Подільський районний суд міста Києва
Справа № 758/3087/25
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 березня 2025 року м. Київ
Слідчий суддя Подільського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю: секретаря судового засідання - ОСОБА_2 , прокурора - ОСОБА_3 , захисника - адвоката ОСОБА_4 , підозрюваної - ОСОБА_5 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого СВ Подільського УП ГУНП в м. Києві ОСОБА_6 , погодженого прокурором Подільської окружної прокурати м. Києва ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні
№ 42021102070000169 від 02.08.2021, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 111-2 КК України, про застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою без визначення застави стосовно:
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, уродженки м. Конотоп, Сумської області, неодруженої, утримує неповнолітню дитину ( ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ), процюючої заступником директора
ТОВ «НВП «Вагон Сервіс», з вищою економічною освітою, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої,
підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28,
ч. 1 ст. 111-2 КК України,
дослідивши матеріали клопотання, заслухавши позицію прокурора, підозрюваної, її захисника, -
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий СВ Подільського УП ГУНП в м. Києві ОСОБА_6 , за погодження прокурором Подільської окружної прокурати м. Києва ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні № 42021102070000169 від 02.08.2021, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 111-2 КК України, подав клопотання про застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою без визначення застави стосовно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Процесуальне керівництво у вказаному кримінальному провадженні здійснюється Подільською окружною прокуратурою міста Києва.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 24.10.1945 набув чинності Статут Організації Об`єднаних Націй, підписаний 26.06.1945, яким фактично створено Організацію Об`єднаних Націй (далі - ООН).
До складу ООН увійшли Союз Радянських Соціалістичних Республік (правонаступником якого з 1991 року є Російська Федерація), Українська Радянська Соціалістична Республіка (правонаступницею якої з 1991 року є Україна) та ще 49 держав-засновниць, а в подальшому до вказаної міжнародної організації прийняті інші держави світу.
Відповідно до частини 4 статті 2 Статуту ООН, усі Члени зазначеної організації утримуються у своїх міжнародних відносинах від загрози силою або її застосування як проти територіальної недоторканності чи політичної незалежності будь-якої держави, так і будь-яким іншим чином, несумісним з Цілями Об`єднаних Націй.
Декларацією Генеральної Асамблеї ООН «Про неприпустимість втручання у внутрішні справи держав, про огородження їх незалежності і суверенітету» від 21.12.1965 закріплено, що держави не мають права втручатися прямо чи опосередковано з якої б то не було причини у внутрішні та зовнішні справи іншої держави. Засуджуються не тільки збройне втручання, але також всі інші форми втручання, спрямовані проти правосуб`єктності держави або проти її політичних, економічних чи культурних елементів. Всі держави повинні утримуватися від того, щоб організовувати, допомагати, створювати, фінансувати, заохочувати або допускати збройну, підривну або терористичну діяльність.
Декларацією Генеральної Асамблеї ООН «Про принципи міжнародного права, що стосуються дружніх відносин і співробітництва між державами відповідно до Статуту ООН» від 24.10.1970 закріплено принцип, згідно з яким держави утримуються в своїх міжнародних відносинах від загрози силою або її застосування проти територіальної цілісності або політичної незалежності будь-якої держави.
Декларацією Генеральної Асамблеї ООН «Про неприпустимість інтервенції і втручання у внутрішні справи держав» від 09.12.1981 закріплено, що держави не мають права здійснювати інтервенцію або втручання в будь-якій формі або по якій б то не було причині у внутрішні чи зовнішні справи інших держав; принцип відмови від інтервенції і невтручання у внутрішні і зовнішні справи держав включає: суверенітет, політичну незалежність, територіальну недоторканність, національну єдність і безпеку всіх держав; суверенне і невід`ємне право держави вільно визначати свою власну політичну, економічну, культурну та соціальну систему, розвивати свої міжнародні відносини і здійснювати невід`ємний суверенітет над своїми природними ресурсами відповідно до волі її народу без зовнішньої інтервенції, втручання, підривної діяльності, примусу або загрози в якій би то не було формі; обов`язок держав утримуватися в їх міжнародних відносинах від загрози силою або її застосуванням в якій би то не було формі з метою порушити міжнародно-визнані кордони іншої держави, порушити політичний, соціальний або економічний порядок інших держав, повалити або змінити політичну систему іншої держави або його уряд, викликати напруженість між двома або більше державами; обов`язок держави утримуватися від збройної інтервенції, підривної діяльності, військової окупації або будь-якої іншої форми інтервенції і втручання, явної або прихованої, спрямованої проти іншої держави або групи держав, або від будь-якого акту військового, політичного або економічного втручання у внутрішні справи іншої держави; обов`язок держави утримуватися від будь-яких дій або спроб в якій би то не було формі або під яким би то ні було приводом дестабілізувати або підірвати стабільність іншої держави або будь-якого з його інститутів; обов`язок держави утримуватися від спроб впливати, сприяти, заохочувати або підтримувати прямо або опосередковано бунтівну або сепаратистську діяльність в інших державах під яким би то не було приводом, або від будь-яких дій, спрямованих на порушення єдності або підрив, або повалення політичного устрою інших держав.
Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки 24.08.1991 схвалено Акт проголошення незалежності України, яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави - України.
Незалежність України визнано більшістю держав світу, у тому числі 05.12.1991 Російською Федерацією.
Пунктами 1, 2 Меморандуму «Про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї» від 05.12.1994 закріплено, що Російська Федерація, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії і Сполучені Штати Америки підтвердили Україні їх зобов`язання згідно з принципами Заключного акту Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 поважати незалежність і суверенітет та існуючі кордони України, зобов`язалися утримуватися від загрози силою чи її використання проти політичної незалежності України.
Статтями 1-3 Конституції України, яка прийнята Верховною Радою України 28.06.1996, визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Стаття 18 Конституції України визначає, що зовнішньополітична діяльність України спрямована на забезпечення її національних інтересів і безпеки шляхом підтримання мирного і взаємовигідного співробітництва з членами міжнародного співтовариства за загальновизнаними принципами і нормами міжнародного права.
Відповідно до положень Статуту ООН і зобов`язань за Заключним актом Наради з безпеки та співробітництва в Європі, 31.05.1997 укладено Договір про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією (ратифікований Законом України від 14.01.1998 № 13/98-ВР та Федеральним Законом РФ від 02.03.1999
№ 42-ФЗ).
Згідно зі ст.ст. 2-3 зазначеного Договору Російська Федерація зобов`язалась поважати територіальну цілісність України, підтвердила непорушність існуючих кордонів між Україною та Російською Федерацією та розбудову відносин на основі принципів взаємної поваги, суверенної рівності, територіальної цілісності та невтручання у внутрішні справи.
Крім того, у статтях 1-5 Декларації Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 14.12.1974 № 3314 (XXIX), серед іншого, визначене поняття агресії, яке є аналогічним з визначенням збройної агресії в ст. 1 Закону України «Про оборону України», зокрема збройна агресія це застосування іншою державою або групою держав збройної сили проти України. Збройною агресією проти України вважається будь-яка з таких дій:
- вторгнення або напад збройних сил іншої держави або групи держав на територію України, а також окупація або анексія частини території України;
- блокада портів, узбережжя або повітряного простору, порушення комунікацій України збройними силами іншої держави або групи держав;
- напад збройних сил іншої держави або групи держав на військові сухопутні, морські чи повітряні сили або цивільні морські чи повітряні флоти України;
- засилання іншою державою або від її імені озброєних груп регулярних або нерегулярних сил, що вчиняють акти застосування збройної сили проти України, які мають настільки серйозний характер, що це рівнозначно переліченим в абзацах п`ятому - сьомому цієї статті діям, у тому числі значна участь третьої держави у таких діях;
- дії іншої держави (держав), яка дозволяє, щоб її територія, яку вона надала в розпорядження третьої держави, використовувалася цією третьою державою (державами) для вчинення дій, зазначених в абзацах п`ятому - восьмому цієї статті;
- застосування підрозділів збройних сил іншої держави або групи держав, які перебувають на території України відповідно до укладених з Україною міжнародних договорів, проти третьої держави або групи держав, інше порушення умов передбачених такими договорами, або продовження перебування цих підрозділів на території України після припинення дії зазначених договорів.
Підрозділ збройних сил іншої держави - військове формування іноземної держави, що має постійну чи тимчасову організацію, належить до сухопутних (наземних), морських, повітряних або спеціальних військ (сил) цієї держави, оснащене легкою зброєю чи важкою бойовою технікою, яка підпадає під дію Договору про звичайні збройні сили в Європі, перебуває під командуванням особи, відповідальної перед своєю державою і законами України за поведінку своїх підлеглих, які зобов`язані дотримуватися внутрішньої дисципліни, законів України, норм міжнародного права.
Жодні міркування будь-якого характеру, з політичних, економічних, військових чи інших причин, не можуть слугувати виправданням агресії.
Крім того, Російська Федерація є постійним членом ради безпеки ООН, на яку покладено відповідальність за підтримку міжнародного миру та безпеки.
Водночас проведеним досудовим розслідуванням встановлено, що в Україні, на територіях Російської Федерації та Європи діє група взаємопов`язаних суб`єктів господарювання, до якої входять, зокрема українські підприємства - ТОВ «СВП «Квазар», ТОВ «НВП «Вагон Сервіс» та ТОВ «КМГ Трейд»; естонське підприємство - «Baltic Sky OU»; латвійське підприємство - АТ «Ризький Електромашинобудівний Завод» (Akciju Sabiedrоba «Rоgas Elektromaроnbыves Rыpnоca») та російські підприємства - АТ «Крона Груп» (АО «Крона Груп») та ТОВ «Холдінг Транскомпонент» (ООО «Холдинг Транскомпонент»),
ТОВ «НВП «Енерготрансмаш» (ООО «НПП «Энерготрансмаш»).
20.11.2008 в Україні зареєстровано товариство з обмеженою відповідальністю «Спільне Виробниче Підприємство «Квазар», колишня назва «Науково-Виробниче об`єднання «Завод «Енерготрансмаш» (код ЄДРПОУ 36177373), яке розташовано за адресою: місто Київ, вулиця Набережно-Корчуватська, будинок 136-Л.
ТОВ «СВП «Квазар» здійснює власну господарську діяльність за наступними видами діяльності (КВЕД): Виробництво електророзподільчої та контрольної апаратури; виробництво електричного освітлювального устаткування; виробництво інших кранів і клапанів, виробництво електричного й електронного устаткування для автотранспортних засобів; виробництво залізничних локомотивів і рухомого складу; виробництво електронних компонентів; виробництво інструментів і обладнання для вимірювання, дослідження та навігації; діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням; неспеціалізована оптова торгівля; роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах; інша допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення; ремонт і технічне обслуговування електричного устаткування; установлення та монтаж машин і устаткування.
Крім того, 15.09.2010 в Україні зареєстровано товариство з обмеженою відповідальністю «Науково - Виробниче Підприємство «Вагон-Сервіс» (код ЄДРПОУ 37269467), яке розташовано за адресою: місто Київ, вулиця Пріорська, будинок 21.
ТОВ «НВП «Вагон-Сервіс» здійснює господарську діяльність за наступними видами діяльності (КВЕД): оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; виробництво керамічних електроізоляторів та ізоляційної арматури; виробництво електронних компонентів; виробництво інструментів і обладнання для вимірювання, дослідження та навігації; виробництво електророзподільної та контрольної апаратури; виробництво електричного освітлювального устатковання; виробництво інших кранів і клапанів; виробництво електричного й електронного устаткування для автотранспортних засобів; виробництво залізничних локомотивів і рухомого складу; ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення; ремонт і технічне обслуговування електричного устаткування; установлення та монтаж машин і устатковання; електромонтажні роботи; діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; неспеціалізована оптова торгівля; роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах; інша допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення; дослідження й експериментальні розробки у сфері інших природничих і технічних наук; інша професійна, наукова та технічна діяльність, н.в.і.у.; надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у.
Також 25.09.2019 в Україні зареєстровано товариство з обмеженою відповідальністю «КМГ Трейд» (нова назва на теперішній час «Стар Клерк Тайм»), код ЄДРПОУ 43248421, яке розташовано за адресою: місто Одеса, вулиця Космонавтів, будинок 32 (попередня адреса: місто Київ, вулиця Пріорська, будинок 21).
ТОВ «КМГ Трейд» здійснювало господарську діяльність за наступними видами діяльності (КВЕД): Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; електромонтажні роботи; інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.; діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; неспеціалізована оптова торгівля; роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах; ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення; ремонт і технічне обслуговування електричного устатковання; ремонт і технічне обслуговування інших транспортних засобів; установлення та монтаж машин і устатковання; будівництво житлових і нежитлових будівель; будівництво трубопроводів.
Фактичне управління господарською діяльністю вказаних товариств здійснюється уродженцем та громадянином РФ ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , який спільно з іншими особами з числа громадян України та РФ в обхід діючих обмежень, організували протиправну схему з систематичних поставок електротехнічного обладнання, виробленого на території Російської Федерації, у тому числі підконтрольним російським підприємством ТОВ «НВП «Енерготрансмаш» (російською - ООО «НПП «Энерготрансмаш», ОДРН 1193443008362, ІПН 3459078857, засновник - ОСОБА_8 , директор - ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ) на українське підприємство ТОВ «СВП «Квазар» для подальшого продажу за бюджетні кошти та встановлення на об`єкти критичної інфраструктури держави.
Так, ОСОБА_8 з метою уникнення застосування санкцій до
ТОВ «НВП «Вагон-Сервіс» з боку української влади, 14.08.2022 вийшов зі складу засновників зазначеного підприємства і визначив кінцевим бенефіціаром та керівником підконтрольну йому особу, а саме працівника підприємства - ОСОБА_10 .
Також ОСОБА_8 з метою уникнення застосування санкцій до ТОВ «СВП «Квазар» з боку української влади, 07.10.2022 звільнився з посади директора на зазначеному підприємстві та визначив керівником свого сина ОСОБА_11 , який за отриманими даними, крім громадянства України має громадянство РФ (паспорт серії
НОМЕР_1 , виданий 06.12.2019 відділом по питанням міграції ОМВД Росії по району Філі-Давидково м. Москва).
Крім того, ОСОБА_8 до управління господарською діяльністю вказаних афілійованих товариств залучено громадянку України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка впродовж 2021-2023 років, будучи працівником ТОВ «КМГ Трейд», одночасно виступала представником ТОВ «СВП «Квазар» та ТОВ «Вагон Сервіс» під час придбання товарно-матеріальних цінностей, у тому числі російського походження, використовуючи логістичний транспортний маршрут через території Естонської Республіки та Латвійської Республіки із залученням підприємств-нерезидентів: «Baltic Sky OU» та Akciju Sabiedrоba «Rоgas Elektromaроnbыves Rыpnоca» (АТ «Ризький Електромашинобудівний Завод») відповідно.
Водночас, АТ «Ризький Електромашинобудівний Завод» спеціалізується на виробництві тягових двигунів постійного та змінного струму та тягового електрообладнання для електропоїздів, пасажирських вагонів, вагонів метрополітену, тролейбусів та трамваїв, самоскидів, а також електрообладнання та двигунів загальнопромислового призначення, у тому числі зарядних станцій для електробусного транспорту.
Засновниками латвійського підприємства - Akciju Sabiedrоba «Rоgas Elektromaроnbыves Rыpnоca» (українською - Акціонерне товариство «Ризький Електромашинобудівний Завод») є:
- російське ТОВ «Холдінг Транспортні компоненти» (ООО «Холдинг Транспортные компоненты», ІПН РФ 7708799016, ОДРН РФ 1137746954950, «LLC TransComponent Holding» згідно з указом Президента України №773/2023 від 23.11.2023 знаходиться під санкціями), з часткою власності 35,80776%. Керівником (генеральним директором) є громадянин РФ ОСОБА_12
- російське АТ «Крона Груп» (AS «Krona Group», АО «Крона Груп», ІПН РФ 7705866881, ОДРН РФ 5087746669357), з часткою власності 45,99999%, яке є ексклюзивним дистриб`ютором продукції АТ «Ризький Електромашинобудівний Завод» та виступає підрядником «Центральної приміської пасажирської компанії».
- кіпрське Crowning Finance Cyprus Limited (реєстраційний номер HE 336171), з часткою власності 18,19224%, єдиним власником якого є російське ТОВ «Холдінг Транскомпонент».
У свою чергу кінцевими бенефіціарами ТОВ «Холдінг Транскомпонент» та АТ «Крона Груп» є російські олігархи ОСОБА_13 та ОСОБА_14 , які тісно пов`язані з представниками державної влади РФ та через підпорядковані підприємства здійснюють постачання продукції, в тому числі, для міністерства оборони РФ.
Разом з тим, рішеннями Ради національної безпеки і оборони України «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», яке введено в дію Указом Президента України № 727/2022 від 19.10.2022 та № 773/2023 від 23.11.2023, вирішено застосувати персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) до громадян РФ ОСОБА_13 ( ОСОБА_13 , ОСОБА_15 ), ІНФОРМАЦІЯ_5 та ОСОБА_14 ( ОСОБА_16 , ОСОБА_17 ), ІНФОРМАЦІЯ_6 , а також до юридичної особи - Товариство з обмеженою відповідальністю «Холдинг транспортні компоненти» (Общество с ограниченной ответственностью «Холдинг транспортные компоненты», Limited Liability Company «Transport Components Holding», державний реєстраційний номер - 1137746954950, ідентифікаційний номер платника податків - НОМЕР_2 . Місцезнаходження юридичної особи: РФ).
Керівником (генеральним директором) латвійського АТ «Ризький Електромашинобудівний Завод» та російського АТ «Крона Груп» є громадянин РФ ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_7 .
24.02.2022 Російською Федерацією здійснено повномасштабне військове вторгнення на територію України, розпочато ведення агресивної війни проти України, захоплення її території, яке на даний час триває.
Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-IX затверджено Указ Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який у подальшому неодноразово продовжувався, діяв на момент вчинення кримінального правопорушення та діє на теперішній час.
Факт повномасштабного збройного вторгнення не приховувався владою РФ, а також установлений рішеннями міжнародних організацій, зокрема Резолюцією Генеральної асамблеї ООН ES-11/1 від 02.03.2022 «Про агресію проти України», п. п. 1, 3 Висновку 300 (2022) Парламентської Асамблеї Ради Європи «Наслідки агресії російської федерації проти України», п. п. 17, 18 наказу від 16.03.2022 за клопотанням про вжиття тимчасових заходів у справі «Звинувачення в геноциді відповідно до Конвенції про запобігання злочину геноциду та покарання за нього» (Україна проти РФ та ін.)».
У зв`язку із військовою агресією з боку Російської Федерації та введенням воєнного стану на території України Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження «Про тимчасове закриття деяких пунктів пропуску через державний кордон та пунктів контролю» від 26.02.2022 №188-р, яким тимчасово закрито з 00 год. 00 хв. 28 лютого 2022 пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю (Луганська, Харківська, Сумська, Чернігівська, Вінницька, Одеська, Миколаївська, Херсонська, Запорізька, Донецька, Дніпропетровська, Київська, Полтавська, Черкаська, Житомирська, Рівненська, Волинська області та місто Київ) за переліком згідно з додатком до розпорядження.
23.04.2022 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо удосконалення відповідальності за колабораційну діяльність та особливостей застосування запобіжних заходів за вчинення злочинів проти основ національної та громадської безпеки» від 14.04.2022 № 2198-IX, яким Розділ І Особливої частини Кримінального кодексу України доповнено статтею 111-2 «Пособництво державі-агресору», якою встановлено кримінальну відповідальність за умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору (пособництво), збройним формуванням та/або окупаційній адміністрації держави-агресора, вчинені громадянином України, іноземцем чи особою без громадянства, за винятком громадян держави-агресора, з метою завдання шкоди Україні шляхом: реалізації чи підтримки рішень та/або дій держави-агресора, збройних формувань та/або окупаційної адміністрації держави-агресора; добровільного збору, підготовки та/або передачі матеріальних ресурсів чи інших активів представникам держави-агресора, її збройним формуванням та/або окупаційній адміністрації держави-агресора.
Постановою Кабінету міністрів України «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» від 09.04.2022 № 426 заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з РФ.
Постановою Кабінету міністрів України «Про заборону вивезення товарів з України на митну територію Російської Федерації» від 27.09.2022 № 1076 заборонено вивезення за межі митної території України товарів за зовнішньоекономічними договорами (контрактами), торговельною країною та/або країною призначення яких є Російська Федерація.
Досудовим розслідуванням також встановлено, що у невстановлені слідством точні місці та час, однак не пізніше листопада 2022 року у ОСОБА_8 та інших невстановлених досудовим розслідуванням підконтрольних останньому осіб, яким було достеменно відомо про триваючу збройну агресію РФ проти України (в тому числі про факт повномасштабного вторгнення на територію України), маючим проросійські погляди та підтримуючим ідеї проросійської спрямованості, виходячи з геополітичних інтересів Російської Федерації, що передбачають перебування України у сфері її впливу, обізнаним про введену Законом України від 14.04.2022 № 2198-IX кримінальну відповідальність за пособництво державі-агресору, маючим фактичну можливість припинення придбання продукції російського виробництва, в тому числі, із залученням естонських компаній «Mar.Mar Agency OU» і «Baltic Sky OU» та латвійського АТ «Ризький Електромашинобудівний Завод», а також подальшої реалізації такої продукції на об`єкти критичної інфраструктури України, виник спільний злочинний умисел на вчинення умисних дій, спрямованих на допомогу державі-агресору (пособництво), з метою завдання шкоди Україні, шляхом підготовки та передачі матеріальних ресурсів представникам держави-агресора.
Надалі, як вказано у клопотанні, ОСОБА_8 , розуміючи, що самостійно він не зможе досягти поставленої мети, використовуючи своє становище та можливість впливу на вищевказані підконтрольні українські підприємства, залучив до реалізації злочинного плану підпорядковану йому співробітницю ТОВ «КМГ Трейд» - ОСОБА_5 , свого сина - директора ТОВ «СВП «Квазар» ОСОБА_11 , а також інших невстановлених слідством працівників ТОВ «СВП «Квазар» та ТОВ «НВП «Вагон Сервіс», яким повідомив деталі раніше розробленого злочинного плану на пособництво державі-агресору. Одразу після цього, ОСОБА_5 та інші невстановлені слідством співробітники ТОВ «СВП «Квазар» та
ТОВ «НВП «Вагон Сервіс» погодились взяти участь у запропонованому ОСОБА_8 злочинному механізмі, тобто в них виник спільний умисел на вчинення умисних дій, спрямованих на допомогу державі-агресору, з метою завдання шкоди Україні, шляхом підготовки та передачі матеріальних ресурсів представникам держави-агресора.
Так, відповідно до розробленого вказаними особами плану, продукція виробництва Російської Федерації мала б номінально поставлятись для потреб АТ «Ризький Електромашинобудівний Завод» та естонської «Baltic Sky OU». Однак, з урахуванням спільних домовленостей з уповноваженими особами вказаних підприємств, ОСОБА_5 , представляючи інтереси ТОВ «НВП «Вагон Сервіс», фактично узгоджувала укладення договорів (контрактів) щодо придбання відповідної продукції виробництва Російської Федерації та безпосередньо координувала її постачання на територію України.
З метою реалізації раніше розробленого злочинного плану, спрямованого на пособництво державі-агресору, ОСОБА_5 , усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх діянь, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, шляхом особистих перемовин з представниками вищевказаних підприємств-нерезидентів організувала укладення договорів поставок продукції російського походження, у тому числі виробництва АТ «Чебоксарський електроапаратний завод», при взаємодії ТОВ «НВП «Вагон Сервіс» та підприємств нерезидентів: «Baltic Sky UO», АТ «Ризький Електромашинобудівний Завод».
Зокрема, на виконання раніше розробленого злочинного плану, спрямованого на пособництво державі-агресору, ОСОБА_5 за погодженням з ОСОБА_8 організовано укладення та підписання контракту № 11 від 29.11.2022 між ТОВ «НВП «Вагон Сервіс» в особі ОСОБА_10 та естонською компанією «Baltic Sky UO» в особі ОСОБА_19 , на поставку продукції виробництва начебто латвійського АТ «Ризький Електромашинобудівний Завод». При цьому ОСОБА_8 , ОСОБА_5 та інші невстановлені досудовим розслідуванням особи, у тому числі, співробітники ТОВ «СВП «Квазар» та
ТОВ «НВП «Вагон Сервіс», достовірно усвідомлювали, що фактичним виробником такої продукції є російські підприємства, серед яких АТ «Чебоксарський електроапаратний завод».
У ході виконання умов укладеного договору №11 від 29.11.2022, ТОВ «НВП «Вагон Сервіс» з особового рахунку № НОМЕР_3 , відкритого в ПАТ КБ «ПриватБанк» 27.12.2022, 29.12.2022 та 02.01.2023 проведено оплату на користь естонської компанії «Baltic Sky UO» на рахунок № НОМЕР_4 , відкритий в банківській установі J.P. MORGAN AG (Німеччина) за поставлену продукцію, у тому числі російського виробництва на загальну суму 139 200 євро, що на момент вчинення транзакцій відповідно до офіційного курсу Національного банку України складає 5 420 600 гривень.
З метою реалізації злочинного умислу, спрямованого на пособництво державі-агресору, ОСОБА_5 , усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх діянь, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, у кінці квітня
2023 року, перебуваючи у невстановленому слідством місці, організувала підписання відповідальними особами «Baltic Sky UO» та ТОВ «НВП «Вагон Сервіс» Інвойсу № BC-2/04-2023 від 26.04.2023, специфікації поставки та ціни від 26.04.2023 (додаток № 3 до контракту № 11 від 29.11.2022).
Вказані документи від імені ТОВ «НВП «Вагон Сервіс», будучи необізнаним із злочинним умислом ОСОБА_5 та інших невстановлених слідством осіб, підписав директор підприємства ОСОБА_10 , після чого за вказівкою останньої передав до відділу митного оформлення № 4 Київської міської митниці - митну декларацію, а саме
№ 23UA100330139372U1 від 02.05.2023, в якій зазначено транспортні засоби з державними номерними знаками НОМЕР_5 , НОМЕР_7, що будуть здійснювати доставку товарів на адресу ТОВ «НВП «Вагон Сервіс».
На підставі вищевказаної митної декларації до України імпортовано продукцію, серед якої: реле проміжне Р 306 6ТР.235.066, у тому числі РП 23, 25 під видом товару за аналогічним кодом УКТЗД, всього у кількості 50 штук, загальною вартістю 12 500 Євро. У подальшому, під особистим контролем ОСОБА_5 вказана продукція, начебто виробництва АТ «Ризький Електромашинобудівний Завод», спрямована до України на адресу ТОВ «НВП «Вагон Сервіс», яке здійснило реалізацію частини такої продукції вже під маркуванням українського виробника ТОВ «СВП «Квазар» в адресу кінцевого замовника - АТ «Укрзалізниця».
Також ОСОБА_5 , реалізуючи злочинний умисел, направлений на пособництво державі-агресору, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх діянь, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, перебуваючи у невстановлені слідством місці та час, приблизно у кінці липня 2023 року, організувала підписання відповідальними особами «Baltic Sky UO» та ТОВ «НВП «Вагон Сервіс» Інвойсу № BC-5/07-2023 від 28.07.2023 та специфікації поставки та ціни від 28.07.2023 (додаток № 6 до контракту № 11 від 29.11.2022).
Вказані документи від імені ТОВ «НВП «Вагон Сервіс», будучи необізнаним із злочинним умислом ОСОБА_5 та інших невстановлених слідством осіб, підписав директор підприємства ОСОБА_10 , після чого за вказівкою останньої передав до відділу
митного оформлення № 4 Київської міської митниці - митну декларацію, а саме
№ 23UA100330148001U7 від 10.09.2023, в якій зазначено транспортний засіб з державним номерним знаком НОМЕР_6 , що буде здійснювати доставку до ТОВ «НВП «Вагон Сервіс».
На підставі вищевказаної митної декларації до України імпортовано продукцію, серед якої: реле проміжне Р 306 6ТР.235.066, у т.ч. РП 23, 25 під видом товару за аналогічним кодом УКТЗД, всього у кількості 30 штук загальною вартістю 7 500 Євро. У подальшому, під особистим контролем ОСОБА_5 вказана продукція, начебто виробництва АТ «Ризький Електромашинобудівний Завод», спрямована до України на адресу ТОВ «НВП «Вагон Сервіс», яке здійснило реалізацію частини такої продукції вже під маркуванням українського виробника ТОВ «СВП «Квазар» в адресу кінцевого замовника - АТ «Укрзалізниця».
Водночас ОСОБА_5 з метою приховування справжнього походження придбаної
ТОВ «НВП «Вагон Сервіс» продукції виробництва Російської Федерації, надала вказівку підпорядкованому ОСОБА_20 вжити заходів щодо підміни маркування товару російського виробництва на українське, зокрема, видалити надпис з реле проміжного «вироблено в Росії» та замінити бирки маркування товару виробництва російського АТ «Чебоксарський електроапаратний завод» на українського виробника
ТОВ «СВП «Квазар».
Отже, імпортована на користь ТОВ «Вагон Сервіс» від естонської компанії «Baltic Sky OU» продукція російського походження, начебто виробництва АТ «Ризький Електромашинобудівний Завод», у подальшому шляхом зміни маркувальних даних реалізована в адресу регіональної філії «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця» під видом виробництва українського підприємства - ТОВ «СВП «Квазар».
Враховуючи викладене, постачання всупереч чинного законодавства російської продукції на об`єкти критичної інфраструктури негативно впливає на стале і безпечне їх функціонування, може призвести до дестабілізації в умовах дії воєнного стану роботи підприємства, а отже завдає шкоди державі.
За наведених вище обставин, ОСОБА_5 за попередньою змовою з невстановленими слідством особами, упродовж листопада 2022 року - серпня 2023 року, діючи умисно, протиправно, з метою реалізації раніше виниклого злочинного умислу, спрямованого на допомогу державі-агресору (пособництво), з метою завдання шкоди Україні шляхом підготовки та передачі матеріальних ресурсів представникам держави-агресора, за попередньою змовою групою осіб, забезпечила постачання на адресу підконтрольного суб`єкта господарської діяльності ТОВ «НВП «Вагон Сервіс» продукції російського виробництва.
Таким чином ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні громадянкою України за попередньою змовою групою осіб умисних дій, спрямованих на допомогу державі-агресору (пособництво), з метою завдання шкоди Україні шляхом підготовки та передачі матеріальних ресурсів представникам держави-агресора, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 111-2 КК України.
05.03.2025 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 111-2 КК України.
Як зазначено у клопотанні, підозра ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 111-2 КК України у даному кримінальному провадженні обґрунтовується зібраними доказами, а саме:
- рапортом працівника ГУ «І» ДЗНД СБ України від 26.12.2024 про виявлення кримінального правопорушення вчинене уповноваженою особою ТОВ «НВП «Вагон Сервіс» ОСОБА_5 ;
- речовими доказами, вилученими 28.06.2023 в ході обшуку за місцем проживання ОСОБА_5 за адресою: АДРЕСА_1 , зокрема мобільним телефоном iPhone 13 ProMax, який належить ОСОБА_5 , на якому наявна переписка
ОСОБА_5 з ОСОБА_21 , з якої вбачається, що ОСОБА_5 надавала вказівки останньому вжити заходів для зміни маркування товару виробництва російського АТ «Чебоксарський електроапаратний завод», з метою подальшої реалізації на адресу АТ «Укрзалізниця». Крім того, на телефоні наявні переписки з представниками підприємств нерезидентів, з яких вбачається, що ОСОБА_5 , представляючи українське підприємство ТОВ «НВП «Вагон Сервіс», здійснювала координацію руху та в подальшому придбання товарів російського походження;
- протоколом огляду вилученого мобільного телефону iPhone 13 ProMax, який належить ОСОБА_5 ;
- матеріалами проведеної комп`ютерно-технічної експертизи, за результатами проведення якої отримано відомості щодо причетності ОСОБА_5 до здійснення незаконної діяльності, спрямованої на допомогу державі-агресору (пособництво), з метою завдання шкоди Україні шляхом підготовки та передачі матеріальних ресурсів представникам держави-агресора;
- протоколом огляду матеріалів комп`ютерно-технічної експертизи, за результатами проведення якої отримано відомості щодо ведення перемовин ОСОБА_5 із посадовими особами, в тому числі, російських підприємств на предмет ведення спільної господарської діяльності;
- протоколом огляду відповідних офіційних веб-сайтів від 12.02.2025, з яких вбачається те, що діяльність ряду російських підприємств, серед яких ТОВ «Холдінг Транскомпонент» несе загрозу національним інтересам України;
- протоколом огляду від 20.02.2025, а саме матеріалів Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів;
- протоколом огляду від 12.02.2025, а саме інформації, отриманої в ході тимчасового доступу в Державній податковій службі України щодо діяльності ТОВ «НВП «Вагон Сервіс» та ТОВ «СВП «Квазар»;
- протоколом огляду від 10.02.2025, а саме інформації, отриманої в ході тимчасового доступу в Державній митній службі України щодо імпортних операцій ТОВ «НВП «Вагон Сервіс» та естонської компанії «Baltic Sky OU»;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_20 від 05.03.2025 та іншими документами та матеріалами кримінального провадження у своїй сукупності.
Як зазначено у клопотанні, воно подано із врахуванням, зокрема ч. 5 ст. 9
КПК України, відповідно до якої кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини. Так, згідно з рішенням Європейського суду з прав людини у справах «Фокс, Камбел і Гартлі проти Об`єднаного Королівства» від 30.08.1990, «Мюррей проти Об`єднаного Королівства»
від 28.10.1994, вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення. Також Європейський суд з прав людини в рішенні по справі «Нечипорук і Йонкало проти України» від 21.07.2011 в пункті 175 зазначив, що «…термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення...».
Санкція статті, що інкримінується підозрюваній ОСОБА_5 (ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 111-2 КК України) передбачає покарання у виді позбавлення волі на строк від 10 до 12 років. Відповідно до ст. 12 КК України кримінальне правопорушення, визначене ч. 1 ст. 111-2
КК України, відноситься до категорії особливо тяжких злочинів.
Відносно підозрюваної ОСОБА_5 , на думку органів досудового розслідування, необхідно обрати запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, оскільки, обґрунтовано існують ризики, передбачені ст. 177 КПК України, а саме, що остання може:
- переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду;
- незаконно впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні;
- знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення;
- перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином;
- вчинити інше кримінальне правопорушення.
Так, ОСОБА_5 може переховуватись від суду, оскільки вона, усвідомлюючи міру покарання за вчинення нею кримінального правопорушення, може навмисно переховуватись від суду з метою уникнення відповідальності шляхом зміни місця проживання, неявки на виклики слідчого, прокурора та суду. ОСОБА_5 неодноразово перетинала державний кордон України та може виїхати за межі України, в тому числі до РФ.
Санкція статті, що інкримінується підозрюваній ОСОБА_5 , передбачає покарання у виді позбавлення волі на строк до 12 років. Усвідомлення вказаної обставини може призвести до переховування від органу досудового розслідування або суду та перешкоджати здійсненню досудового розслідування у кримінальному провадженні іншим чином, з огляду на те, що не встановлені усі співучасники у вчиненні цього кримінального правопорушення, яким підозрювана може повідомити про факт виявлення їх діяльності, а також не проведено усі слідчі (розшукові) дії, не встановлено усі обставини, що мають значення для досудового розслідування.
Ризик впливу на свідків у даному кримінальному провадженні обґрунтовано тим, що підозрювана ОСОБА_5 під час досудового розслідування шляхом погроз, вмовляння, підкупу може схиляти свідків до дачі неправдивих показань, відмови від участі у кримінальному провадженні, що негативно вплине на хід досудового розслідування. Така загроза чинення тиску на свідків є реальною на початкових стадіях досудового розслідування, зокрема, коли не допитані усі свідки.
Ризиком того, що підозрювана ОСОБА_5 продовжуватиме вчиняти кримінальні правопорушення вказує те, в Україні триває збройне вторгнення РФ, і остання може продовжити вчиняти кримінальне правопорушення, у якому підозрюється.
Будь-який інший більш м`який запобіжний захід не зможе забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваної ОСОБА_5 у зв`язку з тим, що не зможе запобігти ризикам вчинення інших злочинів, ризику впливу на свідків та, особливо, ризику переховування від органу досудового розслідування; більш м`які запобіжні заходи призведуть до продовження злочинної діяльності, нададуть змогу переховуватися від органу досудового розслідування і суду, негативно впливати на розслідування кримінального провадження.
У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, просив його задовольнити; вказав, що іншим учасникам цього кримінального правопорушення підозра не вручена; підслідність визначена постановою заступника керівника Київської міської прокуратури
від 26.02.2025; допит підозрюваної не відбувся 05.03.2025 через неявку на допит підозрюваної.
Підозрювана ОСОБА_5 та її захисник у судовому засіданні подали письмові заперечення на клопотання та заперечували проти застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, зокрема тому, що підозрювана вину не визнає; вважають, що відсутній склад кримінального правопорушення, у вчиненні якого підозрюють ОСОБА_5 ; порушено підслідність досудового розслідування; відсутні ризики, визначені ст. 177 КПК України.
Підозрювана ОСОБА_5 також зазначила, що вину не визнає; пояснила, що працює заступником директора ТОВ «НВП «Вагон Сервіс»; на цій та інших посадах до цього здійснювала посадові повноваження, пов`язані із торгівлею електротехнічного обладнання, зокрема поставками продукції з АТ «Ризький Електромашинобудівний Завод». Про те, що засновником цього товариства є суб`єкт із РФ знала, тому зробила запит щодо можливості здійснення господарської діяльності до АТ «Укрзалізниця», який відповів, що вирішення цього питання не в його компетенції (проте цю відповідь суду не надано). Також пояснила, що їздила до 2022 року до РФ в ділових справах, а в 2023 році - з метою відвідування офтальмологічної лікарні, в якій раніше робила операцію.
Вислухавши учасників судового засідання, вивчивши надані матеріали кримінального провадження, слідчий суддя дійшов таких висновків.
Положеннями ч. 2 ст. 177 КПК України визначено, що підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.
Згідно з вимогами ст. 178 КПК України, при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених статтею 177 КПК України, слідчий суддя, суд на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, які зазначені статтею 178 КПК України.
Приписами ч. 1 ст. 183 КПК України передбачено, що тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим статтею 177 КПК України.
Згідно з вимогами частин 1, 3 ст. 194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.
З матеріалів провадження вбачається, що ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 111-2
КК України, оскільки в розпорядженні слідчого є зібрані у встановленому законом порядку достатні фактичні данні, які свідчать про наявність ознак кримінального правопорушення, що інкримінується їй органом досудового розслідування, і які не викликають розумних сумнівів у цьому.
Відповідно до ст. 12 КК України кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1
ст. 111-2 КК України віднесено до категорії особливо тяжких злочинів, санкція якого передбачає покарання до 12 років позбавлення волі.
Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 183 КПК України до підозрюваної може бути обраний запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
Слідчий суддя відповідно до ст. 178 КПК України при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу у цій справі, крім наявності ризиків, зазначених у статті 177 цього Кодексу, на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів надає оцінку в сукупності всім обставинам, у тому числі:
- «вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення» - докази у даному кримінальному провадженні, зокрема пояснення підозрюваної ОСОБА_5 в судовому засіданні, письмові докази, які вказують на її причетність до вчиненого кримінального правопорушення, є достатніми для обґрунтованості повідомленої підозри;
- «тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання підозрюваного, обвинуваченого винуватим у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого він підозрюється, обвинувачується» - санкція ч. 1 ст. 111-2 КК України передбачає позбавлення волі на строк до 12 років;
- «вік та стан здоров`я підозрюваного» - під час досудового розслідування не встановлено даних про те, що підозрювана ОСОБА_5 не може утримуватися в слідчому ізоляторі, має хронічні захворювання відповідно до «Порядку організації надання медичної допомоги засудженим до позбавлення волі», затвердженого спільним наказом Міністерства охорони здоров?я України, Міністерства юстиції України від 15.08.2014 № 1348/5/572, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.08.2014 за № 990/25767;
- «міцність соціальних зв`язків підозрюваного, обвинуваченого в місці його постійного проживання, у тому числі наявність в нього родини й утриманців» - проживає з дітьми, одна з яких є неповнолітня та знаходиться на її утриманні;
- наявність у підозрюваної ОСОБА_5 постійного легального місця роботи, а також майновий стан;
- «відсутність або наявність судимостей у підозрюваного» - раніше не притягалася до кримінальної відповідальності.
Так, усвідомлюючи невідворотність покарання за вчинення вказаного кримінального правопорушення, що пов?язане з позбавленням волі, враховуючи, що підозрювана має на утриманні дитину, офіційно працює, тобто має стійкі соціальних зв`язки, ОСОБА_5 може покинути місце тимчасового проживання та переховуватися від органів досудового розслідування та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності за вчинене нею кримінальне правопорушення.
Щодо ризику вчинення іншого кримінального правопорушення. Враховуючи мотив, мету, спосіб та обстановку вчинення ОСОБА_5 кримінального правопорушення, що інкримінується їй органом досудового розслідування, остання може продовжити вчиняти кримінальні правопорушення, оскільки це пов`язано із виконанням нею своїх службових повноважень.
За змістом ч. 6 ст. 176 КПК України Під час дії воєнного стану до осіб, які підозрюються або обвинувачуються у вчиненні злочинів, передбачених статтями 109-114-2, 258-258-6, 260, 261, 437-442-1 Кримінального кодексу України, за наявності ризиків, зазначених у статті 177 цього Кодексу, застосовується запобіжний захід, визначений
пунктом 5 частини першої цієї статті. Таким запобіжним заходом є тримання під вартою. Отже, кримінально процесуальним законом визначено безальтернативний вид запобіжного заходу, який обирається до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, передбаченого, зокрема ст. 111-2 КК України.
Суд приходить до висновку, що є достатні підстави для застосування щодо
ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, оскільки жоден із більш м`яких запобіжних заходів на даній стадії досудового розслідування не може бути обраний, а тому суд приходить до висновку, що є достатні підстави для задоволення клопотання.
Відповідно до ч. 3 ст. 183 КПК України слідчий суддя при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою зобов`язаний визначити розмір застави, достатньої для забезпечення виконання підозрюваним обов`язків, передбачених законом.
Враховуючи сферу злочину та його тяжкість, майновий стан підозрюваної, мету, мотив, спосіб та обстановку вчинення ОСОБА_5 кримінального правопорушення, що інкримінується їй органом досудового розслідування, інші підстави та обставини, передбачені статтями 177 та 178 КПК України у сукупності, суд приходить до висновку про наявність підстав для застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою із визначенням розміру застави у цьому кримінальному провадженні.
Керуючись ст.ст. 176, 177, 178, 183, 184, 194, 197, 376, 395 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання - задовольнити частково.
Застосувати до ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 1
ст. 111-2 КК України, запобіжний захід у виді тримання під вартою на строк 60 (шістдесят) днів, в межах строку досудового розслідування, - до 03.05.2025 включно.
Взяти підозрювану ОСОБА_5 під варту в залі судового засідання Подільського районного суду міста Києва.
Строк тримання під вартою обчислювати з моменту фактичного затримання 06.03.2025.
Тримання під вартою підозрюваної ОСОБА_5 здійснювати в Державній установі «Київський слідчий ізолятор».
Визначити заставу в розмірі 80 (восьмидесяти) розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 242 240 (двісті сорок дві тисячі двісті сорок) гривень, яка може бути внесена, як самим підозрюваним, так і іншою фізичною або юридичною особою (заставодавцем) на депозитний рахунок: код отримувача (код за ЄДРПОУ): 26268059, Банк отримувача: ДКСУ, м. Київ, Код банку отримувача (МФО): 820172, Рахунок отримувача: UA128201720355259002001012089, призначення платежу: застава по кримінальному провадженню за ОСОБА_5 .
У разі внесення застави покласти на підозрювану ОСОБА_5 на строк до 03.05.2025 включно наступні обов`язки:
- прибувати до слідчого, прокурора та суду за кожним викликом;
- не відлучатися із населеного пункту, в якому вона проживає (м. Київ) без дозволу слідчого, прокурора або суду;
- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну місця свого проживання та/або місце роботи;
- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
Роз`яснити підозрюваному, що у разі внесення застави у визначеному у даній ухвалі розмірі, оригінал документу із відміткою банку має бути наданий уповноваженій службовій особі місця ув`язнення, яка після його отримання та перевірки має негайно здійснити розпорядження про звільнення з-під варти та повідомити усно і письмово слідчого, прокурора та слідчого суддю.
У разі внесення застави та з моменту звільнення з-під варти підозрюваний вважається таким, до якого застосовано запобіжний захід у виді застави.
Ухвала підлягає негайному виконанню органом досудового розслідування.
Ухвала слідчого судді набирає законної сили з моменту проголошення.
Копію ухвали про застосування запобіжного заходу вручити підозрюваному негайно після її оголошення.
Копію ухвали вручити учасникам кримінального провадження - для відома.
Копію ухвали направити ДУ «Київський слідчий ізолятор» - для виконання.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з моменту її проголошення.
Повний текст ухвали виготовлено 10.03.2025.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2025 |
Оприлюднено | 12.03.2025 |
Номер документу | 125691921 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою |
Кримінальне
Подільський районний суд міста Києва
Блащук А. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні