Справа № 161/21620/24
Провадження № 2/161/770/25
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 березня 2025 року місто Луцьк
Луцький міськрайонний суд Волинської області
у складі:
головуючого судді Івасюти Л.В.
за участю секретаря судового засідання Вольської А.А.
представника позивача Самолюка В.В.
представник відповідача Дей А.М.
третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог
щодо предмета спору на стороні відповідача
Головного управління Держпродспоживслужби
у Волинській області Мірчук І.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження в залі суду в м. Луцьку цивільну справу за позовом ОСОБА_1 , яка подана в її інтересах адвокатом Самолюком Василем Васильовичем до Луцького спеціалізованого автотранспортного підприємства «Луцькспецкомунтранс», треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Виконавчий комітет Луцької міської ради, Головне управління Держпродспоживслужби у Волинській області, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Градний-Луцьк» та Департамент муніципальної варти Луцької міської ради, про зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В :
Адвокат Самолюк В.В. звернувся до суду в інтересах ОСОБА_1 з вищевказаним позовом.
Позов обґрунтовує тим, що ОСОБА_1 є власником нежитлового приміщення по АДРЕСА_1 . На відставні 12 метрів від входу у вказане житлове приміщення та безпосередньо біля стіни житлового будинку знаходиться контейнерний майданчик для збору твердих побутових відходів, який необлаштований належним чином, містить кількість контейнерів, яка не відповідає додатку 1.4 «Схеми санітарного очищення міста Луцька» (містить 5 контейнерів замість трьох), розміщений з порушенням Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, а також Правила благоустрою міста Луцька.
Зазначає, що будівництво контейнерних майданчиків здійснюють відповідно до вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Після проектування та будівництва прийняття в експлуатацію контейнерного майданчика, здійснюється відповідно до ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Пунктами 5.9-5.11Національного стандартуУкраїни визначено,що контейнернімайданчики повиннібути ізольованівід об`єктівобслуговування населення,господарських дворіві магістральнихвулиць смугоюзелених насадженьшириною неменше ніж1,5м,не повиннібути прохіднимидля пішоходіві транзитногоруху транспорту.Контейнерні майданчикитреба огороджуватиз трьохбоків.Огорожу контейнерногомайданчика виконуютьіз негорючихматеріалів заумови рівномірноговлаштування отворівдля провітрювання.Висота огорожімає перевищувативисоту контейнерів,встановлених наконтейнерному майданчику,не меншеніж на0,5м.Пунктом 2.7. Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць від 17.03.2011 № 145, передбачено, що контейнерні майданчики повинні мати водонепроникне тверде покриття та бути обладнані навісами, огорожею та ізольовані від об`єктів обслуговування населення, господарських дворів і магістральних вулиць смугою зелених насаджень шириною не менше 1,5 м, не повинні бути прохідними для пішоходів і транзитного руху транспорту.
Відповідно до п. 116 «Схеми санітарного очищення м. Луцьк Волинської області», яка розміщена на сайті Луцької міської ради (https://www.lutskrada.gov.ua/documents/pro- zatverdzhenma-skhemy-samtarnoho-ochyshchenma-m-lutsk-volynskoi-oblasti)контейнерні майданчикидля зборутвердих побутовихвідходів знаходятьсяв зонахбагатоповерхової забудовияк наприбудинковій територіїтак іна узбіччівулиць.Кількість контейнернихмайданчиків вмісті становить528майданчиків (таблиця1.9).Значна частинаконтейнерних майданчиків315майданчиків або59,6%не облаштованіналежним чином-відсутні огородження,накриття абонемає твердогопокриття.До цієї ж Схеми санітарного очищення м. Луцьк міститься додаток 1.4. з назвою «Характеристика контейнерних майданчиків в м. Луцьк». З даного додатку вбачаються характеристики 528 контейнерних майданчиків, що корелюється з п. 1.16 схеми. Зокрема під п. 363 вказано контейнерний майданчик за адресою Градний узвіз, 2, що включає 3 контейнери для збору ТПВ.
З вказаногодокументу вбачається,що заадресою м.Луцьк вул.Градний узвіз,2знаходиться контейнерниймайданчик,що прямовипливає зп.1.16та додатку1.4«Характеристика контейнернихмайданчиків вм.Луцьк».Окрім того, п. 3.2.5 Правила благоустрою міста Луцька, які затверджені рішенням міської ради від 29.07.2009 № 44/2 (https://www.lutskrada.gov.ua/documents/pro-pravila- blagoustroyu-mista-lucka) містять наступні положення майданчики для встановлення контейнерів повинні бути віддалені від житлових будинків, дитячих закладів, спортивних майданчиків і місць відпочинку населення на відстань не менше 20 метрів, але не більше 100 метрів.
Відповідно допункту 2.7Державних санітарнихнорм іправил утриманнятериторій населенихмісць (Затвердженіпостановою КМУвід 10.10.2001№ 1306),контейнерні майданчикиповинні мативодонепроникне твердепокриття табути обладнанінавісами,огорожею таізольовані відоб`єктівобслуговування населення,господарських дворіві магістральнихвулиць смугоюзелених насадженьшириною неменше 1,5м,не повиннібути прохіднимидля пішоходіві транзитногоруху транспорту.Пунктом 2.8 Державних санітарних норми і правила утримання територій населених місць, контейнерні майданчики повинні бути віддалені від меж земельних ділянок навчальних та лікувально-профілактичних закладів, стін житлових та громадських будівель і споруд, майданчиків для ігор дітей та відпочинку населення на відстань не менше 20 м.
Таким чином, контейнерний майданчик в м. Луцьку по вул. Градний Узвіз, 2 не відповідає вимогам ДСТУ - Н Б «Настанови з улаштування контейнерних майданчиків», п. 3.2.5 Правила благоустрою міста Луцька, 2.7-2.8 Державних санітарних норми і правила утримання територій населених місць та додатку 1.4 «Характеристика контейнерних майданчиків в м. Луцьк».
Посилаючись на викладене, представник позивача просить суд зобов`язати відповідача знести об лаштований за адресою: вул. Градний Узвіз, 2, м. Луцьк контейнерний майданчик та привести вивільнену ділянку у належний санітарний стан.
Ухвалою судді від 25.11.2024 відкрито спрощене позовне провадження у справі.
09.12.2024 від третьої особи, яка не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області надійшли письмові пояснення. У поданих поясненнях представник Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області зазначив, що надання висновку про те чи відповідає облаштований з адресою: АДРЕСА_1 контейнерний майданчик вимогам санітарного законодавства, не передбачено Положенням про Головне управління. У той же час, встановлення факту відповідності чи невідповідності того чи іншого об`єкта вимогам санітарного законодавства можливе за результатами проведення заходу державного нагляду (контролю) у порядку, визначеному Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Водночас, постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану», припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану. Таким чином, рішення щодо доцільності здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) в окремих сферах віднесено до компетенції центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у відповідних сферах. Посилаючись на викладене, просить суд відмовити у задоволенні позову.
19.12.2024 від відповідача надійшов відзив про невизнання позову. Відзив обґрунтований тим, що Луцьке спеціалізоване комунальне автотранспортне підприємство «Луцькспецкомунтранс» є виконавцем послуг з управління побутовими відходами на території Луцької міської територіальної громади, що обраний на конкурсних засадах, відтак воно не є відповідальним за усю інфраструктуру та організацію сфери збирання, перевезення, зберігання відходів у Луцькій міській територіальній громаді. Підприємство не визначає місць розташування контейнерів для збору відходів, а лише, за потреби, узгоджує. Вважають, що в зв`язку з наведеним, Луцьке спеціалізоване комунальне автотранспортне підприємство «Луцькспецкомунтранс» не є належним відповідачем й справі. Посилаючись на викладене, позивач просить суд відмовити в задоволенні позову.
В судовому засіданні представник позивача заявлений позов підтримав та просив задовольнити з наведених у позовній заяві підстав.
Представник відповідача просила суд відмовити в задоволенні позову з мотивів наведених у відзиві.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області, просила суд відмовити у задоволенні позову позивача.
Представники третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Виконавчого комітету Луцької міської ради та Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Градний-Луцьк» в судове засідання не з`явилися, про місце, час та дату розгляду справи повідомлялися шляхом надсилання судової повістки, електронного листа та SMS-повідомлення. Клопотань про відкладення н адресу суду не надходило.
До початку розгляду справи від представника третьої особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Департаменту муніципальної варти Луцької міської ради подав до суду клопотання про відкладення розгляду справи.
Суд вважає за можливе проводити розгляд справи у відсутності представників третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Виконавчого комітету Луцької міської ради та Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Градний-Луцьк» та Департаменту муніципальної варти Луцької міської ради.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області, дослідивши матеріали справи та надані докази на підтвердження обґрунтованості заявлених вимог та заперечень, суд установив таке.
Позивач ОСОБА_1 є власником нежитлового приміщення по АДРЕСА_1 , що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (а.с. 07). Оскільки реєстрація права власності відбулася на дошлюбне прізвище позивача, нею надано суду копію свідоцтва про шлюб серія НОМЕР_1 .
Звертаючись до суду з позовом, позивач зазначає, що на відставні 12 метрів від входу у належне їй нежитлове приміщення та безпосередньо біля стіни житлового будинку знаходиться контейнерний майданчик для збору твердих побутових відходів, який необлаштований належним чином, містить кількість контейнерів, яка не відповідає додатку 1.4 «Схеми санітарного очищення міста Луцька» (містить п`ять контейнерів замість трьох), розміщений з порушенням Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, а також Правила благоустрою міста Луцька, що порушує її право на безпечне для життя і здоров`я довкілля.
Державними санітарними нормами визначено:
- контейнер для зберігання побутових відходів (контейнер) - металева або пластикова ємність, призначена для збирання та зберігання побутових відходів, виготовлена згідно з вимогами державних стандартів (п. 1.1);
- у разі застосування планово-подвірної системи збирання побутових відходів на об`єктах благоустрою населених пунктів мають бути виділені спеціально обладнані майданчики для розміщення контейнерів для зберігання побутових відходів (контейнерні майданчики) із зручними під`їздами для сміттєвозів (п. 2.6);
- контейнерні майданчики повинні мати водонепроникне тверде покриття та бути обладнані навісами, огорожею та ізольовані від об`єктів обслуговування населення, господарських дворів і магістральних вулиць смугою зелених насаджень шириною не менше 1,5 м, не повинні бути прохідними для пішоходів і транзитного руху транспорту (п. 2.7);
-контейнерні майданчикиповинні бутивіддалені відмеж земельнихділянок навчальнихта лікувально-профілактичнихзакладів,стін житловихта громадських будівельі споруд,майданчиків дляігор дітейта відпочинкунаселення навідстань неменше 20м. Натериторії садибноїзабудови населенихпунктів відстаньвід контейнерних майданчиківдо межприсадибних ділянокзі сторонивулиць повиннаскладати неменш як5м. Місцярозміщення контейнерівдля зберіганняпобутових відходівна присадибнійділянці тавідстань відних довласного житловогобудинку визначаєвласник цьогобудинку здодержанням правилдобросусідства. Спірні питання щодо місць розміщення контейнерів для зберігання побутових відходів на території присадибної ділянки розглядаються у порядку вирішення земельних спорів згідно з законодавством (п. 2.8);
- місця розташування контейнерних майданчиків на об`єктах благоустрою населених пунктів визначаються у складі проектів будівництва житлових і громадських будівель і споруд, а для території садибної забудови - у складі проектів детальних планів цих територій (п. 2.9).
Відповідно доч.5ст.35-1Закону України«Про відходи»(втративчинність 09.07.2023на підставіЗакону України«Про управліннявідходами»)під часпроектування житловихбудинків,громадських,виробничих,складських таінших спорудпередбачаються будівництвота облаштуванняконтейнерних майданчиківдля роздільногозбирання ізберігання побутовихвідходів,урн дляпобутових відходів. Житлові масиви і внутрішньодворові території, дороги загального користування та інші об`єкти благоустрою населених пунктів, а також місця проведення масових заходів обладнуються контейнерними майданчиками, урнами для побутових відходів.
Згідно зч.4ст.30Закону України«Про управліннявідходами» (набравчинності 09.07.2023)під часпроектування житловихта нежитловихбудинків передбачаютьсябудівництво таоблаштування контейнернихмайданчиків дляроздільного збиранняпобутових відходів,урн длязбирання побутовихвідходів. Житлові масиви і внутрішньодворові території, дороги загального користування, зупинки громадського транспорту та інші об`єкти благоустрою населених пунктів, а також місця проведення масових заходів обладнуються контейнерними майданчиками для роздільного збирання побутових відходів, урнами для збирання побутових відходів.
Схема санітарного очищення - документ, у якому містяться графічні та текстові матеріали щодо черговості здійснення заходів та обсягів робіт з санітарного очищення, систем і методів збирання, зберігання, перевезення, оброблення (перероблення), утилізації, видалення, знешкодження і захоронення побутових відходів, включаючи небезпечні відходи у їх складі, необхідної кількості сміттєвозів, механізмів, устаткування та інвентарю, доцільності проектування, будівництва, реконструкції чи розширення об`єктів поводження з відходами, їх основні параметри і розміщення, орієнтовані капіталовкладення на будівництво і придбання технічних засобів (п. 1.1. «Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць», які затверджені наказом Міністерства охорони здоров`я України від 17 березня 2011 року № 145).
Рішенням Луцької міської ради № 26/12 від 29.06.2017 «Про затвердження Положення про департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради» затверджено Положення про департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради (далі Положення).
П. 3.2.1, п.3.2.6 вказаного Положення визначено, що основним завданнями Департаменту є координація реалізації державної політики комплексного розвитку житлово-комунального господарства з питань водо- і теплопостачання, водовідведення, експлуатації та ремонту житла, дорожнього та зеленого господарства, благоустрою території міста, надання ритуальних та інших послуг для населення та вирішення питань збору, транспортування, захоронення побутових відходів, знищення і поховання трупів тварин. До повноважень Департаменту, згідно п. 4.1.27 Положення є розроблення, організація та контроль за здійсненими заходами щодо збору, вивезення та утилізації твердих побутових відходів.
Правилами благоустрою міста Луцька, які затвердженні рішенням Луцької міської ради від 29.07.2009 № 44/2, зокрема п. 3.2.3 визначено, що місця (майданчики) для розміщення на прибудинкових територіях контейнерів для збору твердих побутових та великогабаритних відходів визначаються власниками/балансоутримувачами, виконавцями послуг з утримання будинку і споруд та прибудинкової території багатоквартирних житлових будинків і узгоджуються з департаментами містобудування та житлово-комунального господарства Луцької міської ради, міською санітарно-епідеміологічною станцією, підприємством (виконавцем послуг із збирання, перевезення та захоронення відходів).
Підпунктом 6 п.5 ст.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження з організації управління побутовими відходами.
Відтак, Луцьке спеціалізоване комунальне автотранспортне підприємство «Луцькспецкомунтранс» не визначає місць розташування контейнерів для збору відходів, а є лише виконавцем послуги з управлінням побутовими відходами, а не відповідальним за усю інфраструктуру та організацію сфери збирання, перевезення, зберігання відходів у Луцькій міській територіальні громаді.
З відповіді директора департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради від 29.08.2024 №19.1-11/820 вбачається, що на вул. Градний Узвіз, 2 в м. Луцьку розміщені контейнери для збору твердих побутових відходів. Останні встановлені там відповідно до Схеми санітарного очищення міста Луцька, затвердженої рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради від 18.12.2018 №840-1 (а.с. 84).
Рішенням Луцького міськрайонного суду Волинської області від 29.10.2024 встановлено, що відповідно до Схеми санітарного очищення міста Луцька , передбачено встановлення на вул. Градний Узвіз в м. Луцьку 3 (трьох) контейнерів об`ємом 1,1 м. куб. (порядковий номер 363).
Зазначена обставина, згідно вимог ч. 4 ст. 82 ЦПК України, доказуванню не підлягає.
Судом встановлено, що в м. Луцьку по вул. Градний Узвіз, 2 на прибудинковій території будинку розташовані контейнери для збору твердих побутових відходів, які розміщені там з урахуванням Правил благоустрою міста Луцька, затверджених рішенням Луцької міської ради від 29.07.2009 №44/2 у кількості, що відповідає Схемі санітарного очищення міста Луцька.
Аналізуючи наведене, суд дійшов висновку, що оскільки до повноважень Луцького спеціалізованого автотранспортного підприємства «Луцькспецкомунтранс» як відповідача у справі не віднесено знесення облаштованих контейнерних майданчиків та приведення ділянки у належний санітарний стан, а тому у задоволенні позову слід відмовити.
Керуючись ст. ст. 4, 7, 8, 11-13, 76-77, 81, 83, 258-259, 263-265, 354 ЦПК України, Законом України «Про управління відходами», Державними санітарними нормами та правилами утримання територій населених місць», які затвердженні наказом Міністерства охорони здоров`я України від 17.03.2011 № 145, та Положенням про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 02.09.2015 № 667, суд ,-
У Х В А Л И В :
В задоволенні позову ОСОБА_1 , який поданий в її інтересах адвокатом Самолюком Василем Васильовичем до Луцького спеціалізованого автотранспортного підприємства «Луцькспецкомунтранс», третя особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Виконавчий комітет Луцької міської ради, Головне управління Держпродспоживслужби у Волинській області, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Градний-Луцьк» та Департамент муніципальної варти Луцької міської ради, про зобов`язання вчинити дії - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення, в разі проголошення вступної та резолютивної частини рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Позивач: ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_2 , РНОКПП - НОМЕР_2 ).
Відповідач:Луцьке спеціалізованеавтотранспортне підприємство«Луцькспецкомунтранс» (адреса: вул. Дубнівська, 64, м. Луцьк, код ЄДРПОУ 30659101).
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Виконавчий комітет Луцької міської ради (вул. Богдана Хмельницького, 19, м. Луцьк, код ЄДРПОУ 04051327).
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Головне управління Держпродспоживслужби у Волинській області (вул. Поліська Січ, 10, м. Луцьк, код ЄДРПОУ 40317441).
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Градний-Луцьк» (вул. Градний Узвіз, 2, м. Луцьк, код ЄДРПОУ 41380786).
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент муніципальної варти Луцької міської ради (вул. Богдана Хмельницького, 17, м. Луцьк, код ЄДРПОУ 39985748).
Суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області Л.В. Івасюта
Суд | Не вказано |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2025 |
Оприлюднено | 14.03.2025 |
Номер документу | 125774664 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про спонукання виконати або припинити певні дії |
Цивільне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Івасюта Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні