Справа № 420/39890/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 березня 2025 рокум. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Радчука А.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю КРАНИ УКРАЇНИ (67806, Одеська обл., Овідіопольский р-н, смт. Авангард, вул. Теплична, буд. 1, код ЄДРПОУ 40489427) до Одеської митниці (вул. Івана та Юрія Лип, 21А, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ ВП44005631) про визнання протиправними та скасування рішення та картки відмови,
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю КРАНИ УКРАЇНИ до Одеської Митниці, в якому позивач просить суд:
визнати протиправним та скасувати рішення відповідача про визначення коду товарів від 04.12.2024 №24UA500110000093-КТ;
визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500110/2024/000366, оформлену відповідачем.
Адміністративний позов поданий за допомогою системи Електронний суд.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 29.07.2024 року ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ» (покупець) укладено з компанією «MECH ENTERPRIZE CO., LTD» (продавець), зареєстрованою у Японії, контракт № 20241-7- 001. Відповідно до контракту та інвойсу до нього продавець поставляє позивачу самохідну підіймальну установку для пересічної місцевості TADANO Модель GR120NL, 2004 р.в. (бувша у використанні). Відповідно до умов додатку №1 від 14.11.2024 року до контракту № 20241-7-001 від 29.07.24 року сторони змінили умови передачі крани та дійшли до угоди, що компанія «MECH ENTERPRIZE CO., LTD» передає техніку за договором на тимчасове користування/оренду та відповідальне зберігання позивачу строком на 2 місяці згідно інвойсу №2024S7001 від 01.08.2024 р.
У зв`язку з поставкою, позивачем було подано Одеській митниці Державної митної служби України митну декларацію № 24UA500110009297U4, якою заявлено до митного оформлення у режимі ІМ31 (тимчасове ввезення): Самохідна підіймальна установка для пересічної місцевості на колісному ходу яка відповідає поясненням до товарної позиції 8426, «самохідні та інші «пересувні» машини», (b), (2). На відміну від транспортних засобів з механічним приводом, призначених для спеціальних цілей, товарної позиції 8705, самохідні машини та механізми, що підпадають під ці товарні категорії ,як правило, мають такі характеристики: щодо пояснень до товарної позиції 8426, а саме:- Усі елементи приводу ходової бази установки (важелів керування переключенням швидкостей, рульового керування, керування гальмами) знаходяться в одній кабіні із елементами управління робочим обладнанням, незалежно від того, чи може ця самохідна установка пересуватися по дорозі своїм ходом чи ні; - самохідна підіймальна установка має лише одну кабіну; - Самохідна підіймальна установка приводиться в рух двигуном, який становить частину підіймального обладнання (один двигун приводить в рух ходову базу машини і підіймальний пристрій); - Самохідна підіймальна установка не пересувається під навантаженням. Самохідна підіймальна установка, що була у використання 2004 року випуску. Марка - TADANO Модель GR-100NL. Спеціальний номер: GR-120N-1-00113, серійний номер: FD0663. Максимальна вантажопідйомність 12 тонн. Призначений для виконання підіймально-вантажних робіт на пересічній місцевості. Не містить РЗ та ВП. Не для військового призначення. Торгівельна марка: TADANO. Виробник: TADANO LTD. Країна виробництва: JP, Японія. У графі 33 митної декларації зазначено код товару: 8426 41 00 00. Митна вартість товару визначена за основним методом - ціною договору щодо товару, який імпортується.
До митної декларації декларантом були додані також документи які підтверджували обраний позивачем код УКТ ЗЕД. Також позивачем було отримано у Одеській регіональній торгово-промисловій палаті експертний висновок про визначення коду УКТ ЗЕД №УТЕ-378 від 03.12.2024 р., що також підтвердив правильність обрання коду.
30.05.2024 року відповідачем було складено Акт про проведення огляду (переогляду) транспортних засобів, у якому зазначено: «митний огляд проведено відповідно до ст. 338 МКУ. Стосується оглянутих місць. В ході проведення митного огляду встановлено, що вантаж візуально відповідає опису заявленому у МД. Можлива невірна класифікація товару згідно УКТЗЕД.». Надалі, посадовою особою Одеської митниці прийнято рішення № 24UA50011000093-КТ від 04.12.2024 про визначення коду товару. Відповідно до цього рішення замість коду товару (графа 33 ВМД): 8426 41 0000 задекларованого декларантом позивача, відповідачем визначено код товару: 8705 10 0000.
За результатами розгляду поданої митної декларації і додатків до неї, відповідач також сформував Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA500110/2024/000366.
Не погоджуючись з рішенням відповідача про визначення коду товарів від 04.12.2024 №24UA500110000093-КТ та карткою відмови, позивач звернувся до суду з даним позовом.
У своїх доводах позивач посилався на те, що згідно пояснень до УКТ ЗЕД, які затверджені наказом Державної митної служби України від 14.07.2020 № 256., а також Пояснення, затверджені Наказом 543 від 14.12.2022 р., до товарної позиції 8426 належать «Самохідні та інші пересувні машини» До цієї товарної позиції включаються самохідні машини, в яких один або більше елементів приводу ходового пристрою чи керування, перерахованих вище, розташовані в кабіні підіймальної або вантажно-розвантажувальної машини (переважно крана), установленої на колісному шасі, незалежно від того, чи може агрегат у цілому рухатися по дорозі своїм ходом чи ні. Натомість, категорія 8705 включає - моторні транспортні засоби спеціального призначення, крім призначених головним чином для перевезення людей або вантажів (наприклад, автомобілі вантажні для аварійного ремонту, автокрани, автомобілі пожежні, автобетономішалки, автомобілі прибиральні для доріг, автомобілі поливомийні, автомобілі-майстерні, радіологічні автомобілі). Підкатегорія 8705 10 0000 автокрани.
Позивач вказує, що характеристики задекларованої ним самохідної установки передбачають: по-перше, він має один двигун, який приводить у рух підйомний механізм, а також сам транспортний засіб. Це не заперечує і сам відповідач у акті про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 30.11.2024 р., а також зазначає про це у Рішенні про визначенні коду від 04.12.2024 р (в описовій частині). По-друге, наявна одна кабіна з якої здійснюється керування, як рухом авто, так і підніманням вантажів у горизонтальній і вертикальній площині. Це видно з фото самохідної установки і не заперечує і сам відповідач у акті про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 30.11.2024 р. По-третє, транспортний засіб має опори, які розташовані на конструкції і фіксують кран на поверхні під час підіймання вантажів, що безперечно унеможливлює його пересування у просторі з вантажем. Отже, три характеристики з чотирьох дозволяють віднести дану установку до категорії 8426 41 0000, а не до 8705 10 0000, на чому необґрунтовано наполягає відповідач.
Позивач зазначає, що протиправні рішення відповідача призвели до збільшення ставки митних платежів, які він сплатив для розмитнення ввезеного ним транспортного засобу на території України, що порушило його майнові праві та інтереси.
Ухвалою суду від 30.12.2024 року позовну заяву залишено без руху, а позивачу надано десятиденний строк на усунення недоліків.
06.01.2025 року від представника позивача надійшла заява, якою недоліки позовної заяви було усунуто у повному обсязі.
Ухвалою суду від 15.01.2025 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами в порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.
30.01.2025 року відповідачем за допомогою системи Електронний суд подано відзив на позовну заяву.
Відповідно до відзиву, відповідач з позовними вимогами не погоджується, з огляду на наступне.
Так, відповідачем зазначено, що 29.11.2024 до відділу митного оформлення № 1 митного поста "Чорноморськ" Одеської митниці декларантом ТОВ "КРАНИ УКРАЇНИ" (код ЄДРПОУ 40489427) подано митну декларацію типу ІМ 31 АА № 24UA500110009297U4, за якою заявлено товар « 1.Самохідна підіймальна установка для пересіченої місцевості на колісному ходу яка відповідає поясненням до товарної позиції 8426 …, у товарній підкатегорії 8426410000 згідно УКТ ЗЕД, як: - інші машини та механізми самохідні: - на колісному ходу.
Відповідач підтвердив, що для здійснення митного контролю та митного оформлення товару разом з митною декларацією ІМ 31 АА від 29.11.2024 № 24UA500110009297U4 позивачем подано наступні документи: Рахунок-фактура (iнвойс) від 01.08.2024 № 2024S7001; Домашній коносамент від 03.09.2024 № OEA0204193; Навантажувальний документ від 25.11.2024 № 8976; Декларацiя про походження товару від 01.08.2024 № 2024S7001; Банківський платіжний документ, що стосується товару від 12.11.2024 № UFIM0143350; Некласифікований зовнішньоекономічний договір (контракт) від 29.07.2024 № 2024I-7-001; Доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) від 14.11.2024 № 1; Інші некласифіковані документи від 28.10.2024 Характеристика № 120; Судове рішення у справі цивільної, господарської або адміністративної юрисдикції від 29.05.2023 № 420/19058/22; Копія митної декларації країни відправлення від 21.08.2024 № 23267114130.
Посилаючись на те, що митними органами здійснюється ведення УКТ ЗЕД та контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД, відповідач зазначив, що під час здійснення перевірки правильності класифікації товарів за митною декларацією № 24UA500110009297U4 від 29.11.2024 відповідно до правил класифікації товарiв згідно з УКТ ЗЕД встановлено невідповідність відомостей графи 31 товару № 1 за ІМ 31 АА № 24UA500110009297U4 від 29.11.2024 опису та коду товару, внаслідок чого прийнято рішення про визначення коду товару №24UA500110000093-КТ від 04.12.2024.
Обґрунтовуючи правомірність прийнятого рішення відповідач зазначив, що відповідно до інформації з різних джерел мережі ІНТЕРНЕТ про технічні характеристики автокрану на колісному ходу марки TADANO Модель: GR120NL, серед інших характеристик - зазначена максимальна швидкість - 49 км/г. Таким чином, враховуючи технічні характеристики автокрану TADANO GR120NL (максимальна швидкість 49 км/г), даний кран класифікується у товарній підкатегорії 8705 10 00 00 згідно УКТ ЗЕД. Згідно пояснень до товарної позиції 8705 УКТ ЗЕД: До цієї товарної позиції (серед іншого) включаються: «(7) Автокрани, не призначені для перевезення вантажів, які складаються з автомобільного шасі, на якому постійно встановлена кабіна і поворотний кран».
Додатково у відзиві відповідач заперечував проти заявленого позивачем розміру гонорару за професійну правничу допомогу 20 000 грн., вказуючи на те, що він є завищеним, становить надмірний тягар для відповідача, стягнення адвокатських витрат у зазначеній сумі не відповідає критеріям розумності, співрозмірності.
За наведених обставин, відповідач вважає, що підстави для задоволення позову відсутні.
30.01.2025 року до суду від представника Одеської митниці надійшло клопотання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалою суду від 20.02.2025 року відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Інші заяви по суті справи та додаткові докази до суду не надходили.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, справу розглянуто в порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, судом встановлено наступне.
Позивач товариство з обмеженою відповідальністю «КРАНИ УКРАЇНИ» (далі ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ»), код ЄДРПОУ 40489427, зареєстроване юридичною особою 18.05.2016 року.
Основним видом діяльності ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ» за КВЕД є: 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику
29.07.2024 року між компанією «MECH ENTERPRIZE CO., LTD» (Продавець, Японія) та ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ» (Покупець) укладено Контракт № 20241-7-001. За умовами Контракту ПРОДАВЕЦЬ зобов`язується виконати наступне організувати продаж Товарів згідно виписаних Проформ інвойсів або Інвойсів. номенклатура, вартість товарів, що постачаються та інші необхідні умови, визначаються виписаними Проформ інвойсами або Інвойсами до дійсного Контракту (п. 1.1). Товар, який придбається, може бути як новим, так бувшим у використанні (п. 1.2). Базові умови постачання: Умови поставки визначені як FOB YOKOHAMA, JAPAN або інші умови, які указані у Проформах інвойсів чи Інвойсах та додатках до дійсного Контракту (п. 2.1). Умови оплати: Оплата проводиться ПОКУПЦЕМ переказу сум, зазначених в Проформах інвойсів або Інвойсів, на банківський рахунок ПРОДАВЦЯ (п. 3.1).
14.11.2024 року сторони Контракту № 20241-7-001 підписали Доповнення № 1 до Контракту № 20241-7-001 від 29.07.24 року, де узгодили, що у зв`язку зі зміною умов передачі техніки згідно інвойса № 202457001 від 01.08.2024: Бувша у використанні Самохідна підіймальна установка для пересіченої місцевості Марка TADANO модель GR-120NL спец. № GR-120N-1-00113 серійний № FD0663 рік 2004, Сторона 1 передає Стороні 2 на тимчасове користування/оренду та відповідне зберігання техніку на 2 місяця. Умови поставки: FOB YOKOHAMA PORT, JAPAN.
29.11.2024 року ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ» подано до Одеської митниці митну декларацію № 24UA500110009297U4, якою заявлено до митного оформлення у режимі ІМ31 (тимчасове ввезення): Самохідна підіймальна установка для пересічної місцевості на колісному ходу яка відповідає поясненням до товарної позиції 8426, «самохідні та інші «пересувні» машини», (b), (2). На відміну від транспортних засобів з механічним приводом, призначених для спеціальних цілей, товарної позиції 8705, самохідні машини та механізми, що підпадають під ці товарні категорії ,як правило, мають такі характеристики: щодо пояснень до товарної позиції 8426, а саме:- Усі елементи приводу ходової бази установки (важелів керування переключенням швидкостей, рульового керування, керування гальмами) знаходяться в одній кабіні із елементами управління робочим обладнанням, незалежно від того, чи може ця самохідна установка пересуватися по дорозі своїм ходом чи ні; - самохідна підіймальна установка має лише одну кабіну; - Самохідна підіймальна установка приводиться в рух двигуном, який становить частину підіймального обладнання (один двигун приводить в рух ходову базу машини і підіймальний пристрій); - Самохідна підіймальна установка не пересувається під навантаженням. Самохідна підіймальна установка, що була у використання 2004 року випуску. Марка - TADANO Модель GR-100NL. Спеціальний номер: GR-120N-1-00113, серійний номер: FD0663. Максимальна вантажопідйомність 12 тонн. Призначений для виконання підіймально-вантажних робіт на пересічній місцевості. Не містить РЗ та ВП. Не для військового призначення. Торгівельна марка: TADANO. Виробник: TADANO LTD. Країна виробництва: JP, Японія.
У графі 33 митної декларації зазначено код товару: 8426 41 00 00.
Митна вартість товару визначена за основним методом - ціною договору щодо товару, який імпортується.
Для підтвердження заявленої митної вартості товару разом з митною декларацією № 24UA500110009297U4 позивачем подані документи, які зазначені у графі 44 МД та картці відмови, а саме:
Рахунок-фактура (iнвойс) від 01.08.2024 № 2024S7001;
Домашній коносамент від 03.09.2024 № OEA0204193;
Навантажувальний документ від 25.11.2024 № 8976;
Декларацiя про походження товару від 01.08.2024 № 2024S7001;
Банківський платіжний документ, що стосується товару від 12.11.2024 № UFIM0143350;
Некласифікований зовнішньоекономічний договір (контракт) від 29.07.2024 № 2024I-7-001;
Доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) від 14.11.2024 № 1;
Інші некласифіковані документи: зобов`язання підприємства №120/1 від 14.11.2024, фотографії, характеристика №120 від 28.10.2024; судове рішення у справі цивільної, господарської або адміністративної юрисдикції від 29.05.2023 № 420/19058/22; Копія митної декларації країни відправлення від 21.08.2024 № 23267114130.
Під час проведення повного митного огляду у посадових осіб Одеської митниці виникли сумніви щодо правильності визначення коду товару 8426 41 00 00.
30.11.2024 року Одеською митницею було складено Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі, багажу до декларації № 24UA500110009297U4, у якому зазначено: Митний огляд проведено згідно ст 338МКУ. Стосується оглянутих місць. В ході проведення митного огляду встановлено, що вантаж візуально відповідає опису заявленому у МД, Можливо не вірна класифікація товару згідно з УКТЗЕД. Забезпечено ідентифікацію товарів шляхом здійснення цифрової фотозйомки.
30.11.2024 року від пункту пропуску "Чорноморський рибний порт" ВМО №1 митного поста "Чорноморськ" (назва підрозділу митного органу) направлено запит № 24UA500110009297U4 від 30.11.2024 до Управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД (назва підрозділу митного органу) щодо ВМД № 24UA500110009297U4 і документи на 13 аркушах з метою перевірки класифікації згідно з товарною номенклатурою Митного тарифу України товару №1.
Відповідь на запит і документи отримані 03.12.2024 року.
30.11.2024 року від підрозділу UA500110 направлено запит № 24UA500110009297U4 від 30.11.2024 до Управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД щодо МД № 24UA500110009297U4 з метою вирішення складного випадку класифікації товару № 1.
04.12.2024 року відділом контролю класифікації товарів Одеської митниці прийняте Рішення про визначення коду товару від 04.12.2024 №24UA500110000093-КТ, відповідно до якого графа 31 ВМД «Автокран на колісному ходу марки TADANO. Модель: GR-120NL. Cерійний номер: FD0663. Рік випуску: 2004. Має наступні характеристики: двигун MITSUBISHI 4M50-TLE2A, 4 циліндри, дизель, потужність 125 кВт (170л.с.) при 2800-б./хв; колісна формула дві осі, 4х4; максимальна швидкість - 49 км/год., власна вага - 14145кг, вантажопідйомність 12т.; довжина стріли: 6 секцій, виліт основний 24,5м, висота підйому з подовжувачем - 30м, подовжувач - 5,5м; довжина у транспортному положенні 7430см, ширина 2000см, висота 2800см. Торгівельна марка: TADANO. Виробник: TADANO LTD. походження: Японія, ЈР» класифіковано у Графі 33 ВМД «Код товару», як: 8705100000.
У зв`язку зі зміною коду товару митним органом було прийнято Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500110/2024/000366, відповідно якої відмовлено у випуску товарів по митній декларації № 24UA500110009297U4.
Не погоджуючись з рішенням відповідача про визначення коду товарів від 04.12.2024 №24UA500110000093-КТ та карткою відмови, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Статтею 67 Митного кодексу України передбачено, що Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.
В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.
Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду.
Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
Статтею 68 Митного кодексу України визначає, що ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Ведення УКТ ЗЕД передбачає:
1) відстеження та облік змін і доповнень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів, пояснень та інших рішень щодо її тлумачення, що приймаються Всесвітньою митною організацією;
2) підготовку пропозицій щодо внесення змін до УКТ ЗЕД;
3) деталізацію УКТ ЗЕД на національному рівні та введення додаткових одиниць виміру;
4) забезпечення однакового застосування всіма митними органами правил класифікації товарів;
5) прийняття рішень щодо класифікації та кодування товарів в УКТ ЗЕД у складних випадках;
6) розроблення пояснень і рекомендацій до УКТ ЗЕД та забезпечення їх опублікування;
7) своєчасне ознайомлення суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності з рішеннями та інформацією (крім тих, що є конфіденційними) щодо питань класифікації товарів та про застосування УКТ ЗЕД;
8) здійснення інших функцій, необхідних для ведення УКТ ЗЕД.
Відповідно до ст. 69 Митного кодексу України, товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД (ч. 1).
Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД (ч. 2).
На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них (ч. 3).
У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари (ч. 4).
Для цілей класифікації товарів під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо (ч. 5).
Згідно з ч. 7 ст. 69 Митного кодексу України, рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням митного органу щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення відповідно до глави 4 цього Кодексу.
Згідно з ч. 8 ст. 69 Митного кодексу України, висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер.
Законом України «Про митний тариф України» затверджено Основні правила інтерпретації УКТЗЕД.
Пунктами 1-3 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД передбачено, що класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами:
1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТ ЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:
2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;
(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.
3. У разі якщо згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prіma facіe) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:
(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де подається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;
(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови що цей критерій можна застосувати;
(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.
4. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.
Пунктом 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД визначено, що для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatіs mutandіs), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
Предметом спору є визначення коду задекларованого позивачем товару.
Відповідно до оскаржуваного рішення від 04.12.2024 №24UA500110000093-КТ, замість коду товару (графа 33 ВМД): 8426 41 0000, задекларованого позивачем, відповідачем визначено код товару: 8705 10 0000.
Згідно з Митним тарифом України, який є Додатком до Закону України «Про митний тариф України», до коду УКТЗЕД 8426 41 0000 належать «Суднові дерик-крани; підіймальні крани різних типів, включаючи кабельні крани; ферми підіймальні пересувні, портальні навантажувачі та візки з підіймальним краном: - крани мостові, козлові, портальні, ферми підіймальні пересувні та портальні навантажувачі: на колісному ходу».
Наказом Державної митної служби України від 14.07.2020 № 256 затверджені Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, що додаються (далі Пояснення до УКТЗЕД №256).
Наказом Державної митної служби України від 14.12.2022 № 543 затверджені Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, що додаються (далі Пояснення до УКТЗЕД №543).
Згідно Пояснень до УКТЗЕД №543 до розділу XVI група 84 УКТЗЕД, товарна позиція 8426 передбачаэ «Суднові дерик-крани; підіймальні крани різних типів, включаючи кабельні крани; ферми підіймальні пересувні, портальні навантажувачі та візки з підіймальним краном: - крани мостові, козлові, портальні, ферми підіймальні пересувні та портальні навантажувачі: … 8426 41 00 00- - на колісному ходу.
До цієї товарної позиції включається цілий ряд підіймальних або вантажно-розвантажувальних машин циклічної дії.
Самохідні та інші "рухомі" машини
Переважно до цієї товарної позиції включаються не лише нерухомі або стаціонарні машини, але також рухомі машини самохідні чи несамохідні (за деякими винятками, наведеними нижче та стосовно машин, установлюваних на транспортні засоби, включені в Розділ XVІІ).
Виключаються:
(а) Машини, установлювані на транспортні засоби групи 86.
Підіймальні або вантажно-розвантажувальні машини включаються до товарної позиції 8604, якщо вони встановлюються на вагонах чи вагонетках (товарних платформах), які причіпляються до потяга і призначені для пересування по залізниці будь-якої колії. Залізничні аварійні крани або крани-вагони або автокрани для обслуговування постійних колій чи рухомого складу, а також крани-вагони або автокрани, використовувані в залізничних депо для навантаження вантажів, зазвичай відповідають даній умові. Самохідні транспортні засоби для обслуговування залізничних колій також включаються до товарної позиції 8604. Проте підіймальні та вантажно-розвантажувальні машини, установлені на вагонетки або платформи, які не відповідають специфікації (опису) залізничного рухомого складу, включаються до цієї товарної позиції. Це зазвичай відбувається, наприклад, з підіймальними кранами, які встановлюються для пересування по рейках для обслуговування будівельних майданчиків, кар`єрів і т.п.
(b) Машини, установлювані на трактори або транспортні засоби групи 87.
(1) Машини, установлені на ходові бази типу трактора.
Деякі робочі частини машин цієї товарної позиції можуть бути встановлені на трактори, які переважно призначаються для перевезення або буксирування інших транспортних засобів, пристроїв чи вантажів, проте, подібно до тракторів, використовуваних у сільському господарстві, оснащені простими пристроями для керування робочими інструментами. Такі робочі інструменти є допоміжним обладнанням для нерегулярно виконуваної роботи. Зазвичай вони мають відносно невелику масу і можуть встановлюватися або замінятися самостійно виконавцем на місці проведення робіт. У цих випадках робочі інструменти включаються до цієї товарної позицію за умови, що вони є машинами цієї товарної позиції, або до товарної позиції 8431, якщо вони є частинами машин товарної позиції 8431, навіть якщо вони подані з трактором (незалежно від того, установлені вони на ньому чи ні), у той час як трактор разом зі своїм робочим обладнанням включається до товарної позиції 8701.
Проте до цієї товарної позиції включаються самохідні машини, в яких ходова база, органи керування, робочі інструменти та їхнє пускове обладнання спеціально розроблені для спільної установки та утворюють єдину механічну установку. Це стосується, наприклад, ходової бази, які являє собою трактор, спеціально розробленої, побудованої або зміцненої для утворення невід`ємної частини машини, який виконує одну чи більше функцій, згаданих у цій товарній позиції (підіймальні, вантажно-розвантажувальні роботи і т.п.). Такі ходові бази, подані окремо, також включаються до цієї товарної позиції як неукомплектовані машини, які мають всі основні ознаки укомплектованих машин цього типу. Ходові бази, які потенційно можуть включатися в кілька товарних позицій (8425 8430) через можливість оснащення декількома різними робочими частинами, класифікуються відповідно до Примітки 3 до РозділуІ або відповідно до Правила 3 (с) Основних правил інтерпретації класифікації товарів.
Для більш детального визначення відмітних ознак між тракторами товарної позиції 8701 і ходовими базами цієї групи див. пояснення до товарної позиції 8701.
(2) Машини, установлені на автомобільних шасі або вантажних автомобілях.
Деякі підіймальні або вантажно-розвантажувальні машини (наприклад, звичайні крани, легкі аварійні крани) часто встановлюються на конструкції, що мають всі істотні ознаки автомобільного шасі або вантажівки, тобто мають, принаймні, такі механічні вузли: двигун, коробку передач і важелі керування переключенням швидкостей, а також рульове керування та гальма. Такі конструкції повинні класифікуватися в товарній позиції 8705 як автомобілі спеціального призначення незалежно від того, чи встановлена підіймальна або вантажно-розвантажувальна машина на транспортному засобі чи вона разом з ним утворює єдину машину, якщо цей засіб пересування не є засобом, спеціально розробленим для транспортування, товарної позиції 8704.
Проте, до цієї товарної позиції включаються самохідні машини, в яких один або більше елементів приводу ходового пристрою чи керування, перерахованих вище, розташовані в кабіні підіймальної або вантажно-розвантажувальної машини (переважно крана), установленої на колісному шасі, незалежно від того, чи може агрегат у цілому рухатися по дорозі своїм ходом чи ні.
Крани цієї товарної позиції зазвичай не пересуваються під навантаженням або, якщо вони пересуваються під навантаженням, їхній рух обмежується і є допоміжною дією щодо їхньої основної функції підійманню вантажів.
(c) Машини на конструкціях, що плавають, групи 89.
Усі підіймальні або вантажно-розвантажувальні машини (наприклад, дерик-крани, прості крани), установлені на понтонах або на інших плавучих засобах, незалежно від того, самохідні вони чи несамохідні, включаються до групи 89.
Згідно Додаткових пояснень до товарних категорій: 8426 41 00 і 8426 49 00 Пояснення до УКТЗЕД №543, на відміну від транспортних засобів з механічним приводом, призначених для спеціальних цілей, товарної позиції 8705, самохідні машини та механізми, що підпадають під ці товарні категорії, як правило, мають такі характеристики:
1) вони приводяться в рух двигуном, який становить частину піднімального пристрою;
2) вони мають максимальну швидкість 20 км/год;
3) вони мають одну кабіну, яка становить частину піднімального пристрою;
4) вони, зазвичай, не пересуваються, коли навантажені, або, якщо пересуваються, то лише за обмеження руху необхідністю виконання їхньої функції піднімання.
Згідно з Митним тарифом України, який є Додатком до Закону України «Про митний тариф України», до коду УКТЗЕД 8705 10 0000 належать «Моторні транспортні засоби спеціального призначення, крім призначених головним чином для перевезення людей або вантажів (наприклад евакуатори, автокрани, автомобілі пожежні, автобетономішалки, автомобілі прибиральні для доріг, автомобілі поливомийні, автомобілі-майстерні, радіологічні автомобілі): - автокрани».
Обґрунтовуючи правомірність прийнятого рішення відповідач зазначив, що відповідно до інформації з різних джерел мережі ІНТЕРНЕТ про технічні характеристики автокрану на колісному ходу марки TADANO Модель: GR120NL, серед інших характеристик - зазначена максимальна швидкість - 49 км/г. Таким чином, враховуючи технічні характеристики автокрану TADANO GR120NL (максимальна швидкість 49 км/г), даний кран класифікується у товарній підкатегорії 8705 10 00 00 згідно УКТ ЗЕД. Згідно пояснень до товарної позиції 8705 УКТ ЗЕД: До цієї товарної позиції (серед іншого) включаються: «(7) Автокрани, не призначені для перевезення вантажів, які складаються з автомобільного шасі, на якому постійно встановлена кабіна і поворотний кран».
Однак, відповідних доказів відповідач не надав, враховуючи, що єдиною характеристикою для зміни коду товару зазначено максимальна швидкість 49 км/г.
У матеріалах справи наявний Експертний висновок №УТЕ-378 від 03.12.2024 року, підготовлений експертом Одеської регіональній торгово-промислової палати, згідно якого Самохідна підіймальна установка, що була у використання 2004 року випуску. Марка - TADANO Модель GR-120NL. Спеціальний номер: GR-120N-1-00113, має код згідно УКТ ЗЕД 8426 41 00 00.
Крім того, в Акті про проведення огляду (переогляду) транспортних засобів від 30.11.2024 року до декларації № 24UA500110009297U4, відповідачем зазначено, що в ході проведення митного огляду встановлено, що вантаж візуально відповідає опису заявленому у МД, Можливо не вірна класифікація товару згідно з УКТЗЕД. Забезпечено ідентифікацію товарів шляхом здійснення цифрової фотозйомки.
Згідно представлених фотозображень, самохідний кран TADANO, 2004 року випуску, Модель GR-120NL. Спеціальний номер: GR-120N-1-00113, серійний номер: FD0663, є самохідним краном на колісному ходу, який може пересуватись по дорозі своїм ходом, він має один двигун, який приводить у рух підйомний механізм, а також сам транспортний засіб; має лише одну кабіну з одним місцем керування.
Також, судом встановлено, що транспортний засіб має опори, які розташовані на конструкції і фіксують кран на поверхні під час підіймання вантажів, що безперечно унеможливлює його пересування у просторі з вантажем.
Отже, дані характеристики, дозволяють віднести дану установку до категорії 8426 41 0000, а не до 8705 10 0000, на чому необґрунтовано наполягає відповідач.
Наказом Міністерства фінансів України 30 травня 2012 року № 650 (у редакції Наказу Міністерства фінансів України від 23 грудня 2022 року № 455) затверджено ПОРЯДОК роботи митних органів при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України.
Пунктами 1-15 Розділу ІІ Порядку № 650 передбачено:
1. Посадові особи Підрозділу, ПМО здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час виконання митних формальностей. Обсяг митного контролю, достатнього для забезпечення додержання правил класифікації товарів, визначається на підставі результатів застосування системи управління ризиками.
2. Контроль правильності класифікації товарів здійснюється шляхом перевірки відповідності:
опису товару в митній декларації процедурі декларування відповідно до вимог Кодексу;
відомостей про товар та код товару згідно з УКТ ЗЕД, заявлених у митній декларації, відомостям про товар (найменування, опис, визначальні характеристики для класифікації товарів тощо), зазначеним у наданих для митного контролю документах, шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, із врахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, відповідно до вимог Кодексу.
3. У разі якщо посадова особа ПМО не може однозначно перевірити правильність класифікації товарів на підставі задекларованих відомостей, така посадова особа у паперовій або електронній формі надсилає повідомлення декларанту або уповноваженій ним особі про необхідність надання додаткових документів та/або відомостей, які підтверджують задекларований код товару згідно з УКТ ЗЕД. Строк надання додаткових документів та/або відомостей не має перевищувати 10 календарних днів з дня отримання такого повідомлення.
4. У разі відмови у наданні або ненаданні додаткових документів та/або відомостей, які підтверджують задекларований код товару згідно з УКТ ЗЕД, у строк, встановлений пунктом 3 цього розділу, перевірка правильності класифікації товарів здійснюється за наявними документами та/або відомостями з використанням довідкової інформації.
5. У разі надання додаткових документів та/або відомостей, які підтверджують задекларований код товару згідно з УКТ ЗЕД, у строк, встановлений пунктом 3 цього розділу, такі документи та/або відомості обов`язково враховуються під час перевірки правильності класифікації товарів, за результатами якої посадова особа ПМО:
підтверджує задекларований код товару згідно з УКТ ЗЕД; або
передає виконання митної формальності щодо перевірки правильності класифікації товарів за митною декларацією до Підрозділу.
6. Крім випадку, передбаченого абзацом третім пункту 5 цього розділу, передання виконання митної формальності щодо перевірки правильності класифікації товарів за митною декларацією здійснює ПМО:
у складних випадках класифікації товарів;
на вимогу Підрозділу або підрозділу митних компетенцій, у тому числі за результатами самостійного виявлення порушення правил класифікації товарів під час здійснення контролю правильності класифікації товарів, моніторингу митних декларацій, щодо яких посадові особи ПМО виконують митну формальність щодо перевірки правильності класифікації товарів;
в інших випадках, передбачених законодавством України з питань митної справи.
7. Передання виконання митної формальності щодо перевірки правильності класифікації товарів за митною декларацією здійснює посадова особа ПМО за допомогою автоматизованої системи митного оформлення (далі - АСМО) шляхом оформлення запиту за формою, наведеною в додатку 3 до Порядку виконання митних формальностей (далі - Запит).
Про прийняття до виконання митної формальності щодо перевірки правильності класифікації товарів за конкретною митною декларацією Підрозділ або підрозділ митних компетенцій вносить відповідну відмітку до АСМО.
8. Запит оформлюється в електронній формі, а відомості про оформлення Запиту вносить у встановленому порядку до АСМО посадова особа ПМО, яка оформила цей Запит.
Запит, що надійшов до Підрозділу або підрозділу митних компетенцій, реєструється у встановленому порядку в журналі реєстрації та обліку Рішень (далі - Журнал Рішень) за допомогою АСМО. Форму Журналу Рішень наведено в додатку 2 до цього Порядку.
Якщо за результатами розгляду Запиту у Підрозділу або підрозділу митних компетенцій виникає потреба у проведенні митного огляду з метою ідентифікації та встановлення характеристик товарів, визначальних для їх класифікації відповідно до вимог УКТЗЕД, посадова особа Підрозділу або підрозділу митних компетенцій ініціює проведення такого митного огляду та має право особисто брати участь у здійсненні такого митного огляду.
Після оформлення Запиту завершення виконання митної формальності щодо перевірки правильності класифікації товарів за митною декларацією покладається на Підрозділ або підрозділ митних компетенцій. Результати виконання митної формальності вносить у встановленому порядку до АСМО посадова особа Підрозділу або підрозділу митних компетенцій, яка виконувала таку митну формальність.
9. Посадова особа Підрозділу або підрозділу митних компетенцій у строк не більше 10 календарних днів з дня отримання Запиту здійснює класифікацію товарів, за результатами якої:
підтверджує задекларований код товару згідно з УКТЗЕД; або
приймає Рішення.
10. У разі якщо відповідно до пункту 5 або 9 цього розділу підтверджується задекларований код товару згідно з УКТ ЗЕД, але для подальшого митного оформлення товару з дотриманням вимог законодавства необхідним є внесення змін у графу 31 митної декларації в частині опису товару, ПМО надсилає декларанту або уповноваженій ним особі електронне повідомлення, у якому зазначаються необхідні зміни в описі товару. У такому разі митний орган надає дозвіл на відкликання митної декларації через необхідність зміни опису товару у графі 31 митної декларації щодо товару, задекларований код товару згідно з УКТ ЗЕД якого підтверджено.
11. Рішення приймається у разі необхідності зміни задекларованого коду товару згідно з УКТ ЗЕД на підставі встановлених характеристик товару, які є визначальними для його класифікації.
Для прийняття Рішення використовуються відомості, які містяться у митній декларації, інших документах, поданих для митного оформлення, а також документи та відомості, надані разом із Запитом та/або у порядку, передбаченому пунктом 12 цього розділу.
12. У разі неможливості однозначно перевірити правильність класифікації товару на підставі відомостей, які містяться у митній декларації, інших документах, поданих для митного оформлення, документів та відомостей, наданих разом із Запитом, посадова особа Підрозділу або підрозділу митних компетенцій у паперовій або електронній формі надсилає повідомлення декларанту або уповноваженій ним особі про необхідність надання додаткових документів та/або відомостей, які підтверджують задекларований код товару згідно з УКТ ЗЕД. Строк надання додаткових документів та/або відомостей не має перевищувати 10 календарних днів з дня отримання такого повідомлення.
13. У разі надсилання повідомлення, передбаченого пунктом 12 цього розділу, строк, встановлений у пункті 9 цього розділу, призупиняється з дня надсилання такого повідомлення і поновлюється з дня отримання додаткових документів та/або відомостей або з дня отримання відмови від надання додаткових документів та/або відомостей.
14. У разі ненадання додаткових документів та/або відомостей посадова особа Підрозділу або підрозділу митних компетенцій здійснює класифікацію товарів за наявними документами та відомостями з використанням довідкової інформації.
15. Якщо для вирішення питання класифікації товару виникає потреба у спеціальних знаннях з різних галузей науки, техніки, мистецтвознавства тощо або у використанні спеціального обладнання і техніки, митний орган може звернутися до спеціалізованого органу з питань експертизи та досліджень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, чи до його відокремленого підрозділу або іншої експертної установи (організації).
Залучення спеціалізованого органу з питань експертизи та досліджень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, або іншої експертної установи (організації) здійснюється у разі виникнення:
необхідності ідентифікації або лабораторної перевірки характеристик товарів, визначальних для їх класифікації;
складних випадків класифікації товарів, вирішення яких потребує проведення досліджень.
У такому разі Підрозділ або підрозділ митних компетенцій готує та надсилає запит про проведення дослідження (аналізу, експертизи) проб (зразків) товарів до спеціалізованого органу з питань експертизи та досліджень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, або іншої експертної установи (організації) із зазначенням переліку завдань та питань, що мають бути з`ясовані для встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД.
Однак, відповідачем прийнято оскаржуване рішення без залучення експертної установи, чи звернення до спеціалізованого митного органу з питань експертного забезпечення щодо складно випадку класифікації товарів, як визначила посадова особа відповідача.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено наявність обґрунтованого сумніву у правильності визначення позивачем класифікації товару за кодом 8426 41 0000.
З урахуванням викладеного, суд робить висновок про наявність підстав для визнання протиправним та скасування рішення Одеської митниці про визначення коду товару від 04.12.2024 №24UA500110000093-КТ та картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500110/2024/000366.
Згідно з ч. 1, ч. 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч.1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Згідно зі ст. 249 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, оскільки адміністративний позов задоволено, суд, у відповідності до приписів ст. 139 КАС України, здійснює розподіл судових витрат.
Відповідно до ч. 1 ст. 132 КАС України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Згідно з п. 1 ч. 3 ст. 132 КАС України, до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати на професійну правничу допомогу.
Щодо витрат на професійну правничу допомогу, у позовній заяві представником позивача зазначено, що попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які Позивач поніс і які очікує понести у зв`язку із розглядом справи 3 028,00 грн. за сплату судового збору та орієнтовно 20 000,00 грн. витрат на правничу допомогу. У зв`язку з непередбаченістю тривалості судового розгляду за цією справою та неможливістю розрахувати до винесення рішення по справі кількості витрачених годин на надання правничої допомоги, докази розміру судових витрат будуть надані Позивачем протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду.
Відповідно до ч. 3 ст. 143 КАС України, питання щодо розподілу витрат на професійну правничу допомогу може бути вирішено після ухвалення рішення по суті позовних вимог.
Матеріалами справи підтверджено, що позивачем сплачено судовий збір у розмірі 6056,00 грн.
Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку про стягнення з Одеської митниці за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача суму сплаченого судового збору у розмірі 6056,00 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 9, 72, 77, 90, 139, 242-246, 255, 262, 293, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю КРАНИ УКРАЇНИ (67806, Одеська обл., Овідіопольский р-н, смт. Авангард, вул. Теплична, буд. 1, код ЄДРПОУ 40489427) до Одеської митниці (вул. Івана та Юрія Лип, 21А, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ ВП44005631) про визнання протиправними та скасування рішення та картки відмови - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Одеської митниці щодо класифікації товарів від 04.12.2024 №24UA500110000093-КТ.
Визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500110/2024/000366, складену Одеською митницею.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Одеської митниці (вул. Івана та Юрія Лип, 21А, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ ВП44005631) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю КРАНИ УКРАЇНИ (67806, Одеська обл., Овідіопольский р-н, смт. Авангард, вул. Теплична, буд. 1, код ЄДРПОУ 40489427) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 6056,00 (шість тисяч п`ятдесят шість) грн.
Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Рішення може бути оскаржено в порядку і строки, встановлені ст. ст. 293, 295 КАС України.
СуддяА.А. Радчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2025 |
Оприлюднено | 21.03.2025 |
Номер документу | 125962191 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Радчук А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні