Справа №: 272/1081/24
Провадження № 2/272/121/25
ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 березня 2025 року
Андрушівський районний суд Житомирської області в складі:
головуючого - судді Карповця В.В.,
з участю секретаря судового засідання -Степанчук Т.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Андрушівка цивільну справу за позовом керівника Бердичівської окружної прокуратури Житомирської області в інтересах держави в особі позивача Андрушівської міської ради до ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Комунальне підприємство Андрушівської міської ради "Комсервіс", про зобов`язання звільнити земельну ділянку, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Представник позивача звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 про зобов`язання звільнити земельну ділянку.
В обгрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що фізичною особою ОСОБА_1 самовільно використовується частина земельної ділянки Андрушівською міської територіальної громади орієнтовною площею 4,4 кв.м без відповідних правовстановлюючих документів на неї для розміщення тимчасової споруди.
На території Андрушівської міської територіальної громади за адресою: вул.Корольова, м.Андрушівка, Бердичівський район, Житомирська область, розташована земельна ділянка для будівництва та обслуговування об`єктів торгівлі (категорія - землі житлової та громадської забудови), кадастровий номер 182031010100:01:009:0053, площею 0,2866 га, що перебуває в комунальній власності в особі Андрушівської міської ради. Вказана земельна ділянка розташована в районі автостанції м. Андрушівка, Бердичівського району, Житомирської області.
Рішенням двадцять шостої сесії Андрушівської міської ради восьмого скликання №35 від 29.11.2022 припинено право користування ліквідованого комунального підприємства Андрушівської міської ради АНДРУШІВКАБЛАГОУСТРІЙ на вказану вище земельну ділянку комунальної власності та одночасно передано її в постійне користування правонаступнику - комунальному підприємству Андрушівської міської ради «КОМСЕРВІС». Право постійного користування за підприємством зареєстровано 05.12.2022.
Крім того, на вказаній сесії прийнято рішення №1, яким затверджено Програму соціального та економічного розвитку Андрушівської міської ради на 2023 рік, якою передбачено заходи щодо проведення благоустрою земельної ділянки біля автостанції в м.Андрушівка, Бердичівського району, Житомирської області.
Аналогічні заходи передбаченні Програмою соціального та економічного розвитку Андрушівської міської ради на 2024 рік, яка затвердження рішенням №1 сесії Андрушівської міської ради від 30.11.2023.
Рішенням виконавчого комітету Андрушівської міської ради №204 від 18.08.2021 прийнято безоплатно на баланс Андрушівської міської ради технічний звіт інженерно-геодезичних вишукувань.
З метою проведення благоустрою земельної ділянки з кадастровим номером 182031010100:01:009:0053, виконавчим комітетом Андрушівської міської ради 22.10.2021 прийнято рішення за №248, яким затверджено схеми розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності в районі автостанції м. Андрушівка, Бердичівського району, Житомирської області, техніко-економічні показники тимчасових споруд, кольорове рішення фасадів тимчасових споруд з використанням сучасних високоякісних матеріалів тощо.
З акту перевірки виконання вимог рішення виконавчого комітету Андрушівської міської ради №304 від 14.12.2021 «Про демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд та створення комісії для складання акту зовнішнього огляду (акта демонтажу) тимчасових споруд» від 13.12.2021 вбачається, що на момент перевірки експлуатуються та добровільно не демонтовані 42 самовільно встановленні тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності по АДРЕСА_1 , серед яких тимчасова споруда № НОМЕР_1 , загальною площею 4,4 кв.м., яка встановлена ОСОБА_1 .
Рішенням виконавчого комітету Андрушівської міської ради №272 від 23.12.2022 взято до уваги вищевказаний акт комісії та зобов`язано власників самовільно встановлених тимчасових споруд до 27.01.2023 провести їх демонтаж.
Крім того, вказаним рішенням створено комісію для складання акту зовнішнього огляду тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та затверджено її склад.
Рішенням виконавчого комітету Андрушівської міської ради №100 від 17.04.2023 внесено зміни до рішення виконавчого комітету №272 від 23.12.2002 та встановлено терміни до 17 травня 2023 для добровільного демонтажу самовільно встановлених тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності їх власниками.
Рішенням виконавчого комітету Андрушівської міської ради від 23.06.2023 № 136 внесено зміни до пункту 1 рішення виконавчого комітету від 22.10.2021 № 248 «Про затвердження схеми розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності (кіосків) в районі автостанції м. Андрушівка», а саме збільшено площу забудови тимчасових споруд, зокрема тимчасової споруди № НОМЕР_2 , розмірами 5x5 м., площею забудови - 25,0 м2.
17.04.2023, 04.05.2023 комісія КП АМР «Комсервіс» попередила власника тимчасової споруди № НОМЕР_1 ОСОБА_1 про необхідність до 17 травня 2023 року демонтувати тимчасову споруду на виконання рішення виконкому №100 від 17.04.2023. ОСОБА_1 від підпису та отримання попередження відмовилась.
КП АМР «Комсервіс» повторно попередження направлено поштовим зв`язком за місцем реєстрації ОСОБА_1 , однак лист повернувся у зв`язку із закінченням терміну зберігання.
З акту зовнішнього тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності від 05.06.2023 вбачається, що ОСОБА_1 не виконав вимоги рішення виконавчого комітету №272 від 23.12.2022, а саме добровільно не демонтував належну йому вищевказану самовільно встановлену тимчасову споруду №74, площею 4,4 кв.м. До цього часу вказана споруда не демонтована.
Враховуючи викладене представник позивача просить зобов`язати відповідача ОСОБА_1 звільнити самовільно зайняту частину земельної ділянки, яка перебуває в комунальній власності Андрушівської міської територіальної громади, в особі Андрушівської міської ради, площею 4,4 м2 з кадастровим номером 182031010100:01:009:0053, шляхом проведення демонтажу тимчасової споруди № НОМЕР_1 за власний рахунок та стягнути судові витрати.
Представник позивача в судове засідання не з`явився, оскільки надіслала заяву про розгляд справи у її відсутність, позовні вимоги підтримує повністю, просить їх задовольнити, щодо заочного рішення не заперечує.
Відповідач в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Про причини неявки суд не повідомив, клопотань про відкладення розгляду справи, відзиву, не подавав.
Представник третьої особи в судове засідання не з`явився, надіслав заяву про розгляд справи у його відсутність, позовні вимоги підтримує повністю, просить їх задовольнити, щодо заочного рішення не заперечує.
Статтею 280 ЦПК Українипередбачено, щоу разі неявки в судове засідання відповідача, який належним чином повідомлений і від якого не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності, або якщо повідомлені ним причини неявки визнані неповажними, та не подано відзиву, суд може ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів, якщо позивач не заперечує проти такого вирішення справи.
Відповідно до ч. 2ст. 247 ЦПК України,фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Вивчивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Суд, дослідивши матеріали справи встановив, що на території Андрушівської міської територіальної громади за адресою: вул.Корольова, м.Андрушівка, Бердичівський район, Житомирська область, розташована земельна ділянка для будівництва та обслуговування об`єктів торгівлі (категорія - землі житлової та громадської забудови), кадастровий номер 182031010100:01:009:0053, площею 0,2866 га, що перебуває в комунальній власності в особі Андрушівської міської ради. Вказана земельна ділянка розташована в районі автостанції м.Андрушівка.
Рішенням двадцять шостої сесії Андрушівської міської ради восьмого скликання №35 від 29.11.2022 припинено право користування ліквідованого комунального підприємства Андрушівської міської ради АНДРУШІВКАБЛАГОУСТРІЙ на вказану вище земельну ділянку комунальної власності та одночасно передано її в постійне користування правонаступнику - комунальному підприємству Андрушівської міської ради «КОМСЕРВІС». Право постійного користування за підприємством зареєстровано 05.12.2022.
Крім того, на вказаній сесії прийнято рішення №1, яким затверджено Програму соціального та економічного розвитку Андрушівської міської ради на 2023 рік, якою передбачено заходи щодо проведення благоустрою земельної ділянки біля автостанції в м.Андрушівка, Бердичівського району, Житомирської області.
Аналогічні заходи передбаченні Програмою соціального та економічного розвитку Андрушівської міської ради на 2024 рік, яка затвердження рішенням №1 сесії Андрушівської міської ради від 30.11.2023.
Рішенням виконавчого комітету Андрушівської міської ради №204 від 18.08.2021 прийнято безоплатно на баланс Андрушівської міської ради технічний звіт інженерно-геодезичних вишукувань.
З метою проведення благоустрою земельної ділянки з кадастровим номером 182031010100:01:009:0053, виконавчим комітетом Андрушівської міської ради 22.10.2021 прийнято рішення за №248, яким затверджено схеми розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності в районі автостанції м. Андрушівка, Бердичівського району, Житомирської області, техніко-економічні показники тимчасових споруд, кольорове рішення фасадів тимчасових споруд з використанням сучасних високоякісних матеріалів тощо.
З акту перевірки виконання вимог рішення виконавчого комітету Андрушівської міської ради №304 від 14.12.2021 «Про демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд та створення комісії для складання акту зовнішнього огляду (акта демонтажу) тимчасових споруд» від 13.12.2021 вбачається, що на момент перевірки експлуатуються та добровільно не демонтовані 42 самовільно встановленні тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності по АДРЕСА_1 , серед яких тимчасова споруда №74, загальною площею 4,4 кв.м., яка встановлена ОСОБА_1 .
Рішенням виконавчого комітету Андрушівської міської ради №272 від 23.12.2022 взято до уваги вищевказаний акт комісії та зобов`язано власників самовільно встановлених тимчасових споруд до 27.01.2023 провести їх демонтаж.
Крім того, вказаним рішенням створено комісію для складання акту зовнішнього огляду тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та затверджено її склад.
Рішенням виконавчого комітету Андрушівської міської ради №100 від 17.04.2023 внесено зміни до рішення виконавчого комітету №272 від 23.12.2002 та встановлено терміни до 17 травня 2023 для добровільного демонтажу самовільно встановлених тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності їх власниками.
Рішенням виконавчого комітету Андрушівської міської ради від 23.06.2023 № 136 внесено зміни до пункту 1 рішення виконавчого комітету від 22.10.2021 № 248 «Про затвердження схеми розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності (кіосків) в районі автостанції м. Андрушівка», а саме збільшено площу забудови тимчасових споруд, зокрема тимчасової споруди № НОМЕР_2 , розмірами 5x5 м., площею забудови - 25,0 м2.
17.04.2023, 04.05.2023 комісія КП АМР «Комсервіс» попередила власника тимчасової споруди № НОМЕР_1 ОСОБА_1 про необхідність до 17 травня 2023 року демонтувати тимчасову споруду на виконання рішення виконкому №100 від 17.04.2023. ОСОБА_1 від підпису та отримання попередження відмовилась.
КП АМР «Комсервіс» повторно попередження направлено поштовим зв`язком за місцем реєстрації ОСОБА_1 , однак лист повернувся у зв`язку із закінченням терміну зберігання.
Закту зовнішньоготимчасової спорудидля провадженняпідприємницької діяльностівід 05.06.2023вбачається,що ОСОБА_1 не виконаввимоги рішеннявиконавчого комітету№272від 23.12.2022,а самедобровільно недемонтував належнуйому вищевказанусамовільно встановленутимчасову споруду№74,площею 4,4кв.м.До цьогочасу вказанаспоруда недемонтована, підтвердженням чого є Акт зовнішнього огляду тимчасової споруди від 02.09.2024.
З відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вбачається, що земельна ділянка за кадастровим номером 182031010100:01:009:0053, площею 0,2866 га комунальної власності, перебуває в постійному користуванні комунального підприємства Андрушівської міської ради «КОМСЕРВІС». Тобто, за відповідачем ОСОБА_1 будь-яке речове право на земельну ділянку за кадастровим номером 182031010100:01:009:0053 не зареєстроване.
З інформацій Андрушівської міської ради від 25.07.2024 за №05-11/1748, від 20.08.2024 за №05-4/1950 вбачається, що відповідач ОСОБА_1 за відсутністю правовстановлюючих документів використовує частину земельної ділянки за кадастровим номером 182031010100:01:009:0053 шляхом встановлення тимчасової споруди. ОСОБА_1 не видавався паспорт прив`язки на встановлення тимчасової споруди на вказаній земельній ділянці, та з відповідною заявою про видачу паспорту прив`язки останній не зверталась до міської ради. Будь-які рішення про надання відповідачу ОСОБА_1 у власність або користування Андрушівською міською радою не приймались.
Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що 24.07.2024 проведено реєстраційні дії щодо припинення підприємницької діяльності ФОП ОСОБА_1 .
Таким чином, на даний час, відповідач ОСОБА_1 використовує частину земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 1820310100:01:009:0053 орієнтовною площею 4,4 кв.м. без будь-яких правових підстав.
Відповідно до ст. 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально - культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - це одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площеюне більше30 квадратнихметрів позовнішньому контуру)або немати такогоприміщення.
Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Таким чином, розміщений відповідачем ОСОБА_1 об`єкт на земельній ділянці комунальної власності за кадастровим номером 182031010100:01:009:0053 на розі АДРЕСА_1 , є тимчасовою спорудою, розміщення якої регулюється спеціальним підзаконним нормативним актом.
Зокрема, відповідно до п. 2.1 Порядку розміщення тимчасових споруд, затвердженому наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 №244 (далі - Порядок), підставою для розміщення тимчасової споруди є паспорт прив`язки.
Згідно з п.2.7 Порядку паспорт прив`язки тимчасової споруди надається органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.
Відповідно до вищевказаних інформації ОСОБА_2 вської міської ради вбачається, що паспорт прив`язки тимчасової споруди ОСОБА_1 не надавався.
Пунктом 2.30 Порядку передбачено, що розміщення тимчасової споруди самовільно забороняється.
Відповідно до п. 2.29 Порядку у разі самовільного встановлення тимчасової споруди така тимчасова споруда підлягає демонтажу.
Статтею 14 Конституції України визначено, що земля є основним національним багатством, що знаходиться під особливою охороною держави.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. З Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Згідно ст. 38 ЗК України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування.
Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм (ст.39 ЗК України).
Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Земельним кодексом України передбачено 2 правові форми передачі земель у користування: 1) на підставі договорів оренди; 2) на підставі договорів земельного сервітуту.
Відповідно до статті 80 Земельного Кодексу України суб`єктами права власності на землю є, зокрема, територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності.
Землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а також земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти комунальної власності, незалежно від місця їх розташування (частини 1, 2 статті 83 Земельного Кодексу У країни).
За змістом статей 123, 124 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування, а також передача таких земельних ділянок в оренду здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Частиною першою статті 122 Земельного Кодексу України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125 Земельного кодексу України).
При цьому ст. 126 Земельного кодексу України визначено, що право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Отже, єдиною підставою для громадян та юридичних осіб набуття права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності, є рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених Земельним кодексом України.
За відсутності рішення органу місцевого самоврядування про надання земельної ділянки у власність або в користування юридична особа або фізична особа не має права використовувати земельну ділянку комунальної форми власності, а тому розміщення тимчасової споруди за відсутності документів, які підтверджують право користування земельною ділянкою комунальної власності, право розпорядження якою належить до компетенції Ради, не можна визнати законним.
Аналогічна правова позиція щодо користування земельними ділянками під тимчасовими спорудами викладено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 08.10.2019 у справі 920/447/18 (пункт 6.28) та постанові Верховного Суду від 16.05.2018 у справі №918/633/16.
Таким чином, розміщення відповідачем ОСОБА_1 тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності на розі вулиць Корольова - Зазулінського в м.Андрушівка (біля автовокзалу) здійснено на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети.
Згідно ст. 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» самовільне зайняття земельної ділянки це будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.
З системного аналізу положень статей 116, 123, 124, частини другої статті 134, статті 212 ЗК, статті 1 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" від 19 червня 2003 року № 963-ІУ можна зробити висновок, що відповідно до вимог наведеного законодавства обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність у особи, що її використовує, правовстановлюючих документів на цю земельну ділянку, а відсутність таких документів може свідчити про самовільне зайняття земельної ділянки. Вказана правова позиція викладена в постанові Верховного суду від 18.01.2021 у справі № 264/7200/18.
Таким чином, в силу вимог вказаного законодавства земельна ділянка, на якій розташована спірна тимчасова споруда, є самовільно зайнятою.
Враховуючи викладене, а саме те що відповідач самовільно використовуєчастину земельноїділянки Андрушівськоюміської територіальноїгромади орієнтовноюплощею 4,4кв.мбез відповіднихправовстановлюючих документівна неїдля розміщеннятимчасової споруди,тому суд вважає, що даний позов обґрунтований та підлягає задоволенню, також суд стягує із відповідача на користь позивача понесені судові витрати в сумі 3028,00 грн.
На підставі наведеного вище, керуючись ст. ст. 19, 164 Конституції України, ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. ст. 2, 4, 12, 13, 76-78, 133, 137, 175, 258-268, 273, 352-355 ЦПК України, суд,-
УХВАЛИВ:
Зобов`язати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_3 ) звільнити самовільно зайняту частину земельної ділянки, за адресою: АДРЕСА_1 , яка перебуває в комунальній власності Андрушівської міської територіальної громади, в особі Андрушівської міської ради, площею 4,4 м2 з кадастровим номером 182031010100:01:009:0053, шляхом проведення демонтажу тимчасової споруди №74 за власний рахунок.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_3 ) на користь Житомирської обласної прокуратури Житомирської області( місцезнаходження: вул. С. Ріхтера ,11, м. Житомир, ЄДРПОУ 02909950, МФО 820172, р/р UA598201720343110001000011049 в ДКСУ м. Київ) понесені судові витрати в сумі 3028,00 грн.
Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Житомирського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
При цьому, у відповідності до підпункту 15.5. пункту 15 розділу XIII Перехідних положень Цивільного процесуального кодексу України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до Житомирського апеляційного суду через Андрушівський районний суд Житомирської області.
Заочне рішення може бути переглянуте Андрушівським районним судом Житомирської області за письмовою заявою відповідача поданою протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручено у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Строк на подання заяви про перегляд заочного рішення може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.
Заочне рішення суду набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених ЦПК України, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.
Суддя:В. В. Карповець
Суд | Андрушівський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2025 |
Оприлюднено | 24.03.2025 |
Номер документу | 125988078 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: |
Цивільне
Андрушівський районний суд Житомирської області
Карповець В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні