Рішення
від 06.03.2025 по справі 400/11820/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 березня 2025 р. № 400/11820/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Ярощука В.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовомТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АЛЬТЕМС ГРУП», вул. Магістральна, 13, оф. 4, м. Київ, 03190, до відповідачаМиколаївської митниці, вул. Маріупольська, 57А, м.Миколаїв, Миколаївський район, Миколаївська область, 54017, провизнання протиправними та скасування рішень про коригування митної вартості товарів і карток відмови в прийнятті митних декларацій,

ВСТАНОВИВ:

16 грудня 2024 року до Миколаївського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АЛЬТЕМС ГРУП» (далі позивач) до Миколаївської митниці (далі відповідач) про:

визнання протиправними та скасування рішень відповідача про коригування митної вартості товарів від 28.08.2024 № UA504180/2024/000028/2, від 27.08.2024 № UA504180/2024/000029/2, від 29.08.2024 № UA504180/2024/000030/2, від 30.08.2024 № UA504180/2024/000031/2 і від 30.08.2024 № UA504180/2024/000032/2;

визнання протиправними та скасування карток відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску та пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідача від 26.08.2024 № UA504180/2024/000056, від 27.08.2024 № UA504180/2024/000057, від 29.08.2024 № UA504180/2024/000058, від 30.08.2024 № UA504180/2024/000059 і від 30.08.2024 № UA504180/2024/000060.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що між ним і ТОВ «ПРОМБУД СТРОЙ» було укладено 29.04.2024 договір комісії № 2024-04-29, згідно яким позивач взяв на себе зобов`язання від свого імені і за рахунок контрагентів знаходити за межами митного кордону України, здійснювати придбання і доставку на митну територію України Товар, необхідний контрагентам у відповідності з технічними і якісними характеристиками за найменуваннями і у кількості, вказаними в заявках, а також здійснювати всі необхідні платежі для митного оформлення товару. На виконання вищевказаних договорів комісії 29.04.2024 між позивачем і компанією «АВЕНКО ТРЕЙДІНГ» (LIMITED LIABILITY COMPANY AVENKO TRADING (AVENKO TRADING L.L.C.) (Дубай, Об`єднані Арабські Емірати) укладено контракт № AGA-290424 щодо купівлі позивачем у компанії «АВЕНКО ТРЕЙДІНГ» Товарів згідно з Інвойсами до контракту на кожну поставку. Товар придбавається для реалізації на території України. Згідно з інвойсів компанія «АВЕНКО ТРЕЙДІНГ» поставила позивачу за умовами поставки СРТ-Київ синтетичні тканини. 26.08.2024, 27.08.2024, 29.08.2024, 30.08.2024 (двічі) уповноважена особа позивача (декларанта) подала митні декларації до відповідача на полотна трикотажні, в яких ціна товару визначено та заявлено за основним (першим) методом за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються. Проте, відповідач склав оскаржувані картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення та прийняв оскаржувані рішення про коригування митної вартості, відповідно до яких вартість товару ним було визначено на підставі резервного методу. На переконання позивача вказані рішення відповідача є протиправними, оскільки:

не відповідає дійсності твердження відповідача в оскаржуваних рішенням про коригування митної вартості про відсутність документальної інформації щодо наявності / відсутності страхових витрат з урахуванням заявлених умов поставки СРТ-Київ;

позивач не здійснював будь-яких витрат на транспортування, на навантаження, вивантаження та обробку оцінюваних товарів, пов`язаних з їх транспортуванням до місця ввезення на митну територію, а також до місця призначення (м. Київ);

транспортні (перевізні) документи надаються для підтвердження митної вартості, тільки якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, однак, як вище вже зазначено, позивач не здійснював таких витрат;

чинним законодавством України не передбачено обов`язку сторін договору нумерувати сторінки договору, проставляти підписи на кожній сторінці договору, який містить більше, ніж одну сторінку, і тому відсутність підписів уповноважених осіб продавця та покупця на кожному аркуші контракту № AGA-290424 від 29.04.2024 не тягне за собою недійсність, неукладеність чи нікчемність такого договору;

твердження відповідача, що подані позивачем відповідні комерційні інвойси містять печатки та підписи, що мають ознаки нанесення з допомогою кольорового копіювання, є суб`єктивною нічим не підтвердженою оцінкою посадової особи митниці;

відсутність банківських реквізитів у інвойсах (рахунках-фактурах) не вплинуло та не могло вплинути на правильність визначення позивачем числового значення митної вартості імпортованих позивачем товарів;

зазначені відомості у поданих позивачем до відповідача у цінниках компанії «АВЕНКО ТРЕЙДІНГ» відповідають інформації, наведених у відповідних інвойсах, а отже підтверджують відомості про митну вартість товарів, заявлену позивачем до відповідача;

відсутність у цінниках строку дії не може бути підставою для їх неврахування відповідачем під час здійснення контролю митної вартості;

відповідач необґрунтовано зобов`язав позивача надати для підтвердження митної вартості товару виписку з бухгалтерської документації щодо числових значень складових митної вартості, а також копію митної декларації країни відправлення;

надані позивачем відповідачу документи кореспондувалися між собою та містили чітку, недвозначну і зрозумілу інформацію про товари та їх ціну, а отже у сукупності всі відомості, які підтверджували числові значення митної вартості (її складових), й не давали підстав для сумніву щодо повноти та правильності її визначення декларантом;

в оскаржуваних рішенням відповідач не навів порівняння характеристик оцінюваного товару та товару, ціна якого взята за основу для коригування митної вартості, пояснення щодо зроблених коригувань на обсяги партії подібних (аналогічних) товарів, комерційних умов тощо та не зазначена докладна інформація і джерела, які використовувалися митним органом при визначенні митної вартості оцінюваних товарів із застосуванням другорядних методів (тобто не наведене обґрунтування числового значення митної вартості товарів, скоригованої митним органом, та фактів, які вплинули на таке коригування).

У відзиві на позовну заяву від 30.12.2024 відповідач заперечив проти позову та просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Відзив аргументовано тим, що:

позивач не подав відповідачу перевізні документи (коносаменти), що свідчать про перевезення товару від відправників товарів з Китайської Народної Республіки та Об`єднаних Арабських Еміратів, зазначених у графі 2 «Відправник/експортер» спірних митних декларацій, до порту Констанца (Constanta), Румунія;

за всіма п`ятьма митними деклараціями позивач заявив однакову митну вартість 3,05 доларів США за кілограм, незважаючи на неоднаковість факторів, які мають реальний вплив на рівень митної вартості (різний асортимент полотна трикотажного, різна одиниця виміру, відвантаження товару різними відправниками, які мають різне місцезнаходження, різні маршрути від місць завантаження відправника, європейських портів вивантаження та завантаження на автомобільний транспорт, різна відстань від місць завантаження на автомобільний транспорт до пунктів перетину митного кордону тощо);

позивач відмовився надавати відповідачу договори перевезень та бухгалтерську документацію про вартість транспортних витрат;

надані позивачем цінники для підтвердження заявленої митної вартості не відповідають суті цінника (прайс-листа), оскільки згідно із загальноприйнятою світовою практикою цінник (прайс-лист) має містити відомості, яких достатньо буд-якому покупцю для отримання інформації щодо умов продажу товару, а саме: найменування товару, артикул, якість товару (за необхідності), одиниця виміру, ціну, з обов`язковим зазначенням валюти, передбачені системи знижок, виробника / виробників, умови поставки, умови платежу, термі поставки, характер тари та упаковки, дата його складання або ж число, з якого дані ціни вводяться в дію, термін дії , контактна інформація про продавця та будь-які інші положення, що стосуються умов продажу товарів;

митні органи мають виключну компетенцію в питаннях перевірки та контролю обчислення декларантом митної вартості та з цією метою мають повноваження витребувати додаткові документи для перевірки правильності зазначеної митної вартості товару в разі наявності підстав для сумніву в правильності митної оцінки товару, що переміщується через митний кордон України;

коригування (розрахунок) не здійснювалися, оскільки за основу для визначення митної вартості товарів використані митні декларації, оформлені на товари, ввезені приблизно в тій же кількості та тих же комерційних рівнях, що й оцінювані товари; в графі 33 оскаржуваних рішень зазначено обґрунтовані причини, через які заявлену декларантом митну вартість не може бути визнано.

У встановлений судом строк позивач правом на подання відповіді на відзив не скористався.

Разом із позовною заявою позивач подав клопотання про витребування у відповідача доказів, а саме: копій митних декларацій від 16.07.2024 № UA110140/2024/5589, від 17.07.2024 № UA100180/2024/9027, від 23.07.2024 № UA500080/2024/8759, від 29.07.2024 № UA110110/2024/4710 і від 01.08.2024 № UA100180/2024/9869.

17.12.2024 Миколаївський окружний адміністративний суд постановив ухвалу про відкриття провадження у справі, про її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), про витребування у відповідача належним чином завірених копій митних декларацій від 16.07.2024 № UA110140/2024/5589, від 17.07.2024 № UA100180/2024/9027, від 23.07.2024 № UA500080/2024/8759, від 29.07.2024 № UA110110/2024/4710 і від 01.08.2024 № UA100180/2024/9869, а також про рекомендування позивачу подати до суду копії документів органів державної влади Об`єднаних Арабських Еміратах щодо реєстрації юридичної особи компанії «АВЕНКО ТРЕЙДИНГ» (LIMITED LIABILITY COMPANY AVENKO TRADING (AVENKO TRADING L.L.C.) (license № 1176804 Dubai U.A.E.).

До відзиву на позовну заяву від 30.12.2024 відповідач додав копії витребуваних у нього митних декларацій, за винятком митної декларації від 01.08.2024 № UA100180/2024/9869. Він повідомив, що вищевказану митну декларацію неможливо подати у зв`язку з некоректною роботою ЄАІС Держмитслужби. При спробі відкрити цю митну декларацію в системі виникає помилка, яка не дозволяє, ані переглянути її, ані викопіювати із системи.

Натомість позивач рекомендований доказ суду не надав, про причини його неподання не повідомив.

Розглянувши заяви сторін по суті, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив наступне.

Відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 21.02.2024 № 403273530864 позивач зареєстрований як юридична особа з 21.02.2024, основним видом діяльності якої є оптова торгівля одягом і взуття (46.42), а його керівником є ОСОБА_1 .

29.04.2024 позивач (Покупець) уклав у місті Києві (Україна) контракт № AGA-290424 з компанією «АВЕНКО ТРЕЙДІНГ» (LIMITED LIABILITY COMPANY AVENKO TRADING (AVENKO TRADING L.L.C.) (Дубай, Об`єднані Арабські Емірати) (Продавець) (далі Контракт AGA-290424).

Пунктом 1.1 Контракту № AGA-290424 встановлено, що цей Контракт укладається також в рамках виконання договорів комісії.

Згідно чинного Контракту Продавець продає, а Покупець купляє Товар згідно Інвойсів до Контракту на кожну поставку. Товар придбавається для реалізації на території України (пункт 1.3 Контракту № AGA-290424).

Відповідно до пункту 2.1 Контракту AGA-290424 вид, кількість, ціна, вартість Товару, узгоджується між Продавцем і Покупцем і фіксується в Інвойсах до Контракту.

На кожну партію Товару Продавець зобов`язується надати наступні документи:

інвойс;

товаротранспортну накладну чи телекс-реліз (морський коносамент) (пункт 5.2 Контракту № AGA-290424).

Відповідно до пунктів 6.2 і 6.3 Контракту № AGA-290424 умови постачання згідно цього Контракту обмовляються сторонами для кожної окремої поставки в інвойсі до Контракту згідно з правилами Інкотермс 2020.

За дорученням Продавця безпосереднім відправником Товару може бути інша фірма. Відправник Товару та конкретні умови вказуються в інвойсах.

Відповідно до пункту 12.6 Контракту № AGA-290424 цей Контракт набуває чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2025, але до повного виконання Сторонами своїх зобов`язань.

Також 29.04.2024 позивач уклав з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПРОМБУД СТРОЙ» (далі ТОВ «ПРОМБУД СТРОЙ») договір комісії № 2024-04-29.

Відповідно до пункту 1.1 договорів комісії від 29.04.2024 № 2024-04-29 Комісіонер (позивач) бере на себе зобов`язання від свого імені і за рахунок Комітента (ТОВ «ПРОМБУД СТРОЙ») знаходити за межами митного кордону України, здійснювати придбання і доставку на митну територію України Товар, необхідний Комітенту у відповідності з технічними і якісними характеристиками за найменуваннями і у кількості, вказаними у заявках, а також здійснювати всі необхідні платежі для митного оформлення товару.

13.06.2024 позивач уклав з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СІАР-ГРУПП» (далі ТОВ «СІАР-ГРУПП») договір № 36 про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів, відповідно до пункту 1.1 якого позивач доручив своєму контрагенту за обумовлену плату і в обумовлений термін надавити послуги з декларування товарів, майна, транспортних засобів та інших предметів позивача, що переміщаються через митний кордон України, та їх оформлення на митниці, а також надавати інші, пов`язані із зовнішньоекономічною діяльністю послуги.

Компанія «АВЕНКО ТРЕЙДІНГ» поставила позивачу за умовами поставки «Перевезення оплачено до Київ» (СРТ-Київ) синтетичні тканини згідно з інвойсів:

1) від 10.06.2024 № 73009-VKU в кількості 154 рулонів синтетичних тканин за ціною 74,62 доларів США за рулон на суму 11491,48 доларів США і в кількості 461 рулон ворсових тканин за ціною 71,12 доларів США за рулон на суму 32786,32 доларів США, всього на суму 44277,80 доларів США, держава походження товару Китайська Народна Республіка;

2) від 07.06.2024 № 43569-BYW в кількості 51531 м синтетичних тканин за ціною 0,89 доларів США за метр на суму 45862,59 доларів США і в кількості 20912 м тканин за ціною 1,43 доларів США за метр на суму 29904,16 доларів США, всього на суму 75766,75 доларів США, держава походження товару Китайська Народна Республіка;

3) від 18.06.2024 № 16799-PSS в кількості 44230 м синтетичних тканин за ціною 1,214 доларів США за метр на суму 53695,22 доларів США, держава походження товару Китайська Народна Республіка;

4) від 10.06.2024 № 59668-QKH в кількості 33140 м синтетичних тканин за ціною 1,116 доларів США за метр на суму 36984,24 доларів США і в кількості 22410 м ворсових тканин за ціною 0,909 доларів США за метр на суму 20370,69 доларів США, всього на суму 57354,93 доларів США, держава походження товару Китайська Народна Республіка;

5) від 18.06.2024 № 43214-LBR в кількості 10921 м синтетичних тканин за ціною 1,56 доларів США за рулон на суму 17255,18 доларів США і в кількості 21076 м ворсових тканин за ціною 1,07 доларів США за метр на суму 22551,32 доларів США, всього на суму 39806,50 доларів США, держава походження товару Китайська Народна Республіка.

З метою здійснення митних оформлень отриманого товару, позивач подав відповідачу митні декларації відповідно:

1) від 26.08.2024 № 24UA504180002407U4 на полотна трикотажні машинного в`язання із синтетичних волокон у кількості 154 рулони і на полотна трикотажні ворсові у кількості 461 рулон, загальна сума за рахунком 44277,80 доларів США; у графі 9 форми МД-6 (доповнення № 1 до вказаної декларації) відповідальною особою вказано ТОВ «ПРИВАТДОМ»;

2) від 27.08.2024 № 24UA504180002416U0 на полотна трикотажні машинного в`язання із синтетичних волокон у кількості 51531 м і на тканини з пластиковим покриттям у кількості 20912 м, загальна сума за рахунком 75766,75 доларів США; у графі 9 форми МД-6 (доповнення № 1 до вказаної декларації) відповідальною особою вказано ТОВ «ПРИВАТДОМ»;

3) від 29.08.2024 № 24UA504180002462U6 на полотна трикотажні машинного в`язання із синтетичних волокон у кількості 44230 м, загальна сума за рахунком 53695,22 доларів США; у графі 9 форми МД-6 (доповнення № 1 до вказаної декларації) відповідальною особою вказано ТОВ «ПРИВАТДОМ»;

4) від 30.08.2024 № 24UA504180002502U6 на полотна трикотажні машинного в`язання із синтетичних волокон у кількості 33140 м і на полотна трикотажні ворсові у кількості 22410 м, загальна сума за рахунком 57354,93 доларів США; у графі 9 форми МД-6 (доповнення № 1 до вказаної декларації) відповідальною особою вказано ТОВ «ПРИВАТДОМ»;

5) від 30.08.2024 № 24UA504180002503U5 на полотна трикотажні машинного в`язання із синтетичних волокон у кількості 10921 м і на полотна трикотажні ворсові у кількості 21076 м, загальна сума за рахунком 39806,50 доларів США; у графі 9 форми МД-6 (доповнення № 1 до вказаної декларації) відповідальною особою вказано ТОВ «ПРИВАТДОМ».

З даних, що вказані у графах 22 і 38 вищенаведених митних декларацій, слідує, що вартість різних видів тканин і різних виробників є однаковою і становить 3,05 долара США з 1 кілограм.

У вищезазначених митних деклараціях вартість товару визначено за основним (першим) методом ціною договору.

До митного оформлення згідно з картками відмови в прийнятті митної декларації від 26.08.2024 № UA504180/2024/000056, від 27.08.2024 № UA504180/2024/000057, від 29.08.2024 № UA504180/2024/000058, від 30.08.2024 № UA504180/2024/000059 і від 30.08.2024 № UA504180/2024/000060 для підтвердження митної вартості позивач подав відповідачу такі документи:

а) пакувальні листи;

б) рахунки-фактури (інвойси);

в) автотранспортні накладні;

г) декларації про походження товару;

ґ) Контракт № AGA-290424;

д) внутрішній договір від 29.04.2024 № 2024-04-29;

е) договір про надання послуг митного брокера від 13.06.2024 № 36;

є) відповідні митні декларації.

У зв`язку з отриманням повідомлення від митниці щодо надання додаткових документів з метою визначення митної вартості товару за відповідними митними деклараціями ТОВ «СІАР ГРУПП», як декларант позивача, надав відповідачу додаткові пояснення, а саме:

1) від 26.08.2024, до якого додатково додав цінник від 10.06.2024;

2) від 27.08.2024, до якого додатково додав цінник від 07.06.2024;

3) від 29.08.2024, до якого додатково додав цінник від 18.06.2024;

4) від 30.08.2024, до якого додатково додав цінник від 10.06.2024;

5) від 30.08.2024, до якого додатково додав цінник від 18.06.2024.

За результатами розгляду митних декларацій відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості від 28.08.2024 № UA504180/2024/000028/2, від 27.08.2024 № UA504180/2024/000029/2, від 29.08.2024 № UA504180/2024/000030/2, від 30.08.2024 № UA504180/2024/000031/2 і від 30.08.2024 № UA504180/2024/000032/2, а також видав на їх підставі картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно від 26.08.2024 № UA504180/2024/000056, від 27.08.2024 № UA504180/2024/000057, від 29.08.2024 № UA504180/2024/000058, від 30.08.2024 № UA504180/2024/000059 і від 30.08.2024 № UA504180/2024/000060.

В графах 33 оскаржуваних рішеннях про коригування митної вартості відповідач зазначив, по-перше, що документи, подані декларантом до митного оформлення, не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, містять обґрунтовані сумніви щодо її числових значень, містять розбіжності, а саме:

відсутня документальна інформація щодо наявності / відсутності страхових витрат з урахуванням умов поставки СРТ Київ;

декларантом не поданий коносамент, передбачений Контрактом № AGA-290424;

при митному оформлені відсутні транспортні документи, які підтверджують шлях прямування вантажу, документальна інформація щодо витрат на навантаження, вивантаження та обробку товару;

комерційні інвойси, пакувальні листи і прайс-листи містять печатки та підписи, що мають ознаки нанесення за допомогою кольорового копіювання, відсутні банківські реквізити;

аркуші Контракту № AGA-290424не пронумеровані та відсутні підписи;

прайс-листи не містять строку дії зазначених пропозицій.

По-друге, коригування (розрахунок) не здійснювалися, оскільки за основу для визначення митної вартості товарів використані митні декларації, оформлені на товари, ввезені приблизно в тій же кількості та на тих же комерційних рівнях, що й оцінювані товари, а саме: митні декларації:

від 08.07.2024 № UA204060/2024/4535 до митних декларацій позивача від 26.08.2024 № 24UA504180002407U4, від 27.08.2024 № 24UA504180002416U0, від 29.08.2024 № 24UA504180002462U6. від 30.08.2024 № 24UA504180002502U6, від 30.08.2024 № 24UA504180002503U5;

від 21.06.2024 № UA204060/2024/4159 до митних декларацій позивача від 26.08.2024 № 24UA504180002407U4, від 27.08.2024 № 24UA504180002416U0, від 30.08.2024 № 24UA504180002502U6, від 30.08.2024 № 24UA504180002503U5;

від 23.07.2024 № UA500080/2024/8759 до митних декларацій позивача від 26.08.2024 № 24UA504180002407U4, від 30.08.2024 № 24UA504180002502U6, від 30.08.2024 № 24UA504180002503U5;

від 16.07.2024 № UA110140/2024/5589 до митних декларацій позивача від 26.08.2024 № 24UA504180002407U4, від 30.08.2024 № 24UA504180002502U6, від 30.08.2024 № 24UA504180002503U5;

від 17.07.2024 № UA110180/2024/9027, від 29.07.2024 № UA110110/2024/4710 і від 01.08.2024 № UA110180/2024/9869 до митної декларації позивача від 27.08.2024 № 24UA504180002416U0;

від 17.06.2024 № UA204060/2024/4007 до митної декларації позивача від 29.08.2024 № 24UA504180002462U6.

Вартість товару у вищенаведених митних деклараціях становить на рівні 3,96 доларів США за один кілограм, а вартість товару у митних деклараціях позивача складає 3,05 доларів США за один кілограм.

Вважаючи рішення відповідача від 28.08.2024 № UA504180/2024/000028/2, від 27.08.2024 № UA504180/2024/000029/2, від 29.08.2024 № UA504180/2024/000030/2, від 30.08.2024 № UA504180/2024/000031/2 і від 30.08.2024 № UA504180/2024/000032/2, а також картки відмови в прийнятті митної декларації від 26.08.2024 № UA504180/2024/000056, від 27.08.2024 № UA504180/2024/000057, від 29.08.2024 № UA504180/2024/000058, від 30.08.2024 № UA504180/2024/000059 і від 30.08.2024 № UA504180/2024/000060 протиправними, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходив з такого.

Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правовідносини щодо організації та здійснення митної справи в Україні, економічні, організаційні, правові, кадрові та соціальні аспекти діяльності митної служби України врегульовані положеннями Митного кодексу України (далі МК України).

Відповідно до статті 49 МК України встановлено, що митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Частиною першою статті 54 МК України встановлено, що контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється митним органом під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

Статтею 543 МК України визначено, що безпосереднє здійснення митної справи покладається на митні органи.

До митної справи відповідно до статті 7 МК України відносяться, крім іншого, встановлені порядок і умови переміщення товарів через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення.

Згідно з пунктами 23 і 24 статті 4 МК України митне оформлення виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення; митний контроль сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.

Отже, митний орган здійснює контроль правильності визначення митної вартості товарів, якою відповідно до статті 49 МК України є їх вартість, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідно до статті 50 МК України відомості про митну вартість товарів використовуються для нарахування митних платежів; застосування інших заходів державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності України; ведення митної статистики; розрахунку податкового зобов`язання, визначеного за результатами документальної перевірки.

Згідно з частиною першою статті 51 МК України митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу.

Частинами першою-третьою статті 52 МК України визначено, що заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VIII цього Кодексу та цією главою.

Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов`язані: 1) заявляти митну вартість, визначену ними самостійно, у тому числі за результатами консультацій з митним органом; 2) подавати митному органу достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню; 3) нести всі додаткові витрати, пов`язані з коригуванням митної вартості або наданням митному органу додаткової інформації.

Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, мають право: 1) надавати митному органу (за наявності) додаткові відомості у разі потреби уточнення інформації; 2) на випуск у вільний обіг товарів, що декларуються: у разі визнання митним органом заявленої митної вартості товарів за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю; у разі згоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування митної вартості товарів за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю, визначеною митним органом; у разі незгоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування заявленої митної вартості товарів за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю товарів та надання гарантій відповідно до розділу Х цього Кодексу в розмірі, визначеному митним органом відповідно до частини сьомої статті 55 цього Кодексу; 3) проводити цінову експертизу договору (контракту) шляхом залучення експертів за власні кошти; 4) оскаржувати у порядку, визначеному главою 4 цього Кодексу, рішення митного органу щодо коригування митної вартості оцінюваних товарів та бездіяльність митного органу щодо неприйняття протягом строків, встановлених статтею 255 цього Кодексу для завершення митного оформлення, рішення про визнання митної вартості оцінюваних товарів; 5) приймати самостійне рішення про необхідність коригування митної вартості після випуску товарів; 6) отримувати від митного органу інформацію щодо підстав, з яких митний орган вважає, що взаємозв`язок продавця і покупця вплинув на ціну, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари; 7) у випадках та в порядку, визначених цим Кодексом, вимагати від митного органу надання письмової інформації про причини, за яких заявлена ними митна вартість не може бути визнана; 8) у випадках та в порядку, визначених цим Кодексом, вимагати від митного органу надання письмової інформації щодо порядку і методу визначення митної вартості, застосованих при коригуванні заявленої митної вартості, а також щодо підстав для здійснення такого коригування.

Відповідно до частини першої статті 53 МК України у випадках, передбачених цим Кодексом, декларант подає митному органу документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.

Згідно з частиною другою статті 53 МК України документами, які підтверджують митну вартість товарів, є:

1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості;

2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності;

3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу);

4) якщо рахунок сплачено, банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару;

5) за наявності інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару;

6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів;

7) ліцензія на імпорт товару, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню;

8) якщо здійснювалося страхування, страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

Відповідно до частини третьою статті 53 МК України у разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, які мають вплив на правильність визначення митної вартості, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу митного органу зобов`язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи:

1) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається;

2) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом);

3) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту);

4) виписку з бухгалтерської документації;

5) ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу оцінюваних товарів;

6) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару;

7) копію митної декларації країни відправлення;

8) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.

Тобто, вимоги вказаних норм дають змогу відокремити наступні обставини, за наявності яких митний орган має право зобов`язати декларанта подати додаткові документи для підтвердження митної вартості:

1) наявність розбіжностей між окремими документами;

2) наявність ознак підробки певних документів;

3) відсутність достатніх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Таким чином, висновок митного органу щодо наявності даних обставин повинен бути обґрунтованим та підтверджений відповідними доказами.

Водночас повноваження контролюючого органу витребувати додаткові документи стосується тільки тих документів, які дають можливість пересвідчитись у правильності чи помилковості задекларованої митної вартості, а не всіх, передбачених статтею 53 МК України, документів. Ненадання декларантом витребуваних контролюючим органом документів може бути підставою для коригування митної вартості у випадку, коли подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності не спростовують об`єктивних сумнів щодо достовірності наданої декларантом інформації.

Аналогічний правовий висновок щодо застосування норм статті 53 МК України міститься у постановах Верховного Суду від 27.03.2020 у справі №540/2605/18, від 06.05.2020 у справі №140/1713/19 та від 09.09.2022 у справі № 820/2004/17.

Так, встановивши розбіжність між документами чи відсутність достатніх відомостей, що підтверджують задекларовану митну вартість товарів, митний орган повинен вказати, які саме складові митної вартості товарів є непідтвердженими, чому з поданих декларантом документів неможливо встановити дані складові та які документи необхідні для підтвердження того чи іншого показника.

Відповідно до частини третьої статті 54 МК України за результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів митний орган визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень статті 55 цього Кодексу.

Згідно за частинами першою і другою статті 55 МК України рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається митним органом у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо митним органом у випадках, передбачених частиною шостою статті 54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.

Прийняте митним органом письмове рішення про коригування заявленої митної вартості товарів має містити:

1) обґрунтування причин, через які заявлену декларантом митну вартість не може бути визнано;

2) наявну в митного органу інформацію (у тому числі щодо числових значень складових митної вартості, митної вартості ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, інших умов, що могли вплинути на ціну товарів), яка призвела до виникнення сумнівів у правильності визначення митної вартості та до прийняття рішення про коригування митної вартості, заявленої декларантом;

3) вичерпний перелік вимог щодо надання додаткових документів, передбачених частиною третьою статті 53 цього Кодексу, за умови надання яких митна вартість може бути визнана митним органом;

4) обґрунтування числового значення митної вартості товарів, скоригованої митним органом, та фактів, які вплинули на таке коригування;

5) інформацію про:

а) право декларанта або уповноваженої ним особи на випуск у вільний обіг товарів, що декларуються:

у разі згоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування митної вартості товарів за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю, визначеною митним органом;

у разі незгоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю товарів та надання гарантій відповідно до розділу Х цього Кодексу в розмірі, визначеному митним органом відповідно до частини сьомої цієї статті;

б) право декларанта або уповноваженої ним особи оскаржити рішення про коригування заявленої митної вартості до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду.

Частиною першою статті 57 МК України встановлено, що визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: 1) основний за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції); 2) другорядні: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість); ґ) резервний.

Відповідно до частин другої та третьої статті 57 МК України основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод за ціною договору (вартість операції).

Кожний наступний метод застосовується лише у разі, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу відповідно до норм цього Кодексу.

Частиною дев`ятою статті 58 МК України передбачено, що розрахунки при застосуванні методу визначення митної вартості за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції), робляться лише на основі об`єктивних даних, що підтверджуються документально та піддаються обчисленню, а отже, враховуючи вищевикладені обставини не було можливим застосувати метод визначення митної вартості за ціною договору.

Частиною восьмою статті 57 МК України встановлено, що у разі якщо неможливо застосувати жоден із зазначених методів, митна вартість визначається за резервним методом відповідно до вимог, встановлених статтею 64 цього Кодексу.

Таким чином, митні органи мають виключну компетенцію в питаннях перевірки та контролю правильності обчислення декларантом та визначення митної вартості.

Суд встановив, що в оскаржуваних рішеннях від про коригування митної вартості від 28.08.2024 № UA504180/2024/000028/2, від 27.08.2024 № UA504180/2024/000029/2, від 29.08.2024 № UA504180/2024/000030/2, від 30.08.2024 № UA504180/2024/000031/2 і від 30.08.2024 № UA504180/2024/000032/2 відповідач при обґрунтуванні незастосування основного методу (за ціною договору (контракту) зазначив, що:

відсутня документальна інформація щодо наявності / відсутності страхових витрат з урахуванням умов поставки СРТ Київ;

декларантом не поданий коносамент, передбачений Контрактом № AGA-290424;

при митному оформлені відсутні транспортні документи, які підтверджують шлях прямування вантажу, документальна інформація щодо витрат на навантаження, вивантаження та обробку товару;

комерційні інвойси, пакувальні листи і прайс-листи містять печатки та підписи, що мають ознаки нанесення за допомогою кольорового копіювання , відсутні банківські реквізити;

аркуші Контракту № AGA-290424не пронумеровані та відсутні підписи;

прайс-листи не містять строку дії зазначених пропозицій.

Поряд з цим, згідно з картками відмови в прийнятті митної декларації від 26.08.2024 № UA504180/2024/000056, від 27.08.2024 № UA504180/2024/000057, від 29.08.2024 № UA504180/2024/000058, від 30.08.2024 № UA504180/2024/000059 і від 30.08.2024 № UA504180/2024/000060 для підтвердження митної вартості позивач подав відповідачу ряд документів, які стосуються вищенаведених аргументів відповідача.

По-перше, Контракт № AGA-290424, відповідно до якого:

на кожну партію товару продавець зобов`язується надати наступні документи: інвойс; товаротранспортну накладну чи телекс-реліз (морський коносамент) (пункт 5.2);

умови поставки обмовлюються сторонами для кожної окремої поставки в інвойсі до Контракту згідно з правилами Інкотермс 2020 (пункт 6.2).

Відтак зі змісту Контракту № AGA-290424 слідує, що у позивача може бути відсутній коносамент у разі наявності в нього товаротранспортної накладної.

До всіх п`яти митних декларацій позивач надав позивачу відповідні міжнародні транспортні накладні (CMR), що підтверджується також таблицею митних оформлень позивача, яка була долучена відповідачем до відзиву на позовну заяву від 30.12.2024.

По-друге, у всіх відповідних п`яти інвойсах визначено умови поставки згідно з Інкотермс 2020 «Перевезення оплачено до м. Київ» (СРТ-Kyiv).

Відповідно до правил Інкотермс 2020 поставка та ризик «Перевезення оплачено до» (СРТ) означає, що продавець здійснює поставку товару та передає ризик покупцю:

коли передає товар перевізнику, з яким він уклав договір (контракт) перевезення;

або забезпечує надання товару, поставленого у такий спосіб.

Покупець зобов`язаний прийняти поставку товару, якщо він поставлений відповідно до статті А2, та одержати його від перевізника в названому місці призначення або, якщо узгоджено, в пункті в межах цього місця. Покупець не має жодного зобов`язання перед продавцем щодо укладення договору (контракту) перевезення та страхування.

Натомість продавець зобов`язаний укласти або забезпечити укладання договору (контракту) перевезення товару з узгодженого пункту поставки, якщо такий є у місці поставки, до названого місця призначення чи, якщо узгоджено, до будь-якого пункту в такому місці. Також, де це застосовується, продавець повинен сплатити та здійснити всі формальності з очищення для експорту, що вимагаються країною експорту.

Оскільки згідно з інвойсами місцем поставки за правилами «Перевезення оплачено до» є місто Київ, тому позивач не зобов`язаний мати транспортні документи, які підтверджують шлях прямування вантажу, документальна інформація щодо витрат на навантаження, вивантаження та обробку товару, а також документи щодо страхування товару.

По-третє, у всіх відповідних п`яти цінниках (price list) компанія «АВЕНКО ТРЕЙДІНГ» вказала ціну товару з умовами постачання «Перевезення оплачено до м. Київ» (СРТ-Kyiv), тобто у цінну товарів вже було включно як вартість самих товарів, так і витрати на їх поставку до міста Києва та прибуток постачальника.

Як наслідок, це не виключає можливість постачання компанією «АВЕНКО ТРЕЙДІНГ» за різними поставками тканин за однією ж тою самою ціною.

Таким чином, проаналізувавши вищенаведені документи, суд прийшов до висновку, що у поданих позивачем відповідачу документах містяться усі дані, що підтверджують числові значення складових митної вартості, а також документальне обґрунтування формування ціни з урахуванням її числових значень (номенклатура товарів, кількість кожного виду товару, ціна за відповідну одиницю товару за умовами поставки «Перевезення оплачено до» та загальна вартість). Розбіжності між окремими документами відсутні.

Тобто висновки відповідача про те, що подані позивачем документи не містили всіх даних, що підтверджують числові значення складових митної вартості (ціни товару), документальне обґрунтування формування ціни з урахуванням її числових значень (ціни товару) є безпідставними і необґрунтованими.

Щодо посилань в оскаржуваному рішенні на те, що декларантом неподані усі необхідні документи, суд зазначає, що відповідно до статті 53 МК України, декларант на вимогу митниці надає всі наявні у нього документи.

Не надання додаткових документів може бути підставою для визначення митної вартості не за першим методом лише тоді, коли подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності не спростовують сумнів у достовірності наданої інформації.

Аналогічний правовий висновок міститься в постановах Верховного Суду від 30.01.2018 у справах № 804/16980/14 та від 06.02.2018 у справі № 815/2013/15.

Як вище встановив суд, подані позивачем документи є достатніми і у своїй сукупності підтверджують інформацію про митну вартість товарів. Водночас суд врахував, що за умовами поставки «Перевезення оплачено до» не встановлено обов`язок продавця надати покупцю інформацію про всі складові загальної вартості товару. А це у свою чергу унеможливило з об`єктивних підстав надання позивачем відповідачу документів, які підтверджували б суму усіх складових його вартості.

Водночас суд погодився із твердженнями позивача про те, що відсутність номерів на аркушах Контракту № AGA-290424, і що подані комерційні інвойси, пакувальні листи і прайс-листи містять печатки та підписи, що мають ознаки нанесення за допомогою кольорового копіювання можуть свідчити про можливу підробку, є суб`єктивною оцінкою посадової особи відповідача, тобто її припущенням.

У постанові від 09.04.2021 у справі № 809/119/17 Верховний Суд сформував правовий висновок, що «приписи вказаних статей зобов`язують митний орган зазначити конкретні обставини, які викликали відповідні сумніви, причини неможливості їх перевірки на підставі наданих декларантом документів, а також обґрунтувати необхідність перевірки спірних відомостей та зазначити документи, надання яких зможе усунути сумніви у їх достовірності.

Саме ж по собі припущення митного органу про подання декларантом невідповідних документів чи наявності в них розбіжностей, відмінність між рівнем заявленої декларантом митної вартості товарів та рівнем митної вартості товарів, митне оформлення яких вже здійснено, не є достатнім для висновку про недостовірність даних щодо митної вартості товару, заявленої декларантом, або підставою для незастосування обраного ним методу її визначення.»

Суд також відхилив аргументацію відповідача про те, що реквізити поданих позивачем цінників не відповідають загальносвітовій практиці, оскільки чинним законодавством і міжнародним приватним правом не встановлені будь-які вимоги щодо форми та змісту цінників.

Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 20.04.2018 у справі № 826/10456/16.

Основою для визначення митних вартостей при прийняті оскаржуваних рішень відповідач здійснив за резервним методом (підпункт «ґ» пункту 2 частини першої статті 57, стаття 64 МК України) та використав митну вартість оцінюваних товарів на раніше визначених митними органами митних вартостях, а саме: митні декларації:

від 08.07.2024 № UA204060/2024/4535 до митних декларацій позивача від 26.08.2024 № 24UA504180002407U4, від 27.08.2024 № 24UA504180002416U0, від 29.08.2024 № 24UA504180002462U6. від 30.08.2024 № 24UA504180002502U6, від 30.08.2024 № 24UA504180002503U5;

від 21.06.2024 № UA204060/2024/4159 до митних декларацій позивача від 26.08.2024 № 24UA504180002407U4, від 27.08.2024 № 24UA504180002416U0, від 30.08.2024 № 24UA504180002502U6, від 30.08.2024 № 24UA504180002503U5;

від 23.07.2024 № UA500080/2024/8759 до митних декларацій позивача від 26.08.2024 № 24UA504180002407U4, від 30.08.2024 № 24UA504180002502U6, від 30.08.2024 № 24UA504180002503U5;

від 16.07.2024 № UA110140/2024/5589 до митних декларацій позивача від 26.08.2024 № 24UA504180002407U4, від 30.08.2024 № 24UA504180002502U6, від 30.08.2024 № 24UA504180002503U5;

від 17.07.2024 № UA110180/2024/9027, від 29.07.2024 № UA110110/2024/4710 і від 01.08.2024 № UA110180/2024/9869 до митної декларації позивача від 27.08.2024 № 24UA504180002416U0;

від 17.06.2024 № UA204060/2024/4007 до митної декларації позивача від 29.08.2024 № 24UA504180002462U6.

Відповідно до пунктів 2, 4 частини другої статті 55 МК України, прийняте митним органом письмове рішення про коригування заявленої митної вартості товарів має містити: наявну в митного органу інформацію (у тому числі щодо числових значень складових митної вартості, митної вартості ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, інших умов, що могли вплинути на ціну товарів), яка призвела до виникнення сумнівів у правильності визначення митної вартості та до прийняття рішення про коригування митної вартості, заявленої декларантом; обґрунтування числового значення митної вартості товарів, скоригованої митним органом, та фактів, які вплинули на таке коригування.

Отож у рішенні про коригування заявленої митної вартості, крім номеру та дати митної декларацій, яка була взята за основу для визначення митної вартості оцінюваних товарів, митний орган повинен також навести пояснення щодо зроблених коригувань на обсяги партії ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, умов поставки, комерційних умов тощо та зазначити докладну інформацію і джерела, які використовувалися митним органом при визначенні митної вартості оцінюваних товарів із застосуванням резервного методу.

Крім цього, у рішенні про коригування заявленої митної вартості у разі використання митних декларацій, які були взяті за основу для визначення митної вартості оцінюваних товарів, митний орган повинен зазначити реквізити таких декларацій, а також навести пояснення щодо зроблених коригувань на обсяги партії ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, умов поставки, комерційних умов тощо та зазначити докладну інформацію і джерела, які використовувалися митним органом при визначенні митної вартості оцінюваних товарів із застосуванням другорядного методу резервного.

При обґрунтуванні неможливості застосування певних другорядних методів митний орган повинен конкретизувати підстави незастосування цих методів.

Митний орган зобов`язаний навести у рішенні про коригування митної вартості товарів порівняння характеристик оцінюваного товару та характеристик товару, ціна якого взята за основу для коригування митної вартості за такими другорядними методами, як за ціною договору щодо ідентичних товарів, за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів, на основі віднімання вартості, резервний метод.

У пунктах 33 оскаржуваних рішень, у яких викладені обставини його прийняття, зазначено лише посилання на митні декларації, в порівнянні з якими співставлялись вартості товарів. Визначити те, за яких обставин та який товар було переміщено через митний кордон, хто був контрагентом, та на підставі яких документів визначалась вартість товару не вбачається можливим, оскільки використана інформація в оскаржуваному рішенні не відображена наведені тільки реквізити митної декларації та вартість товару за 1 кілограм.

Однак, позивач вказав кількість тканин:

у метрах у митних деклараціях від 27.08.2024 № 24UA504180002416U0, від 29.08.2024 № 24UA504180002462U6, від 30.08.2024 № 24UA504180002502U6 і від 30.08.2024 № 24UA504180002503U5;

у рулонах у митній декларації від 26.08.2024 № 24UA504180002407U4.

Додатково, суд зазначає, що формально нижчий рівень митної вартості імпортованого позивачем товару від рівня митної вартості іншого митного оформлення не може розцінюватися як заниження позивачем митної вартості та не є перешкодою для застосування першого методу визначення митної вартості товару і не може бути достатньою та самостійною підставою для відмови у здійсненні митного оформлення товару за першим методом визначення його митної вартості.

Зазначення у митних деклараціях, на підставі даних яких відповідач здійснив коригування митної вартості, інформації про те, що ідентичний товар у попередні періоди розмитнювався за вартістю більшою, ніж задекларована декларантом, за відсутності інших визначених законом підстав, що обумовлюють межі і способи здійснення митним органом контролю митної вартості, не утворює підстав для відмови у визнанні заявленої декларантом митної вартості за основним методом та її визначення за другорядними методами, оскільки торгові відносини є різноманітними, здійснюються на принципах автономії волі та свободи договору. Поряд з цим, безліч обставин можуть впливати на їх ціну (характеристика товару, виробник, торгова марка, умови і обсяги поставок, сезонність, наявність знижок тощо), і сама по собі не свідчить про наявність порушень з боку декларанта і не призводить до автоматичного збільшення митної вартості товарів, адже законодавство таких підстав прямо не встановлює, а тому не є перешкодою для застосування першого методу визначення митної вартості товару.

З огляду на зазначене суд дійшов висновку, що рішення про коригування митної вартості товарів та прийняті на їх підставі картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення є протиправними.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно з абзацом першим частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Квитанцією до платіжною інструкцією від 09.12.2024 підтверджується понесення позивачем судових витрат у розмірі 29945,00 грн на сплату судового збору за подачу адміністративного позову. Однак, розмір судового збору за подання цього позову становить 29944,96 грн, і тому саме ця сума підлягає відшкодуванню шляхом стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 7 Закону України «Про судовий збір» сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

Відтак надмірно сплачений судовий збір у розмірі 0,04 грн може бути повернутий позивачу за його клопотанням за ухвалою суду.

Керуючись статтями 22, 139, 241-246, 255, 295, 297 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АЛЬТЕМС ГРУП» (вул. Магістральна, 13, офіс, 4, м. Київ, 03190; код ЄДРПОУ 45224816) до Миколаївської митниці (вул. Маріупольська, 57а, м. Миколаїв, Миколаївський район, Миколаївська область, 54017; код ЄДПОУ 44017652) задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними і скасувати:

рішення Миколаївської митниці про коригування митної вартості товарів від 28.08.2024 № UA504180/2024/000028/2, від 27.08.2024 № UA504180/2024/000029/2, від 29.08.2024 № UA504180/2024/000030/2, від 30.08.2024 № UA504180/2024/000031/2 і від 30.08.2024 № UA504180/2024/000032/2;

картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску та пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення Миколаївської митниці від 26.08.2024 № UA504180/2024/000056, від 27.08.2024 № UA504180/2024/000057, від 29.08.2024 № UA504180/2024/000058, від 30.08.2024 № UA504180/2024/000059 і від 30.08.2024 № UA504180/2024/000060.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Миколаївської митниці (вул. Маріупольська, 57а, м. Миколаїв, Миколаївський район, Миколаївська область, 54017; код ЄДПОУ: 44017652) на користь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АЛЬТЕМС ГРУП» (вул. Магістральна, 13, офіс, 4, м. Київ, 03190; код ЄДРПОУ 45224816) до Миколаївської митниці (вул. Маріупольська, 57а, м. Миколаїв, Миколаївський район, Миколаївська область, 54017; код ЄДПОУ 44017652) судовий збір у розмірі 29944 (Двадцять дев`ять тисяч дев`ятсот сорок чотири) гривні 96 копійок.

4. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

5. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

6. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.Г.Ярощук

Повний текс рішення складено 06 березня 2025 року

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.03.2025
Оприлюднено10.03.2025
Номер документу125650571
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару

Судовий реєстр по справі —400/11820/24

Ухвала від 21.04.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 04.04.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 06.03.2025

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Ярощук В.Г.

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Ярощук В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні