ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
12 березня 2025 р. м. Чернівці Справа № 640/10798/20
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Лелюк О.П., розглянувши матеріали адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СТРІМТЕХ» (вул. Академіка Кримського, буд. 27-А, офіс 304, м. Київ) до Головного управління ДПС у м. Києві (вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, код ЄДРПОУ 43141267) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії,
У С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробничо-збутове підприємство «СТРІМТЕХ» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії.
Позивач просить суд:
1) визнати протиправними дії Головного управління ДПС у м. Києві в частині нарахування Товариству з обмеженою відповідальністю «СТРІМТЕХ» пені на суми грошових зобов`язань визначених у податкових повідомленнях-рішеннях від 16.03.2018 №50003081401 та №0003071401 за такими грошовими зобов`язаннями:
- пеню, обчислену на виявлені органом ДПС суми занижених податкових зобов`язань ТОВ «Стрімтех» по платежу «Податок на прибуток приватних підприємств»:
декларація за 2015 рік, період протиправного нарахування пені 11.03.2016 - 03.12.2019;
декларація за 2016 рік, період протиправного нарахування пені 13.03.2017 - 03.12.2019;
штрафні санкції згідно із податковими повідомленням-рішення, період протиправного нарахування пені 27.03.2018 - 03.12.2019;
- пеню, обчислену на виявлені органом ДПС суми занижених податкових зобов`язань ТОВ «Стрімтех» по платежу «Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)»:
декларація за лютий 2015 рік, період протиправного нарахування пені 31.03.2015-03.12.2019;
декларація за березень 2015 рік, період протиправного нарахування пені 04.05.2015-03.12.2019;
декларація за квітень 2015 рік, період протиправного нарахування пені 01.06.2015-03.12.2019;
декларація за травень 2015 рік, період протиправного нарахування пені 01.07.2015-03.12.2019;
декларація за липень 2015 рік, період протиправного нарахування пені 31.08.2015-03.12.2019;
декларація за серпень 2015 рік, період протиправного нарахування пені 01.10.2015-03.12.2019;
декларація за вересень 2015 рік, період протиправного нарахування пені 31.10.2015-03.12.2019;
декларація за жовтень 2015 рік, період протиправної о нарахування пені 01.12.2015-03.12 2019;
декларація за листопад 2015 рік, період протиправного нарахування пені 31.12.2015-03.12.2019;
декларація за лютий 2016 рік, період протиправного нарахування пені 31.03.2016-03.12.2019;
декларація за квітень 2016 рік, період протиправного нарахування пені 31.05.2016-03.12.2019;
штрафні санкції згідно із податковим повідомленням-рішення, період протиправного нарахування пені 27.03.2018-03.12.2019;
2) зобов`язати Головне управління ДПС у м. Києві здійснити коригування даних в інформаційній системі органів ДПС шляхом виключення з інтегрованої картки платника Товариства з обмеженою відповідальністю «СТРІМТЕХ» запису про нарахування пені з таких грошових зобов`язань визначених у податкових повідомленнях-рішеннях від 16.03.2018 №0003081401 та № 0003071401:
- пеню, обчислену на виявлені органом ДПС суми занижених податкових зобов`язань ТОВ «Стрімтех» по платежу «Податок на прибуток приватних підприємств»:
декларація за 2015 рік, період за який має бути виключена пеня 11.03.2016 - 03.12.2019;
декларація за 2016 рік, період за який має бути виключена пеня: 13.03.2017 - 03.12.2019;
штрафні санкції згідно із податковими повідомленням-рішення, період за який мас бути виключена пеня: 27.03.2018 - 03.12.2019;
- пеню, обчисленої на виявлені органом ДПС суми занижених податкових зобов`язань ТОВ «Стрімтех» по платежу «Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)»:
декларація за лютий 2015 рік, період за який має бути виключена пеня: 31.03.2015 - 03.12.2019;
декларація за березень 2015 рік, період за який має бути виключена пеня: 04.05.2015 - 03.12.2019;
декларація за квітень 2015 рік, період за який має бути виключена пеня: 01.06.2015 - 03.12.2019;
декларація за травень 2015 рік, період за який має бути виключена пеня: 01.07.2015 - 03.12.2010;
декларація за липень 2015 рік, період за який має бути виключена пеня: 31.08.2015 - 03.12.2019;
декларація за серпень 2015 рік, період за який має бути виключена пеня: 01.10.2015 - 03.12.2019;
декларація за вересень 2015 рік, період за який має бути виключена пеня: 31.10.2015 - 03.12.2019;
декларація за жовтень 2015 рік, період за який має бути виключена пеня: 01.12.2015 -03.12.2019;
декларація за листопад 2015 рік, період за який має бути виключена пеня: 31.12.2015 - 03.12.2019;
декларація за лютий 2016 рік, період за який має бути виключена пеня: 31.03.2016 - 03.12.2019;
декларація за квітень 2016 рік, період за який має бути виключена пеня: 31.05.2016 - 03.12.2019.
штрафні санкції згідно із податковим повідомленням-рішення, період за який має бути виключена пеня: 27.03.2018 - 03.12.2019.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 червня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; вирішено, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи; встановлено строки для подання заяв по суті справи.
Частиною третьою статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі ліквідації або припинення роботи адміністративного суду справи, що перебували у його провадженні, невідкладно передаються до суду, визначеного відповідним законом або рішенням про припинення роботи адміністративного суду, а якщо такий суд не визначено - до суду, що найбільш територіально наближений до суду, який ліквідовано або роботу якого припинено.
Законом України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» від 13.12.2022 №2825-IX (зі змінами, внесеними згідно із Законом №3863-IX від 16.07.2024) постановлено ліквідувати Окружний адміністративний суд міста Києва, утворити Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві; територіальна юрисдикція Київського міського окружного адміністративного суду поширюється на місто Київ.
Пунктом 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду від 13.12.2022 №2825-IX встановлено, що з дня набрання чинності цим Законом (15.12.2022) Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя.
До початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом, крім випадку, передбаченого абзацом четвертим цього пункту.
Не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва адміністративні справи, які були передані до Київського окружного адміністративного суду та розподілені між суддями до набрання чинності Законом України Про внесення зміни до пункту 2 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду щодо забезпечення розгляду адміністративних справ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
Інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України "Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ", але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України. Справи, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України, до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
На виконання вимог Закону України Про внесення зміни до пункту 2 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду щодо забезпечення розгляду адміністративних справ (далі - Закон) розроблено Порядок передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, затверджений Наказом Державної судової адміністрації України 16.09.2024 №399, який визначає порядок передачі нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва адміністративних судових справ іншим окружним адміністративним судам України.
Пунктами 4-5 зазначеного Порядку передбачено, що на розгляд та вирішення судам підлягають передачі судові справи, які нерозглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва (далі ОАСК) та передані до Київському окружному адміністративному суду (далі КОАС), але до набрання чинності Законом, не розподілені між суддями. Матеріали щодо розгляду та вирішення окремих процесуальних питань у межах нерозглянутих судових справ підлягають передачі до судів, визначених у результаті автоматизованого розподілу судових справ між судами, проведеного відповідно до правил, установлених цим Порядком.
За правилами пункту 10 цього Порядку розподіл судових справ, які не розглянуті ОАСК та передані до КОАС, але не розподілені між суддями, передаються на розгляд та вирішення судам (крім судових справ, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України) шляхом їх автоматичного розподілу між цими судами з урахуванням навантаження за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ.
Враховуючи викладене, дана справа була передана на розгляд та вирішення Чернівецькому окружному адміністративному суду, до якого надійшла 07 березня 2025 року.
За результатом автоматизованого розподілу судової справи між суддями ця справа передана на розгляд судді Чернівецького окружного адміністративного суду Лелюку О.П.
За правилами частини другої статті 30 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративна справа, передана з одного адміністративного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 29 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження адміністративним судом, до якого вона надіслана.
За указаних обставин та норм, суд приходить до висновку про наявність підстав для прийняття цієї справи до свого провадження.
Відповідно до частин тринадцятої, чотирнадцятої статті 31 Кодексу адміністративного судочинства України справа, розгляд якої розпочато одним суддею чи колегією суддів, повинна бути розглянута цим самим суддею чи колегією суддів, за винятком випадків, які унеможливлюють участь судді у розгляді справи, та інших випадків, визначених цим Кодексом.
У разі зміни складу суду на стадії підготовчого провадження розгляд справи починається спочатку, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.
У разі зміни складу суду на стадії розгляду справи по суті суд повторно розпочинає розгляд справи по суті, крім випадку, коли суд ухвалить рішення про повторне проведення підготовчого провадження.
Перевіривши наявні у справі матеріали, беручи до уваги склад учасників справи, характер спірних правовідносин, а також враховуючи інші критерії, визначені частиною третьою статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути вказану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Крім цього судом установлено, що згідно з положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» (зі змінами) та у відповідності до частини другої пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби», у зв`язку з ліквідацією територіальних органів Державної податкової служби шляхом утворення відокремлених підрозділів Державної податкової служби, правонаступником сторони відповідача в даній справі є Головне управління ДПС у м. Києві (код за ЄДРПОУ 44116011, відокремлений підрозділ ДПС України).
Наказом ДПС України від 30.09.2020 №529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» (далі - Наказ №529) затверджено перелік територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються як відокремлені підрозділи Державної податкової служби, в якому міститься, зокрема, і Головне управління ДПС у м. Києві (ЄДРПОУ ВП: 44116011).
На виконання вимог Наказу ДПС України №529, Наказом ДПС України від 12.11.2020 №643 «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС» (далі - Наказ №643) затверджено Положення про Головне управління ДПС у м. Києві (ЄДРПОУ ВП: 44116011).
Пунктом 1 Положення про Головне управління ДПС у м. Києві, затвердженого наказом №643 встановлено, що Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП: 44116011) є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України та забезпечує реалізацію повноважень на території м. Києва. Також Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП: 44116011) є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у м. Києві (ЄДРПОУ 43141267).
Відповідно до положень статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для заміни відповідача в даній справі з Головного управління ДПС у м. Києві (ЄДРПОУ 43141267) на його правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві (ЄДРПОУ ВП: 44116011).
Керуючись статтями 29, 30, 31, 52, 241, 243, 248, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
1.Прийняти до свого провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СТРІМТЕХ» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії.
2.Роз`яснити учасникам справи, що розгляд цієї справи починається спочатку.
3.Справа буде розглядатись в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
4.Замінити відповідача у даній справі з Головного управління ДПС у м. Києві (ЄДРПОУ 43141267) на його правонаступника Головне управління ДПС у м. Києві (ЄДРПОУ ВП: 44116011 вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ).
5.У разі заперечення проти позову встановити відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам, встановленим частиною другою та частиною четвертою статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України. Копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана (надана) іншим учасникам справи одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду. У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
6.У разі подання відповідачем відзиву на позовну заяву, встановити позивачу п`ятиденний строк з дня отримання відзиву на позовну заяву для подання відповіді на відзив, яка повинна відповідати вимогам, встановленим частиною другою-четвертою статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України.
7.У разі подання позивачем відповіді на відзив, встановити відповідачу п`ятиденний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення, які повинні відповідати вимогам, встановленим частиною другою-четвертою статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України.
8.Повідомити учасникам справи про можливість отримати інформацію по справі на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: adm.cv.court.gov.ua/sud2470/.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя О.П. Лелюк
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2025 |
Оприлюднено | 14.03.2025 |
Номер документу | 125784930 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні