Ухвала
від 01.11.2010 по справі 26166/09/9104
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

1 листопада 2010 року № 26166/09/9104

Колегія суддів Львівськог о апеляційного адміністрати вного суду в складі:

головуючого судді Попка Я.С.

суддів Онишкевича Т.В., Сапіги В .П.

при секретарі судового зас ідання Наконечній М.Р.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу Волинсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів на постанову Волинського окружного адміністративног о суду від 9 квітня 2009 року у спр аві за позовом Волинського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів до Відкритого акціонерного товариства «Локачинська спе ціалізована пересувна механ ізована колона № 7» про стягне ння адміністративно-господа рських санкцій та пені,-

В С Т А Н О В И Л А:

У лютому 2009 року позивач - Волинське обласне відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з позовом до Відкритого акці онерного товариства «Локачи нська спеціалізована пересу вна механізована колона № 7», в якому просить стягнути з від повідача на користь держави в особі Волинського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів в дохід Державного бюджету (Держбюд жет Локачинського району, ко д платежу 50070000, номер рахунку 312132 30700187, ідентифікаційний код 21740385, б анк ГУДКУ у Волинській обл., МФ О 803014) адміністративно-господа рські санкції в сумі 6921,05 грн. і п еню за порушення термінів сп лати адміністративно-господ арських санкцій в сумі 855,93 грн. , а всього разом 7 776,98 грн.

Обгрунтовуючи позовні вим оги, позивач посилається на с т. 19 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів», якою передбачено но рматив працевлаштування інв алідів у розмірі чотирьох ві дсотків середньооблікової ч исельності штатних працівни ків облікового складу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця. Однак вищезазначений норматив для працевлаштуван ня інвалідів в кількості 1 осо би не виконано, а тому відпові дач зобов' язаний сплатити а дміністративно-господарськ у санкцію в сумі 6 921,05 грн. та пен ю в сумі 855,93 грн., всього на суму 7 776,98 грн.

Постановою Волинського ок ружного адміністративного с уду від 9 квітня 2009 року в задов оленні позовних вимог відмов лено.

Постанова суду першої інст анції мотивована тим, що підп риємства, установи, організа ції, у тому числі підприємств а, організації громадських о рганізацій інвалідів, фізичн і особи, які використовують н айману працю, де середньообл ікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установ лено нормативом, передбачени м статтею 19 цього Закону,


Головуючий у 1-й інст. суддя К сензюк А.Я. ряд. ст.зв. № 6.11 суддя-доповідач П опко Я.С.

справа № 2а-14489/09/0370 справа № 26166/09/9104.doc

щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом (ст. 20 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні»).

Відповідно до звіту про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів на 2007 рік, наданог о відповідачем 23 січня 2008 року, середньооблікова кількість штатних працівників обліков ого складу товариства у 2007 роц і становила 19 осіб, працюючих інвалідів - 1; кількість інва лідів, які повинні працювати - 1.

Не погодившись з постаново ю суду першої інстанції, вваж аючи її такою, що винесена з по рушенням норм матеріального права, що призвело до неправи льного вирішення справи, поз ивач оскаржив її, подавши апе ляційну скаргу, в якій просит ь скасувати постанову Волинс ького окружного адміністрат ивного суду від 9 квітня 2009 року та прийняти нове рішення, яки м задовольнити позовні вимог и.

Обгрунтовуючи доводи апел яційної скарги апелянт зазна чає, що суд не об' єктивно, не всебічно, не в повній мірі дос лідив матеріали справи, не на давши їм належної юридичної оцінки. Згідно звіту пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів за 2007 рік, подан ого відповідачем, середньооб лікова чисельність штатних п рацівників облікового склад у становила 19 осіб, відповідач ем фактично було працевлашто вано 1 особу (ОСОБА_2, що при ступив до роботи 12.11.2007р.), якому відповідно до чинного закон одавства встановлена інвалі дність. Вказаною собою було в ідпрацьовано у 2007 році лише 2 мі сяці. Роботодавець повинен б ув вжити всіх необхідних зах одів по працевлаштуванню інв алідів, якщо він дійсно хотів виконати норматив створенн я робочих місць для інваліді в.

Вислухавши суддю-доповіда ча, дослідивши обставини спр ави та доводи апеляційної ск арги, колегія суддів приходи ть до висновку про те, що апеля ційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.

Із змісту ст. 19 Конституції України вбачається, що право вий порядок в Україні ґрунту ється на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути при мушений робити те, що не перед бачено законодавством. Орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог позивача, суд першої інстанції виходив з т ого, що відповідно до звіту пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів на 2007 рік, надан ого відповідачем 23 січня 2008 рок у, середньооблікова кількіст ь штатних працівників обліко вого складу товариства у 2007 ро ці становила 19 осіб, працюючих інвалідів - одна особа; кіль кість інвалідів, які повинні працювати - одна особа. Пода ння відповідного звіту до це нтру зайнятості є належним п ідтвердженням наявності на п ідприємстві створеного та вв еденого в дію місця для праце влаштування інвалідів. У від повідача відсутня вина у не п рацевлаштуванні інвалідів н а створене ним робоче місце д ля інвалідів, наявність якої є обов' язковою умовою накл адення штрафних санкцій, пер едбачених ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» .

Такі висновки суду, на думк у колегії суддів, відповідаю ть нормам матеріального прав а та фактичним обставинам сп рави.

Частиною 1 статті 4 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів» пер едбачено, що держава створює правові, економічні, політич ні, соціально-побутові та соц іально-психологічні умови дл я задоволення потреб інвалід ів у відновленні здоров'я, мат еріальному забезпеченню, пос ильній трудовій та громадськ ій діяльності.

Відповідно до частини 6 стат ті 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів» фінансування заході в щодо соціальної, трудової, ф ізкультурно-спортивної та пр офесійної реабілітації інва лідів, надання позик на створ ення робочих місць, призначе них для працевлаштування інв алідів, забезпечення інвалід ів технічними реабілітаційн ими засобами, оплата навчанн я та перекваліфікація здійсн юється Фондом України соціал ьного захисту інвалідів.

Статтею 19 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів» встановлено , що для підприємств, установ, організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я.

Як вбачається із матеріалі в справи, а саме звіту про зайн ятість та працевлаштування і нвалідів на 2007 рік, наданого ві дповідачем 23 січня 2008 року, сер едньооблікова кількість шта тних працівників облікового складу товариства у 2007 році ст ановила 19 осіб, з яких середнь ооблікова кількість штатних працівників, яким відповідн о до чинного законодавства в становлена інвалідність - о дна особа, кількість інвалід ів-штатних працівників, які п овинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів» становила т акож одна особа.

Із звітності про наявність вакансій станом на 21 травня 2007 року, яка подавалась до Локач инського РЦЗ, в товаристві «Л окачинська СПМК-7» вакантні р обочі місця для 4 осіб на посад и зварника пластмас. Інвалід ОСОБА_2 був прийнятий на п осаду слюсаря-монтажника (на каз №23 від 12 листопада 2007 року).

На думку колегії суддів, суд першої інстанції прийшов до вірного висновку про те, що по дання відповідного звіту до центру зайнятості є належним підтвердженням наявності на підприємстві створеного та введеного в дію місця для пра цевлаштування інвалідів. У в ідповідача відсутня вина у н епрацевлаштуванні інваліді в на створене ним робоче місц е для інвалідів, наявність як ої є обов' язковою умовою на кладення штрафних санкцій, п ередбачених ст.20 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і».

А відтак, судом першої інста нції зроблено обґрунтований висновок про те, що відповіда ч здійснив всі передбачені ч инним законодавством заходи щодо створення умов для прац евлаштування інвалідів та за ходи щодо інформування вищез азначених органів про наявну можливість на підприємстві для працевлаштування інвалі дів, чим надавав можливість в иконання органами, зазначени ми в ст.18 Закону України №875-ХІІ , свого обов' язку стосовно б езпосереднього працевлашту вання інвалідів.

На думку колегії суддів, суд першої інстанції правомірно відмовив позивачу в задовол енні позовних вимог.

Згідно ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залиш ає апеляційну скаргу без зад оволення, а постанову або ухв алу суду - без змін, якщо визн ає, що суд першої інстанції пр авильно встановив обставини справи та ухвалив судове ріш ення з додержанням норм мате ріального і процесуального п рава.

Керуючись ч.3 ст. 160, ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суд дів ,-

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Волинс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів залишити без задоволе ння, а постанову Волинського окружного адміністративног о суду від 9 квітня 2009 року у спр аві №2а-14489/09 за позовом Волинськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів до Відкритого акціонерн ого товариства «Локачинська спеціалізована пересувна ме ханізована колона № 7» про стя гнення адміністративно-госп одарських санкцій та пені - без змін.

Ухвала апеляційного суду н абирає законної сили з момен ту її проголошення, але може б ути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаці йної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції п ротягом двадцяти днів з дня н абрання нею законної сили.

Головуючий суддя Я.С. П опко

Судді Т.В. Ониш кевич

В.П. Сап іга

Повний текст ухвали складе ний та підписаний 08.11.2010 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2010
Оприлюднено03.12.2010
Номер документу12580956
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —26166/09/9104

Ухвала від 01.11.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Я.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні