Герб України

Ухвала від 19.03.2025 по справі 580/3815/22

Черкаський районний суд черкаської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

УХВАЛА

м. Черкаси

19 березня 2025 року Справа № 580/3815/22

Суддя Черкаського окружного адміністративного суду Гаращенко В.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву управління Державної казначейської служби України у м. Черкасах Черкаської області про зміну способу і порядку виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду в адміністративній справі №580/3815/22 за позовом приватного акціонерного товариства «Черкаський завод телеграфної апаратури» до Черкаської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду надійшла заява управління Державної казначейської служби України у м. Черкасах Черкаської області про зміну способу і порядку виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду в адміністративній справі №580/3815/22.

Заява обґрунтована тим, що виконавчий комітет Черкаської міської ради не має відкритих рахунків у банківських установах та не перебуває на казначейському обслуговуванні, однак саме Департамент управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 38764676) обслуговується та має відкриті рахунки в органах Казначейства.

Стягувач та боржник у судове засідання не прибули, тому розгляд заяви про зміну способу і порядку виконання рішення здійснюється у порядку письмового провадження.

Розглянувши подану заяву та матеріали справи, суд зазначає наступне.

В силу положень ч. 3 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Суд вважає за необхідне зазначити, що встановлення способу і порядку виконання судового рішення передбачає встановлення відмінного способу, від встановленого в судовому рішенні, або порядковість дій щодо виконання судового рішення, тобто врегулювання поведінки боржника та за необхідності стягувача. Підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення обставини, що роблять виконання судового рішення неможливим. Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти вжиття адміністративним судом нових заходів для реалізації рішення. Ці заходи повинні забезпечити виконання конкретного судового рішення.

Із поданої заяви про зміну способу і порядку виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду в адміністративній справі у справі №580/3815/22 судом встановлено виконавчий комітет Черкаської міської ради не має відкритих рахунків у банківських установах та не перебуває на казначейському обслуговуванні, тому рішення суду у частині стягнення витрат зі сплати судового збору в розмірі 2481 грн не може бути виконано саме виконавчим комітетом Черкаської міської ради.

Згідно вимог ч. 1 ст. 22 Бюджетного кодексу України для здійснення програм та заходів, які реалізуються за рахунок коштів бюджету, бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів. За обсягом наданих прав розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня.

Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Якщо згідно із законом місцевою радою не створено виконавчий орган, функції головного розпорядника коштів відповідного місцевого бюджету виконує голова такої місцевої ради.

Пунктом 9 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного Кодексу України передбачено, що до законодавчого врегулювання безспірного списання коштів бюджету та відшкодування збитків, завданих бюджету рішення суду про стягнення (арешт) коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) виконується виключно Казначейством України. Зазначені рішення передаються до Казначейства України для виконання.

Безспірне списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) здійснюється Казначейством України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за черговістю надходження таких рішень, щодо видатків бюджету - в межах відповідних бюджетних призначень та наданих бюджетних асигнувань.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 (надалі по тексту - Порядок № 845).

Згідно вищевказаного Порядку, боржники - це визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання.

Відповідно до пункту 2 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників безспірне списання - це операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами (далі - органи Казначейства) рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів па підставі виконавчих документів.

Пунктом 3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників передбачено, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та; місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Відповідно до пункту 9 Порядку орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли, зокрема, боржник не має відкритих рахунків в органах Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання.

Суд звертає увагу, що саме Департамент управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 38764676) обслуговується і має відкриті рахунки в органах Казначейства, тому він має змогу та відповідні повноваження здійснити виплати з бюджету Черкаської міської ради для погашення зобов`язань за вказаним судовим рішенням №580/3815/22.

Отже, на переконання суду, відсутність рахунків у Черкаської міської ради, є обставиною, що робить неможливим виконання судового рішення в частині стягнення вищезазначених судових витрат.

У зв`язку з чим, заява управління Державної казначейської служби України у м. Черкасах Черкаської області про зміну способу і порядку виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду в адміністративній справі №580/3815/22 є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 243, 248,295, 378 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Заяву управління Державної казначейської служби України у м. Черкасах Черкаської області про зміну способу і порядку виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду в адміністративній справі №580/3815/22 задовольнити.

Здійснити зміну порядку виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду в адміністративній справі №580/3815/22 в частині стягнення витрат зі сплати судового збору в розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) грн на користь риватного акціонерного товариства «Черкаський завод телеграфної апаратури», шляхом стягненнґя з Черкаської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 38764676) на користь приватного акціонерного товариства «Черкаський завод телеграфної апаратури» судовий збір у сумі 2481 грн».

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Суддя Валентин ГАРАЩЕНКО

СудЧеркаський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення19.03.2025
Оприлюднено21.03.2025
Номер документу125963927
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —580/3815/22

Ухвала від 19.03.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Валентин ГАРАЩЕНКО

Ухвала від 14.03.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Валентин ГАРАЩЕНКО

Постанова від 15.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 11.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 15.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Рішення від 04.11.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Валентин ГАРАЩЕНКО

Ухвала від 04.09.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Валентин ГАРАЩЕНКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні