Постанова
від 11.03.2025 по справі 522/2817/25
РЕНІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 522/2817/25

Провадження № 3/522/1779/25

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 березня 2025 року м. Одеса

Суддя Приморського районного суду міста Одеси Переверзева Л.І., розглянувши протокол про адміністративне правопорушення № 14/15-32-07-08-16 від 06.02.2025 року, який надійшов з Головного управління ДПС в Одеський області відносно

ОСОБА_1 , паспорт серії НОМЕР_1 , виданий Центраальним РВ ОМУ УМВС України в Одеській області 19.02.2001 року, місце проживання: АДРЕСА_1 , керівника ТОВ «Квазар-1»,

за статтею 163-1 ч.1 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

До Приморського районного суду міста Одеси з Головного управлінняДПС вОдеський областінадійшов протоколвідносно ОСОБА_1 проскоєння адміністративногоправопорушення,передбаченого статтею 163-1 ч.1 КУпАП.

Згідно протоколу, за результатами документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Квазар-1», код ЄДРПОУ 19049765 за адресою: м. Одеса, вул. Пішонівська, 11, ОСОБА_2 - керівник ТОВ «Квазар-1», вчинив порушення порядку ведення податкового обліку, а саме: п. 44.1. п.44.2 ст.44, пп. 134.1.1. п. 134.1. ст.134 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями), у результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевіряється, за що відповідальність передбачена статтею 163-1 ч. 1 КУпАП.

У судове засідання ОСОБА_2 не з`явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений.

Відповідно до ст.9 ч.1 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно статті 245 КУпАП, завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи і вирішення її у точній відповідності з законом.

Статтею163-1 ч.1 КУпАП, передбачена відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

Згідно ст. 256 ч.1 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначається суть адміністративного правопорушення.

Як вказано в протоколі про адміністративне правопорушення в графі «суть порушення», ОСОБА_2 порушив п. 44.1. п.44.2 ст.44, пп. 134.1.1. п. 134.1. ст.134 Податкового Кодексу України, у результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевіряється, за що відповідальність передбачена статтею 163-1 ч. 1 КУпАП.

Разом з тим, протокол про адміністративне правопорушення не містить викладення самої суті адміністративного правопорушення вчиненого ОСОБА_2 . Зокрема, не зазначено, які саме порушення порядку ведення податкового обліку та за який період було ним вчинено, в яких сумах, строках, періодах.

Посилання в протоколі на порушення пунктів Податкового кодексу України чи статей та підпунктів чинного законодавства України, не може замінити собою зазначення в протоколі суті адміністративного правопорушення.

При цьому, висновки з акту перевірки від 22.01.2025 року № 2420/15-32-07-08-19, за результатами якого було складено протокол, не узгоджуються з інкримінованими ОСОБА_2 правопорушеннями за ст. 163-1 ч.1 КУпАП.

Таким чином,у судувідсутні підставизробити висновокпро те,що вдіях ОСОБА_2 міститься склад адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 163-1 ч.1 КУпАП, а саме: порушення порядку ведення податкового обліку, подання аудиторських висновків.

Крім того, суд враховує практику Європейського суду з прав людини, зокрема позицію суду у справах «Малофєєва проти росії» («Malofeyevav. Russia», рішення від 30.05.2013 р., заява № 36673/04) та «Карелін проти росії» («Karelin v. Russia», заява №926/08, рішення від 20.09.2016 р.) ЄСПЛ, серед іншого, зазначив, що «…суд не може відшукувати докази на користь обвинувачення, оскільки це становитиме порушення права на захист (особа не може належним чином підготуватися до захисту) та принципу рівності сторін процесу (оскільки особа має захищатися від обвинувачення, яке підтримується не стороною обвинувачення, а фактично судом)».

Таким чином, суд має бути неупередженим і безстороннім і не вправі самостійно змінювати на шкоду особі формулювання правопорушення, викладене у фабулі протоколу про адміністративне правопорушення. Відповідне формулювання слід вважати по суті викладенням обвинувачення у вчинення адміністративного правопорушення, винуватість у скоєнні якого має бути доведено перед судом. Суд також не має права самостійно вишукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення, оскільки, таким чином перебиратиме на себе функції обвинувача, що є порушенням ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Стаття 280 КУпАП передбачає, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинене адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності.

У зв`язкуз викладеним,суд приходитьдо висновкупро відсутністьв діях ОСОБА_2 події та складу адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 163-1 ч.1 КУпАП.

Відповідно до статті 247 ч.1 п.1 КУпАП провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

На підставівикладеного судвважає,що провадженняу справіпро адміністративнеправопорушення увідношенні ОСОБА_2 підлягає закриттю.

На підставі викладеного та керуючись статтею 163-1, 283-285 КУпАП, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення у відношенні ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за статтею 163-1 ч.1 КУпАП - закрити за відсутністю в його діях події і складу адміністративного правопорушення.

На постанову може бути подана апеляційна скарга, яка подається до Одеського апеляційного суду через Приморський районний суд міста Одеса, протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Приморського

районного суду м. Одеси Л.І. Переверзева

СудРенійський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення11.03.2025
Оприлюднено14.03.2025
Номер документу125774141
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —522/2817/25

Постанова від 11.03.2025

Адмінправопорушення

Приморський районний суд м.Одеси

Переверзева Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні