Герб України

Ухвала від 04.03.2025 по справі 482/421/25

Очаківський міськрайонний суд миколаївської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

04.03.2025

Справа № 482/421/25

Номер провадження 1-кс/482/214/2025

УХВАЛА

Іменем України

28 лютого 2025 року м. Нова Одеса

Слідчий суддя Новоодеського районного суду Миколаївської області ОСОБА_1 , секретар судових засідань ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Нова Одеса, Миколаївської області клопотання слідчого в кримінальному провадженні т.в.о.начальника СВ ВП №6 Миколаївського РУП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_4 , погоджене заступником керівника Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_5 , в кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №42024152020000007 від 26.01.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.27, ч.4 ст.194, ч.4 ст.191, ч.1 ст.366 КК України про продовження строку досудового розслідування, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий вкримінальному провадженні т.в.о.начальникаСВ ВП№6Миколаївського РУПГУНП вМиколаївській області ОСОБА_6 звернувся до слідчого судді з клопотанням, погодженим заступником керівника Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_5 , про продовження строку досудового розслідування в кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №42024152020000007 від 26.01.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.27, ч.4 ст.194, ч.4 ст.191, ч.1 ст.366 КК України про продовження строку досудового розслідування до п`яти місяців. На обґрунтування клопотання зазначив, що у провадженні СВ ВП №6 Миколаївського РУП ГУНП в Миколаївській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42024152020000007 від 26.01.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 191, ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.

03.12.2024 у вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю м.Очаків, Миколаївського району Миколаївської області, громадянину України, одруженому, пенсіонеру, раніше не судимому, зареєстрованому та проживаючому за адресою: АДРЕСА_1 , повідомлено про те, що він підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191 КК України, а саме: привласнення чужого майна, яке було йому ввірене, вчинене в умовах воєнного стану, вчинене повторно, та у вчиненні кримінальних правопорушень передбачених ч. 1 ст. 366 КК України, а саме: службове підроблення, тобто складання та видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей.

Досудовим розслідуванням встановлено, що Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який неодноразово продовжувався та діяв у період з квітня 2023 по грудень 2023.

Будучи обізнаним про воєнний стан в Україні, в тому числі і на території Миколаївської області, та достовірно знаючи, що відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022,м.Очаків внесено до переліку міст території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси ОСОБА_7 вчинив злочин в умовах воєнного стану, за наступних фактичних обставин.

ОСОБА_7 , будучи з листопада 2022 року зареєстрований як фізична особа-підприємець, до видів діяльності якого входять інші будівельно-монтажні роботи (інші види діяльності), будучи фізичною особою-підприємцем, маючи умисел, направлений на привласнення чужого майна, діючи з корисливих мотивів, з метою особистого збагачення, привласнив грошові кошти на загальну суму 802539,00 грн за наступних обставин.

ОСОБА_7 ,будучи фізичною особою підприємцем, маючи найманих працівників у своєму підпорядкуванні, (ідентифікаційний код 1784408430), являючись службовою особою, будучи наділеним організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими обов`язками, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно усвідомлюючи і передбачаючи суспільно-небезпечний характер своїх дій у привласненні коштів, виділених з місцевого бюджету, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці вирішив заволодіти майном, що належить Управлінню освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради за наступних обставин.

Так, досудовим розслідуванням встановлено, що Управлянням освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, (ЄДРПОУ 20908279), (далі Управління) в особі директора ОСОБА_8 , укладено договір №31 від 11.04.2023 (далі- Договір) з ФОП « ОСОБА_7 » (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ).

Предметом вказаного договору визначено «Поточний ремонт укриття (Блок 3) будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради за адресою: вул. Будівельників,35, в м. Очаків Миколаївської області. Загальна вартість робіт визначена 3 881 730,00 грн. Строк виконання робіт червень місяць 2023 року. Строку дії договору 31.12.2023.

Відповідно п. 2.3 Договору, після закінчення робіт, сторони проводять звірку та складають акт прийому передачі виконаних робіт. Остаточні розрахунки проводяться на протязі 7 днів після підписання сторонами акту приймання передачі виконаних робіт.

Відповідно п. 3.2 Договору підрядник зобов`язаний своєчасно якісно та у повному обсязі виконати роботи, встановлені умовами договору.

Так, не пізніше квітня 2023 року, більш точний час у ході досудового розслідування не встановлено, у ОСОБА_7 який володів достатніми відомостями про обстановку в межах Очаківської територіальної громади та направлені міською радою засоби і заходи на ліквідацію наслідків надзвичайної ситуації воєнного характеру, достатніми теоретичними та практичними знаннями, організаторськими здібностями, виник злочинний корисливий умисел, направлений на привласнення чужогомайна шляхом зловживання своїм службовим становищем.

Так, ОСОБА_7 , являючись службовою особою, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, маючи умисел на привласнення чужого майна коштів місцевого бюджету Очаківської міської ради Миколаївської області, шляхом зловживання службовим становищем, достовірно розуміючи що про дію військового стану на всій території України, використовуючи надані службові повноваження щодо підписання актів приймання виконаних робіт, які являються офіційними документами, достовірно знаючи про фактичні обсяги виконаних робіт та використаних матеріалів, не відповідають обсягам внесеним до акту виконаних будівельних робіт за травень 2023 року Форми КБ-2В, всупереч умовам договору №31 від 11.04.2023, підписав та завірив печаткою ФОП « ОСОБА_7 ідентифікаційний код НОМЕР_1 » акт приймання виконаних будівельних робіт №1 за травень 2023 року, що містив недостовірні відомості щодо обсягів виконаних робіт та кількості використаних матеріалів, які в подальшу передав на підпис посадовій особі Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, яка була визначена відповідальна за перевірку обсягу виконаних робіт, тобто виконувала функції технічного нагляду за роботами по «Поточному ремонту укриття (Блок 3) будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради та начальнику Управління ОСОБА_8 .

Реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на привласнення бюджетних коштів з метою особистого збагачення, ОСОБА_7 надав до Управління вищезазначений акт виконаних робіт, на підставі якого за договором №31 від 11.04.2023 на рахунок ФОП « ОСОБА_7 » НОМЕР_2 , відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» перераховано бюджетні кошти в сумі 1164519,00 грн., що надало змогу ОСОБА_7 розпорядитися ними на власний розсуд.

При цьому у ході досудового розслідування встановлено, що фактична вартість будівельних робіт згідно акту №1 за травень 2023 року по договору №31 від 11.04.2024 складає 1029528,00 грн.

Таким чином, ОСОБА_7 привласнив грошові кошті у сумі134991,00 грн., чим спричинив збитки Очаківській міській раді на вказану суму.

При цьому, ОСОБА_7 , достовірно знаючи про фактичні обсяги виконаних робіт та використаних матеріалів не відповідають обсягам внесеним до акту виконаних будівельних робіт за травень 2023 року Форми КБ-2В, всупереч умовам договору №31 від 11.04.2023, підписав та завірив печаткою ФОП « ОСОБА_7 ідентифікаційний код НОМЕР_1 » акт приймання виконаних будівельних робіт №1 за травень 2023 року, що містив недостовірні відомості щодо обсягів виконаних робіт та кількості використаних матеріалів, які в подальшу передав на підпис посадовій особі Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, яка була визначена відповідальна за перевірку обсягу виконаних робіт, тобто виконувала функції технічного нагляду за роботами по «Поточному ремонту укриття (Блок 3) будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради та начальнику Управління ОСОБА_8 .

Акт приймання виконаних робіт документ, що фіксує фактичне виконання будівельно-монтажних робіт на об`єкті будівництва та ремонтних робіт, являється підставою для їх оплати, а отже є офіційним документом.

Акт приймання виконаних будівельних робіт №1 за травень 2023 року оплачено в повному обсязі, про що свідчить платіжне доручення №134 від 13.04.2023.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_7 являючись службовою особою, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, маючи умисел на повторне привласнення чужого майна кошти місцевого бюджету Очаківської міської ради Миколаївської області, шляхом зловживання службовим становищем, достовірно розуміючи що про дію військового стану на всій території України, використовуючи надані службові повноваження щодо підписання актів приймання виконаних робіт, які являються офіційними документами, достовірно знаючи про фактичні обсяги виконаних робіт та використаних матеріалів, не відповідають обсягам внесеним до акту виконаних будівельних робіт №2 за травень 2023 року Форми КБ-2В, всупереч умовам договору №31 від 11.04.2023, підписав та завірив печаткою ФОП « ОСОБА_7 ідентифікаційний код НОМЕР_1 » акт приймання виконаних будівельних робіт №2 за травень 2023 року, що містив недостовірні відомості щодо обсягів виконаних робіт та кількості використаних матеріалів, які в подальшу передав на підпис посадовій особі Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, яка була визначена відповідальна за перевірку обсягу виконаних робіт, тобто виконувала функції технічного нагляду за роботами по «Поточному ремонту укриття (Блок 3) будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради та начальнику Управління ОСОБА_8 .

Реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на привласнення бюджетних коштів з метою особистого збагачення, ОСОБА_7 надав до Управління вищезазначений акт виконаних робіт, на підставі якого за договором №31 від 11.04.2023 на рахунок ФОП « ОСОБА_7 » НОМЕР_2 , відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» перераховано бюджетні кошти в сумі 911155,00 грн., що надало змогу ОСОБА_7 розпорядитися ними на власний розсуд.

При цьому у ході досудового розслідування встановлено, що фактична вартість будівельних робіт згідно акту №2 за травень 2023 року по договору №31 від 11.04.2024 складає 701058,00 грн.

Таким чином, ОСОБА_7 привласнив грошові кошті у сумі 210097,00 грн., чим спричинив збитки Очаківській міській раді на вказану суму.

При цьому, ОСОБА_7 , достовірно знаючи про фактичні обсяги виконаних робіт та використаних матеріалів, не відповідають обсягам внесеним до акту виконаних будівельних робіт за травень 2023 року Форми КБ-2В, всупереч умовам договору №31 від 11.04.2023, підписав та завірив печаткою ФОП « ОСОБА_7 ідентифікаційний код НОМЕР_1 » акт приймання виконаних будівельних робіт №2 за травень 2023 року, що містив недостовірні відомості щодо обсягів виконаних робіт та кількості використаних матеріалів, які в подальшу передав на підпис посадовій особі Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, яка була визначена відповідальна за перевірку обсягу виконаних робіт, тобто виконувала функції технічного нагляду за роботами по «Поточному ремонту укриття (Блок 3) будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради та начальнику Управління ОСОБА_8 .

Акт приймання виконаних робіт документ, що фіксує фактичне виконання будівельно-монтажних робіт на об`єкті будівництва та ремонтних робіт, являється підставою для їх оплати, а отже є офіційним документом.

Акт приймання виконаних будівельних робіт №2 за травень 2023 року оплачено в повному обсязі, про що свідчить платіжне доручення №184 від 25.05.2023.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_7 , являючись службовою особою, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, маючи умисел на повторне привласнення чужого майна кошти місцевого бюджету Очаківської міської ради Миколаївської області, шляхом зловживання службовим становищем, достовірно розуміючи що про дію військового стану на всій території України, використовуючи надані службові повноваження щодо підписання актів приймання виконаних робіт, які являються офіційними документами, достовірно знаючи про фактичні обсяги виконаних робіт та використаних матеріалів, не відповідають обсягам внесеним до акту виконаних будівельних робіт №3 за червень 2023 року Форми КБ-2В, всупереч умовам договору №31 від 11.04.2023, підписав та завірив печаткою ФОП « ОСОБА_7 ідентифікаційний код НОМЕР_1 » акт приймання виконаних будівельних робіт №3 за червень 2023 року, що містив недостовірні відомості щодо обсягів виконаних робіт та кількості використаних матеріалів, які в подальшу передав на підпис посадовій особі Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, яка була визначена відповідальна за перевірку обсягу виконаних робіт, тобто виконувала функції технічного нагляду за роботами по «Поточному ремонту укриття (Блок 3) будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради та начальнику Управління ОСОБА_8 .

Реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на повторне привласнення бюджетних коштів з метою особистого збагачення, ОСОБА_7 надав до Управління вищезазначений акт виконаних робіт, на підставі якого за договором №31 від 11.04.2023 на рахунок ФОП « ОСОБА_7 » НОМЕР_2 , відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» перераховано бюджетні кошти в сумі 744267,00 грн., що надало змогу ОСОБА_7 розпорядитися ними на власний розсуд.

При цьому у ході досудового розслідування встановлено, що фактична вартість будівельних робіт згідно акту №3 за червень 2023 року по договору №31 від 11.04.2024 складає 667195,00 грн.

Таким чином, ОСОБА_7 привласнив грошові кошті у сумі77072,00 грн., чим спричинив збитки Очаківській міській раді на вказану суму.

При цьому, ОСОБА_7 достовірно знаючи про фактичні обсяги виконаних робіт та використаних матеріалів, не відповідають обсягам внесеним до акту виконаних будівельних робіт за червень 2023 року Форми КБ-2В, всупереч умовам договору №31 від 11.04.2023, підписав та завірив печаткою ФОП « ОСОБА_7 ідентифікаційний код НОМЕР_1 » акт приймання виконаних будівельних робіт №3 за червень 2023 року, що містив недостовірні відомості щодо обсягів виконаних робіт та кількості використаних матеріалів, які в подальшу передав на підпис посадовій особі Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, яка була визначена відповідальна за перевірку обсягу виконаних робіт, тобто виконувала функції технічного нагляду за роботами по «Поточному ремонту укриття (Блок 3) будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради та начальнику Управління ОСОБА_8 .

Акт приймання виконаних робіт документ, що фіксує фактичне виконання будівельно-монтажних робіт на об`єкті будівництва та ремонтних робіт, являється підставою для їх оплати, а отже є офіційним документом.

Акт приймання виконаних будівельних робіт №3 за червень 2023 року оплачено в повному обсязі, про що свідчить платіжне доручення №220 від 22.06.2023.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_7 , являючись службовою особою, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, маючи умисел на повторне привласнення чужого майна кошти місцевого бюджету Очаківської міської ради Миколаївської області, шляхом зловживання службовим становищем, достовірно розуміючи що про дію військового стану на всій території України, використовуючи надані службові повноваження щодо підписання актів приймання виконаних робіт, які являються офіційними документами, достовірно знаючи про фактичні обсяги виконаних робіт та використаних матеріалів, не відповідають обсягам внесеним до акту виконаних будівельних робіт №4 за липень 2023 року Форми КБ-2В, всупереч умовам договору №31 від 11.04.2023, підписав та завірив печаткою ФОП « ОСОБА_7 ідентифікаційний код НОМЕР_1 » акт приймання виконаних будівельних робіт №4 за липень 2023 року, що містив недостовірні відомості щодо обсягів виконаних робіт та кількості використаних матеріалів, які в подальшу передав на підпис посадовій особі Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, яка була визначена відповідальна за перевірку обсягу виконаних робіт, тобто виконувала функції технічного нагляду за роботами по «Поточному ремонту укриття (Блок 3) будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради та начальнику Управління ОСОБА_8 .

Реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на повторне привласнення бюджетних коштів з метою особистого збагачення, ОСОБА_7 надав до Управління вищезазначений акт виконаних робіт, на підставі якого за договором №31 від 11.04.2023 на рахунок ФОП « ОСОБА_7 » НОМЕР_2 , відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» перераховано бюджетні кошти в сумі 469604,00 грн., що надало змогу ОСОБА_7 розпорядитися ними на власний розсуд.

При цьому у ході досудового розслідування встановлено, що фактична вартість будівельних робіт згідно акту №4 за липень 2023 року по договору №31 від 11.04.2024 складає 403129,00 грн.

Таким чином, ОСОБА_7 привласнив грошові кошті у сумі 66475,00 грн., чим спричинив збитки Очаківській міській раді на вказану суму.

При цьому, ОСОБА_7 , достовірно знаючи про фактичні обсяги виконаних робіт та використаних матеріалів, не відповідають обсягам внесеним до акту виконаних будівельних робіт за липень 2023 року Форми КБ-2В, всупереч умовам договору №31 від 11.04.2023, підписав та завірив печаткою ФОП « ОСОБА_7 ідентифікаційний код НОМЕР_1 » акт приймання виконаних будівельних робіт №4 за липень 2023 року, що містив недостовірні відомості щодо обсягів виконаних робіт та кількості використаних матеріалів, які в подальшу передав на підпис посадовій особі Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, яка була визначена відповідальна за перевірку обсягу виконаних робіт, тобто виконувала функції технічного нагляду за роботами по «Поточному ремонту укриття (Блок 3) будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради та начальнику Управління ОСОБА_8 .

Акт приймання виконаних робіт документ, що фіксує фактичне виконання будівельно-монтажних робіт на об`єкті будівництва та ремонтних робіт, являється підставою для їх оплати, а отже є офіційним документом.

Акт приймання виконаних будівельних робіт №4 за липень 2023 року оплачено в повному обсязі, про що свідчить платіжне доручення №257 від 26.07.2023.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_7 являючись службовою особою, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, маючи умисел на повторне привласнення чужого майна кошти місцевого бюджету Очаківської міської ради Миколаївської області, шляхом зловживання службовим становищем, достовірно розуміючи що про дію військового стану на всій території України, використовуючи надані службові повноваження щодо підписання актів приймання виконаних робіт, які являються офіційними документами, достовірно знаючи про фактичні обсяги виконаних робіт та використаних матеріалів, не відповідають обсягам внесеним до акту виконаних будівельних робіт №5 за серпень 2023 року Форми КБ-2В, всупереч умовам договору №31 від 11.04.2023, підписав та завірив печаткою ФОП « ОСОБА_7 ідентифікаційний код НОМЕР_1 » акт приймання виконаних будівельних робіт №5 за серпент 2023 року, що містив недостовірні відомості щодо обсягів виконаних робіт та кількості використаних матеріалів, які в подальшу передав на підпис посадовій особі Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, яка була визначена відповідальна за перевірку обсягу виконаних робіт, тобто виконувала функції технічного нагляду за роботами по «Поточному ремонту укриття (Блок 3) будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради та начальнику Управління ОСОБА_8 .

Реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на повторне привласнення бюджетних коштів з метою особистого збагачення, ОСОБА_7 надав до Управління вищезазначений акт виконаних робіт, на підставі якого за договором №31 від 11.04.2023 на рахунок ФОП « ОСОБА_7 » НОМЕР_2 , відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» перераховано бюджетні кошти в сумі 592185, 00 грн., що надало змогу ОСОБА_7 розпорядитися ними на власний розсуд.

При цьому у ході досудового розслідування встановлено, що фактична вартість будівельних робіт згідно акту №5 за серпень 2023 року по договору №31 від 11.04.2024 складає 519144,00 грн.

Таким чином, ОСОБА_7 привласнив грошові кошті у сумі73041,00 грн., чим спричинив збитки Очаківській міській раді на вказану суму.

При цьому, ОСОБА_7 , достовірно знаючи про фактичні обсяги виконаних робіт та використаних матеріалів не відповідають обсягам внесеним до акту виконаних будівельних робіт за серпень 2023 року Форми КБ-2В, всупереч умовам договору №31 від 11.04.2023, підписав та завірив печаткою ФОП « ОСОБА_7 ідентифікаційний код НОМЕР_1 » акт приймання виконаних будівельних робіт №5 за серпень 2023 року, що містив недостовірні відомості щодо обсягів виконаних робіт та кількості використаних матеріалів, які в подальшу передав на підпис посадовій особі Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, яка була визначена відповідальна за перевірку обсягу виконаних робіт, тобто виконувала функції технічного нагляду за роботами по «Поточному ремонту укриття (Блок 3) будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради та начальнику Управління ОСОБА_8 .

Акт приймання виконаних робіт документ, що фіксує фактичне виконання будівельно-монтажних робіт на об`єкті будівництва та ремонтних робіт, являється підставою для їх оплати, а отже є офіційним документом.

Акт приймання виконаних будівельних робіт №5 за серпень 2023 року оплачено в повному обсязі, про що свідчить платіжне доручення №295 від 21.08.2023.

Крім того, встановлено, що 11.04.2023 між Управлянням освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, (ЄДРПОУ 20908279), в особі директора ОСОБА_8 , з ФОП « ОСОБА_7 » (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ), укладено договір №32 від 11.04.2023.

Предметом вказаного договору визначено «Поточний ремонт внутрішнього опалення укриття будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради за адресою: вул. Будівельників,35, в м. Очаків Миколаївської області. Загальна вартість робіт визначена 979 357,00 грн. Строку дії договору 31.12.2023.

Відповідно п. 2.2 Договору, після закінчення робіт, сторони проводять звірку та складають акт прийому передачі виконаних робіт. Остаточні розрахунки проводяться на протязі 7 днів після підписання сторонами акту приймання передачі виконаних робіт.

Відповідно п. 3.2 Договору підрядник зобов`язаний своєчасно якісно та у повному обсязі виконати роботи, встановлені умовами договору.

Так, не пізніше квітня 2023 року, більш точний час у ході досудового розслідування не встановлено, у ОСОБА_7 який володів достатніми відомостями про обстановку в межах Очаківської територіальної громади та направлені міською радою засоби і заходи на ліквідацію наслідків надзвичайної ситуації воєнного характеру, достатніми теоретичними та практичними знаннями, організаторськими здібностями, повторно виник злочинний корисливий умисел, направлений на привласнення чужогомайна шляхом зловживання своїм службовим становищем.

Так, ОСОБА_7 , являючись службовою особою, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, маючи умисел на повторне привласнення чужого майна кошти місцевого бюджету Очаківської міської ради Миколаївської області, шляхом зловживання службовим становищем, достовірно розуміючи що про дію військового стану на всій території України, використовуючи надані службові повноваження щодо підписання актів приймання виконаних робіт, які являються офіційними документами, достовірно знаючи про фактичні обсяги виконаних робіт та використаних матеріалів, не відповідають обсягам внесеним до акту виконаних будівельних робіт №1 за квітень 2023 року Форми КБ-2В, всупереч умовам договору №32 від 11.04.2023, підписав та завірив печаткою ФОП « ОСОБА_7 ідентифікаційний код НОМЕР_1 » акт приймання виконаних будівельних робіт №1 за квітень 2023 року, що містив недостовірні відомості щодо обсягів виконаних робіт та кількості використаних матеріалів, які в подальшу передав на підпис посадовій особі Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, яка була визначена відповідальна за перевірку обсягу виконаних робіт, тобто виконувала функції технічного нагляду за роботами по «Поточному ремонту укриття (Блок 3) будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради та начальнику Управління ОСОБА_8 .

Реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на повторне привласнення бюджетних коштів з метою особистого збагачення, ОСОБА_7 надав до Управління вищезазначений акт виконаних робіт, на підставі якого за договором №32 від 11.04.2023 на рахунок ФОП « ОСОБА_7 » НОМЕР_2 , відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» перераховано бюджетні кошти в сумі 379357,00 грн., що надало змогу ОСОБА_7 розпорядитися ними на власний розсуд.

При цьому у ході досудового розслідування встановлено, що фактична вартість будівельних робіт згідно акту №1 за квітень 2023 року по договору №32 від 11.04.2024 складає 758127,00 грн.

Таким чином, ОСОБА_7 привласнив грошові кошті у сумі 221230,00 грн., чим спричинив збитки Очаківській міській раді на вказану суму.

При цьому, ОСОБА_7 достовірно знаючи про фактичні обсяги виконаних робіт та використаних матеріалів, не відповідають обсягам внесеним до акту виконаних будівельних робіт за квітень 2023 року Форми КБ-2В, всупереч умовам договору №32 від 11.04.2023, підписав та завірив печаткою ФОП « ОСОБА_7 ідентифікаційний код НОМЕР_1 » акт приймання виконаних будівельних робіт №1 за квітень 2023 року, що містив недостовірні відомості щодо обсягів виконаних робіт та кількості використаних матеріалів, які в подальшу передав на підпис посадовій особі Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, яка була визначена відповідальна за перевірку обсягу виконаних робіт, тобто виконувала функції технічного нагляду за роботами по «Поточному ремонту укриття (Блок 3) будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради та начальнику Управління ОСОБА_8 .

Акт приймання виконаних робіт документ, що фіксує фактичне виконання будівельно-монтажних робіт на об`єкті будівництва та ремонтних робіт, являється підставою для їх оплати, а отже є офіційним документом.

Акт приймання виконаних будівельних робіт №1 за квітень 2023 року оплачено в повному обсязі, про що свідчить платіжне доручення №133 від 13.04.2023.

Крім того, встановлено, що 03.08.2023 між Управлянням освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, (ЄДРПОУ 20908279), в особі директора ОСОБА_8 , з ФОП « ОСОБА_7 » (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ), укладено договір №72 від 03.08.2023.

Предметом вказаного договору визначено «Поточний ремонт трьох входів (Блок1, Блок3) укриття будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради за адресою: вул. Будівельників,35, в м. Очаків Миколаївської області. Загальна вартість робіт визначена 284 592,00 грн. Строку дії договору 31.12.2023.

Після чого, Замовником перераховано на користь Підрядника оплати за договором №72 від 03.08.2023 згідно акту виконаних робіт №1 від 03.08.2023, 284 592,00 грн.

Відповідно п. 2.2 Договору, після закінчення робіт, сторони проводять звірку та складають акт прийому передачі виконаних робіт. Остаточні розрахунки проводяться на протязі 7 днів після підписання сторонами акту приймання передачі виконаних робіт.

Відповідно п. 3.2 Договору підрядник зобов`язаний своєчасно якісно та у повному обсязі виконати роботи, встановлені умовами договору.

Так, не пізніше серпня 2023 року, більш точний час у ході досудового розслідування не встановлено, у ОСОБА_7 який володів достатніми відомостями про обстановку в межах Очаківської територіальної громади та направлені міською радою засоби і заходи на ліквідацію наслідків надзвичайної ситуації воєнного характеру, достатніми теоретичними та практичними знаннями, організаторськими здібностями, повторно виник злочинний корисливий умисел, направлений на привласнення чужогомайна шляхом зловживання своїм службовим становищем.

Так, ОСОБА_7 , являючись службовою особою, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, маючи умисел на повторне привласнення чужого майна кошти місцевого бюджету Очаківської міської ради Миколаївської області, шляхом зловживання службовим становищем, достовірно розуміючи що про дію військового стану на всій території України, використовуючи надані службові повноваження щодо підписання актів приймання виконаних робіт, які являються офіційними документами, достовірно знаючи про фактичні обсяги виконаних робіт та використаних матеріалів, не відповідають обсягам внесеним до акту виконаних будівельних робіт №1 за липень 2023 року Форми КБ-2В, всупереч умовам договору №72 від 03.08.2023, підписав та завірив печаткою ФОП « ОСОБА_7 ідентифікаційний код НОМЕР_1 » акт приймання виконаних будівельних робіт №1 за липень 2023 року, що містив недостовірні відомості щодо обсягів виконаних робіт та кількості використаних матеріалів, які в подальшу передав на підпис посадовій особі Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, яка була визначена відповідальна за перевірку обсягу виконаних робіт, тобто виконувала функції технічного нагляду за роботами по «Поточному ремонту укриття (Блок 3) будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради та начальнику Управління ОСОБА_8 .

Реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на повторне привласнення бюджетних коштів з метою особистого збагачення, ОСОБА_7 надав до Управління вищезазначений акт виконаних робіт, на підставі якого за договором №72 від 03.08.2023 на рахунок ФОП « ОСОБА_7 » НОМЕР_2 , відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» перераховано бюджетні кошти в сумі 284592,00 грн., що надало змогу ОСОБА_7 розпорядитися ними на власний розсуд.

При цьому у ході досудового розслідування встановлено, що фактична вартість будівельних робіт згідно акту №1 за липень 2023 року по договору №72 від 03.08.2023 складає 264959,00 грн.

Таким чином, ОСОБА_7 привласнив грошові кошті у сумі 19633,00 грн., чим спричинив збитки Очаківській міській раді на вказану суму.

При цьому, ОСОБА_7 , достовірно знаючи про фактичні обсяги виконаних робіт та використаних матеріалів, не відповідають обсягам внесеним до акту виконаних будівельних робіт за липень 2023 року Форми КБ-2В, всупереч умовам договору №72 від 03.08.2023, підписав та завірив печаткою ФОП « ОСОБА_7 ідентифікаційний код НОМЕР_1 » акт приймання виконаних будівельних робіт №1 за квітень 2023 року, що містив недостовірні відомості щодо обсягів виконаних робіт та кількості використаних матеріалів, які в подальшу передав на підпис посадовій особі Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, яка була визначена відповідальна за перевірку обсягу виконаних робіт, тобто виконувала функції технічного нагляду за роботами по «Поточному ремонту укриття (Блок 3) будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради та начальнику Управління ОСОБА_8 .

Акт приймання виконаних робіт документ, що фіксує фактичне виконання будівельно-монтажних робіт на об`єкті будівництва та ремонтних робіт, являється підставою для їх оплати, а отже є офіційним документом.

Акт приймання виконаних будівельних робіт №1 за липень 2023 року оплачено в повному обсязі, про що свідчить платіжне доручення №261 від 08.08.2023.

Крім того, 23.01.2025 у вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженцю м. Очаків, Миколаївського району Миколаївської області, громадянину України, з вищою освітою, одруженому, працюючому на посаді начальника групи централізованого господарського обслуговування управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, раніше не судимому, зареєстрованому та проживаючому за адресою: АДРЕСА_2 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 191 КК України, а саме: пособництво у заволодінні чужим майном, вчинене в умовах воєнного стану, вчинене повторно, за попередньою змовою групою осіб.

ОСОБА_9 , будучи з 30.07.2014 посадовою особою Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, зокрема перебуваючи на посаді начальника групи централізованого господарського обслуговування управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, маючи умисел, направлений на пособництво у привласненні чужого майна, діючи з корисливих мотивів за попередньою змовою з ОСОБА_7 , вчинив умисний корисливий злочин за наступних обставин.

Так, досудовим розслідуванням встановлено, що Управлянням освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, (ЄДРПОУ 20908279), (далі Управління) в особі директора ОСОБА_8 , укладено договір №31 від 11.04.2023 (далі- Договір) з ФОП « ОСОБА_7 » (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ).

Предметом вказаного договору визначено «Поточний ремонт укриття (Блок 3) будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради за адресою: вул. Будівельників,35, в м. Очаків Миколаївської області. Загальна вартість робіт визначена 3 881 730,00 грн. Строк виконання робіт червень місяць 2023 року. Строку дії договору 31.12.2023.

Відповідно п. 2.3 Договору, після закінчення робіт, сторони проводять звірку та складають акт прийому передачі виконаних робіт. Остаточні розрахунки проводяться на протязі 7 днів після підписання сторонами акту приймання передачі виконаних робіт.

Крім того, відповідно до п. 3.1 Договору замовник має право здійснювати технічний нагляд і контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконаних робіт.

Відповідно п. 3.2 Договору підрядник зобов`язаний своєчасно якісно та у повному обсязі виконати роботи, встановлені умовами договору.

Крім того, з метою забезпечення здійснення технічного нагляду за станом та обсягами виконуваних робіт, передбачених вищевказаним договором, на підставі наказу начальника Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради №32 від 04.03.2024, контроль за виконанням робіт по об`єкту «Поточний ремонт укриття (Блок3/2) будівлі КЗ «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради покладено на ОСОБА_9 .

Таким чином, ОСОБА_9 , будучи наділений повноважним органом місцевого самоврядування Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, на здійснення організаційно-розпорядчих обов`язків щодо керування окремою ділянкою роботи - здійснення технічного нагляду під час виконання будівельних робіт на об`єкті «Поточний ремонт укриття (Блок3/2) будівлі КЗ «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради являвся службовою особою.

У подальшому, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, в ході виконання своїх посадових обов`язків, та будучи ознайомленим з наказом начальника Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради №32 від 04.03.2024 у ОСОБА_9 виник корисливий умисел на незаконне привласнення чужого майна - бюджетних коштів, передбачених для оплати робіт, на об`єкті «Поточний ремонт укриття (Блок3/2) будівлі КЗ «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради шляхом внесення до акту № 5 (до договору №31 від 11.04.2023) форми КБ-2 за серпень 2023 року, (вхід у підвал №1) відомостей про роботи, які фактично не виконувалися: ґрунтування поверхонь стін, установлення кріплень для опалубки та були виконані у меншому обсязі, а саме: грунтовка глубокого проникнення (об`єм за актом 12,6 л, фактичний об`єм - 8,08 л), шпаклівка Ізогіпс (об`єм за актом 192 кг, фактичний об`єм 92,5 кг), лак акриловий (об`єм за актом 32 кг, фактичний об`єм 25,5 кг), клеюча сумішСМ-11 (об`єм за актом 169 кг, фактичний об`єм 135,2 кг), плитка керамічна ГРЕС, прийнято вартість плитки - 920 грн/м2, фактична вартість - 556,50 грн, об`єм виконаних робіт -26 м2; (вхід у підвал №2): клеюча суміш СМ-11 (об`єм за актом 78 кг, фактичний об`єм 62,4 кг), плитка керамічна ГРЕС, прийнято вартість плитки - 920 грн/м2, фактична вартість - 556,50 грн, об`єм виконаних робіт -12 м2.

Усвідомлюючи, що Управлінням Державної казначейської служби у Миколаївській області здійснюється оплата по акту виконаних робіт форми КБ-2в та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3 лише після підписання останніх уповноваженою службовою особою Замовника, достовірно знаючи про те, що ОСОБА_9 надано повноваження щодо перевірки достовірності обсягів виконаних робіт по об`єкту «Поточний ремонт укриття (Блок3/2) будівлі КЗ «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради, ОСОБА_7 у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, але не раніше 11.04.2023, залучив ОСОБА_9 в якості пособника до реалізації свого незаконного умислу.

Після цього, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, ОСОБА_7 , на невстановленій досудовим розслідуванням комп`ютерній техніці, склав акт приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в № 5 за серпень 2023 року до якого включив відомості про роботи які фактично не виконувалися: ґрунтування поверхонь стін, установлення кріплень для опалубки та були виконані у меншому обсязі, а саме: грунтовка глубокого проникнення (об`єм за актом 12,6 л, фактичний об`єм - 8,08 л), шпаклівка Ізогіпс (об`єм за актом 192 кг, фактичний об`єм 92,5 кг), лак акриловий (об`єм за актом 32 кг, фактичний об`єм 25,5 кг), клеюча суміш СМ-11 (об`єм за актом 169 кг, фактичний об`єм 135,2 кг), плитка керамічна ГРЕС, прийнято вартість плитки - 920 грн/м2, фактична вартість - 556,50 грн, об`єм виконаних робіт -26 м2; (вхід у підвал №2): клеюча суміш СМ-11 (об`єм за актом 78 кг, фактичний об`єм 62,4 кг), плитка керамічна ГРЕС, прийнято вартість плитки - 920 грн/м2, фактична вартість - 556,50 грн, об`єм виконаних робіт -12 м2.

У свою чергу, ОСОБА_9 , використовуючи своє службове становище, діючи умисно, усунувши перешкоди, що унеможливлювали реалізацію злочинного наміру співучасників у заволодінні чужим майном - бюджетними коштами, діючи за попередньою змовою із ОСОБА_7 , виконуючи роль пособника, умисно та протиправно, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, підписав акт приймання виконаних робіт форми КБ-2в №5 за серпень 2023 року, усвідомлюючи, що вищевказані роботи по об`єкту «Поточний ремонт укриття (Блок3/2) будівлі КЗ «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради, не виконувалися та (або) були виконані у меншому об`ємі.

У подальшому, вищезазначений акт переданий замовнику Управлінню освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, для підписання, а також перевірки достовірності цін виконаних робіт.

Надалі, зазначений акт приймання виконаних робіт форми КБ-2в підписаний службовою особою Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради ОСОБА_8 .

Після цього, на підставі акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в № 5 за серпень 2023 року службова особа Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради підписала довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3.

Надалі, зазначений акт форми КБ-2в, КБ-3, а також платіжне доручення, скеровувалися службовою особою відділу бухгалтерського обліку і планування Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, яка не була обізнана щодо недостовірності відомостей у вказаних документах, до Управління Державної казначейської служби у Миколаївській області, на підставі яких на банківський рахунок ФОП « ОСОБА_7 » НОМЕР_2 , відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» перераховані бюджетні кошти.

Так, внаслідок підписання акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в № 5 за серпень 2023 року Управлінням Державної казначейської служби у Миколаївській області на розрахунковий рахунок ФОП « ОСОБА_7 » НОМЕР_2 , відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» на підставі платіжного доручення № 295 від 21.08.2023 на суму 592185,00 грн., поданих уповноваженими службовими особами Замовника, перераховано вищевказані грошові кошти в якості оплати за актом виконаних робіт №5 за серпень 2023 по об`єкту «Поточний ремонт укриття (Блок3/2) будівліКЗ «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради.

У ході досудового розслідування встановлено, що загальна сума завищень вартості виконаних будівельно-монтажних робіт, в тому числі, використаних матеріалів та витрат у акті №5 за серпень 2023 року до договору №31 від 11.04.2022 по об`єкту ««Поточний ремонт укриття (Блок3/2) будівлі КЗ «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради складає 73041,00 грн.

Таким чином, ОСОБА_9 , керуючись єдиним умислом, спрямованим на заволодіння чужим майном, у період дії військового стану, а саме, бюджетними грошовими коштами в сумі 73041,00 грн., діючи умисно, як пособник, сприяв ОСОБА_10 , шляхом усунення перешкод у незаконному заволодінні бюджетними коштами на суму 73041,00 грн.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що Управлянням освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, (ЄДРПОУ 20908279), (далі Управління) в особі директора ОСОБА_8 , укладено договір №72 від 03.08.2023 (далі- Договір) з ФОП « ОСОБА_7 » (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ).

Предметом вказаного договору визначено «Поточний ремонт трьох входів (Блок 1,3) найпростішого укриття будівлі комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради за адресою: вул. Будівельників,35, в м. Очаків Миколаївської області. Загальна вартість робіт визначена 284592,00 грн. Строк виконання робіт червень місяць 2023 року. Строку дії договору 31.12.2023.

Відповідно п. 2.2 Договору, після закінчення робіт, сторони проводять звірку та складають акт прийому передачі виконаних робіт. Остаточні розрахунки проводяться на протязі 7 днів після підписання сторонами акту приймання передачі виконаних робіт.

Крім того, відповідно до п. 3.1 Договору замовник має право здійснювати технічний нагляд і контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконаних робіт.

Відповідно п. 3.2 Договору підрядник зобов`язаний своєчасно якісно та у повному обсязі виконати роботи, встановлені умовами договору.

З метою забезпечення здійснення технічного нагляду за станом та обсягами виконуваних робіт, передбачених вищевказаним договором, на підставі наказу начальника Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради №32 від 04.03.2024, контроль за виконанням робіт по об`єкту «Поточний ремонт укриття (Блок3/2) будівлі КЗ «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради покладено на ОСОБА_9 .

Таким чином, ОСОБА_9 , будучи наділений повноважним органом місцевого самоврядування Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, на здійснення організаційно-розпорядчих обов`язків щодо керування окремою ділянкою роботи - здійснення технічного нагляду під час виконання будівельних робіт на об`єкті «Поточний ремонт укриття (Блок3/2) будівлі КЗ «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради являвся службовою особою.

У подальшому, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, в ході виконання своїх посадових обов`язків, та будучи ознайомленим з наказом начальника Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради №32 від 04.03.2024 у ОСОБА_9 виник корисливий умисел на незаконне привласнення чужого майна - бюджетних коштів, передбачених для оплати робіт, на об`єкті «Поточний ремонт укриття (Блок3/2) будівлі КЗ «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради шляхом внесення до акту № 1 (до договору №72 від 03.08.2023) форми КБ-2 за липень 2023 року, відомостей про роботи, які фактично не виконувалися: ґрунтування поверхонь стель, (дана робота входить до складу робіт розцінки КБ15-56-5, позначки 45,94 та 143 акту) та були виконані у меншому обсязі, а саме: шапаклівка сатенгіпс (об`єм за актом 33,6 кг, фактичний об`єм 16,8 л), профнастіл, прийнято вартість матеріалу - 340 грн/м2, фактична вартість - 263,25 грн, об`єм виконаних робіт 4,9 м2.

Усвідомлюючи, що Управлінням Державної казначейської служби у Миколаївській області здійснюється оплата по акту виконаних робіт формиКБ-2в та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3 лише після підписання останніх уповноваженою службовою особою Замовника, достовірно знаючи про те, що ОСОБА_9 надано повноваження щодо перевірки достовірності обсягів виконаних робіт по об`єкту «Поточний ремонт укриття (Блок3/2) будівлі КЗ «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради, ОСОБА_7 у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, але не раніше липня 2023 року, залучив ОСОБА_9 в якості пособника до реалізації свого незаконного умислу.

Після цього, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, ОСОБА_7 , на невстановленій досудовим розслідуванням комп`ютерній техніці, склав акт приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в № 1 за липень 2023 року до якого включив відомості про роботи які фактично не виконувалися: ґрунтування поверхонь стель, (дана робота входить до складу робіт розцінки КБ15-56-5, позначки 45,94 та 143 акту) та були виконані у меншому обсязі, а саме: шапаклівка сатенгіпс (об`єм за актом 33,6 кг, фактичний об`єм 16,8 л), профнастіл, прийнято вартість матеріалу - 340 грн/м2, фактична вартість - 263,25 грн, об`єм виконаних робіт 4,9 м2.

У свою чергу, ОСОБА_9 , використовуючи своє службове становище, діючи умисно, усунувши перешкоди, що унеможливлювали реалізацію злочинного наміру співучасників у заволодінні чужим майном - бюджетними коштами, діючи за попередньою змовою із ОСОБА_7 , виконуючи роль пособника, умисно та протиправно, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, підписав акт приймання виконаних робіт форми КБ-2в №1 за липень 2023 року, усвідомлюючи, що вищевказані роботи по об`єкту «Поточний ремонт укриття (Блок3/2) будівлі КЗ «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради, не виконувалися та (або) були виконані у меншому об`ємі.

У подальшому, вищезазначений акт переданий замовнику Управлінню освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, для підписання, а також перевірки достовірності цін виконаних робіт.

Надалі, зазначений акт приймання виконаних робіт форми КБ-2в підписаний службовою особою Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради ОСОБА_8 .

Після цього, на підставі акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в № 1 за липень 2023 року службова особа Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради підписала довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3.

Надалі, зазначений акт форми КБ-2в, КБ-3, а також платіжне доручення, скеровувалися службовою особою відділу бухгалтерського обліку і планування Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради, яка не була обізнана щодо недостовірності відомостей у вказаних документах, до Управління Державної казначейської служби у Миколаївській області, на підставі яких на банківський рахунок ФОП « ОСОБА_7 » НОМЕР_2 , відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» перераховані бюджетні кошти.

Так, внаслідок підписання акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в № 1 за липень 2023 року Управлінням Державної казначейської служби у Миколаївській області на розрахунковий рахунок ФОП « ОСОБА_7 » НОМЕР_2 , відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» на підставі платіжного доручення № 261 від 09.08.2023 на суму 284592,00 грн., поданих уповноваженими службовими особами Замовника, перераховано вищевказані грошові кошти в якості оплати за актом виконаних робіт №1 за липень 2023 по об`єкту «Поточний ремонт укриття (Блок3/2) будівліКЗ «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради.

У ході досудового розслідування встановлено, що загальна сума завищень вартості виконаних будівельно-монтажних робіт, в тому числі, використаних матеріалів та витрат у акті №1 за липень 2023 року до договору №72 від 03.08.2023 по об`єкту ««Поточний ремонт укриття (Блок3/2) будівліКЗ «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради складає 19633,00 грн.

Таким чином, ОСОБА_9 , керуючись єдиним умислом, спрямованим на заволодіння чужим майном, у період дії військового стану, а саме, бюджетними грошовими коштами в сумі 19633,00 грн., діючи умисно, як пособник, сприяв ОСОБА_10 , шляхом усунення перешкод у незаконному заволодінні бюджетними коштами на суму 19633,00 грн.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_7 та ОСОБА_9 у скоєнні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 191,ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК Україниповністю підтверджується зібраними на теперішній час в кримінальному провадженні матеріалами, а саме:

- протоколом огляду місця події від 10.06.2024, за участі ОСОБА_7 , представника Управління освіти та з гуманітарних питань та експерта;

- висновком будівельно-технічної експертиз від 24.09.2024;

- висновком судово-економічної експертизи від 20.11.2024;

- висновком судово почеркознавчої експертизи;

- свідченнями свідків ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 ;

- протоколом про результати проведення негласних слідчих (розшукових) дій№1995т/50-2024 від 17.07.2024;

- іншими матеріалами досудового розслідування.

Завершити досудове розслідування до спливу встановленого строку, а саме до 03.03.2025, не можливо внаслідок складності кримінального провадження, оскільки необхідно виконати слідчі та процесуальні дії, проведення та завершення яких потребує додаткового часу, а від їх проведення залежить подальший результат досудового розслідування зокрема:

- встановити інших підозрюваних та прийняти рішення про повідомлення про підозру;

- допитати посадових осіб Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради;

- прийняті рішення про зняття грифів секретності з МНІ;

- допитати свідків ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 ;

- залучити до провадження потерпілу юридичну особу та долучити до матеріалів кримінального провадження повноваження представника потерпілого;

- підготувати цивільний позов з метою забезпечення відшкодування завданої кримінальним провадженням шкоди;

- виконати інші слідчі дії.

Отримані за результатами вищевказаних слідчих (розшукових) дій докази будуть використані на підтвердження вини підозрюваних, а тому мають важливе значення для закінчення досудового розслідування та подальшого судового розгляду.

Строк досудового розслідування по кримінальному провадженню закінчується 03.03.2025.

Беручи до уваги вищевикладене, для проведення вказаних вище слідчих та процесуальних дій необхідний ще строк не менше 2 (двох) місяців. У зв`язку з чим слідчий просить продовжити строк досудового розслідування до п`яти місяців. Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримав, просив про його задоволення. Підозрювані та їх захисник не заперечували проти задоволення клопотання. Слідчий суддя, вислухавши учасників кримінального провадження, дослідивши подане клопотання та надані матеріали, якими обґрунтовується клопотання, дійшов до наступного висновку. Відповідно до ч.2 ст.9КПК України прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень. Відповідно до ч.1ст.294 КПК України,якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першоїстатті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другоїстатті 219 цього Кодексу. Відповідно до ч. 1ст. 219 КПК Українистрок досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження. 03.12.2024 ОСОБА_7 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.191, ч.1 ст.366КК України. 23.01.2025 ОСОБА_9 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.27, ч.4 ст.191 КК України 28.01.2025 постановою керівника Миколаївської окружної прокуратури ОСОБА_18 строк досудового розслідування продовжено до трьох місяців, тобто до 03.03.2025 включно. Проте, завершити досудове розслідування до вказаного строку неможливо, оскільки необхідно виконати наступне: - встановити інших підозрюваних та прийняти рішення про повідомлення про підозру;

- допитати посадових осіб Управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради;

- прийняті рішення про зняття грифів секретності з МНІ;

- допитати свідків ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 ;

- залучити до провадження потерпілу юридичну особу та долучити до матеріалів кримінального провадження повноваження представника потерпілого;

- підготувати цивільний позов з метою забезпечення відшкодування завданої кримінальним провадженням шкоди;

- виконати інші слідчі дії.

Відповідно до ч. 1ст. 295-1 КПК Україниу випадках, передбаченихстаттею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого. У свою чергу, згідно із ч. 3ст. 294 КПК Україниякщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування (досудове слідство) неможливо закінчити у строк, зазначений у пункті 4 частини третьоїстатті 219 цього Кодексу, такий строк може бути продовжений у межах строків, встановлених пунктами 2 і 3 частини четвертоїстатті 219 цього Кодексу: 1) до трьох місяців - керівником окружної прокуратури, керівником обласної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступником Генерального прокурора; 2) до шести місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з керівником обласної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступниками Генерального прокурора; 3) до дванадцяти місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим із Генеральним прокурором чи його заступниками. Частиною 5ст. 295-1 КПК Українипередбачено, що слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру, якщо слідчий не доведе, що додатковий строк необхідний для отримання доказів, які можуть бути використані під час судового розгляду, або для проведення чи завершення проведення експертизи, за умови що ці дії не могли бути здійснені чи завершені раніше з об`єктивних причин, а також якщо досліджені під час вирішення цього питання обставини свідчать про відсутність достатніх підстав вважати, що сталася подія кримінального правопорушення, яка дала підстави для повідомлення про підозру, та/або підозрюваний причетний до цієї події кримінального правопорушення. Слідчий суддя вважає доведеним, що з об`єктивних причин завершити досудове розслідування у зазначений строк неможливо, оскільки, як вбачається з клопотання слідчого, в кримінальному провадженні необхідно провести ряд слідчих дій, які можуть бути використані як докази під час судового розгляду. При вирішенні клопотання слідчий суддя враховує поняття «розумний строк», розкритий Конституційним Судом України у рішенні №3-рп/2003 від 30.01.2003 (справа №1-12/2003), де вказано, що поняття «розумний строк досудового слідства» є оціночним, тобто таким, що визначається у кожному конкретному випадку з огляду на сукупність усіх обставин вчинення і розслідування злочину (злочинів). Визначення розумного строку досудового слідства залежить від багатьох факторів, включаючи обсяг і складність справи, кількість слідчих дій, число потерпілих та свідків, необхідність проведення експертиз та отримання висновків тощо. Але за будь-яких обставин строк досудового слідства не повинен перевищувати меж необхідності. Досудове слідство повинно бути закінчено у кожній справі без порушення права на справедливий судовий розгляд і права на ефективний засіб захисту, що передбачено статтями 6, 13 Конвенції про захист прав людини та основних свобод. Обов`язковість урахування цілого ряду конкретних обставин справи при визначенні розумності строку зумовила також необхідність вироблення Європейським судом з прав людини переліку взаємопов`язаних критеріїв. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини розумність тривалості провадження повинна визначатись з урахуванням відповідних обставин справи та з огляду на такі критерії, як, зокрема, складність справи, поведінка заявника, а також органів влади, пов`язаних зі справою (рішення у справах «Пелісьє і Сассі проти Франції» від 25.03.1999 та «Філіс проти Греції» від 27.08.1991). У рішенні по справі «Шиянов проти України» від 02.06.2016 Європейський суд з прав людини вказав, що вимоги щодо проведення розслідування не є обов`язком досягнення результату, але обов`язком вжиття заходів. Іншими словами, державні органи повинні вживати усіх розумних і доступних їм заходів для забезпечення збирання доказів, що стосуються події, включаючи, серед іншого, висновки судових експертиз та інше. Враховуючи, що строк досудового розслідування закінчується, то на переконання слідчого судді, для здійснення зазначених у клопотанні слідчого слідчих дій є доцільним продовження строку досудового розслідування до п`яти місяців, оскільки є очевидним той факт, що внаслідок особливої складності провадження провести такі слідчі дії у вказаний вище строк неможливо, проте вони можуть мати суттєве значення для кримінального провадження.

Таким чином, клопотання про продовження строку досудового розслідування підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст.219,294,295-1 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Клопотання слідчого в кримінальному провадженні т.в.о.начальника СВ ВП №6 Миколаївського РУП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_4 , погоджене заступником керівника Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_5 , в кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №42024152020000007 від 26.01.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.27, ч.4 ст.194, ч.4 ст.191, ч.1 ст.366 КК України про продовження строку досудового розслідування - задовольнити.

2. Продовжити строк досудового розслідування в кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №42024152020000007 від 26.01.2024 до 5 (п`яти) місяців, тобто до 03.05.2025 року включно.

3. Ухвала оскарженню не підлягає.

4. Повний текст ухвали складений 04.03.2025.

Слідчий суддя Новоодеського районногосуду

Миколаївської області ОСОБА_1

СудОчаківський міськрайонний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення04.03.2025
Оприлюднено17.03.2025
Номер документу125840325
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —482/421/25

Ухвала від 04.03.2025

Кримінальне

Новоодеський районний суд Миколаївської області

Баранкевич В. О.

Ухвала від 28.02.2025

Кримінальне

Новоодеський районний суд Миколаївської області

Баранкевич В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні