Справа № 643/11463/24
Провадження № 2/643/736/25
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18.03.2025
18 березня 2025 року м. Харків
Московський районний суд м. Харкова у складі:
головуючого судді Сугачової О.О.,
розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовною заявою Управління соціального захисту населення адміністрації Салтівського району Харківської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення суми компенсаційної виплати «муніципальна няня»,
в с т а н о в и в:
Позивач Управліннясоціального захистунаселення адміністраціїСалтівського районуХарківської міськоїради звернулося до суду з позовною заявою до відповідачки ОСОБА_1 , якою просить стягнути з останньої на користь позивача виплату за компенсацію послуги «муніципальна няня» у розмірі 31161,20 грн, а також суму судового збору в розмірі 3028,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 30.11.2020 відповідачка ОСОБА_1 звернулася до Управління соціального захисту населення адміністрації Салтівського району Харківської міської ради із заявою про надання компенсації послуги «муніципальна няня». До заявипро наданнякомпенсації послуги«муніципальна няня» ОСОБА_1 додала копіюДоговору наданняпослуги здогляду задитиною дотрьох років«муніципальна няня»від 01.11.2020,укладеного між ОСОБА_1 та ФОП ОСОБА_2 відповідно доякого ФОП ОСОБА_2 зобов`язується надаватипослуги,за місцемпроживання заявниката йогодитини,а самеза адресою: АДРЕСА_1 ,обсягом небільше ніж10годин намісяць.Строк укладеногоДоговору з01.11.2020до 17.07.2021.Розпорядженням на виплату компенсації послуги «муніципальна няня» від 08.12.2020 ОСОБА_1 призначено компенсацію послуги «муніципальна няня» на термін з 01.11.2020 то 01.12.2020 у розмірі 3 558,00 грн. Розпорядженням на виплату компенсації послуги «муніципальна няня» від 01.03.2021 призначено компенсацію послуги «муніципальна няня» на термін з 01.12.2020 по 01.01.2021 у розмірі 3 558,00 грн. Розпорядженням на виплату компенсації послуги «муніципальна няня» від 20.05.2021 призначено компенсацію послуги «муніципальна няня» на термін з 01.01.2021 по 01.02.2021, з 01.02.2021 по 01.03.2021, з 01.03.2021 по 01.04.2021, з 01.04.2021 по 01.05.2021 у розмірі 3 558,00 грн. Відповідачкою ОСОБА_1 було надано до Управління повідомлення від 31.05.2021 про розірвання Договору надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» з ФОП ОСОБА_2 та новий Договір надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» від 01.06.2021, укладений між ОСОБА_1 та ФОП ОСОБА_3 . Строк укладеного договору з 01.06.2021 до 23.02.2023. Розпорядженням на виплату компенсації послуги «муніципальна няня» від 04.06.2021 призначено компенсацію послуги «муніципальна няня» на термін з 01.05.2021 по 01.06.2021 у розмірі 3 558,00 грн. Рішенням про призначення компенсаційної послуги «муніципальна няня» від 14.07.2021 призначено компенсацію послуги «муніципальна няня» з 01.06.2021 по 16.07.2021 у розмірі 3 558,00 грн, з 17.07.2021 по 22.02.2023 у розмірі 1 779,00 грн. 11.10.2021 за допомогою підсистеми «Електронна соціальна послуга відшкодування «вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» Управлінням було виявлено, що ФОП ОСОБА_2 та ФОП ОСОБА_3 надавали послуги за більш ніж за трьома дітьми одночасно, що є порушенням п. 17 «Порядку відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України № 68 від 30.01.2019. Управлінням 11.10.2021 було прийнято рішення про відмову ОСОБА_1 у призначенні компенсації послуги «муніципальна няня» відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 68 від 30.01.2019, оскільки муніципальна няня здійснює догляд, як ФОП більше ніж за трьома дітьми (переплата за період з 01.01.2021 по 31.05.2021 та з 01.11.2020 по 31.12.2020). 11.11.2021 Управлінням було прийнято рішення про відмову ОСОБА_1 у призначенні компенсації послуги «муніципальна няня» відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 68 від 30.01.2019, оскільки муніципальна няня здійснює догляд, як ФОП більше ніж за трьома дітьми (переплата за період з 01.06.2021 по 31.07.2021). Згідно довідки Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Харківської обласної державної адміністрації № 173 від 19.01.2022, переплата компенсації послуги «муніципальна няня» по особовому рахунку ОСОБА_1 за період з 01.11.2020 по 31.07.2021 склала 31161,20 грн. Відповідачці ОСОБА_1 було направленолист №172-01від 27.01.2022про необхідністьповернути надмірувиплачену компенсаціюпослуги «муніципальнаняня» усумі 31161,20грн нарахунок Управління,який булоотримано відповідачкою ОСОБА_1 07.02.2022.Однак дотеперішнього часусума переплатидо Управліннявідповідачкою неповернута.У зв`язку з викладеним вище, позивач просить стягнути з відповідачки виплачену компенсацію за послугу «муніципальна няня» у розмірі 31161,20 грн.
Судом визначено вказану справу розглядати у порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення (виклику) сторін, у відповідності до вимог ст. 274 Цивільного процесуального кодексу України.
З боку відповідачки відзив на позовну заяву до суду не надходив.
Відповідно до змісту ч. 5ст. 279 Цивільного процесуального кодексу України,суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Відповідно до правил ч. 8 ст. 178 Цивільного процесуального кодексу України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений законом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Зважаючи на те, що справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, відповідно до ч. 2ст. 247 Цивільного процесуального кодексу України,фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Заяви, клопотання, інші процесуальні дії у справі (забезпечення доказів, вжиття заходів забезпечення позову, зупинення і поновлення провадження, тощо) не застосовувалися.
Суд, вивчивши доводи позовної заяви, дослідивши матеріали справи та надані докази, дійшов до такого.
Судом на підставі наданих матеріаліввстановлено, що 30.11.2020 відповідачка ОСОБА_1 звернулася до Управління соціального захисту населення адміністрації Салтівського району Харківської міської ради із заявою про надання компенсації послуги «муніципальна няня». (а.с.10).
Відповідно до Порядку відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2019 № 68 (далі - Порядок) компенсація послуги «муніципальна няня» надається отримувачам послуги «муніципальна няня» за умови зайнятості кожного з батьків, опікунів дитини відповідно до Закону України «Про зайнятість населення».
Право на отримання компенсації послуги «муніципальна няня» мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які є батьками, опікунами дитини до трьох років і на законних підставах проживають на території України та уклали Договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років з муніципальною нянею.
До заяви було надано копію Договору надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», укладеного 01.11.2020 між ОСОБА_1 та ФОП ОСОБА_2 , відповідно доякого ФОП ОСОБА_2 зобов`язується надаватипослуги,за місцемпроживання заявниката йогодитини,а самеза адресою: АДРЕСА_1 ,обсягом небільше ніж10годин намісяць.Строк укладеногоДоговору з01.11.2020до 17.07.2021.(а.с. 7 зворотна сторона аркуша-8).
Розпорядженням на виплату компенсації послуги «муніципальна няня» від 08.12.2020 ОСОБА_1 призначено компенсацію послуги «муніципальна няня» на термін з 01.11.2020 то 01.12.2020 у розмірі 3 558,00 грн. (а.с.11).
Розпорядженням на виплату компенсації послуги «муніципальна няня» від 01.03.2021 призначено компенсацію послуги «муніципальна няня» на термін з 01.11.2020 по 01.12.2020 та з 01.12.2020 по 01.01.2021 у розмірі 3 558,00 грн. (а.с.12 зворотна сторона аркуша).
Розпорядженням на виплату компенсації послуги «муніципальна няня» від 20.05.2021 призначено компенсацію послуги «муніципальна няня» на термін з 01.01.2021 по 01.02.2021, з 01.02.2021 по 01.03.2021, з 01.03.2021 по 01.04.2021, з 01.04.2021 по 01.05.2021 у розмірі 3 558,00 грн. (а.с.16).
30.06.2021 відповідачкою ОСОБА_1 було надано до Управління письмову заяву про розірвання з 31.05.2021 Договору надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» з ФОП ОСОБА_2 та новий Договір надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» від 01.06.2021, укладений між ОСОБА_1 та ФОП ОСОБА_3 . Строк укладеного договору з 01.06.2021 до 23.02.2023. (а.с.18-20).
Розпорядженням на виплату компенсації послуги «муніципальна няня» від 04.06.2021 призначено компенсацію послуги «муніципальна няня» на термін з 01.05.2021 по 01.06.2021 у розмірі 3 558,00 грн. (а.с.17 зворотна сторона аркуша).
Рішенням про призначення компенсаційної послуги «муніципальна няня» від 14.07.2021 призначено компенсацію послуги «муніципальна няня» з 01.06.2021 по 16.07.2021 у розмірі 3 558,00 грн, з 17.07.2021 по 22.02.2023 у розмірі 1 779,00 грн. (а.с.20 зворотна сторона аркуша).
11.10.2021 за допомогою підсистеми «Електронна соціальна послуга відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» Управлінням було виявлено, що ФОП ОСОБА_2 та ФОП ОСОБА_3 надавали послуги за більш ніж трьома дітьми одночасно, що є порушенням п. 17 «Порядку відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України № 68 від 30.01.2019.
Рішенням Управління від 11.10.2021 відмовлено ОСОБА_1 у призначенні компенсації послуги «муніципальна няня» та терміни її надання. (а.с.24 зворотна сторона аркуша).
11.11.2021 Управлінням було прийнято рішення про відмову ОСОБА_1 у призначенні компенсації послуги «муніципальна няня» та терміни її надання. (а.с.27 зворотна сторона аркуша).
Згідно довідки Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Харківської обласної державної адміністрації № 173 від 19.01.2022, переплата компенсації послуги «муніципальна няня» по особовому рахунку ОСОБА_1 за період з 01.11.2020 по 31.07.2021 склала 31161,20 грн. (а.с.28 зворотна сторона аркуша).
Відповідачці ОСОБА_1 було направлено лист № 172-01 від 27.01.2022 про необхідність повернути надміру виплачену компенсацію послуги «муніципальна няня» у сумі 31 161,20 грн на рахунок Управління. (а.с.29).
Звертаючись до суду з позовною заявою про стягнення надміру виплаченої компенсації послуги «муніципальна няня» позивач посилається на те, що у зв`язку з порушенням ФОП ОСОБА_2 та ФОП ОСОБА_3 вимог Порядку відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 68 від 30.01.2019, відповідачці надміру були виплачені державні кошти за період з 01.11.2020 по 31.07.2021 у розмірі 31161,20 грн.
Механізм відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років визначено Порядком відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 68 від 30.01.2019.
У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
- послуга з догляду за дитиною до трьох років муніципальна няня (далі - послуга муніципальна няня) - послуга, що надається для підтримки батьків, опікунів дитини для забезпечення догляду за дитиною до трьох років;
- отримувач послуги муніципальна няня - батьки, опікуни дитини;
- муніципальна няня - будь-яка фізична особа - підприємець (КВЕД 97.00 та/або КВЕД 88.91) / юридична особа (КВЕД 78.20 та/або КВЕД 85.10), яка надає послугу з догляду за дітьми та з якою укладено договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років, крім державних і комунальних закладів дошкільної освіти, батьків та опікунів дитини.
Згідно з пунктом 3 Порядку № 68 відшкодування вартості послуги «муніципальна няня» є щомісячною адресною компенсаційною виплатою одному з батьків, опікуну дитини до трьох років (далі - компенсація послуги «муніципальна няня») за здійснення догляду за дитиною протягом місяця.
Призначення та виплата грошової компенсації здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві та м. Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - місцевий структурний підрозділ з питань соціального захисту населення).
Відповідно до пункту 4 Порядку № 68, компенсація послуги «муніципальна няня» виплачується отримувачу послуги муніципальна няня в розмірі прожиткового мінімуму на дітей віком до шести років, установленого на 1 січня відповідного року, за кожну дитину, яку доглядає муніципальна няня, але не більше від вартості послуги муніципальна няня, сплаченої отримувачем послуги «муніципальна няня».
Муніципальна няня, яка є фізичною особою - підприємцем (КВЕД 97.00 та/або КВЕД 88.91), може здійснювати догляд одночасно не більше ніж за трьома дітьми, за винятком догляду за дітьми з багатодітної сім`ї.
Як визначено пунктом 5 Порядку № 68, право на отримання компенсації послуги «муніципальна няня» мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які є батьками, опікунами дитини до трьох років і на законних підставах проживають на території України та уклали договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років (далі - договір) з муніципальною нянею.
Пунктом 7 Порядку № 68 обумовлено, що для отримання компенсації послуги муніципальна няня отримувач послуги муніципальна няня подає заяву та документи/відомості у паперовій або електронній формі, зазначені в пунктах 8 і 9 цього Порядку. До 1 січня 2021 року заява разом з документами, необхідними для отримання компенсації послуги муніципальна няня, приймається від отримувачів послуги муніципальна няня місцевими структурними підрозділами з питань соціального захисту населення.
Пункт 8 Порядку № 68 встановлює перелік документів, які подаються отримувачем послуги муніципальна няня у паперовій формі, а пункт 9 - перелік документів в електронній формі.
Згідно з пунктом 6 Порядку, договір укладається у письмовій формі між отримувачем послуги муніципальна няня та муніципальною нянею. У договорі має бути зазначено, зокрема, назву послуги, її обсяг з визначенням конкретних заходів, інформацію про дітей, за якими здійснюється догляд, та інформацію про особу, яка здійснює догляд за такими дітьми, умови та строк надання послуги, її вартість, періодичність оплати, відповідальність сторін, місце проживання отримувача послуги муніципальна няня, місце проживання муніципальної няні (для фізичних осіб - підприємців)/місцезнаходження муніципальної няні (для юридичних осіб).
Відповідно до пункту 12 Порядку № 68 компенсація послуги муніципальна няня призначається на строк здійснення догляду за дитиною до трьох років, визначений у договорі, укладеному між отримувачем послуги муніципальна няня та муніципальною нянею. Виплата компенсації послуги муніципальна няня здійснюється щомісяця на підставі поданих отримувачем послуги муніципальна няня документів, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні послуги муніципальна няня.
Пунктом 11 Порядку № 68 місцеві структурні підрозділи з питань соціального захисту населення: розглядають подані документи; перевіряють факт реєстрації фізичної особи - підприємця/юридичної особи, яка надає послугу з догляду за дітьми, з якою укладено договір на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; протягом десяти робочих днів з дати надходження документів приймають рішення про призначення/відмову в призначенні компенсації послуги муніципальна няня; протягом трьох робочих днів після прийняття рішення про призначення/відмову в призначенні компенсації послуги муніципальна няня письмово або в електронній формі інформують заявника послуги муніципальна няня про прийняте рішення. Заявнику послуги муніципальна няня може бути відмовлено у призначенні компенсації послуги муніципальна няня у разі подання неповного пакета документів, передбаченого пунктами 8 і 9 цього Порядку, відсутності інформації про муніципальну няню в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та/або викладення недостовірної інформації в договорі.
У разі подання неповного пакета документів, передбачених пунктами 8 і 9 цього Порядку, заявник послуги муніципальна няня має право протягом п`яти робочих днів з дня подання заяви про призначення компенсації послуги муніципальна няня, але не пізніше дня прийняття рішення місцевим структурним підрозділом з питань соціального захисту населення про призначення/відмову в призначенні компенсації послуги муніципальна няня подати/надіслати документи, яких не вистачає. Місцевий структурний підрозділ з питань соціального захисту населення в письмовій або електронній формі інформує заявника послуги муніципальна няня про подання неповного пакета документів.
Пунктом 17 Порядку № 68 визначено, що виплата раніше призначеної компенсації послуги муніципальна няня припиняється, якщо отримувачем послуги муніципальна няня було приховано або навмисно подано недостовірні відомості про здійснення догляду за дитиною до трьох років, які вплинули на призначення компенсації послуги «муніципальна няня», з підстав, визначених абзацами сьомим дев`ятим пункту 11 цього Порядку, внаслідок чого було надміру виплачено кошти, - з місяця, в якому виявлено порушення.
У разі одержання надміру виплачених коштів під час виплати компенсації послуги муніципальна няня отримувач послуги муніципальна няня повинен відшкодувати місцевому структурному підрозділу з питань соціального захисту населення ці кошти за весь період з моменту, коли він не мав права на їх одержання (абзац 2 пункту 17 Порядку № 68).
Отже, з аналізу вказаного Порядку вбачається, що на отримувача послуги «муніципальна няня» покладено обов`язок подання документів у відповідності до п.п. 8,9 і відповідно визначено наслідки для отримувача послуги «муніципальна няня» за надання недостовірної інформації зазначеної у вказаних документах, що визначені п. 17, тобто приховання або навмисне подання недостовірних відомостей про здійснення догляду за дитиною до трьох років, які вплинули на призначення компенсації послуги «муніципальна няня» стосується виключно інформації, яка міститься в документах перелік яких визначений пунктами 8,9.
Як вбачається зі змісту Договору надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», укладеного 01.11.2020 між ОСОБА_1 та ФОП ОСОБА_2 , виконавець зобов`язується надавати послуги за місцем проживання замовника та його дитини, за адресою: АДРЕСА_1 . (а.с.7 зворотна сторона аркуша,8).
Таким чином, няня ФОП ОСОБА_2 , яка діяла на підставі Договору надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» від 01.11.2020, за адресою: АДРЕСА_1 , здійснювала догляд за однією дитиною.
Також, як вбачається зі змісту Договору надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», укладеного 01.06.2021 між ОСОБА_1 та ФОП ОСОБА_3 , виконавець зобов`язується надавати послуги за місцем проживання замовника та його дитини, за адресою: АДРЕСА_1 . (а.с.18-19).
Таким чином, няня ФОП ОСОБА_3 , яка діяла на підставі Договору надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» від 01.06.2021, за адресою: АДРЕСА_1 , здійснювала догляд за однією дитиною.
Абзацом 4 пункту 4 Порядку передбачено, що муніципальна няня, яка є фізичною особою - підприємцем (КВЕД 97.00 та/або КВЕД 88.91), може забезпечувати здійснення догляду одночасно не більше ніж за трьома дітьми з різних сімей за адресою, визначеною муніципальною нянею.
Тобто, пункт 4 Порядку не містить обмеження щодо кількості отримувачів послуги «муніципальна няня», з якими фізична особа-підприємець, яка надає цю послугу, може мати договірні відносини в один період та/або кількості договорів між муніципальною нянею та отримувачами цієї послуги, діючих одночасно.
Отже, обмеження, визначені пунктом 4 Порядку, встановлюють кількість дітей (не більше трьох), за якими муніципальною нянею здійснюється догляд одночасно за однією визначеною адресою. Практична доцільність такої редакції пункту 4 Порядку зводиться до необхідності розмежування функціоналу муніципальних нянь та закладів дошкільної освіти/дитячих закладів.
З огляду на те, що Порядком № 68 не покладено обов`язку на отримувача послуги «муніципальна няня» відстеження кількості дітей, яку доглядає одночасно муніципальна няня та надання відповідної інформації, суд дійшов висновку, що заявлені вимоги є такими, що не підлягають задоволенню.
Загальні підстави для виникнення зобов`язання у зв`язку з набуттям, збереженням майна без достатньої правової підстави визначені нормами глави 83 Цивільного кодексу України.
Згідно із ч. 1 ст. 1212 Цивільного кодексу України, особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.
Зі змісту цієї норми вбачається, що зобов`язання у зв`язку з безпідставним набуттям майна виникають за наявності трьох умов: набуття або зберігання майна; набуття або зберігання майна за рахунок іншої особи; відсутність правових підстав для такого набуття чи зберігання або припинення таких підстав згодом.
Згідно зі статтею 1215 Цивільного кодексу України, не підлягає поверненню безпідставно набуті: 1) заробітна плата і платежі, що прирівнюються до неї, пенсії, допомоги, стипендії, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, аліменти та інші грошові суми, надані фізичній особі як засіб до існування, якщо їх виплата проведена фізичною або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача; 2) інше майно, якщо це встановлено законом.
Отже, законодавцем передбачені два винятки із цього правила: по-перше, якщо виплата відповідних грошових сум є результатом рахункової помилки зі сторони особи, яка проводила таку виплату; по-друге, у разі недобросовісності зі сторони набувача виплати.
Зазначений правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду України від 02 липня 2014 року у справі № 6-91цс14 та у постанові Верховного Суду у складі Об`єднаної палати Касаційного цивільного суду від 06 лютого 2019 року у справі № 545/163/17 (провадження № 61-33727сво18).
При цьому правильність здійснених розрахунків, за якими була проведена виплата, а також добросовісність набувача презюмуються і відповідно тягар доказування наявності рахункової помилки та недобросовісності набувача покладається на платника відповідних грошових сум.
Наведене узгоджується із висновком, викладеним у постанові Великої Палати Верховного Суду від 16 січня 2019 року у справі № 753/15556/15-ц (провадження № 14-445цс18), постанові Верховного Суду від 06 березня 2019 року у справі № 607/4570/17-ц (провадження № 61-29030св18).
Враховуючи викладене вище, позивачем не наведено обов`язкових умов повернення надмірно нарахованих бюджетних коштів, не доведено навмисного подання відповідачкою недостовірних відомостей або їх приховування, що у свою чергу могло вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу та на визначення її розміру, а отже не доведена недобросовісність відповідачки, тому суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог із огляду на їх необґрунтованість та недоведеність.
Далі, згідно зістаттею 133 Цивільного процесуального кодексу України,судовий збір включено до складу судових витрат.
Згідно із платіжною інструкцією № 3537 від 15.10.2024, при пред`явленні позовної заяви до суду позивачем були понесені витрати по сплаті судового збору в розмірі 3028,00 грн. (а.с.38).
Питання про розподіл судових витрат суд вирішує відповідно до вимогст. 141 Цивільного процесуального кодексу України.
Відповідно до частини 1статті 141 Цивільного процесуального кодексу України,судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Зважаючи на результат вирішення спору та відмову у задоволенні позовних вимог, відповідно до ст. 141 Цивільного процесуального кодексу України, судові витрати слід залишити за позивачем.
На підставі викладеного вище, керуючись ст.ст. 4, 12, 76-81, 89, 133, 141, 258-259, 263-268, 274, 354 Цивільного процесуального кодексу України, суд
у х в а л и в:
Відмовити у задоволенні позовних вимог Управління соціального захисту населення адміністрації Салтівського району Харківської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення суми компенсаційної виплати «муніципальна няня».
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Харківського апеляційного суду через Московський районний суд м. Харкова, шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня оголошення рішення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя О.О. Сугачова
Суд | Московський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2025 |
Оприлюднено | 20.03.2025 |
Номер документу | 125911524 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про повернення безпідставно набутого майна (коштів) |
Цивільне
Московський районний суд м.Харкова
Сугачова О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні