Постанова
від 25.02.2025 по справі 400/10012/24
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 лютого 2025 р.м. ОдесаСправа № 400/10012/24

Категорія:111010000Головуючий в 1 інстанції: Мельник О.М.

Місце ухвалення: м. Миколаїв

Дата складання повного тексту: 02.12.2024 р.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

у складі:

головуючого Бітова А.І.

суддів Лук`янчук О.В.

Ступакової І.Г.

при секретарі Молодові В.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі (в режимі відеоконференції) адміністративну справу за апеляційною скаргою приватного підприємства "Телерадіокомпанія "ТЕХНІКА" на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2024 року у справі за позовом приватного підприємства "Телерадіокомпанія "ТЕХНІКА" до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,,

В С Т А Н О В И Л А :

У жовтні 2024 року приватне підприємство "Телерадіокомпанія "ТЕХНІКА" (далі ПП "ТРК "ТЕХНІКА") звернулося до суду з позовом до Головного управління (далі ГУ) ДПС у Миколаївській області про:

-визнання протиправним та скасування рішення ГУ ДПС у Миколаївській області від 30 вересня 2024 року №103/14-29-09-08-09/25380541 про анулювання реєстрації платника єдиного податку;

-зобов`язання ГУ ДПС у Миколаївській області поновити реєстрацію ПП "ТРК ТЕХНІКА" як платника єдиного податку з 30 вересня 2024 року.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що рішення відповідача про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (далі ПДВ) ПП "ТРК ТЕХНІКА" є протиправним та таким, що суперечить нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини, тому підлягає скасуванню.

Відповідач позов не визнав, вказуючи, що юридичні особи які є платниками єдиного податку третьої групи та здійснюють діяльність за видами економічної діяльності класу 61.10 "Діяльність у сфері проводового електрозв`язку" та класу 61.90 "Інша діяльність у сфері електрозв`язку", не мають права застосовувати спрощену систему оподаткування. За результатом перевірки щодо дотримання платником єдиного податку ПП "ТРК "ТЕХНІКА" вимог перебування на спрощеній системі оподаткування встановлено порушення вимог абз.8 пп.291.5.1 п.291.5 ст. 291 ПК України, а саме: не можуть бути платниками єдиного податку третьої групи суб`єкти господарювання, які здійснюють види діяльності 61.90 Інша діяльність у сфері електрозв`язку, тому відповідач вважає, що рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку від 30 вересня 2024 року №103/14-29-04-08-09/25380541 по ПП "ТРК "ТЕХНІКА" є правомірним та скасуванню не підлягає.

Справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2024 року відмовлено ПП "ТРК "ТЕХНІКА" в задоволенні позову до ГУ ДПС у Миколаївській області.

В апеляційній скарзі ПП "ТРК "ТЕХНІКА" ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з неправильним застосуванням норм матеріального права.

Доводи апеляційної скарги:

-ПП "ТРК ТЕХНІКА" здійснює господарську діяльність виключно як провайдер інтернет згідно КВЕД 61.90, використовуючи власну мережу. ПП "ТРК ТЕХНІКА" послуг технічного обслуговування і експлуатації електронних комунікаційних мереж не надає, не займається ні поштовим, ані телефонним зв`язком. ПП "ТРК ТЕХНІКА" не укладало із третіми особами послуг технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле- і радіомовлення, проводового радіомовлення та телемереж чи то послуг телефонного зв`язку (жодного виду), послуг поштового зв`язку, не надавало таких послуг та на отримувало оплати за такі послуги;

-контролюючим органом розцінений вид економічної діяльності надання послуг по доступу до мережі Інтернет, до діяльності з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж. Однак, позивачем не надаються вказані послуги, а надані ним послуги з доступу до мережі Інтернет, такими не являються;

-апелянт наголошує, що, відповідно Закону України "Про електронні комунікації" від 16 грудня 2020 року №1089-ІХ (далі Закон №1089-ІХ), будь-який оператор електронних комунікацій може бути постачальником електронних комунікаційних мереж та/або послуг, але не кожен постачальник електронних комунікаційних послуг є оператором електронних комунікацій;

-згідно з орієнтованим переліком видів електронних комунікаційних послуг, постачальник електронних комунікаційних послуг може надавати послугу технічного обслуговування і експлуатації електронних комунікаційних мереж (код послуги OS.SI), що, за визначенням, означає послугу з підтримки у працездатному стані обладнання електронних комунікаційних мереж в процесі його експлуатації, при якому воно здатне виконувати задані функції. зберігаючи задані значення параметрів у межах, які встановлені в нормативно-технічній документації; експлуатації електронних комунікаційних мереж. Як вбачається з матеріалів справи, позивач є постачальник електронних комунікаційних послуг із надання доступу до мережі Інтернет (IA.SI). Ця послуга забезпечує доступ до мережі Інтернет і можливість логічного з`єднання з кінцевими точками мережі Інтернет незалежно від технології, що застосовується в електронній комунікаційній мережі, та кінцевого (термінального) обладнання, що застосовується. У тому числі послуга широкосмугового доступу до мережі Інтернет, з використанням мережі (власної мережі). В той же час, позивач не надає послуги OS.SI. Таким чином, за наявними у справі матеріалами, позивач не здійснює фактично діяльності за вказаними у ст. 291 ПК України видами, а тому рішення ГУ ДПС у Миколаївській області від 30 вересня 2024 року №103/14-29-09-08- 09/25380541 є протиправним;

-код виду діяльності не створює прав чи обов`язків для підприємств і організацій, не спричинює жодних правових наслідків. Будь-яке використання КВЕД не для статистичних потреб (адміністративних або нормативних) здійснюють самі користувачі за власними правилами, відповідаючи за це та належно пояснюючи таке використання. Отже, види діяльності у сфері електронних комунікацій, передбачені в Орієнтовному переліку можуть не збігатися з КВЕД, та такий збіг або його відсутність не створює прав та обов`язків для суб`єктів господарювання та жодні правові наслідки зазначеного відсутні. Аналогічні висновки вказані у постанові Верховного суду від 21 лютого 2024 року по справі №910/15634/23, від 10 лютого 2022 року по справі №910/9907/21, від 10 лютого 2022 року по справі №910/9907/21;

-в оскаржуваному рішенні відповідачем не було досліджено та встановлено, який конкретний вид (види) економічної діяльності у межах класу 61.90 виконується позивачем. Тому, відсутність аналізу ГУ ДПС конкретних видів діяльності, що виконуються позивачем в межах класу 61.90 призвело до необґрунтованого обмеження його права на застосування спрощеної системи оподаткування, яке пов`язане саме із дослідженням конкретних видів діяльності, що виконуються ним в межах класу 61.90. В той же час, обмеження перебування на Єдиному податку згідно до абз.8 п.п.291.5.1 п.291.5 ст. 291 ПК України стосується виключно суб`єктів, які безпосередньо здійснюють саме види діяльності прямо зазначені у ПК України: Поштовий зв`язок, Телефонний зв`язок, Діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж.

У відзиві ГУ ДПС у Миколаївській області на апеляційну скаргу вказується, що рішення суду першої інстанції є правильним, а тому у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ПП "ТРК "ТЕХНІКА", перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.

Судом першої інстанції встановлені, судом апеляційної інстанції підтверджені, учасниками апеляційного провадження неоспорені наступні обставини.

ПП "ТРК "ТЕХНІКА" здійснює господарську діяльність виключно як провайдер інтернет згідно КВЕД 61.90, використовуючи власну мережу.

Наказом Державного комітету статистики України від 23 грудня 2011 року №396 визначено, що до КВЕД ДК 009:2010 61.90 "Інша діяльність у сфері електрозв`язку" розділу 61 "Телекомунікації (електрозв`язок)" включається, зокрема надання доступу до мережі Інтернет через мережі, встановлені між клієнтами та інтернет-провайдерами, що не належать або контролюють ISP, таких як комутований доступ до мережі Інтернет тощо.

ПП "ТРК ТЕХНІКА" послуг технічного обслуговування і експлуатації електронних комунікаційних мереж не надає.

ПП "ТРК ТЕХНІКА" не займається ні поштовим, ані телефонним зв`язком. Позивачем надаються абонентам послуги доступу до мережі Інтернет і, власне, за ці послуги позивач отримує оплату.

Позивач не укладав із третіми особами послуг технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле- і радіомовлення, проводового радіомовлення та телемереж чи то послуг телефонного зв`язку (жодного виду), послуг поштового зв`язку, не надавало таких послуг та на отримувало оплати за такі послуги. Позивач з 01 липня 2019 року зареєстрований платником єдиного податку і виконує свої зобов`язання відповідно до чинного законодавства.

Листом №22731/6/14-29-04-08-05 від 11 жовтня 2023 року ГУ ДПС у Миколаївській області витребувало від ПП "ТРК ТЕХНІКА" інформацію, що здійснення підприємством діяльності по видам діяльності КВЕД 61.10 та 61.20, які зазначені в реєстраційних документах ПП "ТРК ТЕХНІКА".

На даний лист позивач надав документи, які підтверджують, що ПП "ТРК ТЕХНІКА" з 2019 року не проводить господарських операцій, які підпадають під визначення КВЕД 61.10 та 61.20, а займається виключно постачанням Інтернету (КВЕД 61.90).

20 березня 2024 року ГУ ДПС у Миколаївській області було складено акт перевірки щодо дотримання ПП "ТРК ТЕХНІКА" вимог перебування на спрощеній системі оподаткування, в якому відповідач послався на наявність у ПП "ТРК ТЕХНІКА" видів діяльності КВЕД 61.10 та 61.20 21 березня 2024 року.

Позивач надав письмові заперечення на вищевказаний акт перевірки та документи, які підтверджують, що він з 2019 року не проводить господарських операцій, які підпадають під визначення КВЕД 61.10 та 61.20, а займається виключно постачанням Інтернету ( КВЕД 61.90).

Жодних рішень по результатам акту перевірки 20 березня 2024 року ГУ ДПС у Миколаївській області не приймалось, і ПП "ТРК ТЕХНІКА" продовжувало перебувати на спрощеній системі оподаткування.

29 липня 2024 року позивач отримав лист №17787/6/14-29-04-08-05 від податкової служби, в якому зазначалося, що на підставі Закону №1089-ІХ платники податків юридичні особи, які постачають електронні комунікаційні послуги, не мають права застосовувати спрощену систему оподаткування.

У відповіді на цей лист ПП "ТРК ТЕХНІКА" надало лист пояснення та юридичну аргументацію від 28 серпня 2024 року (додаток 1 до комісії), що підтверджує відповідність умовам перебування на спрощеній системі оподаткування.

12 вересня 2024 року відповідач надіслав акт камеральної перевірки №15023/14-29-04-08-09-06/25380541 де зазначено, що і діяльність за КВЕД 61.90 ''інша діяльність у сфері електрозв`язку не дає права на перебування на спрощеній системі оподаткування.

Позивач надав заперечення на акт перевірки від 12 вересня 2024 року та пояснення інші документальні докази, включаючи банківські виписки, які підтверджують надходження коштів виключно за послуги доступу до мережі Інтернет, що підтверджує відповідність умовам перебування на спрощеній системі оподаткування однак відповідачем не було взято до уваги та 30 вересня 2024 року відповідач прийняв рішення №103/14-29-09-08-09/25380541 про анулювання реєстрації платника єдиного податку ПП "ТРК ТЕХНІКА".

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що юридичні особи які є платниками єдиного податку третьої групи та здійснюють діяльність за видами економічної діяльності класу 61.10 "Діяльність у сфері проводового електрозв`язку та класу 61.90 "Інша діяльність у сфері електрозв`язку", не мають права застосовувати спрощену систему оподаткування.

За результатом перевірки щодо дотримання платником єдиного податку ПП "ТРК "ТЕХНІКА" вимог перебування на спрощеній системі оподаткування відповідачем встановлено порушення вимог абз.8 пп.291.5.1 п.291.5 ст. 291 ПК України, а саме: не можуть бути платниками єдиного податку третьої групи суб`єкти господарювання, які здійснюють види діяльності 61.90 Інша діяльність у сфері електрозв`язку, а тому рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку від 30 вересня 2024 року №103/14-29-04-08-09/25380541 по ПП "ТРК "ТЕХНІКА" є правомірним.

Колегія суддів не погоджується з цими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, визначаються положеннями ПК України.

Згідно п.291.3 ст. 291 ПК України юридична особа чи фізична особа-підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Пунктом 291.5 ст. 291 ПК України визначені види діяльності під час здійснення яких суб`єкт господарювання не може бути платником єдиного податку першої третьої груп.

Відповідно до приписів розділу 1 Сфера застосування вступної частини до Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 11 жовтня 2010 року №457, КВЕД це статистичний інструмент для впорядкування економічної інформації. Класифікація не завжди відповідає всім потребам користувачів за межами статистичної системи, у зв`язку з чим можуть виникнути суперечності стосовно юридичного використання коду КВЕД. Слід мати на увазі, що код виду діяльності не створює прав чи обов`язків для підприємств і організацій, не спричинює жодних правових наслідків. Код виду діяльності не обов`язково достатній критерій для виконання умов, передбачених нормативними актами. У застосуванні нормативних актів чи контрактів код виду діяльності - це припущення, а не доказ. Будь-яке використання КВЕД не для статистичних потреб (адміністративних або нормативних) здійснюють самі користувачі за власними правилами, відповідаючи за це та належно пояснюючи таке використання.

Згідно з КВЕД-2010 клас 61.90. Інша діяльність у сфері електрозв`язку належить до розділу 61 Телекомунікації (електрозв`язок), який включає діяльність із надання телекомунікаційних та інших супутніх послуг, таких як передавання голосових, текстових, звукових або відеоданих. Устаткування, за допомогою якого здійснюють подібну діяльність, може функціонувати як на основі однієї технології, так і на основі комбінації декількох технологій. Спільність видів діяльності, включених до цього розділу, полягає в передаванні контенту без залучення до процесу його створення. Поділ діяльності у цьому розділі залежить від типу задіяної інфраструктури. У випадку передавання телевізійних сигналів це може включати формування пакета програм (які створені у розділі 60) для їх поширення.

Поділ видів діяльності згідно з розділом 61 КВЕД 2010 на класи здійснюється за ознакою видів електрозв`язку, в межах яких суб`єктом господарювання здійснюється телекомунікаційна діяльність: проводів, безпроводовий, супутниковий.

Відповідно п.8 пп.291.5.1 п.291.5 ст. 291 ПК України до видів діяльності, під час здійснення яких суб`єкт господарювання не може перебувати на спрощеній системі оподаткування, віднесено діяльність з надання послуг пошти (крім кур`єрської діяльності), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв`язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв`язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв`язку з використанням безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з правом технічного обслуговування і надання в користування каналів електрозв`язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг рухомого (мобільного) телефонного зв`язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв`язку, діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле- і радіомовлення, проводового радіомовлення та телемереж.

Згідно п.299.10 ст. 299 ПК України реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі наявності певних обставин, перелік яких зазначений у вказаному пункті.

Пунктом 299.11 ст. 299 ПК України визначено, що у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої третьої груп вимог, встановлених цією главою, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої - третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб`єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом.

Виходячи з вказаної норми права, не можуть бути платниками єдиного податку третьої групи суб`єкти господарювання, які здійснюють діяльність, зокрема, діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж.

Тобто, перелік видів діяльності, що можуть бути віднесені до групи 61.90 "Інша діяльність у сфері електрозв`язку" розділу 61 Телекомунікації може включати, у тому числі, але не виключно, діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, що визначений п.8 пп.291.5.1 п.291.5 ст. 291 ПК України.

Проте, сам факт зазначення суб`єктом господарювання здійснення діяльності у межах класу 61.90. не може беззаперечно свідчити про те, що позивачем здійснюється саме діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж.

Відтак, декларування позивачем діяльності за кодом КВЕД 61.90. не може бути критерієм визначення заборонених для застосування спрощеної системи оподаткування (єдиний податок) видів господарської діяльності, оскільки крім зазначених у пп.8 пп.291.5.1 п.291.5 ст. 291 ПК України видів господарської діяльності, кодом КВЕД 61.90. визначені інші види діяльності (як то наведено вище), які не заборонені для застосування спрощеної системи оподаткування.

3 01 січня 2022 року набрав чинності Закон України "Про електронні комунікації" від 16 грудня 2020 року №1089-IX (далі Закон №1089-IX) яким визначено правові та організаційні основи державної політики у сферах електронних комунікацій та радіочастотного спектра, а також права, обов`язки та відповідальність фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у відповідній діяльності або користуються електронними комунікаційними послугами.

Так, відповідно до визначень, наведених у ст. 2 Закону №1089-IX, мережа Інтернет (Інтернет) глобальна електронна комунікаційна мережа, що призначена для передачі даних та складається з фізично та логічно взаємоз`єднаних окремих електронних комунікаційних мереж, взаємодія яких базується на використанні єдиного адресного простору та на використанні інтернет-протоколів, визначених міжнародними стандартами.

Послуга доступу до мережі Інтернет електронна комунікаційна послуга, що забезпечує доступ до мережі інтернет і можливість логічного з`єднання з кінцевими точками мережі Інтернет незалежно від технології, що застосовується в електронній комунікаційній мережі, і кінцевого (термінального) обладнання, що використовується.

Електронна комунікаційна мережа комплекс технічних засобів електронних комунікацій та споруд, призначених для надання електронних комунікаційних послуг.

Електронна комунікація (телекомунікація, електрозв`язок) передавання та/або приймання інформації незалежно від її типу або виду у вигляді електромагнітних сигналів за допомогою технічних засобів електронних комунікацій.

Електронна комунікаційна послуга послуга, що полягає в прийманні та/або передачі інформації через електронні комунікаційні мережі, крім послуг з редакційним контролем змісту інформації, що передається за допомогою електронних комунікаційних мереж і послуг.

Постачальник електронних комунікаційних послуг суб`єкт господарювання, який фактично надає та/або має право надавати електронні комунікаційні послуги на власних мережах та/або на мережах інших постачальників електронних комунікаційних послуг.

Постачальник електронних комунікаційних мереж суб`єкт господарювання, який надає послуги доступу до електронної комунікаційної мережі, що знаходиться в його володінні, та до пов`язаних з нею засобів, або з використанням віртуальних мереж.

Оператор електронних комунікацій (оператор) суб`єкт господарювання, який володіє, здійснює експлуатацію та управління електронними комунікаційними мережами та/або пов`язаними засобами.

У разі постачання електронних комунікаційних мереж оператор вважається також постачальником електронних комунікаційних мереж.

У разі постачання електронних комунікаційних послуг оператор вважається також постачальником електронних комунікаційних послуг.

У свою чергу, згідно п.87 ст. 2 Закону №1089-IX постачальник електронних комунікаційних послуг суб`єкт господарювання, який фактично надає та/або має право надавати електронні комунікаційні послуги на власних мережах та/або на мережах інших постачальників електронних комунікаційних послуг, та з п.85 цієї статті постачальник електронних комунікаційних мереж суб`єкт господарювання, який надає послуги доступу до електронної комунікаційної мережі, що знаходиться в його володінні, та до пов`язаних з нею засобів, або з використанням віртуальних мереж.

Колегія суддів констатує, що Закон №1089-IX не визначає окремого суб`єкта господарювання, який має право на здійснення діяльності у сфері електронних комунікаційних послуг без права на технічне обслуговування та експлуатацію мереж.

В той же час, як зазначено вище, неможливість перебування суб`єкта господарювання на прощеній системі оподаткування податкове законодавство пов`язує саме з тим, що суб`єкт господарювання здійснює діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж.

Отже, з метою встановлення можливості чи неможливості перебування позивача на спрощеній системі оподаткування, визначальним є встановлення тих видів діяльності, які здійснює позивач.

Відповідно ст. 16 Закон №1089-IX суб`єкти господарювання, які мають намір здійснювати господарську діяльність як постачальники електронних комунікаційних мереж та/або послуг, повинні протягом місяця від початку такої діяльності надіслати до регуляторного органу повідомлення про початок здійснення діяльності у сфері електронних комунікацій.

Згідно ст. 17 вказаного Закону, регуляторний орган (Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку (далі НКЕК) включає ці відомості та веде Реєстр постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг в електронному вигляді за встановленими ним порядком та формою.

Постановою НКЕК від 20 квітня 2022 року №30 "Питання ведення реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг", зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 07 травня 2022 року за №502/37838 (зі змінами), затверджено Порядок ведення реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг та його форму, а також Орієнтовний перелік видів електронних комунікаційних послуг.

У Орієнтовному переліку видів електронних комунікаційних послуг, надане таке визначення послуги доступу до мережі Інтернет (код послуги IA.S1) послуга, що забезпечує доступ до мережі Інтернет і можливість логічного з`єднання з кінцевими точками мережі Інтернет незалежно від технології, що застосовується в електронній комунікаційній мережі, і кінцевого (термінального) обладнання, що використовується.

Відповідно до Орієнтовного переліку видів електронних комунікаційних послуг постачальник електронних комунікаційних послуг може надавати послугу технічного обслуговування і експлуатації електронних комунікаційних мереж (код послуги OS.S1), що, за визначенням, означає послугу з підтримки у працездатному стані обладнання електронних комунікаційних мереж в процесі його експлуатації, при якому воно здатне виконувати задані функції, зберігаючи задані значення параметрів у межах, які встановлені в нормативно-технічній документації; експлуатації електронних комунікаційних мереж.

У спірному випадку встановлено, що ПП "ТРК ТЕХНІКА" включено до Реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг за №4941, як постачальник електронних комунікаційних послуг, що надає послуги доступу до мережі Інтернет ( код послуги IA.S1).

Відомостей про те, що позивач надає послуги з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж (код послуги OS.S1), матеріали справи не містять.

Отже, встановлені обставини справи свідчать про те, що позивач не здійснює види діяльності, які є несумісними з перебуванням суб`єкта господарювання на прощеній системі оподаткування, а тому колегія суддів вважає протиправним рішення ГУ ДПС у Миколаївській області від 30 вересня 2024 року №103/14-29-09-08-09/25380541 про анулювання реєстрації платника єдиного податку.

Вказані обставини залишені поза увагою судом першої інстанції, що призвело до винесення рішення з яким не погоджується колегія суддів.

Підсумовуючи викладене, колегія суддів вважає помилковим висновок суду першої інстанції щодо відсутності підстав для задоволення позову ПП "ТРК ТЕХНІКА".

Враховуючи, що судом першої інстанції порушені норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а також, що висновки суду не відповідають обставинам справи, судова колегія, керуючись п.п.3, 4 ч.1 ст. 317 КАС України вважає необхідним, скасовуючи рішення суду першої інстанції, ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги ПП "ТРК ТЕХНІКА".

Частиною 1 ст. 139 КАС України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, ПП "Телерадіокомпанія "ТЕХНІКА" було сплачено судовий збір за подачу адміністративного позову у розмірі 3 028 грн., що підтверджується платіжною інструкцією №1354 від 19 жовтня 2024 року та за подачу апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції у розмірі 4 542 грн., що підтверджується квитанцією №А3UD-ВЕ7А-4АЕЕ від 28 грудня 2024 року.

З урахуванням задоволення позовних вимог ПП "Телерадіокомпанія "ТЕХНІКА", колегія суддів вважає за необхідне стягнути на користь позивача сплачений судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Миколаївській області у загальній сумі 4 542 грн.

Оскільки дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, постанова суду апеляційної інстанції відповідно до ч.5 ст. 328 КАС України в касаційному порядку оскарженню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 308, 310, п.2 ч.1 ст. 315, ст.ст. 317, 321, 322, 325, ч.5 ст. 328 КАС України, колегія суддів,

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу приватного підприємства "Телерадіокомпанія "ТЕХНІКА" задовольнити.

Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2024 року скасувати.

Ухвалити у справі постанову, якою позов приватного підприємства "Телерадіокомпанія "ТЕХНІКА" задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Миколаївській області від 30 вересня 2024 року №103/14-29-09-08-09/25380541 про анулювання реєстрації платника єдиного податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Миколаївській області поновити реєстрацію приватного підприємства "ТРК ТЕХНІКА" як платника єдиного податку з 30 вересня 2024 року.

Стягнути з рахунку бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (54001, м. Миколаїв, вул. Лягіна, 6, код ЄДРПОУ 44104027) на користь приватного підприємства "Телерадіокомпанія "ТЕХНІКА" (56500, вул. Одеська, 16а, м. Вознесенськ, Миколаївська область, код ЄДРПОУ 25380541) судовий збір у загальному розмірі 7 570 грн. (сім тисяч п`ятсот сімдесят грн.), з яких за звернення до суду з адміністративним позовом у сумі 3 028 грн. та апеляційною скаргою у сумі 4 542 грн.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків передбачених п.2 ч.5 ст. 328 КАС України.

Повне судове рішення складено 06 березня 2025 року.

Головуючий: Бітов А.І.

Суддя: Лук`янчук О.В.

Суддя: Ступакова І.Г.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.02.2025
Оприлюднено10.03.2025
Номер документу125678597
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —400/10012/24

Постанова від 25.02.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Постанова від 25.02.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 18.02.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 02.12.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні