Справа №295/18093/24
Категорія 54
ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.02.2025 року м. Житомир
Богунський районний суд міста Житомира у складі:
головуючої судді Семенцової Л.М.,
за участі секретаря Кирийчук А.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом Управління соціального захисту населення Богунського району департаменту соціальної політики Житомирської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру перерахованих коштів у вигляді допомоги на дитину одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям,-
ВСТАНОВИВ:
У грудні 2024 року позивач звернувся до суду з указаним позовом, в якому просить стягнути з відповідача на свою користь надміру перераховані кошти у вигляді допомоги на дитину одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям у розмірі 772,42 грн та судовий збір.
На обґрунтування позовних вимог зазначено, що на підставі поданих відповідачем документів рішенням від 29.12.2021 їй була призначена і виплачувалася допомога державна соціальна допомога малозабезпеченій сім`ї у складі двох осіб ( ОСОБА_1 та сина ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ) на період з 01.12.2021 по 31.05.2022. У подальшому на підставі поданої нею до управління заяви від 28.12.2021 про призначення державної соціальної допомоги на дитину як одинокій матері рішенням від 29.12.2021 їй була призначена допомога на дитину як одинокій матері по доходах з 01.12.2021 по 31.05.2022. За червень 2022 року їй було призначено та виплачено допомогу як одинокій матері в розмірі 470,14 грн та державну допомогу малозабезпеченим сім`ям у розмірі 522,40 грн. За наступним зверненням відповідача рішенням від 08.06.2022 їй знову була призначена допомога на дітей одиноким матерям на період з 01.06.2022 по 30.11.2022 в сумі 149,13 грн щомісяця та за поточний місяць їй було виплачено 619,27 грн.
Також, за змістом позової заяви, рішенням від 08.06.2022 ОСОБА_1 було відмовлено в отриманні державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям у зв`язку з тим, що її середньомісячний сукупний дохід перевищує рівень прожиткового мінімуму для сім`ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632. Проте вказана допомога за червень 2022 у розмірі 522,40 грн була отримана відповідачем. Таким чином, виникла переплата бюджетних коштів у вигляді державної допомоги на дітей одинокій матері в розмірі 250,02 грн та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям у розмірі 552,40 грн, що разом становить 772,42 грн та залишилися відповідачем неповернутою.
Представник позивача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, до суду надав заяву про розгляд справи за його відсутності, вказавши про підтримання позовних вимог та що проти заочного розгляду справи не заперечує.
Відповідач у судове засідання також не з`явилася, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялася належним чином, причини неявки до суду не повідомила, заяви про розгляд справи за її відсутності до суду не надходило, відзиву на позов не надала.
Згідно ч. 1 ст. 280 ЦПК Україниу разі неявки в судове засідання відповідача, який належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання, без поважних причин або неповідомлення ним про причини неявки, не подав відзив, позивач не заперечує проти заочного вирішення справи, суд може ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів.
Враховуючи те, що у справі є достатньо матеріалів про спірні правовідносини сторін, а тому за згодою представника позивача суд вважає за можливе провести заочний розгляд справи згідно статей 280-282 ЦПК України.
Судовий розгляд справи здійснено на підставі наявних у суду матеріалів, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось, що відповідає вимогам ч. 2ст. 247 ЦПК України.
Оскільки в матеріалах справи зібрано достатньо доказів про взаємовідносини сторін, суд вважає за можливе розглянути справу за їхньої відсутності.
Суд, дослідивши письмові матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позовна заява, оцінивши докази в їх сукупності, дійшов до наступного висновку.
Судом встановлено, що на підставі поданої відповідачем до позивача заяви від 28.12.2021 про призначення їй державної соціальної допомоги допомоги рішеннями від 29.12.2021 їй була призначена і виплачувалася допомога державна соціальна допомога малозабезпеченій сім`ї у складі двох осіб ( ОСОБА_1 та сина ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ) на період з 01.12.2021 по 31.05.2022 та допомога на дитину як одинокій матері по доходах з 01.12.2021 по 31.05.2022.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.2020 № 264 «Деякі питання надання державної соціальної допомоги» на період карантину строк виплати державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям було продовжено без звернення заявника та надання оновлених документів. Тому без звернення відповідача за червень 2022 року їй було призначено та виплачено допомогу як одинокій матері в розмірі 470,14 грн та державну допомогу малозабезпеченим сім`ям у розмірі 522,40 грн.
У подальшому за заявою відповідача від 03.06.2022 рішенням від 08.06.2022 їй призначено допомогу на дітей одиноким матерям на період з 01.06.2022 по 30.11.2022 в сумі 149,13 грн щомісяця та за поточний місяць їй було виплачено 619,27 грн.
Рішенням від 08.06.2022 відповідачу було відмовлено в наданні державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям у зв`язку з тим, що її середньомісячний сукупний дохід перевищує або дорівнює рівню прожиткового мінімуму для сім`ї. При цьому державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям за червень 2022 року в розмірі 522,40 грн була перерахована відповідачу та отримана нею.
Розпорядженнями начальника управління від 12.07.2022 та 29.08.2022 утворену переплату з виплати державної допомоги на дитину одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям утримано в 20 % розмірі до повного погашення. Суму в розмірі 220,12 грн було стягнуто з діючої допомоги на дітей одиноким матерям.
За таких обставин виникла переплата бюджетних коштів у вигляді державної допомоги на дітей одинокій матері в розмірі 250,02 грн та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям у розмірі 552,40 грн.
Управлінням соціального захисту населення Богунського району департаменту соціальної політики Житомирської міської ради відповідачу направлено претензію від 29.10.2024 з вимогою повернути надмірно переплачені кошти в розмірі 772,42 грн.
Статтею 13 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям» передбачено контроль за правильністю призначення і виплати державної соціальної допомоги, використання коштів Державного бюджету України, спрямованих на надання такої допомоги, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки.
Відповідно до п. 2 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям» державна соціальна допомога призначається і виплачується малозабезпеченим сім`ям, які постійно проживають на території України та з поважних або незалежних від них причин мають середньомісячний сукупний дохід менший від прожиткового мінімуму для сім`ї. Допомога виплачується протягом шести календарних місяців.
Згідно п. 36 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1751 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми» (у редакції чинній на той час) допомога на дітей одиноким матерям призначається з місяця, в якому було подано заяву з усіма необхідними документами, та виплачується щомісяця по місяць досягнення дитиною 18 річного віку (якщо діти навчаються за денною або дуальною формою у закладах загальної середньої, професійної (професійно- технічної), фахової передвищої та вищої освіти, - до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років) включно. Допомога виплачується протягом шести календарних місяців.
Враховуючи прийняте позивачем рішення про відмову в наданні відповідачу державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, наявність переплати бюджетних коштів у вигляді державної допомоги на дітей одинокій матері в розмірі 250,02 грн та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям у розмірі 552,40 грн, що разом становить 772,42 грн, які залишаються неповернутими нею позивачу, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог та стягнення з відповідача надміру отриманих нею коштів у зазначеній сумі.
На підставі ст. 141 ЦПК України з відповідача на користь позивача також слід стягнути сплачений за подання позову судовий збір у сумі 3028,00 грн.
Керуючись ст. ст. 12, 76-81,141,259,263-268,280-282, 354 ЦПК України, -
УХВАЛИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління соціального захисту населення Богунського району департаменту соціальної політики Житомирської міської ради надміру сплачені кошти у вигляді допомоги на дитину як одинокій матері та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям у розмірі 772,42 грн та 3028,00 грн судового збору.
Рішення може бути оскаржене до Житомирського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення в порядку, визначеному ЦПК України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Заочне рішення може бути переглянуто судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.
Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених ЦПК України, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.
Відомості про учасників справи:
Позивач: Управління соціального захисту населення Богунського району департаменту соціальної політики Житомирської міської ради (адреса: 10003, м. Житомир, вул. Перемоги, 55, код ЄДРПОУ 42103456).
Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).
Суддя Л.М. Семенцова
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2025 |
Оприлюднено | 19.03.2025 |
Номер документу | 125903451 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про спонукання виконати або припинити певні дії |
Цивільне
Богунський районний суд м. Житомира
Семенцова Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні