КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
20 березня 2025 року м. Київ № 320/12332/25
Суддя Київського окружного адміністративного суду Сас Є.В., розглянувши матеріали за позовною заявою ОСОБА_1 до Оболонського відділу Державної виконавчої служби у м. Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) про зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 звернулась до Київського окружного адміністративного суду із позовом, в якому просить:
- зобов`язати Відповідача виключити з Єдиного реєстру боржників дані, щодо ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНКОПП НОМЕР_1 , як боржника у виконавчих провадженнях Оболонського районного відділу державної виконавчої служби міста Києва Головного територіального управління юстиції у місті Києві №49296137;
- зобов`язати Відповідача зняти арешт та заборони відчуження з усього рухомого та нерухомого майна, належного ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНКОПП НОМЕР_1 , накладений Оболонським районним відділом державної виконавчої служби міста Києва Головного територіального управління юстиції у місті Києві.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст. 160, 161, 172 цього Кодексу.
Так, згідно приписів ч. 1 ст. 287 КАС учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.
Водночас, відповідно до частин 1, 2 ст. 74 Закону України Про виконавче провадження рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом. Рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень інших органів (посадових осіб), у тому числі постанов державного виконавця про стягнення виконавчого збору, постанов приватного виконавця про стягнення основної винагороди, витрат виконавчого провадження та штрафів, можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до відповідного адміністративного суду в порядку, передбаченому законом.
Як встановлено судом, позивачем оскаржуються дії виконавчої служби, вчинені в межах виконавчого провадження №49296137.
Проте, із позовної заяви неможливо встановити на підставі якого документу здійснювалося відповідне виконавче провадження.
Отже, визначення документа на підставі якого здійснювалося відповідне виконавче провадження має значення для визначення підвідомчості спору адміністративному суду, а також залучення заінтерисованих осіб.
Крім того, відповідно до ч. 4 ст. 161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Так, відповідно до приписів ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:
1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;
2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;
4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;
5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;
6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Отже можливість зобов`язання суб`єкта владних повноважень до вчинення певних дій обумовлена вимогами визнання протиправними його дій (бездіяльності).
Проте позивач не ставить відповідних вимог.
Відповідно до статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Вказані недоліки можуть бути усунені шляхом подання до суду позовної заяви з приведенням її у відповідності до вимог процесуального закону, а саме:
- зазначити відомості про виконавчий документ, на підставі якого здійснювалося виконавче провадження №49296137, підстави його завершення, з наданням доказів на підтвердження відповідних обставини;
- уточнити позовні вимоги у відповідності до ч. 1 ст. 5 КАС України;
Керуючись статтями 169, 241-243, 248, 287 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву залишити без руху.
Встановити позивачеві пятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії даної ухвали.
Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
Копію ухвали надіслати позивачеві.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Сас Є.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2025 |
Оприлюднено | 24.03.2025 |
Номер документу | 126030136 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Сас Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні