Хмельницький окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 560/406/25
РІШЕННЯ
іменем України
19 березня 2025 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Територіального управління Служби судової охорони у Хмельницькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
Позивач звернувся до суду з позовом до Територіального управління Служби судової охорони у Хмельницькій області, в якому просить:
1. Визнати протиправними дії Територіального управління Служби судової охорони у Хмельницькій області щодо не зарахування ОСОБА_1 , стажу роботи в органах прокуратури у період часу з 19.02.2002 по 01.04.2010 до стажу служби в Службі Судової охорони.
2. Зобов`язати Територіальне управління Служби судової охорони у Хмельницькій області зарахувати до стажу служби в Службі Судової охорони роботу в органах прокуратури, а саме з 19.02.2002 по 01.10.2002 на посаді виконуючого обов`язки помічника прокурора міста Хмельницького прокуратури Хмельницької області, з 01.10.2002 по 29.12.2005 - помічника прокурора міста Хмельницького прокуратури Хмельницької області та з 29.12.2005 по 02.04.2010 - старшого помічника прокурора міста Хмельницького прокуратури Хмельницької області.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що відповідач протиправно не зарахував періоди його роботи в органах прокуратури до стажу служби в органах Служби судової охорони. Зазначає, що незарахування відповідачем зазначених періодів до стажу служби у Службі судової охорони суперечить приписам закону, є необґрунтованими та безпідставними. Просить позов задовольнити.
У відзиві на позовну заяву представник відповідача заперечив проти задоволення позову. Зазначив, що відповідно до приписів Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" особам, зазначеним у пунктах «б»-«д», «ж» і «з» статті 1-2 такого Закону, до вислуги років зараховується час роботи в судових органах та органах прокуратури осіб, які працювали на посадах суддів, прокурорів, слідчих і перебувають на військовій службі або службі в органах внутрішніх справ, Службі безпеки, Національній поліції, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі на посадах офіцерського та начальницького складу, в Службі судової охорони на посадах середнього і вищого складу, в Національному антикорупційному бюро, Бюро економічної безпеки на посадах начальницького складу. Відповідно до записів, здійснених у трудовій книжці позивача, з 19.02.2002 до 01.10.2002 позивач був призначений виконуючим обов`язки помічника прокурора міста Хмельницького прокуратури Хмельницької області. З 01.10.2002 до 29.12.2005 - помічником прокурора міста Хмельницького прокуратури Хмельницької області, а з 29.12.2005 до 02.04.2010 - переведений на посаду старшого помічника прокурора міста Хмельницького прокуратури Хмельницької області. За результатами підрахунку вислуги років із матеріалів особової справи позивача встановлено, що станом на 27.12.2024 вислуга років Позивача становить 10 років 08 місяців 08 днів, правових підстав для зарахування оскаржуваних періодів до стажу служби (вислуги років) у
територіального управління - немає. Просить відмовити у задоволенні позову.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою від 13.01.2025 суд відкрив провадження в цій адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Суд встановив, що 03.01.2020 позивач прийнятий на службу до Служби судової охорони за результатами конкурсу на зайняття вакантної посади начальника організаційно-планової служби Територіального управління Служби судової охорони у Хмельницькій області.
На день прийняття Позивача на службу до Служби судової охорони та призначення на вказану посаду Позивачу з 03.01.2020 встановлено стаж служби в Службі судової охорони, який надає право на встановлення надбавки за вислугу років, 00 років 00 місяців 00 днів.
Позивачу, станом на 18.11.2021, встановлено стаж служби у Службі судової охорони - 07 років 06 місяців 27 днів.
До вказаного стажу служби зараховані періоди, визначені абзацом восьмим пункту 1 Постанови №393 та підтверджені записами трудової книжки Позивача:
- з 02.04.2010 до 22.06.2011 перебування на посаді прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами внутрішніх справ при провадженні дізнання та досудового слідства управління нагляду за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнання та досудове слідство прокуратури Хмельницької області;
- з 22.06.2011 до 14.12.2015 - на посаді прокурора Летичівського району Хмельницької області;
- з 03.01.2020 до 18.11.2021 - на посаді співробітника територіального управління Служби судової охорони у Хмельницькій області.
В грудні 2024 позивач звернувся до відповідача з проханням зарахувати до стажу служби в Службі судової охорони роботу в органах прокуратури у період часу з 19.02.2002 по 01.04.2010.
Відповіддю від 30.12.2024 позивачу відмовлено у зарахуванні такого стажу.
Вважаючи протиправними мотиви відмови у зарахуванні до стажу служби в Службі судової охорони спірних періодів роботи, позивач звернулася до суду з цим позовом.
ІV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ
Служба судової охорони, відповідно до статті 161 Закону України від 02.06.2016 №1402-VIII "Про судоустрій і статус суддів" (надалі - Закон №1402-VIII), є державним органом у системі правосуддя для забезпечення охорони та підтримання громадського порядку в судах.
Порядок проходження служби співробітниками Служби судової охорони регулюється цим Законом та положенням, яке затверджується Вищою радою правосуддя за поданням Голови Служби судової охорони, погодженим з Державною судовою адміністрацією України (частини 2 статті 1621 Закону №1402-VIII).
Рішенням Вищої ради правосуддя від 04.04.2019 №1052/0/15-19 затверджено Положення про проходження служби співробітниками Служби судової охорони (надалі - Положення).
Відповідно до пункту 5 Положення у попередній редакції, час проходження служби у Службі зараховується до страхового стажу, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби, стажу служби в поліції, інших правоохоронних органах.
До стажу служби у Службі зараховується стаж служби в поліції, органах внутрішніх справ, військова служба в Збройних Силах України, Службі безпеки України, Державній прикордонній службі України, Національній гвардії України, Управлінні державної охорони України та інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону.
Рішенням Вищої ради правосуддя від 18.11.2021 №2236/0/15-21 були внесені зміни до Положення, згідно з якими пункт 5 розділу І викладено в такій редакції:
"Час проходження служби у Службі зараховується до страхового стажу, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби, стажу служби в поліції, інших правоохоронних органах.
Стаж служби у Службі дає право на встановлення співробітнику надбавки за стаж служби, надання додаткової оплачуваної відпустки.
До стажу служби у Службі (у календарному обчисленні) зараховуються періоди, визначені Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 №393 "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським, співробітникам Служби судової охорони та членам їх сімей"."
Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, осіб начальницького і рядового складу Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом визначає Закон України від 09.04.1992 №2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (надалі - Закон №2262-ХІІ).
Відповідно до пункту "и" частини першої статті 17 Закону №2262-ХІІ, особам з числа військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби) рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу, іншим особам, зазначеним у пунктах "б"-"д", "з" статті 12 цього Закону, які мають право на пенсію за цим Законом, до вислуги років для призначення пенсії зараховуються час роботи в державних органах у разі переходу на військову службу в органи і військові формування Служби безпеки України, Управління державної охорони України, органи внутрішніх справ, Національну поліцію, Національне антикорупційне бюро України, державну пожежну охорону, Державну службу спеціального зв`язку та захисту інформації України, органи і підрозділи цивільного захисту, податкову міліцію, Бюро економічної безпеки України або Державну кримінально-виконавчу службу України на посади офіцерського та начальницького складу згідно з переліками посад, затверджуваними відповідно Службою безпеки України, Управлінням державної охорони України, Міністерством внутрішніх справ України, Національною поліцією, Національним антикорупційним бюро України, Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України, центральними органами виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у сферах виконання кримінальних покарань, цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, державної фінансової політики, а також у разі переходу на службу до Служби судової охорони на посади середнього і вищого складу згідно з переліком посад, що затверджується Головою Служби судової охорони.
Постановою Кабінету Міністрів України від 22.05.2019 №435 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 №393 доповнено порядок обчислення вислуги років у новоствореному державному органі - Службі судової охорони. Зокрема, абзац 12 пункту 1 Постанови №393 зі змінами викладений у наступній редакції: "час роботи в державних органах у разі переходу на військову службу або службу в органи Служби безпеки, Управління державної охорони, органи внутрішніх справ, Національну поліцію, державну пожежну охорону, Державну службу спеціального зв`язку та захисту інформації, органи і підрозділи цивільного захисту, податкову міліцію або Державну кримінально-виконавчу службу на посади офіцерського та начальницького складу згідно з переліками посад, що затверджуються відповідно Службою безпеки, Управлінням державної охорони, Міністерством внутрішніх справ, Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації, Міністерством юстиції, Міністерством фінансів, а також у разі переходу на службу до Служби судової охорони на посади середнього і вищого складу згідно з переліком посад, що затверджується Головою Служби судової охорони".
Отже, особам, які мають право на призначення пенсії на підставі Закону №2262-ХІІ, до вислуги років для призначення пенсії зараховується час роботи у державних органах у разі переходу на службу до Служби судової охорони на посади середнього і вищого складу згідно з переліком посад, що затверджується головою Служби судової охорони, і відповідно до стажу служби у Службі судової охорони.
Правові засади організації і діяльності прокуратури України, статус прокурорів, порядок здійснення прокурорського самоврядування, а також систему прокуратури України визначено Законом України "Про прокуратуру" від 14.10.2014 №1697-VII.
Статтею 15 Закону України "Про прокуратуру" від 14.10.2014 №1697-VII передбачено, що прокурором органу прокуратури є: 1)Генеральний прокурор; 2)перший заступник Генерального прокурора; 3) заступник Генерального прокурора; 4) заступник Генерального прокурора - Головний військовий прокурор; 4-1) заступник Генерального прокурора - керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури; 5) керівник підрозділу Генеральної прокуратури України (у тому числі перший заступник та заступник Головного військового прокурора, керівник підрозділу Головної військової прокуратури на правах структурного підрозділу Генеральної прокуратури України); 6) заступник керівника підрозділу Генеральної прокуратури України (у тому числі Головної військової прокуратури та Спеціалізованої антикорупційної прокуратури на правах самостійних структурних підрозділів Генеральної прокуратури України); 7) прокурор Генеральної прокуратури України (у тому числі Головної військової прокуратури та Спеціалізованої антикорупційної прокуратури на правах самостійних структурних підрозділів Генеральної прокуратури України); 8) керівник регіональної прокуратури (у тому числі військової прокуратури на правах регіональної); 9) перший заступник керівника регіональної прокуратури (у тому числі-військової прокуратури на правах регіональної); 10) заступник керівника регіональної прокуратури (у тому числі військової прокуратури на правах регіональної); 11) керівник підрозділу регіональної прокуратури (у тому числі військової прокуратури-на правах регіональної); 12) заступник керівника підрозділу регіональної прокуратури (у тому числі військової прокуратури на правах регіональної); 13) прокурор регіональної прокуратури (у тому числі військової прокуратури на правах регіональної); 14) керівник місцевої прокуратури (у тому числі військової прокуратури на правах місцевої); 15) перший заступник керівника місцевої прокуратури (у тому числі військової прокуратури на правах місцевої); 16) заступник керівника місцевої прокуратури (у тому числі військової прокуратури на правах місцевої); 17) керівник підрозділу місцевої прокуратури (у тому числі військової прокуратури на правах місцевої); 18) заступник керівника підрозділу місцевої прокуратури (у тому числі військової прокуратури на правах місцевої); 19) прокурор місцевої прокуратури (у тому числі військової прокуратури на правах місцевої).
Під час роботи позивача на посадах в органах прокуратури, чинними були положення Закону України "Про прокуратуру" №1789-XIІ від 05.11.1991, статтею 56 якого було визначено поняття "прокурор", а саме: Під поняттям "прокурор" у статті 8, частині четвертій статті 9, частинах першій, другій, третій статті 12, частині першій статті 20, статтях 34, 35, 36, 44, 45, частинах першій, четвертій і шостій статті 46, частині першій статті 46-1, частині першій статті 47, статтях 48, 49, 50, 50-1, частині п`ятій статті 52 і статті 55 цього Закону слід розуміти: Генеральний прокурор України та його заступники, підпорядковані прокурори та їх заступники, старші помічники і помічники прокурора, начальники управлінь і відділів, їх заступники, старші прокурори і прокурори управлінь і відділів, які діють у межах своєї компетенції.
Отже, спірний період роботи на посаді виконуючим обов`язки помічника прокурора міста Хмельницького прокуратури Хмельницької області, помічника прокурора міста Хмельницького" прокуратури Хмельницької області, старшого помічника прокурора міста Хмельницького прокуратури Хмельницької області, слід враховувати до прокурорського стажу на підставі Закону України "Про прокуратуру" №1789-ХІІ від 05.11.1991, який був чинним на час моєї роботи на вказаних посадах.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 22.11.2018 у справі №428/11348/16-а.
Статтею 62 Закону України "Про пенсійне забезпечення" визначено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Зі змісту записів трудової книжки серії НОМЕР_1 , виданої 18.02.2002, вбачається, що позивач працював: з 19.02.2002 до 01.10.2002 - виконуючим обов`язки помічника прокурора міста Хмельницького прокуратури Хмельницької області; з 01.10.2002 до 29.12.2005 - помічником прокурора міста Хмельницького прокуратури Хмельницької області, а з 29.12.2005 до 02.04.2010 - на посаді старшого помічника прокурора міста Хмельницького прокуратури Хмельницької області.
Отже, відповідач протиправно відмовив у зарахуванні до служби в Службі судової охорони попередні спірні періоди роботи позивача в державних органах, а саме періоди в органах прокуратури: з 19.02.2002 по 01.10.2002 на посаді виконуючого обов`язки помічника прокурора міста Хмельницького прокуратури Хмельницької області, з 01.10.2002 по 29.12.2005 - помічника прокурора міста Хмельницького прокуратури Хмельницької області та з 29.12.2005 по 02.04.2010 - старшого помічника прокурора міста Хмельницького прокуратури Хмельницької області, з огляду на що для відновлення порушених прав позивача суд зобов`язує відповідача зарахувати відповідні періоди роботи позивача у державних органах до служби у Службі судової охорони.
Відтак позов необхідно задовольнити.
Суд встановив, що при зверненні до суду позивач сплатив судовий збір у розмірі 1211,20 грн., тому, враховуючи приписи статті 139 КАС України, витрати необхідно присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
позов ОСОБА_1 до Територіального управління Служби судової охорони у Хмельницькій області задовольнити.
Визнати протиправними дії Територіального управління Служби судової охорони у Хмельницькій області щодо незарахування ОСОБА_1 стажу роботи в органах прокуратури у період часу з 19.02.2002 по 01.04.2010 до стажу служби в Службі Судової охорони.
Зобов`язати Територіальне управління Служби судової охорони у Хмельницькій області зарахувати до стажу служби в Службі Судової охорони роботу в органах прокуратури, а саме з 19.02.2002 по 01.10.2002 на посаді виконуючого обов`язки помічника прокурора міста Хмельницького прокуратури Хмельницької області, з 01.10.2002 по 29.12.2005 - помічника прокурора міста Хмельницького прокуратури Хмельницької області та з 29.12.2005 по 02.04.2010 - старшого помічника прокурора міста Хмельницького прокуратури Хмельницької області.
Стягнути на користь ОСОБА_1 судові витрати (судовий збір) в розмірі 1211 (одна тисяча двісті одинадцять) грн. 20 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Територіального управління Служби судової охорони у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 19 березня 2025 року
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_2 ) Відповідач:Територіальне управління Служби судової охорони у Хмельницькій області (вул. Свободи, 36, м. Хмельницький, Хмельницький р-н, Хмельницька обл., 29001 , код ЄДРПОУ - 43292507)
Головуючий суддя В.В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2025 |
Оприлюднено | 24.03.2025 |
Номер документу | 126000286 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні