Рішення
від 21.03.2025 по справі 600/3077/24-а
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЧЕРНІВЦІВ

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 березня 2025 р. м. Чернівці Справа № 600/3077/24

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Боднарюка О.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Малого приватного підприємства виробничо-комерційної фірми КАСКАД ДЕВЕЛОПЕРС ГРОУП до Головного управління ДПС у Чернівецькій області, Державної податкової служби України, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Мале приватне підприємство виробничо-комерційної фірми КАСКАД ДЕВЕЛОПЕРС ГРОУП (далі - позивач), звернулось в суд з позовом до Головного управління ДПС у Чернівецькій області, Державної податкової служби України (далі - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Чернівецькій області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 01.04.2024 № 11177, про відповідність МАЛОГО ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА КАСКАД ДЕВЕЛОПЕРС ГРОУП", ЄДРПОУ 35096461, п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку;

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Чернівецькій області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 13.06.2024 № 25235, про відповідність МАЛОГО ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА КАСКАД ДЕВЕЛОПЕРС ГРОУП", ЄДРПОУ 35096461, п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Чернівецькій області виключити МАЛЕ ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "КАСКАД ДЕВЕЛОПЕРС ГРОУП", ЄДРПОУ 35096461, з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку;

- визнати протиправним, скасувати рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.04.2024р. № 10822227/35096461 податкової накладної № 1066 від 27.02.2024 р.;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1066 від 27.02.2024 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію;

- визнати протиправним, скасувати рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних від 07.05.2024р. № 11017973/35096461 податкової накладної № 1069 від 31.03.2024 р.;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1069 від 31.03.2024 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію;

- стягнути на користь МАЛОГО ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА ВИРОБНИЧО- КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "КАСКАД ДЕВЕЛОПЕРС ГРОУП", судові витрати включно із витратами на отримання професійної правничої допомоги.

АРГУМЕНТИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ.

1. Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив, що комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відповідність позивача, як платника податку на додану вартість, критеріям ризиковості платника податку, а саме - п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

На думку позивача, зазначені рішення є необґрунтованими та невмотивованими, ґрунтуються на припущеннях, не містять чітких мотивів їх формування, обґрунтування підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, не містять доказів наявності податкової інформації, яка свідчить про наявність ознак здійснення ризикових/фіктивних операцій платником з посиланням на відповідні документи. Рішення порушують права та законні інтереси позивача, оскільки не дозволяють йому виконувати обов`язок щодо реєстрації податкових накладних та перешкоджають здійсненню господарської діяльності.

Крім того, позивач вважає, що у відповідача відсутні підстави для прийняття оскаржуваних рішень, про відмову в реєстрації податкових накладних, оскільки контролюючому органу було надано вичерпний перелік документів, які на думку позивача, підтверджують законність та економічну обґрунтованість господарських операцій на підставі яких сформовані податкові накладні.

Вважає також, що відповідачем не наведено обґрунтованих причин відмови у реєстрації податкових накладних.

2. Відповідач - представник Головного управління ДПС в Чернівецькій області подав до суду відзив на позовну заяву, в обґрунтуваннях якого заперечив щодо задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.

Заперечуючи проти позову зазначив, що дії контролюючого органу, щодо внесення до електронної бази даних інформації, незалежно від джерела її отримання (чи то отриманої внаслідок проведення податкової перевірки, чи то за результатами засідання Комісії), є службовою діяльністю працівників податкового органу спрямованою на виконання своїх професійних обов`язків в порядку передбаченому Податковим кодексом України.

Способом здійснення таких дій є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів. Інформація, зібрана відповідно до норм ПК України, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.

Зокрема, в рішеннях про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку з урахуванням отриманої від платника податку інформації та копії відповідних документів зазначається, про відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливномастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності, а також недостатню кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції).

При цьому зауважив, що позивачем не надано до контролюючого органу копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Також вважає, що документи, які подавались позивачем не підтверджують операцій, стосовно яких виписані податкові накладні, зокрема -платником не надано копії первинних документів щодо можливості здійснювати господарську діяльність за недостатньої кількості трудових ресурсів.

Крім того, податкові накладні виписано підприємством, яке перебуває в переліку СГД, що відповідають критеріям ризиковості, що може свідчити про формування фіктивного податкового кредиту підприємствам реального сектору економіки.

3. Відповідач ДПС України, правом на подання відзиву передбаченим ст. 162 КАС України не скористався.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ В СПРАВІ.

1. Ухвалою суду відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами.

2. Ухвалою суду відмовлено в задоволенні клопотання представника відповідача, про призначення розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ОБСТАВИНИ ТА ВІДПОВІДНІ ПРАВОВІДНОСИНИ.

1. МПП ВКФ «Каскад Девелоперс Гроуп» є юридичною особою, зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 24.04.2007 р. номер запису 10381020000004368.

2. Позивач зареєстрований платником податку на додану вартість з 31.08.2007 р. і є платником єдиного податку зі ставкою 3 %.

3. Основним видом діяльності МПП ВКФ «Каскад Девелоперс Гроуп» є «комп`ютерне програмування» (КВЕД 62.01). Також підприємство може займатись діяльністю із керування комп`ютерним устаткуванням (КВЕД 62.03), установленням та монтажем машин і устаткування (КВЕД 33.20) із залученням підрядників, оптовою торгівлею комп`ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням (КВЕД 46.51), та іншими видами економічної діяльності.

4. 15.02.2024 року у зв`язку із введенням нового підрозділу у м. Вишневе Київської обл. і необхідністю організації системи контролю доступу в цьому підрозділі (автоматична система доступу через розпізнавання номерів машин та/або доступ через мобільний додаток у телефоні), між МПП ВКФ «Каскад Девелоперс Гроуп» та АТ «Подільський цемент» укладений Договір надання послуг № POD35096461/2.

Згідно Додатку №2 до цього договору МПП ВКФ «Каскад Девелоперс Гроуп» взяв на себе зобов`язання щодо монтажу (підключення) обладнання, для організації автоматичного заїзду на територію терміналу за адресом: Україна, Київська обл. Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Київська 13.

В Додатку №2 до цього договору вказаний перелік необхідних робіт з монтажу та підключення обладнання, який складається з фізичного монтажу обладнання, проведення комунікацій до цього обладнання, його встановлення та підключення вказаного обладнання в єдину систему контролю доступу засобами Інтернет каналами.

Послуги, а саме підключення (віддалене) вказаного обладнання в єдину систему контролю доступу засобами Інтернет каналами має надати саме МПП ВКФ «Каскад Девелоперс Гроуп», а щодо робіт з монтажу та підключення обладнання, яке складається з фізичного монтажу обладнання, будівельних робіт, проведення комунікацій до цього обладнання, його встановлення був задіяний підрядник.

5. Судом також встановлено, що для виконання монтажних робіт для організації автоматичного заїзду на територію терміналу за адресом: Україна, Київська обл. Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Київська 13 була залучена фірма Товариство з обмеженою відповідальністю «ВАТЦЕНРОДЕ» (ЄДРПОУ 39030336), з якою МПП ВКФ «Каскад Девелоперс Гроуп» уклали Договір підряду № 24004/суб-1 від 27.02.2024, де згідно цього Договору підрядник виконує роботи з проведення комунікацій та підключення обладнання.

6. 15.02.2024р. виставлений рахунок № 931 на загальну суму 160 282 грн. 00 коп. (у т.ч. ПДВ 26 713 грн. 67 коп.) на монтаж для АТ «Подільський цемент». Авансовий платіж у розмірі 50% від суми Договору надання послуг № POD35096461/2 від 27.02.2024 року надійшов на розрахунковий рахунок 27.02.2024р. згідно платіжного доручення № 1500002173.

Після отримання коштів за монтаж від АТ «Подільський цемент» у розмірі 50 % від суми Договору №POD35096461/2, МПП ВКФ «Каскад Девелоперс Гроуп» перераховано авансовий платіж у розмірі 50% від суми Договору підряду № U24004/ суб-1 від 27.02.2024 на рахунок ТОВ «ВАТЦЕНРОДЕ» згідно платіжного доручення №549 від 28.02.2024р., згідно рахунку № 15 від 28.02.2024 року на суму 76 325 грн. 07 коп. (у т.ч. ПДВ 12 720 грн. 85 коп.) від ТОВ «ВАТЦЕНРОДЕ» .

Податкова накладна на авансовий платіж на МПП ВКФ «Каскад Девелоперс Гроуп» зареєстрована 28.02.2024 року реєстраційний номер 9060321157 від ТОВ «ВАТЦЕНРОДЕ», в якій вказано код послуги згідно ДКПП 43.21.

Так як МПП ВКФ «Каскад Девелоперс Гроуп» мав здійснити кінцевий монтаж (Шеф- монтаж), а вказана послуга включає монтаж та налаштування обладнання де більшість елементів є спеціалізованим багатофункціональним комп`ютером (камера з модулем розпізнавання номерів, контролери C3-100, контролери Spider з GS модулем - всі працюють під управлінням операційної системи Linux), тому при реєстрації ПН № 1066 від 27.02.2024р. був вказаний кінцевий код послуги ДКПП 33.20, що відповідає виду діяльності зазначеному в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань МПП ВКФ «Каскад Девелоперс Гроуп».

Результат цих операцій на аванс, відображено у оборотно-сальдовій відомості по 681 рахунку в розрізі контрагента та договору АТ «Подільський цемент» Договір № POD35096461/2 та 371 рахунку в розрізі контрагента та договору ТОВ «ВАТЦЕНРОДЕ» Договір № Ш4004/суб-1.

7. Крім того, згідно умов Договору №01/03-02 від 01.03.2013р - 31.03.2024р. МПП ВКФ «Каскад Девелоперс Гроуп» надало рахунок № 938 від 29.03.2024 та акт виконаних робіт №31/03-01 від 31.03.2024 р. на суму 7320 грн.

Роботи згідно цього акту для АТ «Подільський цемент» виконані ФОП ОСОБА_1 з яким МПП ВКФ «Каскад Девелоперс Гроуп» уклало Договір №13/01 від 13.01.2016 р.

8. ФОП Морозевич О.В. надав акт виконаних робіт для МПП ВКФ «Каскад Девелоперс Гроуп» №01/03-1 від 31.03.2024 р., який оплачений 11.04.2024р. відповідно до пункту 2.2.Договору №13/01 від 13.01.2016 р.

9. На виконання вимог податкового законодавства позивачем подано на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні № 1066 від 27.02.2024 р. а № 1069 від 31.03.2024 року.

10. Реєстрацію зазначених податкових накладних зупинено контролюючим органом та надано квитанції про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (квитанція №1) відповідно до якої РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА, та зазначено, що: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, ПН складені та подані платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано подати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

11. 25 березня 2024 року та 19 квітня 2024 року позивачем подано пояснювальні записки щодо реєстрації податкових накладних №1069 та № 1066.

12. 01.04.2025 року відповідачем прийнято рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН № 10822227/35096461 податкової накладної № 1066 від 27.02.2024 р. та рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН від 07.05.2024р. № 11017973/35096461 податкової накладної № 1069 від 31.03.2024 р.

Причина відмов: Ненадання/часткове наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації зазначеної у ПН/РК, реєстрацію яких зупинена.

13. 08 квітня 2024 року позивачем подано скаргу на рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН від 01.04.2024р. № 10822227/35096461 податкової накладної №1066 від 27.02.2024 р.

14. 16 травня 2024 року позивачем подано скаргу на рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН від 07.05.2024р. № 11017973/35096461 податкової накладної № 1069 від 31.03.2024 р.

15. 16 квітня 2024 року та 23 травня 2024 року відповідачем прийнято рішення, якими залишено скарги без задоволення.

16. 01 квітня 2024 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 11177 про відповідність позивача, як платника податку на додану вартість, критеріям ризиковості платника податку, а саме - п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

17. 13 червня 2024 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 25235 про відповідність позивача, як платника податку на додану вартість, критеріям ризиковості платника податку, а саме - п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

ДО ВКАЗАНИХ ПРАВОВІДНОСИН СУД ЗАСТОСОВУЄ НАСТУПНІ ПОЛОЖЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ТА РОБИТЬ ВИСНОВКИ ПО СУТІ СПОРУ.

1. Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України .

2. Надаючи оцінку спірним правовідносинам в частині оскарження рішень комісії Головного управління ДПС у Чернівецькій області про відповідність платника податку на додану вартість п.8 критеріям ризиковості платника податку від 01.04.2024 № 11177 та від 13.06.2024 № 25235, а також обов`язку комісії Головного управління ДПС у Чернівецькій області з питання зупинення реєстрації ПН / РК в ЄРПН виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податків, суд зазначає наступне.

3. Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

4. Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 на виконання вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України, затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Додатком 1 до Порядку №1165 встановлені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, а саме, у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування (пункт 8).

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, який склав та/або подав податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (крім розрахунку коригування, складеного відповідно до вимог підпунктів б і в підпункту 97.4 пункту 97 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні положення Кодексу).

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначаються детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У рішенні про відповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1 комісія регіонального рівня зазначає наявну інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, виявлену під час моніторингу господарських операцій, відображених у податкових накладних/розрахунках коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі, у тому числі податкових накладних/розрахунках коригування, реєстрацію яких зупинено.

При цьому не може бути підставою для розгляду питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 операція, відображена у податковій накладній/розрахунку коригування, дата реєстрації якої/якого у Реєстрі припадає на період, що перевищує 180 днів до дати прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі технічними засобами електронних комунікацій з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Якщо за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1, комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, в такому рішенні зазначається: актуальна інформація щодо податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та ризикових операцій, відображених у попередньому рішенні про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту; інформація щодо операцій, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, дата подання для реєстрації в Реєстрі яких не раніше 180 днів до дати прийняття попереднього рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту.

У разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, попереднє рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку втрачає чинність.

Відповідно до пункту 25 Порядку № 1165 комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, скарги на рішення комісій регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку та скарги на рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком (пункт 26 Порядку № 1165).

За змістом пункту 40 Порядку № 1165, засідання комісії контролюючого органу проводиться у разі наявності матеріалів для розгляду.

Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) (пункт 44 Порядку №1165).

5. Підпунктом 20.1.45 п.20.1 ст.20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, і необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотримання якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Разом з тим, приймаючи оскаржувані рішення податковим органом не надано жодних доказів провадження позивачем господарської діяльності, яка б містила ознаки недодержання вимог податкового (чи іншого) чинного законодавства України.

При цьому, суд звертає увагу на те, що будь-яка податкова інформація, що наявна в інформаційно-аналітичних базах відносно контрагентів суб`єкта господарювання по ланцюгах постачання, а також податкова інформація надана іншими контролюючими органами, у тому числі і складена з причин неможливості проведення документальних перевірок, носить виключно інформативний характер та в даних правовідносинах не свідчить про нереальність господарських операцій зі сторони позивача.

6. Відтак суд зазначає, що в даному випадку ключовим питанням спору є існування тих фактів та обставин, які вказують на наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування. В той же час, з`ясування таких фактів та обставин повинно здійснюватися на підставі наданих сторонами доказів.

Проте, в оскаржуваних рішеннях не зазначено суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття такого рішення, не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції.

Суд вважає, що контролюючим органом не доведено наявності підстав для віднесення підприємства до ризикових платників податків відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості, відтак оскаржувані рішення підлягають скасуванню, а повні вимоги в цій частині задоволенню.

7. Обираючи спосіб захисту порушеного права позивача суд враховує, що положеннями п.6 Порядку №1165 визначено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня за основним місцем обліку платника податку виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

За таких обставин, зобов`язання відповідача виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості, є належним і ефективним способом захисту його порушеного права. Крім цього, такий спосіб захисту є дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

8. Оцінюючи спірні правовідносини в частині визнання протиправними рішень щодо відмови в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язання зареєструвати податкові накладні, суд зазначає наступне.

Відповідно до підпункту 16.1.2, 16.1.3 пункт 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Пунктом 44.1 Податкового кодексу України на платників податків покладено обов`язок вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачене законодавством. Крім того, платникам податків забороняється формувати показники податкової звітності, митних декларацій з даних, не підтверджених первинними документами.

Пунктом 185.1 ст. 185 ПК України зазначено, що об`єктом оподаткування визначено операції платників податку зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання, яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України відповідно до ст. 186 цього кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з п.187.1 ст. 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

За п.188.1 ст. 188 ПК України, база оподаткування операції з постачання товарів/послуг визначається виходячи із договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються, та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статі 201 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

9. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

10. Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 р. затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246).

За визначенням, наведеним у пункті 2 Порядку № 1246, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

За змістом пункту 11 Порядку №1246 після накладення кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Відповідно до п. 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи наведені у п. 201.16 ст. 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

Згідно з пунктом 17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

11. Постановою Кабінету Міністрів України 11.12.2019 р. № 1165 затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Пунктом 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної визначені ознаки податкових накладних/розрахунків коригування, яким вони повинні відповідати для безумовної їх реєстрації.

У разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі (п.4 Порядку №1165).

Пунктом 5 Порядку №1165 встановлено, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).

За вимогами п. 10, п. 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Додаток 1 до Порядку №1165 наведений перелік критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, до яких відносять:(окрім іншого) п.8 у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Довідник кодів податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС.

12. Судом встановлено, що позивач, одержавши квитанцію про зупинення реєстрації податкових накладних, у межах строку, встановленого законодавством, направив до контролюючого органу пояснення та копії документів на підтвердження реальності здійснення операцій, зазначеного у податковій накладній, реєстрація якої зупинена.

Отже, аналізуючи зазначене слід прийти до висновку, що підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є наявність об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про які зазначено у таких податкових накладних та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.

Тобто, господарська операція має бути реальною, впливати на активи підприємства та породжувати податкові зобов`язання.

Крім цього, слід прийти до висновку, що податкове законодавство України, містить вимоги до змісту квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, які є конкретними та не можуть носити абстрактний характер.

Натомість, судом встановлено, що при зупиненні реєстрації податкових накладних у квитанціях відсутній конкретний перелік необхідних документів, що має бути наданий платником для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, наявні лише посилання на п.201.16. ст. 201 ПК України, що унеможливлює встановити конкретно яким критеріям ризиковості, переліченим в зазначеному вище пункті 8 Критеріїв ризиковості платника податку відповідає позивач.

Вказане свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам пункту 11 Порядку №1165.

Окрім цього, у цій справі згідно доводів представника відповідача судом встановлено, що передумовою прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних слугувало те, що платник податків відповідає вимогам пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків.

У додатку № 1 до Порядку № 1165 визначено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, зокрема п. 8 У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

З огляду на встановлені судом обставини, вбачається, що в порушення норм 10-11 Порядку № 1165, в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено належної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

Критерій, зазначений у п.8 додатку 1 до Порядку № 1165 свідчить про те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

У частині зазначення критерію ризиковості відповідач посилається лише на номер пункту та не конкретизує, про який саме ризик платника податку йдеться.

Разом з тим, в ході розгляду даної справи судом визнано протиправними рішення про віднесення платника податку по п.8 Критеріїв ризиковості, іншими словами, сама по собі підстава, яка слугувала прийняттю спірних рішень, на час розгляду адміністративної справи - відпала.

13. Аналізуючи матеріали справи, судом також встановлено, що реалізовуючи право на подачу пояснень, позивач надіслав контролюючому органу пояснення та копії документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, які на переконання представника позивача свідчать про реальність здійснених позивачем господарських операцій.

Так, судом встановлено, що позивачем надані пояснення та документи, з даного приводу.

Тобто, позивачем повністю виконано свої зобов`язання, щодо надання додаткових пояснень та документів по зазначеним обставинам.

Окрім того, як вбачається з повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, позивачем подано перелік документів, які на переконання суду, підтверджують реальність операції.

Однак, згідно з рішенням про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації - надані копії документів, складені/оформлені із порушення законодавства/не надані в повному обсязі.

На переконання суду, позивачем надано всі необхідні та достатні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

Таким чином, відповідачами зазначені документи всебічно не досліджені, а доводи платника податків не спростовані.

14. Отже, з наявних в матеріалах справи доказів судом встановлено, що первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення та наявні в матеріалах справи, щодо реєстрації податкових накладних, складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом в постановах від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 (адміністративне провадження №К/9901/62472/18), від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18 (адміністративне провадження №К/9901/7590/19), від 02.07.2019 у справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19).

15. Надаючи оцінку спірним рішенням про відмову в реєстрації податкових накладних суд також враховує, що у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не було зазначено конкретний перелік документів, необхідних для її реєстрації та перелік документів, які складенні з порушенням законодавства. З врахуванням цієї обставини невідповідність вимог контролюючого органу в квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимог.

Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів.

Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі не зазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.

З огляду на неконкретність вимог контролюючого органу про надання документів, рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідають критерію обґрунтованості.

Окрім того, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та контрагентом, відповідач не мав правових підстав для відмови в реєстрації податкової накладної, а відтак суд дійшов до висновку, що оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкової(их) накладної(их) в ЄРПН прийняте не у спосіб визначений законом, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Отже, в оскаржуваних рішення контролюючим органом не обґрунтовано, які саме документи, ненадані платником, або складені з порушенням законодавства, чому документи платника не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної, які документи платник податків має надати для обґрунтованого рішення щодо реєстрації ПН.

Оскільки рішення відповідача не містять чіткої підстави його прийняття, а матеріали справи містять достатньо доказів, які свідчать про реальність господарської операції і ділову мету - очевидним є те, що таке рішення суб`єкта владних повноважень є необґрунтованим.

16. Що стосується вимоги позивача про покладення на ДПС України обов`язку зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.

Згідно пункту 2 частини 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову, суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Відповідно до частини 3 статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Аналізуючи дані положення КАС України, суд приходить висновку, що законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

З огляду на протиправність оскаржуваного рішення відповідача, а також те, що вказаними рішеннями порушено права і інтереси позивача, вимога зобов`язального характеру також підлягає задоволенню.

17. Відповідно до частини 1 та 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно вимог статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

18. З огляду на наведене вище, суд погоджується з мотивами і аргументами на які посилався позивач, оскільки наведений останнім перелік доказів підтверджує протиправність прийнятих рішень відповідачем, що власне відповідачем і не заперечувалось, а відтак адміністративний позов слід задовольнити повністю.

РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ.

1. Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

2. В ході судового розгляду справи встановлено, що комісією Головного управління ДПС в Чернівецькій області прийнято чотири спірні рішення (два рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку і два рішення про відмову у реєстрації податкових накладних). При цьому, обов`язок в реєстрації двох податкових накладних покладено на Державну податкову службу України, а тому сплачений позивачем судовий збір в сумі 12012,00 грн слід стягнути на користь позивача з відповідача 1 в сумі 9084,00 грн та відповідача 2 в сумі 3028,00 грн пропорційно до задоволених позовних вимог, за рахунок бюджетних асигнувань вказаних суб`єктів владних повноважень.

3. Щодо судових витрат на правову допомогу суд зазначає наступне.

Згідно частин 1, 2 статті 134 КАС України, витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.

За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

У відповідності до ч.3 ст.143 якщо сторона з поважних причин не може до закінчення судових дебатів у справі подати докази, що підтверджують розмір понесених нею судових витрат, суд за заявою такої сторони, поданою до закінчення судових дебатів у справі, може вирішити питання про судові витрати після ухвалення рішення по суті позовних вимог.

До позову надано попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які позивач поніс та очікує понести у зв`язку з розглядом справи, а також заява, про намір позивача подати до суду докази понесених витрат на правничу допомогу.

Таким чином, підстави для розподілу витрат на правову допомогу наразі відсутні, оскільки попередній "орієнтовний" розрахунок по своїй суті не створює правових наслідків, які б свідчили про реальну оплату таких послуг.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Малого приватного підприємства виробничо-комерційної фірми КАСКАД ДЕВЕЛОПЕРС ГРОУП до Головного управління ДПС у Чернівецькій області, Державної податкової служби України - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Чернівецькій області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 01.04.2024 № 11177 про відповідність МАЛОГО ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА КАСКАД ДЕВЕЛОПЕРС ГРОУП", ЄДРПОУ 35096461, п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку;

3. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Чернівецькій області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 13.06.2024 № 25235 про відповідність МАЛОГО ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА КАСКАД ДЕВЕЛОПЕРС ГРОУП", ЄДРПОУ 35096461, п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

4. Зобов`язати Головне управління ДПС у Чернівецькій області виключити МАЛЕ ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "КАСКАД ДЕВЕЛОПЕРС ГРОУП", ЄДРПОУ 35096461, з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

5. Визнати протиправним, скасувати рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.04.2024р. № 10822227/35096461 податкової накладної № 1066 від 27.02.2024 р.

6. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1066 від 27.02.2024 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію;

7. Визнати протиправним, скасувати рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних від 07.05.2024р. № 11017973/35096461 податкової накладної № 1069 від 31.03.2024 р.

8. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1069 від 31.03.2024 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію.

9. Стягнути пропорційно на користь МАЛОГО ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА ВИРОБНИЧО- КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "КАСКАД ДЕВЕЛОПЕРС ГРОУП", за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Чернівецькій області, судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в сумі 9084,00 грн. та Державної податкової служби України в сумі 3028,00 грн.

У відповідності до статей 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України рішення може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його складання.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Мале приватне підприємство виробничо-комерційної фірми КАСКАД ДЕВЕЛОПЕРС ГРОУП (вул. Університетська, 14/7, м.Чернівці, код ЄДРПОУ: 35096461);

Відповідач - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200А, м. Чернівці, Чернівецький р-н, Чернівецька обл., 58013, код ЄДРПОУ: 44057187).

Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м. Київ, код ЄДРПОУ:43005393). ).

Суддя О.В. Боднарюк

СудШевченківський районний суд м. Чернівців
Дата ухвалення рішення21.03.2025
Оприлюднено24.03.2025
Номер документу126032268
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —600/3077/24-а

Ухвала від 01.05.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 20.03.2025

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

Рішення від 21.03.2025

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

Ухвала від 19.07.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні