Дата документу 14.03.2025Справа № 554/4445/24 Провадження № 1-кс/554/3940/2025
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 березня 2025 року м. Полтава
Слідчий суддя Октябрського районного суду міста Полтави ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , захисника ОСОБА_6 , розглянувши матеріали клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого управління Головного управління Національної поліції в Полтавській області ОСОБА_4 про відсторонення від посади:
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Лубни Полтавської області, українця,громадянина України, з вищою освітою, одруженого, маючого на утриманні неповнолітнього сина, інваліда 2 групи, працюючого начальником виробничого відділення КЕВ м.Полтави, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,
який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст.425 КК України, по матеріалам досудового розслідування №42024172690000009, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.02.2024 року,-
В С Т А Н О В И В:
Слідчий звернувсядо судуіз клопотаннямпро відстороненнявід посади ОСОБА_5 ,в якомупросив відсторонитипідозрюваного ОСОБА_5 від займаної посади начальника виробничого відділення Квартирно-експлуатаційного відділу м.Полтава строком на 2 місяці.
В обгрунтування клопотання посилається на те, що у провадженні СУ ГУНП в Полтавській області знаходяться матеріли досудового розслідування за №42024172690000009 від 23.02.2024 року за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 4 ст.425 КК України.
Досудовим слідствомустановлено,що відповідно до п 1.1. Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 16.07.1997 року №300 Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України визначає: основи організації та ведення військового (корабельного) господарства; права та обов`язки посадових осіб військової частини, (корабля) та з`єднання, пов`язані з веденням військового (корабельного) господарства; порядок планування та здійснення контролю господарської діяльності; порядок організації матеріально-технічного, аеродромно-технічного, ветеринарного, торговельно-побутового, квартирно-експлуатаційного, фінансового та іншого забезпечення; порядок приймання і здачі посади та облікової документації особами, на яких покладено ведення військового (корабельного) господарства; порядок створення військового господарства при формуванні та порядок ліквідації його при розформуванні військової частини (з`єднання); порядок вирішення інших питань щодо організації та ведення військового (корабельного) господарства.
Відповідно до п 1.3. Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України застосовується для всіх військових частин, кораблів, установ, військово-навчальних закладів, організацій та з`єднань Збройних Сил України на мирний та воєнний час при розташуванні у місцях постійної дислокації.
Відповідно до п 2.3. Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України командир військової частини (з`єднання) організовує військове (корабельне) господарство та керує ним. Керівництво він здійснює особисто, через штаб, своїх заступників, начальників родів військ та служб.
Відповідно до п 2.4. Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України організація та ведення військового (корабельного) господарства (господарська діяльність) включає:
-планування та організацію роботи служб, підрозділів та об`єктів господарського, технічного і медичного призначення, а також безперервне управління та здійснення контролю за цією роботою.
Відповідно до п. 2.10. Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України найважливішими завданнями командирів, начальників та усього особового складу військових частин та з`єднань є: постійний розвиток військового (корабельного) господарства, впровадження наукової організації праці при його веденні, постійне поліпшення матеріально-побутових умов та задоволення культурних потреб військовослужбовців, ощадливі та економні витрати матеріальних засобів і коштів, уміле й ефективне використання техніки при виконанні господарських заходів.
Відповідно до п. 3.1.1. Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України посадові особи військової частини і з`єднання, що здійснюють організацію та ведення військового (корабельного) господарства, відповідають за це господарство та виконують свої обов`язки згідно з вимогами Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України та цього Положення.
Відповідно до п. 3.1.1. Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України командир військової частини (з`єднання) несе особисту відповідальність за організацію матеріального, медичного, ветеринарного, технічного, аеродромно-технічного, торговельно-побутового, квартирно-експлуатаційного та фінансового забезпечення; за забезпечення частини (з`єднання) матеріальними засобами і коштами та організацію їх перевезення, законність та доцільність їх витрачання;
Командир військової частини (з`єднання), яка має права юридичної особи, у межах своїх повноважень та виділених коштів має право укладати господарські угоди або договори та несе повну відповідальність за обґрунтоване і правомірне витрачання (використання) коштів на пов`язану з цими угодами діяльність. Він забезпечує обов`язкове попереднє письмове погодження проектів майбутніх господарських угод (договорів) з начальником фінансової служби та юрисконсультом військової частини (з`єднання). За відсутності згаданих спеціалістів у військовій частині (з`єднанні) проекти угод (договорів) погоджуються з відповідним спеціалістом вищого військового органу.
Разом з цим, відповідно до положення Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтави, затвердженого наказом командувача Сил логістики Збройних Сил України (далі положення), визначено:
п. 1. Квартирно-експлуатаційний відділ міста Полтава (далі КЕВ м. Полтава) є державною установою, яка створена з метою організації виконання завдань з питань інженерно-інфраструктурного (квартирно-експлуатаційного) забезпечення військових частин, закладів, установ та організації (військових частин) Збройних Сил України у Полтавській області (зона відповідальності.)
КЕВ м. Полтава підпорядковується Командувачу Сил логістики Збройних Сил України.
п. 1.3 Основними завданнями КЕВ м. Полтава є:
забезпечення військових частин фондами військового містечка та земельними ділянками;
утримання і експлуатація фондів військових містечок, які перебувають в користуванні військових частин та забезпечення цих фондів комунальними послугами та енергоносіями;
відновлення казармено-житлового фонду, комунальних споруд та інженерних мереж;
забезпечення військових частин квартирним майном;
ведення обліку військовослужбовців та осіб звільнених з військової служби в запас або відставку та членів їх сімей які потребують поліпшення житлових умов;
організація забезпечення військовослужбовців та осіб звільнених з військової служби в запас або відставку та членів їх сімей житловими приміщеннями та виплати компенсації за належне для отримання житлові приміщення.
п. 5 КЕВ м. Полтава для здійснення визначених повноважень та виконання завдань має право:
проводити контроль за виробничою і господарською діяльністю квартирно-експлуатаційних служб військових частин і установ дислокованих у зоні її відповідальності, правильною технічною експлуатацією і ремонтом казармено-житлового фонду, комунальних споруд і інженерних мереж та іншого військового майна номенклатури квартирно-експлуатаційної служби;
надавати послуги та проводити відпуск матеріальних цінностей квартирного призначення військовим частинам, установам та іншим юридичним або фізичним особам;
укладати договори, набувати майнові т немайнові права, нести обов`язки, бути позивачем і відповідачем в суді;
уповноважувати посадових (службових) осіб КЕВ м. Полтава діяти від імені КЕВ м. Полтава відповідно до цього положення та довіреності.
п. 6 КЕВ м. Полтава у процесі виконання покладених на нього завдань в межах повноважень взаємодіє з структурними підрозділами Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, структурними підрозділами Командування Сил логістики Збройних Сил України, органами державної влади та місцевого самоврядування, громадськими об`єднаннями, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності.
п. 7 КЕВ м. Полтава очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади у порядку, встановленому чинним законодавством.
Начальник КЕВ м. Полтава підпорядковується безпосередньо командувачу Сил логістики Збройних Сил України і є прямим начальником військовослужбовцям та працівникам КЕВ. Для організації повсякденної діяльності та контролю покладених завдань начальник КЕВ м. Полтава підпорядковується начальнику ІНФОРМАЦІЯ_2 .
п.9 Начальник КЕВ м. Полтава відповідає за:
своєчасне, повне та якісне інженерно-інфраструктурне (квартирно-експлуатаційне)
забезпечення військових частин, дислокованих у зоні відповідальності КЕВ м. Полтава та виконання покладених на КЕВ м. Полтава завдань;
фінансове планування потреб інженерно-інфраструктурного (квартирно-експлуатаційного) забезпечення військових частин і ефективне використання бюджетних коштів;
забезпечення військових частин квартирним майном.
п.10 Начальник КЕВ м. Полтава в межах своїх повноважень видає накази, розпорядження, доручення, організовує і контролює їх виконання та здійснює інші заходи, спрямовані на виконання КЕВ м. Полтава покладених на нього завдань і функцій.
09.12.2021 року ОСОБА_5 призначено на посаду начальника Квартирно-експлуатаційний відділ міста Полтава та з цього дня ОСОБА_5 прийняв посаду та приступив до виконання службових обов`язків.
ОСОБА_5 , будучи начальником Квартирно-експлуатаційний відділ міста Полтава, достовірно знав та усвідомлював, що повинен неухильно дотримуватись вимог ст. ст. 65, 68 Конституції України, ст. 17 Закону України «Про оборону України», ст. ст. 1, 2, 24 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», ст. ст. 11, 16, 49 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, затвердженого Законом України від 24.03.1999 № 548-XIV, ст. 4 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України, затвердженого Законом України від 24.03.1999 № 551-XIV, які зобов`язують його: свято і непорушно додержуватися Конституції та законів України, Військової присяги, неухильно виконувати вимоги військових статутів, накази командирів, захищати суверенітет і територіальну цілісність України, забезпечувати її економічну та інформаційну безпеку, віддано служити українському народу, сумлінно, чесно та зразково виконувати військовий обов`язок, дорожити честю і гідністю військовослужбовця, не допускати негідних вчинків.
Положеннями Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, затвердженого Законом України від 24.03.1999 № 548-XIV, передбачено: ст. 58 Командир (начальник) є єдиноначальником і особисто відповідає перед державою за бойову та мобілізаційну готовність довіреної йому військової частини, корабля (підрозділу) за забезпечення охорони державної таємниці; за бойову підготовку, виховання, військову дисципліну, морально-психологічний стан, збереження життя і зміцнення здоров`я особового складу; за внутрішній порядок, стан і збереження озброєння, боєприпасів, бойової та іншої техніки, пального і матеріальних засобів; за всебічне забезпечення військової частини, корабля (підрозділу); за додержання принципів соціальної справедливості. Командир (начальник) відповідно до посади, яку він займає, повинен діяти самостійно і вимагати від підлеглих виконання вимогКонституції України, законів України, статутів Збройних Сил України та інших нормативно-правових актів; ст. 66 Командир бригади (полку, корабля 1 і 2 рангу, окремого батальйону) в мирний і воєнний час відповідає за бойову та мобілізаційну готовність, укомплектованість особовим складом, успішне виконання бригадою (полком, кораблем 1 і 2 рангу, окремим батальйоном) бойових завдань; бойову підготовку, виховання, військову дисципліну, морально-психологічний стан, збереження життя і зміцнення здоров`я особового складу; внутрішній порядок; стан і збереження зброї, боєприпасів, бойової та іншої техніки, пального та інших матеріальних засобів; стан фінансового господарства; всебічне забезпечення бригади, стан пожежної та екологічної безпеки; ст. 67 Командир бригади зобов`язаний: керувати бойовою підготовкою і вихованням особового складу; керувати розробленням і виконанням планів бойової та мобілізаційної готовності і бойової підготовки, особисто розробляти план раптової перевірки бойової готовності; керувати добором кандидатів для зарахування на військову службу за контрактом, а також розподілом за підрозділами поповнення, яке прибуло до бригади, вручення йому озброєння і техніки, приводити нове поповнення до Військової присяги згідно здодатками 1,4і5до цього Статуту; особисто керувати кадровою роботою, затверджувати кандидатів на вищі посади та для вступу до військових навчальних закладів; щоденно видавати письмові накази по стройовій частині, а у разі потреби - з питань бойової підготовки, окремо по тилу, технічній частині та службі ракетно-артилерійського озброєння; керувати фінансовою діяльністю бригади, розпоряджатися згідно із законодавством коштами, забезпечувати ощадливе витрачання коштів у суворій відповідності із затвердженим кошторисом; організувати бухгалтерський облік військового майна (у тому числі непорушного запасу) та знати вартість утримання військової частини; вживати заходів до відшкодування матеріальних збитків, заподіяних військовій частині; організовувати та здійснювати заходи, спрямовані на захист особового складу, озброєння, бойової та іншої техніки, матеріальних засобів від зброї масового ураження, звичайних засобів ураження.
Відповідно до функціональних обов`язків начальника Квартирно-експлуатаційний відділ міста Полтава ОСОБА_5 , встановлено, що начальник здійснює керівництво КЕВ м. Полтава, організовує та контролює його повсякденну діяльність; організовує інженерно-інфраструктурне (квартирно-експлуатаційне) забезпечення військових частин; представляє КЕВ м. Полтава як юридичну особу в цивільно-правових відносинах; представляє КЕВ м. Полтава у відносинах з іншими органами, підприємствами, установами і організаціями в Україні; організовує роботу КЕВ м. Полтава щодо забезпечення військових частин квартирним майном; організовує оцінку корупційних ризиків у діяльності КЕВ м. Полтава та здійснює відповідні антикорупційні заходи; укладає договори відповідно до чинного законодавства України; виконує інші завдання необхідні для досягнення мети інженерно-інфраструктурного (квартирно-експлуатаційного) забезпечення, в межах відповідальності КЕВ м. Полтава.
У примітці до ст. 364 КК України зазначається, що службовими особами у статтях 364, 368, 368-5, 369 цього Кодексу є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.
Таким чином, ОСОБА_5 , згідно примітки 1 до ст. 364 КК України, є службовою особою, яка постійно обіймає посаду в установі, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій.
Так, з метою термінового забезпечення новостворених органів управління та військових частин (підрозділів) квартирним майном, на підставі листів за підписом начальника Центрального управління інженерно-інфраструктурного забезпечення Командування Сил логістики Збройних Сил України №370/2/2269 від 12.04.2023 року, № 370/2/3079 від 11.05.2023 року та № 370/2/3400 від 23.05.2023 року ОСОБА_5 було зобов`язано відповідно до Правил організації фінансового забезпечення військових частин, установ, організацій Збройних Сил України та Державної спеціальної служби транспорту, затверджених наказом Міністерства оборони України від 22.05.2017 № 280 (у редакції наказу Міністерства оборони України від 22.04.2021 № 104) невідкладно провести маркетинговий (ціновий моніторинг) цін ринку товарів щодо закупівлі квартирного майна (ліжок), за результатами моніторингу цін надати до ІНФОРМАЦІЯ_2 детальні розрахунки, які обґрунтовують показники видатків та заявку на бюджетні асигнування для закупівлі армійських ліжок та в подальшому організувати цільове та ефективне використання виділеного фінансового ресурсу.
В подальшому, з метою освоєння бюджетних коштів, без проведення процедури публічних торгів, керуючись постановою КМУ від 12.10.2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» між Квартирно-експлуатаційний відділ міста Полтава в особі Начальника ОСОБА_5 з однієї сторони та ТОВ «КМГ ГРУП» в особі директора ОСОБА_7 з іншої сторони, 14.04.2023 року укладено Договір № 134 про закупівлю Товарів, робіт або послуг (за кошти Державного бюджету України) про закупівлю 1000 ліжок армійських 2-х ярусних згідно ТУ.
Відповідно вказаним договором передбачено, що Постачальник зобов`язується у 2023 році поставити Замовникові, меблі та при способи різні (Ліжко армійське 2-х ярусне згідно ТУ) ДК 021:2015 39150000-8 (далі- Товар), а Замовник забезпечити приймання та оплату Товару виключно в кількості та за цінами згідно положень Договору.
Договором передбачено:
п.1.2. ціна Товару, його кількість, асортимент визначаються в Специфікації (Додаток № 1), технічні та якісні характеристики, конструктивні, технологічні, експлуатаційні та інші вимоги до Товару в Технічних вимогах (Додаток 2), строки (терміни) виконання Договору;
п. 3.2. ціна цього договору залишається незмінною до повного виконання Сторонами зобов`язань за Договором, крім випадків зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків та відповідного зменшення сторонами ціни Договору;
п. 3.3 вартість тари, упаковки, витрати пов`язані з перевезенням Товару на склад представника Замовника, з її прийманням включено до загальної вартості Товару;
п. 4.1 розрахунки за фактично поставлений Товар проводиться протягом 5 банківських днів (за умов надходження бюджетних коштів на рахунок Міністерства оборони України за даним кодом видатків) з дати надання Постачальником Замовнику належним чином оформленого Рахунку-фактури на відвантажений Товар, підписаний керівником та головним бухгалтером підприємства (якщо посада головного бухгалтера не передбачена штатним розписом, то про це зазначається в Рахунку-фактурі);
п. 5.1.строк поставки Товару визначається Специфікацією, що є невід`ємною частиною цього Договору (Додаток № 1);
п. 5.2. доставка товару здійснюється власними силами Замовника. Місце прийому Товару є склад Продавця, м. Київ, вул. Бориспільська, 19 з обов`язковим дотриманням передбачених нею вимог до асортименту, кількості у межах строку дії договору, визначених у п. 11.1;
п. 5.6. датою виконання зобов`язання по постачанню Продукції є дата підписання представником Замовника Актів приймання-передачі.
п. 11.1 цей Договір набирає чинності з дати його підписання Сторонами і діє до 31.12.2023 року.
Невід`ємною частиною цього Договору є:
п. 13.1 Додаток № 1. Специфікація
п.13.2 Додаток № 2. Технічні вимоги (характеристики) до виробу та ескіз на 1 арк.
За результатами укладання вказаного договору № 134 про закупівлю представниками Замовника та Постачальника було передано та отримано на підставі акту приймання-передачі основних засобів № 766 від 2004.2023 та видаткової накладної № 4 від 14.04.2023 ліжка армійські 2-х ярусні згідно ТУ в загальній кількості 1000 штук.
В подальшому на підставі платіжного доручення № 393 від 18.04.2023 року платником КЕВ міста Полтави з розрахункового рахунку НОМЕР_1 на рахунок отримувача ТОВ «КМГ ГРУП» НОМЕР_2 були перераховані кошти в сумі 5600000 грн.
Однак, згідно висновку судової економічної експертизи № 12/5 від 27.12.2024 року встановлено, що завдання матеріальної шкоди (збитків) Державному бюджету в особі Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 08377170) внаслідок закупівлі у ТОВ «КМГ ГРУП» (код ЄДРПОУ 45088572) товару (ліжок армійських 2-х ярусних згідно ТУ) з Договором про закупівлю товарів, робіт, послуг (за кошти Державного бюджету України) від 14.04.2023 року № 134, з урахуванням їх ринкової вартості, визначеної у висновку експерта від 12.11.2024 № 326/6, складеного за результатами проведення судової товарознавчої експертизи, документально підтверджується в розмірі 1700000 грн.
Таким чином, ОСОБА_5 , неналежно виконуючи свої посадові обов`язки начальника Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава, через несумліннеставлення доних,неналежно вчинив діїв межахслужбових обов`язків,як тоговимагають інтересислужби,не передбачаючи,що врезультаті йогоповедінки можебути завданошкоду,хоча повиненбув іміг цепередбачити,а саменевживзаходів щодопошуку альтернативнихпостачальників ліжокармійських 2-хярусних,не забезпечиввжиття реальнихзаходів звивчення середньоринкових цінта визначенняочікуваної вартостіна ліжката незабезпечив проведенняналежного моніторингуринку цін під час укладення прямого договору № 134 від 14.04.2023 року про закупівлю ліжокз ТОВ«КМГ ГРУП»за цінами, які не відповідають ринковим і є завищеними в результаті чого було спричинено матеріальної шкоди Державному бюджету в особі Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава Міністерства оборони України на суму 1700000 грн.
Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у недбалому ставленні військової службової особи до військової служби, що спричинило тяжкі наслідки та вчинене в умовах воєнного стану, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 425 КК України.
Окрім цього, 15.05.2023 року з метою освоєння бюджетних коштів, без проведення процедури публічних торгів, керуючись постановою КМУ від 12.10.2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» між Квартирно-експлуатаційний відділ міста Полтава в особі Начальника ОСОБА_5 з однієї сторони та ТОВ «КМГ ГРУП» в особі директора ОСОБА_7 з іншої сторони укладено Договір № 186 про закупівлю Товарів, робіт або послуг (за кошти Державного бюджету України) про закупівлю 1000 ліжок армійських 2-х ярусних згідно ТУ.
Відповідно вказаним договором передбачено, що Постачальник зобов`язується у 2023 році поставити Замовникові, меблі та при способи різні (Ліжко армійське 2-х ярусне згідно ТУ) ДК 021:2015 39150000-8 (далі- Товар), а Замовник забезпечити приймання та оплату Товару виключно в кількості та за цінами згідно положень Договору.
Договором передбачено:
п.1.2. ціна Товару, його кількість, асортимент визначаються в Специфікації (Додаток № 1), технічні та якісні характеристики, конструктивні, технологічні, експлуатаційні та інші вимоги до Товару в Технічних вимогах (Додаток 2), строки (терміни) виконання Договору;
п. 3.2. ціна цього договору залишається незмінною до повного виконання Сторонами зобов`язань за Договором, крім випадків зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків та відповідного зменшення сторонами ціни Договору;
п. 3.3 вартість тари, упаковки, витрати пов`язані з перевезенням Товару на склад представника Замовника, з її прийманням включено до загальної вартості Товару;
п. 4.1 розрахунки за фактично поставлений Товар проводиться протягом 5 банківських днів (за умов надходження бюджетних коштів на рахунок Міністерства оборони України за даним кодом видатків) з дати надання Постачальником Замовнику належним чином оформленого Рахунку-фактури на відвантажений Товар, підписаний керівником та головним бухгалтером підприємства (якщо посада головного бухгалтера не передбачена штатним розписом, то про це зазначається в Рахунку-фактурі);
п. 5.1.строк поставки Товару визначається Специфікацією, що є невід`ємною частиною цього Договору (Додаток № 1);
п. 5.2. доставка товару здійснюється власними силами Замовника. Місце прийому Товару є склад Продавця, м. Київ, вул. Бориспільська, 19 з обов`язковим дотриманням передбачених нею вимог до асортименту, кількості у межах строку дії договору, визначених у п. 11.1;
п. 5.6. датою виконання зобов`язання по постачанню Продукції є дата підписання представником Замовника Актів приймання-передачі.
п. 11.1 цей Договір набирає чинності з дати його підписання Сторонами і діє до 31.12.2023 року.
Невід`ємною частиною цього Договору є:
п. 13.1 Додаток № 1. Специфікація
п.13.2 Додаток № 2. Технічні вимоги (характеристики) до виробу та ескіз на 1 арк.
За результатами укладання вказаного договору № 186 про закупівлю представниками Замовника та Постачальника було передано та отримано на підставі акту приймання-передачі основних засобів № 771 від 18.05.2023 та видаткової накладної № 5 від 15.05.2023 ліжка армійські 2-х ярусні згідно ТУ в загальній кількості 1000 штук.
В подальшому на підставі платіжного доручення № 1 від 16.05.2023 року платником КЕВ міста Полтави з розрахункового рахунку НОМЕР_1 на рахунок отримувача ТОВ «КМГ ГРУП» НОМЕР_2 були перераховані кошти в сумі 5600000 грн.
Однак, згідно висновку судової економічної експертизи № 12/5 від 27.12.2024 року встановлено, що завдання матеріальної шкоди (збитків) Державному бюджету в особі Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 08377170) внаслідок закупівлі у ТОВ «КМГ ГРУП» (код ЄДРПОУ 45088572) товару (ліжок армійських 2-х ярусних згідно ТУ) з Договором про закупівлю товарів, робіт, послуг (за кошти Державного бюджету України) від 15.05.2023 року № 186, з урахуванням їх ринкової вартості, визначеної у висновку експерта від 12.11.2024 № 326/6, складеного за результатами проведення судової товарознавчої експертизи, документально підтверджується в розмірі 1700000 грн.
Таким чином, ОСОБА_5 , неналежно виконуючи свої посадові обов`язки начальника Квартирно-експлуатаційний відділ міста Полтава, через несумліннеставлення доних,неналежно вчинив діїв межахслужбових обов`язків,як тоговимагають інтересислужби,не передбачаючи,що врезультаті йогоповедінки можебути завданошкоду,хоча повиненбув іміг цепередбачити,а саменевживзаходів щодопошуку альтернативнихпостачальників ліжокармійських 2-хярусних,не забезпечиввжиття реальнихзаходів звивчення середньоринкових цінта визначенняочікуваної вартостіна ліжката незабезпечив проведенняналежного моніторингуринку цін під час укладення прямого договору № 186 від 15.05.2023 року про закупівлю ліжокз ТОВ«КМГ ГРУП»за цінами, які не відповідають ринковим і є завищеними, в результаті чого було спричинено матеріальної шкоди Державному бюджету в особі Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава Міністерства оборони України на суму 1700000 грн.
Отже, ОСОБА_5 підозрюється у недбалому ставленні військової службової особи до військової служби, що спричинило тяжкі наслідки та вчинене в умовах воєнного стану, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 425 КК України.
Окрім цього, 31.05.2023 року з метою освоєння бюджетних коштів, без проведення процедури публічних торгів, керуючись постановою КМУ від 12.10.2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» між Квартирно-експлуатаційний відділ міста Полтава в особі Начальника ОСОБА_5 з однієї сторони та ТОВ «КМГ ГРУП» в особі директора ОСОБА_7 з іншої сторони укладено Договір № 208 про закупівлю Товарів, робіт або послуг (за кошти Державного бюджету України) про закупівлю 1000 ліжок армійських 2-х ярусних згідно ТУ.
Відповідно вказаним договором передбачено, що Постачальник зобов`язується у 2023 році поставити Замовникові, меблі та при способи різні (Ліжко армійське 2-х ярусне згідно ТУ) ДК 021:2015 39150000-8 (далі- Товар), а Замовник забезпечити приймання та оплату Товару виключно в кількості та за цінами згідно положень Договору.
Договором передбачено:
п.1.2. ціна Товару, його кількість, асортимент визначаються в Специфікації (Додаток № 1), технічні та якісні характеристики, конструктивні, технологічні, експлуатаційні та інші вимоги до Товару в Технічних вимогах (Додаток 2), строки (терміни) виконання Договору;
п. 3.2. ціна цього договору залишається незмінною до повного виконання Сторонами зобов`язань за Договором, крім випадків зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків та відповідного зменшення сторонами ціни Договору;
п. 3.3 вартість тари, упаковки, витрати пов`язані з перевезенням Товару на склад представника Замовника, з її прийманням включено до загальної вартості Товару;
п. 4.1 розрахунки за фактично поставлений Товар проводиться протягом 5 банківських днів (за умов надходження бюджетних коштів на рахунок Міністерства оборони України за даним кодом видатків) з дати надання Постачальником Замовнику належним чином оформленого Рахунку-фактури на відвантажений Товар, підписаний керівником та головним бухгалтером підприємства (якщо посада головного бухгалтера не передбачена штатним розписом, то про це зазначається в Рахунку-фактурі);
п. 5.1.строк поставки Товару визначається Специфікацією, що є невід`ємною частиною цього Договору (Додаток № 1);
п. 5.2. доставка товару здійснюється власними силами Замовника. Місце прийому Товару є склад Продавця, м. Київ, вул. Бориспільська, 19 з обов`язковим дотриманням передбачених нею вимог до асортименту, кількості у межах строку дії договору, визначених у п. 11.1;
п. 5.6. датою виконання зобов`язання по постачанню Продукції є дата підписання представником Замовника Актів приймання-передачі.
п. 11.1 цей Договір набирає чинності з дати його підписання Сторонами і діє до 31.12.2023 року.
Невід`ємною частиною цього Договору є:
п. 13.1 Додаток № 1. Специфікація
п.13.2 Додаток № 2. Технічні вимоги (характеристики) до виробу та ескіз на 1 арк.
За результатами укладання вказаного договору № 208 про закупівлю представниками Замовника та Постачальника було передано та отримано на підставі акту приймання-передачі основних засобів № 772 від 06.06.2023 та видаткової накладної № 9 від 31.05.2023 ліжка армійські 2-х ярусні згідно ТУ в загальній кількості 1000 штук.
В подальшому на підставі платіжного доручення № 693 від 01.06.2023 року платником КЕВ міста Полтави з розрахункового рахунку НОМЕР_1 на рахунок отримувача ТОВ «КМГ ГРУП» НОМЕР_2 були перераховані кошти в сумі 5600000 грн.
Однак, згідно висновку судової економічної експертизи № 12/5 від 27.12.2024 року встановлено, що завдання матеріальної шкоди (збитків) Державному бюджету в особі Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 08377170) внаслідок закупівлі у ТОВ «КМГ ГРУП» (код ЄДРПОУ 45088572) товару (ліжок армійських 2-х ярусних згідно ТУ) з Договором про закупівлю товарів, робіт, послуг (за кошти Державного бюджету України) від 31.05.2023 року № 208, з урахуванням їх ринкової вартості, визначеної у висновку експерта від 12.11.2024 № 326/6, складеного за результатами проведення судової товарознавчої експертизи, документально підтверджується в розмірі 1700000 грн.
Таким чином, ОСОБА_5 неналежно виконуючи свої посадові обов`язки начальника Квартирно-експлуатаційний відділ міста Полтава, через несумліннеставлення доних,неналежно вчинив діїв межахслужбових обов`язків,як тоговимагають інтересислужби,не передбачаючи,що врезультаті йогоповедінки можебути завданошкоду,хоча повиненбув іміг цепередбачити,а саменевживзаходів щодопошуку альтернативнихпостачальників ліжокармійських 2-хярусних,не забезпечиввжиття реальнихзаходів звивчення середньоринкових цінта визначенняочікуваної вартостіна ліжката незабезпечив проведенняналежного моніторингуринку цін під час укладення прямого договору № 208 від 15.05.2023 року про закупівлю ліжокз ТОВ«КМГ ГРУП»за цінами, які не відповідають ринковим і є завищеними, в результаті чого було спричинено матеріальної шкоди Державному бюджету в особі Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава Міністерства оборони України на суму 1700000 грн.
Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у недбалому ставленні військової службової особи до військової служби, що спричинило тяжкі наслідки та вчинене в умовах воєнного стану, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 425 КК України.
12.02.2025 року ОСОБА_5 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 425 КК України, а саме у недбалому ставленні військової службової особи до військової служби, що спричинило тяжкі наслідки, вчинене в умовах воєнного стану.
На даний час ОСОБА_5 перебуває на посаді начальника виробничого відділення Квартирно-експлуатаційного відділу м Полтава, що дає підстави вважати що існує ризик продовження вчиняти кримінального правопорушення підозрюваним.
Злочин, у підозрі вчинення якого підозрюється ОСОБА_5 кваліфікується за ч. 4 ст. 425 КК України, як такий, що пов`язаний з виконанням останнім своїх службових обов`язків.
Враховуючи те, що з метою повного, об`єктивного та всебічного проведення досудового розслідування вказаного кримінального провадження є необхідність у проведенні допитів інших співробітників Квартирно-експлуатаційного відділу м Полтава, які є підлеглими ОСОБА_5 , а не відсторонення останнього від займаної посади надасть йому можливість перебувати на місці роботи, де він матиме змогу спілкування з іншими особами, які могли здійснювати сприяння йому у скоєнні вказаного злочину, та доведення до них обставин кримінального провадження, які стали йому відомі при залученні його до проведення слідчих дій, з метою впливу на їх показання, тобто впливати на показання інших працівників відділу, які на даний час та і в подальшому будуть залучені в якості свідків у вказаному кримінальному провадженні.
Крім того, під час перебування на посаді, маючи безперешкодний доступ до власного службового кабінету та інших службових приміщень, ОСОБА_5 матиме змогу доступу до всіх службових документів пов`язаних із закупівлею ліжок, поєднану з можливістю їх корегування, знищення, втрати або внесення до них змін, у зв`язку з чим значення вказаних документів, як доказів фактів чи обставин, які підлягають доведенню під час досудового розслідування, буде нівельоване або втрачене.
Таким чином, враховуючи вищевикладене та те, що перебуваючи на займаній посаді, ОСОБА_5 може негативно впливати на хід досудового розслідування та судового розгляду шляхом знищення чи підроблення документів, має можливість незаконно впливати на свідків у кримінальному провадженні, які, у тому числі являються його підлеглими, а також перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, що підтверджується вищевказаними матеріалами, злочин у якому підозрюється ОСОБА_5 є тяжким, безпосередньо пов`язаний із виконанням ним службових обов`язків, тому слідчий просить відсторонити останнього від займаної посади.
Прокурор в судовому засіданні заявлене клопотання підтримав, просив його задовольнити з підстав, зазначених в клопотанні.
Слідчий в судовому засіданні просила задовольнити клопотання. Зазначила, що в кінці 2024 року ОСОБА_5 звільнився з посади начальника КЕВ за станом здоров`я (за власним бажанням). На теперішній час в матеріалах кримінального провадження відсутній наказ про прийняття ОСОБА_5 на роботу начальником виробничого відділення КЕВ м.Полтави.
Підозрюваний в судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання.
Захисник в судовому засіданні просив відмовити в задоволенні клопотання. Зазначив, що кабінет, який займав ОСОБА_5 , на теперішній час пустий, про що свідчать проведені 2 обшуки. В даний час ОСОБА_5 є обліковцем, контролером нерухомості, яка закріплена за Міноборони, про що свідчить Положення. У підозрюваного немає доступу до вилучених документів, всі документи вилучені, ризики не доведені. На час скоєння кримінального правопорушення ОСОБА_5 займав іншу посаду, зараз він не є керівником КЕВ. Обраною заставою на підозрюваного покладені обов`язки, в тому числі не спілкуватися зі свідками. Свідки допитані ще в 2024 році. В кінці 2024 року підозрюваний був прийнятий на цю цивільну посаду. Це буде втручанням в право особи на працю.
Заслухавши учасників процесу, вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що клопотання про відсторонення від посади не підлягає задоволенню з наступних підстав.
У відповідності до ч. 1ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є відсторонення від посади (п. 4 ч. 2ст.131 КПК України).
Статтею 132 КПК Українивстановлені загальні правила застосування заходів забезпечення кримінального провадження, застосування яких не допускаються, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.
Відповідно до ч. 1ст. 154 КПК Українивідсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.
За вимогами ч. 1ст. 157 КПК Українислідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
За матеріалами справи, у провадженні СУ ГУНП в Полтавській області знаходяться матеріли досудового розслідування за № 42024172690000009 від 23.02.2024 року за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 4 ст. 425 КК України.
12.02.2025 року ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 425 КК України, а саме у недбалому ставленні військової службової особи до військової служби, що спричинило тяжкі наслідки, вчинене в умовах воєнного стану.
Наведені в клопотанні слідчого дані свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 даного кримінального правопорушення, що підтверджується долученими до клопотання матеріалами.
Разом з тим, наявність обґрунтованої підозри не є безумовною підставою для застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження як відсторонення від посади, оскільки при вирішенні даного питання слідчий суддя зобов`язаний перевірити та оцінити ризики, що підозрюваний, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
Дослідивши матеріали провадження, слідчий суддя вважає, що відсутні достатні підстави для відсторонення ОСОБА_5 від посади начальника виробничого відділення Квартирно-експлуатаційного відділу м.Полтава.
Так,слідчий недовів наявністьдостатніх підставвважати,що такийзахід необхіднийдля припиненнякримінального правопорушення,припинення абозапобігання протиправнійповедінці підозрюваного ОСОБА_5 ,який,перебуваючи назайманій посаді,може табуде незаконнимизасобами впливатина свідківкримінального провадження, знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється.
Прокурор при розгляді клопотання слідчим суддею про відсторонення підозрюваного від посади начальника виробничоговідділення Квартирно-експлуатаційноговідділу м.Полтава не довів наявність підстав, передбаченихст.155 КПК України,для відсторонення останнього від посади, обставини викладені в клопотанні під час досудового розслідування та розгляду клопотання не встановлені та не підтверджені жодними показаннями свідків, документами та іншими матеріалами кримінального провадження. Не доведено, що відсторонення від посади підозрюваного необхідно для припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного, як не доведена і наявність ризиків відносно того, що останній, перебуваючи на вказаній посаді може впливати на свідків у вказаному кримінальному провадженні, знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється.
Слідчий обґрунтовував необхідність відсторонення підозрюваного від посади тим, що підозрюваний ОСОБА_5 , перебуваючи на займаній посаді, може продовжувати вчиняти кримінальні правопорушення, впливати на показання працівників відділу, які на даний час та і в подальшому будуть залучені в якості свідків у вказаному кримінальному провадженні.
Крім того, під час перебування на посаді, маючи безперешкодний доступ до власного службового кабінету та інших службових приміщень, ОСОБА_5 матиме змогу доступу до всіх службових документів, пов`язаних із закупівлею ліжок, поєднану з можливістю їх корегування, знищення, втрати або внесення до них змін, у зв`язку з чим значення вказаних документів, як доказів фактів чи обставин, які підлягають доведенню під час досудового розслідування, буде нівельоване або втрачене, у зв`язку з чим слідчий звернувся до суду з даним клопотанням.
Ці висновки слідчий належним чином не вмотивував, при цьому не врахував, що кримінальне провадження №42024172690000009внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.02.2024 року і тільки 12.02.2025 року ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень зі значним сплином часу, жодних даних, які б свідчили про перешкоджання ОСОБА_5 слідству в матеріалах клопотання немає.
Доказів того, що саме подальше перебування ОСОБА_5 на займаній посаді надасть змогу останньому незаконно впливати на свідків у кримінальному провадженні, слідчому судді прокурором також не надано.
Крім того, слідчим суддею встановлено, що ні в самому клопотанні, ні під час судового розгляду слідчим, прокурором не наведено конкретних фактів, які б вказували на ті обставини, що перебування останнього на посаді надасть йому можливість знищити документи, які мають істотне значення для досудового розслідування.
Отже, такі аргументи слідчого, прокурора є лише непідтвердженими припущеннями сторони обвинувачення.
Крім того,слідчий проситьвідсторонити підозрюваноговід посадиначальника виробничого відділення Квартирно-експлуатаційного відділу м. Полтава, тоді як згідно матеріалів клопотання кримінальне правопорушення було вчинено, коли останній перебував на іншій посаді - начальника КЕВ м. Полтава.
Більш того, ухвалою слідчого судді Октябрськовго районного суду м.Полтави від 17.02.2025 року застосовано до ОСОБА_5 запобіжний захід у вигляді застави з метою запобігання ризику можливого переховування від органів досудового розслідування та/або суду; незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином та забезпечення належної процесуальної поведінки підозрюваного.
Тож, у межах даного кримінального провадження, станом на теперішній час, не є доцільним і необхідним застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження як відсторонення від посади.
Згідност.43 Конституції України,кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду діяльності, а також гарантує громадянам захист від незаконного звільнення.
У зв`язку із цим будь-які обмеження щодо реалізації зазначеного права, у тому числі і відсторонення особи від посади під час кримінального провадження, повинні здійснюватися виключно з підстав та у порядку, передбаченихКПК України.
Слід також зазначити, що до матеріалів клопотання слідчим не надано належних та допустимих доказів, які підтверджують перебування підозрюваного ОСОБА_5 на посаді начальника виробничого відділення Квартирно-експлуатаційного відділу м. Полтава, зокрема копії трудової книжки, наказу про призначення на посаду.
Враховуючи, що слідчий, прокурор не довели наявність підстав, передбаченихст.155 КПК України,для відсторонення підозрюваного від посади, а також те, що підозрюваний має постійне місце проживання, є інвалідом 2 групи, утримує неповнолітню дитину, тому немає підстав вважати, що своїми професійними діями, перебуваючи на роботі, може перешкоджати проведенню досудового розслідування у кримінальному провадженні щодо нього. Отже, у задоволенні клопотання слідчого слід відмовити.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 154, 156, 157, 309 КПК України, слідчий суддя -
У Х В А Л И В:
Клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого управління Головного управління Національної поліції в Полтавській області ОСОБА_4 про відсторонення від посади ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст.425 КК України, по матеріалам досудового розслідування №42024172690000009, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.02.2024 року залишити без задоволення.
Ухвала може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду протягом п`яти днів з часу проголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2025 |
Оприлюднено | 21.03.2025 |
Номер документу | 125951310 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади |
Кримінальне
Октябрський районний суд м.Полтави
Чуванова А. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні