Кіровоградський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяКІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про прийняття справи до провадження
17 березня 2025 року м. Кропивницький Справа № 826/4282/16
провадження № 2-іс/340/36/25
Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Черниш О.А.,
розглянула матеріали адміністративної справи
позивач: товариство з обмеженою відповідальністю "Нова Лізинг" (03124, м. Київ, вул. Радищева, 10/14, офіс 801, код ЄДРПОУ 38749930)
відповідач: Державна податкова інспекція у Солом`янському районі Головного управління ДФС у м. Києві (03151, м. Київ, вул. Смілянська, 6, код ЄДРПОУ 39471390)
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И Л А:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Нова Лізинг" у березні 2016 року звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Солом`янському районі Головного управління ДФС у м. Києві, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0002251201 від 02.03.2016 року, яким йому визначено суму грошового зобов`язання з ПДВ у сумі 322 789 грн., з яких податкове зобов`язання - 258231 грн., штрафні санкції - 64558 грн.
Ухвалою судді Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.03.2016 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/4282/16 та призначено справу до розгляду у судовому засіданні.
Окружний адміністративний суд міста Києва цю справу не розглянув, рішення у ній не прийняв.
15.12.2022 року набрав чинності Закон України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" №2825-IX від 13.12.2022 року (надалі - Закон №2825-IX).
Статтями 1, 2, 3 цього Закону постановлено ліквідувати Окружний адміністративний суд міста Києва. Утворити Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві. Постановлено, що територіальна юрисдикція Київського міського окружного адміністративного суду поширюється на місто Київ.
Пунктом 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №2825-IX установлено, що Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом; Окружний адміністративний суд міста Києва невідкладно, протягом десяти робочих днів, передає судові справи, які перебувають у його володінні, до Київського окружного адміністративного суду.
На виконання вимог Закону №2825-IX у жовтні 2023 року справу №826/4282/16 направлено до Київського окружного адміністративного суду.
26.09.2024 року набрав чинності Закон України "Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ" №3863-IX від 16.07.2024 року, розділом І якого пункт 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" викладено в такій редакції:
"2. Установити, що з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя.
До початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом, крім випадку, передбаченого абзацом четвертим цього пункту.
Не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва адміністративні справи, які були передані до Київського окружного адміністративного суду та розподілені між суддями до набрання чинності Законом України "Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ", розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
Інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України "Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ", але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України. Справи, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України, до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
Після початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду Київський окружний адміністративний суд та інші окружні адміністративні суди України завершують розгляд та вирішення переданих їм справ.
Судом апеляційної інстанції щодо всіх справ, підсудних окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, та переданих на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України відповідно до цього Закону, є Шостий апеляційний адміністративний суд."
На виконання вимог цього Закону та відповідно до Порядку передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України №399 від 16.09.2024 року, акту приймання-передачі від 05.03.2025 року, адміністративну справу №826/4282/16 передано з Київського окружного адміністративного суду на розгляд та вирішення до Кіровоградського окружного адміністративного суду.
Матеріали адміністративної справи надійшли до Кіровоградського окружного адміністративного суду 12.03.2025 року та її розгляд починається спочатку.
Між тим, 15.12.2017 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" №2147-VIII від 03.10.2017 року, яким внесено зміни до Кодексу адміністративного судочинства України шляхом викладення його в новій редакції.
Відповідно до пункту 10 частини 1 розділу VІІ "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України, в редакції Закону України №2147-VIII від 03.10.2017 року) справи у судах першої інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Частиною 3 статті 3 КАС України передбачено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Згідно з частинами 1, 2, 3 статті 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Вказана справа не відноситься до переліку справ, які підлягають розгляду виключно за правилами загального позовного провадження, є справою незначної складності (п.10 ч.6 ст.12 КАС України), а тому її слід розглядати за правилами спрощеного позовного провадження.
У ході підготовки справи до судового розгляду суд установив, що відповідач у справі - Державна податкова інспекція у Солом`янському районі Головного управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39471390) припинений як юридична особа публічного права, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 02.08.2019 року внесено відповідний запис. Відтак, цей відповідач вибув зі спірних правовідносин.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України №296 від 28.03.2018 року "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби", Державну податкову інспекцію у Солом`янському районі Головного управління ДФС реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39439980).
Суд зазначає, що Головне управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39439980) створено як територіальний орган Державної фіскальної служби.
У 2018 році розпочався процес припинення (реорганізації) Державної фіскальної служби та її територіальних органів.
Так, постановою Кабінету Міністрів України №1200 від 18.12.2018 року "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Згодом Кабінет Міністрів України прийняв постанову №537 від 19.06.2019 року "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби", пунктом якої 1 постановлено утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1, зокрема Головне управління ДПС у м. Києві.
Пунктами 2, 4 цієї постанови постановлено реорганізувати деякі територіальні органи Держаної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2. Зокрема Головне управління ДФС у м. Києві реорганізується шляхом приєднання до новоутвореного Головного управління ДПС у м. Києві. Територіальні органи Державної податкової служби визначені правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються.
На виконання цих норм розпочато процедуру реорганізації ГУ ДФС у м. Києві шляхом приєднання до новоутвореного ГУ ДПС у м. Києві. В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 30.07.2019 року зареєстрована нова юридична особа - Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267).
Пізніше Кабінет Міністрів України прийняв постанову №893 від 30.09.2020 року "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби", пунктом 1 якої постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, зокрема Головне управління ДПС у м. Києві.
Пунктами 2, 3 цієї постанови установлено, що права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи. Постановлено Державній податковій службі забезпечити утворення територіальних органів Державної податкової служби відповідно до статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади".
На виконання цієї постанови наказом голови ДПС №529 від 30.09.2020 року "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи, зокрема Головне управління ДПС у м. Києві.
В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 30.09.2020 року зареєстроване Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011) як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України. Натомість Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267) з 22.10.2020 року перебуває у стані припинення.
Натепер діяльність та адміністративна компетенція юридичних осіб - Головного управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39439980) та Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267) як суб`єктів владних повноважень припинилася, а їхні функції і зобов`язання у публічно-правових відносинах перейшли до іншого суб`єкта владних повноважень - відокремленого підрозділу Державної податкової служби України - Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011).
Статтею 52 КАС України передбачено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Суд вважає за доцільне допустити заміну первісного відповідача у цій справі на його процесуального правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011). Тож цей суб`єкт владних повноважень має приймати участь у справі як відповідач.
Керуючись статтями 52, 248, 256, 260-262, 294 КАС України, суддя -
У Х В А Л И Л А:
1. Прийняти до провадження адміністративну справу.
2. Замінити первісного відповідача у справі його процесуальним правонаступником Головним управлінням ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 44116011).
3. Розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
4. Здійснювати розгляд (формування та зберігання) справи у змішаній (паперовій та електронній) формі.
5. Встановити відповідачу порядок та строки для виконання процесуальних дій:
5.1. протягом 15 днів з дня отримання цієї ухвали подати до суду відзив на позов та наявні докази (якщо вони не надані раніше).
6. Позивач має право протягом 7 днів з дня отримання відзиву відповідача подати до суду відповідь на відзив.
7. Відповідач має право протягом 5 днів з дня отримання відповіді позивача на відзив подати до суду заперечення.
8. Учасники справи можуть отримати інформацію по справі на офіційному веб-порталі судової влади України за веб-адресою: http://court.gov.ua/fair/sud1170/.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. ЧЕРНИШ
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2025 |
Оприлюднено | 21.03.2025 |
Номер документу | 125961523 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на доходи фізичних осіб |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. ЧЕРНИШ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні