Рішення
від 11.03.2025 по справі 640/6150/22
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 березня 2025 року м.Київ №640/6150/22

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Лисенко В.І., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЦ УКРАЇНА" про застосування заходів реагування,

в с т а н о в и в:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулось з позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення (експлуатації) роботи об`єктів, в саме: приміщень за адресою: Дніпропетровська область, Нікопольський район, Нікопольська міська територіальна громада, м. Нікополь, вул. Електрометалургів 14; приміщень за адресою: Дніпропетровська область, Нікопольський район, Нікопольська міська територіальна громада, м. Нікополь, пр. Трубників 12/1 Товариство з обмеженою відповідальністю «ДЦ Україна» до повного усунення порушень, зазначених в Акті від 19.11.2021 року № 301.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.06.2022 вказану позовну заяву прийнято до провадження та відкрито провадження у справі.

На виконання положень п. 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" від 13 грудня 2022 року №2825-ІХ, дана справа отримана Київським окружним адміністративним судом за належністю, та протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями справа розподілена судді Лисенко В.І.

Згідно з частиною другою статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі зміни складу суду розгляд справи починається спочатку, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.

Ухвалою суду справу прийнято до провадження та вирішено здійснювати розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що в ході проведення планової перевірки ТОВ "ДЦ Україна", що розташований за адресою: Дніпропетровська область, Нікопольський район, м. Нікополь, вул.Електрометалургів, 14, пр.Трубників, 12/1, було встановлено порушення відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної і пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, що є підставою для застосування заходів реагування у сфері господарської діяльності у вигляді повного зупинення експлуатації вказаного об`єкта до усунення відповідних порушень.

Відповідач надіслав до Київського окружного адміністративного суду відзив на позовну заяву, в якому заперечив проти заявлених позовних вимог, зазначивши про те, що ТОВ «ДЦ УКРАЇНА» не є власником приміщення, розташованого за адресою: м. Нікополь, вул. Електрометалургів, 14. Вказане приміщення знаходилось у користуванні відповідача на підставі Договору №315НМ-20 суборенди нежитлового приміщення від 20 червня 2020 року, укладеного з ФОП ОСОБА_1 15 листопада 2022 року сторони достроково розірвали Договір суборенди та ТОВ «ДЦ Україна» повернуло ФОН Стадник Н.Г. приміщення, розташоване за адресою: м. Нікополь, вул. Електрометалургів, 14. Щодо іншого об`єкту (за адресою м.Нікополь, вул.Трубників, 12/1) відповідач стверджує, що він користується вказаним приміщенням на підставі договору суборенди №501-2021 від 01.06.2021 та є власником вказаного приміщення, а тому він не має нести відповідальність за виявлені позивачем порушення. Також, позивач звертав увагу суду на те, що він частково усунув виявлені порушенні, а інші на його думку не є суттєвими.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, суд встановив наступне.

ТОВ "ДЦ Україна" (код ЄДРПОУ - 32424255) є юридичною особою, що зареєстрована 09.04.2003, місцезнаходження якої є м.Київ, просп.Московський, буд.28-А.

У користуванні відповідача на підставі Договору №315НМ-20 суборенди нежитлового приміщення від 20 червня 2020 року перебувало приміщення, розташоване за адресою: м. Нікополь, вул. Електрометалургів, 14 та на підставі договору суборенди №501-2021 від 01.06.2021 перебувало приміщення, розташоване за адресою: м. Нікополь, вул. Трубників, 12/1.

У період з 09.11.2021 по 19.11.2021 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» проведено планову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЦ Україна" (далі - ТОВ "ДЦ Україна") за адресами: Дніпропетровська обл., Нікопольський р-н, Нікопольська міська територіальна громада, м. Нікополь, вул. Електрометалургів, 14; пр. Трубників, 12/1.

Актом перевірки об`єктів ТОВ "ДЦ Україна" щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 19.11.2021 №301 (далі - Акт) встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-VI (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (далі - ППБУ), «Правила улаштування електроустановок», Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - ПУЕ, ДНАОП 0.00-1.32-01, НПАОП 40.1- 1.32-01), Державних будівельних норм України «Системи протипожежного захисту», затверджено наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014). Національного стандарту України «Системи протипожежного захисту. Настанова з підтримання експлуатаційної придатності», наказ ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 22 вересня 2020 р. № 232 (далі - ДСТУ 9047:2020), Національного стандарту України «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування, і технічного обслуговування» (далі - ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009), Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням, затверджених наказом МВС України від 05.12.2019 №1021, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 03.02.2020 за № 108/34391 (далі - Наказ МВС №1021), Державних будівельних норм України "Пожежна безпека об`єктів будівництва", затверджених наказом Мінрегіону України від 31.10.2016 № 287 (далі - ДБН В.1.1-7:2016), Правил техногенної безпеки, затверджених наказом МВС України від 05.11.2018 № 879, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 27.11.2018 за № 1346/32798 (далі - ПТБ), Постанови Кабінету Міністрів України № 440 від 05.06.2013 року «Про затвердження Порядку подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з низань пожежної безпеки» (далі - ПКМУ №440), Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 «Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях» (далі - Порядок здійснення навчання населення), а саме:

1) не забезпечено підтримання експлуатаційної розд.ІІІ ППБУ придатності (технічне обслуговування) систем протипожежного захисту (далі - СПЗ), що змонтовані в приміщеннях, а саме: відсутні експлуатаційний журнал СПЗ, план-графіки робіт з підтримання експлуатаційної придатності СПЗ, інструкції для персоналу щодопідтриманняексплуатаційної придатності СПЗ (п.4.2.2 гл.4.2 розд.4 ДСТУ 9047:2020, п.10.2 розд.10 ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009);

2) не забезпечено підтримання експлуатаційної придатності СПЗ, що змонтовані в приміщеннях, а саме: не забезпечено запас пожежних сповіщувачів у кількості не менше ніж 10 % від установлених (п.5.1.2.6 гл.5.1. розд.5 ДСТУ 9047:2020, п.7.2.22 ДБН В.2.5- 56:2014);

3) не зареєстровано декларацію відповідності матеріально-технічноїбазисуб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, що дає право на початок використання об`єктів нерухомості *абз.1 ч.2 ст.57 КЦЗУ, пп.1, 2 ПКМУ №440);

4) не заведено журнали реєстрації інструктажів з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях (п.7 розд.ІУ наказу МВС України від 05.12.2019 № 1021, п.4 гл.6 розд.У ПТБ);

У Магазині за адресою: 53200, Дніпропетровська область, Нікопольський район, Нікопольська міська територіальна громада, м.Нікополь, вул.Електрометалургів,14:

5) не виконано замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (п.1.20 гл.1 розд.ІУ ППБУ);

6) відсутній акт проведення прихованих робіт з прокладання проводів в просторах за підвісними стелями в приміщенні магазину (п.1.12 гл.1, розд.ІУ ППБУ);

7) лінію живлення до побутового кондиціонеру в приміщенні магазину не забезпечено автономним пристроєм електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії (п.1.12 гл.1 розд.ІУ ППБУ);

8) допущено зберігання горючих товарів та негорючих товарів в горючій упаковці у складі, в якому не має віконних отворів або спеціальних засобів димовидалення (п.4.11 гл.4 розд.УІ ППБУ);

У магазині за адресою: 53200, Дніпропетровська область, Нікопольський район, Нікопольська міська територіальна громада, м.Нікополь, пр.Трубників, 12/1:

9) керівник магазину не пройшла навчання з питань пожежної безпеки у порядку, встановленомупостановоюКабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях» (п.16 розд.ІІ ППБУ);

10) не виконано замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (п.1.20 гл.1 розд.ІУ ППБУ;

11) допущено зниження класу вогнестійкості елементузаповненняпрорізу у протипожежній перешкоді, а саме: приміщення електрощитової не відділено від інших приміщень протипожежними дверима з нормованим класом вогнестійкості (пп.6.16, 6.17, 6.31 ДБНВ.1.1-7:2016, п.22 розд.ІІ, п.2.3 гл.2 розд.ІІІ ППБУ);

12) захаращено товаром та різними матеріалами проходи та шлях евакуації в складському приміщенні (п.2.37 гл.2 розд.ІІІ ППБУ);

13) лінію живлення до побутового кондиціонеру в приміщенні магазину не забезпечено автономним пристроєм електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії (п.2.26 гл.2 розд.ІУ ППБУ);

14) відсутній акт проведення прихованих робіт з прокладання проводів в просторах за підвісними стелями в приміщенні магазину (п.1.12 гл.1 розд.ІУ ППБУ);

15) допущено влаштування порогу в дверях виходу з приміщення складу висотою більше ніж 0,05 м (п.7.3.8 ДБН В.1.1-7:2016, п.2.37 гл.1 розд.ІУ ППБУ);

16) ширина евакуаційного виходу (дверей) з складського приміщення в торгівельний зал виконана меншою за 0,8 м в просвіті (п.7.2.7 ДБНВ.1.1-7:2016, п.2.23 гл.2 розд.ІІІ ППБУ);

17) у складських приміщеннях та приміщеннях для підготовки товарів до продажу допускається користування побутовими електронагрівальними приладами (п.4.11 гл.4 розд.УІ ППБУ);

18) допущено зберігання горючих товарів та негорючих товарів в горючій упаковці у складі, в якому не має віконних отворів або спеціальних засобів димовидалення (п.4.11 гл.4 розд.УІ ППБУ).

На думку позивача, всі перелічені порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки зазначені в акті перевірки створюють реальну загрозу життю і здоров`ю людей, які працюють, перебувають на об`єкті, що стало підставою для звернення до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, які склались між сторонами по справі, суд зазначає наступне.

Спеціальним законом, який регулює правовідносини щодо державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності є Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» №877-V від 05.04.2007 року (далі - Закон №877-V). Даний закон визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Згідно абз. 1 ч. 5 ст. 4 Закону №877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відповідно до ст. 1 Закону №877-V державний нагляд (контроль) діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює та визначає Кодекс цивільного захисту України.

Статтею 67 Кодексу Цивільного захисту України (далі - КЦЗ України) передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема:

- здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу;

- складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень;

- звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч. 2 ст. 55 КЦЗ України діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1052 (далі - Положення №1052) державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Вказане Положення як і КЦЗ України визначає, що одним із основних завдань ДСНС є здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб (пп. 2 п. 3 Положення №1052).

При цьому, відповідно до ст. 66 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Згідно ч. 1, 2 ст. 7 Закону №877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.

Частиною 6 ст. 7 Закону №877-V передбачено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу (ч. 7 ст. 7 Закону №877-V).

Аналізуючи зазначене, суд вважає, що застосування заходів реагування у виді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб`єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов`язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.

Такий висновок суду узгоджується з правовим висновком, викладеним у постанові Верховного Суду від 26.06.2018 у справі №823/589/16.

З матеріалів справи вбачається, що за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, встановлена наявність 18 порушень на об`єктах відповідача за адресою: Дніпропетровська область, м.Нікополь, вул.Електрометалургів, 14 та пр.Трубніков, 12/1, про що складено акт від 19.11.2021 №301.

Під час розгляду справи відповідачем не надано доказів усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які зазначені в акті позапланової перевірки від 19.11.2021 №301.

Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до ст. 27 Конституції України, обов`язок держави - захищати життя людини.

Указом Президента України «Про невідкладні заходи щодо запобігання пожежній небезпеці в Україні» від 24.12.2019 №948/2019 з метою запобігання виникненню пожеж, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, можуть завдати суттєвої матеріальної шкоди, негативно вплинути на стан навколишнього природного середовища, економіки і національної безпеки, та забезпечення оперативного реагування на них постановлено вжити заходів щодо: забезпечення неухильного додержання вимог законодавства у сфері пожежної безпеки на об`єктах з масовим перебуванням людей (закладах освіти, гуртожитках, закладах охорони здоров`я, торгово-розважальних закладах, готелях тощо), у тому числі вимог щодо забезпечення таких об`єктів системами пожежної сигналізації та підтримання їх у робочому стані, забезпечення необхідними первинними засобами гасіння пожеж, утримання у належному стані аварійних виходів та шляхів термінової евакуації, під`їзних шляхів для пожежних та аварійно-рятувальних служб.

Необхідно зазначити, що застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації об`єктів, а саме: приміщень за адресою: Дніпропетровська обл., Нікопольський р-н, Нікопольська міська територіальна громада, м. Нікополь, вул. Електрометалургів, 14; приміщень за адресою: Дніпропетровська обл., Нікопольський р-н, Нікопольська міська територіальна громада, м. Нікополь, пр. Трубників, направлені на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Застосований захід реагування має тимчасовий характер, період дії якого безпосередньо залежить від факту усунення відповідачем виявлених порушень. Крім того, застосований до відповідача захід реагування має також спонукаючий характер, направлений на забезпечення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на товаристві.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 28.02.2019 у справі № 810/2400/18.

Суд звертає увагу, що відповідач у разі усунення недоліків в повному обсязі, виявлених управлінням ДСНС, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, не позбавлений можливостей звернутись до суду першої інстанції з заявою про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду адміністративної справи.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону №877-V повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Згідно з ч. 2 ст. 12 Закону №877-V у разі застосування санкцій за порушення вимог законодавства, зокрема, якщо законом передбачаються мінімальні та максимальні розміри санкцій, враховується принцип пропорційності порушення і покарання.

За приписами ч. 7 ст. 7 Закону №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

У даному випадку, враховуючи виявлені порушення у сфері техногенної та пожежної безпеки окремо та у їх сукупності, суд вважає обґрунтованим застосування зупинення експлуатації об`єктів, а саме: приміщень за адресою: Дніпропетровська обл., Нікопольський р-н, Нікопольська міська територіальна громада, м. Нікополь, вул. Електрометалургів, 14; приміщень за адресою: Дніпропетровська обл., Нікопольський р-н, Нікопольська міська територіальна громада, м. Нікополь, пр. Трубників.

При цьому, не заслуговують на увагу доводи відповідача на те, що він не має ніякого відношення до об`єкта перевірки, оскільки вказані приміщення перебувають у власності іншої особи, а відтак товариство не може бути відповідачем у даній справі, з огляду на наступне.

Так, на підтвердження зазначеного, товариство надало суду договор суоборенди №315НМ-20 від 20.06.2020, додаткову угоду від 10.11.2022 до договору №315НМ-20 суборенди нежитлового приміщення від 20.06.2020, акт прийому-передачі (повернення) нежитлового приміщення, договір суборенди №501-2021 від 01.06.2021.

Однак, згідно з положеннями Кодексу цивільного захисту України можливість застосування заходів реагування не ставиться в залежність від суб`єкта, який допустив порушення, а виключно до об`єкта, який експлуатується з порушеннями норм пожежної і техногенної безпеки.

Відтак, перекладення відповідачем обов`язку дотримання законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, та несення відповідальності за порушення у цій сфері, на власника майна, є неприйнятим та безпідставним.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного суду від 27.06.2019 у справі 814/2356/17.

При цьому, під час перевірки будь-яких пояснень чи зауважень щодо того, що приміщення не перебувають у власності товариства, а є орендованим майном, посадовою особою відповідача, яка підписувала акт перевірки, не надано.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки під час розгляду даної справи не залучались свідки та не проводились експертизи, то відсутні підстави для стягнення з відповідача судових витрат.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації Товариством з обмеженою відповідальністю "ДЦ Україна" (код ЄДРПОУ - 32424255, м.Київ, просп.Московський, бу.28-А, 04073) об`єктів, а саме: приміщень за адресою: Дніпропетровська обл., Нікопольський р-н, Нікопольська міська територіальна громада, м. Нікополь, вул. Електрометалургів, 14; приміщень за адресою: Дніпропетровська обл., Нікопольський р-н, Нікопольська міська територіальна громада, м. Нікополь, пр. Трубників, 12/1, до повного усунення порушень, зазначених в акті від 19.11.2021 №301.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Лисенко В.І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2025
Оприлюднено14.03.2025
Номер документу125782476
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —640/6150/22

Ухвала від 15.04.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Рішення від 11.03.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 04.07.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 07.06.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 22.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 22.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні