Справа № 352/3199/24
Провадження № 3/352/99/25
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" березня 2025 р.м. Івано-Франківськ
Суддя Тисменицького районного суду Івано-Франківської області Кузьменко С.В., розглянувши матеріали, що надійшли з Південно-західного міжрегіонального управління державної служби з питань праці про притягнення
який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,
до адміністративної відповідальності за частиною першою статті 41 кодексу України про адміністративні правопорушення,
ВСТАНОВИВ:
І. Зміст протоколу про адміністративне правопорушення:
Головним державним інспектором ОСОБА_1 13 грудня 2024 року складено протокол про адміністративне правопорушення за наступних обставин:
Голова Загвіздянської сільської ради Івано-Франківської області ОСОБА_2 в порушення вимог статей 116, 117 Кодексу законів про працю України, статті 10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» після звільнення ОСОБА_3 11 квітня 2024 року з посади начальника фінансового відділу Загвіздянської сільської ради не нарахував та не виплатив їй середній заробіток за весь час затримки фактичного розрахунку, який проведено 27 травня 2024 року.
Згідно протоколу про адміністративні правопорушення дії ОСОБА_2 кваліфіковано за частиною першою статті 41 кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КупАП)
ІІ. Рух провадження
23 грудня 2024 року до Тисменицького районного суду Івано-Франківської області надійшов протокол про адміністративне правопорушення ОСОБА_2 вимог частини першої статті 41 кодексу України про адміністративні правопорушення та призначений до розгляду на 08 січня 2025 року.
08 січня 2025 року розгляд справи відкладено на 17 січня 2025 року за клопотанням адвоката Устинського А.В. в зв`язку із його зайнятістю в іншому процесі.
17 січня 2025 року розгляд справи відкладено на 04 лютого 2025 року для виклику свідка ОСОБА_3 за усним клопотанням адвоката Устинського А.В.
04 лютого 2025 року розгляд справи відкладено на 03 березня 2025 року в зв`язку із неявкою ОСОБА_3 в судове засідання.
03 березня 2025 року ОСОБА_3 в судове засідання не з`явилась.
ІІІ. Позиція особи, яка притягається до відповідальності
ОСОБА_2 в судове засідання не з`явився, пояснення по суті справи не надав.
Адвокат Устінський А.В., який діє в інтересах ОСОБА_2 на підставі ордера, надав клопотання про закриття провадження у справі, яке обгрунтовується наступним:
- ОСОБА_3 працювала на посаді начальника фінансового відділу Загвіздянської сільської ради, який є окремою юридичною особою, в зв`язку із чим до повноважень ОСОБА_2 не належить нарахування та виплата коштів посадовим особам цього відділу;
-Нарахування та виплата заробітної плати ОСОБА_3 належить до повноважень начальника цього відділу, якою спочатку була ОСОБА_3 , а після її звільнення
ОСОБА_4 . Докази, досліджені під час судового розгляду:
IV .1. Письмові докази:
Протокол про адміністративне правопорушення за статтею 41 кодексу України про адміністративні правопорушення:
Згідно із текстом протоколу, Голова Загвіздянської сільської ради Івано-Франківської області ОСОБА_2 в порушення вимог статей 116, 117 кодексу законів про працю України, статті 10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» після звільнення ОСОБА_3 11 квітня 2024 року з посади начальника фінансового відділу Загвіздянської сільської ради не нарахував та не виплатив їй середній заробіток за весь час затримки фактичного розрахунку, який проведено 27 травня 2024 року.
ОСОБА_2 отримано один примірник протоколу та надано пояснення, щ порушення сталось через те, що працівник фінансового відділу мала нарахувати і виплатити кошти самостійно.
Акт перевірки від 13 грудня 2024 року
Згідно із актом, перевірка проводилась в Загвіздянській сільській раді (код ЄДРПОУ 45296985). В ході перевірки встановлено порушення вимог статей 116,117 Кодексу законів про працю України, частини першої статті 10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», а саме ненарахування та невиплата ОСОБА_3 середнього заробітку за весь час затримки з дня звільнення ( 11 квітня 2024 року) по день фактичного розрахунку (27 травня 2024 року)
Розпорядження сільського голови Загвіздянської сільської ради Ружанського В. № 10/01-05 від 01 квітня 2024 року «Про звільнення ОСОБА_3 »
Згідно із текстом розпорядження, ОСОБА_3 звільнена з 11 квітня 2024 року з посади начальника фінансового відділу Загвіздянської сільської ради.
Платіжна інструкція № 7_4 від 27 травня 2024 року
Згідно із текстом інструкції, платником є фінансовий відділ Загвіздянської сільської ради (код ЄДРПОУ 43981655), а отримувачем ОСОБА_3 . Призначення платежу нарахування заробітної плати за 2-гу половину травня 2024 року.
Відповідь голови Загвіздянської сільської ради від 11 грудня 2024 року начальнику Південно-західного міжрегіонального управління державної служби з питань праці
Згідно із текстом відповіді, несвоєчасна виплата розрахункових здійснена, на думку ОСОБА_2 , з вини ОСОБА_3 а не його.
IV.2 Докази, долучені Адвокатом
Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно із якою фінансовий відділ Загвіздянської сільської ради зареєстрований як юридична особа та має ідентифікаційний номер НОМЕР_1 .
Рішення Загвіздянської сільської ради від 24 грудня 2020 «Про внесення змін до назви фінансового відділу і змін до положення про фінансовий відділ»
Положення про фінансовий відділ Загвіздянської сільської ради.
Згідно із текстом положення, фінансовий відділ є юридичною особою публічного права, який очолює начальник, до повноважень якого належить розпорядження коштами у межах кошторису фінансового відділу.
Розпорядження сільського голови Загвіздянської сільської ради Ружанського В. № 2/02-09 від 11 січня 2021 року «Про призначення на посаду начальника фінансового відділу»
Згідно із текстом розпорядження, ОСОБА_3 призначена з 12 січня 2021 року на посаду начальника фінансового відділу Загвіздянської сільської ради.
Заява ОСОБА_3 про звільнення із займаної посади з 11 квітня 2024 року
Заява ОСОБА_3 від 12 січня 2021 року, згідно із якою вона приступає до виконання обов`язків начальника фінансового відділу та залишає за собою право першого підпису фінансових та інших документів.
Довідка від 07 січня 2025 року, згідно із якою фактична кількість працівників фінансового відділу Загвіздянської сільської ради з 01 по 11 квітня 2024 року налічувала 2 людини, в тому числі ОСОБА_3 ( з правом першого підпису).
Довідка начальника фінансового відділу Загвіздянської сільської ради від 07 січня 2025 року, згідно і якою виплата заробітної плати працівникам фінансового відділу Загвіздянської сільської ради як окремої юридичної особи здійснюється з власних рахунків цього відділу
Розпорядження сільського голови Загвіздянської сільської ради Ружанського В. № 12/01-05 від 12 квітня 2024 року «Про призначення ОСОБА_5 на посаду начальника фінансового відділу»
Згідно із текстом розпорядження, ОСОБА_5 призначена з 12 квітня 2024 року на посаду начальника фінансового відділу Загвіздянської сільської ради.
Крім того, тричі розгляд справи відкладався для виклику свідка ОСОБА_3 за клопотанням Адвоката. Суд сприяв Адвокатові у виклиці свідка шляхом скерування повісток, однак ОСОБА_3 в судове засідання не з`явилась, Адвокатом не забезпечено явку до Суду цього свідка, який викликався саме за його клопотанням, в зв`язку із чим розгляд справи проведено за неявки цього свідка.
IV.Опис обставин, установлених під час розгляду справи та висновки суду
У відповідності до вимог статті 252 кодексу України про адміністративні правопорушення суддя оцінює докази у справі за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Частиною першою статті 251 кодексу України про адміністративні правопорушення обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів по адміністративні правопорушення, в даному випадку на посадових осіб Південно-західного міжрегіонального управління державної служби з питань праці.
За результатами дослідження доказів у справі у відповідності до вимог статті 252 кодексу України про адміністративні правопорушення, суддя приходить до висновку, що особою, уповноваженою на збирання доказів, не надані докази, які б свідчили поза розумним сумнівом, що ОСОБА_2 має повноваження щодо нарахування та виплати заробітної пати працівникам фінансового відділу Загвіздянської сільської ради, в зв`язку із чим в діях ОСОБА_2 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого частиною першою статті 41 КУпАП за обставин, викладених в протоколі.
Відповідно до частини першої статті 41 кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена відповідальність за порушення встановлених термінів виплати заробітної плати, виплату її не в повному обсязі, а також інші порушення вимог законодавства про працю
Таким чином, вказана норма є відсилочною та відповідальність за нею настає у випадку порушення вимог законодавства про працю.
Згідно із текстом протоколу, ОСОБА_2 допустив порушення вимог статей 116, 117 Кодексу законів про працю України, статті 10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».
Відповідно до частин першої та другої статті 10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» заробітна платавиплачується працівникуна умовах,визначених трудовимдоговором. Роботодавець повинен вживати всіх можливих заходів для забезпечення реалізації права працівників на своєчасне отримання заробітної плати.
Відповідно до статті 116 Кодексу законів про працю України при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник в день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред`явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок. Про суми, нараховані та виплачені працівникові при звільненні, із зазначенням окремо кожного виду виплати (основна та додаткова заробітна плата, заохочувальні та компенсаційні виплати, інші виплати, на які працівник має право згідно з умовами трудового договору і відповідно до законодавства, у тому числі при звільненні) роботодавець повинен письмово повідомити працівника в день їх виплати.
Відповідно до статті 117 Кодексу законів про працю України у разі невиплати з вини роботодавця належних звільненому працівникові сум у строки, визначеністаттею 116цього Кодексу, при відсутності спору про їх розмір підприємство, установа, організація повинні виплатити працівникові його середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку, але не більш як за шість місяців.
Відповідно до статті 21 Кодексу законів про працю України трудовим договором є угода між працівником і роботодавцем (роботодавцем - фізичною особою), за якою працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а роботодавець (роботодавець - фізична особа) зобов`язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
Таким чином, згідно вказаних норм права, відповідальним за своєчасне нарахування та виплату заробітної плати та інших платежів при звільненні є роботодавець.
Відповідно, в умовах цієї конкретної справи ОСОБА_2 може нести відповідальність за несвоєчасні нарахування та виплату середнього заробітку ОСОБА_3 виключно у випадку, якщо він є її роботодавцем.
Як встановлено в ході розгляду справи, ОСОБА_3 працювала на посаді начальника фінансового відділу Загвіздянської сільської ради.
Загвіздянська сільська рада, яку очолює ОСОБА_2 та фінансовий відділ Загвіздянської сільської ради, в якій працювала ОСОБА_3 є окремими юридичними особами
Фінансовий відділ Загвіздянської сільської ради є самостійною юридичною особою публічного права, що підтверджується витягом з ЄДРПОУ, а також положенням про фінансовий відділу, начальник якого самостійно розпоряджається коштами в межах кошторису фінансового відділу.
Таким чином, нарахування та виплата заробітної плати працівникам фінансового відділу Загвіздянської сільської ради належить до компетенції начальника цього відділу.
Посадовою особою, уповноваженою на збирання доказів, не надано до Суду доказів, що ОСОБА_2 є керівником фінансового відділу Загвіздянської сільської ради та має повноваження щодо розпорядження коштами цього відділу.
Таким чином, хоча ОСОБА_2 і підписані розпорядження про призначення ОСОБА_3 на посаду, до його компетенції не відноситься нарахування та виплата заробітної плати працівникам фінансового відділу Загвіздянської сільської ради, в зв`язку із чим він не є суб`єктом правопорушення стосовно працівника цього відділу за обставин, викладених в протоколі про адміністративне правопорушення.
висновки суду щодо кваліфікації дій ОСОБА_2 ..
Таким чином, до суду не надані докази, які б свідчили поза розумним сумнівом, що ОСОБА_2 мав повноваження щодо нарахування та виплати заробітної пати працівникам фінансового відділу Загвіздянської сільської ради, в зв`язку із чим в діях ОСОБА_2 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого частиною першою статті 41 КУпАП, що є підставою для закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення за відсутністю складу адміністративного правопорушення на підставі пункту 1 частини першої статті 247 кодексу України про адміністративні правопорушення.
В зв`язку із викладеним, керуючись статтями 247, 283, 284 кодексу України про адміністративні правопорушення, -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження в справі про адміністративне правопорушення ОСОБА_2 вимог частини першої статті 41 кодексу України про адміністративні правопорушення закрити в зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Згідно статті 287 Кодексу про адміністративні правопорушення України постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, щодо якої її винесено до Івано-Франківського апеляційного суду через Тисменицький районний суд протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя Сергій КУЗЬМЕНКО
Суд | Тисменицький районний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2025 |
Оприлюднено | 20.03.2025 |
Номер документу | 125906539 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі охорони праці і здоров’я населення Порушення вимог законодавства про працю та про охорону праці |
Адмінправопорушення
Тисменицький районний суд Івано-Франківської області
КУЗЬМЕНКО С. В.
Адмінправопорушення
Тисменицький районний суд Івано-Франківської області
КУЗЬМЕНКО С. В.
Адмінправопорушення
Тисменицький районний суд Івано-Франківської області
КУЗЬМЕНКО С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні