Рішення
від 18.03.2025 по справі 560/16452/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/16452/24

РІШЕННЯ

іменем України

18 березня 2025 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючої-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом Хмельницької обласної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи "Колос" до Управління молоді, фізичної культури і спорту Хмельницької обласної військової адміністрації про визнання протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Хмельницька обласна комплексна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" звернулася в суд з позовом до Управління молоді, фізичної культури і спорту Хмельницької обласної військової адміністрації, в якому просить визнати протиправними дії Управління молоді, фізичної культури і спорту Хмельницької обласної державної (військової) адміністрації щодо припинення фінансової підтримки з 01.01.2025 та зобов`язати Управління вчинити дії для включення до проекту обласного бюджету на 2025 рік видатків на утримання та навчально-тренувальну роботу.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що з листа від 21.10.2024 поінформований про припинення фінансової підтримки з 01.01.2025 з підстав неподання до створеної Управлінням молоді, фізичної культури і спорту Хмельницької обласної військової адміністрації робочої групи по здійсненню контролю за витрачанням бюджетних коштів документів. Тому, виходячи з проаналізованої та вивченої інформації, що міститься у поданих документах, очевидним є те, що робота в ХОК ДЮСШ "Колос" ведеться з порушенням чинного законодавства. Відтак, наявні підстави для припинення фінансування. Вважає дії Управління молоді, фізичної культури і спорту Хмельницької обласної державної (військової) адміністрації щодо припинення фінансової підтримки з 01.01.2025 протиправними, оскільки постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" введений мораторій, а саме припинене проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану. Водночас, в порушення зазначеної постанови відповідач здійснив перевірку фінансово-господарської діяльності. Крім того, відповідач повідомив про проведення перевірки фінансово- господарської діяльності, а у наказі та листі від 21.10.2024 № 457/01-25 йдеться про здійснення контролю за витрачанням бюджетних коштів. Тобто, не є зрозумілим характер та мета перевірки, але в будь-якому випадку і проведення перевірки фінансово-господарської діяльності є протиправним, оскільки Управління не наділене повноваженнями щодо здійснення таких перевірок. Також, відповідач свої протиправні дії щодо припинення фінансової підтримки з 01.01.2025 обґрунтовує нічим не підтвердженим висновком про те, що робота ведеться з порушенням чинного законодавства, не зазначаючи, які саме порушення чинного законодавства виявлено, коли саме, який документ складений про виявлені порушення, враховуючи, що Бюджетний кодекс України визначає відповідальність та заходи впливу за вчинені порушення саме бюджетного законодавства, а не будь-якого іншого. Просить задовольнити позовні вимоги.

Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

До суду надійшов відзив Управління молоді, фізичної культури і спорту Хмельницької обласної військової адміністрації, в якому відповідач просить відмовити в задоволенні позовної заяви. Зазначає, що пунктом першим постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" встановлено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 "Про введення воєнного стану в Україні". Частиною першою статті 2 Закону Закон "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що дія цього Закону не поширюється на відносини, у тому числі, що виникають під час здійснення заходів контролю за дотриманням бюджетного законодавства. Згідно з пунктами 11, 12 протоколу засідання комісії з розгляду питань по утриманню об`єктів нерухомості комунальної форми власності, закріплених на праві оперативного управління за державними установами, закладами та діяльності бюджетних установ, закладів, громадських організацій і об`єднань, фінансування яких здійснюється з обласного бюджету, однак вони не є комунальною власністю Хмельницькою обласної ради у 2023 році від 26.02-27.02.2024, Хмельницькій обласній військовій адміністрації рекомендовано припинити фінансування Хмельницької обласної організації ВФСТ "Колос" та ХОК ДЮСШ "Колос". Вказаний протокол надійшов до Хмельницької обласної військової адміністрації з листом Хмельницької обласної ради від 13.03.2024 № 303/01-11. Вказує, що обласний бюджет затверджується Хмельницькою обласною військовою адміністрацією, а не управлінням молоді, фізичної культури і спорту Хмельницької обласної державної адміністрації. В свою чергу Управління, як головний розпорядник бюджетних коштів уповноважене здійснювати заходи контролю за дотриманням бюджетного законодавства. Законодавство не встановлює жодних обмежень, щодо здійснення заходів контролю за дотриманням бюджетного законодавства в період воєнного стану. Таким чином твердження позивача про незаконність дій Управління є необґрунтованим. Вважає, що позивач, неправильно трактує норми законодавства. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Позивач подав до суду відповідь на відзив на позовну заяву, в якому зазначає, що належних та допустимих доказів, в розумінні норм Кодексу адміністративного судочинства, які б підтверджували право відповідача на проведення заходів контролю на період воєнного стану не надані. Управління надало протокол від 04.10.2024 №1 засідання робочої групи, який містить неправдиві відомості, оскільки директор на такому засіданні присутній не був. Крім того, про створення робочої групи по здійсненню контролю за витрачанням бюджетних коштів ХОК ДЮСШ "Колос" та про проведення відповідних заходів позивач не повідомлявся. Вважає, що подані документи не є належними та допустимими доказами.

Відповідач подав до суду заперечення на відповідь на відзив, зміст якої аналогічний відзиву на позовну заяву.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв`язку та сукупності, суд встановив таке.

Позивач - Хмельницька обласна комплексна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" зареєстрована у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 13.05.1999, здійснює іншу діяльність у сфері спорту. Засновник - Хмельницька обласна організація Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» Агропромислового комплексу України.

Наказом начальника управління молоді, фізичної культури і спорту Хмельницької обласної державної адміністрації від 03.10.2024 № 494-од створена робоча група по здійсненню контролю за витрачанням бюджетних коштів підвідомчими установами та фізкультурно-спортивними товариствами. Пунктом 2 вказаного наказу вирішено провести нараду з керівниками підвідомчих установ та фізкультурно спортивних товариств, щодо проєктів розрахунків до бюджетних запитів на 2025 рік.

04.10.2024 на засіданні робочої групи, оформленому протоколом від 04.10.2024 № 1, на якому присутній директор Хмельницької обласної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи "Колос", розглянуті подані підвідомчими установами та фізкультурно-спортивними товариствами проєкти розрахунків до бюджетних запитів на 2025 рік.

На вказаному засіданні робоча група прийняла рішення розробити графік вивчення окремих питань діяльності підвідомчих установ та фізкультурно-спортивних товариств в частині ефективного та цільового використання коштів обласного бюджету.

З результатами засідання робочої групи представнику позивача вручений лист про проведення перевірки з проханням надати необхідну інформацію для ефективного формування пропозицій до проєкту місцевого бюджету на 2025 рік.

На засіданні 09.10.2024, оформленому протоколом №2, робоча група дослідила документи, надані директором ХОК ДЮСШ "Колос" Володимиром Повхом, та у зв`язку з ненаданням повного пакету документів, вирішила повторно надіслати листи до Хмельницької обласної організації ВФСТ "Колос", ХОК ДЮСШ "Колос" та Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства "Колос" агропромислового комплексу України з проханням посприяти у наданні необхідних документів.

За підсумками засідання робочої групи з метою формування проекту бюджету на 2025 рік відповідач листом від 09.10.2024 № 443/01-25 запропонував голові Хмельницької обласної організації ВФСТ "Колос" та директору ХОК ДЮСШ "Колос" у п`яти денний термін надати копії штатних розписів та тарифікаційних списків тренерів - викладачів із зазначенням прізвища та ініціалів; табелі обліку використання робочого часу за 2024 рік, накази на преміювання за 2024 рік, розклад тренувань тренерів-викладачів на протязі 2024 року, договори оренди приміщень та договорів про співпрацю, наказ на присвоєння категорії обласній комплексній ДЮСШ «Колос» та копію свідоцтва про отримання категорії, копії дипломів та копії наказів про присвоєння категорій тренерам - викладачам з особових справ.

Розглянувши на засіданні, оформленому протоколом № 3 від 16.10.2014, подані позивачем документи, робоча група по здійсненню контролю за витрачанням бюджетних коштів, дійшла висновку про наявність порушень в частині витрачання бюджетних коштів на оплату праці викладацького складу ХОК ДЮСШ "Колос". Зокрема, робоча група встановила, нарахування коефіцієнту підвищення для всього керівного складу за присвоєння школі І категорії, однак термін дії відповідного свідоцтва закінчився 16.12.2013; нарахування заробітної плати особам, які не перебувають у трудових відносинах з позивачем, нарахування доплати за категорію, термін дії рішення щодо присвоєння якої закінчився, тощо.

На зазначеному засіданні робоча група рекомендувала відповідачу звернутись до Західного офісу Держаудит служби в Хмельницькій області для здійснення аудиту діяльності ХОК ДЮСШ "Колос", та з 01.01.2025 припинити її фінансування.

06.11.2024 відповідач звернувся до Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області з проханням провести перевірку фінансової діяльності обласної комплексно дитячо - юнацької спортивної школи «Колос» з метою підтвердження достовірності витрачання виділених бюджетних коштів.

Листом від 21.10.2024 відповідач повідомив позивача про припинення фінансової підтримки з 01.01.2025 за рахунок коштів обласного бюджету з підстав неподання відповідних документів до створеної Управлінням молоді, фізичної культури і спорту Хмельницької обласної військової адміністрації робочої групи по здійсненню контролю за витрачанням бюджетних коштів.

Вважаючи протиправними дії відповідача щодо припинення фінансової підтримки з 01.01.2025, позивач звернувся з цим позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законамиУкраїни.

Предметом спору у цій справі є дії Управління молоді, фізичної культури і спорту Хмельницької обласної державної (військової) адміністрації щодо припинення з 01.01.2025 фінансової підтримки позивача.

Спірні правовідносини врегульовані Бюджетним кодексом України та Законом України «Про місцеве самоврядування».

Відповідно до частини другої статті 61 Закону України «Про місцеве самоврядування» районні та обласні ради затверджують районні та обласні бюджети, які формуються з коштів державного бюджету для їх відповідного розподілу між територіальними громадами або для виконання спільних проектів та з коштів, залучених на договірних засадах з місцевих бюджетів для реалізації спільних соціально-економічних та культурних програм, контролюють їх виконання.

За змістом пункту 6 частини 1 статті 90 Бюджетного кодексу Українидо видатків, що здійснюються з обласних бюджетів, належатьвидаткина фізичну культуру і спорт:

а) програми з розвитку фізичної культури і спорту (утримання та навчально-тренувальна робота дитячо-юнацьких спортивних шкіл усіх типів обласного значення (крім шкіл, визначених у підпункті "б" цього пункту), шкіл вищої спортивної майстерності, центрів олімпійської підготовки, центрів фізичного здоров`я населення обласного значення, штатних спортивних команд резервного спорту, заходи з фізичної культури і спорту обласного значення, включаючи підготовку збірних команд регіону до участі у спортивних змаганнях державного рівня, фінансова підтримка обласних осередків всеукраїнських громадськихоб`єднаньфізкультурно-спортивної спрямованості і спортивних споруд обласного значення.

Згідно зпунктом 8 частини першої статті 91 Бюджетного кодексу Українидо видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, належать видатки на місцеві програми з розвитку фізичної культури і спорту, включаючи заходи із залучення населення до фізичної активності та занять спортом.

Відповідно до частини 2 статті 77 Бюджетного кодексу України місцеві бюджети затверджуються рішенням відповідної місцевої ради до 25 грудня(включно)року, що передує плановому.

Рішенням Хмельницької обласної ради від 26.02.2022 року № 1-9/2022 Про тимчасове делегування окремих повноважень Хмельницької обласної ради Хмельницькій обласній військовій адміністрації на період введення воєнного стану Хмельницькій обласній військовій адміністрації делеговані повноваження обласної ради, зокрема, щодо складання та затвердження обласного бюджету, внесення змін до нього, затвердження звіту про його виконання; затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань, заслуховування звітів виконання.

Згідно з додатком 7 до наказу Хмельницької обласної військової адміністрації «Про обласний бюджет Хмельницької області на 2024 рік» від 22.12.2023 № 342/2023-н, Управління молоді, фізичної культури і спорту ОДА є головним розпорядником коштів обласного бюджету, які спрямовуються на розвиток фізичної культури і спорту.

Відповідно до наказу Управління молоді, фізичної культури і спорту від 31.01.2024 року №37-од, «Про затвердження паспортів бюджетних програм на 2024 рік», фінансування позивача у 2024 році здійснювалось за рахунок бюджетної програми 1115032 «Фінансова підтримка дитячо-юнацьких спортивних шкіл фізкультурно-спортивних товариств».

За змістом частини 2 статті 19 Бюджетного кодексу України на всіх стадіях бюджетного процесу здійснюються контроль за дотриманням бюджетного законодавства,аудитта оцінка ефективностіуправління бюджетними коштамивідповідно до законодавства.

Згідно з пунктами 7 та 9 частини 5 статті 22 Бюджетного кодексу України головний розпорядник бюджетних коштів здійснює управління бюджетними коштами у межах встановлених йому бюджетних повноважень, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі та здійснює контроль за повнотою надходжень, взяттям бюджетних зобов`язань розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачами бюджетних коштів і витрачанням ними бюджетних коштів.

Відповідно до підпунктів 1, 6, 8, 46 та 62 пункту 6 Положення про управління молоді, фізичної культури і спорту Хмельницької обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням начальника обласної військової адміністрації від 28.12.2022 №595/2022-р Управління, зокрема, має право одержувати в установленому законодавством порядку від підприємств, установ та організацій, незалежно від форми власності, та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань; створювати при Управлінні консультативно- дорадчі органи; забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів; здійснює у межах своїх повноважень контроль за організацією та проведенням заходів стосовно молоді, національно-патріотичного виховання, фізичної культури і спорту в області, використанням фінансових і матеріальних ресурсів, що виділяються з державного та обласного бюджетів.

Отже, в межах здійснень повноважень з контролю за цільовим та ефективним витрачанням бюджетних коштів їх одержувачами, як головний розпорядних коштів обласного бюджету, які спрямовуються на розвиток фізичної культури та спорту, відповідач наділений повноваженнями щодо створення консультативно - дорадчих органів та одержання в установленому законодавством порядку від підприємств, установ та організацій, незалежно від форми власності, та їх посадових осіб інформації, документів і матеріалів, необхідних для виконання покладених на нього завдань.

Тому доводи позивача щодо відсутності у відповідача повноважень щодо перевірки ефективності витрачання коштів обласного бюджету, отриманих позивачем протягом 2024 року за рахунок бюджетної програми 1115032 «Фінансова підтримка дитячо-юнацьких спортивних шкіл фізкультурно-спортивних товариств» суд вважає безпідставними.

Посилання позивача на постанову Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану", якою введений мораторій на проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, як на підставу для визнання протиправними дій відповідача щодо перевірки ефективності витрачання позивачем бюджетних коштів, суд не бере до уваги у зв`язку з таким.

За визначенням статті 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг,допустимого рівнянебезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Статтею 2 цього Закону з урахуванням Рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008 передбачено, що дія цього Закону не поширюється, зокрема, на відносини, що виникають під час здійснення заходів валютного контролю, митного контролю на кордоні, контролю за дотриманням бюджетного законодавства та використанням державного та комунального майна.

Отже, контроль за дотриманням бюджетного законодавства не належить до заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду та регулюється нормами бюджетного законодавства, яким не передбачені жодні обмеження щодо здійснення розпорядниками бюджетних коштів повноважень, визначених Бюджетним кодексом України.

З урахуванням положень статті 19 Бюджетного кодексу України бюджетний контроль за дотриманням бюджетного законодавства здійснюється на тільки на стадії виконання бюджету, а й на стадії складання проекту відповідного бюджету.

Вирішуючи зазначений спір, суд враховує, що для підготовки бюджетного запиту до проекту обласного бюджету на 2025 рік відповідач листом від 09.10.2024 № 443/01-25 запропонував голові Хмельницької обласної організації ВФСТ "Колос" та директору ХОК ДЮСШ "Колос" надати документи, які обгрунтовують витрати бюджетних коштів на утримання ХОК ДЮСШ "Колос". У відзиві на позов відповідач вказує, що позивач не надав в повному обсязі документи, зазначені у запиті.

Доводи відповідача щодо не надання позивачем повному обсязі документів, необхідних відповідачу для підготовки бюджетного запиту на 2025 рік, позивачем не спростовані.

Відповідно до приписів частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожнасторонаповинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.

Позивачем не надані докази дотримання вимог бюджетного законодавства щодо підтвердження ефективного витрачання коштів обласного бюджету на утримання ХОК ДЮСШ "Колос" у 2024 році та надання відповідачу документів, необхідних для формування бюджетного запиту на 2025 рік, наявність яких є обов`язковою передумовою здійснення відповідних розрахунків потреби позивача в бюджетних коштах.

Суд також враховує, що згідно зістаттею 47 Закону України "Про фізичну культуру і спорт"фінансування розвитку фізичної культури і спорту здійснюється відповідно до цьогоЗаконута інших нормативно-правових актів за рахунок коштів відповідно державного та місцевого бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством.

Відповідно до частини шостої статті 10 Закону України "Про фізичну культуру і спорт" фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл здійснюється відповідно за рахунок коштів власника (засновника), відповідного бюджету, інших джерел, не заборонених законодавством.

Засновником позивача є Хмельницька обласна організація Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» Агропромислового комплексу України.

Тому, кошти обласного бюджету є не єдиним джерелом фінансування ХОК ДЮСШ "Колос".

Відповідно дочастини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства Українизавданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною другою цієї статті визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), тощо.

Пунктом 17 частини першої статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування» передбачено, що розгляд прогнозу місцевого бюджету, затвердження обласного бюджету, внесення змін до нього належить до виключних повноважень обласної ради. На період дії воєнного стану зазначені повноваження делеговані Хмельницькій ОВА.

Таким чином позовні вимоги щодо визнання протиправними дій відповідача щодо припинення фінансової підтримки з 01.01.2025 не відповідають обсягу його повноважень.

Враховуючи викладене, у задоволенні позову слід відмовити.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог розподіл судових витрат суд не здійснює.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні позову Хмельницької обласної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи "Колос" до Управління молоді, фізичної культури і спорту Хмельницької обласної військової адміністрації про визнання протиправними дій щодо припинення фінансової підтримки з 01.01.2025 та зобов`язання вчинити дії для включення до проекту обласного бюджету на 2025 рік видатків на утримання та навчально-тренувальну роботу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Хмельницька обласна комплексна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" (вул. Центральна, 4,с. Розсоша,Хмельницький р-н, Хмельницька обл.,31362 , код ЄДРПОУ - 22987231) Відповідач:Управління молоді, фізичної культури і спорту Хмельницької обласної військової адміністрації (вул. Свободи, 70,м. Хмельницький,Хмельницький р-н, Хмельницька обл.,29001 , код ЄДРПОУ - 45145420)

Головуючий суддя О.К. Ковальчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.03.2025
Оприлюднено21.03.2025
Номер документу125963590
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту

Судовий реєстр по справі —560/16452/24

Ухвала від 02.05.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 18.03.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 19.11.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 08.11.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні