У Х В А Л А
про закриття провадження у справі
20 березня 2025 року Справа № 580/533/25 м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд одноособово у складі головуючого судді Бабич А.М., розглянувши в залі суду в порядку спрощеного письмового провадження заяву Слобідської сільської ради про закриття провадження в адміністративній справі за позовом Заступника керівника Черкаської окружної прокуратури Тараненка Володимира Олеговича в інтересах держави до Червонослобідської сільської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,
УСТАНОВИВ:
17.01.2025 Заступник керівника Черкаської окружної прокуратури Тараненко Володимир Олегович (18010, м.Черкаси, вулиця Богдана Хмельницького, будинок 60; код ЄДРПОУ 02911119) в інтересах держави (далі позивач) подав у Черкаський окружний адміністративний суд позов до Червонослобідської сільської ради (19604, Черкаська обл., Черкаський р-н., с.Червона Слобода, вул. Соборна, будинок 2/1; код ЄДРПОУ 26323717) (далі відповідач) про:
визнання протиправною бездіяльності щодо незатвердження планів проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячих та спортивних майданчиків, які перебувають на балансі Виконавчого комітету Червонослобідської сільської ради;
зобов`язання відповідача на черговій сесії ради вирішити питання про розроблення та затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячих та спортивних майданчиків, які перебувають на балансі Червонослобідської сільської ради.
Обґрунтовуючи зазначив, що відповідач всупереч вимог закону не вирішив питання про розроблення та затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячих та спортивних майданчиків.
Ухвалою суду від 22 січня 2025 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд справи правилами спрощеного позовного провадження.
13.02.2025 на адресу суду від відповідача надійшла заява вх. №7639/25 про закриття провадження у справі (далі Заява). До неї додав рішення Слобідської сільської ради від 07.02.2025 №102/VІІІ «Про затвердження плану проведення технічної інвентаризації, паспортизації, правил утримання та експлуатації дитячих і спортивних майданчиків в населених пунктах Червонослобідської сільської територіальної громади». Обґрунтовуючи зазначив, що станом на 07.02.2025 вжив заходи з розроблення та затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячих та спортивних майданчиків, які перебувають на її балансі. Оскільки відсутній предмет спору, наявні підстави для закриття провадження у справі.
Позивач заперечень не надіслав.
Розглянувши Заяву відповідача, дослідивши письмові докази, суд установив підстави для закриття провадження у справі з огляду на таке.
Згідно з п.8 ч.1 ст.238 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд закриває провадження у справі щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.
Перевіривши наявність таких підстав, суд застосував.
Частиною 2 ст.6 Закону України Про охорону дитинства передбачено, що держава гарантує дитині право на охорону здоров`я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров`я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.
Відповідно до ч.2 ст.3 Конвенції про права дитини від 20.11.1989, яка ратифікована Україною 27.02.1991, держави-учасниці зобов`язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов`язки батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів.
20.11.2024 позивач звернувся запитом №54-6824вих-24 до голів територіальних громад Черкаського району, в якому просив інформувати про кількість усіх дитячих майданчиків (спортивних майданчиків), розташованих на території громади (вказати назву, місце розташування, адресу), кількість дитячих майданчиків, які перебувають на балансі територіальної громади (вказати місце розташування, адресу), кількість паспортизованих, інвентаризованих дитячих майданчиків з числа взятих на баланс територіальної громади, надати дані щодо часу проведення їх технічної інвентаризації, плановості чи позаплановості відповідного заходу, затверджені рішенням виконавчого комітету територіальної громади плани технічної інвентаризації, паспортизації таких об`єктів благоустрою як дитячі майданчики. Додатково просив надати належним чином завірені копії планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків на території відповідної територіальної громади за 2023-2024 роки.
Відповідач листом від 25.11.2024 №3053/08-07 повідомив позивачу перелік усіх майданчиків із місцем їх розташування та зазначив, що усі дитячі та спортивні майданчики перебувають у комунальній власності сільської ради на балансі Виконавчого комітету Червонослобідської сільської ради. Паспортизація та інвентаризація дитячих майданчиків не проведена, розпочату підготовчу роботу до їх проведення. Розроблено проект рішення про затвердження плану інвентаризації, паспортизації, правил утримання та експлуатації дитячих і спортивних майданчиків у населених пунктах Червонослобідської сільської територіальної громади, який буде внесено на розгляд Виконавчого комітету сільської ради.
З огляду на відсутність проведення технічної інвентаризації та паспортизації вищевказаних дитячих та спортивних майданчиків, позивач звернувся з вищевказаним позовом до суду.
Суд установив, що після відкриття провадження у справі відповідач 07.02.2025 на сесії Слобідської сільської ради прийняв рішення №102/VІІІ «Про затвердження плану проведення технічної інвентаризації, паспортизації, правил утримання та експлуатації дитячих і спортивних майданчиків в населених пунктах Червонослобідської сільської територіальної громади», яким: затвердив план проведення технічної інвентаризації, паспортизації, правил утримання та експлуатації дитячих і спортивних майданчиків в населених пунктах Червонослобідської сільської територіальної громади, затвердив форму паспорта дитячих та спортивних майданчиків в населених пунктах Червонослобідської сільської територіальної громади, затвердив Правила утримання та експлуатації дитячих та спортивних майданчиків, розташованих в населених пунктах громади.
Постановою Верховної Ради України від 19.09.2024 № 3984-ІХ «Про перейменування окремих населених пунктів та районів» село Червона Слобода перейменовано на село Слобода. Відповідно до зазначеної Постанови Червонослобідська сільська рада 30.10.2024 прийняла рішення № 47-01/УШ,яким Червонослобідську сільську раду перейменовано на Слобідську сільську раду, на підставі якого 03.02.2025 внесено відповідні зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Назва сільської територіальної громади залишилась Червонослобідською, оскільки пунктом 7-1 розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України визначення адміністративних центрів територіальних громад та затвердження територій територіальних громад здійснює Кабінет Міністрів України.
Благоустроєм населених пунктів відповідно до визначення, закріпленого у ст. 1 Закону України від 06.09.2005 №2807-IV Про благоустрій населених пунктів (далі Закон №2807-IV), є комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Під заходами з благоустрою населених пунктів, відповідно до цієї ж статті, треба розуміти роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.
Згідно з ч.1 ст.2 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні (далі Закон №280/97-ВР) благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об`єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об`єктів; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об`єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов`язків суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів.
Відповідно до частин 1, 2 ст.20 Закону № 2807-IV організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).
Згідно з ч.1 ст.10 Закону №2807-IV до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів, створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб`єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб), визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об`єктів благоустрою.
За змістом пунктів 1, 2 ч.1 ст.13 Закону №2807-IV об`єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування та прибудинкові території. Елементами (частинами) об`єктів благоустрою відповідно до п.8 ч.1 ст.21 Закону №2807-IV є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.
Отже, вказані вище дитячі, ігрові та спортивні майданчики є об`єктами благоустрою.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Питання щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту відповідно до п.44 ч.1 ст.26 Закону №280/97-ВР вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Пунктом 5 ч.2 ст.18 Закону №2807-IV передбачено, що підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов`язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об`єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
На виконання наведених вище положень статті 18 Закону №2807-IV Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 29 жовтня 2012 року №550 затвердило Інструкцію з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів (далі Інструкція №550).
Згідно з п. 1.3 Інструкції № 550 під паспортизацією об`єктів благоустрою треба розуміти складання технічних паспортів об`єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; під технічною інвентаризацією об`єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об`єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об`єкті благоустрою.
Відповідно до п.1.4 Інструкції №550 технічна інвентаризація та паспортизація об`єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.
Пунктом 1.5 Інструкції №550 передбачено, що технічна інвентаризація об`єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.
Проаналізувавши вказані вимоги законодавства суд дійшов висновку, що організація благоустрою, зокрема, затвердження правил і заходів благоустрою населеного пункту є обов`язком відповідача, який він виконав прийнявши на сесії вказане вище рішення №102/VІІІ, яким: затвердив план проведення технічної інвентаризації, паспортизації, правил утримання та експлуатації дитячих і спортивних майданчиків в населених пунктах Червонослобідської сільської територіальної громади, затвердив форму паспорта дитячих та спортивних майданчиків в населених пунктах Червонослобідської сільської територіальної громади, затвердив Правила утримання та експлуатації дитячих та спортивних майданчиків, розташованих в населених пунктах громади.
Оскільки встановлені обставини свідчать, що відповідач виправив оскаржувані порушення і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання його протиправною після такого виправлення, наявні підстави закрити провадження в адміністративній справі.
Пунктом 5 ч.1 ст.7 Закону України від 08.07.2011 №3676-VІ «Про судовий збір» (далі - Закон №№3676-VI) визначено, що сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях. Відповідно до ч.2 вказаної статті Закону №3676-VI у випадках, установлених пунктом 1 частини першої цієї статті, судовий збір повертається в розмірі переплаченої суми, в інших випадках, установлених частиною першою цієї статті, повністю.
Зважаючи на статус позивача, як органу державної влади, судові витрати зі сплати судового збору за звернення до адміністративного суду з позовною заявою, поверненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2-20,72-78, 132-140,181-185, 236-246, 257-263 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
1. Заяву вх. від 13.02.2025 №7639/25 Слобідської сільської ради про закриття провадження в адміністративній справі задовольнити.
Закрити провадження у справі №580/533/25 за позовом Заступника керівника Черкаської окружної прокуратури Тараненка Володимира Олеговича в інтересах держави до Червонослобідської сільської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії.
2. Роз`яснити про неможливість повторного звернення одного й того ж позивача з тим самим предметом і з тих самих підстав до адміністративного суду.
3. Копію ухвали направити учасникам справи.
4. Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом 15 днів.
СуддяАнжеліка БАБИЧ
Ухвала у повному обсязі складена, підписана та проголошена 20.03.2025.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2025 |
Оприлюднено | 24.03.2025 |
Номер документу | 126000511 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Анжеліка БАБИЧ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні