Ухвала
від 11.03.2025 по справі 198/61/25
ЮР'ЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №198/61/25

Провадження 1-кп/0198/53/25

11.03.2025

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 березня 2025 року Юр`ївський районний суд Дніпропетровської області

в складі: головуючого судді ОСОБА_1 ,

секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в залі суду в с-щі Юріївка клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 05.07.2024 року за № 12024041370001004, відносно ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за обвинуваченням у вчиненнікримінального правопорушення,передбаченого ст. 367 ч. 2 КК України,

з участю зі сторони обвинувачення прокурора ОСОБА_4 , зі сторони захисту обвинуваченої та захисника ОСОБА_5 ; представника потерпілого ОСОБА_6 ,-

В С Т А Н О В И В:

До початку підготовчого судового засідання від прокурора надійшло клопотання про звільнення обвинуваченої від кримінальної відповідальності на підставіст.45 КК Українив зв`язку з дійовим каяттям.

Згідно обвинувального акту - відповідно до п.13 «Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення», затвердженогопостановою КМУ від 01.06.2011 року №869 встановлено, що планування витрат, що включаються до повної собівартості централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення, здійснюється з урахуванням планованих витрат операційної діяльності та фінансових витрат, пов`язаних з діяльністю з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення. Плановані витрати групуються відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, затверджених Мінфіном.

До планованих витрат операційної діяльності включаються:

- планована виробнича собівартість централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення;

- плановані адміністративні витрати, витрати на збут, інші витрати операційної діяльності, пов`язаної з централізованим водопостачанням та/або централізованим водовідведенням.

Відповідно до п.20 «Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення», затвердженогопостановою КМУвід 01.06.2011року №869 встановлено, що до складу адміністративних витрат включаються загальногосподарські витрати, пов`язані з обслуговуванням та управлінням підприємством:

- витрати на оплату праці апарату управління підприємством та іншого загальногосподарського персоналу, розраховані відповідно до пункту 19 цього Порядку;

- єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування апарату управління підприємством та іншого загальногосподарського персоналу;

- інші витрати на утримання апарату управління підприємством та іншого загальногосподарського персоналу (службові відрядження, підготовку і перепідготовку кадрів, використання малоцінних і швидкозношуваних предметів, придбання канцелярських товарів, періодичних професійних видань, охорону праці);

- амортизація основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів загальногосподарського використання, визначена відповідно до вимогПодаткового кодексу України;

- витрати на утримання основних засобів, інших необоротних матеріальних активів загальногосподарського використання (ремонт, оренда, страхування майна, опалення, освітлення, охорона);

- витрати на оплату професійних послуг (юридичні, аудиторські, з оцінки майна тощо);

- витрати на оплату Інтернету та послуг зв`язку (поштового, телеграфного, телефонного, телефаксу тощо);

- витрати на оплату розрахунково-касового обслуговування та інших послуг банків;

- витрати, пов`язані із сплатою податків, зборів та інших передбачених законодавством обов`язкових платежів, крім тих, що включаються до виробничої собівартості;

- витрати на розв`язання спорів у судах;

- витрати на придбання пально-мастильних матеріалів для потреб апарату управління підприємством та іншого персоналу, залученого до обслуговування адміністративної інфраструктури.

Відповідно до п.9 Розділу III «Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, затвердженого постановою КМУ №1010 від 26.07.2006, яка діяла на час вчинення кримінального правопорушення встановлено, що до планової собівартості послуг включаються прямі матеріальні витрати, прямі витрати з оплати праці, інші прямі витрати, змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати і нерозподілені постійні загальновиробничі витрати.

Досудовим розслідуванням встановлено, що згідно рішення Юр`ївської селищної ради №542-26/VII від 31.01.2019, яке вступило в дію з 01.01.2019 року «Про внесення змін до рішення селищної ради від 15.12.2017 року №50-5/VII «Про встановлення тарифів на послуги централізованого водопостачання, водовідведення та вивезення твердих побутових відходів» встановлено тарифи на послуги для населення з централізованого водопостачання 18,00 грн./м3, у т.ч. ПДВ, централізованого водовідведення 30,00 грн./м.3, у т.ч. ПДВ, вивезення твердих побутових відходів 12,18 грн. за 1 особу в місяць, у т.ч. ПДВ.

Згідно рішення Юр`ївської селищної ради №284-4/VIII від 27.01.2021, яке вступило в дію з 01.01.2021 року «Про внесення змін до рішення селищної ради від 15.12.2017 року №50-5/VII «Про встановлення тарифів на послуги централізованого водопостачання, водовідведення та вивезення твердих побутових відходів» встановлено тарифи на послуги для населення з централізованого водопостачання 18,00 грн./м3, у т.ч. ПДВ, централізованого водовідведення 30,00 грн./м.3, у т.ч. ПДВ, вивезення твердих побутових відходів 16,50 грн. за 1 особу в місяць, у т.ч. ПДВ.

Згідно рішення Юр`ївської селищної ради №1234-11/VIII від 27.01.2021, яке вступило в дію з 01.07.2021 року «Про внесення змін до рішення селищної ради від 15.12.2017 року №50-5/VII «Про встановлення тарифів на послуги централізованого водопостачання, водовідведення та вивезення твердих побутових відходів» встановлено тарифи на послуги для населення з централізованого водопостачання 18,00 грн./м3, у т.ч. ПДВ, централізованого водовідведення 30,00 грн./м.3, у т.ч. ПДВ, вивезення твердих побутових відходів 28,00 грн. за 1 особу в місяць, у т.ч. ПДВ.

Тобто, тарифи на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення протягом 2019-2023 роки не змінювалися, окрім тарифів на вивезення твердих побутових відходів.

Згідно наказу начальника Комунального підприємства «Юр`ївський комбінат комунальних підприємств» Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області №38 від 03.02.2014 ОСОБА_7 було переведено з посади касира обліковця на посаду бухгалтера з 03.02.2014 року.

У подальшому, на підставі рішення Юр`ївськорї селищної ради від 15.12.2021 №2768-20/VIII Комунальне підприємство «Юр`ївський комбінат комунальних підприємств» Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області було перейменовано на Комунальне підприємство «Юр`ївські житлово-комунальні послуги» Юр`ївської селищної ради.

Згідно наказу начальника КП «Юр`ївські житлово-комунальні послуги» Юр`ївської селищної ради №204 від 25.12.2023 бухгалтера ОСОБА_3 з 01.01.2024 року переведено на посаду головного бухгалтера КП «Юр`ївські житлово-комунальні послуги» Юр`ївської селищної ради.

Разом з тим, як встановлено досудовим розслідуванням, на бухгалтера КП «Юр`ївські житлово-комунальні послуги» Юр`ївської селищної ради ОСОБА_3 , відповідно до «Посадової інструкції бухгалтера», яка діяла на час вчинення кримінального правопорушення, покладено наступні посадові обов`язки:

2.1. Самостійно складає або приймає до обліку первинні документи, систематизує інформацію, відображену в цих документах, готує проміжні розрахунки для обліку господарських операцій та подає їх на розгляд.

2.2. Здійснює накопичення та узагальнення інформації у потрібному розрізі (деталізації) про: наявність та рух грошових коштів та грошових документів у касі підприємства, а також грошових коштів, що знаходяться на поточних рахунках національній валюті,інших рахунках в банку в іноземній валюті, а також грошових коштів в дорозі; одержання та погашення заборгованості за довгостроковими та короткостроковими позиками; розрахунки з постачальниками та підрядниками, покупцями і замовниками, різними дебіторами і кредиторами - видані та отримані короткострокові чи довгострокові векселі, довгострокові і поточні зобов?язання; наявність та pyx основних засобів, інших необоротних матеріальних активів, нематеріальних активів, знос необоротних активів, а також капітальні і фінансові інвестиції; наявність та рух виробничих запасів; витрати на виробництво; доходи від операційної, інвестиційної і фінансової діяльності підприємства; власний капітал та забезпечення зобов?язань.

2.3. Нараховує заробітну плату, виконує інші розрахунки з працівниками, громадянами та юридичними особами відповідно до чинного законодавства.

2.4. Бере участь у проведенні інвентаризації активів та зобов?язань.

2.5. Веде аналітичний облік у розрізі об?єктів позабалансового обліку.

2.6. Знає, діяльності. розуміє і застосовує діючі нормативні документи, що стосуються його діяльності.

2.7. Знає і виконує вимоги нормативних актів про охорону праці та навколишнього середовища, дотримується норм, методів і прийомів безпечного виконання робіт.

Бухгалтер має право:

3.1. Вживати дії для запобігання та усунення випадків будь-яких порушень або невідповідностей.

3.2. Отримувати всі передбачені законодавством соціальні гарантії.

3.3. Вимагати сприяння у виконанні своїх посадових обов?язків і здійсненні прав.

3.4. Вимагати створення організаційно-технічних умов, необхідних для виконання посадових обов?язків та надання необхідного обладнання та інвентарю. 3.5. Знайомитися з проектами документів, що стосуються його діяльності.

3.6. Запитувати і отримувати документи, матеріали та інформацію, необхідні ді виконання своїх посадових обов?язків і розпоряджень керівництва.

3.7. Підвищувати свою професійну кваліфікацію.

3.8. Повідомляти про виявлені в процесі своєї діяльності порушення і невідповідності і вносити пропозиції щодо їх усунення.

3.9. Ознайомлюватися з документами, що визначають права та обов'язки за займаною посадою, критерії оцінки якості виконання посадових обов?язків.

Бухгалтер несе відповідальність за:

4.1. Невиконання або несвоєчасне виконання покладених цією посадовою інструкцією обов?язків та (або) невикористання наданих прав.

4.2. Недотримання правил внутрішнього трудового розпорядку, охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії та протипожежного захисту.

4.3. Розголошення інформації про підприємство, що відноситься до комерційної таємниці.

4.4. Невиконання або неналежне виконання вимог внутрішніх нормативних документів підприємства та законних розпоряджень керівництва.

4.5. Правопорушення, скоєні в процесі своєї діяльності, в межах, встановлених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством.

4.6. Завдання матеріального збитку підприємству встановлених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством

4.7. Неправомірне використання наданих службових повноважень, а також використання їх в особистих цілях.

У зв`язку з чим, ОСОБА_3 , перебуваючи на посаді бухгалтера КП «Юр`ївські житлово-комунальні послуги» Юр`ївської селищної ради в період з 03.02.2014 по 31.12.2023 була наділена організаційно розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, відповідно до ч.3 ст.18 КК України на момент вчинення кримінального правопорушення була службовою особою.

В ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_3 , перебуваючи на посаді бухгалтера КП «Юр`ївські житлово-комунальні послуги» Юр`ївської селищної ради в період часу з 01.01.2019 по 31.12.2023 (більш точну дату та час в ході досудового розслідування не встановлено) перебуваючи в службовому кабінеті КП «Юр`ївські житлово-комунальні послуги» Юр`ївської селищної ради за адресою: Павлоградський район, смт. Юр`ївка, вул. Центральна (Леніна), 89-А неналежно виконуючи свої службові обов`язки, через несумлінне ставлення до них, не дотримуючись вимоги п.п.13, 20 «Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення», затвердженогопостановою КМУ від 01.06.2011 року №869, п.9 Розділу III «Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, затвердженого постановою КМУ №1010 від 26.07.2006, будучи ознайомлена із вимогами зазначених підзаконних нормативно-правових актів готувала та у подальшому підписала розрахунки про відшкодування суми на погашення різниці між фактичною вартістю наданих послуг з водопостачання, водовідведення, вивозу сміття та тарифами затвердженими, згідно рішень сесії Юр`ївської селищної ради по КП «Юр`ївські житлово-комунальні послуги» Юр`ївської селищної ради за 2019 рік в які безпідставно включила у розрахунок податок на додану вартість у тариф за собівартістю, а саме: з водопостачання 33,40 грн./м.3 замість 27,83 грн./м.3, водовідведення 95,00 грн./м.3 замість 79,17 грн./м.3, вивіз твердих побутових відходів 28,00 грн. за 1 особу в місяць замість 23,33 грн. за 1 особу в місяць, що спричинило безпідставне збільшення бюджетних коштів КП «Юр`ївське ЖКП», внаслідок завищення потреби у бюджетних асигнувань на відшкодування витрат пов`язаних із наданням послуг з централізованого водопостачання, водовідведення та послуг з вивезення твердих побутових відходів на суму 127368,49 грн., за 2020 рік безпідставно включила у розрахунок податок на додану вартість у тариф за собівартістю, а саме: з водопостачання 33,40 грн./м.3 замість 27,83 грн./м.3, водовідведення 95,00 грн./м.3 замість 79,17 грн./м.3, вивіз твердих побутових відходів 20,64 грн. за 1 особу в місяць замість 17,20 грн. за 1 особу в місяць, що спричинило безпідставне збільшення бюджетних коштів КП «Юр`ївське ЖКП», внаслідок завищення потреби у бюджетних асигнувань на відшкодування витрат пов`язаних із наданням послуг з централізованого водопостачання, водовідведення та послуг з вивезення твердих побутових відходів на суму 101481,32, за 2021 рік безпідставно включила у розрахунок податок на додану вартість у тариф за собівартістю, а саме: з водопостачання 33,40 грн./м.3 замість 27,83 грн./м.3, водовідведення 95,00 грн./м.3 замість 79,17 грн./м.3, вивіз твердих побутових відходів 17,41 грн. за 1 особу в місяць замість 14,51 грн. за 1 особу в місяць, що спричинило безпідставне збільшення бюджетних коштів КП «Юр`ївське ЖКП», внаслідок завищення потреби у бюджетних асигнувань на відшкодування витрат пов`язаних із наданням послуг з централізованого водопостачання, водовідведення та послуг з вивезення твердих побутових відходів на суму 121831,85 грн., за 2022 рік безпідставно включила у розрахунок податок на додану вартість у тариф за собівартістю, а саме: з водопостачання 33,40 грн./м.3 замість 27,83 грн./м.3, водовідведення 95,00 грн./м.3 замість 79,17 грн./м.3, вивіз твердих побутових відходів 47,09 грн. за 1 особу в місяць замість 39,24 грн. за 1 особу в місяць, що спричинило безпідставне збільшення бюджетних коштів КП «Юр`ївське ЖКП», внаслідок завищення потреби у бюджетних асигнувань на відшкодування витрат пов`язаних із наданням послуг з централізованого водопостачання, водовідведення та послуг з вивезення твердих побутових відходів на суму 145366,35 грн., за 2023 рік безпідставно включила у розрахунок податок на додану вартість у тариф за собівартістю, а саме: з водопостачання 33,40 грн./м.3 замість 27,83 грн./м.3, водовідведення 95,00 грн./м.3 замість 79,17 грн./м.3, вивіз твердих побутових відходів 47,09 грн. за 1 особу в місяць замість 39,24 грн. за 1 особу в місяць, що спричинило безпідставне збільшення бюджетних коштів КП «Юр`ївське ЖКП», внаслідок завищення потреби у бюджетних асигнувань на відшкодування витрат пов`язаних із наданням послуг з централізованого водопостачання, водовідведення та послуг з вивезення твердих побутових відходів на суму 198777,25 грн.

Таким чином, ОСОБА_3 неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, не дотримуючись вимоги п.п.13, 20 «Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення», затвердженогопостановою КМУ від 01.06.2011 року №869, п.9 Розділу III «Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, затвердженого постановою КМУ №1010 від 26.07.2006, будучи ознайомлена із вимогами зазначених підзаконних нормативно-правових актів готувала та у подальшому підписала розрахунки про відшкодування суми на погашення різниці між фактичною вартістю наданих послуг з водопостачання, водовідведення, вивозу сміття та тарифами затвердженими, згідно рішень сесії Юр`ївської селищної ради по КП «Юр`ївські житлово-комунальні послуги» Юр`ївської селищної ради за період 2019-2023 років, що призвело до зайвого отримання бюджетних коштів внаслідок завищення потреби у бюджетних асигнуваннях на відшкодування всіх економічно обгрунтованих витрат, пов`язаних із наданням послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і послуг з вивезення твердих побутових відходів, чим спричинила матеріального збитку виконавчому комітету Юр`ївської селищної ради Павлоградського району Дніпропетровської області на загальну суму 694825,26 гривень, що у 250 і більше разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян.

Таким чином, ОСОБА_3 , обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, службова недбалість, а саме у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом інтересам держави в особі Виконавчого комітету Юр`ївської селищної ради Павлоградського району Дніпропетровської області.

Учасники розгляду справи (усі) просили задовольнити клопотання закрити кримінальне провадження на підставі ст. 45 КК України. Доводи : вину в скоєному обвинувачена визнає повністю, щиро кається, правопорушення необережне і вона вчинив його через недосвідченість, шкода повністю відшкодована, вперше притягається до кримінальної відповідальності, на протязі всього досудового розслідування активно сприяла розкриттю правопорушення (визнавала вину, повідомляла слідству недостающу інформацію, уточнювала та деталізувала наявну), позиція потерпілої сторони звернулися до суду з письмовим клопотанням про закриття кримінального провадження.

Представник потерпілого просив задовольнити клопотання сторони захисту про закриття кримінального провадження в зв`язку з дійовим каяттям, адже питання відшкодування збитків вже вирішено збитки повністю відшкодовано.

Вислухавши думку учасників судового процесу, дослідивши матеріали кримінального провадження в частині, що характеризують особу обвинуваченого, відшкодування збитків, суд вважає, що клопотання сторони захисту необхідно задовольнити.

Згідност.12 КК Україникримінальне правопорушення, передбачене ч.2ст.367 КК України, відноситься до необережних нетяжких злочинів.Статтею 45 КК Українипередбачено, що особа, яка вперше вчинила кримінальний проступок або необережний нетяжкий злочин, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо вона після його вчинення щиро покаялася, активно сприяла розкриттю та повністю відшкодувала завдані нею збитки або усунула заподіяну шкоду.

Згідно п.2 ч.3 ст.314, п.1 ч.2 ст.284, ч.3 ст.288 КПК Українив підготовчому судовому засіданні суд має право звільнити особу від кримінальної відповідальності, закривши провадження у справі відповідною ухвалою.

Судом встановлено, що обвинувачена не судима.

Підстав, які б перешкоджали звільненню обвинуваченої від кримінальної відповідальності, судом не встановлено, оскільки заподіяна шкода усунена повністю. Суд задовольняє клопотання (фактично спільне усіх сторін) про звільнення обвинуваченої від кримінальної відповідальності в зв`язку з дійовим каяттям і справу закриває.

Запобіжний захід обвинуваченій не обирався.

Цивільний позов не заявлено.

На підставі викладеного, керуючись статтями12,45, ч.5 ст.27, ч.1 ст.358, ч.4 ст.358 КК України, статтями124,128,284,286,288,314,370-372,395 КПК України, суд -

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 звільнити від кримінальної відповідальності за ч.2ст.367 КК Українина підставіст.45 КК Українив зв`язку з дійовим каяттям.

Кримінальне провадження відносно ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 за ч.2ст.367 КК України, - закрити.

На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Дніпровського апеляційного суду протягом семи днів з дня її оголошення. Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після прийняття рішення судом апеляційної інстанції.

Суддя ОСОБА_1

СудЮр'ївський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення11.03.2025
Оприлюднено13.03.2025
Номер документу125769904
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість

Судовий реєстр по справі —198/61/25

Ухвала від 13.03.2025

Кримінальне

Юр'ївський районний суд Дніпропетровської області

Білинський М. В.

Ухвала від 11.03.2025

Кримінальне

Юр'ївський районний суд Дніпропетровської області

Білинський М. В.

Ухвала від 04.02.2025

Кримінальне

Юр'ївський районний суд Дніпропетровської області

Білинський М. В.

Ухвала від 04.02.2025

Кримінальне

Юр'ївський районний суд Дніпропетровської області

Білинський М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні