Герб України

Рішення від 19.03.2025 по справі 640/10368/22

Луганський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

19 березня 2025 рокум. ДніпроСправа № 640/10368/22

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) справу за позовом адвоката Журавльова Олексія Сергійовича в інтересах Підприємства з іноземними інвестиціями "Амік Україна" до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду з Київського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна справа № 640/10368/22 за позовом адвоката Журавльова Олексія Сергійовича в інтересах Підприємства з іноземними інвестиціями "Амік Україна" (далі - позивач) до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (далі відповідач) з вимогою визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0007470703 від 12.11.2021.

В обґрунтування вимог зазначено, що 15.11.2021 позивачем отримано податкове повідомлення- рішення №0007470703 від 12.11.2021 винесене відповідачем згідно акту перевірки № 22373/15-32-0902/30603572 від 08.10.2021, на АЗС № 16-06, Одеська область, Біляївський район, селище Усатове, вул. Тіниста, буд. 1Б, порушення, передбачене п. 230.1.3. ст. 230 ПК України, сума штрафу 6000,00 грн.

Перевіряючими зроблено висновок про порушення пункту 230.1.3., cт. 230 Податкового кодексу України.

Не погодившись із висновками Акту перевірки. Підприємство звернулося до ГУ ДПС у Одеській області із запереченнями вих. № 1948 від 20.10.2021.

Розглянувши вказані заперечення. ГУ ДПС в Одеській області листом від 08.11.2021 №14981/КПР/15-32-09-02-06 повідомив про часткове задоволення заперечень позивача.

Не погодившись із висновками Акту перевірки та ППР, позивач звернувся зі скаргою (вих. №2299 від 22.11.2021) до ДПС України.

У відповідності із рішенням про результати розгляду ід 15.06.2022 № 5686/6/9900-06-03-01- 06 ДПС України скаргу залишило без задоволення, а ППР без змін.

З урахуванням рішення про результати розгляду заперечень № 14981/ КПР/15-32-09-02-06 від 08.11.2021 на Акт перевірки.

Сума штрафу 6000,00 грн. за несвоєчасну подачу довідок за 18.12.2020, 31.12.2020, 01.01.2021, 02.01.2021, 03.01.2021, 25.08.2021, однак вказане не відповідає дійсності, оскільки позивач виконав свої зобов`язання та вчасно направив довідки на реєстрацію, а саме:

Довідка про зведені дані (обсяги пального) за 18.12.2020 сформована Підприємством 18.12.2020 та тричі направлялася до ДПС України, а саме: 19.12.2020 о 17:35:19; 19.12.2020 о 23:23:09; 20.12.2020 о 15:37:44 та була доставлена до серверу ДПС України 20.12.2020 о 15:38:04.

Довідка про зведені дані (обсяги пального) за 31.12.2020 була сформована Підприємством 31.12.2020 року та тричі направлялася до ДПС України, а саме: 01.01.2021 о 16:26:57; 01.01.2021 о 18:15:49; 01.01.2021 о 23:03:59 та була доставлена до серверу ДПС України 01.01.2021 о 23:03:35 та до Центрального рівня ДПС України 04.01.2021 о 09:03:04.

Довідка про зведені дані (обсяги пального) за 01.01.2021 сформована Підприємством 01.01.2021, направлена до ДПС України 02.01.2021 о 16:43:00 та доставлена до серверу ДПС України 02.01.2021 о 16:42:39 та до Центрального рівня ДПС України 04.01.2021 о 09:06:03.

Довідка про зведені дані (обсяги пального) за 02.01.2021 сформована Підприємством 02.01.2021, направлена до ДПС України 03.01.2021 о 17:56:30 та доставлена до серверу ДПС України 03.01.2021 о 17:56:10 та до Центрального рівня ДПС України 04.01.2021 о 09:08:33.

Довідка про зведені дані (обсяги пального) за 03.01.2021 сформована Підприємством 03.01.2021, направлена до ДПС України 04.01.2021 о 19:09:57 та доставлена до серверу ДПС України 04.01.2021 о 19:09:38 та до Центрального рівня ДПС України 05.01.2021 о 08:24:27.

Довідка про зведені дані (обсяги пального) за 25.08.2021 сформована Підприємством 25.08.2021, та двічі направлялася до ДПС України, а саме 26.08,2021 о 16:27:37; 26.08.2021 о 19:05:48 та була доставлена до серверу ДПС України 27.08.2021 о 03:38:20.

До суду надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач заперечує проти вимог адміністративного позову у повному обсязі та зазначає, що Головним управлінням ДПС в Одеській області було проведено фактичну перевірку підприємства АЗС «Амік Україна» розташованої за адресою: Одеська область, Біляївський район, селище Усатове, вул. Тіниста, буд. 1Б.

За результатом перевірки АЗС складено акт від 08.10.2021 № 22373/15-32- 0902/30603572 та встановлено порушення вимог чинного законодавства, а саме: п.п230.1.3, п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755 (із змінами та доповненнями) - незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу щоденного формування та подання даних про добові фактичні залишки пального та обсяги обігу пального з урахуванням довідок про дні, в які акцизний склад не працює за 6 днів, відповідальність за дане порушення згідно з п.128.3 ст.128 Податкового кодексу тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 гривень за кожен не поданий електронний документ - (1000 грн. *6 - кількість неподаних електронних документів = 6 000 грн.).

Фактично довідки подані: № 9339343166 - 20.12.2020 (термін подання 19.12.2020); Довідка без реєстраційного номера - 04.01.2021 (термін подання 01.01.2021); № 9000026226 - 04.01.2021 (термін подання 02.01.2021); № 9000032748 - 04.01.2021 (термін подання 03.01.2021); № 9000118668 - 05.01.2021 (термін подання 04.01.2021); № 9000404010 - 10.01.2021 (термін подання 09.01.2021); № 9147887246 - 07.06.2021 (термін подання 06.06.2021); № 9245394868 - 27.08.2021 (термін подання 26.08.2021).

Позивач надав відповідь на відзив в якій просив задовольнити позовні вимоги.

Процесуальні рішення у справі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.07.2022 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 20.02.2025 прийнято до провадження позовну заяву та продовжено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 19.03.2025 відмовлено у залученні третьої особи.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей72-76,90 Кодексу адміністративного судочинства України(далі -КАС України), судом встановлено таке.

Підприємства з іноземними інвестиціями "Амік Україна" (ідентифікаційний код 30603572, місцезнаходження м. Київ, вул. Верхній Вал, буд. 68) здійснює діяльність виробництва продуктів нафтоперероблення, оптової торгівлі іншими товарами господарського призначення, професійно-технічної освіти, роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами, інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах, роздрібної торгівлі напоями в спеціалізованих магазинах, роздрібної торгівлі пальним, вантажним автомобільним транспортом, наданням послуг перевезення речей (переїзду), складського господарства, діяльність у сфері права, діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування, дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки.

30.09.2021 Головне управління ДПС в Одеській області на підставі направлень від 28.09.2021 № 13416/15-32-09-02, №13431/15 32-09-02, виданих Головним управлінням ДПС в Одеській області відповідно до підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України, проведено фактичну перевірку на підставі наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 23.09.2021 № 7102-п, проведено фактичну перевірку АЗС позивача за адресою: Одеська область, Біляївський район, селище Усатове, вул. Тіниста, буд. 1Б з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обігу пального 01.01.2020 до 08.10.2021 контроль за виконанням яких покладений на органи ДПС.

Перевірено дотримання позивачем за адресою акцизного складу: Одеська область, Біляївський район, селище Усатове, вул. Тіниста, буд. 1Б, вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обігу пального, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, контроль за виконанням яких покладений на органи ДПС у частині:

- наявності передбачених законодавством ліцензій, необхідних для здійснення діяльності з роздрібної торгівлі тютюновими виробами, алкогольними напоями та пальним;

- фактів здійснення діяльності із виробництва, зберігання та реалізації пального без отримання відповідних ліцензій за період перевірки;

-повноти обліку операцій з пальним на місцях його виробництва, зберігання та реалізації та його організації у відповідність до вимог чинних нормативно-правових актів;

- дотримання порядку обладнання акцизних складів передбаченими законодавством засобами вимірювальної техніки;

- проведення інвентаризації залишків пального.

За результатами фактичної перевірки складено Акт про результати фактичної перевірки з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обігу пального, контроль за виконанням якого покладений на органи ДПС № 22373/15-32-0902/30603572 від 08.10.2021 (далі Акт) (арк.спр. 4-6).

Згідно з висновками Акту встановлено порушення п.п.230.1.3 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (із змінами), передбачена відповідальність згідно із п. 128.3 ст. 128 цього Кодексу.

Позивачем подано заперечення № 1948 від 20.10.2021 на Акт (арк.спр. 7-9).

ГУ ДПС в Одеській області листом від 08.11.2021 № 14981/КПР/15-32-09-02-06 повідомило позивача про часткове задоволення заперечень, а саме викладення акту перевірки від 04.10.2021 №22373/15-32-09-02/30603572, АЗС за адресою: Одеська область, Біляївський район, селище Усатове, вул. Тіниста, буд. 1Б в іншій редакції: «За порушення п.п.230.1.3 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами), передбачена відповідальність згідно із п. 128.3 ст. 128 цього Кодексу (щоденні довідки) несвоєчасне подання (передання) щоденних довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпустку) та залишків пального на акцизному складі пального» (арк.спр. 10-13).

15.11.2021 позивач отримав податкове повідомлення-рішення № 0007470703, від 12.11.2021 (далі - ППР), винесене Центральним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків на підставі акту перевірки № 22373/15-32-0902/30603572 від 08.10.2021 з урахуванням висновку ГУ ДПС в Одеській області від 05.11.2021 № 231/15-32-09-02, за порушення п. 230.1.3 ст. 230 ПК України, нараховано штраф у сумі 6000,00 грн (несвоєчасно подання/передання щоденних довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (18.12.2020, 31.12.2020, 01.01.2021, 02.01.2021, 03.01.2021, 25.08.2021) (арк.спр. 14-15).

Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за 18.12.2020 сформована позивачем та відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій направлялася до ДПС України: 19.12.2020 о 17:35:19; 19.12.2020 о 23:23:09; 20.12.2020 о 15:37:44 та доставлена до серверу ДПС України 20.12.2020 о 15:38:04, до Центрального рівня ДПС України 20.12.2020 в 15:38:08 (арк.спр. 16-17).

Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за 31.12.2020 сформована позивачем та відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій направлялася до ДПС України: 01.01.2021 о 16:26:57; 01.01.2021 о 18:15:49; 01.01.2021 о 23:03:59, доставлена до серверу ДПС України 01.01.2021 о 23:03:35 та до Центрального рівня ДПС України 04.01.2021 о 09:03:04 (арк.спр. 18-20).

Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за 01.01.2021 сформована позивачем та відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій направлялася до ДПС України 02.01.2021 о 16:43:00 та доставлена до серверу ДПС України 02.01.2021 о 16:42:39 та до Центрального рівня ДПС України 04.01.2021 о 09:06:03 (арк.спр. 21-22).

Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за 02.01.2021 сформована позивачем та відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій направлялася до ДПС України 03.01.2021 о 17:56:30 та доставлена до серверу ДПС України 03.01.2021 о 17:56:10 та до Центрального рівня ДПС України 04.01.2021 о 09:08:33 (арк.спр. 23-24).

Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за 03.01.2021 сформована позивачем та відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій направлялася до ДПС України 04.01.2021 о 19:09:57 та доставлена до серверу ДПС України 04.01.2021 о 19:09:38 та до Центрального рівня ДПС України 05.01.2021 о 08:24:27 (арк.спр. 25-26).

Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за 25.08.2021 сформована позивачем та відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій направлялася до ДПС України 26.08.2021 о 16:27:37, 26.08.2021 о 19:05:48 та доставлена до серверу ДПС України 27.08.2021 о 03:38:20 та до Центрального рівня ДПС України 27.08.2021 о 03:39:13 (арк.спр. 27-28).

Позивачем 22.11.2021 подано скаргу на спірне ППР (арк.спр. 29-42).

Рішенням про результату розгляду скарги ДПС України від 15.06.2022 № 5686/6/99-00-06-03-01-06 відмовлено у задоволенні скарги (арк.спр. 43-46).

06.01.2021 позивач звернувся до ДПС України зі скаргою № 25 (арк.спр. 47-48).

Листом ДПС України від 05.02.2021 за № 2788/6/99-00-09-02-03-06 повідомила, що за неподання або несвоєчасне подання до ДПС розпорядником акцизного складу довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на акцизному складі у зв`язку з неможливістю вчасно відправити документ до ДПС внаслідок тимчасового обмеження роботи електронних сервісів та інформаційно - телекомунікаційних систем ДПС відповідальність до такого розпорядника акцизного складу не застосовується (арк.спр. 49).

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог з урахуванням дії норми закону у часі, суд виходить з такого.

Відповідно до вимог ч. 2ст. 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 року №2755-VI(далі -ПК України).

Відповідно до підпункту20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК Україниконтролюючі органи, визначені підпунктом41.1.1 пункту 41.1 статті 41цьогоКодексу, мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

У розумінні підпункту41.1.1 пункту 41.1 статті 41 ПК Україниконтролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

Пунктом75.1 статті 75 ПК Українипередбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно із підпунктом75.1.3 пункту 75.1 статті 75 ПК Українифактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Порядок проведення фактичної перевірки врегульованийстаттею 80 ПК України.

Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи) (пункт80.1 статті 80 ПК України).

Відповідно до підпункту80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК Українифактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема (1) у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, (2) а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.

Підпунктом230.1.3 пункту 230.1 статті 230 ПК Українипередбачено, що розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно зУКТ ЗЕДу літрах, приведених до температури 15° C.

На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно зУКТ ЗЕДформуються показники про:

обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показників рівнемірів-лічильників, складі; встановлених на таких резервуарах, розташованих на такому акцизному складі;

добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального наливом з акцизного складу на підставі показників витратомірів-лічильників, встановлених на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на такому акцизному складі;

добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв`язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п.128-1.3 ст. 128-1 ПК Українинезабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 гривень за кожний неподаний електронний документ.

Процедуру створення та ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, а також порядок передачі облікових даних (обсягу обігу та залишку пального) з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів визначає Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів, затверджений постановою КМУ від 22.11.2017 № 891(далі - Порядок).

Згідно п. п. 5 п. 5 зазначеного Порядку електронні документи для наповнення Реєстру, які формуються розпорядниками акцизних складів та надсилаються до Реєстру за кожним місцем розташування акцизного складу, містять, зокрема: зведені за добу підсумкові облікові дані щодо: обсягів фактичних залишків пального на початок та кінець звітної доби та добового обсягу обігу пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно зУКТЗЕДу літрах, приведених до температури 15 °С, у розрізі всіх наявних у розпорядника акцизного складу акцизних складів з уніфікованою нумерацією - для усіх розпорядників акцизних складів, крім зазначених в абзаці третьому цього підпункту; добового фактичного обсягу реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно зУКТЗЕДу літрах, приведених до температури 15 °С, - для розпорядників акцизних складів, на акцизних складах яких провадиться діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову підакцизну продукцію (пальне).

Пунктом 6 Порядку встановлено, електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену в підпунктах 5 і 6 пункту 5 цього Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів щодня (крім днів, у які акцизний склад не працює).

Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу (обсяг реалізованого та обсяг отриманого) пального, зазначені в підпункті 5 пункту 5 цього Порядку, формуються після проведення останньої операції з обігу пального за звітну добу, але не пізніше 23 години 59 хвилин такої доби, до початку проведення операцій з обігу пального за добу, що настає за звітною добою, та подаються до ДФС не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

Відповідно до п. п. 2 п. 7 Порядку інформація, зазначена в підпункті 5 пункту 5 цього Порядку, вноситься до електронних документів для наповнення Реєстру: автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів та рівнемірів починаючи з граничних строків, зазначених у пунктах 12 і 27 підрозділу 5 розділу ХХ Перехідні положення Кодексу, для обов`язкового обладнання акцизних складів рівнемірами та витратомірами; відповідальною особою розпорядника акцизного складу - під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра або витратоміра, а також у період з 1 червня 2019 р. до граничних строків, передбачених у пунктах 12 і 27 підрозділу 5 розділу XX Перехідні положення Кодексу, для обов`язкового обладнання акцизних складів витратомірами та рівнемірами.

Наказом Міністерства фінансів від 27.11.2018 № 944затверджено формат даних, структури та форм електронних документів для наповнення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Наказ № 944).

Відповідно до пункту 1 розділу І Наказу № 944 єдиний державний реєстр витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Реєстр) - це електронна база даних, яка містить податкову інформацію про наявність у розпорядників акцизних складів витратомірів та рівнемірів, їх серійні (ідентифікаційні) номери, відомості щодо резервуарів та акцизних складів, на яких встановлені витратоміри і рівнеміри, а також облікові дані щодо обсягів обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно зУКТ ЗЕДу розрізі резервуарів та акцизних складів.

Згідно з пунктом 1 розділу II Наказу № 944 реєстр складається із записів з посиланням на електронні документи, які подаються у вигляді таких форм: довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри (далі - Довідка 1); довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального.

Відповідно до пункту 5 розділу II Наказу № 944 надсилання довідок до Реєстру: основна Довідка 1 надсилається окремо щодо кожного акцизного складу пального одноразово; основна Довідка 2 формується після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та надсилається не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою; коригуюча довідка подається не частіше одного разу на добу; коригуючі довідки формуються і надсилаються протягом трьох календарних днів з дати виявлення помилки (помилок) у наданій у довідках інформації.

Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального містить таблицю 6 в якій відображається інформація про обсяги залишків пального, що знаходиться на акцизному складі в трубопроводах, тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг отриманого та реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці за кодом товарної підкатегорії згідно зУКТ ЗЕД на акцизному складі (літри, приведені до температури 15°С).

З викладеного вбачається, що відповідальність розпорядника акцизного складу за несвоєчасне подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального наступає виключно за умови наявності вини такого розпорядника акцизного складу.

Довідками про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за 18.12.2020 сформована позивачем та відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій направлялася до ДПС України: 19.12.2020 о 17:35:19, 19.12.2020 о 23:23:09, 20.12.2020 о 15:37:44 та доставлена до серверу ДПС України 20.12.2020 о 15:38:04, до Центрального рівня ДПС України 20.12.2020 в 15:38:08; за 31.12.2020 сформована позивачем та направлялася до ДПС України: 01.01.2021 о 16:26:57, 01.01.2021 о 18:15:49, 01.01.2021 о 23:03:59, доставлена до серверу ДПС України 01.01.2021 о 23:03:35 та до Центрального рівня ДПС України 04.01.2021 о 09:03:04; за 01.01.2021 та направлялася до ДПС України 02.01.2021 о 16:43:00 та доставлена до серверу ДПС України 02.01.2021 о 16:42:39 та до Центрального рівня ДПС України 04.01.2021 о 09:06:03; за 02.01.2021 направлялася до ДПС України 03.01.2021 о 17:56:30 та доставлена до серверу ДПС України 03.01.2021 о 17:56:10 та до Центрального рівня ДПС України 04.01.2021 о 09:08:33; за 03.01.2021 направлялася до ДПС України 04.01.2021 о 19:09:57 та доставлена до серверу ДПС України 04.01.2021 о 19:09:38 та до Центрального рівня ДПС України 05.01.2021 о 08:24:27; за 25.08.2021 направлялася до ДПС України 26.08.2021 о 16:27:37, 26.08.2021 о 19:05:48 та доставлена до серверу ДПС України 27.08.2021 о 03:38:20 та до Центрального рівня ДПС України 27.08.2021 о 03:39:13.

Викладені обставини підтверджуються наявними в матеріалах справи протоколами руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій до Довідок про зведені дані (обсяги пального), якими чітко зафіксовані дати та час направлення позивачем документів. Що, в свою чергу, спростовує доводи відповідача, що дані протоколи не підтверджують того факту, що довідки були надіслані вчасно.

Крім того матеріали справи містять докази того, що у зв`язку з неналежною роботою Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі в грудні 2020 року та в січні 2021 року, позивач 06.01.2021 (тобто до винесення спірного податкового повідомлення-рішення) звернувся до Державної податкової служби України зі скаргою за вих. №25 на бездіяльність у відновленні роботи Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів.

Листом ДПС України від 05.02.2021 за № 2788/6/99-00-09-02-03-06 повідомила, що за неподання або несвоєчасне подання до ДПС розпорядником акцизного складу довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на акцизному складі у зв`язку з неможливістю вчасно відправити документ до ДПС внаслідок тимчасового обмеження роботи електронних сервісів та інформаційно - телекомунікаційних систем ДПС відповідальність до такого розпорядника акцизного складу не застосовується.

За наведених обставин у сукупності суд дійшов висновку, що підприємством було виконано зобов`язання, які покладені Податковим кодексом Українина розпорядника акцизного складу, а саме в поточну дату сформовані Довідки про зведені дані (обсяги пального) та у визначені Пунктом 6 Порядку строки (наступного дня) направлені засобами електронного зв`язку до ДПС України. Дані обставини підтверджені матеріалами справи та відповідачем не спростовані.

Разом з тим, відповідачем, як контролюючим органом, під час судового розгляду справи не надані докази на підтвердження несвоєчасного подання позивачем Довідок про зведені дані (обсяги пального) та/або неподання таких Довідок з вини платника податку.

У зв`язку із чим, факт вчинення правопорушення з боку позивача суд вважає таким, що не підтверджено фактичними обставинами справи та наявними в матеріалах справи доказами.

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справіСуомінен проти Фінляндії(Suominen V. Finland), № 37801/97, п. 36, від 01.07.2003 вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У рішенні від 10.02.2010 у справі «Серявін та інші проти України»Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується.

Положеннями пункту 109.1 статті 109 ПК України визначено, що податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом. Діяння вважаються вчиненими умисно, якщо існують доведені контролюючим органом обставини, які свідчать, що платник податків удавано, цілеспрямовано створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім як невиконання або неналежне виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Суд звертає увагу, що відповідачем не було надано належних і допустимих доказів, які б доводили факт протиправності дій позивача у зв`язку з поданням до контролюючого органу даних про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального, відповідальність за яке передбачена пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПК України, у тому числі вини позивача у несвоєчасному поданні таких документів в електронному вигляді.

Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 17.08.2022 у справі №520/11780/2020 та відповідно до частини 5 статті 242 КАС України, підлягає врахуванню судом при розгляді цієї справи.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № 0007470703 від 12.11.2021.

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, №303-A, п.29).

Суд зазначає, що відповідно до частини 2статті 2 КАС Україниу справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності передзаконом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першоюстатті 72 КАС Українидоказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Відповідно достатті 73 КАС Україниналежними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

За приписамистатті 74 КАС Українисуд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які зазакономмають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Згідно зстаттею 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихст. 78 цього Кодексу.

Відповідно дост. 90 КАС Українисуд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За наведених обставин у сукупності, зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1ст. 139 КАС Українипри задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2481,00 грн належить стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 2-10, 47, 72-77, 94, 132, 139, 193,241-246,257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Підприємства з іноземними інвестиціями "Амік Україна" (ідентифікаційний код 30603572, місцезнаходження м. Київ, вул. Верхній Вал, буд. 68) до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (місцезнаходження: вул. Кошиця, буд. 3, м. Київ, ідентифікаційний код 44082145) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків № 0007470703 від 12.11.2021.

Стягнути на користь Підприємства з іноземними інвестиціями «Амік Україна» понесені ним судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2481,00 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) грн за рахунок бюджетних асигнувань Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленогостаттею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Т.В. Смішлива

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2025
Оприлюднено21.03.2025
Номер документу125961728
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —640/10368/22

Ухвала від 15.05.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 24.04.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Рішення від 19.03.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 19.03.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 20.02.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 12.07.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні