Герб України

Рішення від 12.03.2025 по справі 400/4437/24

Миколаївський районний суд миколаївської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 березня 2025 р. № 400/4437/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Малих О.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомДержавного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України», вул. Руставелі Шота, 9А, м. Київ, 01001, до відповідачаВиконавчого комітету Баштанської міської ради Баштанського району Миколаївської області в особі державного реєстратора відділу «Центр надання адміністративних послуг», вул. Героїв Небесної Сотні, 38, м. Баштанка, Баштанський район, Миколаївська область, 56101, провизнання протиправним та скасування повідомлення від 18.04.2024 №278949092444, зобов`язання вчинити певні дії,ВСТАНОВИВ:

Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» (далі також позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Виконавчого комітету Баштанської міської ради Баштанського району Миколаївської області в особі державного реєстратора відділу «Центр надання адміністративних послуг» (далі також відповідач), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати Повідомлення про відмову у державній реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 18.04.2024 року, код 278949092444, виданого державним реєстратором Баштанської міської ради Божко Є.А., яким відмовлено у державній реєстрації по заяві Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її реорганізації щодо ДП «Березнегуватське лісове господарство», код ЄДРПОУ 05453953;

- зобов`язати державного реєстратора відділу «Центр надання адміністративних послуг» Виконавчого комітету Баштанської міської ради Баштанського району Миколаївської області припинити ДП «Березнегуватське лісове господарство», код ЄДРПОУ 05453953, про що внести відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

В огрунтування своїх вимог позивач зазначив, що ним 17.04.2024 року з метою завершення процедури реорганізації ДП «Березнегуватське лісове господарство» шляхом приєднання до ДП «Баштанське лісове господарство», яке, в свою чергу приєднано до філії «Баштанське лісове господарство» ДП «Ліси України», до державного реєстратора Баштанської міської ради Миколаївської області Божко Є.А. був поданий пакет документів для проведення державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її реорганізації», а саме Заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації; довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню та передавальний акт, що підтверджується Описом. Тобто вичерпний перелік документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи. Натомість, 18.04.2024 року державний реєстратор Божко Є.А. відмовив у проведенні реєстраційної дії, про що видав Повідомлення про відмову. Позивач вважає, що Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації від 18.04.2024 року є протиправним та підлягяє скасуванню.

Ухвалою від 17.05.2024 року суд відкрив провадження у справі та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження, без виклику сторін у судове засідання.

Відповідач ухвалу про відкриття провадження у справі отримав, відзив на адміністративний позов не надав.

Згідно із ч. 4 ст. 159 КАС України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 6 ст. 162 КАС України).

Суд розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

З`ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, цінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

Наказом Державного агентства лісових ресурсів України від 12.10.2021 року № 643 вирішено припинити Державне підприємство «Березнегуватське лісове господарство», код ЄДРПОУ 05453953 шляхом реорганізації, а саме приєднання до Державного підприємства «Баштанське лісове господарство», код ЄДРПОУ 00992542. Визначено, що ДП «Баштанське лісове господарство» є правонаступником прав та обов`язків ДП «Березнегуватське лісове господарство».

Наказом Державного агентства лісових ресурсів України від 01.02.2022 року №257затверджено передавальний акт Державного підприємства «Березнегуватське лісове господарство».

Відповідно до передавального акту все майно, усі права та обов`язки Державного підприємства «Березнегуватське лісове господарство» перейшли до Державного підприємства «Баштанське лісове господарство».

В подальшому, наказом Державного агентства лісових ресурсів України від 11.01.2023 року № 111 вирішено припинити Державне підприємство «Баштанське лісове господарство» шляхом реорганізації, а саме: приєднанням до Державного спеціалізованого господарства «Ліси України».

Наказом Державного агентства лісових ресурсів України від 16.03.2023 року № 282 затверджено передавальний акт Державного підприємства «Баштанське лісове господарство».

Відповідно до передавального акту від 16.03.2023 року все майно, усі права та обов`язки Державного підприємства «Баштанське лісове господарство» перейшли до Державного спеціалізованого господарства «Ліси України» в особі фідії «Баштанське лісове господарство».

Постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.2022 року № 1003 «Деякі питання реформування управління лісової галузі» погоджено утворення державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» шляхом злиття спеціалізованих державних лісогосподарських підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів, з подальшим перетворенням державного спеціалізованого господарського підприємства Ліси України в акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого належать державі, з урахуванням особливостей, визначених законом.

При цьому, ДП «Ліси України» є правонаступником: майна, прав та обов`язків спеціалізованих державних лісогосподарських підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів, що реорганізуються; права постійного користування земельними ділянками лісогосподарського призначення, затверджених матеріалів лісовпорядкування, затверджених розрахункових лісосік, затверджених поділів лісів на категорії, виділених особливо захисних лісових ділянок спеціалізованих державних лісогосподарських підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів, що реорганізуються; одержаних сертифікатів ведення лісового господарства PEFC та FSC спеціалізованих державних лісогосподарських підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів, що реорганізуються; договорів довгострокового тимчасового користування лісами державної власності, лісових сервітутів, договорів про умови ведення мисливського господарства спеціалізованих державних лісогосподарських підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів, що реорганізуються; дозвільних документів на спеціальне використання лісових ресурсів та інших

документів дозвільного характеру, ліцензій на провадження господарської діяльності та отриманих висновків з оцінки впливу на довкілля до закінчення строку їх дії.

Відповідно до постанови Кабміна, Державне агентство лісових ресурсів України видає Наказ від 26.10.2022 року № 804 «Про утворення Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України».

13.03.2023 року Наказом Державного агентства лісових ресурсів України № 271 внесено зміни до складу Комісії з припинення ДП «Березнегуватське лісове господарство». Та визначено термін припинення до 20.04.2023 року.

16.03.2023 року Наказом ДП «Ліси України» майно, права та обов`язки, які передані за передавальним актом, затвердженим наказом Державного агентства лісових ресурсів України від 16.03.2023 року №282 «Про затвердження передавального акту ДП «Баштанське лісове господарство» за філією «Баштанське лісове господарство» ДП «Ліси України».

13.03.2023 року Наказом Державного агентства лісових ресурсів України № 273 внесено зміни до складу Комісії з припинення ДП «Баштанське лісове господарство». Та визначено термін припинення до 20.04.2023 року.

10.11.2023 року Трудовим архівом Березнегуватської селищної ради видана Довідка

за вих.№ 01-21/01-30/12, якою прийнято документи ,які підлягають довгостроковому

зберіганню.

17.04.2024 року, з метою завершення процедури реорганізації ДП «Березнегуватське

лісове господарство» шляхом приєднання до ДП «Баштанське лісове господарство»,

яке, в свою чергу приєднано до філії «Баштанське лісове господарство» ДП «Ліси

України», до державного реєстратора Баштанської міської ради Миколаївської області

Божко Є.А. був поданий пакет документів для проведення державної реєстрації в

Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та

громадських формувань «Державна реєстрація припинення юридичної особи в

результаті її реорганізації», а саме Заява про державну реєстрацію припинення

юридичної особи в результаті її реорганізації; довідка архівної установи про

прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому

зберіганню та передавальний акт.

18.04.2024 року державний реєстратор Божко Є.А. відмовив у проведенні реєстраційної дії, про що видав Повідомлення про відмову у державній реєстрації в Єлиному державному реєстрі юриличних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, код 278949092444.

У вказаному повідомленні державний реєстратор зазначає, що документи надані не в повному обсязі, а саме:

- відсутня довідка юридичної особи-правонаступника про прийняття документів, що

відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, у разі прийняття

юридичної особи в результаті приєднання;

- відсутні документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу-правонаступника, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною 4 статті 14, а саме:

заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу;

примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу

управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного

реєстру;

установчий документ юридичної особи в новій редакції у разі внесення змін, що містяться в утановчому документі;

документ про сплату адміністративного збору у випадках, передбачених статтею 36 Закону,

примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акту або

розподільчого балансу у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про

юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа.

Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» в особі філфї «Баштанське лісове господарство» вважає повідомлення про відмову у державній реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 18.04.2024 року, код 278949092444, протиправним, у зв`язку з чим звернулося до суду з даним позовом.

Приймаючи рішення у справі, суд виходить з наступного:

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 року № 755-IV (далі Закону № 755; у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Державним реєстратором може бути громадянин України, який має вищу освіту, відповідає кваліфікаційним вимогам, визначеним Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації (крім нотаріусів), та нотаріус (ч. 1 ст. 6 Закону № 755).

Згідно ч. 2 ст. 6 Закону № 755, державний реєстратор: 1) приймає документи; 1-1) встановлює черговість розгляду поданих документів для державної реєстрації; 2) перевіряє наявність у Єдиному державному реєстрі заборони вчинення реєстраційних дій; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 3-1) під час проведення реєстраційних дій у випадках, передбачених цим Законом, обов`язково використовує відомості реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів; 3-2) перевіряє дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, за допомогою Єдиного реєстру довіреностей; 3-3) перевіряє використання спеціальних бланків нотаріальних документів, на яких викладені документи, що подаються для здійснення реєстраційних дій, за допомогою Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів; 3-4) перевіряє наявність факту застосування санкцій відповідно до Закону України «Про санкції», які унеможливлюють проведення державної реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України «Про виконавче провадження», інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

У відповідності до п. 1 3 ч. 1 ст. 9 Закону № 755, відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: 1) відповідних заяв про державну реєстрацію; 2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; 3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

Інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється за допомогою електронних комунікацій в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами (ч. 1 ст. 13 Закону № 755).

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру таких відомостей, серед іншого, про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність (наявність) заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації (ч. 6 ст. 13 Закону № 755)

Згідно ч. 7 ст. 13 Закону № 755, Пенсійний фонд України забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру таких відомостей: про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації примусового виконання судових рішень та інших органів (посадових осіб), забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру відомостей про відкриття та завершення виконавчих проваджень - у день внесення до Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень відомостей про відкриття та завершення виконавчого провадження (ч. 9 ст. 13 Закону № 755).

Стаття 17 Закону № 755 визначає документи, що подаються заявником для державної реєстрації юридичної особи.

Згідно ч. 14 ст. 17 Закону № 755 для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації;

Позивачем була подана 17.04.2024 року, що підтверджується відміткою в Описі.

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу у разі припинення юридичної особи в результаті поділу; не передбачено

3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення, злиття або приєднання;

Позивачем була подана 17.04.2024 року, що підтверджується відміткою в Описі.

4) довідка архівної установи щодо прийняття правонаступником документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, у разі припинення юридичної особи в результаті поділу або злиття;

Дана вимога не розповсюджується на спірні взаємовідносини, оскільки ДП «Березнегуватське лісове господарство» припиняється шляхом приєднання. Довідка юридичної особи-правонаступника про прийняття документів, що в юридичної особи в результаті приєднання; Позивачем була подана 17.04.2024 року, що підтверджується відміткою в Описі.

5) документи для державної реєстрації створення юридичної особи, визначені частиною першою цієї статті, у разі припинення юридичної особи в результаті

перетворення;

Дана вимога не розповсюджується на спірні взаємовідносини, оскільки ДП «Березнегуватське лісове господарство» припиняється шляхом приєднання.

6) документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що

містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті,

у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання;

Подавалися після видачі Наказу Державного агентства лісових ресурсів

України від 12.10.2021 року № 643.

6-1) розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про

анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у разі припинення

акціонерного товариства;

Дана вимога не розповсюджується на спірні взаємовідносини, оскільки організаційно-правова форма ДП «Березнегуватське лісове господарство» не акціонере товариство.

В оскаржуваному Повідомленні про відмову державний реєстратор додатково

вимагає документи, передбачені ч. 4 ст. 17 Закону, а саме:

заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу;

примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу

управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного

реєстру;

установчий документ юридичної особи в новій редакції у разі внесення змін, що містяться в утановчому документі;

документ про сплату адміністративного збору у випадках, передбачених статтею 36 Закону,

примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акту або

розподільчого балансу у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про

юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа.

З аналізу наведених вище норм права вбачається, що перелік документів для проведення державної реєстрації в результаті іх реорганізації юридичної особи є вичерпним. При цьому, державному реєстратору не надано право вимагати додаткових документів, які не передбачені Законом № 755, а підстави для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи в результаті ії реорганізації є чітко визначеними.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ії реорганізації», Державне підприємство «Березнегуватське лісове господарство» подало відповідачу заяву для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ії реорганізації», до якої додано: довідку архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; прередавальний акт.

Тобто позивачем подано всі передбачені Законом № 755 документи.

Припинення юридичної особи шляхом приєднання проходить технічно в два етапи. На першому етапі на виконання п. 4 ст. 17 Закону № 755 подаються державному реєстратору вищевказаний перелік документів. За результатами державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання для наступного відображення в ЄДР інформації про припинення та надання можливості кредиторам для заявлення відповідних вимог. Згідно з інформацією з ЄДР від 10.05.2024 року на підтвердження стану припинення ДП «Березнегуватське лісове господарство» з 13.10.2021 року знаходиться у стані припинення.

При цьому, п. 5 ч. 1 ст. 28 Закону № 755 встановлено таку підставу для відмови у державній реєстрації, як суперечність документів вимогам Конституції та законів України.

Наведені правові норми свідчать про те, що перед проведенням державної реєстрації державний реєстратор повинен пересвідчитися в достатності, належності та правильності оформлення документів, поданих заявниками для вчинення реєстраційних дій, а також встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують. У разі ж встановлення невідповідності документів вимогам Конституції та законів України, держаний реєстратор приймає рішення про відмову у державній реєстрації.

Водночас формальні неточності в документах, які не породжують юридичних наслідків, не можуть бути, за загальним правилом, доказом невідповідності документів вимогам Конституції та законів України, та підставою для відмови державного реєстратора у проведенні реєстраційної дії.

Аналогічний висновок міститься у постанові Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 27.04. 2021 року справа №127/12200/20, адміністративне провадження №К/9901/35349/20.

У ст. 5 Закону № 75 визначено як систему органів державної реєстрації, так і повноваження відповідних органів.

Згідно ч. 1 ст. 5 Закону № 755, систему органів у сфері державної реєстрації становлять: 1) Міністерство юстиції України; 2) інші суб`єкти державної реєстрації.

У відповідності до ч. 2 ст. 5 Закону № 755, до повноважень Міністерства юстиції України у сфері державної реєстрації належить:

1) формування державної політики у сфері державної реєстрації;

2) нормативно-правове, методологічне та інформаційне забезпечення у сфері державної реєстрації;

2-1) організація роботи з підготовки та підвищення кваліфікації державних реєстраторів, крім нотаріусів, які виконують повноваження державної реєстрації відповідно до покладених на них законом обов`язків;

3) координація діяльності у сфері державної реєстрації громадських формувань;

4) контроль за діяльністю у сфері державної реєстрації, у тому числі шляхом постійного моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі відповідно до цього Закону та прийняття обов`язкових до виконання рішень, передбачених цим Законом;

5) здійснення повноважень держателя Єдиного державного реєстру;

6) визначення технічного адміністратора;

7) забезпечення надання доступу до Єдиного державного реєстру державним реєстраторам, уповноваженим особам суб`єктів державної реєстрації прав, іншим суб`єктам відповідно до цього Закону та прийняття рішень про тимчасове блокування або анулювання такого доступу у випадках, передбачених цим Законом;

8) розгляд скарг на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб`єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції України та прийняття обов`язкових до виконання рішень, передбачених цим Законом;

9) складання протоколів про адміністративні правопорушення у випадках, передбаченихКодексом України про адміністративні правопорушення;

10) взаємодія з державними органами, органами місцевого самоврядування, міжнародними організаціями з питань державної реєстрації;

11) державна реєстрація політичних партій, всеукраїнських профспілок, їх об`єднань, всеукраїнських об`єднань організацій роботодавців, відокремлених підрозділів іноземних неурядових організацій, представництв, філій іноземних благодійних організацій, постійно діючих третейських судів, засновниками яких є всеукраїнські громадські організації, всеукраїнських творчих спілок, символіки громадських формувань;

12) надання виписок у паперовій формі для проставлення апостилю та проставлення на них апостилю;

13) здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону № 755, до повноважень інших суб`єктів державної реєстрації належить:

1) забезпечення: прийому документів, поданих для державної реєстрації; державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій; ведення Єдиного державного реєстру та надання відомостей з нього; формування та зберігання реєстраційних справ;

2) здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Що стосується позовних вимог про зобов`язати державного реєстратора відділу «Центр надання адміністративних послуг» Виконавчого комітету Баштанської міської ради Баштанського району Миколаївської області припинити ДП «Березнегуватське лісове господарство», код ЄДРПОУ 05453953, про що внести відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, суд зазначає, що відповідно до ч. 4 ст. 26 № 1952-IV у разі скасування рішення державного реєстратора про зупинення державної реєстрації прав, про зупинення розгляду заяви або про відмову в державній реєстрації прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому пп. «б» п. 1 ч. 6 ст. 37 цього Закону, державний реєстратор чи посадова особа територіального органу Міністерства юстиції України (у випадку, передбаченому пп. «б» п. 2 ч. 6 ст. 37 цього Закону) вносить відомості про скасування відповідного рішення до Державного реєстру прав та відновлює розгляд відповідної заяви.

При цьому, як вже вказане вище державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав (ч.1 ст. 11 Закону № 1952-IV), тобто при проведенні державної реєстрації прав та їх обтяжень державний реєстратор відповідно до встановленого Законом порядку, відповідне рішення приймає на власний адміністративний розсуд, тобто має певні дискреційні повноваження.

Як випливає зі змісту Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи № R (80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 року на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями розуміються повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим з даних обставин.

Суд не може підміняти собою чи перебирати на себе функції суб`єктів владних повноважень у сфері адміністративного управління. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в захисті прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства.

За таких обставин, суд доходить до висновку, що обраний позивачем спосіб захисту, зокрема в частині Зобовязати державного реєстратора відділу «Центр надання адміністративних послуг» Виконавчого комітету Баштанської міської ради Баштанського району Миколаївської області припинити ДП «Березнегуватське лісове господарство», код ЄДРПОУ 05453953, про що внести відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не відповідає нормам чинного законодавства та виходить за межі компетенції суду.

Враховуючи вищезазначене, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог в цій частині.

У той же час, згідно ч. 2 ст. 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Враховуючи, що під час розгляду справи було встановлено протиправність рішення прийнятого відповідачем, суд з метою повного та ефективного захисту прав позивача вважає необхідним зобов`язати відповідача повторно розглянути заяву позивача, з урахуванням наданої судом у цьому рішенні правової оцінки

Згідно ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Згідно ч. 1 та 3 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 19, 77, 139, 241 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» (вул. Руставелі Шота, 9А, м. Київ, 01001, код ЄДРПОУ 44768034) до Виконавчого комітету Баштанської міської ради Баштанського району Миколаївської області в особі державного реєстратора відділу «Центр надання адміністративних послуг» (вул. Героїв Небесної Сотні, 38, м. Баштанка, Баштанський район, Миколаївська область, 56101, код ЄДРПОУ 26361868) задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати повідомлення державного реєстратора Баштанської міської ради Божко Є.А. про відмову у державній реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 18.04.2024 року, код 278949092444, яким відмовлено у державній реєстрації по заяві «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її реорганізації щодо ДП «Березнегуватське лісове господарство», код ЄДРПОУ 05453953.

3. Зобов`язати Центр надання адміністративних послуг Виконавчого комітету Баштанської міської ради повторно розглянути заяву Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» від 17.04.2024 року «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її реорганізації щодо ДП «Березнегуватське лісове господарство», код ЄДРПОУ 05453953, з урахуванням наданої судом у цьому рішенні правової оцінки.

4. В решті позовних вимог відмовити.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Баштанської міської ради (вул. Героїв Небесної Сотні, 38, м. Баштанка, Баштанський район, Миколаївська область, 56101, код ЄДРПОУ 26361868) на користь Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» (вул. Руставелі Шота, 9А, м. Київ, 01001, код ЄДРПОУ 44768034) судові витрати у сумі 3028,00 грн (три тисячі двадцять вісім гривень 00 копійок).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 12.03.2025 року.

Суддя О.В. Малих

СудМиколаївський районний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення12.03.2025
Оприлюднено14.03.2025
Номер документу125783139
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Судовий реєстр по справі —400/4437/24

Рішення від 12.03.2025

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 17.05.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні