспортна накладна №11/01-011 від 11.01.2024 року;

- видаткова накладна №18/01-013 від 18 січн 2024 року та Товарно-Транспортна накладна №18/01-013 від 18.01.2024 р.. виписана постачальником ТОВ «БЕТОНІКС» на підставі Договору поставки №05/12-1 від 05 грудня 2023 року. Дані матеріали були оплачені 09.01.2024 р., та 19.01.2024р. Згідно рах.№7 від 05 січня 2024 р., рах.№19 від 11 січня 2024 р., рах.№22 від 18 січня 2024 р. ;

- акт приймання виконаних будівельних робіт від 17.01.2024 р., складений постачальником ТОВ «Бурові Технології» на підставі Договору Підряду №05/10/23 від 05 жовтня 2023 року. Даний акт був оплачений 14.02.2024 р., та 08.03.2024р.;

- видаткова накладна №2 від 04 січня 2024 р. та Товаро-Транспортна накладна №2 від 04.01.2024 р. виписана постачальником ФОП ОСОБА_1 на підставі Договору купівлі-продажу №Д-01/12-23 від 01 грудня 2023 р. Дана видаткова була оплачена 23.01.2024 р. ;

-видаткова накладна №453 від 28.12.2023 р. та Товаро-Транспортна накладна №453 від 28.12.2023 р., Видаткова накладна №454 від 28.12.2023 р. та Товаро-Транспортна накладна №454 від 28.12.2023 р., Видаткова накладна №75 від 16.01.2024 р., Товаро-Транспортна накладна №75 від 16.01.2024 р., Товаро-Транспортна накладна №75-1 від 16.01.2024 р., виписана постачальником ТОВ «ЦЕМТРАНСБУД» на підставі Договору поставки №17/07-32 від 17 липня 2023 року. Дані видаткові були оплачені 19.01.2024 р., та 28.12.2023р. Згідно рах.№1557 від 28.12.2023 р., рах.№1558 від 28.12.2023 р.;

- видаткова накладна №384 від 22.12.2023 р. та Товаро-Транспортна накладна №384 від 22.12.2023 р., АКТ надання послуг №46 від 16.01.2024 р., АКТ надання послуг №77 від 17 січня 2024 р., виписані постачальником ТОВ «Ц-БЕТОН» на підставі Договору надання послуг №04/09-15 від 04.09.2023 р. Дані послуги та матеріали були оплачені 22.12.2023 р., та 15.02.2024р. Згідно рах.№369 від 22.12.2023 р., рах.№44 від 16.01.2024 р.;

- видаткова накладна №31 від 05.01.2024 р. та Товаро-Транспортна накладна №Р1651 від 05.01.2024 р., Видаткова накладна №131 від 17.01.2024 р. та Товаро-Транспортна накладна №Р1651 від 17.01.2024 р., виписані постачальником ТОВ «БВБ-ГРУП» на підставі Договору №20200408-01 від 04.08.2023 р. Дані матеріали були оплачені 09.01.2024 р., та 19.01.2024р.Згідно рах.№6 від 05.01.2024 р., рах.№26 від 16.01.2024 р.;

- акт приймання виконаних будівельних робіт від 16.01.2024 р., складений постачальником ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «МОЛОТ УКРАЇНА» на підставі Договору Підряду №13/12/23 від 13 грудня 2023 року. Даний АКТ був оплачений 13.12.2023 р., 31.01.2024р., та 14.02.2024 р.;

З долучених товарно-транспортних накладних, які засвідчують факт перевезення власним транспортом матеріалів, які використовувались у процесі виконання робіт видно, що перевезення здійснювалися вантажним фургоном MAXUS EV30, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 . Даний фургон є електромобілем, тому документи на придбання паливномастильних матеріалів відсутні. Однак, долучено копії документів, що засвідчують можливість підприємства заряджати вищезазначений автомобіль електроенергією у своєму орендованому приміщенні.

Також позивач надав копії інших документів, а саме:

1. Дозвільні документи та/або ліцензії:

- Декларація;

- Витяг;

2. Проектно-кошторисна документація:

- Зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва з Додатками;

- Локальні кошториси.

Суд зазначає, що наявність наведених вище документів свідчить про можливість та реальність здійснення господарських операцій за відповідними видами діяльності.

Разом із тим, надаючи оцінку рішенням відповідача, що оскаржуються, суд зазначає, що контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної та не містить конкретної інформації щодо причин та підстав його прийняття. Водночас, контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

При цьому, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

Відтак, на переконання суду, надіслані позивачем письмові пояснення з копіями первинних та інших документів повністю відображають зміст господарських операцій позивача із його контрагентом та були достатніми для прийняття податковим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.

Суд зазначає, що не є свідченням нереальності господарських операцій відсутність деталізації їх опису в первинних документах. Зокрема в ухвалах від 05.08.2015 у справах №К/800/40727/14 та №К/800/68410/14 Вищим адміністративним судом України вказано на те, що умовою документального підтвердження операції є можливість на підставі наявних документів зробити висновок про те, що витрати фактично понесені та спрямовані на отримання позитивного економічного ефекту, а власне відсутність максимальної деталізації виду виконаних послуг не перешкоджає прийняттю цих документів до обліку та не є свідченням відсутності виконаних господарських операцій.

Окрім того, у постановах від 12.11.2019 у справі №816/2183/18, від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18, від 18.02.2020 у справі №360/1776/19, від 27.04.2020 у справі №360/1050/19, від 18.06.2020 у справі №824/245/19-а та ряду інших суд касаційної інстанції наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Таким чином, за наведених вище обставин суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення, якими позивачеві відмовлено у реєстрації податкових накладних, є протиправними та підлягають скасуванню.

Відтак, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єктів владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку, що за наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню.

З приводу позовної вимоги щодо зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати подані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, то варто звернути увагу на таке.

Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.

Згідно з приписами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.

Проте, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію вищевказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Таким чином, оскільки суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації в ЄРПН спірних податкових накладних, ознак щодо порушення позивачем вимог законодавства щодо складення податкових накладних немає, відтак є достатні підстави для прийняття рішення про реєстрацію таких.

Відповідно до частини 3 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акту суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, позовна вимога про зобов`язання Державної податкової службу України зареєструвати вищевказані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, підлягає задоволенню.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зважає на те, що позивачем при зверненні до суду з адміністративним позовом сплачено судовий збір в сумі 6056,00 гривень.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що суд дійшов висновку задовольнити позовні вимоги повністю, а порушене право позивача протиправними рішеннями ГУ ДПС у Львівській області, та ДПС України при розгляді скарги, тому на користь позивача слід стягнути сплачений ним при поданні позовної заяви до суду судовий збір у сумі 6056,00 гривні, по 3028,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів пропорційно до заявлених вимог.

Керуючись ст. ст. 2, 6-9, 19-20, 22, 25-26, 72, 77, 90, 139, 143, 241-246, 255, 257-258, 293, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд

в и р і ш и в :

адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.06.2024 року № 11321438/45071129.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21 від 22.12.2023, складену товариством з обмеженою відповідальністю «Сіті Комфорт Львів», датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.08.2024 №11643520/45071129.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 18.01.2024, складену товариством з обмеженою відповідальністю «Сіті Комфорт Львів», датою її подання на реєстрацію.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Сіті Комфорт Львів» (79033, м. Львів, вул. Т. Шевченка, буд. 62, офіс, 3; код ЄДРПОУ 45071129) з Головного управління ДПС у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська, 35; код ЄДРПОУ 43143039) за рахунок бюджетних асигнувань судовий збір в сумі 3028 (три тисячі двадцять вісім) гривень рівно.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Сіті Комфорт Львів» (79033, м. Львів, вул. Т. Шевченка, буд. 62, офіс, 3; код ЄДРПОУ 45071129) з ДПС України (04655, м. Київ, Львівська площа,8; код ЄДРПОУ 43005393) за рахунок бюджетних асигнувань судовий збір в сумі 3028 (три тисячі двадцять вісім) гривень рівно.

Рішення може бути оскаржене, згідно зі ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили, згідно зі ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено та підписано 05.03.2025.

СуддяПотабенко Варвара Анатоліївна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2025
Оприлюднено10.03.2025
Номер документу125650502
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/18588/24

Ухвала від 10.04.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 10.04.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 10.04.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 02.04.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 02.04.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Рішення від 05.03.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні