Рішення
від 12.03.2025 по справі 560/290/25
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/290/25

РІШЕННЯ

іменем України

12 березня 2025 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунального підприємства "Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги №2" Хмельницької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернулася в суд з позовом до відповідача, в якому просить:

-визнати протиправним та скасувати рішення Лікарсько-консультативної комісії Комунального підприємства "Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2", оформленим протоколом № 78 від 01 жовтня 2024 року;

-зобов`язати Лікарсько-консультативну комісію Комунального підприємства "Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2" розглянути повторно заяву ОСОБА_1 про надання висновку про тривалу хворобу (не менше ніж три місяці підряд).

Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначила, що 12.09.2024 року вона звернулася до Комунального підприємства "Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2" із заявою в якій просила надати висновок про тривалу хворобу (не менше ніж три місяці підряд). До заяви було додано медичні документи які підтверджували захворювання позивача.

Рішенням Лікарсько-консультативної комісії Комунального підприємства "Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2", оформленого протоколом № 78 від 01 жовтня 2024 року, у наданні довідки відмовлено в зв`язку із відсутністю у позивача тривалої хвороби (не менше ніж три місяці підряд).

При прийнятті рішення відповідач послався на абзац 3 підпункту 1 пункту 11 Постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2023 року № 250 "Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям", посилання на інші нормативні акти відсутні.

Згідно із абзацом 1 пункту 1 Порядку, цей Порядок визначає умови призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, передбаченим законом України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям", перелік документів та/або відомостей, необхідних для призначення такої допомоги, а також підстави для припинення її виплати, однак не регулює діяльність лікарсько-консультативних комісій, медичні критерії визначення тривалої хвороби (не менше ніж три місяці підряд).

Таким чином, рішення відповідача не є таким, що прийняте на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцію та Законами України, із врахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Із медичних документів позивача вбачається, що позивач проходила як стаціонарне лікування, так і лікування в домашніх умовах під наглядом сімейного лікаря, тобто продовжувала хворіти, потребувала проходження певних терапевтичних вправ в домашніх умовах.

Відповідач в оскаржуваному рішенні без належного обгрунтування безпідставно ототожнив тільки стаціонарне лікування із тривалою хворобою.

Оскільки позивач вважає протиправним рішення Лікарсько-консультативної комісії Комунального підприємства "Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2", вона звернулася в суд за захистом своїх прав та інтересів.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 10 січня 2025 року позовну заяву ОСОБА_1 до Хмельницької міської медико-соціальної експертної комісії Комунального підприємства "Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2", залишено без руху.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 24 січня 2025 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Представник відповідача подала в суд відзив на позов, в якому позовні вимоги не визнала, у задоволенні позову просить відмовити.

В підтвердження заперечень позовних вимог представник відповідача пояснила, що 12.09.2024 року ОСОБА_1 , звернулася до КП "ХМЦПМСД № 2" із заявою про надання лікарсько-консультативною комісією довідки про наявність у неї довготривалої хвороби-абсцес хребта. До заяви додані 4 виписки від лікуючого лікаря та виписка з реалібітації.

У заяві ОСОБА_1 , не вказала мету для якої їй необхідно було отримати довідку ЛКК про наявність у неї довготривалої хвороби, однак встановлення ЛКК тривалої хвороби та видача відповідної довідки надає право хворому на призначення і виплату соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям.

Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 року № 250, затверджено Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, передбаченої Законом України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям", перелік документів та/або відомостей, необхідних для призначення такої допомоги, а також підстави для припинення її виплати.

Пунктом 11 цього Порядку, встановлення наявності тривалої хвороби особи віднесено до повноважень лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров`я, також визначено підстави відповідно до яких лікарсько-консультативна комісія має брати до уваги при визначенні поняття тривала хвороба, а саме: хвороба яка триває не менше ніж три місяці підряд.

Таким чином ЛКК застосувала нормативний акт який регулює діяльність ЛКК щодо спірних правовідносин, тому протокольне рішення ЛКК № 78 від 01.10.2024 про відмову у видачі ОСОБА_1 , довідки про тривалу хворобу з критерію відсутності хвороби яка тривала не менше ніж три місяці підряд прийнято на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначений Конституцією та законами України.

Медичні документи, надані ОСОБА_1 , не підтверджують безперервність лікування тривалої хвороби протягом не менше ніж три місяці підряд.

Визначальним є факт тривалості лікування, а не умови лікування (за місцем знаходження, стаціонарне чи амбулаторне).

Не заслуговує на увагу пояснення позивача про те, що вона фактично тривало хворіла, але офіційно не лікувалася у медичному закладі і цей період мав би бути сумарно врахований у тривалість хвороби.

Враховуючи викладене, представник відповідача просить відмовити у задоволенні позову.

Позивач подала в суд відповідь на відзив в якому обставини наведенні у відзиві на позов заперечила, позовні вимоги підтримала та просить їх задовольнити.

Суд, дослідивши матеріали справи, при вирішенні спору враховує таке.

Судом встановлено, що 12.09.2024 року ОСОБА_1 , звернулася до Комунального підприємства "Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2" із заявою про надання лікарсько-консультативною комісією довідки про наявність у неї довготривалої хвороби-абсцес хребта.

До заяви позивач додала:

-виписку лікуючого лікаря № IX-240315/6475 від 20.03.2024 із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого ОСОБА_1 про те, що вона проходила стаціонарне лікування з 15.03.2024 по 20.03.2024 в комунальному некомерційному підприємстві "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради;

-виписку лікуючого лікаря № 3354 від 20.04.2024 із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого ОСОБА_1 про те, що вона проходила стаціонарне лікування з 07.04.2024 по 29.04.2024 в комунальному підприємстві "Хмельницька міська лікарня" Хмельницької міської ради;

-виписку лікуючого лікаря Б/№ від 18.07.2024 року із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого ОСОБА_1 про те, що дата її захворювання в амбулаторно-поліклінічному закладі-12.06.2024 року, дата надходження в стаціонар не вказана, дата виписки із стаціонару-05.07.2024 року. Заклад охорони здоров`я-КП "ХМЛДЦ";

-виписку лікуючого лікаря № 05062 із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого ОСОБА_1 про те, що вона проходила стаціонарне лікування з 25.07.2024 по 06.08.2024 в комунальному підприємстві "Хмельницька міська лікарня" Хмельницької міської ради;

-довідку № 948 від 14.08.2024 року про звернення ОСОБА_1 до комунального підприємства "Хмельницька міська лікарня" Хмельницької міської ради та її медичний огляд лікарями із встановленням діагнозу захворювання.

За результатами розгляду заяви від 12.09.2024 року, протокольним рішенням лікарсько-консультативної комісії КП "ХМЦ ПМСД № 2" № 78 від 01.10.2024 року ОСОБА_1 , відмовлено у наданні відповідної довідки ЛКК КП "ХМЦ ПМСД № 2" за відсутності наявності тривалої хвороби (не менше трьох місяців підряд).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

На реалізацію конституційних гарантій права громадян на соціальний захист-забезпечення рівня життя не нижчого від прожиткового мінімуму шляхом надання грошової допомоги найменш соціально захищеним сім`ям і сприяння їх економічній самостійності, спрямований Закон України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" від 1 червня 2000 року № 1768-III, (далі Закон № 1768-III).

Статтею 1 цього Закону визначено, що державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям-щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім`ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім`ї;

Згідно із статтею 4 Закону № 1768-III, призначення і виплата державної соціальної допомоги здійснюються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад за місцем проживання уповноваженого представника сім`ї.

Порядок призначення, умови виплати та підстави для припинення виплати державної соціальної допомоги, перелік документів, необхідних для призначення допомоги згідно із цим Законом, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 4 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям, Кабінет Міністрів України своєю постановою від 24 лютого 2003 року № 250, затвердив "Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям", (далі Порядок № 250).

Згідно із пунктом 1 Порядку № 250, цей Порядок визначає умови призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, передбаченої Законом України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям", перелік документів та/або відомостей, необхідних для призначення такої допомоги, а також підстави для припинення її виплати.

Призначення і виплата державної соціальної допомоги здійснюються з дотриманням вимог Закону України "Про адміністративну процедуру".

Пунктом 2 Порядку № 250 встановлено, що державна соціальна допомога призначається і виплачується малозабезпеченим сім`ям, які постійно проживають на території України, а також іншим малозабезпеченим сім`ям у випадках, установлених законом, які з поважних або незалежних від них причин мають середньомісячний сукупний дохід менший від прожиткового мінімуму для сім`ї.

Відповідно до абзацу 3 підпункту 1 пункту 11 Порядку № 250, якщо у складі малозабезпеченої сім`ї є непрацюючі працездатні особи, які досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи, і протягом цього періоду зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні менше трьох місяців або які (за яких) не сплатили (не сплачено) мінімального розміру єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування сумарно протягом трьох місяців періоду, за який враховуються доходи, державна соціальна допомога призначається не більше ніж на два шестимісячних періоди, якщо: відсутність будь-яких джерел для існування пов`язана з тривалою хворобою (не менше ніж три місяці підряд) одного або кількох працездатних членів сім`ї, підтвердженою висновком лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров`я.

Правові, організаційні, економічні та соціальні засади охорони здоров`я в Україні, визначені Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров`я" від 19 листопада 1992 року № 2801-XII (далі Закон № 2801-XII).

Відповідно до частини 1 статті 3 Закону № 2801-XII, медична допомога-діяльність професійно підготовлених медичних працівників, спрямована на профілактику, діагностику та лікування у зв`язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв`язку з вагітністю та пологами.

Частиною 7 статті 33 Закону № 2801-XII, медична допомога може надаватися: за місцем знаходження, проживання (перебування) пацієнта; в амбулаторних умовах; в умовах денного стаціонару; у стаціонарних умовах.

Згідно із статтею 69 Закону № 2801-XII, медична експертиза з тимчасової непрацездатності осіб проводиться лікарем у закладах охорони здоров`я незалежно від форми власності, а також лікарями, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи - підприємці.

Порядок проведення медичної експертизи з тимчасової непрацездатності визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я.

Під час проведення медичної експертизи з тимчасової непрацездатності встановлюються факт і тривалість тимчасової непрацездатності, що підтверджується медичним висновком про тимчасову непрацездатність, який формується в електронній системі охорони здоров`я (або листком непрацездатності, виданим у паперовій формі).

Медичний висновок про тимчасову непрацездатність формується у зв`язку з захворюванням або травмою, вагітністю та пологами, отриманням реабілітаційної допомоги у сфері охорони здоров`я, протезуванням, здійсненням тимчасового догляду за хворим членом сім`ї, хворою дитиною, карантином, санаторно-курортним лікуванням, необхідністю тимчасового переведення працівника у зв`язку з хворобою на іншу роботу, відповідно до порядку формування, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я.

Відповідно до частини 1 статті 69 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров`я" та з метою організації експертизи тимчасової втрати працездатності в окремих випадках наказом Міністерства охорони здоров`я від 09.04.2008 № 189, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 липня 2008 року за № 589/15280, затверджено "Порядок організації експертизи тимчасової втрати працездатності", (далі Порядок № 189).

Згідно із пунктом 1 розділу I Порядку № 189, цей Порядок визначає єдиний механізм організації експертизи тимчасової втрати працездатності осіб в окремих випадках, за яких медичний висновок про тимчасову непрацездатність відповідно до Порядку формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України від 01 червня 2021 року № 1066, не формується, а також повноваження та роботу лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров`я (далі-ЛКК) за результатом здійснення експертизи тимчасової непрацездатності лікуючим лікарем закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності та фізичної особи - підприємця, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.

Відповідно до пункту 1 розділу II Порядку № 189, під час здійснення експертизи тимчасової непрацездатності лікуючий лікар суб`єкта господарювання на підставі даних всебічного медичного обстеження пацієнта, ураховуючи ступінь функціональних порушень органів та систем, характер та перебіг патологічного процесу, умови праці:

1) приймає рішення про формування (видачу) документів про тимчасову непрацездатність:

-формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність відповідно до вимог Порядку формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України від 01 червня 2021 року № 1066;

-видачу інших документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність особи, відповідно до вимог цього розділу;

2) здійснює комплексну оцінку порушень функціонального стану організму та інших причин, якими вона обумовлена, що визначають факт тимчасової втрати працездатності, установлення строку непрацездатності, визначення клінічного та трудового прогнозу відповідно до встановленого діагнозу.

Згідно із пунктами 1, 2, підпунктом 1 пункту 3 розділу III Порядку № 189, при лікувально-профілактичних закладах охорони здоров`я незалежно від форми власності, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, утворюються ЛКК.

ЛКК у своїй діяльності керується стандартами медичних технологій лікувально-діагностичного процесу та протоколами надання медичної допомоги за спеціальностями, іншими законодавчими та нормативно-правовими актами.

Відповідно до пункту 1, підпункту 4 пункту 2 розділу IV Порядку № 189, в окремих випадках, коли відповідно до вимог, лікуючий лікар суб`єкта господарювання не може сформувати пацієнту медичний висновок або коли медичний висновок відповідно до вимог законодавства не є підтвердженням тимчасової непрацездатності особи, такому пацієнту видається інший документ, що засвідчує його тимчасову непрацездатність (далі - документ, що засвідчує тимчасову непрацездатність особи), визначені в пунктах 2-4 цього розділу.

Лікарі суб`єктів господарювання видають такі документи, що засвідчують тимчасову непрацездатність особи, для пред`явлення за місцем вимоги:

-довідку довільної форми, засвідчену підписом лікаря й печаткою суб`єкта господарювання,- видають:

-у разі тимчасової непрацездатності громадян, які шукають роботу, і безробітних, ураховуючи період їх професійної підготовки й перепідготовки.

Застосування наведених норм чинного законодавства щодо правової оцінки встановлених у справі обставин, дає суду право зробити такі висновки.

Відповідно до виписок лікуючих лікарів № IX-240315/6475 від 20.03.2024, № 3354 від 20.04.2024, Б/№ від 18.07.2024 року, № 05062, доданих ОСОБА_1 , до заяви від 12.09.2024 року, з якою вона звернулася до Комунального підприємства "Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2" про надання лікарсько-консультативною комісією довідки про наявність у неї довготривалої хвороби,-абсцес хребта, позивач перебувала на стаціонарному лікуванні у закладах охорони здоров`я з 15.03.2024 року по 20.03.2024 року, що становить 6 календарних днів; з 07.04.2024 року по 29.04.2024 року, що становить 23 календарних дні; з 12.06.2024 року по 05.07.2024 року, що становить 24 календарних дні; з 25.07.2024 року по 06.08.2024 року, що становить 13 календарних днів, а разом позивач перебувала на стаціонарному лікування 66 днів.

За періоди часу між стаціонарним лікуванням з 21.03.2024 року по 07.04.2024 року, з 30.04.2024 року по 12.06.2024 року, а також з 06.07.2024 року по 25.07.2024 року, а також за періоди до 21.03.2024 року та після 25.07.2024 року позивач не надала будь-яких медичних документів які б свідчили про надання їй медичної допомоги за місцем знаходження, проживання (перебування) пацієнта, в амбулаторних умовах, в умовах денного стаціонару, у стаціонарних умовах а також засвідчили її тимчасову непрацездатність.

Оскільки державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям призначається і виплачується в зв`язку із відсутністю будь-яких джерел для існування, пов`язаної з тривалою хворобою (не менше ніж три місяці підряд) одного або кількох працездатних членів сім`ї, суд робить висновок про те, що лікарсько-консультативна комісія Комунального підприємства "Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2" прийняла правомірне протокольне рішення 78 від 01.10.2024 року, яким ОСОБА_1 , відмовлено у наданні відповідної довідки ЛКК КП "ХМЦ ПМСД № 2" за відсутності наявності тривалої хвороби (не менше трьох місяців підряд).

Суд зазначає, що єдиною правовою підставою для надання відповідного висновку лікарсько-консультативною комісією для отримання ОСОБА_1 , в подальшому державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям є тривала хвороба не менше трьох місяців підряд, що не підтверджується медичними документами наданими нею для розгляду лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров`я.

Медичні експертизи з тимчасової непрацездатності осіб які проводяться лікарем у закладах охорони здоров`я під час проведення яких встановлюються факт і тривалість тимчасової непрацездатності, обов`язково повинні бути підтверджені медичними висновками про тимчасову непрацездатність, які формується в електронній системі охорони здоров`я (або листками непрацездатності, виданими у паперовій формі).

Рекомендації лікарів, наведені у виписках із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого про необхідність лікування за місцем проживання, отримання консультацій у лікарів певного профілю, нагляд сімейного лікаря, тощо, не свідчать про те, що позивач була непрацездатною в певні періоди часу після завершення стаціонарного лікування, який за сукупністю становив би період часу не менше трьох місяців підряд, так як відсутні медичні висновки про тимчасову непрацездатність, які формуються в електронній системі охорони здоров`я (або листками непрацездатності, виданими у паперовій формі).

В зв`язку із тим, що протокольне рішення 78 від 01.10.2024 року лікарсько-консультативної комісії Комунального підприємства "Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2", яким ОСОБА_1 , відмовлено у наданні відповідної довідки ЛКК КП "ХМЦ ПМСД № 2" за відсутності наявності тривалої хвороби (не менше трьох місяців підряд) відповідає вимогам наведених у мотивувальній частині рішення правових норм, суд вважає, що відсутні підстави для того щоб визнати протиправним та скасувати рішення Лікарсько-консультативної комісії Комунального підприємства "Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2", оформленого протоколом № 78 від 01 жовтня 2024 року, тому у задоволенні позовних вимог необхідно відмовити.

Згідно із частиною 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Комунального підприємства "Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2", відмовити.

Судові витрати розподілу не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Комунальне підприємство "Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги №2" Хмельницької міської ради (вул. Подільська, 54,м. Хмельницький,Хмельницький р-н, Хмельницька обл.,29005 , код ЄДРПОУ - 40887956)

Головуючий суддя В.К. Блонський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.03.2025
Оприлюднено14.03.2025
Номер документу125784520
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я, з них

Судовий реєстр по справі —560/290/25

Рішення від 12.03.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 24.01.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 10.01.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні