КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
№33/824/363/2025 Постанова винесена суддею Мицик Ю.С.
Категорія: ст. 212-21 КУпАП
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 січня 2025 року суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Київського апеляційного суду Горб І.М., за участю особи, яка притягнута до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 , розглянувши апеляційну скаргу
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Ужгород, громадянки України, з вищою освітою, не одруженої, народного депутата України, керівника політичної партії «ГОЛОС», зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючої за адресою: АДРЕСА_2 , яка раніше до адміністративної відповідальності не притягувалась,
на постанову судді Дарницького районного суду м. Києва від 28 жовтня 2024 року,
в с т а н о в и л а:
Постановою судді Дарницького районного суду м. Києва від 28 жовтня 2024 року ОСОБА_1 визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, та накладено на неї адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5 100 грн.
Також постановлено стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 605 грн. 60 коп.
Згідно з постановою, суд розглянув протоколи про адміністративні правопорушення № 50-33/312 від 30 вересня 2024 року, № 50-33/311 від 30 вересня 2024 року та № 50-33/310 від 30 вересня 2024 року.
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №50-33/312 від 30.09.2024, ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії "ГОЛОС", всупереч вимогам статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» (далі - Закон), порушила порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Звіт), чим вчинила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачене статтею 212-21 КУпАП.
Так, відповідно до статті 17 Закону, Національне агентство з питань запобігання корупції ( далі - Національне агентство, НАЗК) здійснило перевірку Звіту, поданого політичною партією «ГОЛОС» (код ЄДРПОУ 39651598) (далі Партія) за 2023 рік до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі Реєстр, Додаток 1).
За результатами перевірки встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображені у Звіті місцевої організації Партії за 2023 рік відомостей про отримані спонсорські внески у вигляді оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про таку місцеву організацію Партії в загальному розмірі 810,00 грн., оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін у скорочені строки на суму 1 620,00 грн., а також оплати нотаріальних дій.
Під час перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звіті місцевої організацій Партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи, відомостям, що містяться у реєстрах, банках даних, інших інформаційно-комунікаційних та довідкових системах, відкритих базах даних, виявлено, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) наявна інформація щодо здійснення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, а саме:
- 25.08.2023 Західним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції проведено державну реєстрацію змін до відомостей про Львівську обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43311440) в частині зміни відомостей щодо керівника або відомостей про керівника юридичної, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру від 24.09.2024 за кодом 637571147499 (Додаток 8). Окрім того, факт проведеної 25.08.2023 державної реєстрації змін до відомостей про Львівську обласну територіальну організацію Партії підтверджується копіями документів, отриманих з реєстраційної справи №141504874664 (Додаток 3): копія Протоколу Позачергової конференції Львівської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» від 17.08.2023 № 6/н (Додаток 4); копія квитанції від 21.08.2023 код квитанції 9315-4511-8199-3365 (Додаток 5); копія платіжної інструкції від 25.08.2023 за кодом 0.0.3167003567.1 (Додаток 6); копія Заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування (Додаток 7).
21.08.2023 у відділенні АТ КБ «ПриватБанк» громадянином ОСОБА_2 сплачено адміністративний збір за державну реєстрацію змін до відомостей про Львівську обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43311440), що містяться в Єдиному державному реєстрі, про що свідчить квитанція від 21.08.2023 № 9315-4511-8199-3365 на загальну суму 810,00 грн (Додаток 5). Окрім того, 25.08.2023 Львівською обласною територіальною організацією Партії сплачено адміністративний збір за проведення державної реєстрації змін до відомостей про місцеву організацію Партії, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки на загальну суму 1 620,00 грн. Вказаний платіж підтверджується копією платіжної інструкції АТ КБ «ПриватБанк» від 25.08.2023 № 0.0.3167003567.1 на суму 1 620,00 грн. з призначенням платежу «плата за скорочення термінів надання послуг у сфері державної реєстрації» (Додаток 6).
Також під час здійснення перевірки встановлено, що 17.08.2023 приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Синюк С.В. вчинено нотаріальні дії щодо засвідчення справжності підписів ОСОБА_3 та ОСОБА_4 на Протоколі позачергової Конференції Львівської обласної територіальної організації Партії від 17.08.2023, складеного на бланках серії НСМ 984741 (Додаток 4).
Проте, у розділі «Внески та інші надходження»/«Зобов`язання фінансового характеру» Звіту Львівської обласної територіальної організації Партії за 2023 рік відсутні відомості щодо отриманих спонсорських внесків та/або наявності фінансових зобов`язання на користь третіх осіб (Додаток 2):
17.08.2023 спонсорський внесок від третіх осіб або фінансові зобов`язання на користь третіх осіб щодо оплати вчинених нотаріальних дій приватним нотаріусом Синюк С.В.;
21.08.2023 спонсорський внесок від ОСОБА_2 у вигляді «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про Львівську обласну територіальну організацію Партії, що містяться в Єдиному державному реєстрі» у розмірі 810,00 грн.
А також невідображення відомостей щодо здійсненого Львівською обласною територіальною організацією Партії грошового платежу у розмірі 1620,00 грн. за проведення державної реєстрації змін до відомостей про місцеву організацію Партії, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки у розділі «Платежі та інші витрати» Звіту Львівської обласної територіальної організації Партії за 2023 рік.
З метою з`ясування вказаних вище обставин, Національним агентством 03.06.2024 на адресу Партії направлено лист (вих. № 50-20/39853-24, Додаток 9).
Партія листом від 17.06.2024 вих. № 17/06-1 (вх. № 67782/0/07-24 від 17.06.2024) надала письмові пояснення щодо причин невідображення отриманих місцевими організаціями спонсорських внесків у звітному періоді.
Таким чином, невідображення у Звіті Львівської обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43311440) отриманого спонсорського внеску за 2023 рік у вигляді «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі» на загальну суму 810,00 грн.; «оплати вчинених нотаріальних дій приватним нотаріусом Синюк С.В. » та оплати Львівською обласною територіальною організацією Партії грошового платежу у розмірі 1 620,00 грн. за проведення державної реєстрації змін до відомостей про місцеву організацію Партії є порушенням пункту 2 частини одинадцятої статті 17 Закону.
Виявлені порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ГОЛОС» за 2023 рік від 18.06.2024 № 685, затверджений наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 19.06.2024 № 159/24, який опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону.
Крім того, згідно з протоколом про адміністративне правопорушення №50-33/311 від 30.09.2024, ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії "ГОЛОС", всупереч вимогам статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», порушила порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, чим вчинила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачене статтею 212-21 КУпАП.
Відповідно до статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», Національне агентство здійснило перевірку Звіту, поданого політичною партією «ГОЛОС» (код ЄДРПОУ 39651598) за ІІІ квартал 2021 року до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі Реєстр, Додаток 1).
Так, за результатами перевірки встановлено неповноту інформацій, що полягає у невідображені у Звітах місцевих організацій Партії за III квартал 2021 року відомостей про отримані спонсорські внески у вигляді оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про такі місцеві організації Партії в загальному розмірі 1 360,00 грн., оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін у скорочені строки на суму 2720,00 грн., а також оплати нотаріальних дій.
Під час перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звітах місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, відомостям, що містяться у реєстрах, банках даних, інших інформаційно-комунікаційних та довідкових системах, відкритих базах даних, виявлено, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (далі Єдиний державний ресстр) наявна інформація щодо здійснення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, а саме:
- 23.07.2021 Центрально-Західним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Хмельницький) проведено державну реєстрацію змін до відомостей про Хмельницьку обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43425083) в частині зміни відомостей щодо членів керівних органів громадського формування, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру від 24.09.2024 за кодом 618247881696 (Додаток 10). Окрім того, факт проведеної 23.07.2021 державної реєстрації змін до відомостей про Хмельницьку обласну територіальну організацію Партії підтверджується копіями документів, отриманих з реєстраційної справи № 167301818088 (Додаток 5): копія Протоколу засідання політичної ради політичної партії «ГОЛОС» від 29.06.2021 № б/н (Додаток 6); копія квитанції від 01.07.2021 № 18 (Додаток 7); копія квитанції від 01.07.2021 № 19 (Додаток 8); копія Заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 30.06.2021 (Додаток 9).
01.07.2021 у відділенні АТ «Ощадбанк» громадянкою ОСОБА_6 сплачено адміністративний збір за державну реєстрацію змін до відомостей про Хмельницьку обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43425083), що містяться в Єдиному державному реєстрі, про що свідчить квитанція від 01.07.2021 № 18 на загальну суму 680,00 грн. (Додаток 7). Окрім того, 01.07.2021 громадянкою ОСОБА_6 сплачено адміністративний збір за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Хмельницьку обласну територіальну організацію Партії, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки на загальну суму 1 360,00 грн.
Вказаний платіж підтверджується копією квитанції АТ «Ощадбанк» від 01.07.2021 № 19 на суму 1360,00 грн. з призначенням платежу «плата за скорочення термінів надання послуг у сфері державної реєстрації» (Додаток 8). Розмір плати за проведення державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі у скорочені строки встановлений Постановою Кабінету міністрів України «Про надання послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань у скорочені строки» від 25.12.2015 № 1133.
Проте у розділі «Внески та інші надходження» Звіту Хмельницької обласної територіальної організації Партії за ІІІ квартал 2021 року відсутні відомості щодо отриманих 01.07.2021 спонсорських внесків від ОСОБА_6 у вигляді (Додаток 3): «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про Хмельницьку обласну територіальну організацію Партії» на загальну суму 680,00 грн.; «оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Хмельницьку обласну територіальну організацію Партії, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки» на загальну суму 1 360,00 грн.
У матеріалах реєстраційної справи Чернівецької обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43314572) № 103801238948 міститься копія Протоколу позачергової Конференції Чернівецької обласної територіальної організації Партії від 14.07.2021, складеного на бланках серії HPK 560169, 560170 та 56071 та підписаного ОСОБА_7 та ОСОБА_8 (Додаток 11, Додаток 12).
Окрім того, встановлено, що 21.07.2021 приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу Савчук В.Г. вчинено нотаріальні дії щодо засвідчення справжності підписів ОСОБА_7 та ОСОБА_8 на зазначеному вище протоколі (Додаток 12).
Проте у розділі «Внески та інші надходження»/«Зобов`язання фінансового характеру» Звіту Хмельницької обласної територіальної організації Партії за III квартал 2021 року відсутні відомості щодо отриманих спонсорських внесків та/або наявності фінансових зобов`язання на користь третіх осіб (Додаток 3).
Матеріали реєстраційної справи Дніпропетровської обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43433560) № 122409316764 містяться копію Протоколу позачергової Конференції Дніпропетровської обласної територіальної організації Партії від 15.07.2021, складеного на бланках серії НРК 283715 та 283716, який підписаний ОСОБА_9 та ОСОБА_10 (Додаток 13, Додаток 14).
Окрім того, встановлено, що 21.07.2021 приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Черниш Є.В. вчинено нотаріальні дії щодо засвідчення справжності підписів ОСОБА_9 та ОСОБА_10 на зазначеному вище протоколі (Додаток 12).
Проте у розділі «Внески та інші надходження»/«Зобов`язання фінансового характеру» Звіту Дніпропетровської обласної територіальної організації Партії за ІІІ квартал 2021 року відсутні відомості щодо отриманих спонсорських внесків та / або наявності фінансових зобов`язань на користь третіх осіб (Додаток 2).
На запит від 24.09.2024 за кодом 399283551662 Національним агентством встановлено, що 27.07.2021 Південно-Східним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Дніпро) здійснено державну реєстрацію змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43433560) в частині внесення змін про членів керівних органів громадського формування та зміни керівника або відомостей про керівника юридичної особи (Додаток 17).
Окрім того, факт проведеної 27.07.2021 державної реєстрації змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії підтверджується копіями документів, отриманих з реєстраційної справи № 554002706487 (Додаток 13): копія Протоколу Позачергової конференції Дніпропетровської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» від 15.07.2021 № 6/н (Додаток 14); копія квитанції від 20.07.2021 № 0.0.2204107048.1 (Додаток 15); копія Заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 21.07.2021 (Додаток 16).
20.07.2021 у відділенні АТ КБ «ПриватБанк» громадянином ОСОБА_9 сплачено адміністративний збір за державну реєстрацію змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43433560), що містяться в Єдиному державному реєстрі, про що свідчить квитанція від 20.07.2021 № 0.0.2204107048.1 на загальну суму 680,00 грн. (Додаток 15).
Окрім того, 20.07.2021 громадянином ОСОБА_9 сплачено адміністративний збір за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки на загальну суму 1 360,00 грн.
Вказаний платіж підтверджується копією квитанції АТ КБ «ПриватБанк» від 20.07.2021 № 0.0.2204115465.1 на суму 1 360,00 грн. з призначенням платежу «плата за скорочення термінів надання послуг у сфері державної реєстрації» (Додаток 16).
Проте у розділі «Внески та інші надходження» Звіту Дніпропетровської обласної територіальної організації Партії за ІІІ квартал 2021 року відсутні відомості щодо отриманих 20.07.2021 спонсорських внесків від ОСОБА_9 у вигляді (Додаток 2): «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії» на загальну суму 680,00 грн.; «оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки» на загальну суму 1 360,00 грн.
З метою з`ясування вказаних вище обставин, Національним агентством 03.06.2024 на адресу Партії направлено лист (вих. № 50-20/39853-24, Додаток 19).
Партія листом від 17.06.2024 вих. № 17/06-1 (вх. № 67782/0/07-24 від 17.06.2024) надала письмові пояснення щодо причин невідображення отриманих місцевими організаціями спонсорських внесків у звітному періоді.
Таким чином, невідображення отриманих спонсорських внесків у Звітах Хмельницької обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43425083), Чернівецької обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43314572) та Дніпропетровської обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43433560) за III квартал 2021 року у вигляді «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі» на загальну суму 1 360,00 грн.; «оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки» на загальну суму 2720,00 грн. та оплати вчинених нотаріальних дій приватними нотаріусами Савчук В.Г. та Черниш Є.В. є порушенням пункту 2 частини одинадцятої статті 17 Закону.
Крім того, відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №50-33/310 від 30.09.2024, ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії "ГОЛОС", всупереч вимогам статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», порушила порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, чим вчинила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачене статтею 212-21 КУпАП.
Відповідно до статті 17 Закону, Національне агентство здійснило перевірку Звіту, поданого політичною партією «ГОЛОС» (код ЄДРПОУ 39651598) за ІІ квартал 2021 року до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Так, за результатами перевірки встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображені у Звітах місцевих організацій Партії за ІІ квартал 2021 року відомостей про отримані спонсорські внески у вигляді оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про такі місцеві організації Партії в загальному розмірі 2 040,00 грн., оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін у скорочені строки на суму 1 360,00 грн., а також оплати нотаріальних дій.
Під час перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звітах місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, відомостям, що містяться у реєстрах, банках даних, інших інформаційно- комунікаційних та довідкових системах, відкритих базах даних, виявлено, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (далі Єдиний державний реєстр) наявна інформація щодо здійснення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, а саме:
- 02.06.2021 Південно-Східним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Дніпро) проведено державну реєстрацію змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43433560) в частині зміни відомостей щодо членів керівних органів громадського формування, керівника або відомостей про керівника юридичної, а також зміни місцезнаходження юридичної особи, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру від 24.09.2024 за кодом 624658815297 (Додаток 10). Окрім того, факт проведеної 02.06.2021 державної реєстрації змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії підтверджується копіями документів, отриманих з реєстраційної справи № 122409316734 (Додаток 5): копія Протоколу засідання політичної ради політичної партії «ГОЛОС» від 14.05.2021 № б/н (Додаток 6); копія квитанції від 17.05.2021 № 0.02127065402.1 (Додаток 7); копія Довіреності від 17.05.2021 (Додаток 8); копія Заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 17.05.2021 (Додаток 9).
17.05.2021 у відділенні АТ КБ «ПриватБанк» громадянкою ОСОБА_12 сплачено адміністративний збір за державну реєстрацію змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43433560), що містяться в Єдиному державному реєстрі, про що свідчить квитанція від 17.05.2021 № 0.0.2127065402.1 на загальну суму 680,00 грн. (Додаток 7).
Проте у розділі «Внески та інші надходження» Звіту Дніпропетровської обласної територіальної організації Партії за ІІ квартал 2021 року відсутні відомості щодо отриманого 17.05.2021 спонсорського внеску від ОСОБА_12 у вигляді «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі» про вказану вище місцеву організацію Партії у розмірі 680,00 грн. (Додаток 2).
- 25.06.2021 Південно-Західним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Івано Франківськ) проведено державну реєстрацію змін до відомостей про Чернівецьку обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43314572) в частині зміни відомостей щодо керівника або відомостей про керівника юридичної та місцезнаходження юридичної особи, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру від 24.09.2024 за кодом 586020617091 (Додаток 16).
Окрім того, факт проведеної 25.06.2021 державної реєстрації змін до відомостей про Чернівецьку обласну територіальну організацію Партії підтверджується копіями документів, отриманих з реєстраційної справи № 103801238948 (Додаток 11): копія Довіреності від 14.06.2021 (Додаток 12); копія квитанції від 15.06.2021 (Додаток 13); копія квитанції від 15.06.2021 № 2 (Додаток 14); копія Заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 14.06.2021 (Додаток 15).
15.06.2021 у відділенні ПАТ «Державний ощадний банк України» громадянкою ОСОБА_12 сплаченого адміністративний збір за державну реєстрацію змін до відомостей про Чернівецьку обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43314572), що містяться в Єдиному державному реєстрі, про що свідчить квитанція від 15.06.2021 № 6 на загальну суму 680,00 грн. (Додаток 13).
Окрім того, 15.06.2021 громадянкою ОСОБА_12 сплачено адміністративний збір за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Чернівецьку обласну територіальну організацію Партії, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки на загальну суму 1 360,00 грн.
Вказаний платіж підтверджується копією квитанції від 15.06.2021 № 2 на суму 1360,00 грн. з призначенням платежу «плата за скорочення термінів надання послуг у сфері державної реєстрації» (Додаток 14).
Проте у розділі «Внески та інші надходження» Звіту Чернівецької обласної територіальної організації Партії за ІІ квартал 2021 року відсутні відомості щодо отриманих 15.06.2021 спонсорських внесків від ОСОБА_12 у вигляді: «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про Чернівецьку обласну територіальну організацію Партії» на загальну суму 680,00 грн.; «оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Чернівецьку обласну територіальну організацію Партії, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки» на загальну суму 1 360,00 грн.
- 05.07.2021 Східним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Харків) проведено державну реєстрацію змін до відомостей про Харківську обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43433026) в частині зміни відомостей щодо членів керівних органів громадського формування, керівника або відомостей про керівника юридичної, а також зміни місцезнаходження юридичної особи, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру від 24.09.2024 за кодом 45078567107 (Додаток 21).
Окрім того, факт проведеної 05.07.2021 державної реєстрації змін до відомостей про Харківську обласну територіальну організацію Партії підтверджується копіями документів, отриманих з реєстраційної справи № 148008337199 (Додаток 17): копія Протоколу Позачергової конференції Харківської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» від 22.06.2021 № б/н (Додаток 18); копія квитанції від 25.06.2021 № 0.0.2175399501.1 (Додаток 19); копія Заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 25.06.2021 (Додаток 20).
25.06.2021 у відділенні АТ КБ «ПриватБанк» громадянином ОСОБА_13 сплачено адміністративний збір за державну реєстрацію змін до відомостей про Харківську обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43433026), що містяться в Єдиному державному реєстрі, про що свідчить квитанція від 25.06.2021 № 0.0.2175399501.1 на загальну суму 680,00 грн. (Додаток 19).
Окрім того, встановлено, що 24.04.2021 приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Жиляєвою Н.В. вчинено нотаріальні дії щодо засвідчення справжності підписів ОСОБА_13 та ОСОБА_14 на Протоколі позачергової Конференції Харківської обласної територіальної організації Партії від 22.06.2021, складеного на бланках серії НРА 929645 та 929646 (Додаток 18).
Проте у розділі «Внески та інші надходження»/«Зобов`язання фінансового характеру» Звіту Харківської обласної територіальної організації Партії за ІІ квартал 2021 року відсутні відомості щодо отриманих спонсорських внесків та/або наявності фінансових зобов`язання на користь третіх осіб (Додаток 3):
24.04.2021 спонсорський внесок від третіх осіб або фінансові зобов`язання на користь третіх осіб щодо оплати вчинених нотаріальних дій приватним нотаріусом Жиляєвою Н.В;
25.06.2021 спонсорський внесок від ОСОБА_13 у вигляді «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про Харківську обласну територіальну організацію Партії, що містяться в Єдиному державному реєстрі» у розмірі 680,00 грн.
З метою з`ясування вказаних вище обставин, Національним агентством 03.06.2024 на адресу Партії направлено лист (вих. № 50-20/39853-24, Додаток 22).
Партія листом від 17.06.2024 вих. № 17/06-1 (вх. № 67782/0/07-24 від 17.06.2024) надала письмові пояснення, щодо причин невідображення отриманих місцевими організаціями спонсорських внесків у звітному періоді.
Таким чином, невідображення отриманих спонсорських внесків у Звітах Дніпропетровської обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43433560), Чернівецької обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43314572) та Харківської обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43433026) за ІІ квартал 2021 року у вигляді «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі» на загальну суму 2040,00 грн.; «оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки» на загальну суму 1360,00 грн. та оплати вчинених нотаріальних дій приватним нотаріусом Жиляєвою Н.В. є порушенням пункту 2 частини одинадцятої статті 17 Закону.
Виявлені порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ГОЛОС» за ІІ квартал 2021 року від 21.06.2024 № 733, затверджений наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 21.06.2024 № 162/24, який опубліковано на офіційному веб сайті Національного агентства, відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону (Додаток 24).
Постановою Дарницького районного суду м. Києва від 28.10.2024 вказані адміністративні матеріали відносно ОСОБА_1 за ст. 212-21 КУпАП об`єднано в одне провадження на підставі статті 36 КУпАП, з присвоєнням об`єднаній справі номеру 753/19695/24.
Суд у постанові дійшов висновку про те, що в діях ОСОБА_1 наявнийсклад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.
В апеляційній скарзі ОСОБА_1 , вважаючи постанову суду незаконною, необґрунтованою та такою, що прийнята з порушенням норм чинного законодавства України і порушує права особи, просить її скасувати, а провадження у справі закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.
В обґрунтування своїх вимог зазначає, що, відповідно до постанови Дарницького районного суду м. Києва від 28 жовтня 2024 року, суддею встановлені повноваження ОСОБА_1., як керівника Політичної Партії «ГОЛОС», які підтверджені листом Партії від 15.06.2021 року вих. № 15/06-21-1 (вх. № 07/50843/21 від 22.06.2021 року), яким надано відомості про ОСОБА_1 , як керівника Партії, та копії документів, які підтверджують її повноваження, а саме: копія Наказу від 11 березня 2020 року № 1/11032020 «Про вступ на посаду Голови політичної партії «ГОЛОС» на громадських засадах та копію Протоколу позачергового з`їзду Партії від 11 березня 2020 року.
Також повноваження ОСОБА_1 , як керівника Партії, підтверджуються витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 03 червня 2024 року за кодом 216548053634.
Разом з тим, ст. 212-21 КУпАП передбачає відповідальність за порушення встановленого порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, при цьому вказаною статтею не передбачено на кого може бути накладено штраф.
Отже, ст. 212-21 КУпАП не визначений суб`єкт адміністративного правопорушення, який може бути підданий адміністративному стягненню у вигляді штрафу, передбаченому санкцією статті.
Якщо виходити з аналізу об`єктивної сторони адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, то суб`єктом цього правопорушення може бути особа, на яку чинним законодавством покладено обов`язок подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Обов`язок подати до НАЗК звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру покладено на політичну партію, що передбачено ч. 9 ст. 17 Закону України «Про політичні парті в України».
Згідно п. 1 Розділу ІІІ Подання Звіту Порядку, політична партія після створення облікового запису політичної партії в Реєстрі подає сформований Звіт до НАЗК засобами електронного зв`язку через мережу Інтернет.
Тобто, за відсутності у ст. 212-21 КУпАП прямої вказівки на осіб, які є суб`єктами правопорушення, виходячи з аналізу об`єктивної сторони правопорушення, враховуючи вимоги ч. 9 ст. 17 Закону України «Про політичні партії в України» та п. 1 Розділу ІІІ Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру щодо обов`язку політичної партії подавати звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, а також враховуючи можливість застосування до юридичної особи на підставі ч. 1 ст. 27 КУпАП адміністративного стягнення у вигляді штрафу, можна дійти висновку про те, що суб`єктом правопорушення у даному випадку може бути політична партія, яка є юридичною особою з моменту її державної реєстрації.
Отже, положеннями чинного законодавства вбачається, що до відповідальності, передбаченої ст. 212-21 КУпАП, за порушення порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру у вигляді штрафу може бути притягнута юридична особа - політична партія.
Протокол про адміністративне правопорушення за ст. 212-21 КУпАП складено на ОСОБА_1 , як керівника Політичної Партії «ГОЛОС».
Якщо голову політичної партії вважати посадовою особою, то для вирішення питання щодо можливості притягнення її до адміністративної відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП, необхідно з`ясувати чи входить до службових обов`язків голови політичної партії виконання дій які складають об`єктивну сторону вказаного адміністративного правопорушення. Однак матеріали адміністративної справи таких доказів не містять.
Стаття 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», на яку послалася суддя у своїй постанові, як на підтвердження тієї обставини, що ОСОБА_1 є керівником Політичної Партії «ГОЛОС», а тому є суб`єктом правопорушення, передбаченого ст. 212-2 КУпАП, і, що на неї, як на керівника/голову політичної партії, покладались обов`язки визначені вказаною вище статтею, не містить будь-яких посилань на те, що саме голова політичної партії, а не політична партія, як прямо зазначено в Законі України, зобов`язаний подати до НАЗК Звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті НАЗК.
Відповідно до п.п. 27 п. 7.2.1 Статуту Політичної Партії «ГОЛОС» передбачено, що Голова Партії лише підписує фінансові, розпорядчі та інші документи Партії, звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Пунктом 14.3.4 Статуту Партії визначено, що безпосередньо Партія подає фінансовий звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, оприлюднює їх для загального ознайомлення в порядку та строки визначені чинним законодавством.
В той же час, доказів того, що Статутом Політичної Партії «ГОЛОС» або будь-яким іншим документом на ОСОБА_1 , як на керівника політичної партії, було покладено обов`язок подавати Звіт, передбачений ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», матеріали справи не містять і в Постанові судді вони не наведені.
Таким чином суддя не мала достатніх підстав для висновку, що ОСОБА_1 є суб`єктом правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, і що на неї, як на голову політичної партії, були покладені обов`язки, передбачені ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», оскільки судом не встановлено доказів, які б підтверджували, що подання Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру входило до її службових обов`язків, як голови політичної партії.
Положеннями Закону України «Про політичні партії в України» не передбачено обов`язку керівника політичної партії подавати звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Також не передбачено обов`язку керівника політичної партії подавати до НАЗК звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру й іншими нормативно-правовими документами.
Тобто, в силу вимог ст. 14 КУпАП, ОСОБА_1 , як керівник Політичної Партії «ГОЛОС», не може бути суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, як посадова особа.
Дана справа неодноразово призначалась до розгляду в суді апеляційної інстанції і в судовому засіданні 02 грудня 2024 року були вислухані пояснення ОСОБА_1 , яка підтримала подану апеляційну скаргу з викладених в ній мотивів, та зазначила, що Звіт подає партія, а безпосередньо в НАЗК його подає представниця секретаріату на підставі виданої їй довіреності, і в даному випадку представниця подала за її підписом цей Звіт, але за Статутом не визначена людина, яка несе за це відповідальність.
Між тим, у судове засідання, призначене на 09 грудня 2024 року, ОСОБА_1 не з`явилася, про поважність причин своєї неявки суду не повідомила і клопотань про відкладення розгляду справи не надсилала, у зв`язку з чим розгляд справи було відкладено на 15 год. 23 грудня 2024 року.
З аналогічних причин - неявки ОСОБА_1 до суду і неповідомлення про причини неявки, розгляд справи 23 грудня 2024 року було відкладено на 16 год. 30 хв. 20 січня 2025 року.
07 січня 2025 року до Київського апеляційного суду надійшла заява ОСОБА_1 , в якій вона висловила прохання розглядати справу без її участі.
Тому, враховуючи, що судом були вислухані пояснення ОСОБА_1 та те, що, відповідно до ч. 6 ст. 294 КУпАП, неявка учасників, які беруть участь у провадженні у справі про адміністративне правопорушення, не перешкоджає проведенню розгляду справи, суд вважає можливим розглянути апеляційну скаргу ОСОБА_1 за її відсутності.
Заслухавши доповідь судді апеляційної інстанції, пояснення ОСОБА_1 на підтримку доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення та перевіривши доводи апеляційної скарги, суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до вимог ст.ст. 245, 280 КУпАП, при розгляді справи про адміністративне правопорушення необхідно з`ясовувати питання: чи було вчинено таке правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на підставі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини справи, що мають значення для її правильного вирішення. Ці фактичні дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, речовими доказами, а також іншими документами.
Орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю.
Всупереч тверджень апелянта, ці вимоги закону судом першої інстанції при розгляді справи про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 були дотримані, а висновок суду про доведеність її вини у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, а саме порушення встановленого порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, за обставин, викладених у протоколі та постанові судді, є обґрунтованим, відповідає фактичним обставинам справи та підтверджується зібраними по справі доказами у їх сукупності, які були досліджені в судовому засіданні та наведені у постанові.
Зокрема, такий висновок ґрунтується на даних, що зафіксовані в: протоколі про адміністративне правопорушення №50-33/312 від 30 вересня 2024 року; протоколі про адміністративне правопорушення №50-33/310 від 30 вересня 2024 року; протоколі про адміністративне правопорушення №50-33/311 від 30 вересня 2024 року.
Зазначені протоколи складено з дотриманням вимог ст. 256 КУпАПта підписано належною посадовою особою і самою ОСОБА_1 , яка в поясненнях зазначила, що вину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, не визнає.
Крім того, вина ОСОБА_1 у вчиненні інкримінованого їй адміністративного правопорушення підтверджується і наступними письмовими доказами, а саме:
- Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ГОЛОС» за 2023 рік;
- Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Львівської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» за 2023 рік;
- копією протоколу Позачергової конференції Львівської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» від 17.08.2023 № б/н;
- копією квитанції від 21.08.2023 код квитанції 9315-4511-8199-3365;
- копією платіжної інструкції від 25.08.2023 за кодом 0.0.3167003567.1;
- копією заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування;
- витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 24.09.2024 за кодом 637571147499;
- висновком про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ГОЛОС» за 2023 рік від 18.06.2024 № 685, затверджений наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 19.06.2024 № 159/24;
- листом політичної партії «ГОЛОС» від 15.06.2021 вих. № 15/06-21-1 (вх. № 07/50843/21 від 22.06.2021);
- витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 05.06.2024 за кодом 89190389414;
- наказом Національного агентства від 08.04.2024 № 90/24 «Про внесення змін у додаток до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 16.01.2024 № 24/24»;
- Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ГОЛОС» за ІІІ квартал 2021 року;
- Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Дніпропетровської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» за III квартал 2021 року;
- Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Хмельницької обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» за III квартал 2021 року;
- Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Чернівецької обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» за ІІІ квартал 2021 року;
- копією протоколу засідання політичної ради політичної партії «ГОЛОС» від 29.06.2021 № б/н;
- копією квитанції від 01.07.2021 № 18;
- копією квитанції від 01.07.2021 № 19;
- копією заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 30.06.2021;
- витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 24.09.2024 за кодом 618247881696;
- копією протоколу позачергової Конференції Чернівецької обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» від 14.07.2021 № б/н;
- копією протоколу Позачергової конференції Дніпропетровської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» від 15.07.2021 №б/н;
- копією квитанції від 20.07.2021 № 0.0.2204107048.1;
- копією квитанції від 20.07.2021 № 0.0.2204115465.1;
- копією заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 21.07.2021;
- витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 29.04.2024 за кодом 399283521662;
- висновком про результати перевірки Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ГОЛОС» за ІІІ квартал 2021 року від 21.06.2024 № 734, затверджений наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 21.06.2024 № 162/24;
- витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 03.06.2024 за кодом 216548053634; - Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ГОЛОС» за ІІ квартал 2021 року;
- Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Дніпропетровської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» за ІІ квартал 2021 року;
- Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Харківської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» за ІІ квартал 2021 року;
- Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Чернівецької обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» за ІІ квартал 2021 року;
- копією протоколу засідання політичної ради політичної партії «ГОЛОС» від 14.05.2021 № б/н;
- копією квитанції від 17.05.2021 № 0.02127065402.1; копією Довіреності від 17.05.2021;
- копією заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 17.05.2021;
- витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 24.09.2024 за кодом 624658815297;
- копією квитанції від 15.06.2021 № 6;
- копією квитанції від 15.06.2021 № 2;
- копією заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 14.06.2021;
- витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 29.04.2024 за кодом 586020617091;
- копією Протоколу Позачергової конференції Харківської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» від 22.06.2021 № б/н;
- копією квитанції від 25.06.2021 № 0.0.2175399501.1;
- копією заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 25.06.2021;
- витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 29.04.2024 за кодом 45078567107;
- висновком про результати перевірки Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ГОЛОС» за ІІ квартал 2021 року від 21.06.2024 № 733, затверджений наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 21.06.2024 № 162/24;
- витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 02.06.2024 за кодом 44578994607.
Зазначені докази є належними і допустимими, оскільки отримані у відповідності до вимог чинного законодавства, зафіксовані у належній процесуальній формі, узгоджуються між собою і у своїй сукупності вказують, що ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії «ГОЛОС», допустила порушення встановленого порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, а саме не відобразила: отримані спонсорські внески у Звітах Дніпропетровської обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43433560), Чернівецької обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43314572) та Харківської обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43433026) за ІІ квартал 2021 року у вигляді «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі» на загальну суму 2040,00 грн., «оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у скорочені строки» на загальну суму 1360,00 грн. та оплати вчинених нотаріальних дій приватним нотаріусом Жиляєвою Н.В. ; отримані спонсорські внески у Звіті Львівської обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43311440) за 2023 рік у вигляді «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі» на загальну суму 810,00 грн., «оплати вчинених нотаріальних дій приватним нотаріусом Синюк С.В. » та оплати Львівською обласною територіальною організацією Партії грошового платежу у розмірі 1 620,00 грн. за проведення державної реєстрації змін до відомостей про місцеву організацію Партії, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у скорочені строки; отримані спонсорські внески у Звітах Хмельницької обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43425083), Чернівецької обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43314572) та Дніпропетровської обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43433560) за III квартал 2021 року у вигляді «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі» на загальну суму 1 360,00 грн., «оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у скорочені строки» на загальну суму 2 720,00 грн. та оплати вчинених нотаріальних дій приватними нотаріусами Савчук В.Г. та Черниш Є.В. , чим вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП.
Доводи ОСОБА_1 , що вона не є суб`єктом вказаного адміністративного правопорушення суперечать вимогам закону.
У відповідності до п. 1 ст. 247 КУпАП обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність події та складу адміністративного правопорушення. Наявність події та складу адміністративного правопорушення доводиться шляхом подання доказів.
Склад правопорушення - це наявність об`єктивних та суб`єктивних ознак, за наявності яких діяння вважається адміністративним правопорушенням. Відсутність хоча б однієї з ознак означає відсутність складу загалом.
Статтею 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
Зміст статті 212-21 КУпАП не містить вказівки на те, що суб`єктом відповідальності за цією нормою є юридична особа, в даному випадку політична партія. При цьому за подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру має відповідати конкретна особа, а не політична партія в цілому.
Згідно із статтею 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» та розділом ІI Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 19.02.2021 № 102/21, політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції. Звіт політичної партії є структурованими даними, містить інформацію, внесену керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту (далі - уповноважена особа), до електронних форм, передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання на нього кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) керівника (уповноваженої особи) політичної партії. Сформований Звіт підписує керівник (уповноважена особа) політичної партії шляхом накладання КЕП.
Відповідно до вимог пункту 1 розділу IIІ Порядку
формування та ведення Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 19.02.2021 № 102/21, для отримання доступу до Реєстру політична партія надсилає Національному агентству лист-звернення довільної форми, в якому, зокрема, обов`язково зазначаються такі відомості: прізвище, ім`я, по батькові керівника політичної партії та осіб, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту. До листа-звернення додаються, в тому числі: належним чином завірені копії статуту політичної партії та документів (довіреність, наказ, розпорядження, протокол тощо), що підтверджують повноваження керівника (уповноважених осіб) політичної партії на подання Звіту.
Статтею 3 Закону України «Про політичні партії в Україні» визначено, що політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.
Частиною першою статті 19 Закону України «Про політичні партії в Україні» передбачені заходи, які можуть вживатися до політичних партій, які не отримують державного фінансування, у разі порушення ними Конституції України, цього та інших законів України. Такими заходами є: попередження про недопущення незаконної діяльності та заборона політичної партії.
Відповідно до п. 2.6 роз`яснення НАЗК щодо застосування та дотримання окремих положень Закону України «Про політичні партії в Україні» стосовно фінансування та подання звітності політичних партій - сформований Звіт підписує керівник (уповноважена особа) політичної партії шляхом накладання КЕП / ЕЦП (п. 9 розділу ІІ Порядку подання Звіту).
Аналіз наведених норм закону дає підстави вважати, що саме керівник політичної партії забезпечує виконання вимог щодо дотримання порядку та строків подання щоквартальних звітів партії та своїм підписом підтверджує достовірність та повноту інформації, яка повинна бути відображена у цих звітах.
Відтак, враховуючи норми статті 19 Закону України «Про політичні партії в Україні», а також приписи статей 7, 9, 23, 24 КУпАП, суб`єктом вчинення правопорушення, передбаченого статтею 212-21 КУпАП, є керівник Партії або уповноважена особа Партії на підписання Звіту.
Повноваження ОСОБА_1 , як керівника політичної партії «ГОЛОС», підтверджуються витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 03 червня 2024 року за кодом 216548053634, а також листом від 15.06.2021 вих. № 15/06-21-1 (вх. № 07/50843/21 від 22.06.2021), відповідно до якого ОСОБА_1 є керівником партії «ГОЛОС».
Також повноваження ОСОБА_1 , як керівника партії «ГОЛОС», підтверджуються копією Наказу від 11 березня 2020 року № 1/11032020 «Про вступ на посаду Голови політичної партії «ГОЛОС» на громадських засадах» та копією Протоколу позачергового з`їзду Партії від 11.03.2020 № б/н.
Крім того, подаючи до НАЗК звіти політичної партії «Голос» про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, ОСОБА_1 підтвердила своїми діями, що саме вона є керівником політичної партії та відповідальною за подання вказаних Звітів.
При цьому, будучи керівником Партії, та, оскаржуючи рішення суду першої інстанції, ОСОБА_1 не вказала на іншу особу, яка мала відповідати за подання Звітів за ІІ та ІІІ квартали 2023 року або Звіту за 2023 рік.
Таким чином ОСОБА_1 , як керівник політичної партії «ГОЛОС», відповідає за своєчасність подання Звітуполітичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, а також про достовірність внесених до нього відомостей, а тому є суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.
Сукупність зібраних і направлених до суду першої інстанції доказів поза розумним сумнівом свідчить про наявність в діях ОСОБА_1 ознак адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, а тому висновок судді про вчинення ОСОБА_1 вказаного адміністративного правопорушення, є обґрунтованим, відповідає матеріалам справи і фактичним обставинам події.
При цьому суд, дотримавшись вимог ст.ст. 33, 34 КУпАП, наклав на ОСОБА_1 стягнення в межах санкції ст. 212-21 КУпАП, а саме у виді штрафу в розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5 100 грн, що за своїм видом та розміром є законною і обґрунтованою мірою відповідальності за вчинене правопорушення, і відповідає меті виховання особи, що його вчинила, та запобіганню вчиненню нових правопорушень, як це передбачено ст. 23 КУпАП.
За таких обставин, постанова суді Дарницького районного суду м. Києва від 28 жовтня 2024 року є законною та обґрунтованою, тому підстави для її скасування - відсутні, а відтак, апеляційна скарга ОСОБА_1 задоволенню не підлягає.
На підставі викладеного та керуючись ст. 294 КУпАП, суддя
п о с т а н о в и л а:
апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а постанову судді Дарницького районного суду м. Києва від 28 жовтня 2024 року, якою ОСОБА_1 визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, та накладено на неї адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5 100 грн., - без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Суддя
Київського апеляційного суду Горб І.М.
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2025 |
Оприлюднено | 10.03.2025 |
Номер документу | 125652202 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Київський апеляційний суд
Горб Ірина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні