Справа №705/5206/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 березня 2025 року м. Умань
Суддя Уманського міськрайонного суду Черкаської області Годік Леся Сергіївна, в присутності прокурора Бурлаки О.М., за участю: адвоката Верещака П.М., розглянувши матеріали, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Черкаській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого та проживаючого по АДРЕСА_1 , депутата Уманської міської ради, за ч.4 ст.172-6 КУпАП,-
ВСТАНОВИВ:
Згідно зпротоколом проадміністративне правопорушення,пов`язане зкорупцією, ОСОБА_1 , будучи депутатом Уманської міської ради Черкаської області та відповідно до п.п. «б» п.1 ч.1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» №1700-VII від 14 жовтня 2014 року, суб`єктом, відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією в порушення вимог п.п. 2, 3, 5 ч.1 ст. 46 вказаного Закону, за результатами перевірки декларації органом НАЗК, лист №42-01/51527-24 від 12.07.2024, відобразив недостовірні відомості на суму, що становить розмір понад 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.4 ст. 172-6 КУпАП
У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення не визнав, посилаючись на те, що будь-якого умислу на приховування достовірної інформації про наявне у нього нерухоме майно та грошові активи він не мав. Оскільки він в період часу перед поданням декларації за 2022 перебував на лікуванні та за призначенням лікаря вживав ліки, які негативно впливали на пам`ять і увагу, крім того, він не має достатніх навичок користування комп`ютером, тому замовив послугу щодо підготовки та подання до НАЗК декларації у одній із компаній.
В судовому засіданні представник ОСОБА_1 адвокат Верещак П.М. зазначив, що на час розгляду справи пройшли строки накладення адміністративного стягнення, тому справа щодо ОСОБА_1 підлягає закриттю без продовження провадження, без дослідження доказів і встановлення чи заперечення вини особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Поєднання закриття справи з одночасним визнанням вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення є взаємовиключеними рішеннями, і прийняття таких рішень в одній постанові про закриття справи свідчить про порушення права людини на справедливий суд, передбаченого ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Прокурор обставини викладені у протоколі про вчинення адміністративного правопорушення підтримав, зазначивши про наявність в діях ОСОБА_1 ознак діянь передбачених ч. 4 ст. 172-6 КУпАП.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, оцінивши їх за правилами, визначенимист. 252 КУпАП, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, у тому числі з урахуванням письмових та усних пояснень особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, суд дійшов наступного висновку.
Так, відповідно дост. 245 КУпАПзавданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно дост. 280 КУпАП, суд при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з ч.ч. 1, 2 та 3ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, в точній відповідності з законом.
Відповідно до вимогст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Згідност. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, безпеки на автомобільному транспорті та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Частина ч.4ст.172-6 КУпАПпередбачає адміністративну відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування,якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Відповідно до підпункту «б» п.1 ч. 1 ст. 3 Закону, суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутати місцевих рад, сільські, селищні, міські голови.
Згідно з рішення 2 сесії Уманської міської ради Черкаської області VІІІ скликання, депутати VІІІ скликання з 12.11.2020 року приступили до своїх повноважень, в тому числі і ОСОБА_1 .
ОСОБА_1 , як депутат Уманської міської ради Черкаської області, є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції».
Відповідно до частини першої статті 45 Закону особи, зазначені у пункті 1 частини першоїстатті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством з питань запобігання корупції.
Отже, ОСОБА_1 є суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані із корупцією, зокрема відповідальності, передбаченої ч. 4ст. 172-6 КУпАП.
У пункті 5 частини 1 статті 12 Закону, закріплено, що Національне агентство з питань запобігання корупції з метою виконання покладених на нього повноважень має приймати з питань, що належать до його компетенції, обов`язкові для виконання нормативно-правові акти.
Відповідно до Порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом голови НАЗК від 23 липня 2021 року №449/21, щорічна декларація - декларація, яка подається відповідно до частини першої статті 45 Закону (щороку), абзацу другого частини другої статті 45 Закону (після припинення діяльності (після звільнення)) у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.
ЗгідноУказу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», було введено воєнний стан на усій території України, строк дії якого неодноразово продовжувався.
Відповідно до роз`яснення НАЗК № 4 від 07 березня 2022 року щодо застосування окремих положеньЗакону України «Про запобігання корупції»стосовно заходів фінансового контролю в умовах воєнного стану (подання декларації, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента, проведення перевірок), щорічна декларація, подається у період з 00 годин 00 хвилин дня, наступного за днем припинення чи скасування воєнного стану, до 00 годин 00 хвилин відповідного числа третього місяця від такого дня.
Інформація, що зазначається в декларації, передбаченаст. 46 Закону України «Про запобігання корупції».
Встановлено, що до Уманського РУП ГУНП в Черкаській області надійшло повідомлення з Національного агентства з питань запобігання корупції, згідно якого ОСОБА_1 , будучи особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, подав щорічну декларацію за 2022 рік, під час перевірки якої встановлено відображення ОСОБА_1 недостовірних відомостей, які відрізняються від достовірних на суму 2499389,51 грн..
За вказаним фактом Уманським РУП ГУНП в Черкаській області відкрито кримінальне провадження відомості про яке внесено до ЄРДР №12024250320001177 від 18.07.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366-2 КК України.
Також, до слідчого управління ГУ НП в Черкаській області надійшли матеріали Національного агентства з питань запобігання корупції про результати проведення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2022 рік (виправленої), поданої ОСОБА_1 , депутатом Уманської міської ради Черкаської області.
Відповідно до отриманої інформації встановлено, що 02.02.2024 депутатом Уманської міської ради Черкаської області ОСОБА_1 подано з використанням можливостей Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічну декларацію за 2022 рік (виправлену), в якій відображено відомості які відрізняються від достовірних на загальну суму 2449389,51 грн., що перевищує 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації.
За вказаним фактом СУ ГУНП в Черкаській області відкрито кримінальне провадження, відомості про яке внесено 19.07.2024 року до ЄРДР за №12024250000000266, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366-2 КК України (умисне внесення суб`єктом декларування завідомо недостовірних відомостей до декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції», якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 500 до 2000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб).
14.08.2024 матеріали вищевказаних кримінальних проваджень об`єднано в одне провадження.
Відповідно до обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення, за яке передбачено кримінальну відповідальність та копій матеріалів повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2022 рік, унікальний ідентифікатор документа 7da674b-5149-4105-be40-37af9bbc869, поданої ОСОБА_1 , депутатом Уманської міської ради Черкаської області встановлено, що відповідно до протоколу автоматизованого розподілу обов`язків з проведення перевірок від 23.02.2024 уповноваженою особою Національного агентства головним спеціалістом другого відділу Управління проведення повних перевірок Булановою І.І. проведено повну перевірку декларацій особи, уповноваженої та виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2022 рік (виправленої) 7da674b-5149-4105-be40-37af9bbc869е, поданої ОСОБА_1 , депутатом Уманської міської ради Черкаської області, до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, 02.02.2024.
Так, згідно з рішенням 2 сесії Уманської міської ради Уманського району Черкаської області VІІІ скликання депутат Уманської міської ради VІІІ скликання ОСОБА_1 приступив до виконання своїх повноважень з 12.11.2020 як депутат Уманської міської ради Черкаської області.
Відповідно до положень п.п. «б» п.1 ч. 1 ст. 3 «Про запобігання корупції», ОСОБА_1 є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону.
Згідно ч. 1 ст. 45 Закону особи, зазначені у п.1, п.п. «а», «в» - «т» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону, зобов`язанні щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Враховуючи зазначене, ОСОБА_1 є суб`єктом декларування.
За результатами перевірки встановлено, що суб`єктом декларування при поданні декларації зазначив такі недостовірні відомості:
1.У розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації
1.1 Суб`єкт декларування не зазначив відомості про житловий будинок реєстраційний номер:2502302471060, загальною площею 48м2, розташований за адресою: АДРЕСА_1 , що належить йому на праві власності.
Суб`єкт декларування підтвердив невідображення відомостей про житловий будинок та пояснив, що йому дійсно на праві власності належить вищевказане нерухоме майно, проте зазначений об`єкт знаходиться в стадії реконструкції та фактичного знесений, і надав копії документів про реконструкцію житлового будинку.
Пояснення суб`єкта декларування не враховані з таких підстав.
Під час перевірки встановлено, що 05.09.2020 між суб`єктом декларування та ОСОБА_2 укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки, відповідно до якого суб`єкт декларування набув у власність земельну ділянку загальною площею 1020м., вартістю 6599,00 грн..
Відповідно до п. 8 вищевказаного договору земельна ділянка вільна від забудов і будівництво об`єктів нерухомості на вказаній ділянці не розпочиналось.
В подальшому 30.09.2020 земельну ділянку, кадастровий номер 7124386400:016002:0980, було розділено на 2 окремі земельні ділянки, яким присвоєно кадастрові номери: 7124386400:01:002:0982, 7124386400:01:002:0983, площею 514 та 506 кв.м., що підтверджується відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та схемами розподілу земельних ділянок.
Вказаний житловий будинок належить суб`єкту декларування на праві власності, розташований на земельній ділянці, кадастровий номер 7124386400:01:002:0982, є новозведеним будинком загальною площею 48м.2, що підтверджується технічним паспортом будинку садибного типу.
Відповідно до витягу з Реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічні інвентаризації Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, дата початку будівництва 26.08.2021, дата завершення будівництва 21.10.2021.
Загальна вартість будинку становить 298000,00 грн..
Зазначені вище дані підтверджуються відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, згідно з якими датою державної реєстрації є 05.11.2021.
Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 298000,00 грн..
1.2 Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про житловий будинок, реєстраційний номер: 2502288571060, загальною площею 36,9кв.м., розташований за адресою: АДРЕСА_1 , що належить йому на праві власності.
Суб`єкт декларування підтвердив невідображення відомостей про житловий будинок та пояснив, що йому дійсно на праві власності належить вищевказане нерухоме майно, проте зазначений об`єкт знаходиться в стадії реконструкції та фактично знесений, про що надав копії документів про реконструкцію житлового будинку.
Пояснення суб`єкта декларування не враховані з таких підстав.
Під час перевірки встановлено, що 05.09.2020 між суб`єктом декларування та ОСОБА_2 укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки, відповідно до якого суб`єкт декларування набув у власність земельну ділянку загальною площею 1020кв.м., вартістю 6599,00 грн..
Відповідно до п.8 вищевказаного договору земельна ділянка вільна від забудов і будівництво об`єктів нерухомості на вказаній ділянці не розпочиналось.
В подальшому 30.09.2020 земельну ділянку, кадастровий номер 7124386400:01:002:0980, було розділено на 2 окремі земельні ділянки, яким присвоєно кадастрові номери: 7124386400:01:002:0982, 7124386400:01:002:0983, площею 514 та 506 кв.м., що підтверджується відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та схемами розподілу земельних ділянок .
Вказаний житловий будинок належить суб`єкту декларування на праві власності, розташований на земельній ділянці, кадастровий номер 7124386400:01:002:0983, є новозведеним будинком загальною площею 36,9 кв.м., що підтверджується технічним паспортом будинку садибного типу, відповідно до витягу з Реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічні інвентаризації Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, дата початку будівництва 26.08.2021, дата завершення будівництва 21.10.2021.
Загальна вартість будинку становить 298000,00 грн..
Під час перевірки встановлено, що вказаний житловий будинок належить суб`єкту декларування на праві власності та перебував в процесу реконструкції, що підтверджується технічним паспортом будинку садибного типу, дату початку будівництва 26.08.2021, дата завершення будівництва 21.10.2021.
Відповідно до витягу з Реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічні інвентаризації Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, загальна вартість будинку становить 229000,00 грн..
Зазначені вище дані підтверджуються відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, згідно з якими датою державної реєстрації є 05.11.2021.
Пояснення суб`єкта декларування не враховані.
Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 229000,00 грн..
1.3. Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, стосовно земельної ділянки, кадастровий номер 7124386400:03:000:1152, яка належить йому на праві власності з 02.02.2022, обравши у полях «Дата 1 набуття права» 03.02.2022, «Реєстраційний номер (кадастровий номер для земельної ділянки)» позначку «Не застосовується» та «Вартість на дату набуття права або за останньою грошовою оцінкою» - 127674,00 грн..
Суб`єкт декларування пояснив, що при заповненні декларації не мав правовстановлюючих документів.
Проте ним, 02.02.2024 було подано виправлену декларацію, до якої достовірні відомості в повному обсязі внесені не були.
Крім того, суб`єкт декларування повідомив, що ним було здійснено телефонний дзвінок до Контакт-центру Національного агенства, до йому нібито повідомили, що якщо у суб`єкта декларування відсутні відомості про вартість майна, він може обрати позначку «Не відомо» та/або «Не застосовується»
Суб`єкт декларування дійсно звертався до Контакт-центру Національного агентства, проте з інших питань, про що свідчать записи розмов.
Пояснення суб`єкта декларування не враховані, оскільки спростовуються фактичними даними.
Під час перевірки встановлено, що за договором купівлі-продажу земельної ділянки від 02.02.2022 суб`єкт декларування набув у власність земельну ділянку, кадастровий номер 7124386400:03:000:1152, оціночна вартість якої становить 114209,35 грн..
Зазначені вище дані підтверджуються відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Так, за загальним правилом інформація про вартість відповідного майна повинна вказуватися на дату набуття права власності, володіння чи користування або відповідно до останньої грошової оцінки майна у грошовій одиниці України.
Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 13464,65 грн..
1.4. Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про вартість земельної ділянки, кадастровий номер 7124386400:03:000:0053, обравши у полях «Реєстраційний номер (кадастровий номер для земельної ділянки)» та вартість на дату набуття права або за останньою грошовою оцінкою позначки «Не застосовується».
Під час перевірки встановлено, що згідно з договором купівлі-продажу земельної ділянки від 29.12.2021 суб`єкт декларування набув у власність земельну ділянку, кадастровий номер 7124386400:03:000:0053, оціночна вартість якої становить 17931,07 грн..
Зазначені вище дані підтверджуються відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Суб`єкт декларування надав пояснення, про які зазначено у п.3.3 цього розділу. Пояснення суб`єкта декларування не враховані, оскільки спростовуються фактичними даними.
Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 17931,07 грн..
1.5.Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про вартість земельної ділянки, кадастровий номер 7124386400:03:000:0054, обравши у полях «Реєстраційний номер (кадастровий номер для земельної ділянки)» та «Вартість на дату набуття права або за останньою грошовою оцінкою» позначки «Не застосовується».
Під час перевірки встановлено, що згідно з договором купівлі-продажу земельної ділянки від 29.12.2021 суб`єкт декларування набув у власність земельну ділянку, кадастровий номер 7124386400:03:000:0054, оціночна вартість якої становить 17931,07 грн..
Зазначені вище дані підтверджуються відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Суб`єкт декларування надав пояснення, про які зазначено у п.3.3 цього розділу. Пояснення суб`єкта декларування не враховані, оскільки спростовуються фактичними даними.
Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 17931,07 грн..
1.6. Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про вартість земельної ділянки, кадастровий номер 7124386400:02:000:0826, обравши у полях «Реєстраційний номер (кадастровий номер для земельної ділянки)» та «Вартість на дату набуття права або за останньою грошовою оцінкою» позначки «Не застосовується».
Під час перевірки встановлено, що згідно з договором купівлі-продажу земельної ділянки від 29.12.2021 суб`єкт декларування набув у власність земельну ділянку, кадастровий номер 7124386400:03:000:0826, оціночна вартість якої становить 62672,94 грн..
Зазначені вище дані підтверджуються відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Суб`єкт декларування надав пояснення, про які зазначено у п.3.3 цього розділу. Пояснення суб`єкта декларування не враховані, оскільки спростовуються фактичними даними.
Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 62672,94 грн..
1.7. Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про вартість земельної ділянки, кадастровий номер 7124386400:02:000:0620, обравши у полях «Реєстраційний номер (кадастровий номер для земельної ділянки)» позначку «Не застосовується» та «Вартість на дату набуття права або за останньою грошовою оцінкою» - 63837,00 грн..
Проте під час перевірки звернень суб`єкта декларування до Національного агентства встановлено, що останній з цим питанням не звертався.
Під час перевірки встановлено, що згідно з договором купівлі-продажу земельної ділянки від 29.09.2021 суб`єкт декларування набув у власність земельну ділянку, кадастровий номер 7124386400:03:000:0620, оціночна вартість якої становить 63411,39 грн..
Зазначені вище дані підтверджуються відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Суб`єкт декларування надав пояснення, про які зазначено у п.3.3 цього розділу. Пояснення суб`єкта декларування не враховані, оскільки спростовуються фактичними даними.
Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 425,61 грн..
1.8. Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про вартість земельної ділянки, кадастровий номер 7124386400:02:000:0621, обравши у полях «Реєстраційний номер (кадастровий номер для земельної ділянки)» та «Вартість на дату набуття права або за останньою грошовою оцінкою» позначки «Не застосовується».
Під час перевірки встановлено, що згідно з договором купівлі-продажу земельної ділянки від 29.12.2021 суб`єкт декларування набув у власність земельну ділянку, кадастровий номер 7124386400:03:000:0621, оціночна вартість якої становить 63411,39 грн..
Зазначені вище дані підтверджуються відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Суб`єкт декларування надав пояснення, про які зазначено у п.3.3 цього розділу. Пояснення суб`єкта декларування не враховані, оскільки спростовуються фактичними даними.
Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 63411,39 грн..
1.9. Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про вартість земельної ділянки, кадастровий номер 7124386400:03:000:1496, яка належить члену сім`ї (дружині) на праві власності, обравши у полях «Дата набуття права» «Реєстраційний номер (кадастровий номер для земельної ділянки)» та «Вартість на дату набуття права або за останньою грошовою оцінкою» позначки «Член сім`ї не надав інформацію».
Під час перевірки встановлено, що відповідно до договору купівлі-продажу від 16.01.2021 член сім`ї (дружина) набув у власність земельну ділянку, розташовану на території Полянецької сільської ради Черкаської області, та сплатив за неї 34900,00 грн., що підтверджується відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та копією договору купівлі-продажу земельної ділянки.
У день укладення договору 16.01.2021 суб`єкт декларування надав згоду на купівлю земельної ділянки. Заява про згоду чоловіка на купівлю земельної ділянки зареєстрована в реєстрі за №96 приватним нотаріусом Уманського міського нотаріального округу Черкаської області Карайкозою Г.І., яким посвідчено договір купівлі-продажу, зареєстрований в реєстрі за №97.
Відповідно до п.п.2.2 вказаного договору нормативно-грошова оцінка земельної ділянки від 11.01.2021 становить 34900,00 грн..
Наявні обставини свідчать про обізнаність суб`єкта декларування з наявністю такого майна у члена сім`ї (дружини), а обрання позначки «Член сім`ї не надав інформацію» вказує на зловживання використанням такого права.
Суб`єкт декларування надав пояснення, про які зазначено у п.3.3 цього розділу. Пояснення суб`єкта декларування не враховані, оскільки спростовуються фактичними даними.
Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 24900,00 грн..
1.10. Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, стосовно земельної ділянки, кадастровий номер 7124386400:03:000:1535, яка належить члену сім`ї (дружині) на праві власності, обравши у полях «Дата набуття права», «Реєстраційний номер (кадастровий номер для земельної ділянки)» позначки «Не застосовується» та «Вартість на дату набуття права або за останньою грошовою оцінкою» позначку «Член сім`ї не надав інформацію».
Під час перевірки встановлено, що відповідно до договору купівлі-продажу від 16.02.2021 член сім`ї (дружина) набув у власність земельну ділянку, розташовану на території Полянецької сільської ради Черкаської області, та сплатив за неї 34900,00 грн., що підтверджується відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та копією договору купівлі-продажу земельної ділянки.
У день укладення договору 16.02.2021 суб`єкт декларування надав згоду на купівлю земельної ділянки. Заява про згоду чоловіка на купівлю земельної ділянки зареєстрована в реєстрі за №364 приватним нотаріусом Уманського міського нотаріального округу Черкаської області Карайкозою Г.І., яким також посвідчений договір купівлі-продажу, зареєстрований в реєстрі за №365. Відповідно до п.п.2.2 вказаного договору нормативно-грошова оцінка земельної ділянки від 11.01.2021 становить 34900,00 грн.. Наявні обставини свідчать про обізнаність суб`єкта декларування з наявністю такого майна у члена сім`ї (дружини). Суб`єкт декларування надав пояснення, про які зазначено у п.3.3 цього розділу.
Пояснення суб`єкта декларування не враховані, оскільки спростовуються фактичними даними.
Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 34900,00 грн..
Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 3 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 772636,73 грн., чим не дотримав вимоги п.2 ч. 1 ст. 46 Закону.
2. У розділі 8 «Корпоративні права» декларації 2.1. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про свої корпоративні права у ФГ «Полянса» (код ЄДРПОУ 39064260), частка у статутному капіталі у розмірі 100%, що у грошовому вираженні становить 5000,00 грн. та підтверджується відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Суб`єкт декларування пояснив, що ним не внесені відомості про належні йому корпоративні права ненавмисно та без будь-якого протиправного умислу, у зв`язку з його неуважністю.
Такі пояснення суб`єкта декларування не враховано, оскільки не спростовують порушення.
Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 5000,00 грн..
2.2.Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про корпоративні права у ТОВ «АСА» (код ЄДРПОУ 32570125), частка у статутному капіталі у розмірі 34% якого належить члену сім`ї (дружині), що у грошовому вираженні становить 106080,00 грн., що підтверджується відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Суб`єкт декларування не заперечував своєї обізнаності про наявність у члена сім`ї (дружини) вказаних корпоративних прав, пояснив, що ним не внесені такі відомості ненавмисно та без будь-якого протиправного умислу, у зв`язку з його неуважністю.
Крім того, повідомив, що ТОВ «АСА» не веде господарської діяльності, та членом сім`ї (дружиною) подаються пусті податкові декларації, копії яких долучив до пояснень.
Проте юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про її припинення, у зв`язку з чим відомості про товариство підлягали відображенню. Пояснення суб`єкта декларування не враховано, оскільки не спростовуються порушення.
Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 106080,00 грн..
2.3. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про корпоративні права у ТОВ «Пронікс» (код ЄДРПОУ 14215365), частка у статутному капіталі у розмірі 50% якого належить члену сім`ї (дружині), що у грошовому вираженні становить 8250,00 грн., що підтверджується відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Суб`єкт декларування пояснив, що ним не внесені відомості про належні йому корпоративні права ненавмисного та без будь-якого протиправного умислу, у зв`язку з його неуважністю, що є результатом перебігу хвороби.
Такі пояснення суб`єкта декларування не враховано, оскільки не спростовують порушення.
Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 8250,00 грн..
Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 8 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 119330,00 грн., чим не дотримав вимоги п.5 ч.1 ст. 46 Закону.
3. У розділі 12 «Грошові активи» декларації 3.1 Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про розмір грошових коштів, розміщених ним на банківських рахунках а АТ «Райффайзен банк» (код ЄДРПОУ 14305909), вказавши 171910,00 грн..
Під час перевірки встановлено, що станом на 31.12.2022 залишок грошових активів суб`єкта декларування на рахунках в АТ «Райффайзен банк» (код ЄДРПОУ 14305909) становив 189332,78 грн., що підтверджується інформацією, наданою АТ «Райффайзен банк». Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 17422,78 грн..
3.2. Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про валюту та розмір коштів, позичених третім особам (як поворотна фінансова допомога), а саме ТОВ «Полянецьке» (код ЄДРПОУ 02140917), вказавши 1790000,00 дол.США.
Суб`єкт декларування пояснив, що інформація про зазначені кошти є опискою, фактично має бути відображена сума 1990000,00грн.. Зазначив, що коштів у розмірі 1790000,00 дол.США він ніколи не мав.
Пояснення суб`єкта декларування враховано в частині неправильного відображення валюти грошового активу, в іншій частині не враховані, оскільки спростовуються фактичними даними.
Так, на запит Національного агентства, ТОВ «Полянецьке» надало копії підтверджуючих документів щодо надання суб`єктом декларування поворотної фінансової допомоги ТОВ «Полянецьке» у розмірі 1990000,00 гривень.
Згідно з протоколом загальних зборів засновників ТОВ «Полянецьке» від 09.05.2022 було прийнято рішення про надання засновником товариства поворотної фінансової допомоги підприємству у розмірі 2966666,67 грн., протоколами загальних зборів засновників від 13.06.2022 та від 29.06.2022 було прийнято рішення про надання додаткової поворотної фінансової допомоги від засновника в розмірі 280000,00 грн. та 210000,00 грн..
Як убачається з оборотно-сальдової відомості, суб`єкт декларування перерахував на рахунок ТОВ «Полянецьке» кошти як поворотну фінансову допомогу в розмірі 1990000,00 грн., зокрема:09.05.2022 у розмірі 605000,00 грн., 09.05.2022 у розмірі 500000,00 грн., 09.05.2022 у розмірі 395000,00 грн., 13.06.2022 у розмірі 100000,00грн., 15.06.2022 у розмірі 180000,00 грн., 29.06.2022 у розмірі 110000,00 грн. та 29.06.2022 у розмірі 100000,00 грн..
Вказані обставини підтверджуються виписками по рахунках ТОВ «Полянецьке».
Під час перевірки також встановлено, що ТОВ «Полянецьке» у звітному періоді повернуло суб`єкту декларування кошти у загальному розмірі 1790000,00 грн., у тому числі 12.05.2022 у розмірі 798000,00 грн., 20.05.2020 у розмірі 200000,00 грн., 30.05.2022 у розмірі 200000,00 грн., 01.06.2022 у розмірі 300000,00 грн., 29.06.2022 у розмірі 100000,00 грн., 29.06.2022 у розмірі 110000,00 грн., 15.12.2022 у розмірі 50000,00 грн. та 27.12.2022 у розмірі 30000,00 грн..
Станом на 31.12.2022 залишок неповернутої суми фінансової допомоги суб`єкту декларування становив 200000,00 грн. джерелами походження коштів у суб`єкта декларування для надання поворотної фінансової допомоги ТОВ «Полянецьке» були позичені суб`єктом декларування кошти у ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 на підставі укладених договорів позики, відомості про які відображено у розділі 13 «Фінансові зобов`язання» декларації.
При цьому суб`єкт декларування повернув позикодавцям кошти у світному періоді, про що зазначив у розділі 13 «Фінансові зобов`язання» декларації.
Таким чином, у розділі 12 декларації підлягали відображенню відомості лише про залишок неповернутої фінансової допомоги у розмірі 200000,00 грн..
Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 1590000,00 грн..
Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 12 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності на суму 1607422,78 грн.., чим не дотримав вимоги п. 8 ч. 1 ст. 46 Закону.
Крім того, під час перевірки встановлено, що суб`єкт декларування у розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації зазначив відомості про дохід у виді зеленого тарифу від ТОВ «Черкасиенергозбут» (код ЄДРПОУ 42474208) у розмірі 909152,00 грн..
При цьому під час перевірки не встановлено вартості та характеристики такого майна, через, що не можливо зробити висновок щодо необхідності відображення у розділі 5 «Цінне рухоме майно (крім транспортних засобів)» декларації, відповідних відомостей.
За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 2499389,51 грн., чим не дотримав вимог пп..2,5,8 ч.1 ст. 46 Закону.
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 02.04.2024 (на дату подання декларації) становив 3028,00 грн..
Таким чином, суб`єкт декларування у декларації зазначив відомості, які відрізняються від достовірних, на загальну суму 2499389,51 грн., що становить розмір понад 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2022 рік, що містить ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.366 КК України.
На підставі викладеного, за результатами повної перевірки декларації щорічної за 2022рік (виправленої), унікальний ідентифікатор 7da67140-5149-4105-be40-37af9bbc869, поданої ОСОБА_1 , депутатом Уманської міської ради Черкаської області, вбачається, що суб`єкт декларування при подані декларації зазначив неточні, недостовірні відомості, відомості, які не підлягали відображенню та відомості які не вдалось перевірити.
Однак, факт відображення ОСОБА_1 у вищевказаній декларації правочину із надання поворотної фінансової допомоги ТОВ «Полянецьке» не може вважатись умисним внесенням суб`єктом декларування завідомо недостовірних відомостей до декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції».
В ході досудового розслідування в діях ОСОБА_1 не встановлено об`єктивної та суб`єктивної сторони злочину передбаченого ч. 1 ст. 366-2 КК України.
В той же час за наявністю в діях ОСОБА_1 ознак адміністративного правопорушення передбаченого ст. 172-6 КУпАП 04.09.2024 складено протокол про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією.
Вказані вище фактичні обставини у судовому засіданні не заперечувалися особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, і такі обставини ніким не спростовані. ОСОБА_1 лише зазначив, що декларація заповнювалася не ним особисто, тому його вини не має.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.4ст. 172-6 КУпАП, підтверджується даними, що містяться в протоколі про адміністративне правопорушення, пов`язаному з корупцією за №532/2024, складеному 04 вересня 2024 року оперуповноваженим управління стратегічних розслідувань в Черкаській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України капітаном поліції Кононенко Є.Ю. (а.с.2-22); копіями матеріалів кримінального провадження №12024250320001177 від 18.07.2004 (а.с.25-62), в тому числі обґрунтованим висновком щодо виявлення ознак корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення, за яке передбачено кримінальну відповідальність від 11.07.2024.
Усі вищевказані докази у розумінніст.251КУпАП України суд визнає належними, допустимими, та такими, які повністю доводять вину ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, за обставин, викладених у протоколі про адміністративне правопорушення.
Разом з цим суд критично ставиться до пояснень ОСОБА_1 , наданих ним у судовому засіданні, позаяк повідомлені ним обставини не спростовують його вини у вчиненні інкримінованого йому правопорушення, оскільки відповідальність за достовірність вказаних в декларації відомостей покладається саме на суб`єкта декларування.
Таким чином, вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення доведена повністю і його дії суд кваліфікує за ч.4ст. 172-6 КУпАП, якподання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Обставини, що пом`якшують або обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення відсутні.
Відповідно до ст. 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Днем виявлення вчиненого правопорушення є 4 вересня 2024 року, тобто на час розгляду справи про адміністративне правопорушення пройшли строки передбачені ст. 38 КУпАП для накладення адміністративного стягнення.
З урахуванням викладеного, суддя вважає за необхідне визнати винним ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП та закрити провадження у справі у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 КУпАП.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.1, 3, 45 Закону України «Про запобігання корупції», ч. 4 ст. 172-6, ст. ст. 245, 246, 247,248, 249, 251, 252, 280, 283-285 КУпАП, суддя
П О С Т А Н О В И В :
Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП.
Провадження у справі про притягненнядо адміністративноївідповідальності ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП - закрити на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП.
Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду через Уманський міськрайонний суд Черкаської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня її винесення.
Суддя: Леся Сергіївна Годік
Суд | Уманський міськрайонний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2025 |
Оприлюднено | 21.03.2025 |
Номер документу | 125978802 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю |
Адмінправопорушення
Уманський міськрайонний суд Черкаської області
Годік Л. С.
Адмінправопорушення
Уманський міськрайонний суд Черкаської області
Годік Л. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні