Черкаський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 березня 2025 року справа № 580/130/24 м. Черкаси Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Паламаря П.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Чорнобаївської районної державної лікарні ветеринарної медицини до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернувся адвокат Сизько Б.Б. в інтересах Чорнобаївської районної державної лікарні ветеринарної медицини (19901, смт. Чорнобай, вул. Свободи, 36) до Головного управління ДПС у Черкаській області (18000, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235) в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 05.07.2023 №6157/23-00-07-03-01.
В обґрунтуванні позовних вимог зазначено, що за результатами перевірки відповідач протиправно прийняв рішення щодо застосування штрафних санкцій за несвоєчасну подачу звітності з ПДВ та порушені терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вважає, що за спірний період він не був платником ПДВ, а тому і не було підстав для такої реєстрації.
Головним управлінням ДПС у Черкаській області до суду подано відзив, в якому зазначено, що перевіркою встановлено, що позивачем за спірний період досягнуто обсягів надання послуг, що перевищують 1000000,00 грн, а тому позивачу необхідно було здійснити реєстрацію платником ПДВ і відповідно подати звітність з ПДВ. У задоволенні позовних вимог просить відмовити.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.
Чорнобаївська районна державна лікарня ветеринарної медицини є державною установою, основним видом діяльності якої є ветеринарна діяльність (КВЕД 75.00), з 16.12.2022 перебуває у стані припинення.
Головним управлінням ДПС у Черкаській області проведено документальну позапланову перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2017 до 15.05.2023 з питань правильності обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 до 15.05.2023, за результатами якої складений акт від 31.05.2023 №5641/23-00-07-03-01/00709431.
Згідно акту перевірки, за період з 01.01.2017 до 31.12.2017 з наданими до перевірки документами: касові книги, меморіальні ордери № 3 та № 4, відомості рахунків 2313 (2323) «Реєстраційні рахунки», 2111 (2221) «Поточна дебіторська заборгованість за розрахунками за товари, роботи, послуги», 7111 «Доходи від реалізації продукції (робіт, послуг)», 364 «Розрахунки за гарантійним забезпеченням» встановлено надання Чорнобай РДЛВМ послуг у таких обсягах: січень 2017 року на суму 82512.82 грн (реалізація послуг фізичним особам згідно з меморіальним ордером № 3 (рах. №2211/2221) 14000.00 грн і реалізація послуг юридичним особам згідно з меморіальним ордером № 4 (Дт.364) 68512.82 грн); лютий 2017 року на суму 92433.97 грн (рах. №2211/2221 9534.60 грн та Дт.364 82899.37); березень 2017 року на суму 89278.64 грн (рах. №2211/2221 9400.00 грн та Дт.364 79878.64); квітень 2017 року на суму 115979.15 грн (рах. №2211/2221 46315.96 грн та Дт.364 69663.19); травень 2017 року на суму 141257.48 грн (рах. №2211/2221 68009.20 грн та Дт.364 73248.28); червень 2017 року на суму 91777.55 грн (рах. №2211/2221 35569.07 грн та Дт.364 56208.48); липень 2017 року на суму 111971.51 грн (рах. №2211/2221 13345.96 грн та Дт.364 98625.55); серпень 2017 року на суму 94014.83 грн (рах. №2211/2221 14760.32 грн та Дт.364 79254.51); вересень 2017 року на суму 60168.44 грн (рах. №2211/2221 9290.40 грн та Дт.364 50878.04); жовтень 2017 року на суму 102242.26 грн (рах. №2211/2221 13772.20 грн та Дт.364 88470.06); листопад 2017 року на суму 63427.86 грн (рах. №2211/2221 4672.20 грн та Дт.364 58755.66); грудень 2017 року на суму 80827.67 грн (рах. №2211/2221 21000.00 грн та Дт.364 59827.67). Позивачем досягнуто обсягів надання послуг, що перевищують 1000000.00 грн (а саме 1045064.51 грн) у листопаді 2017 року, тобто враховуючи вимоги пункту 183.2 статті 183 Кодексу № 2755 позивачу необхідно було подати заяву про реєстрацію платником ПДВ до 10.12.2017 року.
Згідно даних реєстру платників ПДВ (відповідно до баз ІС «Податковий блок») за період з 01.01.2017 по 08.10.2021 Чорнобай РДЛВМ не була платником ПДВ.
Відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 08.10.2021 №200646173, виданого ГУ ДПС у Черкаській області, Чорнобай РДЛВМ, індивідуальний податковий номер 007094323261, було зареєстровано платником ПДВ з 08.10.2021.
Перевіркою встановлено, що Чорнобаївською районною державною лікарнею ветеринарної медицини не подано податкову звітність з ПДВ за січень 2018 - жовтень 2021 року, а саме не подано 46 декларацій з ПДВ.
Актом перевірки встановлено такі порушення:
- вимог пункту 46.2 статті 46, підпункту 49.18.3 пункту 49.18 статті 49, підпункту 133.4.7 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 р. № 2755-VI (далі Кодексу №2755) у зв`язку з не поданням звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за 2022 рік;
- вимог пунктів 183.1, 183.2 і 183.10 статті 183, пункту 185.1 статті 185 та пункту 187.1 статті 187 Кодексу №2755 у результаті чого занижено суму податку на додану вартість на 773253 грн, у тому числі за грудень 2017 року на 6167 грн, січень 2018 року на 9933 грн, лютий 2018 року на 17727 грн, березень 2018 року на 21491 грн, квітень 2018 року 16291 грн, травень 2018 року на 8121 грн, червень 2018 року на 14961 грн, липень 2018 року на 17736 грн, серпень 2018 року 12828 грн, вересень 2018 року 18131 грн, жовтень 2018 року 24856 грн, листопад 2018 року на 14531 грн, грудень 2018 року на 16983 грн, січень 2019 року на 1967 грн, лютий 2019 року на 23255 грн, березень 2019 року на 6980 грн, квітень 2019 року на 219379 грн, травень 2019 року на 23166 грн, червень 2019 року 9827 грн, липень 2019 року на 15115 грн, серпень 2019 року на 6758 грн, вересень 2019 року на 10916 грн, жовтень 2019 року на 19196 грн, листопад 2019 року на 13762 грн, грудень 2019 року на 12320 грн, січень 2020 року на 11722 грн, лютий 2020 року на 13784 грн, березень 2020 року на 21456 грн, квітень 2020 року на 10996 грн, травень 2020 року на 29889 грн, червень 2020 року на 18275 грн, липень 2020 року на 13699 грн, серпень 2020 року на 13370 грн, вересень 2020 року на 27088 грн, жовтень 2020 грн на 19087 грн, листопад 2020 року на 7140 грн, грудень 2020 року на 19582 грн, січень 2021 року на 16964 грн, лютий 2021 року на 13862 грн, березень 2021 року на 22888 грн, квітень 2021 року на 20543 грн, травень 2021 року на 40286 грн, червень 2021 року на 24555 грн, липень 2021 року на 17314 грн, серпень 2021 року на 26728 грн, вересень 2021 року на 9070 грн, жовтень 2021 року на 27359 грн, листопад 2021 року завищено на 27359 грн;
- вимог підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 Кодексу №2755 у зв`язку з неподанням 46 декларацій із ПДВ за січень 2018 року жовтень 2021 року;
- вимог пунктів 201.1 і 201.10 статті 201 Кодексу №2755 у зв`язку з відсутністю реєстрації податкових накладних на суму ПДВ 7075.25 грн і несвоєчасною реєстрацією у ЄРПН податкових накладних на суму ПДВ 113043.61 грн;
- вимог пункту 63.3 статті 63 Кодексу №2755, абзацу 1 пунктів 8.4, 8.5 розділу VIII Порядку №1588 у зв`язку з неподанням 1 повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, за формою №20-ОПП;
- вимог пунктів 168.1.1, 168.1.2 та 168.1.5 пункту 168.1 статті 168, підпункту 176.2 «а» пункту 176.2 статті 176 Кодексу №2755, що призвело до порушення граничних термінів сплати до бюджету податку на доходи з фізичних осіб із заробітної плати на загальну суму 2276406.23 грн, у тому числі за 2017 рік у сумі 154637.67 грн, за 2018 рік у сумі 304655.87 грн, за 2019 рік у сумі 321640.68 грн, за 2020 рік у сумі 370938.36 грн, за 2021 рік у сумі 553912.09 грн, за 2022 рік у сумі 570621.56 грн;
- вимог пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ та підпунктів 168.1.1, 168.1.2 та 168.1.5 пункту 168.1 статті 168, підпункту 176.2 «а» пункту 176.2 статті 176 Кодексу №2755, що призвело до порушення граничних термінів сплати в бюджет військового збору на загальну суму 122202.11 грн, у тому числі за 2017 рік у сумі 1072.24 грн, за 2018 рік у сумі 7502.64 грн, за 2019 рік у сумі 26941.86 грн, за 2020 рік у сумі 30079.79 грн, за 2021 рік у сумі 24871.77 грн і за 2022 рік у сумі 31733.81 грн;
- вимог пункту 1 частини другої статті 6, частини другої статті 9 Закону України №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», що призвело до заниження єдиного внеску на суму 26381.36 грн.
14.06.2023 представником позивача до контролюючого органу подано заперечення на акт перевірки, де зазначено, що висновки акту перевірки суперечать фактичним обставинам справи та висновкам Верховного Суду. Зазначено, що фактично загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг протягом останніх 12 календарних місяців станом на листопад 2017 року сукупно склала 836051.61 грн.
30.06.2023 Головним управлінням ДПС у Черкаській області розглянуто заперечення позивача на висновки акту перевірки, в яких позивачем надано аргументацію та доведення тільки за пунктом 2, що стосується порушення вимог пунктів 183.1, 183.2 та 183.10 статті 183 Кодексу №2755. Перевіркою було встановлено, що у листопаді 2017 року позивач досяг обсягів надання послуг, що перевищують 1000000 грн, відтак повинен був подати заяву про реєстрацію платником ПДВ до 10.12.2017 року. За даними реєстру платників ПДВ за період 01.01.2017 до 08.10.2021 позивач не був платником ПДВ. За наданими до перевірки банківських документів, актів наданих послуг, рахунків пов`язаних з реалізацією, суми виручки за надані послуги не включали сум ПДВ, позаяк позивач не був платником ПДВ. За даними книг обліку розрахункових операцій, z-звітів РРО за щоденними звітами не відображено позиції суми ПДВ у структурі виторгу, або відображено з показником « 0». Зазначено, що судова практика передбачає встановлення факту наявності чи відсутності сум ПДВ у складі доходів під час визначення граничної суми відповідно до пункту 181.1 статті 181 Кодексу №2755. У ході перевірки позивача встановлено відсутність сум ПДВ у складі сум послуг, що надавалися за період з 01.01.2017 до 08.10.2021. З огляду на зазначене заперечення позивача щодо порушення вимог пунктів 183.1, 183.2 та 183.10 статті 183 Кодексу №2755 є недостатньо обґрунтованими та не належать задоволенню.
05.07.2023 Головним управлінням ДПС у Черкаській області прийняте податкове повідомлення-рішення №6157/23-00-07-03-01 (форма «ПС»), яким збільшено суму грошового зобов`язання зі сплати штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 15640грн у зв`язку з неподанням 46 декларацій із ПДВ за січень 2018 року жовтень 2021 року. (додаток №1 до ППР).
18.09.2023 позивач подав до Державної податкової служби України скаргу на податкове повідомлення-рішення, за результатами розгляду якої Державна податкова служба України прийняла рішення від 17.11.2023 №34399/6/99-00-06-03-01-06, яким оскаржуване податкове повідомлення-рішення залишила без змін, а скаргу без задоволення. Зазначено, що доводи викладені в скарзі не спростовують висновки, викладені в акті перевірки.
Не погоджуючись із оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням позивач звернувся з позовом до суду.
Крім того, згідно рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 11.04.2024 №580/128/24, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду, відмовлено у задоволенні адміністративного позову Чорнобаївської районної державної лікарні ветеринарної медицини щодо визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 05.07.2023 №6161/23-00-07-03-01 у сумі 850578.30 грн., яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 850578,30 грн (за податковими зобов`язаннями 773253 грн та штрафними (фінансовими) санкціями 77325,30 грн).
Надаючи правову оцінку правовідносинам, суд зазначає таке.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (далі - ПК України).
Відповідно до пп. 2 п. 180.1 ст. 180 ПК України встановлено, що для цілей оподаткування платником податку на додану вартість є будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку.
Згідно з п. 181.1 ст. 181 ПК України у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп`ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов`язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.
Відповідно до п. 183.1 та 183.2 ст. 183 ПК України, будь-яка особа, що підлягає обов`язковій реєстрації як платник податку, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву. У разі обов`язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 цього Кодексу.
Згідно з пп. 14.1.178 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу.
Відповідно до п. 183.10 ст. 183 ПК України, будь-яка особа, яка підлягає обов`язковій реєстрації як платник податку, і у випадках та в порядку, передбачених цією статтею, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.
Згідно з п. 185.1 ст. 185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
Виходячи зі змісти норм права та враховуючи рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 11.04.2024 №580/128/24, позивач повинен був здійснити реєстрацію платником ПДВ.
При чому, згідно ч. 4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
В силу обов`язків, закріплених у п. 16.1.2, 16.1.3, 16.1.4 п.16.1 ст. 16 ПК України, платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до вимог п. 36.1, 36,5 ст. 36 ПК України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов`язання, у тому числі податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку, а також суми нарахованого єдиного внеску. (п. 46.1 ст. 46 ПК України).
Відповідно до п. 49.1 ст. 49 ПК України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Підпунктом 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 ПК України встановлено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно з п. 203.1 ст. 203 ПК України, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно з п. 120.1 ст. 120 ПК України встановлено, що неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» (далі - Закон № 2836-ІХ, набрав чинності 03.01.2023) внесені зміни у п. 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПК України.
Відповідно до п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПК України, визначено, що у разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо подання звітності, у тому числі передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для звітності, що подається за річний звітний (податковий) період), граничний термін подання якої припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, I квартал 2022 року (для звітності, що подається за квартальний звітний (податковий) період) та звітності за лютий - травень 2022 року (для звітності, що подається за місячний звітний (податковий) період), за умови подання такої звітності до контролюючого органу не пізніше 20 липня 2022 року.
У разі звільнення платника податків від відповідальності з підстав, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, податкові повідомлення-рішення, якими були визначені йому штрафні (фінансові) санкції та/або пеня за несвоєчасне виконання податкових обов`язків, крім сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, вважаються скасованими (відкликаними) з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України".
Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 затверджено «Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України».
Згідно з п. 1 розділу II зазначеного Порядку передбачено, що підставами неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є:
1)втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;
2)неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;
3)використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень;
4)можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов`язків);
5)відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами:
посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи;
юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи.
6)перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації;
7)інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.
Згідно матеріалів справи, підстави для звільнення від відповідальності за неподання податкової звітності у Чорнобаївської районної державної лікарні ветеринарної медицини відсутні.
Отже, контролюючим органом правильно кваліфіковано вказані обставини, що є підставою для застосування штрафних (фінансових) санкцій у відповідності до п. 120.1 ст. 120 ПК України.
Аналогічні правові висновки викладені Верховним Судом у постанові від 04.10.2023 по справі №160/19575/22.
Доводи позивача про відсутність подання податкових декларацій з податку на додану вартість до контролюючого органу є безпідставні.
З огляду на викладене, оскаржуване податкове повідомлення - рішення є правомірним та не підлягає скасуванню.
Згідно частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. При цьому в силу положень частини 2 статті 77 вказаного кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Оскільки в задоволенні адміністративного позову відмовлено, суд не вирішує питання про понесені судові витрати у вигляді сплаченого судового збору.
Керуючись статтями 6, 9, 14, 139, 242-245, 255, 295, 370 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Копію рішення направити сторонам по справі.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання рішення.
Суддя Петро ПАЛАМАР
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2025 |
Оприлюднено | 10.03.2025 |
Номер документу | 125677540 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших зборів |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Петро ПАЛАМАР
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні