ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 вересня 2010 року < Текст > Справа № 2а-5063/10/0870
Запорізький окружний адміністративний суд у скла ді:
головуючого судді Янюк О.С.,
при секретарі судового зас ідання Сподінової А.М.,
за участю представників:
позивача - Лиски Н.А. (д овіреність від 14.01.2010 № 718-17/3);
відповідача - не з' явивс я
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовною заявою Інспекц ії державного архітектурно-б удівельного контролю у Запор ізькій області
до товариства з обмеженою в ідповідальністю «Виробниче об' єднання «Будгаз», м.Запо ріжжя.
про стягнення штрафу
ВСТАНОВИВ:
У липні 2010 року Інспекція дер жавного архітектурно-будіве льного контролю у Запорізькі й області (далі - позивач) зве рнувся до суду із позовом до т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Виробниче об' є днання «Будгаз» (далі - ТОВ « ВО «Будгаз»), в якому просить с тягнути штраф у розмірі 4 462,50гр н. В обґрунтування позовних п осилається на закони України «Про архітектурну діяльніст ь» та «Про планування і забуд ову територій» та зазначає, що в порушення приписів указ аних законів, у відповідача в ідсутній дозвіл на виконання будівельних робіт під час бу дівництва газопроводу, у зв' язку із чим до останнього зас тосований штраф у розмірі 4 462,5 0грн., який у добровільному пор ядку не сплачений.
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та надав пояснення, анало гічні викладеним у позовній заяві. Просив позов задоволь нити.
Відповідач у судове засіда ння не з' явився, про причини неявки суд не повідомив, клоп отання про розгляд справи бе з його участі та письмових за перечень на позов на адресу с уду не надходило. Про дату, час та місце розгляду справи пов ідомлявся належним чином.
На підставі ст. 160 КАС України у судовому засіданні прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови.
Розглянувши наявні матері али та фактичні обставини сп рави та заслухавши пояснення представника позивача, судо м установлені наступні обста вини.
17.02.2010 на адресу позивача наді йшло доручення прокуратури З апорізького району Запорізь кої області від 16.02.2010 №894вих про п роведення перевірки правомі рності здійснення будівельн их робіт з будівництва дорог и на території смт. Малокатер инівка в котеджному містечку ТОВ «Метро» та газопроводу н а території смт. Малокатерин івка (кооператив «Таврія-газ 2008»).
На виконання доручення про куратури, на підставі наказу інспекції державного архіте ктурно-будівельного контрол ю у Запорізькій області від 04. 03.2010 № 46-ОД, посвідчення (направл ення) від 04.03.2010 №11 посадовою особ ою інспекції державного архі тектурно-будівельного контр олю у Запорізькій області, у п рисутності голови обслугову ючого кооперативу «Таврія-га з-2008» Проніна А.М., представ ника підрядних організацій Т ОВ «Сана-04», ТОВ «ВО Будгаз», ПП «Будтрансгаз» Піхулі О.О. , юрисконсульта «Таврія-газ-20 08», ТОВ «Сана-04» Вороніна Ю.Л. проведена позапланова пер евірка додержання вимог зако нодавства, будівельних норм, державних стандартів, норм і правил та проектних рішень п ри виконанні будівельних роб іт на об'єкті будівництва «га зопровід на території смт. Ма локатеринівка Запорізького району Запорізької області» , за результатами якої складе ний акт від 23.03.2010.
Під час перевірки встановл ені та в акті зафіксовані нас тупні обставини: на територі ї смт. Малокатеринівка Запор ізького району збудовано газ опровід протяжністю 16800 м (9091 м - п ідземного газопроводу, 7709 м - на земного газопроводу) без доз волу на виконання будівельни х робіт, що є порушенням ст. 29 За кону України «Про планування і забудову територій» та Пол оження про порядок надання д озволу на виконання будівель них робіт, затвердженого нак азом Державного комітету буд івництва, архітектури та жит лової політики України від 05.1 2.2000 № 273. Замовником будівництва є обслуговуючий кооператив «Таврія-газ-2008», підрядниками є ТОВ «Сана-04», ПП «Будтрансга з», ТОВ «ВО Будгаз». Між ТОВ «Т аврія Газ» та ТОВ «ВО Будгаз» укладено договір від 20.08.2009 № 20/08 н а виконання робіт: «Газопост ачання вул. Каховська, Нагорн а, Степна, пер. Новий, Високий, П оперечний, Ільіча смт. Малока теринівка Запорізького райо ну». Будівництво газопроводу проведено без дозволу на вик онання будівельних робіт, що є порушенням ст. 29 Закону Укра їни «Про планування і забудо ву територій» та Положення п ро порядок надання дозволу н а виконання будівельних робі т, затвердженого наказом Дер жавного комітету будівництв а, архітектури та житлової по літики України від 05.12.2000 № 273. Буд івельні роботи проведено без затвердженої в установленом у порядку проектної документ ації, що є порушенням ст. 9 Зако ну України «Про архітектурну діяльність», ст. 23 Закону Укра їни «Про планування і забудо ву територій», ДБН А.2.2-3.2004 Склад , порядок розробки, погодженн я та затвердження проектної документації для будівництв а, під час будівництва об'єкта не здійснювався авторський та технічний нагляди, що є пор ушенням ст. 11 Закону України « Про архітектурну діяльність », проект будівництва не підл ягав комплексній державній е кспертизі, що є порушенням ДБ Н А.2.2-3.2004 Склад, порядок розробк и, погодження та затвердженн я проектної документації для будівництва, об'єкт експлуат ується без прийняття його в е ксплуатацію, що є порушенням ст. 30-1 Закону України «Про план ування і забудову територій» .
24.03.2010 позивачем виданий припи с № 21, у якому відповідачу запр опоновано: надати довідку пр о вартість виконаних робіт д о 30.03.2010 та направити керівника а бо уповноваженого представн ика для розгляду справи.
На виконання припису від 24.03. 2010 № 21 ТОВ «ВО «Будгаз» надало д овідку від 29.03.2010 № 57, в якій повід омило позивача, що згідно дог овору від 20.08.2009 №20/08 на виконання робіт по об'єкту «Газопостач ання вул. Каховська, Нагорна, С тепна, пер. Новий, Високий, Поп еречний, Ільіча смт. Малокате ринівка Запорізького району » в серпні 2009 року виконано буд івельно- монтажних робіт на с уму 8925,00 грн.
02.04.2010 головним державним інсп ектором інспекції державног о архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій обла сті був складений протокол п ро правопорушення у сфері мі стобудування, відповідно до якого винним у допущених пра вопорушеннях встановлено ТО В «ВО «Будгаз». Протокол підп исаний уповноваженою особою ТОВ «ВО «Будгаз» 02.04.2010 із відмі ткою, про незгоду із накладен ням штрафу.
На підставі матеріалів пер евірки та з урахуванням вста новлених порушень позивачем винесена постанова від 08.04.2010 №1 5 про накладення штрафу за пра вопорушення у сфері містобуд ування, відповідно до якої на ТОВ «ВО «Будгаз» накладений штраф у розмірі 50% вартості ро біт, проведених без дозволу н а їх виконання - 4 462,50 грн. Указан а постанова отримана уповнов аженою особою ТОВ «ВО «Будга з» 08.04.2010.
У судовому порядку постано ва від 08.04.2010 №15 відповідачем не о скаржувалась, проте сума штр афу у добровільному порядку не сплачена, у зв' язку із чим позивач звернувся до суду.
Дослідивши матеріали спра ви, проаналізувавши норми за конодавства, суд вважає позо вні вимоги такими, що підляга ють задоволенню у повному об сязі з наступних підстав.
Відповідно до ст. 10 Закону Ук раїни «Про архітектурну діял ьність» від 20.05.1999 № 687 (далі - Зак он №687) для забезпечення під ча с забудови територій, розміщ ення і будівництва об'єктів а рхітектури додержання суб'єк тами архітектурної діяльнос ті затвердженої містобудівн ої та іншої проектної докуме нтації, місцевих правил забу дови населених пунктів, вимо г вихідних даних, а також з мет ою захисту державою прав спо живачів будівельної продукц ії здійснюється в установлен ому законодавством порядку д ержавний архітектурно-будів ельний контроль та нагляд. Де ржавний архітектурно-будіве льний контроль та нагляд зді йснює центральний орган вико навчої влади з питань будівн ицтва, містобудування та арх ітектури. Державний контроль та нагляд у системі централь ного органу виконавчої влади з питань будівництва, містоб удування та архітектури здій снює Державна архітектурно- будівельна інспекція Україн и та її територіальні органи .
Відповідно до п. 1 Положення про державний архітектурно- будівельний контроль, затве рдженого Постановою Кабінет у Міністрів України від 25.03.1993 № 225 (далі - Положення №255) держав ний архітектурно-будівельни й контроль - це сукупність орг анізаційно-технічних і право вих заходів, спрямованих на з абезпечення дотримання зако нодавства, державних стандар тів, норм і правил, архітектур них вимог і технічних умов, а т акож положень затвердженої м істобудівної документації т а проектів конкретних об'єкт ів, місцевих правил забудови населених пунктів усіма суб 'єктами містобудівної діяльн ості незалежно від форм влас ності під час забудови терит орій і населених пунктів, роз міщення, будівництва, реконс трукції, капітального ремонт у об'єктів житлово-цивільног о, виробничого та іншого приз начення, реставрації архітек турних пам'яток, створення ін женерної та транспортної інф раструктури, виробництва буд івельних матеріалів, виробів і конструкцій.
Згідно пп.4, 5 п.3 Положення №255 Д ержархбудінспекція та її тер иторіальні органи здійснюют ь вибіркові перевірки відпов ідності розміщення об'єктів, виконання будівельних робіт , виробництва будівельних ма теріалів, виробів і конструк цій законодавству, державним стандартам, нормам і правила м, архітектурним вимогам, тех нічним умовам, затвердженим проектним рішенням, а також м ісцевим правилам забудови на селених пунктів; розглядають справи про правопорушення у сфері містобудування і прий мають відповідні рішення.
Відповідно до п. 2 Положення про порядок накладення штра фів за правопорушення у сфер і містобудування, затверджен ого Постановою Кабінету Міні стрів України від 06.04.1995 № 244 (далі - Положення №244), штрафи накла даються інспекціями державн ого архітектурно-будівельно го контролю на підприємства, їх об'єднання, установи та орг анізації, що допустили право порушення у сфері містобудув ання, за результатами контро льних перевірок, а також пере вірок, проведених за звернен нями заінтересованих юридич них або фізичних осіб.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 29 Закон у України «Про планування і з абудову територій» від 20.04.2000 №16 99 дозвіл на виконання будівел ьних робіт - це документ, що за свідчує право замовника та п ідрядника на виконання підго товчих робіт (якщо підготовч і роботи не були виконані ран іше відповідно до дозволу на виконання підготовчих робіт ) і будівельних робіт, підключ ення об'єкта будівництва до і нженерних мереж та споруд. До звіл на виконання будівельни х робіт надається інспекціям и державного архітектурно-бу дівельного контролю. Аналогі чна норма міститься в Положе нні про порядок надання дозв олу на виконання будівельних робіт, затвердженого наказо м Державного комітету будівн ицтва, архітектури та житлов ої політики України від 05.12.2000 №2 73 (далі - Положення №273), відпов ідно до абз. 3 п. 1.1. якого виконан ня будівельних робіт без доз волу на виконання будівельни х робіт забороняється.
Із матеріалів справи та змі сту акту перевірки вбачаєтьс я, що відповідачем, в порушенн я вище указаних приписів, від сутній дозвіл на виконання б удівельних робіт під час буд івництва газопроводу.
Відповідно до ст. 29 Закону №68 7 та п. 5.1. Положення № 273 здійснен ня будівельних робіт на об'єк тах містобудування без дозво лу на виконання будівельних робіт або його перереєстраці ї, а також здійснення не зазна чених у дозволі будівельних робіт вважається самовільни м будівництвом і тягне за соб ою відповідальність згідно і з законом.
Відповідно до абз. 3 п. 4 Полож ення № 225, інспекціям державно го архітектурно-будівельног о контролю надається право д авати у межах своїх повноваж ень замовникам, проектним і б удівельним організаціям, під приємствам, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, обов'язкові дл я виконання приписи щодо усу нення порушень законодавств а, державних стандартів, норм і правил, архітектурних вимо г, технічних умов, затверджен их проектних рішень, місцеви х правил забудови населених пунктів.
Відповідно до ч.1 ст.3 Закону У країни «Про відповідальніст ь підприємств, їх об'єднань, ус танов та організацій за прав опорушення у сфері містобуду вання» від 14.10.1994 №208/94-ВР (далі - З акон №208/94) підставою для розгля ду справи про правопорушення у сфері містобудування є про токол, складений уповноважен ою на те особою інспекції дер жавного архітектурно-будіве льного контролю за результат ами перевірки.
Відповідальність юридични х осіб за правопорушення у сф ері містобудування, в тому чи слі за проведення будівельни х робіт без дозволу на їх вико нання або без затвердженої п роектної документації встан овлена в Законі №208/94. Так, відпо відно до абз. 2 ч. 1 ст. 1 Закону №208/9 4 підприємства, їх об'єднання, установи та організації неза лежно від форм власності, які здійснюють роботи по будівн ицтву, реконструкції, рестав рації та капітальному ремонт у, а так само які є замовниками у будівництві або поєднують функції замовника і підрядч ика несуть відповідальність у вигляді штрафу за проведен ня будівельних робіт без доз волу на їх виконання або без з атвердженої проектної докум ентації у розмірі п'ятдесяти відсотків вартості цих робі т.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону №208/94 справи про правопорушенн я, передбачені цим Законом, ро зглядаються Державною архіт ектурно-будівельною інспекц ією України та її територіал ьними органами. Згідно з ч. 4 ст .3 Закону №208/94 рішення посадово ї особи інспекції державного архітектурно-будівельного к онтролю про накладення штраф у оформляється постановою пр о накладення на підприємство штрафу за правопорушення у с фері містобудування відпові дно до цього Закону.
На підставі поданих докуме нтів у відповідності до Зако ну №208/94 та Положення № 244 начальн иком інспекції державного ар хітектурно-будівельного кон тролю у Запорізькій області 08.04.2010 винесена постанова №15 про накладення штрафу за правоп орушення у сфері містобудува ння, відповідно до якої на ТОВ «ВО «Будгаз» був накладений штраф у розмірі 50% вартості ро біт, проведених без дозволу н а їх виконання, у сумі 4 462,50грн. (89 25,00 грн. / 2).
Аналізуючи вище викладені норми та матеріали справи, су д вважає, що позивачем правом ірно та у відповідності до пр иписів чинного законодавств а винесено постанову від 08.04.2010 № 15 про накладення на відповіда ча штрафу за правопорушення у сфері містобудування у роз мірі 4 462,50грн.
14.07.2009 №061551 про застосування фін ансових санкцій до відповіда ча в сумі 1700,00 грн.
Відповідно до ч. 7 ст. З Закону №208/94 штраф підлягає сплаті під приємством у п'ятнадцяти ден ний термін з дня його накладе ння. У разі несплати штрафу у з азначений термін він стягуєт ься у судовому порядку.
На час розгляду справи відп овідач доводи позивача не сп ростував, проти позову не зап еречив, проте суму штрафу у до бровільному порядку не сплат ив.
Згідно ст. 11 КАС України, розг ляд і вирішення справ в адмін істративних судах здійснюєт ься на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Ук раїни, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення.
Ураховуючи вище викладені норми, суд вважає, що позовні вимоги є доведеними, обґрунт ованими та такими, що підляга ють задоволенню.
Відповідно до приписів п. 4 с т. 94 КАС України, у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, а відповіда чем - фізична чи юридична особ а, судові витрати, здійснені п озивачем, з відповідача не ст ягуються.
Керуючись ст. ст.161-163, 167 КАС У країни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2.Стягнути з товариства з об меженою відповідальністю «В иробниче об' єднання «Будга з» (код ЄДРПОУ 32671995) штраф за пра вопорушення у сфері містобуд ування у розмірі 4 462,50 грн. (чоти ри тисячі чотириста шістдеся т дві грн. 50 коп) на користь дер жавного бюджету Жовтневого р айону м. Запоріжжя (р/р 31110106700003, ко д платежу 21081100, код ЄДРПОУ 34677124, МФ О 813015, ГУДКУ в Запорізькій обла сті). Видати виконавчий лист.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Запорізький ок ружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний стро к з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 КАС України - з дня отр имання такої постанови, апел яційної скарги, з подачею її к опії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у спра ві.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 1 60 КАС України оформлена і підп исана 15.09.2010
Суддя О.С.Янюк
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2010 |
Оприлюднено | 03.12.2010 |
Номер документу | 12574439 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Янюк Олена Сергіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Дуляницька Світлана Мефодіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Янюк Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні