Черкаський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2025 року справа № 580/8043/24 м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А. В., розглянувши у письмовому провадженні у спрощеному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Черкаській області до товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ГРУП ЮА» про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
14.08.2024 до Черкаського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДПС у Черкаській області з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ГРУП ЮА», в якій просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ГРУП ЮА» з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника та за рахунок готівки кошти на користь бюджету через Головне управління ДПС у Черкаській області в сумі 309 189,75 грн.
Обгрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач перебуває на обліку як платник податків та має непогашений податковий борг на загальну суму 309 189,75 грн. Позивач направив відповідачу податкову вимогу від 25.08.2023 № 0007868-1306-2300. У зв`язку з несплатою відповідачем заборгованості позивач звернувся до суду.
Ухвалою судді від 19.08.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без виклику учасників справи.
Рекомендоване поштове відправлення № 06 102 2856 95 10 із копією ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі від 19.08.2024 направлено за адресою відповідача, але було повернуто до суду 28.02.2025 у зв`язку із закінченням терміну зберігання.
Приписами Кодексу адміністративного судочинства України не врегульовано наслідки повернення рекомендованого поштового відправлення із копією ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі.
При цьому, згідно з частиною 6 статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).
З огляду на зазначені приписи суд застосовує частину 11 статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Беручи до уваги, що відповідач не отримав копію ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі від 19.08.2024 з незалежних від суду причин, вважається що копія ухвали отримана відповідачем належним чином.
З`ясувавши доводи позивача, викладені у позовній заяві, дослідивши подані письмові докази, суд встановив таке.
Відповідач товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ГРУП ЮА» (код ЄДРПОУ 43342327) зареєстроване як юридична особа, перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Черкаській області як платник податків і зборів та має непогашений податковий борг з податку на додану вартість на загальну у сумі 309 189,75 грн по таким податкам:
1) з податку на додану вартість у сумі 308 018,80 грн, що виник на підставі:
- податкового повідомлення-рішення від 22.06.2023 № 057130403 по строку сплати 10.08.2023 на суму 283 774,44 грн.;
- податкового повідомлення-рішення від 29.02.2024 № 0025030403 по строку сплати 04.04.2024 на суму 1 020,00 грн;
- податкового повідомлення-рішення від 03.05.2024 № 0058610403 по строку сплати 06.06.2024 на суму 23 224,36 грн.
2) з податку на прибуток підприємств у сумі 1 170,95 грн, що виник на підставі:
- податкового повідомлення-рішення від 02.11.2023 № 0103160404 по строку сплати 28.11.2023 на суму 340,00 грн (з урахуванням сплати 300,00 грн недоїмка становить 40,00 грн);
- податкового повідомлення-рішення від 10.11.2023 № 0105920404 по строку сплати 01.01.2024 на суму 1 112,95 грн;
- декларації з податку на прибуток підприємств від 28.02.2024 № 9384676822 по строку сплати 11.03.2024 на суму 18,00 грн.
Позивач 25.08.2023 сформував податкову вимогу форми Ю № 0007868-1306-2300 на суму 283 774,44 грн, яку відповідач отримав 28.09.2023 (рекомендований лист № 20301 1183109 6 (а. с. 11)).
Згідно з інтегрованими картками платника податків та розрахунку податкового боргу загальна сума заборгованості відповідача складає 309 189,75 грн.
У зв`язку з несплатою відповідачем заборгованості позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає таке.
Спірні правовідносини врегульовані Податковим кодексом України (далі ПК України).
Згідно підпункту 14.1.157 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності
Згідно підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо: дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, або завищення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Згідно пункту 56.1 вказаної статті рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Згідно пункту 56.2 вказаної статті у разі якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов`язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, такий платник має право звернутися із скаргою про перегляд цього рішення до контролюючого органу вищого рівня.
Згідно пункту 56.3 вказаної статті скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій або електронній формі засобами електронного зв`язку (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Згідно пункту 56.10 вказаної статті рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, прийняті за розглядом скарги платника податків, є остаточними і не підлягають подальшому адміністративному оскарженню, але можуть бути оскаржені в судовому порядку.
Згідно пункту 56.17 вказаної статті процедура адміністративного оскарження закінчується:
56.17.1. днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у строк, передбачений абзацом першим пункту 56.3 цієї статті;
56.17.2. днем отримання платником податків рішення відповідного контролюючого органу про повне задоволення скарги;
56.17.3. днем отримання платником податків рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику;
56.17.3-1. днем отримання платником податків рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику;
56.17.5. днем звернення платника податків до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов`язань, що оскаржувались.
День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків, крім випадку, передбаченого підпунктом 108-1.2.2 пункту 108-1.2 статті 108-1 цього Кодексу.
Згідно пункту 56.18 вказаної статті з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.
Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню.
Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору.
При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Судом встановлено, що на підставі акта перевірки від 08.05.2023 № 4492/23-00-04-03-04/43342327 відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 22.06.2023 № 057130403 по строку сплати 10.08.2023 на суму 283 774,44 грн, яке було направлено відповідачу рекомендованим листом № 18001 1003871 2, однак повернулось за закінченням терміну зберігання (а. с. 49);
акта перевірки від 05.01.2024 № 109/23-00-04-03-04/43342327 відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 29.02.2024 № 0025030403 по строку сплати 04.04.2024 на суму 1 020,00 грн, яке було направлено відповідачу рекомендованим листом № 06 000 9492 31 71, однак повернулось за закінченням терміну зберігання (а. с. 37);
акта перевірки від 27.03.2024 № 3108/23-00-04-03-04/43342327 відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 03.05.2024 № 0058610403 по строку сплати 06.06.2024 на суму 23 224,36 грн, яке було направлено відповідачу рекомендованим листом № 06 009 1690 009 42, однак повернулось за закінченням терміну зберігання (а. с. 44);
акта перевірки від 09.10.2023 № 10189/23-00-04-04-02/43342327 відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 02.11.2023 № 0103160404 по строку сплати 28.11.2023 на суму 340,00 грн (з урахуванням сплати 300,00 грн недоїмка становить 40,00 грн) (а. с. 25);
акта перевірки від 21.09.2023 № 9535/23-00-04-04-02/43342327 відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 10.11.2023 № 0105920404 по строку сплати 01.01.2024 на суму 1 112,95 грн, яке було направлено відповідачу рекомендованим листом № 06 000 603 052 74, однак повернулось за закінченням терміну зберігання (а. с. 21).
Таким чином, указані податкові повідомлення-рішення направлені на податкову адресу відповідача рекомендованими листами з повідомленням про вручення, тобто у порядку, передбаченому ст. 42 ПК України, тому вважаються врученими належним чином.
Разом з тим, в матеріалах справи відсутні докази оскарження зазначених податкових повідомлень-рішень в адміністративному чи судовому порядку.
Отже, згідно приписів статті 56 ПК України грошові зобов`язання, визначені відповідачу зазначеним вище податковим повідомленням-рішенням, вважаються узгодженими.
Пунктом 57.3 статті 57 ПК України передбачено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідач не сплатив податкові зобов`язання, визначені зазначеними вище податковими повідомленнями-рішеннями.
Також у спірному випадку відповідач не здійснив сплату в повному розмірі та у встановлений податковим законом строк узгоджених ним самостійно грошового зобов`язання з податку на прибуток підприємств на суму 18,00 грн, визначеного у декларації від 28.02.2024 № 9384676822 по строку сплати 11.03.2024.
Згідно з п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з абзацом 1 пункту 59.3 статті 59 ПК України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
Як встановив суд, позивач сформував податкову вимогу форми Ю від 25.08.2023 № 0007868-1306-2300 на суму 309 189,75 грн, яку відповідач отримав 28.09.2023, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 20301 1183109 6.
Відповідно до пунктів 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно пункту 95.2 статті 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Пунктом 95.3 цієї статті передбачено, що стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Також згідно пункту 95.4 статті 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до правової позиції Верховного Суду, викладеної у постанові від 28.05.2019 у справі №808/2916/16, встановлення наявності готівки та її вилучення відбувається на підставі судового рішення працівниками податкового органу за місцем діяльності платника податків.
Враховуючи викладене, Головне управління ДПС у Черкаській області у разі наявності податкового боргу набуває права відповідно до п. 95.3, 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України звернутися до суду з позовною заявою про стягнення заборгованості з розрахункових рахунків у банках, що обслуговує такого платника податків, та за рахунок готівки.
З огляду на зазначене, враховуючи, що податковий борг у сумі 309 189,75 грн є узгодженим, проте відповідач його не сплатив, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Згідно з частиною 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки вказані судові витрати у справі відсутні, вони не підлягають стягненню.
Керуючись статтями 6, 14, 139, 242-245, 255, 295, 370 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ГРУП ЮА» (20324, Черкаська обл., Уманський р-н, с. Родниківка, вул. Робоча, 4, кв. 2, код ЄДРПОУ 43342327) на користь бюджету через Головне управління ДПС у Черкаській області (18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, буд. 235, код ЄДРПОУ 44131663) податковий борг у сумі 309 189 (триста дев`ять тисяч сто вісімдесят дев`ять) гривень 75 копійок за рахунок коштів, які знаходяться на рахунках товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ГРУП ЮА» в обслуговуючих банках та за рахунок готівки.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо її не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційного суду за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення.
Суддя Алла РУДЕНКО
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2025 |
Оприлюднено | 10.03.2025 |
Номер документу | 125651859 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Алла РУДЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні