Рішення
від 07.03.2025 по справі 420/11527/24
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 420/11527/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 березня 2025 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Токмілова Л.М., розглянувши в письмовому провадженні за правилами загального позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорномор-Будопт» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорномор-Будопт» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якому позивач просить суд:

визнати протиправним та скасувати Рішення № 10788967/44702445 від 26.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 106 від 31.01.2024 на суму 47 486,51 грн. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну № 106 від 31.01.2024 на суму 47 486,51 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних днем подання такої накладної на реєстрацію;

визнати протиправним та скасувати Рішення № 10788969/44702445 від 26.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 922 від 31.12.2023 на суму 9331,74 грн. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну № 922 від 31.12.2023 на суму 9331,74 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних днем подання такої накладної на реєстрацію;

визнати протиправним та скасувати Рішення № 10788970/44702445 від 26.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 916 від 31.12.2023 на суму 23 497,31 грн. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну № 916 від 31.12.2023 на суму 23 497,31 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних днем подання такої накладної на реєстрацію;

визнати протиправним та скасувати Рішення № 10788971/44702445 від 26.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 940 від 20.12.2023 на суму 13 083,71 грн. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну № 940 від 20.12.2023 на суму 13 083,71 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних днем подання такої накладної на реєстрацію;

визнати протиправним та скасувати Рішення № 10788966/44702445 від 26.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 107 від 31.01.2024 на суму 32 920,52 грн. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну № 107 від 31.01.2024 на суму 32 920,52 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних днем подання такої накладної на реєстрацію;

визнати протиправним та скасувати Рішення № 10788968/44702445 від 26.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 926 від 31.12.2023 на суму 18 986,15 грн. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну № 926 від 31.12.2023 на суму 18 986,15 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних днем подання такої накладної на реєстрацію.

Ухвалою суду від 22.04.2024 залишено позовну заяву без руху та надано строк для усунення недоліків.

Ухвалою суду від 20.05.2024 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Ухвалою суду від 28.08.2024 здійснено перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження зі стадії проведення підготовчого засідання.

Підготовче судове засідання, призначене на 24.09.2024, було відкладено на 07.10.2024.

У підготовчому судовому засіданні 07.10.2024 визнано другу неявку представника позивача неповажною, визначено явку представника позивача обов`язковою та відкладено судове засідання на 23.10.2024.

Протокольною ухвалою від 23.10.2024 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів та відкладено розгляд справи на 27.11.2024 у зв`язку з витребуванням у позивача документів, необхідних для розгляду справи.

Протокольною ухвалою від 27.11.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 16.12.2024.

Ухвалою суду від 12.12.2024 задоволено клопотання представника позивача про призначення судового засідання в режимі відеоконференції.

Протокольною ухвалою суду від 16.12.2024 вирішено продовжити подальший розгляд справи в письмовому провадженні.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що в рамках укладених з контрагентами договорів постачання, за фактом постачання товарів (послуг), ТОВ «Чорномор-Будопт» було складено на надіслано на реєстрацію в ЄРПН відповідні податкові накладні, проте реєстрацію таких податкових накладних було зупинено. У відповідь на отримані від податкового органу квитанції, ТОВ «Чорномор-Будопт» на підтвердження здійснення господарських операцій надав контролюючому органу: (на кожну окрему квитанцію) відповідні пояснення, а також повний пакет документів, що підтверджує реальність вказаних господарських операцій. Не зважаючи на подання повного пакету документів, що підтверджує реальність заявлених господарських операцій, відповідачем було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних. Кожне з прийнятих рішень не відповідає вимогам діючого законодавства. Мотивувальні частини прийнятих податковим органом рішень є абсолютно ідентичними, при цьому підстави відмови у реєстрації податкових накладних не співпадають з підставами, які були зазначені як обґрунтування зупинення реєстрації податкових накладних. Таким чином, податковим органом було прийнято 6 ідентичних рішень з підстав, начебто невідповідності поданих документів вимогам законодавства. При цьому, податковим органом не зазначено в чому саме полягають порушення, та які саме документи містять недоліки. Враховуючи зазначене, оскаржувані рішення є необґрунтованими та протиправними, а тому підлягають скасуванню.

11.06.2024 до Одеського окружного адміністративного суду надійшов відзив, в якому представник відповідачів не погоджується з викладеними у позовній заяві підставами, вважає їх необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, з огляду на наступне. Рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН про відмову в реєстрації податкових накладних та зобов`язання зареєструвати податкові накладні з приводу ТОВ «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» були прийняті у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. Разом з Повідомленнями про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування на розгляд Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС в Одеській області Позивачем надані банківські виписки складені з порушеннями чинного законодавства, а саме відсутні обов`язкові реквізити, зокрема підпис платника. Таким чином, на момент винесення оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН, позивач не виконав вимоги ПК України та Порядку № 520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив у реєстрації податкових накладних.

Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд зазначає наступне.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 12.07.2022 проведено державну реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорномор-Будопт» (код ЄДРПОУ 44702445).

Видами господарської діяльності ТОВ «Чорномор-Будопт» за КВЕД є 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний); 27.40 Виробництво електричного освітлювального устаткування; 31.09 Виробництво інших меблів; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 52.10 Складське господарство; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки.

Взаємовідносини ТОВ «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» та ТОВ «ПАРІЛАЙН» (код ЄДРПОУ 33172257) відповідно як Покупець та Постачальник регулюються умовами, визначеними у Договорі поставки № 172 від 17.03.2023.

З метою стимулювання та збільшення обсягу замовлень товарів Покупцем за договором поставки № 172 від 17.03.2023, відповідно до Додаткової угоди № 1 від 12.06.2023 до договору поставки № 172 від 17.03.2023, Постачальник здійснює виплату Покупцеві мотиваційні виплати ( бонуси ) за такі послуги: (а) виконання Покупцем планів закупівель Товарів Постачальника; (б) точність закупівельних прогнозів щодо Товарів Постачальника; (в) дотримання певного асортименту Товарів при їх закупівлі; (в) інші дії, спрямовані на збільшення обсягу замовлень Товарів Постачальника.

Сторони погодились, що розмір Мотиваційної виплати (бонусу) у відповідний звітний період, визначаються Сторонами в додатках до цієї Додаткової угоди, що складають її невід`ємну частину.

По факту надання послуг сторони протягом 10 календарних днів, наступних за звітним періодом складають Акт про надання мотиваційних послуг.

Дана Додаткова угода діє протягом строку дії Договору поставки, але в будь-якому випадку до повного виконання зобов`язань.

Отже, відповідно до Додатку № 1 від 12.06.2023 до Додаткової угоди № 1 від 12.06.2023 до договору поставки № 172 від 17.03.2023 п.п.1 Сторони погодили застосувати Мотиваційну виплату за зазначений звітний період з 15 червня 2023 року по 20 грудня 2023 року в сумі 13 083,71 грн. (тринадцять тисяч вісімдесят три гривні 71 копійка ) , в т.ч. ПДВ 20 %.

На виконання умов Додатку № 1 від 12.06.2023 до Додаткової угоди № 1 від 12.06.2023 до договору поставки № 172 від 17.03.2023 Покупцем було складено Акт про надання послуг № 5706 від 20.12.2023.

Мотиваційна виплата (бонус) за період з 15.06.2023 по 20.12.2023 згідно Додатку № 1 від 12.06.2023 до Додаткової угоди № 1 від 12.06.2023 до Договору поставки № 172 від 17.03.2023 складає 13083,71 грн, в т.ч. ПДВ 2180,62 грн. (код послуги згідно з ДКПП 73.20), відповідно до підписаного Акту Сторони не мають претензій одна до одної.

У рахунок сплати за надані послуги було отримано грошові кошти в сумі 13083,71 грн. згідно платіжної інструкції № 26 від 31.01.2024.

Стан розрахунків між Товариство 3 обмеженою відповідальністю «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» та ТОВ «ПАРІЛАЙН»» відображено в додатку Витяг з Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за Грудень 2023 р. - Січень 2024 р. Заборгованість за надані послуги відсутня.

На підставі підписаного сторонами Акта про надання послуг № 7806 від 20.12.2023 була складена податкова накладна № 940 від 20.12.2023 на загальну суму 13083,71 грн, в т.ч. ПДВ 2180,62 грн.

Відповідно до Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.01.2024 реєстрацію податкової накладної від 20.12.2023 № 940 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 73.20, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

22.03.2024 ТОВ «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» подало Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до якого було додано відповідні пояснення та копії документів на підтвердження наданих послуг.

Рішенням комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10788971/44702445 від 26.03.2024 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 940 від 20.12.2023 у зв`язку з надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Взаємовідносини ТОВ «ЧОРНОМОР БУДОПТ» та ТОВ «ЕКОДЕО» (код ЄДРПОУ 44304790) відповідно як Виконавця та Замовника регулюються умовами, визначеними у Договорі про надання послуг по організації просування товару № 437 від 02.01.2023, разом з Додатковою угодою № 1 від 02.01.2023, укладених на виконання основного Договору поставки № 75 від 23.09.2022, за якими Виконавець надає наступні послуги, спрямовані на подальшу реалізацію Виконавцем товару, поставленого Замовником відповідно до Договору Поставки.

Предметом договору є надання Виконавцем послуг, щодо просування товару, поставленого Замовником, з метою просування та збільшення обсягів продажів товару, що поставляє Замовник згідно з Договором поставки, та передбачають :

1. Розміщення товару Замовника на окремих стелажах та площадках покупців Виконавця;

2. Проведення інформаційного обслуговування товарів, які постачаються Замовником та цільового опитування клієнтів, як фактичних так і потенційних;

3. Надання інформації Замовнику стосовно періодів проведення рекламних заходів, обов`язкове погодження із Замовником умов проведення акцій на товари (за два тижні до запланованої дати проведення) та інформування про зміну попиту на товар, що постачається Замовником;

4. Проведення аналізу рекламно-інформаційної продукції за аналогічними видами продукції;

5. Проведення аналізу результатів маркетингових досліджень, формування висновків і рекомендацій;

В свою чергу Виконавець зобов`язується виконувати умови зазначені в Договорі про надання послуг по організації просування товару та надавати обумовлені даним договором послуги у розумні строки, що забезпечують Замовника можливість реагувати на зміну попиту та не розголошувати комерційну таємницю та конфіденційну інформацію .

Замовник зобов`язується своєчасно забезпечувати Виконавця всім необхідним для виконання його зобов`язань, своєчасно сплачувати послуги Виконавця, не розголошувати комерційну таємницю та конфіденційну інформацію .

За фактом наданих послуг складено Акт надання послуг.

Відповідно до Додаткової Угоди № 1 від 02.01.2023 до Договору про надання послуг по організації просування товару № 437 від 02.01.2023 п.п. 1.1. Розрахунковим періодом при визначені вартості послуг Сторони домовились вважати:

- з 02 січня 2023 року по 31 січня 2024 року;

- надалі кожний календарний квартал.

Вартість наданих послуг відповідно до п.п. 1.3. даної додаткової угоди вираховується у розмірі 5 % від суми оплаченого Виконавцем товару згідно Договору поставки за розрахунковий період.

За розрахунковий період з 02.01.2023 по 31.01.2024 ТОВ «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» сплатило на користь ТОВ «ЕКОДЕО» згідно договору поставки № 75 від 23.09.2022 кошти за поставлений товар на загальну суму 949730,08 грн, дана інформація зазначена в витягу з Оборотно-сальдової відомості по рахунку 631 за 02.01.2023 - 31.01.2024 та Реєстру платіжних інструкцій за період з 02.01.2023 - 31.01.2024.

Відповідно до Додаткової угоди № 1 від 02.01.2023 до договору надання послуг по організації просування товару № 437 від 02.01.2023 п.п.1.3, замовник повинен сплатити грошову суму в розмірі 5 %, що від вищезазначеної суми - 949730,08 грн., що складає 47486,51 грн., відповідно цього виконавцем було складено Акт надання послуг № 264 від 31.01.2024 про виконання послуги з просування товарів за період з 02.01.2023 по 31.01.2024 на загальну суму 47486,51 грн, в т.ч. ПДВ 7914,42 грн. (код послуги згідно з ДКПП 73.20), відповідно до якого послуги надані вчасно та в повному об`ємі. Замовник претензій по об`єму, якості та строкам виконання робіт (надання послуг) не має.

Інформація щодо розрахунку вартості наданих послуг наведена в Додатку до Акту надання послуг № 264 від 31.01.2024.

Стан розрахунків між ТОВ «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» та ТОВ «ЕКОДЕО» відображено в додатку Витяг з Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за Січень 2024 р.- Лютий 2024 р.

На підставі підписаного сторонами Акту надання послуг № 264 від 31.01.2024 була складена податкова накладна № 106 від 31.01.2024 на загальну суму 47486,51 грн, в т.ч. ПДВ 7914,42 грн.

Відповідно до Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.02.2024 реєстрацію податкової накладної від 31.01.2024 № 160 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 73.20, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

22.03.2024 ТОВ «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» подало Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до якого було додано відповідні пояснення та копії документів на підтвердження наданих послуг.

Рішенням комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10788967/44702445 від 26.03.2024 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 160 від 31.01.2024 року у зв`язку з надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Взаємовідносини ТОВ «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» та ТОВ "ШУНГІТ" (код ЄДРПОУ 34316747) відповідно як Виконавця та Замовника регулюються умовами, визначеними у Договорі про надання послуг по організації просування товару № 399 від 01.11.2023 р., разом з Додатковою угодою № 1 від 01.11.2023, укладених на виконання основного Договору поставки № 230 від 12.04.2023, за якими Виконавець надає наступні послуги, спрямовані на подальшу реалізацію Виконавцем товару, поставленого Замовником відповідно до Договору Поставки.

Предметом договору є надання Виконавцем послуг, щодо просування товару, поставленого Замовником, з метою просування та збільшення обсягів продажів товару, що поставляє Замовник згідно з Договором поставки, та передбачають:

1. Розміщення товару Замовника на окремих стелажах та площадках покупців Виконавця;

2. Проведення інформаційного обслуговування товарів, які постачаються Замовником та цільового опитування клієнтів, як фактичних так і потенційних;

3. Надання інформації Замовнику стосовно періодів проведення рекламних заходів, обов`язкове погодження із Замовником умов проведення акцій на товари (за два тижні до запланованої дати проведення) та інформування про зміну попиту на товар, що постачається Замовником;

4. Проведення аналізу рекламно-інформаційної продукції за аналогічними видами продукції;

5. Проведення аналізу результатів маркетингових досліджень, формування висновків і рекомендацій;

6. Інформування щодо залишку товарів.

В свою чергу Виконавець зобов`язується виконувати умови зазначені в Договорі про надання послуг по організації просування товару та надавати обумовлені даним договором послуги у розумні строки, що забезпечують Замовника можливість реагувати на зміну попиту та не розголошувати комерційну таємницю та конфіденційну інформацію.

Відповідно до Додаткової Угоди № 1 від 01.11.2023 до Договору про надання послуг по організації просування товару № 399 від 01.11.2023 п.п. 1.1. Розрахунковим періодом при визначені вартості послуг Сторони домовились вважати 1 ( один ) квартал. Вартість наданих послуг відповідно до п.п. 1.3. даної додаткової угоди вираховується у розмірі 7 % від суми фактично отриманого Виконавцем товару ТМ "CERSANIT" наступних груп: 609-П`єдестали, напівп`єдестали для умивальників; 607-Унітази, унітази компакти та їх комплектуючі; 611-Умивальники; 604-Ванни акрилові; 610-Системи інсталяції.

Відповідно до Договору поставки № 230 від 12.04.2023 за виключенням серії «МІТО» і пропозицій, які відвантажувались за цей період з додатковою знижкою згідно специфікацій.

За розрахунковий період з 01.11.2023 по 31.12.2023 ТОВ «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» було придбано від ТОВ «ШУНГІТ» згідно договору поставки № 230 від 12.04.2023 товар вище згаданого асортименту на загальну суму 335675,88 грн, дана інформація зазначена в додатку Реєстр поставлених товарів ТМ CERSANIT за період з 01.11.2023 по 31.12.2023.

Відповідно до Додаткової угоди № 1 від 01.11.2023 до договору надання послуг по організації просування товару № 399 від 01.11.2023 п.п.1.3 , замовник повинен сплатити грошову суму в розмірі 7 %, що від вищезазначеної суму складає 23 497,31 грн., відповідно цього виконавцем було складено Акт надання послуг № 5820 від 31.12.2023 р. про виконання послуги з просування товарів за період з 01.11.2023 по 31.12.2023 на загальну суму 23497,31 грн, в т.ч. ПДВ 3916,22 грн. (код послуги згідно з ДКПП 73.20), відповідно до якого послуги надані вчасно та в повному об`ємі.

Стан розрахунків між ТОВ «ЧОРНОМОРБУДОПТ» та ТОВ "ШУНГІТ" (код ЄДРПОУ 34316747 ) відображено в додатку Витяг з Оборотно-сальдової відомості по рахунку 361 за Грудень 2023 р. - Лютий 2024 р.

На підставі підписаного сторонами Акту надання послуг № 5820 від 31.12.2023 була складена податкова накладна № 916 від 31.12.2023 на загальну суму 23497,31 грн, в т.ч. ПДВ 3916,22 грн.

Відповідно до Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.01.2024 року реєстрацію податкової накладної від 31.12.2023 №916 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 73.20, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

22.03.2024 ТОВ «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» подало Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до якого було додано відповідні пояснення та копії документів на підтвердження наданих послуг.

Рішенням комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10788970/44702445 від 26.03.2024 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 916 від 31.12.2023 у зв`язку з надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Взаємовідносини ТОВ «ЧОРНОМОРБУДОПТ» та ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 37014946) відповідно як Виконавця та Замовника регулюються умовами, визначеними у Договорі про надання послуг по організації просування товару № 364 від 06.09.2023, разом з Додатковою угодою № 1 від 06.09.2023, укладених на виконання основного Договору поставки № 336 від 01.08.2023, за якими Виконавець надає наступні послуги, спрямовані на подальшу реалізацію Виконавцем товару, поставленого Замовником відповідно до Договору Поставки.

Предметом договору є надання Виконавцем послуг, щодо просування товару, поставленого Замовником, з метою просування та збільшення обсягів продажів товару, що поставляє Замовник згідно з Договором поставки, та передбачають:

1. Розміщення товару Замовника на окремих стелажах та площадках покупців Виконавця;

2. Проведення інформаційного обслуговування товарів, які постачаються Замовником та цільового опитування клієнтів, як фактичних так і потенційних;

3. Надання інформації Замовнику стосовно періодів проведення рекламних заходів, обов`язкове погодження із Замовником умов проведення акцій на товари (за два тижні до запланованої дати проведення) та інформування про зміну попиту на товар, що постачається Замовником;

4. Проведення аналізу рекламно-інформаційної продукції за аналогічними видами продукції;

5. Проведення аналізу результатів маркетингових досліджень, формування висновків і рекомендацій;

В свою чергу Виконавець зобов`язується виконувати умови зазначені в Договорі про надання послуг по організації просування товару та надавати обумовлені даним договором послуги у розумні строки, що забезпечують Замовника можливість реагувати на зміну попиту та не розголошувати комерційну таємницю та конфіденційну інформацію.

Замовник зобов`язується своєчасно забезпечувати Виконавця всім необхідним для виконання його зобов`язань, своєчасно сплачувати послуги Виконавця, не розголошувати комерційну таємницю та конфіденційну інформацію .

За фактом надання послуг сторонами складено Акт надання послуг.

Відповідно до Додаткової Угоди № 1 від 06.09.2023 до Договору про надання послуг по організації просування товару № 364 від 06.09.2023 п.п. 1.1. Розрахунковим періодом при визначені вартості послуг Сторони домовились вважати: - 1 ( один ) календарний місяць. Вартість наданих послуг відповідно до п.п. 1.3. даної додаткової угоди вираховується у розмірі 5 % від суми оплаченого Виконавцем товару згідно Договору поставки за розрахунковий період.

За розрахунковий період з 01.12.2023 по 31.12.2023 ТОВ «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» сплатило на користь ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» згідно договору поставки № 336 від 01.08.2023 кошти за поставлений товар на загальну суму 186634,92 грн , дана інформація зазначена в Додатках Витяг з Оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за Грудень 2023 р. та Реєстр платіжних інструкцій за період з 01.12.2023 - 31.12.2023.

Відповідно до Додаткової угоди № 1 від 06.09.2023 до договору надання послуг по організації просування товару № 364 від 06.09.2023 п.п.1.3 , замовник повинен сплатити грошову суму в розмірі 5 % , що від загального обсягу оплат за вказаний період в розмірі 186 634,92 гривень - складає 9331,74 грн., відповідно цього виконавцем було складено Акт надання послуг № 5827 від 31.12.2023 про виконання послуги з просування товарів за період з 01.12.2023 р. по 31.12.2023 р. на загальну суму 9331,74 грн, в т.ч. ПДВ 1555,29 грн. (код послуги згідно з ДКПП 73.20), відповідно до якого послуги надані вчасно та в повному об`ємі.

Замовник претензій по об`єму, якості та строкам виконання робіт (надання послуг) не має. Інформація щодо розрахунку вартості наданих послуг наведена в Додатку до Акту надання послуг № 5827 від 31.12.2023.

Стан розрахунків між ТОВ «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» та ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» відображено в додатку Витяг з Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за Грудень 2024 р.- Лютий 2024 р.

На підставі підписаного сторонами Акту надання послуг № 5827 від 31.12.2023 була складена податкова накладна № 922 від 31.12.2023 на загальну суму 9331,74 грн, в т.ч. ПДВ 1555,29 грн.

Відповідно до Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.01.2024 реєстрацію податкової накладної від 31.12.2023 № 922 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 73.20, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

22.03.2024 ТОВ «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» подало Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до якого було додано відповідні пояснення та копії документів на підтвердження наданих послуг.

Рішенням комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10788969/44702445 від 26.03.2024 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 922 від 31.12.2023 у зв`язку з надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Взаємовідносини ТОВ «ЧОРНОМОР БУДОПТ» та ПАТ «ЕЛІТ ДЕКОР» (код ЄДРПОУ 32044761) відповідно як Виконавця та Замовника регулюються умовами, визначеними у Договорі про надання послуг по організації просування товару № 239/М від 24.04.2023, разом з Додатковою угодою № 1 від 24.04.2023, укладених на виконання основного Договору поставки № 239 від 24.04.2023, за якими Виконавець надає наступні послуги, спрямовані на подальшу реалізацію Виконавцем товару, поставленого Замовником відповідно до Договору Поставки.

Предметом договору є надання Виконавцем послуг, щодо просування товару, поставленого Замовником, з метою просування та збільшення обсягів продажів товару, що поставляє Замовник згідно з Договором поставки, та передбачають :

1. Розміщення товару Замовника на окремих стелажах та площадках покупців Виконавця;

2. Проведення інформаційного обслуговування товарів, які постачаються Замовником та цільового опитування клієнтів, як фактичних так і потенційних;

3. Надання інформації Замовнику стосовно періодів проведення рекламних заходів, обов`язкове погодження із Замовником умов проведення акцій на товари (за два тижні до запланованої дати проведення) та інформування про зміну попиту на товар, що постачається Замовником;

4. Проведення аналізу рекламно-інформаційної продукції за аналогічними видами продукції;

5. Проведення аналізу результатів маркетингових досліджень, формування висновків і рекомендацій;

6. Інформування щодо залишку товарів .

В свою чергу Виконавець зобов`язується виконувати умови зазначені в Договорі про надання послуг по організації просування товару та надавати обумовлені даним договором послуги у розумні строки, що забезпечують Замовника можливість реагувати на зміну попиту та не розголошувати комерційну таємницю та конфіденційну інформацію .

Замовник зобов`язується своєчасно забезпечувати Виконавця всім необхідним для виконання його зобов`язань , своєчасно сплачувати послуги Виконавця, не розголошувати комерційну таємницю та конфіденційну інформацію .

За фактом надання послуг сторонами складено Акт надання послуг.

Відповідно до Додаткової Угоди № 1 від 24.04.2023 до Договору про надання послуг по організації просування товару № 239/М від 24.04.2023 п.п. 1.1. Розрахунковим періодом при визначені вартості послуг Сторони домовились вважати 1 (один) календарний місяць. Вартість наданих послуг відповідно до п.п. 1.3. даної додаткової угоди вираховується у розмірі 5 % від суми відвантаженого Замовником товару згідно Договору поставки за розрахунковий період.

За розрахунковий період з 01.12.2023 по 31.12.2023 ТОВ «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» було придбано від ПАТ «ЕЛІТ ДЕКОР» згідно договору поставки № 239 від 24.04.2023 товар на загальну суму 379722,90 грн, дана інформація зазначена в Додатках Витяг з Оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за Грудень 2023 р. Реєстр видаткових накладних за період з 01.12.2023 по 31.12.2023.

Відповідно до Додаткової угоди № 1 від 24.04.2023 до договору надання послуг по організації просування товару № 239/М від 24.04.2023 п.п.1.3, замовник повинен сплатити грошову суму в розмірі 5 %, що від суми відвантаженого Замовником товару згідно Договору поставки в розмірі 379 722,90 гривень - складає 18986,15 грн., відповідно цього виконавцем було складено Акт надання послуг № 5888 від 31.12.2023 про виконання послуги з просування товарів за період з 01.12.2023 по 31.12.2023 на загальну суму 18986,15 грн, в т.ч. ПДВ 3164,36 грн. (код послуги згідно з ДКПП 73.20), відповідно до якого послуги надані вчасно та в повному об`ємі. Замовник претензій по об`єму, якості та строкам виконання робіт (надання послуг) не має.

Стан розрахунків між ТОВ «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» та ПАТ «ЕЛІТ ДЕКОР» відображено в додатку Витяг з Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за Грудень 2023 р. - Січень 2024 р.

На підставі підписаного сторонами Акту надання послуг № 5888 від 31.12.2023 була складена податкова накладна № 926 від 31.12.2023 на загальну суму 18986,15 грн, в т.ч. ПДВ 3164,36 грн.

Відповідно до Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.01.2024 реєстрацію податкової накладної від 31.12.2023 № 926 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 73.20, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

22.03.2024 ТОВ «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» подало Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до якого було додано відповідні пояснення та копії документів на підтвердження наданих послуг.

Рішенням комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10788968/44702445 від 26.03.2024 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 926 від 31.12.2023 у зв`язку з надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Взаємовідносини ТОВ «ЧОРНОМОРБУДОПТ» та ТОВ «ІНВЕСТИЦІЙНОПРОМИСЛОВА ГРУПА «МАЙСТЕР» (код ЄДРПОУ 33658179) відповідно як Виконавця та Замовника регулюються умовами, визначеними у Договорі про надання послуг по організації просування товару № 396 від 20.09.2023, разом з Додатковою угодою № 1 від 20.09.2023, укладених на виконання основного Договору поставки № 277 від 01.06.2023.

За фактом надання послуг сторонами складено Акт надання послуг.

Відповідно до Додаткової Угоди № 1 від 20.09.2023 до Договору про надання послуг по організації просування товару № 396 від 20.09.2023 п.п. 1.1. Розрахунковим періодом при визначені вартості послуг Сторони домовились вважати : - з 20 вересня 2023 року по 31 жовтня 2023 року; - надалі кожний 1 ( один) календарний місяць.

Вартість наданих послуг відповідно до п.п. 1.3. даної додаткової угоди вираховуєсть у розмірі 5 % від суми оплаченого Виконавцем товару згідно Договору поставки за розрахунковий період.

За розрахунковий період з 01.01.2024 по 31.01.2024 ТОВ «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» сплатило на користь ТОВ «ІНВЕСТИЦІЙНО ПРОМИСЛОВА ГРУПА «МАЙСТЕР» згідно договору поставки № 277 від 01.06.2023 кошти за поставлений товар на загальну суму 658410,32 грн , дана інформація зазначена в Додатках Витяг з Оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за Січень 2024 р. та Реєстр платіжних інструкцій за період з 01.01.2024 по 31.01.2024.

Відповідно до Додаткової угоди № 1 від 20.09.2023 до договору надання послуг по організації просування товару №396 від 20.09.2023 п.п.1.3, замовник повинен сплатити грошову суму в розмірі 5 %, що від вищезазначеної суму складає 32920,52 грн., відповідно цього виконавцем було складено Акт надання послуг № 270 від 31.01.2024 про виконання послуги з просування товарів за період з 01.01.2024 по 31.01.2024 на загальну суму 32920,52 грн, в т.ч. ПДВ 5486,75 грн. (код послуги згідно з ДКПП 73.20), відповідно до якого послуги надані вчасно та в повному об`ємі. Замовник претензій по об`єму, якості та строкам виконання робіт (надання послуг) не має.

Інформація щодо розрахунку вартості наданих послуг наведена в Додатку до Акту надання послуг №270 від 31.01.2024.

Стан розрахунків між ТОВ «ЧОРНОМОРБУДОПТ» та ТОВ «ІНВЕСТИЦІЙНОПРОМИСЛОВА ГРУПА «МАЙСТЕР» відображено в додатку Витяг з Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за Січень 2024 р.- Лютий 2024 р.

На підставі підписаного сторонами Акту надання послуг № 270 від 31.01.2024 була складена податкова накладна № 107 від 31.01.2024 на загальну суму 32920,52 грн, в т.ч. ПДВ 5486,75 грн.

Відповідно до Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.02.2024 реєстрацію податкової накладної від 31.01.2024 № 107 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 73.20, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

22.03.2024 ТОВ «ЧОРНОМОР-БУДОПТ» подало Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до якого було додано відповідні пояснення та копії документів на підтвердження наданих послуг.

Рішенням комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10788966/44702445 від 26.03.2024 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 107 від 31.01.2024 у зв`язку з надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Вважаючи, що до регіональної комісії органу ДПС Товариством надано повний та вичерпний перелік документів, який відображає всі аспекти господарської операції між Товариством та його контрагентами, позивач звернувся за судовим захистом.

Вирішуючи даний публічно-правовий спір, суд виходить з наступного.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України.

Згідно підпунктом "а", "б" пунктом 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно пункту 201.7 статті 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 20.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, згідно з яким реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі - Порядок № 1165).

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно пунктів 7, 10, 11 Порядку № 1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 № 520.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (комісії регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку на додану вартість (далі - платник податку) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" і "Про електронні довірчі послуги".

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 520 визначено, що платник податку, який склав податкову накладну/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації таких податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

У разі, коли у квитанції до податкової накладної/розрахунку коригування зазначено код товару/послуги згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності/умовним кодом товару/Державним класифікатором продукції та послуг, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції.

Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

За приписами пункту 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Відповідно до пункту 10 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 12 Порядку № 520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Як встановлено судом, реєстрацію податкових накладних позивача №106 від 31.01.2024, №922 від 31.12.2023, №916 від 31.12.2023, №940 від 20.12.2023, №107 від 31.01.2024, №926 від 31.12.2023 року зупинено з тих підстав, що обсяг постачання товару/послуги 73.20 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

У квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оцінюючи наведені в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних підстави контролюючого органу, суд зазначає, що у додатку 1 до Порядку № 1165, визначено критерії ризиковості платника податку. Зокрема, відповідно до п.1 обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі.

Надіслані позивачу квитанції містять вимогу щодо надання пояснень та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

У той же час, податкові накладні №106 від 31.01.2024, №922 від 31.12.2023, №916 від 31.12.2023, №940 від 20.12.2023, №107 від 31.01.2024, №926 від 31.12.2023 року виписані у зв`язку з наданням послуг з просування товарів.

Тобто, документами, які підтверджують факт надання послуг з просування товарів є договори на надання послуг та додаткові угоди, акти наданих послуг, додатки до актів наданих послуг, а також розрахункові документи, які надавалися позивачем до комісії.

Надані позивачем первинні документи відповідають вимогам статей 187, 198, 201 ПК України, частини 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" та мають відповідну юридичну силу.

Однак суд наголошує, що окрім вищезазначених документів, для підтвердження факту надання послуг з просування товарів, у позивача мають бути наявні документи, в яких міститься інформація щодо конкретно наданої послуги, з зазначених у додаткових угодах (розміщення товару Замовника на окремих стелажах та площадках покупців Виконавця; проведення інформаційного обслуговування товарів, які постачаються Замовником та цільового опитування клієнтів, як фактичних так і потенційних; надання інформації Замовнику стосовно періодів проведення рекламних заходів; проведення аналізу рекламно-інформаційної продукції за аналогічними видами продукції; проведення аналізу результатів маркетингових досліджень, формування висновків і рекомендацій; інформування щодо залишку товарів), а також інформація щодо якого товару та в якому об`ємі були надані визначені послуги. У той же час позивачем не надано таких документів ні до податкового органу, ні до суду.

Враховуючи ненадання вищезгаданих документів, у позивача відсутні підтвердження здійснення послуг, зазначених саме у додаткових угодах та щодо визначених у них товарів.

Таким чином, на момент прийняття оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН, позивач не підтвердив реальність здійснення господарських операцій з контрагентами та як наслідок, не підтвердив правомірність формування податкових накладних, а надані ним документи та пояснення є недостатніми для їх реєстрації.

Крім того суд зауважує, що як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видами економічної діяльності позивача за КВЕД є: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний); 27.40 Виробництво електричного освітлювального устаткування; 31.09 Виробництво інших меблів; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 52.10 Складське господарство; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки.

При цьому, зі всіх видів господарської діяльності позивача тільки КВЕД класу 73.20 стосується реклами та включає в себе: вивчення потенціалу ринку, інформованості, прийнятності продуктів, популярності визначеного товару та послуг і купівельних звичок споживачів задля сприяння збуту та розроблення нових видів товарів і послуг, у т.ч. статистичний аналіз результатів; вивчення суспільної думки щодо політичних, економічних і соціальних подій, статистичний аналіз результатів.

Водночас, як в межах класу 73.20, так і в межах інших видів діяльності позивача не передбачається можливості надання послуг з просування товару на платній основі.

Суд зазначає, що саме КВЕД класу 73.11 включає в себе просування товарів, а також: створення та проведення рекламних кампаній: створення та розміщення реклами в газетах, у періодичних виданнях, на радіо й телебаченні, у мережі Інтернет та інших засобах масової інформації; створення та розміщення засобів реклами на відкритому повітрі, наприклад, білбордів, панелей, рекламних рамок, віконного оформлення, виставкових залів, розміщення реклами на транспортних засобах тощо; аерореклама; розповсюдження або доставку рекламних матеріалів або зразків; створення стендів та інших демонстраційних поверхонь і сайтів; проведення маркетингових кампаній та інших рекламних послуг задля залучення й утримання клієнтів: просування товарів; реклама в місці продажу; реклама товарів шляхом розсилання поштою рекламних матеріалів на адреси передбачуваних покупців, визначених на основі списків, складених чи придбаних рекламодавцем; маркетингові консультації.

Однак, серед видів господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорномор-Будопт» відсутній КВЕД класу 73.11, що свідчить про відсутність можливості надання послуг з просування товарів, на які виписано спірні податкові накладні.

Враховуючи зазначене, податкові накладні №106 від 31.01.2024, №922 від 31.12.2023, №916 від 31.12.2023, №940 від 20.12.2023, №107 від 31.01.2024, №926 від 31.12.2023 року, виписані позивачем, не відповідають видам його економічної діяльності, про що відповідачем вірно зазначено в квитанціях про зупинення реєстрації складених позивачем податкових накладних.

Таким чином, суд не вбачає підстав для скасування рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Одеській області № 10788967/44702445 від 26.03.2024, № 10788969/44702445 від 26.03.2024, № 10788970/44702445 від 26.03.2024, № 10788971/44702445 від 26.03.2024, № 10788966/44702445 від 26.03.2024, № 10788968/44702445 від 26.03.2024, оскільки вони прийняті обґрунтовано та відповідно до вимог законодавства.

Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

На думку суду, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, належними та допустимими доказами довів правомірність прийняття оскаржуваних рішення, а тому позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Згідно частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Статтею 242 КАС України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

З урахуванням висновку суду про відмову у задоволенні позову, суд зазначає про відсутність підстав для стягнення з відповідача на користь позивача судового збору.

На підставі викладеного, керуючись статтями 9, 12, 139, 242-246, 255, 262, 295, 297 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорномор-Будопт» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені статтею 255 КАС України.

Рішення може бути оскаржено в порядку та строки встановлені статтями 293, 295 КАС України.

Суддя Токмілова Л.М.

.

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення07.03.2025
Оприлюднено10.03.2025
Номер документу125676114
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/11527/24

Рішення від 07.03.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 12.12.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 28.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 22.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні