Третій апеляційний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяП О С Т А Н О В А
іменем України
12 березня 2025 року справа 160/7744/24
Третій апеляційний адміністративний суду складі колегії:
головуючий суддя Суховаров А.В.
судді Головко О.В., Ясенова Т.І.,
розглянувши у письмовому провадженні в м.Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби в Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.07.2024 (суддя Лозицька І.О.) в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Артем» до Головного управління Державної податкової служби в Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Артем» 21.03.2024 звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби в Дніпропетровській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення №0091130708 від 27.02.2024 про зобов`язання сплатити штраф 30480гр за здійснення платіжної операції з метою купівлі віртуальних активів (крипто валют) без застосування програмного реєстратора розрахункових операцій та без видачі розрахункових документів. Вказує, що подібні висновки не підтверджені жодними належними доказами та не відповідають фактичним обставинам справи.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.07.2024 позов задоволений. Суд погодився з доводами позивача що є непідтвердженим порушення Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування, послуг».
В апеляційній скарзі ГУ ДПС в Дніпропетровській області просить рішення суду скасувати та відмовити в задоволенні позовних вимог. Вказують, що на підтвердження приймання готівкових коштів через касу пункту обміну валют діяльність ТОВ ФК «Артем» до матеріалів справи надані відеодокази.
Переглядаючи справу, колегія суддів виходить з наступного:
Згідно акту №008533 від 08.02.2024 фактичної перевірки пункту обміну валют, де здійснює діяльність ТОВ ФК «Артем» за адресою: м.Київ, вул.Руставелі, 15, проведеної ГУ ДПС в м.Києві, о 14:02 проведено контрольну розрахункову операцію на загальну суму 30480гр з купівлі віртуальних активів крипто валюти 775 USDT. Товариством не був застосований програмний реєстратор розрахункових операцій та наданий розрахунковий документ встановленої форми при проведенні розрахункової операції. В месенджері telegram обумовлена та проведена операція обміну 30480гр на 775 USDT через касу пункту обміну валют ТОВ ФК «Артем». Проведена операція підтверджується фотофіксацією процесу обміну та перепискою з адміністратором пункту обміну валют, яка здійснювалася у відповідності до статей 20, 80 Податкового Кодексу України, а також надходженням віртуальних активів на електронний гаманець (СД-диск) фіксацією вищевказаного процесу доданих до акту перевірки.
На підставі висновків акту, ГУ ДПС в Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0091130708 від 27.02.2024 про застосування до ТОВ ФК «Артем» штрафних санкцій 30480гр за порушення пунктів 1, 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Відповідно до статті 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», розрахунковий документ документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу, повернення товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання, повернення коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій або електронній формі у випадках, передбачених цим Законом, зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, чи заповнений вручну.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів, наданні послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов`язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки, надання послуги через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням в паперовій або електронній формі розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі інтернет, при отриманні товарів, послуг в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).
Відповідно до частини 1 статті 8 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов`язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або програмних реєстраторів розрахункових операцій чи використанням розрахункових книжок, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до пункту 3 розділу І Положення про форму та зміст розрахункових документів, електронних розрахункових документів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №13 від 21.01.2016, вимоги до змісту розрахункових документів визначають обов`язкові реквізити розрахункових документів, електронних розрахункових документів. У разі відсутності в документі хоча б одного з обов`язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення, такий документ не прийматиметься як розрахунковий.
Пункт 1 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» встановлює відповідальність за невиконання суб`єктом господарювання щонайменше одного з наступних обов`язків: 1) проведення розрахункової операції через реєстратор розрахункових операцій, однак, на неповну суму покупки; 2) непроведення розрахункової операції через реєстратор розрахункових операцій; 3) невидачу відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції; 4) проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання.
За змістом Положення №13 від 21.01.2016 слід розрізняти недолік реквізиту в розрахунковому документі від відсутності реквізиту взагалі. В першому випадку дійсно неможливо стверджувати, що документ втрачає статус розрахункового, натомість, у другому випадку такий документ не прийматиметься як розрахунковий.
В Акті перевірки №008533 від 08.02.2024 зафіксовані порушення пунктів 1, 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме, приймання готівкових коштів через касу пункту обміну валют (Київське відділення №37) здійснення платіжної операції з метою купівлі віртуальних активів (крипто валют) на суму 30480гр без застосування програмного реєстратора розрахункових операцій та без видачі розрахункових документів.
Водночас, позивач зазначає, що по Київському відділенню №37 згідно реєстру купленої та проданої готівкової іноземної валюти за 08.02.2024 зазначено, що у 13:34:51 продано 800$ на суму 30480гр. Таким чином, касиром прийнята готівка 30480гр в рахунок оплати проданих 800$, а не за віртуальні активи 775USDT, як це зазначену в акті перевірки. Операція продажу валюти зафіксована із застосуванням програмного реєстратора розрахункових операцій та роздруківкою квитанції №262230037.14 дата і час здійснення операції 08.02.2024 13:34:51, що підтверджується копією квитанції з сервера ДПС України. В акті перевірки зазначено про відсутність розбіжності меж сумою готівкових коштів на місці проведення розрахунків, з урахуванням проведеної контрольної розрахункової операції, та готівкових коштів, сума яких зазначена в денному звіті програмного реєстратора розрахункових операцій. При перерахунку коштів в касі залишку або нестачі не зафіксовано.
ТОВ ФК «Артем» провело внутрішнє службове розслідування. При проведенні інвентаризації каси відділення обміну валют №37 м.Київ, Печерський район, вул.Руставелі, 15 нестачі або залишку коштів не виявлено.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з окружним судом що податковою службою не надано доказів, які б підтверджували висновки акту перевірки та окружний суд дійшов обгрунтованого висновку про відсутність підстав для застосування санкцій, визначених пунктом 1 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
З урахуванням доводів і заперечень сторін, наданих ними доказів, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 241 244, 315, 316, 321, 322 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби в Дніпропетровській області залишити без задоволення, а рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від17.07.2024 без змін.
Постанова набирає законної сили 12.03.2025 та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складання повної постанови, у випадках, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України.
Головуючий суддяА.В. Суховаров
суддіО.В. Головко
суддіТ.І. Ясенова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2025 |
Оприлюднено | 17.03.2025 |
Номер документу | 125821043 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Суховаров А.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Лозицька Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні