Постанова
від 13.05.2010 по справі 2а-4308/10/10/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

13.05.10 Справа №2а-4308/10/10/0170

Окружний адмінівстратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі:

головуючого судді - Кудряшо вої А.М. ,

при секретарі судового зас ідання - Дєрюшковій І.А.,

за участю представників:

прокурор - не з'явився,

від позивача - Острова Г.В. , довіреність від 30.01.2010 року,

від відповідача - Скачков І.М., посвідчення від 12.11.2007 рок у,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом прокурора Київ ського району м. Сімферополя Автономної Республіки Крим

в інтересах держави в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримськ ому регіоні"

до Воїнської сільської ра ди Красноперекопського райо ну

про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Київського ра йону м. Сімферополя АР Крим в і нтересах державив особі Відо кремленого підрозділу "Держе нергонагляд у Кримському рег іоні" звернувся до Окружного адміністративного суду АР К рим з адміністративним позов ом до Воїнської сільської ра ди Красноперекопського райо ну АР Крим про стягнення штра фу у розмірі 1700,00 гривень.

Прокурор у судове засіданн я не з'явився, про дату, час та м ісце судового розгляду справ и був сповіщений завчасно та належним чином, про причини н еприбуття не повідомив, заяв щодо неможливості розгляду справи за його відсутністю д о суду не надавав.

Представником позивача у с удовому засіданні позовні ви моги підтримав у повному обс язі з підстав наведених у поз овній заяві, зазначив, що нас р озгляду справи у суді штраф в ідповідачем у добровільному порядку не сплачений, тому пр осив стягнути із відповідача штраф у розмірі 1700,00 гривень у с удовому порядку.

У судовому засіданні предс тавник відповідача позовні в имоги не визнав, заперечував проти задоволення позовних вимог з тих підстав, що відпов ідач є органом місцевого сам оврядування та річний розпис ради не передбачає витрат на сплату штрафу позивачу, при ц ьому не заперечував проти не виконання на час перевірки у повному обсязі вимог припис у № 04/05-047 від 20.03.2009 року та підтверд ив, що на час розгляду справи у суді даний штраф не сплачени й, але постанова про накладен ня штрафу також не оскаржена та наміру її оскаржувати від повідач не має.

З урахуванням думки предст авників сторін, які вважали м ожливим розглядати справу у відсутності не з'явившегося прокурора, належним чином та завчасно повідомлених про ч ас, дату та місце розгляду спр ави, керуючись принципом роз умності строків, встановлени м ст. 122 КАС України для розгляд у адміністративних справ, су д вважає, що неявка прокурора у судове засідання, належним чином повідомленого про роз гляд справи, не є перешкодою д ля розгляду справи та у відпо відності до положень статті 128 КАС України вважає можливим розглядати справу у відсутн ості не з'явившегося учасник у процесу на підставі наявни х у справі доказів.

Заслухавши пояснення учас ників процесу, розглянув мат еріали справи, дослідив дока зи, надані позивачем, всебічн о і повно з'ясувавши всі факти чні обставини, на яких ґрунту ються позовні вимоги, об'єкти вно оцінивши докази, які мают ь юридичне значення для розг ляду справи і вирішення спор у по суті, суд встановлено нас тупне.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п. 4 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону У країни "Про електроенергетик у" від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР дер жавний нагляд в електроенерг етиці здійснюють Державна ін спекція з експлуатації елект ричних станцій і мереж та Дер жавна інспекція з енергетичн ого нагляду за режимами спож ивання електричної та теплов ої енергії у порядку, встанов леному Кабінетом Міністрів У країни, та інші органи, визнач ені законодавством України.

Частиною 5 ст.9 Закону передб ачено, що державні інспектор и з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії маю ть право, зокрема застосовув ати в установленому законода вством України порядку санкц ії до суб'єктів господарсько ї діяльності за порушення но рмативно-правових актів та с кладати протоколи про адміні стративні правопорушення.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 07.08.1996р. №929 затве рджено Положення про державн ий енергетичний нагляд за ре жимами споживання електричн ої і теплової енергії (Держен ергонагляд).

Пунктом 1 Положення про держ авний енергетичний нагляд за режимами споживання електри чної і теплової енергії, держ авний енергетичний нагляд за режимами споживання електри чної і теплової енергії, техн ічним станом та організацією експлуатації електричних, т еплових, тепловикористовуюч их установок та мереж суб'єкт ів електроенергетики, суб'єк тів відносин у сфері теплопо стачання і споживачів електр ичної енергії здійснює Держа вна інспекція з енергетичног о нагляду за режимами спожив ання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Відповідно до п.13 зазначено го Положення, в редакції пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни N 131 від 13.02.2006р., головний держ авний інспектор України з ен ергетичного нагляду, його за ступники, старші державні ін спектори з енергетичного наг ляду та державні інспектори з енергетичного нагляду під час виконання своїх функцій мають право, зокрема:

- здійснювати в установлено му порядку обстеження електр ичних і теплових установок т а мереж суб'єктів електроене ргетики та суб'єктів відноси н у сфері теплопостачання і с поживачів електричної енерг ії, а також складати за їх резу льтатами відповідні акти;

- видавати в межах своєї ком петенції суб'єктам електроен ергетики, суб'єктам відносин у сфері теплопостачання і сп оживачам електричної енергі ї обов'язкові для виконання п риписи щодо усунення виявлен их Держенергонаглядом поруш ень нормативно-правових і но рмативно-технічних актів у с фері електроенергетики та те плопостачання і здійснювати контроль за їх виконанням;

- вимагати в межах своєї ком петенції від суб'єктів елект роенергетики, суб'єктів відн осин у сфері теплопостачання і споживачів електричної ен ергії вжиття заходів для усу нення виявлених Держенергон аглядом порушень;

- складати в установленому з аконодавством порядку прото коли про адміністративні пра вопорушення та притягати до адміністративної відповіда льності громадян і посадових осіб.

Отже, органи Державна інспе кція з енергетичного нагляду за режимами споживання елек тричної і теплової енергії, у тому числі її відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Кримському регіоні" у відно синах з суб' єктами господар ювання, під час реалізації св оїх завдань та функцій, встан овлених законодавством Укра їни, являються суб' єктами в ладних повноважень, які здій снюють заходи щодо впорядкув ання, контролю, нагляду за зак онодавством про електроенер гетику.

Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючі господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку визн аються суб' єктами господар ювання.

Воїнська сільська рада Кра сноперекопського району (код ЄДРПОУ 04367950, адреса: 96033, АР Крим, К расноперекопський район, с. В оїнка, вул. Леніна, буд. 54), являє ться юридичною особою, зареє строваною 21.05.1997 року Краснопер екопською районною державно ю адміністрацією АР Крим, що п ідтверджується Довідкою з Єд иного державного реєстру під приємств та організацій Укра їни серії АБ № 054646 від 14.01.2009 року т а Свідоцтвом про державну ре єстрацію юридичної особи сер ії А00 № 454175.

Судом встановлено, що відп овідач, являючись суб' єктом господарювання, здійснюючі підприємницьку діяльність, з обов' язано виконувати всі о бов' язки, пов' язані з регу люванням діяльності електро енергетики та енергозбереже ння в Україні.

Судом встановлено, що право відносини, що виникають у зв'я зку з виробництвом, передаче ю, постачанням і використанн ям енергії, державним нагляд ом за безпечним виконанням р обіт на об'єктах електроенер гетики незалежно від форм вл асності, безпечною експлуата цією енергетичного обладнан ня і державним наглядом за ре жимами споживання електричн ої і теплової енергії регулю ються Законом України “Про е лектроенергетику ” від 16 жовт ня 1997 року № 575/97-ВР.

Відповідно до статті 9 Закон у України “Про електроенерге тику ” Державні інспектори з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої та теплової енергії мають право:

- безперешкодного дос тупу до електричних і теплов икористовуючих установок та теплових мереж споживачів т а суб'єктів електроенергетик и;

- отримувати від спожи вачів та суб'єктів електроен ергетики інформацію, необхід ну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів;

- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання пр иписи про усунення порушень нормативно-правових актів;

- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засо бів обліку, контролю та регул ювання споживання електричн ої і теплової енергії у відпо відність з нормами, правилам и і стандартами в електроене ргетиці;

- надсилати власникам об'єктів споживача подання п ро невідповідність займаній посаді працівника електроте хнічного профілю, який своєч асно не пройшов перевірку зн ань з електробезпеки та експ луатації струмоприймачів;

- вимагати від спожива чів та суб'єктів електроенер гетики додержання встановле них нормативно-правовими акт ами режимів споживання елект ричної і теплової енергії;

- надавати приписи щод о неприпустимості продовжен ня експлуатації електричних і тепловикористовуючих уста новок споживачів, якщо це ств орює загрозу життю обслугову ючого персоналу, здоров'ю нас елення;

- застосовувати в уста новленому законодавством Ук раїни порядку санкції до суб 'єктів господарської діяльно сті за порушення нормативно- правових актів та складати п ротоколи про адміністративн і правопорушення.

Судом встановлено, що 04 серп ня 2009 року державними інспект орами з енергетичного нагляд у відповідно до статті 9 Зако ну України “Про електроенерг етику ” проведено перевірку Воїнської сільської ради Кра сноперекопського району Авт ономної Республіки Крим, за н аслідками якої був складений акт № 04/05-015 від 04.08.2009 року.

Судом встановлено, що позив ачем на підставі статті 4 Зако ну України «Про основні заса ди державного нагляду (контр олю) у сфері господарської ді яльності», статті 9 Закону Ук раїни “Про електроенергетик у ” та акту № 04/05-003 від 19.03.2009 року го лові Воїнської сільської рад и Красноперекопського район у Скачкову Ігорю Михайлови чу повторно був внесений пр ипис № 04/05-047 від 20.03.2009 року щодо ус унення порушень чинного зако нодавства, з повідомленням п озивача про виконання до 20.06.2009 р оку.

Відповідача було попередж ено про відповідальність у в игляді штрафу за невиконання чи несвоєчасне виконання пр ипису відповідно до ст. 27 Зако ну України "Про електроенерг етику". Зазначений припис був вручений відповідачу 20.03.2009 рок у, що підтверджується особис тим підписом голови Воїнсько ї сільської ради Красноперек опського району на акті (а.с.8 з воротна сторінка).

Судом встановлено, що 04 серп ня 2009 року позивачем проведен а перевірка виконання відпо відачем вимог припису № 04/05-047 ві д 20.03.2009 року, яка була оформлена актом перевірки № 04/05-015 від 04.08.2009 р оку.

Під час перевірки було вста новлено, що відповідачем вим оги припису № 04/05-047 від 20.03.2009 року ч астково не виконані. Предста вники відповідача підписали акт перевірки та отримали од ин примирник, про що простави ли підписи у акті (а.с.10-11).

Згідно ч.3 ст.27 Закону України “Про електроенергетику ” су б'єкти господарської діяльно сті несуть відповідальність за правопорушення в електро енергетиці:

- за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рі шень чи приписів Національно ї комісії регулювання електр оенергетики України, Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмір і до п'яти тисяч неоподаткову ваних мінімумів доходів гром адян.

Порядок накладення держав ними інспекторами з експлуат ації електричних станцій і м ереж, державними інспекторам и з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії на с уб'єктів господарювання неза лежно від форм власності штр афів за порушення законодавс тва в галузі електроенергети ки та сфері теплопостачання визначений Постановою Кабін ету Міністрів України від 21.07.19 99 року № 1312 "Про затвердження По ложення про порядок накладен ня на суб'єктів господарюван ня штрафів за порушення зако нодавства в галузі електроен ергетики та сфері теплопоста чання".

Відповідно до пунктів 7,8 Пол оження рішення про накладенн я штрафу приймається на підс таві акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державно ї інспекції з експлуатації е лектричних станцій і мереж а бо Держенергонагляду. Рішенн я про накладення штрафу офор мляється постановою Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядження м) Держенергонагляду.

Судом встановлено, що 19 лист опада 2009 року старшим державн им інспектором з енергетично го нагляду за режимами спожи вання електричної та теплово ї енергії Алехиним І.П. на підставі акту перевірки № 04/05-0 115 від 04.08.2009 року прийнята поста нова № 306кр про накладення штр афу за порушення законодавст ва в галузі електроенергетик и та сфері теплопостачання.

Відповідно до постанови № 30 6кр від 19 листопада 2009 року за у хилення від виконання або не своєчасне виконання припису № 04/05-047 від 20.03.2009 року Державною ін спекцією з енергетичного наг ляду за режимами споживання електричної та теплової енер гії на підставі ст.27 Закону Ук раїни “Про електроенергетик у ” до Воїнської сільської ра ди Красноперекопського райо ну застосований штраф в розм ірі 1700,0 гривень.

Постанова була направлена на адресу відповідача реком ендованою кореспонденцією т а отримана уповноваженою осо бою відповідача 25.11.2009 року, що п ідтверджується поштовим пов ідомленням за № 10778358 (а.с.7) та не о спорюється відповідачем. Дан а постанова на час розгляду с прави не оскаржена у порядку встановленому чинним законо давством не була.

Суд не може погодиться із до водами відповідача стосовно того, що Воїнська сільська ра да Красноперекопського райо ну АРК не повинна відповідат и за невиконання припису Дер жавної інспекції з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії у зв'язку з тим, що є органом місцевого самовря дування та не має грошових ви датків для сплати визначеног о позивачем штрафу, суд не мож е прийняти до уваги, оскільки законодавством передбачена відповідальність суб'єктів господарювання за порушення законодавства в галузі елек троенергетики та сфері тепло постачання не залежно від то го якого виду організаційно- правовій форми він є приватн ої або органом місцевого сам оврядування, при цьому відсу тність передбачених грошови х видатків на сплату штрафів не може бути підставою для зв ільнення від їх уплати.

Таким чином, суд приходить д о висновку про обґрунтованіс ть та наявність підстав прий няття постанови про накладен ня штрафу на відповідача та з дійснення своїх функцій пози вачем на підставі, у межах пов новажень та у спосібі, що пере дбачені Конституцією та зако нами України, своєчасно, тобт о протягом розумного строку.

Враховуючи вищезазначене, відсутність відомостей щодо оскарження відповідачем пос танови, визнання постанови п ротиправною у встановленому порядку то що, дана постанов а не скасована, та є належним доказом наявності заборгов аності відповідача по справі , суд вважає що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су. Але відповідач доказів, як і б спростовували доводи поз ивача щодо виявленого поруше ння та правомірності застосу вання за допущене порушення відповідальності, суду не на дав, натомість позивачем пра вомірність вимог доведена у повному обсязі.

Згідно пункту 10 Положення п ро порядок накладення на суб 'єктів господарювання штрафі в за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання суб 'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодав ства в галузі електроенергет ики протягом 30 днів з дня прий няття постанови (розпоряджен ня) про його накладення, а за п орушення законодавства у сфе рі теплопостачання - у 15-денни й строк з дня прийняття поста нови (розпорядження) про його накладення.

При таких обставинах, прийм аючи до уваги, що на момент роз гляду справи відповідачем су ма штрафу у розмірі 1700,00 гривен ь не погашена, що підтверджен о представником позивача та відповідача у судовому засі данні, позовні вимоги підля гають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові витрати, здійснені позиваче м, з відповідача не стягуютьс я.

Вступна та резолютивна час тини постанови були оголошен і у судовому засіданні 13.05.2010 рок у. Повний текст постанови був виготовлений та підписаний 17.05.2010 року.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.94, 158- 163КАС Україн и, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Воїнської сіль ської ради Красноперекопськ ого району (код ЄДРПОУ 04367950, адре са: 96033, АР Крим, Красноперекопс ький район, с. Воїнка, вул. Лені на, буд. 54) штраф в розмірі 1700 (одн а тисяча сімсот) гривень 00 коп ійок (код платежу 21081100, р/р 31115106700151 в ГУ ДКУ в АРК, ЗКПО 34740735, МФО 824026, оде ржувач: Державний бюджет Кра сноперекопського району АР К рим).

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги). Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то п останова набирає законної си ли через 10 днів з дня отриманн я особою копії постанови, у ра зі неподання нею заяви про ап еляційне оскарження.

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го адміністративного апеляц ійного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може бути подана ап еляційна скарга.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження (10 днів).

Суддя Ку дряшова А.М.

Дата ухвалення рішення13.05.2010
Оприлюднено03.12.2010
Номер документу12573668
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4308/10/10/0170

Постанова від 13.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні