Справа № 420/29443/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 березня 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області", Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
I. Зміст позовних вимог
До суду з позовною заявою звернулась ОСОБА_1 (далі позивач, ОСОБА_1 ) із позовною заявою до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області" (далі відповідач, ДУ «ТМО МВС України по Одеській області»), в якій просить:
- визнати протиправними дії Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області» щодо зменшення ОСОБА_1 в довідці про грошове забезпечення станом на 01.01.2022 від 09.05.2023 розміру премії з 130 % до 39,36%.
- зобов`язати Державну установу «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області» скласти та подати до Головного управління пенсійного фонду України нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2022, у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 07.04.1992 №2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», статті 9 Закону України від 20.12.1991 №2011-ХІІ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» та з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб, із зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення надбавки, доплати, підвищення), в тому числі, премія у розмірі 130 % посадового окладу, з урахуванням рішення Одеського окружного адміністративного суду від 23.03.2023 у справі № 420/516/23, для обчислення та перерахунку пенсії з 01.01.2022.
II. Позиція сторін.
На обґрунтування вказаних вимог позивач зазначає, що є пенсіонером внутрішніх військ МВС України ( Національна гвардія України) та отримує пенсію на підставі Закону №2262-ХІІ. На виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24.07.2020 у справі № 420/3406/19 Міністерством внутрішніх справ України видано ОСОБА_1 довідку № 22/6-966 про розмір її грошового забезпечення станом 05.03.2019 р., що враховується для перерахунку пенсії, у т. ч. щодо премії-130 %. В подальшому, на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 23.03.2023 у справі № 420/516/23 ДУ «ТМО МВС України по Одеській області» видано ОСОБА_1 довідку № 33/36-6976 від 09.05.2023 р. про розмір її грошового забезпечення станом 01.01.2022 р., що враховується для перерахунку пенсії, проте, відповідачем у вказаній довідці про розмір грошового забезпечення безпідставно занижений розмір премії від 130 % до 39,36 %, що стало підставою звернення до суду з позовом.
17.11.2023 р. відповідачем-1 надано до суду відзив, яким заперечує проти його задоволення, зазначаючи про те, що на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 23 березня 2023 року у справі № 420/516/23 ДУ «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Одеській області» був зроблений запит до розпорядника інформації про нарахування та виплату надбавок, доплат, підвищень за відповідною посадою, з якої було звільнено позивачку, та 09.05.2023 була складена Довідка № 33/36-6976 про її грошове забезпечення станом на 01.01.2022 р. При цьому, розмір премії позивачки, як складового елемента грошового забезпечення військовослужбовця станом на 01.01.2022 року був визначений з урахуванням підпунктів 1 -2 п.5 постанови КМУ від 30.08.2017 р. №704 та виплат реально проведених діючому військовослужбовцю за відповідною посадою згідно наданої Головним управлінням Національної гвардії МВС України інформації, як розпорядником такої інформації, а не ДУ ТМО в Одеській області. При цьому, з урахуванням структури грошового забезпечення та грошових виразів позивача, розмір її грошового забезпечення зазначений у довідці від 09.05.2023р. № 33/36-6976 станом 01.01.2022 р. за відповідною посадою, з якої було звільнено, складає однакову суму грошового забезпечення діючого військовослужбовця за аналогічною посадою, а саме в сумі 13345,52 грн., та відповідає листу НГУ МВС України щодо грошового забезпечення військовослужбовця. Відтак, вимоги позивача щодо зобов`язання підготувати нову довідку про розмір її грошового забезпечення станом на 01.01.2022 року із зазначенням премії у розмірі 130% посадового окладу є безпідставними.
21.11.2023 р. позивачем надана до суду відповідь на відзив, в якій зазначає, серед іншого, що довідка про розмір її грошового забезпечення станом на 01.01.2022, виготовлена з урахуванням висновків Верховного Суд у постанові від 02.08.2022 у справі №440/6017/21, а відтак перерахунок основних видів грошового забезпечення, виходячи з іншого розміру прожиткового мінімуму, не впливає на відсоткове значення премії. Проте, відповідач під час підготовки та оформлення нової довідки довільно визначив розміри таких складових, як премія, у розмірі 39,36% замість 130%.
23.11.2023 р. відповідачем-1 надані заперечення на відповідь позивача на відзив, в яких, додатково вказує, що складові грошового забезпечення, з якого обраховується пенсія військовослужбовця, визначаються за відповідною посадою на день видачі довідки, а тому відсоток таких складових, як премія, може відрізнятися від того, який був зазначений позивачу при звільненні. Отже, розмір премії позивачки визначений від загальної суми фактичних виплат грошового забезпечення станом на 01.01.2022 р. за аналогічною посадою, з якої її було звільнено.
28.11.2023 р. позивачем надано пояснення (доповнення до відповіді на відзив), в якій стверджує, що у довідці про грошове забезпечення для обчислення пенсії з 01.01.2022 по її посаді розмір премії має становити 130 %, при цьому матеріали справи не містять доказів скасування чи невиплати станом на 01.01.2022 за її посадою вказаного розміру премії. Крім того, представник відповідача не надав доказів визначення розміру премії 39,36%.
30.11.2023 р. відповідачем -1 надані доповнення до заперечення на відповідь позивача на відзив, в яких, додатково вказує, відповідно до листа ГУ НГУ від 10.05.2023 р. за № 27/11/4-4940/11 грошове забезпечення станом на 01.01.2022 року за посадою, що є відповідною посаді «контролер роти окремої конвойної бригади (військова частина НОМЕР_1 ) ВВ та КО МВС України», з якої було звільнено позивачку, становить 13345,50 грн. При цьому, розмір премії як складового елемента грошового забезпечення військовослужбовця не може бути меншим за 10 %, при цьому постанова КМУ №704 не містить імперативної вказівки на обов`язковий відсоток виплати премії у розмірі 130% від посадового окладу. Позивачкою так і не надано доказів того, що за відповідною посадою «контролер роти окремої конвойної бригадо (військова частина НОМЕР_1 ) ВВ та КО МВС України», з якої було звільнено позивачку; грошове забезпечення станом на 01.01.2022 було сплачено в іншій, більшій сумі, ніж у зазначеній у листі ГУНПУ від 10.05.2023 М 27/11/4-4940/11 (який не має додатків).
01.12.2023 р. позивач надала до суду пояснення, в яких звертає увагу, що лист Головного управління НГУ від 10.05.2023 року за № 27/11/4-4940/11 містить розмір премії 175% посадового окладу, а не 39,36%.
06.12.2023 р. відповідачем -1 надані пояснення, в яких, додатково вказує, що позивачка просить витребувати від Командувача НГУ інформацію для з`ясування правильного розміру премії з тих причин, що не погоджується з розміром вже встановленої судом премії 130% у довідці, але не цікавиться інформацією щодо загальної суми грошового забезпечення станом на 01.01.2022року за відповідною посадою на дату її звільнення, адже перерахунок Пенсії провадиться не від відсотку премії, а від загальної суми грошового забезпечення, яка у свою чергу змінюється від його складових.
11.02.2025 року відповідачем-2 надано відзив на позов, яким заперечує проти його задоволення, зазначаючи, серед іншого, що у листі Національної Гвардії України від 16 травня 2024 року № 27/13/4-8316/13, наданого до Головного Сервісного Центру МВС, зазначено, що на виконання рішень судів, які набули законної сили, щодо перерахунку грошового забезпечення, виходячи з розмірів посадового окладу та окладу за військовим званням, розрахованих шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня календарного року, на відповідні тарифні коефіцієнти, слід ураховувати, що розмір грошового забезпечення після перерахунку повинен відповідати розміру грошового забезпечення військовослужбовця за відповідною (аналогічною) посадою на дату проведення перерахунку, що досягається за рахунок коригування розміру надбавки за особливості проходження служби та розміру щомісячної премії (при цьому розмір щомісячної премії не може бути менший ніж 10 відсотків посадового окладу)». З огляду на вказане, розмір грошового забезпечення працюючого на даній посаді, з однаковим званням та однаковою вислугою років станом на 01.01.2022 року складало у загальній сумі 13345, 52 грн (премія у розмірі 170% відповідно до додатку №2 до розпорядження командувача Національної гвардії України у редакції від 11.07.2022 року)., а тому, при складані довідки Позивачу також була встановлена загальна сума грошового забезпечення у розмірі 13345,52 грн., а саме шляхом корегуванням відсотку премії. Оскільки такі дії не суперечать вище зазначеному листу Головного управління Національної Гвардії України, вважає, що розмір премії, а саме 39,36% зазначений у довідці від 09.05.2023 року станом на 01.01.2022 року є правомірним.
III. Процесуальні дії у справі
Ухвалою суду від 01.11.2023 року прийнято до провадження адміністративну справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, якою передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Ухвалою суду від 03 лютого 2025 року залучено в якості другого відповідача Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях (м. Одеса, Академіка Корольова, 5, код ЄДРПОУ 45239068). ( далі РСЦ ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях, відповідач-2).
Враховуючи, що від сторін не надходило клопотань про розгляд справи в судовому засіданні, суд розглядає дану справу за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини.
ОСОБА_1 є пенсіонеркою внутрішніх військ МВС України, якій призначено пенсію по інвалідності відповідно до Закону України від 09.04.1992 № 2262-XII "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб", про що свідчить посвідчення № НОМЕР_2 від 22.11.1995 року, видане УВС Одеської області. ( а.с. 28).
04.01.2021 року Департаментом персоналу МВС України згідно рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24.07.2020 у справі № 420/3406/19 видано ОСОБА_1 довідку № 22/6-966 про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, згідно якої розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 року за посадою контролер 7 роти військової частини НОМЕР_1 ВВ МВС України становить
- посадовий оклад - 2910,00 грн.;
- оклад за військовим званням «старший прапорщик» - 1020,00 грн.;
- надбавка за вислугу років (40%) -1572,00 грн.
- надбавка за особливості проходження служби 50% - 2751,00 грн.
- надбавка за кваліфікацію 3% - 87,30 грн.
- премія 130% - 3783,00 грн.
Всього 12 123,30 грн. ( а.с. 24)
09.05.2023 року ДУ «ТМО МВС України по Одеській області» згідно рішення Одеського окружного адміністративного суду від 23.03.2023 у справі № 420/516/23 видано ОСОБА_1 довідку № 33/36-6976 про розмір грошового забезпечення, згідно якої розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2022 року за посадою контролер роти окремої конвойної бригади військової частини НОМЕР_1 ВВ МВС України становить
- посадовий оклад 4090,00 грн.;
- оклад за військовим званням «старший прапорщик» - 1440,00 грн.;
- надбавка за вислугу років (40%) -2212,00 грн.
- надбавка за особливості проходження служби 50% - 3871,00 грн.
- надбавка за кваліфікацію 3% - 122,70 грн.
- премія 39,36 % - 1609,82 грн. ( а.с. 24)
Всього 13 345,52 грн.
Вважаючи дії відповідача щодо зменшення в довідці про грошове забезпечення станом на 01.01.2022 відсоткового розміру премії з 130 % до 39,36% протиправними, позивач звернулась до суду з даним позовом.
V. Норми права, які застосував суд.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до приписів ч.2 ст.21 Закону України від 13 березня 2014 року №876-VII "Про Національну гвардію України" військовослужбовці Національної гвардії України користуються правовими і соціальними гарантіями відповідно до Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", цього Закону, інших актів законодавства.
Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію визначає Закон України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 09.04.1992 року № 2262-XII (далі - Закон № 2262-XII), який передбачає, зокрема, що:
- особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани, військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом, особи, які мають право на пенсію за цим Законом, при наявності встановленої цим Законом вислуги на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони і в державній пожежній охороні, службі в Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, в органах і підрозділах цивільного захисту, податкової міліції, Державної кримінально-виконавчої служби України мають право на довічну пенсію за вислугу років. ( частина перша статті 1 Закону № 2262-XII);
- пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. ( частина третя статті 43 Закону № 2262-ХІІ)
- перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком. ( частина третя статті 51 Закону № 2262-XII);
усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій (ч. 4 ст. 63 Закону № 2262-XII).
Основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей регулює ЗУ "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей від 20.12.1991 року № 2011-XII (надалі за текстом - Закон № 2011-XII), яким передбачено, зокрема, -
- до складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення (ч. 2 ст. 9 Закону № 2011-XII );
- грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та повинно забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів кваліфікованим особовим складом, враховувати характер, умови служби, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності. (ч. 4 ст. 9 Закону № 2011-XII).
30 серпня 2017 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" (надалі - Постанова № 704), яка набрала чинності 01.03.2018 та якою затверджено тарифні сітки розрядів і коефіцієнтів посадових окладів, схеми тарифних розрядів, тарифних коефіцієнтів, додаткові види грошового забезпечення, розміри надбавки за вислугу років, зокрема
- установлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення. ( пункт 2 Постанови № 704);
- надано право керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання, здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби у межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10 відсотків (для військовослужбовців розвідувальних органів - не менш як 30 відсотків) посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення. ( підпункт 1 пункту 5 Постанови №704)
Порядок, умови та розміри виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Національної гвардії України (далі - військовослужбовці), які обіймають посади в Головному управлінні Національної гвардії України, територіальних управліннях, з`єднаннях, військових частинах (підрозділах), вищих військових навчальних закладах, навчальних військових частинах (центрах), базах, закладах охорони здоров`я та установах Національної гвардії України (далі - військові частини) визначені Інструкцією про порядок виплати грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні військовослужбовцям Національної гвардії України та іншим особам, затвердженою наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15.03.2018 №200 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2018 року за №405/31857 (далі Інструкція № 200), якою серед іншого передбачено
- грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця. До складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення. (пункт 2 розділу І Інструкції №200)
- командири (начальники) військових частин Національної гвардії України мають право преміювати осіб офіцерського складу, осіб рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, за їх особистий внесок у загальні результати служби. Преміювання здійснюється відповідно до положення про преміювання, розробленого, враховуючи специфіку та особливості виконання покладених завдань на військову частину. (пункт 1 розділу XVII Інструкції №200)
- розміри премії встановлюються за рішенням командувача Національної гвардії України з урахуванням наявного фонду грошового забезпечення, передбаченого в кошторисі Національної гвардії України, та особливостей проходження служби. (пункт 2 розділу XVII Інструкції №200)
Механізм проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" визначений Порядком проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 №45, згідно із пунктом 1 якого пенсії, призначені відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України (в подальшому Порядок № 45).
Внаслідок визнання нечинними змін до пункту 5 і додатку 2 Порядку № 45 рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 грудня 2018 року у справі № 826/3858/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019, з 05.03.2019 діє редакція пункту 5 Порядку № 45, що була чинною до внесення таких змін.
Пунктом 5 Порядку №45 у редакції, чинній до внесення змін постановою Кабінету Міністрів України Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб від 01.02.2018 № 103, передбачено, що для перерахунку пенсій грошове забезпечення враховується у розмірі, встановленому за відповідною посадою (посадами), в межах визначеної законодавством максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування з урахуванням таких його видів:
- посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України або керівником державного органу у межах його повноважень на момент виникнення права на перерахунок за відповідною посадою та військовим (спеціальним) званням;
- надбавки за знання та використання в роботі іноземної мови, почесне звання заслужений чи народний, службу в умовах режимних обмежень, спортивні звання, доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук та вчене звання - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України на момент виникнення права на перерахунок, якщо вони були фактично встановлені особі;
- щомісячні надбавки, доплати та підвищення, конкретні розміри яких за відповідними посадами (категоріями) установлені Кабінетом Міністрів України - у зазначених розмірах на момент виникнення права на перерахунок;
- інші щомісячні надбавки, доплати (крім доплати, розмір якої визначається як різниця між розміром грошового забезпечення до і після запровадження нових умов його виплати), підвищення та щомісячна премія - у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.
Додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), крім зазначених у абзаці шостому цього пункту, для перерахунку пенсії не враховуються.
VI. Оцінка суду.
Аналіз наведених норм права та неодноразово викладені правові висновки Верховного Суду щодо права на перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за Законом № 2262-ХІІ, свідчить про те що підставою для проведення перерахунку пенсій особам є зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, або введення для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, проведені на підставі рішення Кабінету Міністрів України, оскільки саме цьому органу законодавчо надано право на встановлення умов та порядку перерахунку пенсій, а також розмірів грошового забезпечення для такого перерахунку. Перерахунок пенсії здійснюється головними управліннями Пенсійного фонду згідно відповідної довідки та виключно з урахуванням тих складових грошового забезпечення, які вказані у такій довідці.
Аналогічна позиція Верховного Суду щодо застосування положень статті 63 Закону № 2262-ХІІ та Порядку № 45 викладена, зокрема у постановах від 07 вересня 2018 року у справі № 806/1472/16, від 01 червня 2022 року у справі № 814/659/18, від 24 січня 2024 року у справі № 200/613/23, від 28 березня 2024 року у справі № 160/3235/23, від 04 квітня 2024 року у справі № 380/859/23.
Тобто, Кабінету Міністрів України делеговано право встановлювати умови і порядок перерахунку пенсій, а також розміри складових грошового забезпечення для його проведення.
Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд, зокрема, у постановах від 20 квітня 2023 року у справі № 600/6282/21-а, від 12 червня 2024 року у справах № 120/4595/23, № 380/9974/23 та № 380/9798/23 та від 26 липня 2023 року у справі № 380/16010/21.
При цьому, внаслідок визнання нечинними змін до пункту 5 і додатку 2 Порядку № 45 рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 грудня 2018 року у справі № 826/3858/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05 березня 2019 року, з 05 березня 2019 року діє редакція пункту 5 Порядку № 45, що була чинною до внесення таких змін, а саме, для перерахунку пенсій грошове забезпечення враховується у розмірі, встановленому за відповідною посадою (посадами), в межах визначеної законодавством максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування з урахуванням таких його видів, як інші щомісячні надбавки, доплати (крім доплати, розмір якої визначається як різниця між розміром грошового забезпечення до і після запровадження нових умов його виплати), підвищення та щомісячна премія - у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.
Аналогічний підхід застосований Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 9 червня 2022 року у справі № 520/2098/19, а також Верховним Судом, зокрема, у постановах від 19 червня 2023 року у справі № 160/14974/21, від 12 березня 2024 року у справі № 640/35681/21 та від 26 березня 2024 року у справі № 460/11381/21.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, спірним питанням у межах розгляду цієї справи є оцінка правомірності зазначення у довідці від 09.05.2023 р. № 33/36-6976 про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2022 р., виданій ДУ ТМО МВС України по Одеській області, щодо розміру премії.
Позивач наголошує на тому, що розмір премії, зазначений у оновленій довідці від 09.05.2023 р. № 33/36-6976 не відповідає розміру, визначеному у довідці, що видавалась раніше, а відтак на його думку вказане фактично нівелює його право на збільшення розміру пенсії за результатами її перерахунку.
ОСОБА_1 проходила військову службу у внутрішніх військах МВС України, яка прирівняна до служби у Національній гвардії України.
Відповідно до підпункту 3 пункту 3 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 13.03.2014 № 876-VII "Про Національну гвардію України" дія цього Закону в частині соціального і правового захисту військовослужбовців Національної гвардії України поширюється на осіб, звільнених з військової служби в запас або у відставку із складу внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України, а також на членів сімей військовослужбовців внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України, які загинули (померли), пропали безвісти, стали особами з інвалідністю під час проходження військової служби до набрання чинності цим Законом.
Таким чином, на ОСОБА_1 як на особу, звільнену з військової служби із складу внутрішніх військ Міністерства, поширюється дія положень Закону України від 13.03.2014 № 876-VII "Про Національну гвардію України", які регулюють питання соціального і правового захисту військовослужбовців Національної гвардії України.
На підтвердження правомірності оскаржуваних дій, відповідачі вказують, що відповідно до листа ГУ НГУ від 10.05.2023 р. за № 27/11/4-4940/11 грошове забезпечення станом на 01.01.2022 року за посадою, що є відповідною посаді «контролер роти окремої конвойної бригади (військова частина НОМЕР_1 ) ВВ та КО МВС України», з якої було звільнено позивачку, становить 13345,50 грн., та відповідає розміру грошового забезпечення військовослужбовця за відповідною (аналогічною) посадою на дату проведення перерахунку, що досягається за рахунок коригування розміру щомісячної премії, при цьому розмір щомісячної премії не може бути менший ніж 10 відсотків посадового окладу.
Вирішуючи дані спірні правовідносини, суд враховує наступне.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду 23.03.2023 у справі № 420/516/23 зобов`язано Державну установу "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області" підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2022 у відповідності до вимог ст. ст. 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 року № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт, та із зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, для здійснення обчислення та перерахунку з 01.01.2022 пенсії.
З метою виконання даного судового рішення ДУ «ТМО МВС України по Одеській області» скерувала до Головного управління Національної гвардії України лист від 06.04.2023 № 33/36-420 про надання інформації щодо нових розмірів посадових окладів, окладів за військовим званням та розмірів щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, що виплачувались військовослужбовцям Національної гвардії України станом на 01,01.2022 року по посаді ОСОБА_1 - «контролер роти окремої конвойної бригади (військова частина НОМЕР_1 ) ВВ та КО МВС України» тарифний розряд 6, звання - старший прапорщик, вислуга років, на день звільнення - 40%.
У відповідь на вказаний лист ДУ «ТМО МВС України по Одеській області», Головне управління Національної гвардії України листом від 10.05.2023 р. за № 27/11/4-4940/11 повідомило, що станом на 01:01.2022 розмір грошового забезпечення за посадою, що є відповідною посаді «контролер роти окремої конвойної бригади (військова частина НОМЕР_1 ) ВВ та КО МВС України» становив: посадовий оклад (6 т. р.) - 2910 грн; оклад за військовим званням «старший прапорщик» - 1020 грн; надбавка за вислугу років (40 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим званням) - 1572 грн; надбавка за особливості проходження, служби (до 50 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим званням та надбавки за вислугу років) - до 2751,00 грн., щомісячна премія (до 175 відсотків посадового окладу) - до 5092 грн 50 коп.
Тобто, вказаним листом Головне управління Національної гвардії України повідомлено, що премія військовослужбовця відповідної категорії станом на 01.01.2022 складала 170 % посадового окладу.
При цьому, у оновленій довідці від 09.05.2023 р. № 33/36-6976 про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2022 р., виданій ДУ ТМО МВС України по Одеській області, у порівняні з попередньою довідкою від 04.01.2021 року № 22/6-966 про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 року, що враховується для перерахунку пенсій, виданої Департаментом персоналу МВС України, розмір премії зменшися з 130 % до 39,36 %.
Як зазначалось вище, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» (зі змінами) та з метою визначення порядку й умов виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Національної гвардії України, наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15.03.2018 №200 затверджено Інструкцію, розділом XVII якої визначено порядок преміювання осіб офіцерського складу, осіб рядового, сержантського і старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, зокрема, обсяг преміювання визначається за рішенням командувача Національної гвардії України.
При цьому, підпунктом 2 пункту 5 постанови КМУ № 704 надано право керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання, здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби в межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10% посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення.
Отже, чинне нормативне регулювання не встановлює фіксованих розмірів спірних додаткових видів грошового забезпечення, які враховуються для перерахунку пенсії, а лише передбачає мінімальні або ж граничні розміри вказаних складових грошового забезпечення. При цьому встановлення граничного розміру вказує на те, що відповідний вид певної складової грошового забезпечення має мінімальні та максимальні кількісні показники, які можуть варіюватися, тобто не є сталими величинами, і залежать від наявного фонду грошового забезпечення, передбаченого в кошторисі відповідного органу, а також від якості, складності, обсягу та важливості виконуваних обов`язків за посадою.
Таким чином, аналізуючи зазначений пункт Порядку № 45, суд наголошує, що у довідці про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії відсоткове значення премії (розмір якої є предметом спору у цій справі) належить указувати у середньому розмірі, що фактично виплачений за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.
Аналогічну правову позицію щодо необхідності зазначення у відповідних довідках для перерахунку пенсій розміру премії, визначеного у середньому розмірі, що фактично виплачений за відповідною посадою, викладено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 12 грудня 2018 року у справі № 802/2196/17-а (Пз/9901/1/18).
Крім того, за результатом розгляду зразкової справи № 380/19324/23 Велика Палата Верховного Суду у постанові 23 травня 2024 року, залишивши без змін рішення Верховного Суду від 05 березня 2024 року, дійшла висновку, що надбавка за особливості проходження служби та премія у довідках про розмір грошового забезпечення, які видаються особам, пенсію яким призначено відповідно до Закону № 2262-XII на виконання рішення суду, у справах щодо визначення розміру посадового окладу та окладу за військове звання, які обчислені шляхом множення відповідних коефіцієнтів, зазначених у Постанові КМУ № 704, на розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, зазначаються у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.
При цьому, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 21 листопада 2024 року у справі № 620/18699/23 дійшов висновку, що з огляду на її суб`єктний склад (відповідач - управління ДСНС України), не може бути визнана типовою щодо зразкової справи № 380/19324/23, водночас, враховуючи підхід Верховного Суду щодо застосування положень пункту 5 Порядку № 45, які врегульовують в тому числі і правовідносини, що виникли у справі, рішення у якій оскаржуються, Суд доходить висновку, що для правильного вирішення справи №620/18699/23 слід встановити розміри надбавки за особливості проходження служби та премію, що виплачувались за прирівняною посадою, яку обіймав позивач на час призначення пенсії, станом на момент виникнення права на перерахунок.
Враховуючи, що відповідно до Інструкції № 200 премія визначається рішенням командувача Національної гвардії України та здійснюється щомісячно, то в спірному випадку, в цілях складення довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2022 року для проведення перерахунку пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», підлягають застосуванню саме приписи абзацу 5 пункту 5 Порядку № 45.
Таким чином, у межах спірних правовідносин розмір премії як складового елемента грошового забезпечення позивача станом на 01.01.2022р. повинен бути визначений у середньому розмірі, що фактично виплачений за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.
Тобто, зазначаючи у довідці від 09.05.2023р. №33/36-6976 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2022 р. згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017р. №704 за прирівняної посадою, розмір премії у розмірі 39,36%, Державна установа «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області» діяла протиправно не в порядку та не у спосіб, визначені законодавством.
Разом з тим, суд не погоджується з позицією позивача, яка полягає визначеній їй відсоткового показника премії на рівні 130 %, як це було вказано у попередньо виданій довідці про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 р., покликаючись на розпорядження ГУ НГУ від 01.03.2022 № р-12 та від 08.01.2019 р. № р-1, на підставі яких виплачується премія діючим військовослужбовцям.
Суд зауважує, що пунктом 1 розділу XVII Інструкції №200 передбачено, що командири (начальники) військових частин Національної гвардії України мають право преміювати осіб офіцерського складу, осіб рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, за їх особистий внесок у загальні результати служби. Преміювання здійснюється відповідно до положення про преміювання, розробленого, враховуючи специфіку та особливості виконання покладених завдань на військову частину.
Відтак, розпорядженнями ГУ НГУ, на які покликається позивач та премія, яку вона просить врахувати для обчислення нового розміру пенсії, установлюється для військовослужбовців, зокрема, відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби.
При цьому розмір такої премії для конкретного військовослужбовця заздалегідь не є фіксованим, а здебільшого залежить від якості та особливостей проходження ним військової служби та визначається начальником територіальних управлінь, військово-навчальних закладів, установ та командирам військових частин Національної гвардії України щомісячно відповідними наказами.
Наведене свідчить, що розпорядження Національної гвардії України, якими встановлюються розміри премії для військовослужбовців, є відомчими, внутрішніми документами, який носять тимчасовий характер, не містить нормативно-правових приписів та не породжують будь-яких правових підстав для проведення перерахунку пенсії. Встановлені зазначеними наказами премії не можуть розповсюджуватися на колишніх військовослужбовців.
Зазначена правова позиція узгоджується із правовою позицією Великої Палати Верховного Суду, викладеною у постанові від 13.05.2020 р. у справі № 592/5164/16-а, яка підлягає обов`язковому застосуванню адміністративним судом за приписами ч.5 ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України.
Щодо підстав визначення належного відповідача у даній справі, яким має вчиняти дії з урахуванням вказаних висновків у даній справі, суд зазначає наступне.
Наказом МВС від 17 вересня 2018 року № 760 «Про затвердження Інструкції про організацію роботи з оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону «Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової служби та деяких інших осіб» та з інших соціальних питань», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2018 року за № 1152/32604, (далі Наказ МВС № 760) визначені повноваження, завдання та компетенція уповноваженого структурного підрозділу.
Відповідно до п. 1 наказу МВС від 25 лютого 2019 року № 129 «Про визначення в Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій», (в редакції наказу МВС від 16 квітня 2021 року № 291 «Про внесення змін до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 25 лютого 2019 року № 129»)) (далі Наказ МВС № 129) в МВС були визначені, зокрема, територіальні медичні об`єднання МВС по областях, місту Києву уповноваженими установами за видачу довідок про розмір грошового забезпечення з покладанням таких функцій на відповідні сектори (відділ) із соціально-гуманітарних питань цих державних установ.
На дату виникнення спірних правовідносин ( травень 2023 року) виготовлення та подання до органів Пенсійного фонду України довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону № 2262-ХII, належало до повноважень ДУ «Територіальне медичне об`єднання МВС України в Одеській області».
В подальшому, пунктом 2 наказу МВС від 22.04.2024 року № 259, в редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України від 21 червня 2024 року № 432 «Про внесення змін до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 22 квітня 2024 року № 259», яким уповноважити ГСЦ МВС на видачу звільненим зі служби військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ за їх зверненнями довідок про розмір грошового забезпечення відповідно за березень 2019 року та листопад 2019 року для перерахунку пенсій з урахуванням правових висновків Великої Палати Верховного Суду у справі № 160/8324/19 та судових рішень у справах № 826/3858/18 та № 826/12704/18, а також здійснювати відповідно до законодавства України розгляд звернень таких осіб про видачу довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій за інші періоди з покладенням таких функцій на регіональні сервісні центри ГСЦ МВС (філії ГСЦ МВС).».
При цьому, пункт 3 Наказу № 259 в редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України від 21 червня 2024 року № 432 був доповнений такого змісту: « 3. Територіальним медичним об`єднанням МВС по областях, місту Києву та Київській області (далі ТМО), які є сторонами у справах щодо оформлення довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій та інших пенсійний питань у судах першої (місцеві суди), апеляційної та касаційної інстанцій, вжити заходів щодо залучення ГСЦ МВС як співвідповідача.
Вказаним спростовується довід Регіонального сервісного центра ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях стосовно своєї неналежності як співвідповідача у даній справі.
Щодо покликання відповідача-2 на лист Головного управління Національної Гвардії України від 16.05.2024 року № 27/13/4-8386/13, яким повідомлено сервісний центр МВС, серед іншого, що розмір грошового забезпечення після перерахунку повинен відповідати розміру грошового забезпечення військовослужбовця за відповідною (аналогічною) посадою на дату проведення перерахунку, що досягається за рахунок коригування розміру надбавки за особливості проходження служби та розміру щомісячної премії (при цьому розмір щомісячної премії не може бути менший ніж 10 відсотків посадового окладу), то суд не приймає його до уваги, оскільки як зазначалось вище, розміри премії встановлюються за рішенням командувача Національної гвардії України, а відтак вказаний лист не є таким рішенням, а носить виключно інформаційний характер.
Частиною другої статті 9 КАС України дає підстави стверджувати, що суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять, та за жодних умов становище позивача за наслідками судового розгляду не може бути погіршено порівняно з тим, яким воно було до звернення до суду за захистом своїх прав.
За наведеного правового регулювання та встановлених у справі обставин, керуючись приписами ч.2 ст.9 КАС України суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню шляхом визнання протиправними дії Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області» щодо зазначення у виданій ОСОБА_1 довідці від 09.05.2023р. №33/36-6976 про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2022 р. згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017р. №704 за прирівняної посадою, розмір премії у розмірі 39,36% та зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях скласти та подати до Головного управління пенсійного фонду України нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2022, у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 07.04.1992 №2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», статті 9 Закону України від 20.12.1991 №2011-ХІІ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» та з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб, із зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення), в тому числі премії у середньому розмірі, що фактично виплачений за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою, для обчислення та перерахунку пенсії.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
У контексті оцінки інших доводів сторін звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини, зокрема, у справах "Проніна проти України" (пункт 23) та " Серявін та інші проти України" (пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
VII. Висновок суду
Частиною 1 статті 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно із частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі (ч. 2 ст. 77 КАС України).
Згідно зі статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, які містяться в матеріалах справи, суд дійшов висновку про часткове задоволеня позову.
VIII. Розподіл судових витрат
Оскільки позивач є інвалідом І групи та відповідно до пункту 9 частини першої статті 5 Закону України « Про судовий збір» звільнена від сплати судового збору, то відсутні підстави для розподілу судового збору.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_3 ) до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області" (пров. Каркашадзе, буд. 3, м. Одеса, Одеська обл., 65044, код ЄДРПОУ 08734546), Регіонального сервісного центра ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях (м. Одеса, Академіка Корольова, 5, код ЄДРПОУ 45239068) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області» щодо зазначення у виданій ОСОБА_1 довідці від 09.05.2023р. №33/36-6976 про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2022 р. згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 р. №704 за прирівняної посадою, розмір премії у розмірі 39,36%.
Зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях скласти та подати до Головного управління пенсійного фонду України нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2022, у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 07.04.1992 №2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», статті 9 Закону України від 20.12.1991 №2011-ХІІ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» та з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб, із зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення), в тому числі премії у середньому розмірі, що фактично виплачений за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою, для обчислення та перерахунку пенсії.
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
СуддяВ.А. Дубровна
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2025 |
Оприлюднено | 19.03.2025 |
Номер документу | 125886273 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Дубровна В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні