Постанова
від 13.03.2025 по справі 203/1158/25
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 203/1158/25

Провадження № 3/0203/658/2025

ПОСТАНОВА

іменем України

13.03.2025 року суддя Кіровського районного суду м. Дніпропетровська Єдаменко С.В., розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , громадянина України, керівника політичної партії «Пропозиція», мешкаючого за адресою: АДРЕСА_1 , який притягується за ст.212-21 КУпАП,

встановив:

19 лютого 2025 року до Кіровського районного суду м. Дніпропетровська надійшов протокол про адміністративне правопорушення № 50-33/655 від 21 січня 2025 року, відповідно до якого ОСОБА_1 , як керівник політичної партії «Пропозиція» подав звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії за ІV квартал 2022 року, в якому виявлено порушення, а саме звіт подано без звіту Миколаївської обласної організації політичної партії «Пропозиція» за ІV квартал 2022 року та у звіті, у розділі 1, відсутня інформація про майно, що знаходиться у користуванні партії за договорами з ТОВ «БУДІНВЕСТ-КАПІТАЛ» № 01-01/02/22 від 01.02.2022 та з ПП «ГЕЛІАР» № 18-01/22 від 31.12.2021. Виявлені порушення зафіксовано у висновку про результати перевірки Звіту за ІV квартал 2022 року від 22.07.2024 № 1188, затвердженому наказом НАЗК від 23.07.2024 № 211/24, який опубліковано на офіційному веб-сайті НАЗК. Такі дії ОСОБА_1 були кваліфіковані за ст.212-21 КУпАП.

У судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, від адвоката останнього до суду надійшли письмові пояснення в яких він просив закрити провадження у справі про адміністративне правопорушення.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

ОСОБА_1 є керівником політичної партії «Пропозиція», що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

26.12.2023 р. набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23.08.2023 № 3337-1X (далі - Закон № 3337-XI), який відновив звітування політичних партій та обов`язок Національного агентства перевіряти Звіти.

У частині 9 ст.17 Закону України «Про політичні партії в Україні» (далі Закон) визначено, що Політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.

ОСОБА_1 , як керівник політичної партії «Пропозиція», 26 квітня 2024 року, за місцем державної реєстрації партії, за адресою: м. Дніпро, вул. Старокозацька, 58, подав до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІV квартал 2022 року.

Відповідно до ст.17 Закону України «Про політичні партії в Україні» Національне агентство з питань запобігання корупції здійснило перевірку звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, поданого політичною партією «Пропозиція» (код ЄДРПОУ 39550414), за ІV квартал 2022 року до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

За результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у звіті політичної партії «Пропозиція», відомостям, що містяться у реєстрах, інших інформаційно-телекомунікаційних та довідкових системах, Національним агентством з питань запобігання корупції виявлено порушення, а саме звіт подано без звіту Миколаївської обласної організації політичної партії «Пропозиція» за ІV квартал 2022 року та у звіті, у розділі 1, відсутня інформація про майно, що знаходиться у користуванні партії за договорами з ТОВ «БУДІНВЕСТ-КАПІТАЛ» № 01-01/02/22 від 01.02.2022 та з ПП «ГЕЛІАР» № 18-01/22 від 31.12.2021.

Відповідно до п.6 розділу IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 № 507/36129 після підписання керівниками (уповноваженими особами) Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та є його невід`ємними частинами.

Під час формування Звітів політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).

Таким чином, керівнику (уповноваженій особі) Парта при формуванні Звітів надається можливість перевірки переліку місцевих організацій політичної партії, які, в установленому порядку набули статусу юридичної особи, та, за потреби, вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру про відсутні місцеві організації.

Тож, не відображення у Звіті Партії відомостей про місцеві організації Партії, які в установленому законом порядку набули статусу юридичної особи та подання звітів без відомостей про майно, доходи, втрати і зобов`язання фінансового характеру цих місцевих організацій, є порушенням ч.9 ст.17 Закону України від 19.12.2019 № 410-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції», підпункту 1 пункту 10 розділу II, абзацу другого пункту 1 розділу 111 Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства від 28.07.2016 № 2, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1 185/29315, що і було зафіксовано у висновку про результати аналізу Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «Пропозиція» за ІV квартал 2022 року від 22.07.2024 № 1188.

Згідно ст.212-21 КУпАП відповідальність настає у разі порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.

З урахуванням фактичних обставин справи слід дійти висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у порушенні встановленого порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, тобто у вчиненні правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП.

Однак, згідно вимог ст.247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин, зокрема, передбачених пунктом 7 цієї статті, а саме у випадку закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.38 КУпАП якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - шостій цієї статті.

Згідно ч.4 ст.38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтею 51 та статтями 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення. Відтак принципове значення для правильного вирішення даної справи має визначення точної дати (дня) виявлення зазначених правопорушень, так як саме від цього часу відраховується відповідний строк.

У законодавстві чітко не визначено, що є моментом виявлення правопорушення, тоді як судова практика послідовно пов`язує цей момент з днем виявлення правопорушення саме органом, який уповноважений на складання відповідного протоколу про адміністративне правопорушення, як початкового етапу процедури притягнення особи до адміністративної відповідальності. Днем виявлення правопорушення слід вважати день, коли до уповноваженого органу надійшли будь-які відомості про можливе вчинення адміністративного правопорушення.

Відповідно до постанови Верховного Суду від 28 лютого 2019 року (справа № 149/2498/17) колегія суддів зазначає, що початок перебігу строку накладення адміністративного стягнення слід пов`язувати з днем виявлення правопорушення саме органом, який уповноважений на складання відповідного протоколу про адміністративне правопорушення, як початкового етапу процедури притягнення особи до адміністративної відповідальності. Днем виявлення правопорушення слід також вважати і день, коли до уповноваженого органу надійшли будь-які відомості про можливе вчинення адміністративного правопорушення.

З матеріалів справи встановлено, що датою виявлення вчиненого ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП, є дата складання Висновку про результати перевірки Звіту Партії № 1188, а саме 22 липня 2024 року.

Відповідно до ст.7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Згідно з п.7 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за обставин закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

При цьому з правового аналізу вказаної норми вбачається, що її застосування можливе лише у випадку наявності вини особи у вчиненні правопорушення, адже у разі відсутності вини особи у вчиненні правопорушення провадження у справі підлягає припиненню на підставі п.1 ст.247 КУпАП через відсутність події і складу адміністративного правопорушення, відтак така обставина як закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків притягнення до адміністративної відповідальності, передбачених ст.38 КУпАП, не є реабілітуючою, тобто не є обставиною, яка спростовує факт наявності вини особи у вчиненні правопорушення.

З матеріалів справи вбачається, що строк накладення адміністративного стягнення, відповідно до ст.38 КУпАП, сплинув 22.01.2025 р., через шість місяців з моменту виявлення правопорушення, а саме, з 22.07.2024.

Таким чином, оскільки на момент розгляду справи суддею строк, передбачений ч.4 ст.38 КУпАП, закінчився, провадження у даній справі слід закрити на підставі п.7 ст.247 КУпАП.

При цьому, суд зауважує, що справа надійшла до суду 19 лютого 2025 року, а тому, суд був позбавлений можливості розглянути справу у визначений законом строк.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.38, 247, 283, 284 КУпАП, суддя -

постановив:

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , винуватим у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП.

Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ст.212-21 КУпАП, закрити на підставі п.7 ст.247 КУпАП, у зв`язку з закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст.38 КУпАП.

Постанова набирає чинності після закінчення строку на її оскарження.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Скарга на постанову подається до Дніпровського апеляційного суду через Кіровський районний суд м.Дніпропетровська.

Повний текст постанови складено 18.03.2025 р.

Суддя С.В. Єдаменко

СудКіровський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення13.03.2025
Оприлюднено20.03.2025
Номер документу125939428
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —203/1158/25

Постанова від 13.03.2025

Адмінправопорушення

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Єдаменко С. В.

Постанова від 13.03.2025

Адмінправопорушення

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Єдаменко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні