Категорія №6.6.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
01 грудня 2010 року Справа № 2а-8507/10/1270
Суддя Луганського окружного адміністративног о суду Лагутін А.А., розглянувш и у м. Луганську в порядку скор оченого провадження адмініс тративну справу за позовом Д ержавної податкової інспекц ії в м. Сєвєродонецьку Луганс ької області до товариства з обмеженою відповідальністю «Марина» про припинення юри дичної особи,-
ВСТАНОВИВ:
11 листопада 2010 року Державна податкова інспекція в м. Сєв єродонецьку Луганської обла сті звернулась до суду з позо вом, в якому зазначала, що това риство з обмеженою відповіда льністю «Марина» зареєстро вано виконавчим комітетом Сє вєродонецької міської ради н ародних депутатів 30.11.1993 року ре єстраційний №1137 П9.
Відповідач знаходиться на податковому обліку в держав ній податковій інспекції в м . Сєвєродонецьку Луганської області з 26.11.1992 р.
Відповідач, як юридична осо ба, не звітує до державної под аткової інспекції в м. Сєвєро донецьку Луганської області з 20.11.2008 року.
У зв' язку з чим позивач пр осив припинити юридичну особ у відповідача.
У встановлений судом с трок відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позов них вимог.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов п ідлягає задоволенню повніст ю з таких підстав.
Державна реєстрація юриди чної особи - товариства з об меженою відповідальністю «М арина» (ідентифікаційний код 19073852) проведена виконавчим ком ітетом Сєвєродонецької місь кої ради народних депутатів 30.11.1993 року реєстраційний №1137 П9. Н а обліку відповідач перебува є в ДПІ в м. Сєвєродонецьку Луг анської області в якості пла тника податків з 26.11.1992р. за № 470, пр о що зазначено у висновку від 28.10.2010 року (аркуш справи 4).
Юридичні особи відповідно до вимог пунктів 1, 2, 3 частини 1 с татті 9 Закону України від 25 че рвня 1991 року № 1251-XII «Про систему о податкування» зобов' язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фіна нсово-господарську діяльніс ть і забезпечувати її зберіг ання у терміни, встановлені з аконами; подавати до державн их податкових органів та інш их державних органів відпові дно до законів декларації, бу хгалтерську звітність та інш і документи і відомості, пов' язані з обчисленням і сплато ю податків і зборів (обов' яз кових платежів); сплачувати н алежні суми податків і зборі в (обов' язкових платежів) у в становлені законами терміни .
Порядок, строки та умови над ання декларацій та фінансово ї звітності встановлені спец іальним податковим законода вством.
Відповідно до статті 33 Зако ну України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців» юридична о соба припиняється в результа ті передання всього свого ма йна, прав та обов' язків інши м юридичним особам - правонас тупникам у результаті злиття , приєднання, поділу, перетвор ення (реорганізації) або в рез ультаті ліквідації за рішенн ям, прийнятим засновниками (у часниками) юридичної особи а бо уповноваженим ними органо м, за судовим рішенням або за р ішенням органу державної вла ди, прийнятим у випадках, пере дбачених законом.
У відповідності із частино ю 2 статті 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів» підставами для постановл ення судового рішення щодо п рипинення юридичної особи, щ о не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:
- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;
- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;
- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Висновком Державної подат кової інспекції в м. Сєвєродо нецьку Луганської області ві д 28 жовтня 2010 року підтверджуєт ься, що останньою датою здачі відповідачем податкової зві тності є - 20 листопада 2008 року .
Приймаючи до уваги, що відпо відач не звітує з 20 листопада 2008 року до Державної податков ої інспекції в м. Сєвєродонец ьку Луганської області протя гом року, враховуючи відсутн ість у відповідача заборгова ності по платежам до бюджету , що підтверджується висновк ом Державної податкової інсп екції в м. Сєвєродонецьку Луг анської області (аркуш справ и 3), у суду є підстави для припи нення юридичної особи відпов ідача.
Згідно з пунктом 17 статті 11 З акону України від 04 грудня 1990 р оку № 509-XII «Про державну податк ову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною з аявою) про скасування держав ної реєстрації суб' єкта під приємницької діяльності.
Відповідно до пункту 8.6 розд ілу 8 Порядку обліку платникі в податків, зборів (обов'язков их платежів), затвердженого н аказом Державної податкової адміністрації України від 19 л ютого 1998 року № 80 (в редакції нак азу Державної податкової адм іністрації України від 17 лист опада 1998 року № 552) і зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 16 березня 1998 року за № 172 /2612, якщо платник податків не ма є заборгованості перед бюдже том, та у разі неподання протя гом одного року в органи держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в податкової звітності, то ке рівник органу державної пода ткової служби приймає рішенн я у вигляді розпорядження ві дносно платника податків - пр о звернення до суду або госпо дарського суду із заявою (поз овною заявою) про скасування державної реєстрації платни ка податків, постановлення с удового рішення про припинен ня юридичної особи чи підпри ємницької діяльності фізичн ої особи - підприємця.
Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця на під ставі Закону України від 15 тра вня 2003 року № 755-IV «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» , оскільки відповідно до прик інцевих положень зазначеног о Закону, який набрав чинност і з 01 липня 2004 року, закони та нор мативно-правові акти, прийня ті до набрання чинності цим З аконом, діють у частині, що не суперечить цьому закону.
Такий висновок можливо зро бити на підставі аналізу пол ожень пункту 3 частини 1 статті 10 Закону України від 04 грудня 1 990 року № 509-XII “Про державну пода ткову службу в Україні”, відп овідно до якого до функцій по даткових органів належить ко нтролювання своєчасності по дання платниками податків бу хгалтерських звітів і баланс ів, податкових декларацій, ро зрахунків та інших документі в, пов'язаних з обчисленням по датків, інших платежів, а тако ж перевірка достовірності ци х документів щодо правильнос ті визначення об'єктів опода ткування і обчислення податк ів, інших платежів. Застосува ння наслідків, передбачених Законом України від 15 травня 2 003 року № 755-IV «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців» за не подання декларацій та фінанс ової звітності можливо лише на підставі рішення суду.
З метою реалізації вказано ї основної функції податково го органу Закон України від 0 4 грудня 1990 року № 509-XII «Про держав ну податкову службу в Україн і» визначив право органів де ржавної податкової служби зд ійснювати документальні нев иїзні перевірки, а також план ові та позапланові виїзні пе ревірки своєчасності, достов ірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (о бов'язкових платежів), додерж ання валютного законодавств а; одержувати у платників под атків (посадових осіб платни ків податків) пояснення з пит ань, що виникають під час пере вірок та стосуються реалізац ії повноважень органів держа вної податкової служби, вста новлених цим та іншими закон ами України; вимагати від пла тників податків, діяльність яких перевіряється, усунення виявлених порушень податков ого законодавства, контролюв ати виконання законних вимог посадових осіб органів держ авної податкової служби, а та кож припинення дій, які переш коджають здійсненню повнова жень посадовими особами орга нів державної податкової слу жби.
Вказана норма кореспондує з нормами Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів», якими визначені підстав и для постановлення судового рішення про припинення юрид ичної особи внаслідок наявно сті в Єдиному державному реє стрі запису про відсутність особи за її місцезнаходження м та неподання податкової зв ітності протягом року, оскіл ьки тільки за умови знаходже ння юридичної особи за місце знаходженням та наявності по даткової звітності можливо р еалізувати основну контроль ну функцію податкового орган у.
Крім того, відповідно до при кінцевих положень зазначено го Закону, який набрав чиннос ті з 01 липня 2004 року, закони та но рмативно-правові акти, прийн яті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що н е суперечить цьому закону.
Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами про припинення юридичн ої особи.
За таких обставин суд вважа є, що при розгляді справи знай шли підтвердження підстави д ля припинення юридичної особ и.
Відповідно до частини 1 стат ті 38 Закону України від 15 травн я 2003 року № 755-IV «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців» су д, який постановив рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов'язане з банкрутств ом юридичної особи, у день наб рання таким рішенням законно ї сили направляє його копію д ержавному реєстратору за міс цезнаходженням юридичної ос оби для внесення до Єдиного д ержавного реєстру запису про судове рішення.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до п ункту 15 частини 1 статті 4 Декре ту Кабінету Міністрів Україн и від 21 січня 1993 року № 7-93 “Про дер жавне мито” від сплати держа вного мита (судового збору) зв ільнений, судові витрати у ці й справі не підлягають стягн енню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 33, 38 Закону Ук раїни від 15 травня 2003 року № 755-IV « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців», ст. 9 Закону Укр аїни від 25 червня 1991 року № 1251-XII «П ро систему оподаткування», с т. ст. 17, 18, 94, 158-163, 167, 183-2 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позо в Державної податкової інспе кції в м. Сєвєродонецьку Луга нської області до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Марина» про припинення юр идичної особи задовольнити п овністю.
Припинити юридичну о собу - товариство з обмежен ою відповідальністю «Марина » (ідентифікаційний код 19073852, мі сцезнаходження: 93400 Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул .Енергетиків, буд. 72).
У день набрання постановою законної сили направити її к опію державному реєстратору за місцезнаходженням юридич ної особи (Сєвєродонецькому міському виконавчому коміте ту Луганської області, місце знаходження: 93400 Луганська обл асть, м. Сєвєродонецьк, вул.Лен іна, буд.32) для внесення до Єдин ого державного реєстру запис у про судове рішення щодо при пинення юридичної особи.
Постанова, прийнята у ско роченому провадженні, крім в ипадків її оскарження в апел яційному порядку, є остаточн ою і підлягає негайному вико нанню.
Постанова за резул ьтатами скороченого провадж ення може бути оскаржена сто ронами в апеляційному порядк у до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку також іншими особами у зв 'язку з тим, що суд вирішив пит ання про їхні права, свободи, і нтереси чи обов'язки.
Строк для подання апе ляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участ ь у справі, обчислюється з мом енту отримання копії постано ви.
Апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
У разі оскарження в а пеляційному порядку постано ви, прийнятої у скороченому п ровадженні, ухвала суду апел яційної інстанції по такій с праві є остаточною і оскарже нню не підлягає.
Суддя А.А. Лагутін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2010 |
Оприлюднено | 25.01.2011 |
Номер документу | 12602721 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Лагутін А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні