Справа № 761/37266/24
Провадження № 3/761/79/2025
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 січня 2025 року місто Київ
Суддя Шевченківського районного суду міста Києва Чайка О.С., розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, що надійшли з Департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, керівника політичної партії «Майбутнє України» (код ЄДРПОУ 40651643), зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,
за статтею 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП),
установив:
Як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення № 50-33/223 від 10.09.2024 ОСОБА_1 , всупереч вимогам статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» не подав Звіти політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал і ІІ квартал 2024 року (далі - Звіт), чим вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачене ст. 212-21 КУпАП.
Відповідно до статті 17 Закону Національним агентством здійснено аналіз Звітів за І - IV квартали 2020 року, поданих політичною партією «МАЙБУТНЄ УКРАЇНИ» (далі - Партія, ідентифікаційний код 40651643) 28.06.2024 за вx. №№ 71107/0/07-24, 71109/0/07-24, 71111/0/07-24 та 71114/0/07-24.
За результатами аналізу Звітів Партії за 1 - IV квартали 2020 року, Національним агентством встановлено, що Звіти подано з недотриманням строку, встановленого положеннями пункту 6 розділу VI «Заключні положення» Закону.
Так, 26.12.2023 набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23.08.2023 № 3337-IX, який відновив звітування політичних партій та обов`язок Національного агентства перевіряти такі Звіти.
Політичні партії мали подати до Національного агентства Звіти за 2020 рік протягом 120 днів з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23.08.2023 № 3337-IX окремо за кожен квартал або Звіт за 2020 рік.
При цьому це стосується усіх політичних партій та не залежить від обраного варіанту подання Звіту (квартальний або річний).
Таким чином, останнім днем подання Звітів за І - IV квартал 2020 року або Звіту за 2020 рік відповідно до положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23.08.2023 № 3337 - IX є 25.04.2024.
Списки політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений Законом строк, розміщені на офіційному вебсайті Національного агентства за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/ponad-220-politychnyh-partiy-ne-podaly-zvity-do- nazk/.
На виконання вимог частини 20 статті 17 Закону, Партію було включено до переліку політичних партії, які не подали або несвоєчасно подали Звіти за І - IV квартали 2020 року або Звіти за 2020 рік.
Факт несвоєчасного подання Звітів Партії за І - IV квартали 2020 року до Національного агентства, а саме 28.06.2024, свідчить про порушення положень пункту 6 розділу VI «Заключні положення» Закону.
Виявлені порушення зафіксовано у Актах про проведення аналізу Звітів Партії за І - IV квартали 2020 року від 06.08.2024 та Висновках про результати аналізу Звітів Партії за І - IV квартали 2020 року від 06.08.2024 № 924, № 925, № 926 та № 927, затверджених наказом Національного агентства від 07.08.2024 № 229/24, які опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до вимог частини 14 статті 17 Закону.
Станом на дату підписання Звітів Партії за І - IV квартали 2020 року, повноваження ОСОБА_1 як керівника Партії підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 04.06.2024 за кодом НОМЕР_1.
Таким чином, ОСОБА_1 як посадова особа - керівник Партії, порушив порядок подання Звіту, а саме: порушення строків подання Звіту, чим вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 212-21 КУпАП.
Захисник ОСОБА_1 - адвокат Числовська І.В. подала до суду клопотання про закриття провадження у зв`язку з закінченням строку притягнення до адміністративної відповідальності.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до такого висновку.
Відповідно до вимог ст. ст. 245, 280 КУпАП завданням провадження в справі про адміністративне правопорушення є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин, вирішення її в точній відповідності з законом. При розгляді справи про адміністративне правопорушення в обов`язковому порядку має бути з`ясовано: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують чи обтяжують її відповідальність, тощо.
Згідно ст. 1 КУпАП завданням КУпАП є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституціїі законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.
Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Разом з тим, враховуючи вимоги ст. 38 КУпАП України, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше як протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення, тому, відповідно до п. 7 ст. 247 КУпАП справа підлягає закриттю у зв`язку із закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності.
Приписи ст. 247 КУпАП встановлюють обставини, що виключають провадження у справі про адміністративне правопорушення. Зокрема, відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП до підстав, за наявності яких провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, віднесено закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 цього Кодексу.
При вирішенні питання щодо закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи строків накладення адміністративного стягнення, визначених ст. 38 КУпАП, враховуються положення ст. 6 Конституції України, згідно з якою органи судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.
Як встановлено в судовому засіданні, правопорушення виявлено 10.05.2024 (https://nazk.gov.ua/uk/mayzhe-200-politychnyh-partiy-ne-vykonaly-vymogu-zakonu-schodo-zvituvannya-do-nazk/). Таким чином, на момент розгляду справи, закінчилися строки накладення адміністративного стягнення, визначені ч. 4 ст. 38 КУпАП.
Суд звертає увагу на те, що матеріали про адміністративне правопорушення надійшли до Шевченківського районного суду міста Києва лише 07.10.2024, після чого судом вжито всіх можливих заходів для належного судового розгляду.
Слід зазначити, що складання протоколу про адміністративне правопорушення є окремою процесуальною дією, що вчинена на підставі виявленого факту порушення. А факт виявлення порушення це окрема подія, що завжди передує складанню протоколу про адміністративне правопорушення. Відтак, моментом виявлення правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, на думку суду, є момент отримання уповноваженим органом інформації про таке правопорушення.
Судом встановлено, що адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП не має ознак триваючого, а тому провадження по справі відносно ОСОБА_1 підлягає закриттю у зв`язку із закінченням, визначеного ч. 4 ст. 38 КУпАП шестимісячного строку притягнення до адміністративної відповідальності.
Пункт 7 частини першої статті 247 КУпАП не містить положень про наявність у суду повноважень щодо встановлення обставин вчинення адміністративного правопорушення, наявності вини особи у його вчиненні у разі закриття провадження про адміністративні правопорушення.
Крім того, тлумачення абзацу першого статті 247 КУпАП свідчить про те, що встановлення зазначених у цій статті юридичних фактів є єдиною необхідною підставою для припинення будь-яких дій щодо притягнення особи до адміністративної відповідальності незалежно від встановлених будь-яких інших обставин, що підлягають з`ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення (ст. 280 КУпАП), в тому числі і вини особи у його вчиненні.
Таким чином, поєднання закриття справи з одночасним визнанням вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення є взаємовиключними рішеннями, і прийняття таких двох взаємовиключних рішень в одній постанові про закриття справи свідчить про порушення права людини на справедливий суд, передбаченого ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. За правилами ст. 284 КУпАП рішенням, що доводить вину особи, є постанова про накладення адміністративного стягнення або застосування заходів впливу, умовою якої є визначення вини.
Отже, наявність або відсутність вини встановлюється саме під час здійснення провадження у справі про адміністративне правопорушення, тому вина особи, що притягується до адміністративної відповідальності, не встановлюється у справах, у яких провадження закривається.
Керуючись ст.ст. 38, 401, 212-21, 247, 278, 280, 283, 284, 285, 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суддя
постановив:
Провадження по справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , закрити у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків накладення адміністративного стягнення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення. Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Шевченківський районний суд міста Києва.
Суддя Олена ЧАЙКА
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2025 |
Оприлюднено | 20.03.2025 |
Номер документу | 125919903 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд міста Києва
Чайка О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні