УХВАЛА
про відкриття провадження за нововиявленими обставинами
м. Вінниця
11 березня 2025 р. Справа № 120/1110/24
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Альчук М.П., розглянувши заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами у справі за позовом ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії УМВС України у Вінницькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії УМВС України у Вінницькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 27.05.2024 року у задоволенні позову відмовлено повністю.
Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 17.08.2024 апеляційну скаргу позивача залишено без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 27.05.2024 року без змін.
До суду надійшла заява позивача про перегляд рішення суду від 27.05.2024 у справі № 120/1110/24 за нововиявленими обставинами з підстав, передбачених пунктом 1 частини другої статті 361 КАС України.
Відповідно до ч. 1 ст. 366 КАС України заява про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами, що надійшла до адміністративного суду, передається судді адміністративного суду, який визначається в порядку, встановленому статтею 31 цього Кодексу.
Згідно з ч. 5 ст. 366 КАС України протягом п`яти днів з дня після надходження заяви до адміністративного суду суддя (суддя-доповідач) перевіряє її відповідність вимогам ст. 364 цього Кодексу і вирішує питання про відкриття провадження за нововиявленими або виключними обставинами.
Заява позивача про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами відповідає вимогам, встановленим законом, щодо форми та зміту.
Підстав для висновку про недотримання строку, визначеного п. 4 ч. 1 ст. 363 КАС України, немає.
Відтак заяву позивача про перегляд за нововиявленими обставинами рішення суду в адміністративній справі № 120/1110/24 належить прийняти до розгляду та відкрити провадження за нововиявленими обставинами.
Частиною 6 ст. 366 КАС України визначено, що після відкриття провадження за нововиявленими або виключними обставинами, суддя (суддя-доповідач) надсилає учасникам справи копії заяви про перегляд і призначає дату, час та місце судового засідання, про що повідомляє учасників справи.
Заява про перегляд судових рішень за нововиявленими або виключними обставинами розглядається у судовому засіданні протягом тридцяти днів з дня відкриття провадження за нововиявленими або виключними обставинами (ч. 1 ст. 368 КАС України).
Справа розглядається за правилами, встановленими цим Кодексом для провадження у суді тієї інстанції, яка здійснює перегляд. В суді першої інстанції справа розглядається у порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи. Неявка заявника або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду (ч. 2 ст. 368 КАС України).
Щодо клопотання позивача про витребування доказів, суд зазначає таке.
За змістом ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 1 ст. 79 КАС України передбачено, що учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду. Позивач, особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб, повинні подати докази разом із поданням позовної заяви (ч. 2 ст. 79 КАС України).
Водночас особливості витребування доказів наведені у статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини 1 згаданої статті учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, має право подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах другій та третій статті 79 цього Кодексу. Якщо таке клопотання заявлено з пропуском встановленого строку, суд залишає його без задоволення, крім випадку, коли особа, яка його подає, обґрунтує неможливість його подання у встановлений строк з причин, що не залежали від неї.
При цьому, відповідно до ч. 2 ст. 80 КАС України, у клопотанні про витребування доказів повинно бути зазначено: 1) який доказ витребовується; 2) обставини, які може підтвердити цей доказ, або аргументи, які він може спростувати; 3) підстави, з яких випливає, що цей доказ має відповідна особа; 4) заходи, яких особа, що подає клопотання, вжила для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів, та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу.
Так, судом встановлено що, всупереч вимогам ст. 80 КАС України у клопотанні про витребування доказів позивач не зазначив обставин, які можуть підтвердити докази, про витребування яких він клопоче, або аргументи, які вони можуть спростувати. Окрім того, позивачем не зазначено яких заходів він вжив для того, щоб самостійно отримати у відповідача відповідні докази, як і не обґрунтовано того, що в нього така можливість відсутня чи відповідач йому відмовив у наданні запитуваних у нього доказів, що є обов`язковою передумовою для можливості заявлення відповідного клопотання про витребування доказів.
З огляду на викладене суд доходить висновку, що клопотання позивача про витребування доказів є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.
Окрім того, судом враховано, що постановою Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 року № 730 "Про утворення територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних органів Міністерства внутрішніх справ" територіальний орган Міністерства внутрішніх справ України - Управління Міністерства внутрішніх справ (далі - УМВС) України у Вінницькій області вирішено ліквідовано та утворити територіальний орган поліції - головне управління Національної поліції (далі ГУНП) у Вінницькій області.
29.06.2024 року УМВС України у Вінницькій області припинило свою діяльність як юридична особа, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис за № 1001741110015009019.
Згідно з пунктом 1 наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.11.2016 № 1162 "Про забезпечення збереженості архівних документів головних управлінь, управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та на залізницях, їх користування та експертизи цінності" місцем тимчасового знаходження архівних документів УМВС України у Вінницькій області визначено відділ режиму та технічного захисту інформації ГУНП у Вінницькій області.
Відповідно до пункту 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України від 28.12.2023 № 1086 "Про організацію виконання запитів за архівними документами головних управлінь, управлінь Міністерства внутрішніх справ України в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на залізницях, які ліквідовано" визначено Галузевий державний архів Міністерства внутрішніх справ України уповноваженою установою з надання архівних довідок за архівними документами ліквідованих органів внутрішніх справ.
Таким чином, оскільки Ліквідаційна комісія УМВС України у Вінницькій області як юридична особа ліквідована, а її майно, права, обов`язки та повноваження перейшли до Головного управління Національної поліції у Вінницькій області та Галузевого державного архіву Міністерства внутрішніх справ України, суд доходить висновку, що у цій справі потрібно допустити заміну відповідача в порядку процесуального правонаступництва.
За змістом положень статті 52 КАС України суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір.
Відтак, суд вважає за необхідне замінити відповідача у справі правонаступником.
Керуючись ст.ст. 33, 248, 256, 366 КАС України, -
УХВАЛИВ:
Відкрити провадження за нововиявленими обставинами в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії УМВС України у Вінницькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії.
Розгляд справи здійснювати суддею одноособово за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.
Відмовити у задоволенні клопотання позивача про витребування доказів.
Замінити відповідача у справі Ліквідаційну комісію УМВС України у Вінницькій області його правонаступником - головним управління Національної поліції у Вінницькій області (вул. Театральна, 10, м. Вінниця, 21050, код ЄДРПОУ 40108672).
Призначити справу до судового розгляду на 10:30 год 03 квітня 2025 року в залі судових засідань № 1 Вінницького окружного адміністративного суду, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Брацлавська, 14.
Інформацію по справі сторони можуть отримати на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
СуддяАльчук Максим Петрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2025 |
Оприлюднено | 14.03.2025 |
Номер документу | 125780494 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Альчук Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні