ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
1 листопада 2010 року № 26166/09/9104
Колегія суддів Львівськог о апеляційного адміністрати вного суду в складі:
головуючого судді Попка Я.С.
суддів Онишкевича Т.В., Сапіги В .П.
при секретарі судового зас ідання Наконечній М.Р.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу Волинсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів на постанову Волинського окружного адміністративног о суду від 9 квітня 2009 року у спр аві за позовом Волинського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів до Відкритого акціонерного товариства «Локачинська спе ціалізована пересувна механ ізована колона № 7» про стягне ння адміністративно-господа рських санкцій та пені,-
В С Т А Н О В И Л А:
У лютому 2009 року позивач - Волинське обласне відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з позовом до Відкритого акці онерного товариства «Локачи нська спеціалізована пересу вна механізована колона № 7», в якому просить стягнути з від повідача на користь держави в особі Волинського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів в дохід Державного бюджету (Держбюд жет Локачинського району, ко д платежу 50070000, номер рахунку 312132 30700187, ідентифікаційний код 21740385, б анк ГУДКУ у Волинській обл., МФ О 803014) адміністративно-господа рські санкції в сумі 6921,05 грн. і п еню за порушення термінів сп лати адміністративно-господ арських санкцій в сумі 855,93 грн. , а всього разом 7 776,98 грн.
Обгрунтовуючи позовні вим оги, позивач посилається на с т. 19 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів», якою передбачено но рматив працевлаштування інв алідів у розмірі чотирьох ві дсотків середньооблікової ч исельності штатних працівни ків облікового складу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця. Однак вищезазначений норматив для працевлаштуван ня інвалідів в кількості 1 осо би не виконано, а тому відпові дач зобов' язаний сплатити а дміністративно-господарськ у санкцію в сумі 6 921,05 грн. та пен ю в сумі 855,93 грн., всього на суму 7 776,98 грн.
Постановою Волинського ок ружного адміністративного с уду від 9 квітня 2009 року в задов оленні позовних вимог відмов лено.
Постанова суду першої інст анції мотивована тим, що підп риємства, установи, організа ції, у тому числі підприємств а, організації громадських о рганізацій інвалідів, фізичн і особи, які використовують н айману працю, де середньообл ікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установ лено нормативом, передбачени м статтею 19 цього Закону,
Головуючий у 1-й інст. суддя К сензюк А.Я. ряд. ст.зв. № 6.11 суддя-доповідач П опко Я.С.
справа № 2а-14489/09/0370 справа № 26166/09/9104.doc
щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом (ст. 20 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні»).
Відповідно до звіту про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів на 2007 рік, наданог о відповідачем 23 січня 2008 року, середньооблікова кількість штатних працівників обліков ого складу товариства у 2007 роц і становила 19 осіб, працюючих інвалідів - 1; кількість інва лідів, які повинні працювати - 1.
Не погодившись з постаново ю суду першої інстанції, вваж аючи її такою, що винесена з по рушенням норм матеріального права, що призвело до неправи льного вирішення справи, поз ивач оскаржив її, подавши апе ляційну скаргу, в якій просит ь скасувати постанову Волинс ького окружного адміністрат ивного суду від 9 квітня 2009 року та прийняти нове рішення, яки м задовольнити позовні вимог и.
Обгрунтовуючи доводи апел яційної скарги апелянт зазна чає, що суд не об' єктивно, не всебічно, не в повній мірі дос лідив матеріали справи, не на давши їм належної юридичної оцінки. Згідно звіту пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів за 2007 рік, подан ого відповідачем, середньооб лікова чисельність штатних п рацівників облікового склад у становила 19 осіб, відповідач ем фактично було працевлашто вано 1 особу (ОСОБА_2, що при ступив до роботи 12.11.2007р.), якому відповідно до чинного закон одавства встановлена інвалі дність. Вказаною собою було в ідпрацьовано у 2007 році лише 2 мі сяці. Роботодавець повинен б ув вжити всіх необхідних зах одів по працевлаштуванню інв алідів, якщо він дійсно хотів виконати норматив створенн я робочих місць для інваліді в.
Вислухавши суддю-доповіда ча, дослідивши обставини спр ави та доводи апеляційної ск арги, колегія суддів приходи ть до висновку про те, що апеля ційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.
Із змісту ст. 19 Конституції України вбачається, що право вий порядок в Україні ґрунту ється на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути при мушений робити те, що не перед бачено законодавством. Орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог позивача, суд першої інстанції виходив з т ого, що відповідно до звіту пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів на 2007 рік, надан ого відповідачем 23 січня 2008 рок у, середньооблікова кількіст ь штатних працівників обліко вого складу товариства у 2007 ро ці становила 19 осіб, працюючих інвалідів - одна особа; кіль кість інвалідів, які повинні працювати - одна особа. Пода ння відповідного звіту до це нтру зайнятості є належним п ідтвердженням наявності на п ідприємстві створеного та вв еденого в дію місця для праце влаштування інвалідів. У від повідача відсутня вина у не п рацевлаштуванні інвалідів н а створене ним робоче місце д ля інвалідів, наявність якої є обов' язковою умовою накл адення штрафних санкцій, пер едбачених ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» .
Такі висновки суду, на думк у колегії суддів, відповідаю ть нормам матеріального прав а та фактичним обставинам сп рави.
Частиною 1 статті 4 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів» пер едбачено, що держава створює правові, економічні, політич ні, соціально-побутові та соц іально-психологічні умови дл я задоволення потреб інвалід ів у відновленні здоров'я, мат еріальному забезпеченню, пос ильній трудовій та громадськ ій діяльності.
Відповідно до частини 6 стат ті 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів» фінансування заході в щодо соціальної, трудової, ф ізкультурно-спортивної та пр офесійної реабілітації інва лідів, надання позик на створ ення робочих місць, призначе них для працевлаштування інв алідів, забезпечення інвалід ів технічними реабілітаційн ими засобами, оплата навчанн я та перекваліфікація здійсн юється Фондом України соціал ьного захисту інвалідів.
Статтею 19 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів» встановлено , що для підприємств, установ, організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я.
Як вбачається із матеріалі в справи, а саме звіту про зайн ятість та працевлаштування і нвалідів на 2007 рік, наданого ві дповідачем 23 січня 2008 року, сер едньооблікова кількість шта тних працівників облікового складу товариства у 2007 році ст ановила 19 осіб, з яких середнь ооблікова кількість штатних працівників, яким відповідн о до чинного законодавства в становлена інвалідність - о дна особа, кількість інвалід ів-штатних працівників, які п овинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів» становила т акож одна особа.
Із звітності про наявність вакансій станом на 21 травня 2007 року, яка подавалась до Локач инського РЦЗ, в товаристві «Л окачинська СПМК-7» вакантні р обочі місця для 4 осіб на посад и зварника пластмас. Інвалід ОСОБА_2 був прийнятий на п осаду слюсаря-монтажника (на каз №23 від 12 листопада 2007 року).
На думку колегії суддів, суд першої інстанції прийшов до вірного висновку про те, що по дання відповідного звіту до центру зайнятості є належним підтвердженням наявності на підприємстві створеного та введеного в дію місця для пра цевлаштування інвалідів. У в ідповідача відсутня вина у н епрацевлаштуванні інваліді в на створене ним робоче місц е для інвалідів, наявність як ої є обов' язковою умовою на кладення штрафних санкцій, п ередбачених ст.20 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і».
А відтак, судом першої інста нції зроблено обґрунтований висновок про те, що відповіда ч здійснив всі передбачені ч инним законодавством заходи щодо створення умов для прац евлаштування інвалідів та за ходи щодо інформування вищез азначених органів про наявну можливість на підприємстві для працевлаштування інвалі дів, чим надавав можливість в иконання органами, зазначени ми в ст.18 Закону України №875-ХІІ , свого обов' язку стосовно б езпосереднього працевлашту вання інвалідів.
На думку колегії суддів, суд першої інстанції правомірно відмовив позивачу в задовол енні позовних вимог.
Згідно ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залиш ає апеляційну скаргу без зад оволення, а постанову або ухв алу суду - без змін, якщо визн ає, що суд першої інстанції пр авильно встановив обставини справи та ухвалив судове ріш ення з додержанням норм мате ріального і процесуального п рава.
Керуючись ч.3 ст. 160, ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суд дів ,-
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Волинс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів залишити без задоволе ння, а постанову Волинського окружного адміністративног о суду від 9 квітня 2009 року у спр аві №2а-14489/09 за позовом Волинськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів до Відкритого акціонерн ого товариства «Локачинська спеціалізована пересувна ме ханізована колона № 7» про стя гнення адміністративно-госп одарських санкцій та пені - без змін.
Ухвала апеляційного суду н абирає законної сили з момен ту її проголошення, але може б ути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаці йної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції п ротягом двадцяти днів з дня н абрання нею законної сили.
Головуючий суддя Я.С. П опко
Судді Т.В. Ониш кевич
В.П. Сап іга
Повний текст ухвали складе ний та підписаний 08.11.2010 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2010 |
Оприлюднено | 03.12.2010 |
Номер документу | 12580956 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Попко Я.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні