Постанова
від 10.03.2025 по справі 203/1159/25
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 203/1159/25

Провадження № 3/0203/659/2025

П О С Т А Н О В А

іменем України

10.03.2025 року суддя Кіровського районного суду м. Дніпропетровська Смольняков О.О., розглянувши матеріал про адміністративне правопорушення, що надійшов з Національного агентства з питань запобігання корупції у відношенні ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , голову політичної ради політичної партії «Справа» за 21221 КУпАП

встановив:

Відповідно до статті 17 Закону Національне агентство здійснило перевірку Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІ квартал 2024 року (далі Звіт), поданого політичною партією «Справа» (ідентифікаційний код 36367458, далі Партія) до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі Реєстр) (звіт Партії за ІІ квартал 2024 року додається).

За результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звіті Партії за ІІ квартал 2024 року, відомостям, що містяться у реєстрах, інших інформаційно-телекомунікаційних та довідкових системах, Національним агентством встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображенні у Звіті Партії відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 42 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі Єдиний державний реєстр), 10.04.2018 відбулися реєстраційні зміни до установчих документів юридичної особи (ідентифікаційний код 36367458) у вигляді зміни повного найменування, зміни скороченого найменування, зміни органу управління, інші зміни, у результаті яких Партія змінила своє найменування з «Політична партія «Право і справедливість» на «Політична партія «Справа», що не пов`язане зі злиттям, приєднанням, поділом чи перетворенням (зміною-організаційно-правової форми) Партії як юридичної особи.

Під час встановлення відповідності відомостей, зазначених у Звіті Партії за ІІ квартал 2024 року, з відомостями, що відображені у Єдиному державному реєстрі, виявлено, що Партія за найменуванням «Право і справедливість» має 58 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, проте у пункті 6 «Інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи» розділу І «Загальні відомості» Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року зазначено інформацію лише щодо 13 місцевих організацій Партії, відомості про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру яких додано до Звіту Партії.

Відповідно до відомостей з Єдиного державногореєстру встановлено, що Партія за найменуванням політична партія «Право і справедливість» має 51 місцеву організацію, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, з них: 6 припинили свою діяльність, 3 знаходяться на тимчасово окупованій території відповідно до переліку, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за № 1668/39004 (Луганська обласна організація партії «Право і справедливість», ідентифікаційний код 36562029; Севастопольська міська організація партії «Право і справедливість», ідентифікаційний код 36539314; Сімферопольська міська організація політичної партії «Право і справедливість», ідентифікаційний код 36645728).

Водночас до Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року не додано інформацію про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру щодо таких 42 місцевих організацій:

1.Васильківська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36892855;

2.Верхньодніпровська районна організація політичної партії «Право і Справедливість» (ідентифікаційний код 36933571;

3.Вільногірська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36907049;

4.Дніпродзержинська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36980841;

5.Дніпропетровська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36933880;

6.Житомирська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36617926;

7.Жовтоводська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36831106;

8.Закарпатська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 37014108;

9.Івано-Франківська міська організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36497175;

10.Івано-Франківська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36497149;

11.Києво-Святошинська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 37228659;

12.Київська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36964400;

13.Кременчуцька міська організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36542788;

14.Криворізька міська організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36876084;

15.Криничанська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36679694;

16.Львівська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36545197;

17.Магдалинівська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36679610;

18.Нікопольська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36723968;

19.Нікопольська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36989743;

20.Новомосковська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36933257;

21.Новомосковська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36933262;

22.Одеська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36611065;

23.Орджонікідзевська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36875824;

24.П`ятихатська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36723219,

25.Павлоградська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36199457;

26.Першотравенська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36517395;

27.Петриківська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36893435;

28.Петропавлівська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36725436;

29.Покровська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 37004168;

30.Полтавська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36514876;

31.Рівненська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36565323;

32.Синельниківська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36354229;

33.Синельниківська районна у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36910685;

34.Софіївська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 37019064;

35.Сумська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36550610;

36.Тернівська міська у Дніпропетровській області організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 35537096;

37.Томаківська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36729912;

38.Харківська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36624294;

39.Хмельницька обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36580797;

40.Царичанська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36869763;

41.Чернігівська обласна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 36555430;

42.Юр`ївська районна організація політичної партії «Право і Справедливість», ідентифікаційний код 35798241 (звіт Партії за ІІ квартал 2024 року та відомості з Єдиного державного реєстру додаються).

Листом від 12.08.2024 № 1208/24 (вх. № 92878/0/07-24 від 03.09.2024) Партія повідомила, що 12.04.2018 відбулися реєстраційні зміни до установчих документів юридичної особи (ідентифікаційний код 36367458) у вигляді зміни повного найменування, зміни скороченого найменування, зміни органу управління, інші зміни. Партія змінила своє найменування з «Політична партія «Право і справедливість» на «Політична партія «Справа». Зв`язок з керівництвом цих місцевих організацій втрачено, а інформацію щодо місцевих організацій політичної партії «Право і справедливість» неможливо надати у Звіті Партії за ІІ квартал 2024 року (копія листа Партії додається). Водночас зазначена в листі інформація не спростовує факту наявності складу правопорушення.

Оскільки відповідно до частини п`ятої статті 104 Цивільного кодексу України, юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про її припинення, до Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року не додано інформацію про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового від 42 місцевих організацій політичної партії «Право і справедливість» (які не змінили назву на «політичної партії «Справа»).

Відповідно до пункту 6 розділу IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 № 507/36129, після підписання керівниками (уповноваженими особами) Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та є його невід`ємними частинами.

Під час формування Звітів політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).

Під час формування Звіту політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація:

на 4-му кроці про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код);

на 20-му кроці про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).

Таким чином, керівнику (уповноваженій особі) Партії при формуванні Звітів надається можливість перевірити перелік місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, та, за потреби, вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру про відсутні місцеві організації.

Отже, подання Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року без відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 42 місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, є порушенням частин дев`ятої, одинадцятої та тринадцятої статті 17 Закону.

Відповідно до абзаців другого та четвертого пункту 6 розділу ІІІ Порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 14.01.2021 № 6/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2021 за № 117/35739, зазначене є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення Звітів.

Виявлене порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року від 05.09.2024 № 1386, затвердженого наказом Національного агентства від 06.09.2024 № 275/24, який опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону (копія Висновку про результати перевірки Звіту Партії додається).

ОСОБА_1 в суді вину не визнала, зазначила, що в неї немає зв`язку та можливості виплинути на керівників місцевих організацій, також надала суду клопотання про закриття справи з огляду на те що вона не є суб`єктом правопорушення, а суб`єктом є керівники місцевих організацій.

Вислухавши ОСОБА_1 дослідивши надані докази по справі, вважаю що вина ОСОБА_1 доведена в повному обсязі та підтверджується наданими доказами по справі такими як:

?Копією звіту політичної партії про майно доходи витрати і зобов`язання фінансового характеру.

?Копіями витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.

?Листом до НАЗК яким ОСОБА_1 повідомила що 12.04.2018 року відбулись реєстраційні зміни.

?Копією висновку про результати перевірки звіту політичної партії про майно доходи витрати і зобов`язання фінансового характеру № 1386 від 05.09.2024 року.

?Копією переліку місцевих організацій політичної партії «Справа» відомості про які не надано до звіту за ІІ квартал 2024 року.

?Копією супровідного листа відповідно до якого поводження голови політичної партії продовжено за ОСОБА_1 та додатків до нього Належним чином засвідчена копія Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприемців та громадських формувань від 06.03.2020 року. Належним чином засвідченою копія Статуту Політичної партії «СПРАВА»; Належним чином засвідчена копія протоколу позачергового засідання Політичної ради Політичної партії «СПРАВА» №03/02/20/1 від 3 лютого 2020 року; Належним чином засвідчена копія протоколу засідання центральної контрольно- ревізійної комісії ПП «Справа» №10/02/20 від 10 лютого 2020 року.; Додаток №1 - інформація про керівників Політичної партії «СПРАВА»; Згоди на обробку персональних даних, належним чином засвідчені копії паспортів та ідентифікаційних кодів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 .

Твердження ОСОБА_1 про те що вона не може бути притягнута до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП як фізична чи посадова особа керівник політичної партії, оскільки не є суб`єктом правопорушення за вказаною статтею, а суб`єктом правопорушення за вказаною статтею є юридична особа - політична партія, суд не приймає з огляду на наступне.

Статтею 3 Закону України «Про політичніпартії вУкраїні» політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.

Частиною першою статті 19 Закону «Про політичніпартії вУкраїні» передбачені заходи, які можуть вживатися до політичних партій, які не отримують державного фінансування, у разі порушення ними Конституції України, цього та інших законів України. Такими заходами є: попередження про недопущення незаконної діяльності та заборона політичної партії.

Отже, враховуючи норми статті 19 Закону, а також приписи статей 7, 9, 23, 24 КУпАП суб`єктом вчинення правопорушення, передбаченого статтею 212-21 КУпАП є керівник (уповноважена особа) Партії на підписання Звіту.

Відповідно до ч.7 ст.21 Закону України «Про політичні партії в Україні» саме керівник органу управління політичної партії або особа, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи.

Окрім того, згідно з відомостей, які внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, саме ОСОБА_1 є керівникомпартії та,відповідно,подає звіти, підтверджуєвірність внесенихданих увідповідні звіти,тому несеза цевідповідальність,передбачену 212-21 КУпАП.

З огляду на вищевикладене, приходжу до висновку, що в діях ОСОБА_1 вбачається склад правопорушення, передбаченого 212-21 КУпАП.

При визначені виду і розміру стягнення враховую характер скоєного правопорушення, особистість ОСОБА_1 ступінь її вини, стан здоров`я, майновий стан.

Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 , судом не встановлено.

Крім того, враховуючи вимоги ст.40-1 КУпАП, суд вважає за необхідне стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 605,60 грн.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.173, 283-285 КУпАП,

постановив:

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні правопорушення, передбаченого 212-21 КУпАП та накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу розмірі 5100(п`ять тисяч сто) гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок, за наступними реквізитами: Отримувач коштів - ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783; Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); Рахунок отримувача- UA908999980313111256000026001; Код класифікації доходів бюджету 22030106.

Відповідно до частини першої статті 307 КУпАП та частини другої статті 308 КУпАП, штраф має бути сплачений не пізніше, як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження або опротестування такої постанови не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги або протесту без задоволення. У разі несплати штрафу у вищезазначений строк постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення стягується подвійний розмір штрафу, а також витрати на облік вчиненого правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду через Кіровський районний суд м. Дніпропетровська протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова набирає чинності після закінчення строку на її оскарження.

Строк пред`явлення постанови до виконання 3 місяці.

Суддя О.О.Смольняков

СудКіровський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення10.03.2025
Оприлюднено12.03.2025
Номер документу125699433
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —203/1159/25

Постанова від 02.04.2025

Адмінправопорушення

Дніпровський апеляційний суд

Іванченко О. Ю.

Постанова від 10.03.2025

Адмінправопорушення

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Смольняков О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні