ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
08.06.10 Справа №2а-2798/10/10/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі:
головуючого судді Кудряшо вої А.М.,
при секретарі Левченк о Д.С.,
за участю представників ст орін:
прокурор - не з'явився;
від позивача - Малєєв О.П ., довіреність № 54 від 01.02.10 р.;
від відповідача - не з'явивс я;
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом прокурора Чорно морського району Автономної Республіки Крим в інтересах держави в особі Відділення Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності в АР Крим
до Приватного сільськогос подарського підприємства "ім . Велі Ібраімова"
про стягнення заборговано сті,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністрати вного суду Автономної Респуб ліки Крим звернувся прокурор Чорноморського району Автон омної Республіки Крим на зах ист інтересів держави в особ і Відділення Фонду соціально го страхування з тимчасової втрати працездатності в АР К рим до Приватного сільського сподарського підприємства "і м. Велі Ібраімова" про стягнен ня заборгованості по страхов им внескам на загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування у зв'язку з тимчасов ою втратою працездатності за 2009 рік в сумі 5043,77 гривень.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 26.02.2010 року за адміністративним позовом ві дкрито провадження та судом розпочато підготовче провад ження по справі.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 26.02.2010 року за кінчено підготовче провадже ння та справу призначено до с удового розгляду.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і, просив стягнути на користь відділення суму недоїмки зі сплати внесків за 2009 рік у розм ірі 5043,77 гривень, так як на день р озгляду справи зазначена сум а не сплачена у повному обсяз і.
Прокурор та відповідач у су дове засідання не з'явились, п ро дату, час та місце розгляду справи були повідомлені нал ежним чином: відповідач за ад ресою, зазначеною у Єдиному д ержавному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців, відповідач клопотання про неможливість розгляду с прави без участі представник а відповідача не надав, про пр ичини неприбуття не повідоми в.
Суд, приймаючи до уваги, дум ку представника позивача, не надання відповідачем доказі в неможливості участі його п редставника у судовому засід анні з поважних причин, відсу тність у матеріалах справи к лопотання про неможливість р озгляду справи без участі пр едставника відповідача, врах овуючі, що в матеріалах справ и достатньо доказів для з' я сування обставин по справі, к еруючись ст.128 КАС України, вва жає можливим розглянути спра ву на підставі наявних доказ ів за відсутності представни ка відповідача та прокурора.
Дослідивши подані докумен ти та матеріали справи, всебі чно і повно з' ясувавши всі ф актичні обставини, на яких ґр унтуються позовні вимоги, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, судом встано влене наступне.
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
У відповідності зі ст. 9 Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування у зв'язку з тимчас овою втратою працездатності та витратами, зумовленими на родженням та похованням" Фон д соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності є органом, який здійсню є керівництво та управління загальнообов'язковим держав ним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втрато ю працездатності та витратам и, зумовленими народженням т а похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внес ків та інших коштів, призначе них для фінансування матеріа льного забезпечення та соціа льних послуг, види яких перед бачені статтею 34 цього Закону , та забезпечує їх надання, а т акож здійснює контроль за ви користанням цих коштів.
Статтею 10 вказаного Закону передбачено, що Управління Ф ондом здійснюють правління т а виконавча дирекція Фонду. В Автономній Республіці Крим, областях та в містах Києві і С евастополі безпосереднє упр авління здійснюють правлінн я та виконавча дирекція відп овідних відділень Фонду.
Згідно пункту 1.3. Положення п ро відділення Фонду соціальн ого страхування з тимчасової втрати працездатності, затв ердженого постановою правлі ння Фонду соціального страху вання з тимчасової втрати пр ацездатності від 26.06.2001р. №13, відд ілення Фонду діє як регіонал ьна структура Фонду соціальн ого страхування з тимчасової втрати працездатності.
Згідно пункту 1.4. вищевказан ого Положення в областях упр авління відділенням здійсню ють його правління та викона вча дирекція. Виконавча дире кція відділення Фонду підзві тна правлінню відділення та виконавчій дирекції Фонду і здійснює свою діяльність від імені Фонду на місцях в межах і у порядку, передбачених ста тутом Фонду та цим Положення м. Згідно пункту 5.1. Положення в иконавча дирекція відділенн я Фонду забезпечує збір та ак умуляцію страхових внесків н а загальнообов'язкове держав не соціальне страхування у з в'язку з тимчасовою втратою п рацездатності та витратами, зумовленими народженням та п охованням.
Таким чином, в Автономній Ре спубліці Крим управління цим видом страхування здійснюєт ься виконавчою дирекцією від ділення Фонду соціального ст рахування з тимчасової втрат и працездатності в АРК, і тому дирекція, реалізуючі владну компетенцію у відносинах з ф ізичними та юридичними особа ми являється суб' єктом влад них повноважень.
Згідно зі статтею 8 Закону У країни "Про загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та в итратами зумовленими похова нням" спори, що виникають з пра вовідносин за цим Законом, ви рішуються органами Фонду соц іального страхування з тимча сової втрати працездатності в порядку, встановленому ста тутом Фонду соціального стра хування з тимчасової втрати працездатності, та в судовом у порядку.
Пунктом 5 частини 1 статті 13 З акону передбачено, що викона вча дирекція Фонду контролює правильність нарахування, с воєчасність сплати страхови х внесків та уповноважена пр едставляє інтереси страхови ка в судових та інших органах .
Таким чином, судом встановл ено, що виконавча дирекція Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності в АРК, являючись суб' єктом владних повноважень, в ідповідно до законодавства м ає право подавати до суду поз овні заяви до фізичних та юри дичних осіб щодо стягнення с трахових внесків на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування у зв'язку з ти мчасовою втратою працездатн ості та витратами зумовленим и похованням.
Порядок нарахування і спла та внесків на загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування у зв'язку з тимчасов ою втратою працездатності та витратами зумовленими похов анням визначені Законом Укра їни "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння у зв'язку з тимчасовою втр атою працездатності та витра тами зумовленими похованням " № 2240-III від 18.01.2001 року.
Згідно зі ст. 5 Закону Україн и "Про загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я у зв'язку з тимчасовою втрат ою працездатності та витрата ми зумовленими похованням" с трахування у зв'язку з тимчас овою втратою працездатності та витратами зумовленими по хованням здійснюється за при нципами обов'язковості стра хування осіб, зазначених у ч астині першій статті 6 цього З акону.
Відповідно до ч.1 статті 6 За кону України "Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами зумовленими п охованням" загальнообов'язк овому державному соціальном у страхуванню у зв'язку з тимч асовою втратою працездатнос ті та витратами, зумовленими похованням, підлягають: 1) осо би, які працюють на умовах тру дового договору (контракту) н а підприємствах, в установах , організаціях незалежно від форм власності та господарю вання або у фізичних осіб, у то му числі в іноземних диплома тичних та консульських устан овах, інших представництвах нерезидентів, а також обрані на виборні посади в органах д ержавної влади, органах місц евого самоврядування та в ін ших органах; 2) члени колективн их підприємств, сільськогосп одарських та інших виробничи х кооперативів.
Відповідно до статті 22 Зако ну платниками страхових внес ків на загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня у зв'язку з тимчасовою втра тою працездатності та витрат ами, зумовленими похованням, є страхувальники та застрах овані особи.
Юридичні особи, набувають с татусу страхувальника з дня взяття їх на облік у робочому органі відділення Фонду.
Взяття на облік у виконавчи х дирекціях відділень Фонду здійснюється: на підставі ві домостей з реєстраційної кар тки, наданих державним реєст ратором відповідно до Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців", не піз ніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених в ідомостей робочими органами відділень Фонду.
Згідно з ч.2 ст.27 Закону Украї ни Закону України "Про загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування у зв'язку з т имчасовою втратою працездат ності та витратами зумовлени ми похованням" страхувальн ик зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачуват и страхові внески; надавати виконавчій дирекції Фон ду відомості в установлен ому порядку про прийняття на роботу працівників; заробіт ну плату працівників, сплату страхових внесків, у тому числі застрахованими особ ами.
Судом встановлено, що Прива тне сільськогосподарське пі дприємство "ім. Велі Ібраімов а" (код ЄДРПОУ 30833663, юридична адр еса: 96421, АР Крим, Чорноморський район, с. Водопойне, вул. Пошто ва, 2) зареєстровано Чорноморс ькою районною державною адмі ністрацією АР Крим 15.03.2000 року, п ро що в журналі обліку реєстр аційних справ зроблено запис №4055535ю0010041 (а.с.7).
Судом встановлено, що відпо відач зареєстрований як плат ник внесків на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування у зв'язку з тимчасо вою втратою працездатності т а витратами зумовленими похо ванням в Чорноморської міжра йонній виконавчій дирекції в ідділення Фонду соціального страхування у зв'язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами зумовленими п охованням в АР Крим 25.10.2001 року, р еєстраційний код 010600000004.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідно до 22 Закону України "Про загально обов'язкове державне соціаль не страхування у зв'язку з тим часовою втратою працездатно сті та витратами зумовленими похованням" відповідач набу в статусу платника страхових внесків до Фонду загальнооб ов'язкового державного соціа льного страхування України у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням з 25.10.20 01 року.
Згідно зі статтею 23 Закону с трахувальники-роботодавці с плачують до Фонду різницю мі ж нарахованими для роботодав ців і найманих працівників с траховими внесками та витрат ами, пов'язаними з наданням ма теріального забезпечення та соціальних послуг застрахов аним особам відповідно до ць ого Закону.
Перерахування зазначених сум шляхом безготівкових роз рахунків здійснюється страх увальниками-роботодавцями о дин раз на місяць - у день, вста новлений для одержання в уст ановах банку коштів на оплат у праці за відповідний періо д.
У разі нестачі у страхуваль ників-роботодавців коштів дл я виплати заробітної плати т а сплати страхових внесків у повному обсязі нарахування їх на заробітну плату і перер ахування страхових внесків д о Фонду провадиться пропорці йно до сум заробітної плати.
Днем сплати страхових внес ків вважається:
у разі перерахування за без готівковими розрахунками - д ень подання до установи банк у розрахункових документів н а перерахування страхових вн есків на рахунок Фонду;
у разі сплати готівкою - ден ь внесення коштів до банківс ької установи чи відділення зв'язку для перерахування на рахунок Фонду.
Якщо страхувальники несво єчасно чи не в повному обсязі сплачують страхові внески, д о них застосовуються фінансо ві санкції, передбачені стат тею 30 цього Закону.
Відповідно до абзацу 1 пункт у 1 статті 1 Закону України від 11.01.2001 року № 2213-III "Про розмір внеск ів на деякі види загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування" встановле ні розміри внесків на загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування у зв'язку з т имчасовою втратою працездат ності та витратами, зумовлен ими похованням: для роботода вців - 1,5 відсотка суми фактичн их витрат на оплату праці най маних працівників, що включа ють витрати на виплату основ ної та додаткової заробітної плати, інші заохочувальні і к омпенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, як і визначаються згідно з норм ативно-правовими актами, при йнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", та підлягають обкладанню подат ком з доходів фізичних осіб; 1, 3 відсотка суми фактичних вит рат на оплату праці найманих працівників, що включають ви трати на виплату основної та додаткової заробітної плати , інші заохочувальні та компе нсаційні виплати, у тому числ і в натуральній формі, що визн ачаються згідно з нормативно -правовими актами, прийнятим и відповідно до Закону Украї ни "Про оплату праці", та підля гають обкладанню податком з доходів фізичних осіб.
Таким чином, відповідач був зобов' язаний з 25.10.2001 року щомі сячно в день виплати заробіт ної плати найманим працівник ам сплачувати страхові внес ки на загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я у зв'язку з тимчасовою втрат ою працездатності та витрата ми зумовленими похованням.
Відповідно до п.п. 1,2,3,4,5 ч . 1 ст. 30 Закону України "Про заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування у зв'язк у з тимчасовою втратою праце здатності та витратами зумов леними похованням" № 2240-III від 18.01. 2001 року страхувальник-роботод авець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових вн есків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застра ховані особи через рахунки р оботодавців, а також за поруш ення порядку використання ст рахових коштів.
У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувал ьником (у тому числі фізичною особою, яка не має статусу під приємця та використовує найм ану працю, через ухилення від подання заяви про взяття на о блік як платника страхових в несків) або неповної їх сплат и страхувальник сплачує суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (н едоїмки), штраф та пеню.
За несвоєчасність сплати с трахувальником страхових вн есків на нього накладається штраф у розмірі 50 відсотків су ми належних до сплати страхо вих внесків за весь період, як ий минув з дня, коли страхувал ьника було взято на облік.
За неповну сплату страхови х внесків на страхувальника накладається штраф у розмірі прихованої (заниженої) суми з аробітної плати, на яку відпо відно до цього Закону нарахо вуються страхові внески, а в р азі повторного порушення - у т рикратному розмірі зазначен ої суми.
За порушення порядку витра чання страхових коштів накла дається штраф у розмірі 50 відс отків належної до сплати сум и страхових внесків.
Відповідно до звіту про нар аховані внески, перерахуванн я та витрати, пов' язані з заг альнообов' язковим державн им соціальним страхуванням у зв' язку з тимчасовою втрат ою працездатності форми Ф4-ФС С з ТВП за 2009 рік прострочена за боргованість станом на 01.01.2010 ро ку становить 20731,34 гривень, в т. ч . заборгованість по страхови х коштах, строк сплати яких не настав становить 131,47 гривень т а прострочена заборгованіст ь - 20599,87 гривень.
Згідно розрахунку позовни х вимог з відповідача стягну то:
а) сума за постановою Господ арського суду АР Крим від 21.06.2007 року у справі № 2-15/7723-2007А -8361,13 гриве нь;
б) сума за постановою Окружн ого адміністративного суду А Р Крим від 09.06.2009 року у справі № 2а -4632/09/8/0170 - 7194,97 гривень.
Таким чином, прострочена за боргованість відповідача ск ладає 5043,77 гривень. Даний факт т акож підтверджується розрах унком позовних вимог.
Відповідно до частини 2 стат ті 30 Закону не сплачені в стро к страхові внески, пеня і штра ф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірном у порядку.
Строк давності в разі стягн ення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, перед бачених цією статтею, не заст осовується.
Таким чином, позовні вимоги являються обґрунтованими та підлягають задоволенню у по вному обсязі.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є субєкт владних пов новажень, а відповідачем - ф ізична чи юридична особа, суд ові витрати, здійснені позив ачем, з відповідача не стягую ться, тому судові витрати по с праві не підлягають стягненн ю з відповідача.
У зв' язку зі складністю сп рави судом 08.06.2010 року оголошена вступна та резолютивна част ина постанови, а 11.06.2010 року пост анова складена у повному обс язі.
Враховуючи викладене, керу ючись ст. 160-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити в повн ому обсязі.
2.Стягнути з Приватного сіль ськогосподарського підприє мства "ім. Велі Ібраімова" (код ЄДРПОУ 30833663, юридична адреса: 96421 , АР Крим, Чорноморський район , с. Водопойне, вул. Поштова, 2) на користь Відділення Фонду со ціального страхування з тимч асової втрати працездатност і України в Автономній Респу бліці Крим заборгованість зі сплати страхових внесків у р озмірі 5043 (п'ять тисяч сорок три ) гривень 77 копійок.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги). Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови.
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набирає законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня прогол ошення постанови до Севастоп ольського апеляційного адмі ністративного суду через Окр ужний адміністративний суд А втономної Республіки Крим мо же бути подана заява про апел яційне оскарження, після под ачі якої протягом 20 днів може бути подана апеляційна скарг а.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2010 |
Оприлюднено | 03.12.2010 |
Номер документу | 12573633 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні