Рішення
від 20.03.2025 по справі 346/4504/24
КОЛОМИЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 346/4504/24

Провадження № 2/346/243/25

ЗАОЧНЕ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 березня 2025 р.м. Коломия Коломийський міськрайонний суд Івано - Франківської області

в складі : судді Васильковського В.В.,

за участю секретаря Максим`юк М.А.,

представника позивача: Федасюка Л.Д.,

представника третьої особи Савчук Я.Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Коломиї цивільну справу за позовом ОСОБА_1 , який діє в інтересах: ОСОБА_2 до «Сільськогосподарське підприємство «Підзамча» Коршівської сільської ради, Державний реєстратор ЦНАП Печеніжинської селищної ради об`єднаної територіальної громади Івано-Франківської області, Коршівська сільська рада Коршівської територіальної громади про визнання незаконним та скасування запису про державну реєстрацію права постійного користування земельних ділянок, -

ВСТАНОВИВ:

І. Стислий виклад позицій сторін.

19.08.2024 року ОСОБА_1 ,який дієв інтересах: ОСОБА_2 , звернувшись до суду із даним позовом, посилається на те, що в інтересах неповнолітньої ОСОБА_2 (законним представником матір?ю ОСОБА_3 ) подано клопотання до Головного управління Держгеокадастру Івано-Франківської області про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою для одержання безоплатно у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею - 1,2500 га, яка розташована на території Івано-Франківської області, Коломийського району, Ліснослобідської сільської ради, та здійснити поділ земельної ділянки державної власності площею 2,5330 га, кадастровий номер 2623283400:03:021:0042. Відповідно до даного клопотання, Головним управлінням Держгеокадастру Івано-Франківської області було видано наказ від 05.11.2020р. за №69-1615/15-20-СТ, «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки», а саме: ОСОБА_2 , надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,2500 га за рахунок земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 2,5330 га, кадастровий номер 2623283400:03:021:0042 та поділ даної земельної ділянки державної власності сільськогосподарського призначення, яка розташована за межами населеного пункту с. Лісна Слобідка Ліснослобідської сільської ради Коломийського району, з подальшою передачею її у власність для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ 01.03.). На підставі даних Наказів, укладених договорів та завдання на виконання робіт ТОВ «Зеніт Експерт» - розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_2 , та здійснено погодження цього проєкту відповідно до ст. 186-1 Земельного кодексу України та інших нормативно-правових актів. Після чого, на підставі документації із землеустрою та її погодження у встановленому законом порядку до прийняття рішення про їх затвердження органом місцевого самоврядування, згідно вимог Закону України «Про Державний земельний кадастр», відповідно до п. 107. Постанови КМУ № 1051 від 17.10.2012 р., «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру», кадастровим реєстратором проведено реєстрацію земельної ділянки площею 1, 2500 га та присвоєно їй кадастровий номер: 2623283400:03:021:0075, що підтверджується витягами з ДЗК. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.20 року № 1113 «Деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин» та наказу Держгеокадастру від 17.11.20 року № 485 «Деякі питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності до комунальної власності», земельна ділянка площею 1, 2500 га, кадастровий номер 2623283400:03:021:0075, була передана в комунальну власність Коршівській сільській раді Коршівської територіальної громади. І з моменту реєстрації 22.12.2020 року в Державному реєстрі речових прав розпорядником вищевказаних земельних ділянок комунальної власності являється Коршівська сільська рада. Саме тому 29.12.2020 року законним представником було подано звернення в інтересах неповнолітньої, звернення до Коршівської сільської ради Коршівської територіальної громади (зареєстроване в книзі вхідної кореспонденції за № Ф-32 від 29.12.2020 року) про затвердження проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки, площею 1, 2500 га., кадастровий номер 2623283400:03:021:0075, для ведення особистого селянського господарства, яка розташована за межами населеного пункту с. Лісна Слобідка, Ліснослобіської сільської ради, Коломийського району, Івано-Франківської області, та передачу її у власність ОСОБА_2 . Так, відповідно до частини 6 статті 186-1 Земельного кодексу України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації. Тобто, підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою може бути лише те, що проект землеустрою не погоджений в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України, а також відсутність обов?язкової державної експертизи у визначених законом випадках. Жодних інших правових підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою після його погодження в порядку статті 186-1 Земельного кодексу України норми статті 118 Земельного кодексу України не містять. Таким чином, Позивач «законно очікувала» на оформлення права власності на земельну ділянку, в межах дозволу та проекту землеустрою, оскільки вона вчинила юридично значущі дії щодо вирішення питання про отримання у майбутньому права власності на них, а саме: отримала дозвіл (Накази Головного управління Держгеокадастру) на розробку проекту землеустрою, уклала відповідний договір на розробку даних проектів із проектною організацією ТОВ «Зеніт Експерт» та оплатила їхню роботу, розробила такі проекти, за її заявою сформовано земельні ділянки (проведено реєстрацію у державному кадастрі земельних ділянок, присвоєно кадастровий номер), у зв?язку із чим, вона мала законні сподівання та правомірні очікування на закінчення процедури отримання у власність земельної ділянки для себе та своєї малолітньої дочки, яка залежить від правомірної поведінки уповноваженого державного органу. Дозвіл і проект землеустрою, розроблений на його підставі, є стадіями єдиного процесу надання земельної ділянки у власність чи користування. Отримання дозволу дає особі правомірні, небезпідставні сподівання та очікування, що після розробки проекту землеустрою земельну ділянку їй може бути надано, якщо для цього не буде законних перешкод. Проте, незважаючи на відповідні заяви Позивача., Коршівською сільською радою безпідставно, неправомірно та з грубим порушенням земельного законодавства - відхилено розгляд даних заяв в зв?язку із не набранням необхідної кількості голосів для прийняття відповідного рішення, про що повідомлено листом за підписом голови ОМС від 25.02.2021 року, № 235/02-27 адвоката та Позивача лист за № 236 /02-27, 237/02-27 від 25.02.2021 року, а не відповідним Рішенням. А натомість на черговій сесії 29.01.2021 року, - внесено до порядку денного ще одне земельне питання: «Про надання у постійне користування земельних ділянок КП «Сільськогосподарське підприємство «Підзамча» Коршівської сільської ради. Після чого, п.11. Порядку денного зі змінами Передано у постійне користування земельні ділянки КП сільської «Сільськогосподарське підприємство «Підзамча»» Коршівської Коршівської ради об`єднаної територіальної громади (Рішення сільської ради № 101- VIII/2021, від 29.01.2021 року «Про надання у постійне користування земельних ділянок RG «Сільськогосподарське підприємство «Підзамча» Коршівської сільської ради) за які сесії посували 19 депутатів. колія протоколу восьмого демократичного скликання другої сесії (перше пленарне засідання) с. Коршів від 29.01.2021 року. Крім того, п. 2. даного Рішення надано дозвіл КП «Сільськогосподарське підприємство «Підзамча»» Коршівської сільської ради об?єднаної територіальної громади на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. На підставі даних Рішень Коршівської сільської ради за № 101- VIII/2021, від 29.01.2021 року - 15.02.2021 року державним реєстратором Чемерис Уляною Михайлівною, Печеніжинської селищної ради Івано-Франківської області здійснено запис про інше речове право 40607948, а саме про державну реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою площею 1,25 га, кадастровий номер 2623283400:03:021:0075 КП «Сільськогосподарське підприємство «Підзамча»» Коршівської сільської ради. Станом на сьогоднішній день рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.04.2024 року у справі №300/208/24: Визнано протиправним та скасовано Рішення Коршівської сільської ради від 29.01.2021 року № 101-VII/2021 про передачу в постійне користування земельних ділянок площею 1,2830 га, кадастровий номер 2623283400:03:021:0076, та площею 1,2500 га, кадастровий номер 2623283400:03:021:0075, Комунальному підприємству Сільськогосподарське підприємство Підзамча Коршівської сільської ради. Визнано протиправною бездіяльність Коршівської сільської ради у зв?язку із неприйняттям рішень, передбачених статтею 118 Земельного кодексу України, по заявах позивачів від 29.12.2020 № Ф-371, №Ф-372 про затвердження проектів землеустрою по земельних ділянках з кадастровими номерами 2623283400:03:021:0076 та 2623283400:03:021:0075. Зобов?язано Коршівську сільську раду розглянути заяву від 29.12.2020 № Ф- 371 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,2830 га, кадастровий номер 2623283400:03:021:0076, для передачі її у власність ОСОБА_3 , та заяву ОСОБА_3 (як законного представника малолітньої дитини ОСОБА_2 ) від 29.12.2020 № Ф-372 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,2500 га, кадастровий номер 2623283400:03:021:0075, для передачі її у власність ОСОБА_2 , на черговому засіданні сесії Коршівської сільської ради, та прийняти по них рішення в порядку, передбаченому статтею 118 Земельного кодексу України. З вищенаведеного вбачається, що державним реєстратором ЦНАП Печеніжинської селищної ради Івано-Франківської області Чемерис Уляною Михайлівною, на підставі протиправного рішення Коршівської сільської ради від 29.01.2021 № 101-VIII/2021 здійснено запис про державну реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою площею 1,25 га, кадастровий номер 2623283400:03:021:0075 за КП «Сільськогосподарське підприємство «Підзамча» Коршівської сільської ради номер запису про інше речове право 40607948. Тому, у зв?язку з визнанням неправомірним та скасування рішення Коршівської сільської ради від 29.01.2021 N? 101-VIII/2021, вважаю, що запис про державну реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою площею 1,25 га., кадастровий номер 2623283400:03:021:0075 КП «Сільськогосподарське підприємство «Підзамча»» Коршівської сільської ради номер запису про інше речове право 40607948 підлягають скасуванню. Отже, у Позивача наявний майновий охоронюваний інтерес на отримання даних земельних ділянок у власність, який порушений Коршівської сільською радою Коршівської територіальної громади Івано-Франківської області, безпідставною відмовою, неправомірною передачею (без затвердження проекту землеустрою щодо зміни їх цільового призначення) спірної земельної ділянки в постійне користування КП «Сільськогосподарське підприємство «Підзамча» Коршівської сільської ради, відносно яких Позивачкою добросовісно було вчинено усіх, встановлених чинним законодавством дій, для отримання її у власність, а тому згідно ст. 2, 4, 5 ЦПК України, та ст.ст. 3, 15, 16 ЦК України, підлягає судовому захисту. Тому, просить визнати незаконним та скасувати запис про проведену державну реєстрацію права постійного користування земельної ділянки за КП «Сільськогосподарське підприємство «Підзамча» Коршівської сільської ради, в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, номер запису про інше речове право 40607948, на земельну ділянку, площею 1, 25 га, кадастровий номер 2623283400:03:021:0075.

Представник третьої особи в судовому засіданні проти задоволення позову не заперечив.

Відповідачі в судове засідання не з`явилися, правом на подання відзиву не скористалися.

ІІ. Процесуальні дії у справі

Ухвалою Коломийського міськрайонного суду від 22 серпня 2024 року відкрито загальне позовне провадження по даній справі.

Суд ухвалив розглядати справу у заочному порядку.

ІІІ. Фактичні обставини справи та зміст спірних правовідносин.

Судом встановлено,що батьками ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зазначені: ОСОБА_1 , та ОСОБА_3 , про що складено відповідний актовий запис № 2294, що підтверджується копією свідоцтва про народження Серія НОМЕР_1 від 12.09.2019 року (а.с. 7).

Відповідно до копії Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-26114018720121 від 01.02.2021 року, земельна ділянка площею 1, 2500 га, кадастровий номер: 2623283400:03:021:0075, знаходиться за адресою: за межами населеного пункту с. Лісна Слобідка, Коломийського району, Івано-Франківської області, цільове призначення ведення особистого селянського господарства, відомості про державну реєстрацію земельної ділянки: проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі зміни їх цільового призначення, 23.11.2020 року, ТОВ «Зеніт Експерт»; земельну ділянку зареєстровано: 22.12.2020 року міськрайонним управлінням у Коломийському районі та м. Коломиї Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області; відомості про обмеження у використанні земельної ділянки: на 0, 7336 га земельної ділянки накладено обмеження у виді охоронна зона навколо (вздовж) об`єкта енергетичної системи, на підставі ЗУ «про затвердження охорони електричних мереж» № 209 від 04.03.1997 року (а.с. 8).

Згідно з копією Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру права власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна № 246246522 від 27.02.2021 року, власником земельної ділянки площею 1, 25 га, кадастровий номер: 2623283400:03:021:0075, є Коршівська сільська рада, на підставі Наказу 73-ОТГ від 28.12.2020 року, виданого Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 56095099 від 11.01.2021 року (а.с. 11).

Відповідно до копії рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.04.2024 року по справі 300/208/24, визнано протиправним та скасовано Рішення Коршівської сільської ради від 29.01.2021 року № 101-VІІІ/2021 про передачу в постійне користування земельних ділянок, площею 1, 2830 га, кадастровий номер: 2623283400:003:021:--75, Комунальному підприємству «Сільськогосподарське підприємство «Підзамча» Коршівської сільської ради; визнано протиправною бездіяльність Коршівської сільської ради, у зв`язку із неприйняттям рішень, передбачених ст. 118 Земельного кодексу України, по заявах позивачів від 29.12.2020 року № Ф-371, № Ф-372 про затвердження проектів землеустрою по земельних ділянках з кадастровими номерами: 2623283400:03:021:0076 та 2623283400:03:021:0075; також зобов`язано Коршівську сільську раду розглянути заяву ОСОБА_3 , від 29.12.2020 року № Ф-371 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1, 2830 га, кадастровий номер: 2623283400:03:021:0076, для передачі її у власність ОСОБА_3 , та заяву ОСОБА_3 (як законного представника малолітньої дитини ОСОБА_2 ) від 29.12.2020 року № Ф-372 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1, 2500 га, кадастровий номер: 2623283400:03:021:0075, для передачі її у власність ОСОБА_4 на черговому засіданні сесії Коршівської сільської ради, та прийняти по них рішення в порядку, передбаченому ст. 118 Земельного кодексу України. Що стосується позовної вимоги про визнання протиправним та скасування запису про державну реєстрацію права постійного користування земельних ділянок кадастровий номер: 2623283400:03:021:0076 та 2623283400:03:021:0075, за Комунальним підприємством «Сільськогосподарське підприємство «Підзамча»» Коршівської сільської ради, в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно провадження у справі закрито, оскільки справу необхідно вирішувати, в порядку цивільного судочинства (а.с. 12-17).

Згідно з копією ухвали Коломийського міськрайонного суду Івано-Франківської області від 29.03.2021 року по справі № 344/3244/21, заборонено Коршівській сільській раді Коршівської територіальної громади; КП «Сільськогосподарське підприємство «Підзамча»» Коршівської сільської ради; державним кадастровим реєстраторам Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області та його відділам, вчиняти будь-які дії, у відношенні земельних ділянок, площею 1, 2830 га, кадастровий номер: 2623283400:03:021:0076, та площею 1, 2500 га, кадастровий номер: 2623283400:03:021:0075, для ведення особистого селянського господарства, розташованих за межами населеного пункту с. лісна Слобідка, Ліснослобідської сільської ради Коломийського району Івано-Франківської області, до набрання судовим рішенням в даній справі законної сили (а.с. 21-22).

ІV. Норми права, якими регулюються правовідносини сторін.

Відповідно до ст. 14 Конституції України передбачено, що право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно з. 2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Ст. 55 Конституції України, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України «Про місце самоврядування в Україні», сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно з п. 34 ч.1 ст. 26 Закону України ««Про місце самоврядування в Україні», виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Відповідно до ст. 21 ЦК України, суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Стаття 41 Конституції України визначає, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом.

Згідно з ч. 1 ст. 4, ч. 1 ст. 5 ЦПК України, кожна особа має право у порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів, а суд, здійснюючи правосудця, захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.

Відповідно до ст. 316-319, 328 ЦК України передбачено, що власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.

Згідно з ч. 1-2 ст. 321 ЦК України, право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом.

Відповідно до ст.12 ЗК України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад.

Статтею 83 ЗК України, визначено право власності на землю територіальних громад, у котрій. зокрема, перебувають усі землі у межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності, а також земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно віл місця їх розташування. Частиною 4 наведеної норми матеріального права землі загальною користування населених пунктів (майдани, вулиці, проїзди, шляхи, набережні, пляжі, парки, сквери, бульвари, кладовища, місця знешкодження та утилізації відходів тощо, належать до земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність.

Згідно з ч. 1 ст. 116 ЗК України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та право користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 123 ЗК України, врегульовано порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування та вказано, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування на підставі рішення зазначених органів.

За положеннями ст. 152 Земельного кодексу України, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється в тому числі шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. В силу ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 152 Земельного кодексу України передбачено, що держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Згідно з ч. 1 ст. 393 Цивільного кодексу України, правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.

Відповідно до ч. 1 ст. 393 Цивільного кодексу України, якщо інше не встановлено законом, власник майна, права якого порушені внаслідок видання правового акта органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, має право вимагати відновлення того становища, яке існувало до видання цього акта. У разі неможливості відновлення попереднього становища власник має право на відшкодування майнової та моральної шкоди.

Відповідно до ч. 1 ст. 81 ЗК України визначено способи набуття права власності на земельні ділянки, а саме: придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності; приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування; прийняття спадщини; виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).

Відповідно до ч. 2, 5 ст. 158 Земельного кодексу України, виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей. У разі незгоди власників землі або землекористувачів з рішенням органу місцевого самоврядування спір вирішується у судовому порядку.

Відповідно до ч. 2 ст. 90 Земельного кодексу України, порушені права власників земельних ділянок підлягають відновленню в порядку, встановленому законом. Як вбачається із ст. 153 Земельного кодексу України, власник не може бути позбавлений права власності на земельну ділянку, крім випадків, передбачених цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 155 Земельного кодексу України, у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Відповідно до ст. 126 даного Кодексу право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

V. Оцінка суду.

Суд, з`ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони підтверджуються, доходить висновку, що позов слід задовільнити з таких підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав, а також у випадку, передбаченому підпунктом «а» пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.

Згідно ч.1 ст.1 Закону України «Про Державний земельний кадастр державний земельний кадастр», - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Суд доходить висновку, що державним реєстратором ЦНАП Печеніжинської селищної ради Івано-Франківської області Чемерис Уляною Михайлівною, здійснено запис про державну реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою площею 1,25 га, кадастровий номер 2623283400:03:021:0075 за КП «Сільськогосподарське підприємство «Підзамча» Коршівської сільської ради номер запису про інше речове право 40607948 на підставі рішення Коршівської сільської ради від 29.01.2021 № 101-VIII/2021.

Оскільки, вказане рішення було визнано неправомірним та скасовано суд вважає, що запис про державну реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою площею 1,25 га., кадастровий номер 2623283400:03:021:0075 КП «Сільськогосподарське підприємство «Підзамча»» Коршівської сільської ради номер запису про інше речове право № 40607948 підлягають скасуванню.

На підставі наведеного, та, керуючись ст. ст. 13, 76, 81, 89, 141, 158, 263 - 265, 268, 273, 354 ЦПК України, суд,-

УХВАЛИВ:

Позов задовільнити.

Визнати незаконним та скасувати запис про проведену державну реєстрацію права постійного користування земельної ділянки за КП «Сільськогосподарське підприємство «Підзамча» Коршівської сільської ради, в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, номер запису про інше речове право № 40607948, на земельну ділянку площею 1, 25 га, кадастровий номер: 2623283400:03:021:0075.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених ЦПК України, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Івано-Франківського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Відомості про учасників:

Позивач: ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_2 , адреса: АДРЕСА_1 .

Представник позивача: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , паспорт: НОМЕР_3 , виданий Івано-Франківським МУВС МВС 14.10.2000 року; зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідач: «Сільськогосподарське підприємство «Підзамча» Коршівської сільської ради, код ЄДРПОУ: 43623856; адреса: с. Жукотин, вул. Лесі Українки, 1, Коломийського району, Івано-Франківської області, 78237.

Відповідач: Державний реєстратор ЦНАП Печеніжинської селищної ради об`єднаної територіальної громади Івано-Франківської області, адреса: смт. Печеніжин, вул. Незалежності, 15, Коломийського району, Івано-Франківської області, 78274.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмет аспору, на стороні відповідача: Коршівська сільська рада Коршівської територіальної громади, код ЄДРПОУ: 04356863, адреса: с. Коршів, вул. Шевченка, 23, Коломийського району, Івано-Франківської області, 78240.

Суддя: Васильковський В. В.

СудКоломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення20.03.2025
Оприлюднено21.03.2025
Номер документу125983684
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: визнання незаконним акта, що порушує право власності на земельну ділянку

Судовий реєстр по справі —346/4504/24

Рішення від 20.03.2025

Цивільне

Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Васильковський В. В.

Ухвала від 27.11.2024

Цивільне

Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Васильковський В. В.

Ухвала від 22.08.2024

Цивільне

Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Васильковський В. В.

Ухвала від 19.08.2024

Цивільне

Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Васильковський В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні